-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie1978
aktív tag
válasz RexpecT #203917 üzenetére
A megvalósítás az elbaszott, nem a pressfit. Szarnak bele, hogy precízen megmunkálják a csapágyfészket. Abba az 1000-10000€-ba nem fér bele a fészek megmunkálásának a költsége. Amúgy meg szinte az összes csapágy pressfit a nagyvilágban. Szerezzetek rajzot a menetes megoldáshoz ami van a bringátokban. Vannak ott is előírások. Felület, ahova a menetes csésze felfekszik, síklapúsága és a két felület párhuzamossága a cső két végén, vagy a két csapágy egytengelyűsége. A menet nem tájol. Ezt a sík felületek teszik meg részben. Az egytengelyűséget meg rábízzák a menetre. Nem véletlenül árulnak pressfithez betéteket, amik a vázba bepréselhetőek. Ezek egy befogásból, esztergán, oldják meg az összes felület megmunkálását. Így biztosított azok egymáshoz mért pontossága. Persze a váz még beszopathat, ha tűrésen kívüli a fészek átmérője esetleg a szélessége. Amennyiben kisebb az átmérő, fel lehet dörzsárazni. A nagyobb az gáz. Ott lehet ragasztani. Karbon zsugorodik, nehezebb biztosítani a végleges méretet a gyártás során. Van még az is, hogy a tengelyen lazán illesztik a csapágyakat. Nos ott is lehet szívni.
Nem annyira egyszerű ez. A gyártókat kellene jól tökön rúgni, hogy ne szarokat gyártsanak egy rakat pénzért. -
jjeahh
nagyúr
válasz eddie1978 #203951 üzenetére
Szerintem az sem ideális, hogy bringamosáskor a nyeregcső mellett is befolyik a víz és a váz alján lévő lyukon át is rengeteg sarat kap, ergo fentről, lentről, oldalról, minden irányból folyamatosan kapja a trutyit a középcsapágy. Nem tudom elképzelni, hogy annyira precíz és jól szigetelt legyen, hogy előbb utóbb ne kezdjen el kattogni, korrodálni stb. A menetes ezért jobb valamivel szerintem, mert könnyű szétszedni, áttörölgetni és összerakni. De tény, hogy ha úgy lenne megoldva, hogy a középcsapágyhoz ne jusson be sehonnan semmilyen por, sár, víz, akkor a pressfittel sem lenne semmi gond, még akkor sem, ha a csapágyfészek megmunkálása nem tökéletes.
Ilyen szempontból amúgy a Shimano spd pedálok b*romira jól ki vannak találva, a büdös életben sosem fog beázni.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mezga Aladár
veterán
válasz jjeahh #203952 üzenetére
Nálam zárt ipari csapágy + középen egy műanyag cső ami megakadályozza a szennyeződés bejutását. [link]
Eddig soha nem ázott be.
Szerintem inkább a trehány beszerelés és rossz minőségű alkatrész okozhatja a problémát.
Egy szélesebb csapágyházú vázba a menetes középcsapágy a Q faktort rontja. ("Kisterpeszben" kell tekerni )Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #203953 üzenetére
Ha jól tudom kb. mindegyik integrált tengelyes hajtóműhöz való középcsapágyban zárt ipari csapágyak vannak és mindegyiken van középen műanyag cső két végén gumigyűrűvel (kivéve ha a szervizben lehagyják róla, mint trialbojnak ). Ha outizol, vagy kizárólag száraz terepen tekersz, akkor nem csodálom, hogy nem ázott be, legtöbbször akkor kezdődnek a gondok, ha rendszeresen tekersz sárban is és emiatt sokkal gyakrabban kell mosni is a bringát.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
9 sebességes hátsónál mennyire általános, hogy a bal és a jobb oldali küllők azonos hosszúságúak?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #203953 üzenetére
Vannak már széles csapágyházba is menetes szabványok, vagy legalább egy :)
Ennél csak a megfogáshoz használt fogazat lóg ki. [link]szerk.: ha nem kap sarat, havat, ilyeneket közvetlenül, akkor montin is "örökös" tud lenni, csak akkor mi értelme a montizásnak, ugye ;)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #203958 üzenetére
majd többet tapasztalsz, és akkor lehet, hogy megváltozik a véleményed, ennyi..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tuvix
tag
Aki sokat teker akácfa erdő vagy fasor mellett, nektek mi vált be legjobban defekt ellen? Tubeless? Vagy valamilyen defektvédelemmel ellátott külső? Belsőbe raktam defektgátló folyadékot, de rendszeresen összeszedek 1-2 tüskét amit ki kell piszkálnom majd felpumlálni a gumit. Ez általában megoldja a problémát, de szeretnék úgy tekerni, hogy ne kelljen egyfolytában a defekt miatt aggódnom.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #203958 üzenetére
Szerintem egyszerűen a montin gyorsabban amortizálódnak az alkatrészek és az egész bringa szerviz igénye is nagyobb. Aszfalton egy bringa szvsz télen sem kap annyi trutyit, mint egy saras terepezésen, valszeg ezért tettem tönkre az elmúlt másfél (?) évben 2 középcsapágyat . Tudom, a magasnyomásúval telibe veretés még rosszabb, de sosem mosom magasnyomásúval. Persze vannak akiknek montin is sokáig tart egy középcsapágy, de gondolom ők nem dagonyáznak.
Más: még mindíg meglepődök, hogy ezek a Maxxis gumik (Rekon+Forekaster) mire képesek száraz terepen, olyan helyzetekből mentenek ki lazán, ahol a Schwalbe gumikkal estem volna. Meg azon is meglepődök, hogy pl füvön, nedves sziklákon mennyire borzalmasan csúsznak, főleg hűvösebb időben . Érdekes, hogy a hőmérséklet emelkedésével egyre jobban tapadnak, Schwalbe fronton ez sosem tűnt fel . A lényeg, hogy nagyon megszerettem őket, de szigorúan nyári gumik. Ennek ellenére valszeg a télen is rajta maradnak a bringán, mert unok megint gumit cserélni és tejet pancsolni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
Régen jártam erre, de egy élménybeszámoló (vagyis inkább kettő) mindenképpen kikívánkozik belőlem.Egy hete megkerültem a Bodensee-t (csak az Untersee-t, 100 km). Hááát, Svájctól többet vártam. Viccet félretéve eléggé Fertő-tavi jellege van a bringaútnak, jó sok a gravel, meg nem egyszer nem látni a tavat. Viszont Konstanz cserébe mesés (csak annyian vannak, mint a heringek).
Viszont Reichenau szigete (UNESCO Világörökség) egszerűen mesés - már siettem a vonatra, de még így is az ott töltött fél óra alatt teljesen elámultam.
A másik túra most hétvégén volt, Karlsruhéből indultam és a Rajna mentén tekertem. Sajnos itt is végtelen sok a murva, szóval jelentősen lassabban lehet haladni, viszont vannak nagyon szép részek is. Viszont az is igaz, hogy amikor a töltésen vitt a bringaút, akkor pont úgy éreztem magam, mint a Szigetközben .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #203952 üzenetére
Az illeszkedő felületek kattognak leginkább szerintem, ahogyan mozognak egymáson a pontatlan gyártás miatt. Csapágy belső gyűrű
lazán van illesztve a tengelyen a legtöbb esetben. Campagnolo UT biztosan kivétel. Olyanom volt. Ott a tengelyen szilárd illesztés van. A csészében van lazán illesztve a csapágy. Illetve a csapágy belső struktúráját is nyírja ha nem a tervezett irányból kapja a terhelést abban az estben ha ferdén fut.
Párhuzamosan-merőlegesen pontosan megmunkált tűrésen belüli felületek és átmérők kellenek ide. Nem űrtechnika ez. Szilárd illesztéssekkel jobban járnánk. Bár nem vagyok gépész. Ők ezt jobban tudják.
A szennyeződés más tészta, az a csapágyat teszi tönkre ha bejut. Ahhoz szerintem komoly elszántság kell, hogy beáztassunk egy jól megtervezett középcsapágyat. Búvárok kivételek. -
jjeahh
nagyúr
válasz eddie1978 #203966 üzenetére
Akkor én elszánt vagyok, tönkretettem egy SM-BB80-at és egy SM-BB52-őt, most megint 52-es van bent, mert gondoltam ha úgyis sz*rrámegy, legalább olcsó . Ez amúgy érdekes, nem tudom milyen menetes csapágy, de ilyen plusz porvédő sapkát még nem láttam egyen sem (7:39-től): [link] . Vagy ez felső kategóriában alap? Ha jól látom pressfit vázba csavar bele trükkös menetes csapágyat .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
Még egy dolog: Bike-discount-on rendeltem Radon 12s chain whip-et, első használatnál elengedett a lánc (ahol a nyélhez volt rögzítve), írtam a supportnak, pér napon belül válaszoltak (ma), hogy megy a refund paypalon. Nálam eddig 5* a bolt.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
szkink
aktív tag
Ha a rossz idő miatt,nincs kedved kimozdulni [link]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203964 üzenetére
Ja, te meg a gyakori bringamosás.🤭...ami meg a gyors XC gumikat illeti, megszereted majd te is őket.
#203969INTELligent...nekem ilyen van, ment a 12 sebességes is vele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #203969 üzenetére
...azt a láncos sz@rságot valamiért sosem szerettem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #203972 üzenetére
Novembertől muszáj gyakran . Nyáron simán ellennék gyors gumikkal, de októbertől április végéig legalább elöl még mindíg kell nekem az extra tapadás. Bár a Rekon+Forekaster már annyira nem agresszív, a Forekaster mintázata kb. a Rocket Ronnal egy szint., a Rekont meg Racing Ray/Ralph kategóriába sorolnám.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz vallas #203968 üzenetére
Nem sajnos, én ennél jelentősen kövérebb és mamilabb vagyok, bár a bringa az nagyjából stimmel. Plusz én nem is voltam ilyen vidám mint a kolléga a képen :)
Az első 60 km jól ment, utána kezdődtek a bajok. Legalább van hová fejlődnöm :)
Én ez a törékeny szépség vagyok
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #203967 üzenetére
Én is feliratkoznék a bb-52-t tönkretevők közé . Csak én akkor még BBB taposópedált használtam és azt hittem az kezdi megadni magát és azért érzek enyhe kattogást. Aztán szétesett, 3 csapágygolyó meg belemart az integrált hajtómű tengelyébe, szóval cserélhettem azt is.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #203967 üzenetére
Az enyémen van ilyen porvédő. Nem volt vele még gondom. Nem vagyok elég elszánt.
Más:
Most vettem Maxxis All Terrane gumit a CX gépre. Kíváncsi vagyok milyen. Remélem nem lesz csúszkálós. Jön majd egy szett Challenge Baby Limus is ha a Posta ki tudja kézbesíteni. Vannak problémák mifelénk. Létszámhiány van úgy hallottam. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203976 üzenetére
Kísérletező kedvemben már Cross Kinget vettem következőnek előre, meglátom mennyire traktor. A Ray meg a Ront viszont nem éreztem sokkal traktorabbnak a Race Kingeknél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz balintbaba #203978 üzenetére
Azt mondják ki kell mozdulni a komfortzónából, hát én kimozdultam, de végig élveztem a tekerést, csak nem voltam túl gyors. Börzönce után ráadásul egyedül mentem az utolsó 30 km-ig, úgy talán még nehezebb kicsit.
A Lizardskins bandázs meg egyszerűen szuper, tapad is, és puha is, sokkal jobb a fogása mint a gyárinak volt. Jó szemed van hogy kiszúrtad :)
vallas, szép a Giant, jó a szerkó, menő minden nálad is, gratula újra a teljesítéshez :) -
lsebestyen
addikt
Hali, elkopott teljesen a conti ultrasport II 25-622 outi külsőm. Elég budget kategória volt, de nekem nem volt vele problémám. Mit érdemes most venni aminek darabja 10k huf alatt van, és hajtogatos? Szélesség maradjon 25mm. Ha más nem veszek a bringabutikból ultra sport III-at, csak az nem hajtogatós. Külföldi webshop is érdekel.
-
eddie1978
aktív tag
Segítsetek! Nem találom azt az oldalt ahol Balaton Felvidék mtb útvonalak vannak. Ki is vannak táblázva. Zádor vár és Hideg-hegy felé is láttam kitáblázást.
Valami ilyesmi volt. [link]
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #203980 üzenetére
Az elég durva.
#203981 bardi: igen, nyáron sosem mennek tönkre, de a sarazós évszakok után dobhatom ki. Soha nem kotyog, nem lenne amúgy semmi baja csak megtelik sárral, elkezd rozsdázni amíg aztán végül rág is. Gondolom ha a váz lenne sz*r, mindíg csak az egyik oldal menne tönkre.
#203983 Hasaggymeg: Na arra kíváncsi vagyok, szerintem az még messze nem traktor, pro xc versenyeken is használják. Én is agyaltam nyárra Race King/Cross King duón, mert szimpatikus a mintázata és a fullextrás kivitelek jó könnyűek, de fórumok szerint a száraz-laza poros terepet nem szeretik, pont, mint a Schwalbe. De te amúgy is Contihoz szoktál, szerintem a Race Kinghez képest tapadásban tuti előrelépés lesz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz hardcore334 #203988 üzenetére
Az nem tudom milyen, de a Salvo High Protection olyan kemény, hogy egy könnyebb ember észre sem veszi nincs már levegő benne. Ezt feltenni/levenni művészet, de nem is kell csak egyszer fel és egyszer le.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz hardcore334 #203988 üzenetére
a schwalbe weboldalán ha nézed a köpenyeket, értékkekkel jelzi hogy gumija milyen tulajdonságokkal bír,
egyébként egy jó cikk a témában:
[link]
nekem Energizer Plus Tour van, azért évente 1 lassú defekt összejön, de azért néha könnyed terepre is megyek vele,mondjuk mióta már szlájm is van benne azóta nem volt defekt
de ez nem terep gumi szóval hiába írja valamennyire terepen használhatónak a schwalbe, hát nem oda való,száraz jó földúton ok, de egyébként inkább aszfalt[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz hardcore334 #203990 üzenetére
A Decas elég jó, a fémmel könnyen megsérted a felni festését, anyagát. Lehet a technikáddal van baj, be kell húzni a felni mélyedésébe középre a köpeny széleit mielőtt elkezded átemelni a felni magas peremén, úgy levételnél, mint visszapakolásnál. .
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
Ezek között a Squirtek között sok különbséget nem látok.
Ha Low-Temp valóban puhább, mélyhűtőből kivéve is kenhetőbb, mint a másik kettő, de a normál és az e-bike-os között...
Az is igaz, hogy az nem segít, hogy a rendes Squirt habosan jön ki, a többi meg nemItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
gabro0
őstag
válasz lsebestyen #203985 üzenetére
Ezt. Nézd meg máshol is, én most nem keresgéltem, de itt szokott legolcsóbb lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuvix #203963 üzenetére
Ha folyamatosan tekersz, tehát nem áll hosszú napokig, esetleg hetekig a kerékpár, akkor érdemes elgondolkodni a belső nélküli rendszeren, még akkor is ha netán nem arra készült kerekeid vannak, és úgy kell majd szalaggal meg mindennel tjúblesszesítened. Az ha sikerül, véglegesen megoldja a defektmentességet neked...a tüskéket meg nem kell kiszedni, jól vannak azok ott a gumiban, jó esetben a folyadék amúgy is tömíti a lyukat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #203993 üzenetére
Nekem eddig ugyanúgy tetszik a Low Temp, mint a rendes, felvitelkor ugyan hígabb egy picivel, de tekerés közben ugyanolyan érzés hajtani és a szmötyi is olyan. Legutóbb 65km/1000m-t tekertem vele, amiben volt sáros és poros terep is és még nem kéri a kenést a lánc, gondolom 100-150-et elmegy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203983 üzenetére
Nem lesz traktor, jó gumi. Én 3 szezont mentem ilyennel elöl csak a Protection verzióssal.
-
jjeahh
nagyúr
Azokat kérdezném, akik próbálkoztak már hasonlóval: felötlött bennem, hogy esetleg valamikor tavasszal, ha nem kerül sokba, lefessem a bringát. Szerintetek ha a kompresszor, a festékszóró pisztoly adott, meg lehet oldani full laikusként a dolgot? Nem akarok logókat, feliratokat és komplikált festést, elég egy szín, viszont azt elvárnám, hogy legyen viszonylag tartós és minőségi, szal ne pattogjon le, ne kopjon és a festett felület tűrhetően nézzen ki. Ha olcsón és egyszerűen megoldható, akkor gondoltam miért ne. De ha túl komplikált a dolog, hagyom a francba.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #203999 üzenetére
How to Re-Paint Your Bike in Your Garage 2 color DIY
amúgy is jó videókat csinál
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen