Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz parkr #191914 üzenetére

    Bármi kiválthatja, ami az első kerékben oldalirányú erőt idéz elő - ez lehet több minden, rossz testtartás, kormány fogás, kereket érő ütés, oldalszél, kerékben lévő nyolcas, bármi ami oldalirányú gyorsulást eredményez a kerékben. Amikor ezek az apró kilengések megegyeznek a gép+bringás természetes frekvenciájával, akkor kezd szitálni a kormány. Ahogy írják ez leginkább akkor fordul elő, amikor a bringa elér lejtőzés közben egy egyeynsúlyi állapotot, vagyis változatlan sebességgel gurul lefelé és kvázi nyugalmi helyzetben van (értsd: bringás nem mozog a paripán). Az, hogy ez milyen sebességen következik be, arra van hatással a váz merevsége. Merevebb vázon ez a természetes frekvencia annyira magas, hogy a normál bringás sebességeken már nem valószínű. Flexibilis vázakon ez a sebesség meg alacsonyabb, ezért volt gyakoribb a régi vázakkal.
    Amúgy könnyű megtörni ezt az eygensúlyi állapotot, ha mondjuk nem hagyod abba a tekerést. A pedálozás egy másik frekvencián fejt erőt a vázra, ezért az nem tud beállni egy egyensúlyi helyzetbe.

Új hozzászólás Aktív témák