-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
razzorr
őstag
válasz lsebestyen #20394 üzenetére
+ szjoci Én is erre gondoltam elsőre, csak a Kross meg külsőre baromi jól néz ki.
sanzi89: tőled nem is vártam mást, csak Caprine
[ Szerkesztve ]
-
petiwr
senior tag
Sziasztok!
Most egy promax tárcsa fék rendszerem van bowdenes amit szeretnék le cserélni egy "Tektro Auriga Comp fehér tárcsafék" rendszerre ami hidraulikus 18.000/db áron. Városba használom meg most nyárra tervezek menni dimbes dombos helyekre tokaj, bükk. Érdemes le cserélni?
Mostanival az a bajom hogy nem tudják be állítani a fékemet és nincs be húzva de nagyon fogja a kereket és egy 70 km táv elég kemény. Meg érné azt a 36.000 ft ot?
-
fpeter07
veterán
válasz lsebestyen #20400 üzenetére
Nem olyan rossz az a Ramstein. Némely bringás videó alá raknak techno zenét. Különleges ízlés kell az élvezéséhez, inkább legyen allgemein zenei aláfestése, vagy ne legyen alatta hang, de az valami szörnyű volt.
-
troland26
őstag
Urak melyik az a 27,5 MTB amit nyugodt szívvel tudnátok ajánlani hobbi szintű terep bringázásra , nyilván nem az 500k-s kategória érdekel , hanem az ami már mondjuk nem minősül "hulladék" kategóriának .
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz syberia #20397 üzenetére
EcoBike facebook post (a lényegi rész):
Ecobike Kerékpárüzlet és szerviz
2013. október 26."Szeretném minden eddigi, és jövőbeli vásárlómat megnyugtatni, hogy üzletemben sem lopott alkatrészek, sem lopott komplett kerékpárok nincsenek. Minden használt kerékpár, illetve váz eredetét igazolni tudom. Nem célom sem most, sem a jövőben, haszonszerzési céllal bármiféle bűncselekményből származó termékkel kereskedni. 2010 óta, amióta üzemel a bolt, egyetlen lopott terméket sem találtak az üzletben, és nem is derült ki egyetlen olyan termékről, amit tőlünk vásároltak, hogy lopásból származna. Hogy egy lopott termék bekerülését az üzletbe elkerüljem, a legjobb tudásom szerint meg is teszek mindent. Bár be kell vallanom, ma sajnos erre elég korlátozottak az eszközök. Mielőtt bármit megveszek, kifejezetten a felső kategóriás termékeknél, interneten próbálok utánajárni hogy nem keresik e valahol a kerékpárt"
Marosi Péter
Aham, értem. Egy ismeretlen fazon beesik az utcáról és el akar adni egy laikus számára is nyilvánvalóan drága és bevallottan "lopott" bringát. Marosi úr ahelyett, hogy egyértelműen elhajtaná a fenébe vagy rendőrt hívna rá percekig nézegeti a kollégájával a bringát és alkudozik rá mint ha csak a piacon lenne. És még van képük ezek után a rendőrséggel fenyegetőzni és mosakodni, hogy hát igazából az nem is úgy volt ahogy... Nem kell lopott biciklit megvenni és nincs gond. Voltam néhányszor abban a boltban mert mindent tartanak raktáron és testvéreméktől csak pár utcányira van. Az biztos, hogy én magam soha többé nem vagyok hajlandó átlépni a bolt küszöbét. Másik bringás bolttól üvöltve zavarták ki a srácot már az udvarból is jó, hogy meg nem verték ezek meg leállnak a vételáron cigánykodni? Nincs mit magyarázni ezen, piti kis orgazdák és pont.
-
jeri
tag
válasz gergo5991 #20354 üzenetére
Először kérj háziorvostól full labor vizsgálatott: vérkép,vashiány,gyulladás:AST,CRP, pajzsmirigy:TSH,reumafaktor, maj,vesefunkcio,ionok
Hasi:gyomorsav visszafolyas,gyomorfekély,rekeszsérv:Hasi uh, helicobacter kilégzési teszt,
Pajzsmirigy megnagyobbodas:nyaki uh hasival együtt.
Légutak, tüdőgyógyászati beutalo:terhelés indukált astma is van, légzésfunkciüs vizsgálat:ventolin teszt
Szívardiologus: ekg: nyugalmi, de létezik 24oras Holter ekg, terheléses EKG is., szívultrahang: szívbillentyü és szívsövény hibák. -
Slownz
senior tag
válasz lsebestyen #20384 üzenetére
Nincs rajta márkajelzés, ezét is kértem a segítségeteket. A lánc pedig egy alap sram.
Szerk: Amúgy pont ezt a racsnit néztem ki én is, ez jó lesz akkor? (A bringabutikot pedig ismerem, így akár a bolt is szuper lenne. Egyébként az ebike-on csak nézelődni szoktam, mert relatíve nagy a kínálatuk.)
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20390 üzenetére
Ami legalább 8 sebességes vagy nagyobb, az mind kazettás, 7 sebességes az menetes. ha jól látom csak a Specialized Hardrock 29 az, a többi kazettás, viszont v-fék vagy mechanikus tárcsa van több modellen, azokat nem venném, inkább olyat amiben hidraulikus tárcsa van.
Gepidával kapcsolatba tévedsz, ez konkrétan 150-et nem ér, régi alivio, az a váltó nem is 2014-es ha jól látom, egyébként meg az slx jobb mint az alivio, ezért nem értem miből gondoltad, hogy a gepidán van a legjobb hátsó váltó. Gepida 100-ig versenyképes 100 felett nem szabad gepidát venni, mert nem jó az ár/értéke. Meg a vázai se valami hú de faszák.
CTM 2.0 vagy a Cannondale trail 29 6, én ezek közül választanék.
A villával kapcsolatban a következő a helyzet, ezek a villák nagyon primitívek, kb 25-30 ezer ft egy ilyen suntour villa (szerintem annyit se ér), nyilván nagyon alap cuccról beszélünk. Egy sima acélrugó, némi gumi elasztomer, belül műanyag alkatrészek stb, többnyire már újonnan kotyogni szoktak, van amelyik kevésbé, van amelyik jobban, attól függ hogy sikerül, ezek maximum laza túrázáshoz valók, nem lehet velük igazán terepezni, mert csak minimálisat csillapítanak, ezáltal úgy is csak pattogni fog a bringa eleje nagyobb tempónál. A másik meg a súlyod, 110 kilóhoz nem fogod tudni felkeményíteni megfelelően, az előfeszítés max egy 20%-ot dob rá, kb 85-90 kilós embernek jó hobbi túrázásra.
Neked egy jó levegős villa kéne amit fel tudsz pumpálni a 110 kilódhoz, illetve van benne olaj csillapítás. Csak az a gond, hogy ilyen villákat bőven 200 ezer feletti kerékpárokban találsz. Önmagában egy valamire való 29"-es levegős villa 90-100 ezer körül van legalább. Márpedig ezt muszáj lesz cserélned ha élvezni akarod a montizást a te testi adottságaiddal. meg amúgy is egy rakás kaka az a suntour, majd meglátod.A bringakezelés témához pár dolog, a cross treking váz geometriája nem a durva terephez van kitalálva, az max döngölt földútra való, nem valódi, meredek erdei terepezésre. Egy meredekebb úton orra is buknál vele, míg egy montival nem mert azon hátrébb van a súlypont, erre van kitalálva. Cross trekking az inkább városi jószág, némi laza nem túl durva, nem túl meredek földúttal megfűszerezve. Míg a monti változatos, erdei terepezésre. Ez a lényegi különbség. Cross treking viszont aszfalton lesz haladósabb a geometriája és a vékonyabb kerekei miatt. Egyébként montin belül is többféle geometria van, ezek a hobbi montik amiket te nézegetsz mind inkább túrázósabb geometriával rendelkeznek. Átlagos felhasználásra. "Extrémkedni" ezekkel a bicajokkal nem is lehet, ahhoz megfelelő masina kell, meredekebb fejcsőszöggel, komolyabb montik, amik verseny geoval rendelkeznek, akár xc/maraton, akár am/enduro legalább 450-500 ezer, ez az induló ára, ez alatt hobbi kerékpárok vannak.
troland26: Sokféle modell van, kb innen indulnak: [link], ez a minimum ár, ettől csak felfelé van.
-
Runner_fxr
Ármester
Egy kis elírás, nem meredekebb hanem laposabb fejcsőszöggel,
-
GhostLead
tag
Segítségeteket szeretném kérni.
Northwave Tour napszemüvegemben megrepedt a sötét lencse ( érdekes mert ugy vigyázok rá mint a hímestojásra, és középen a lencse elkezd repedezni).
A kérdésem az lenne: honnan tudok bele szerezni sötét lencsét? A hivatalos forgalmazónál nincsen, csak átlátszó lencse.
Válaszotokat előre is köszönöm! -
troland26
őstag
válasz Runner_fxr #20411 üzenetére
Köszi , pontosan erre voltam kíváncsi ..
-
DjKoxi
senior tag
Nekem nincs szerencsém az ipari csapágyas agyakkal. Nem tudom az alkatrészgyártók miért nem tudnak szabványméretű csapágyakkal tervezni.
A Bike + travel disc első agyban ki szerettem volna cserélni a csapágyakat. Reménykedtem, hogy nem járok ugyanúgy mint a WTB aggyal. Sajnos pont olyan csapágy kell bele, csak 1mm-rel szélesebb. 15x26x8mm.
Itthon csak kerékpárboltban van 3200/db ebay-ről meg 1800/2db.A terepes kerekeimet direkt Shimano agyakkal vettem ( Deore), sokkal simábban futnak mint a csapágyas agyaim.
-
pengemetal
aktív tag
Tegnap mentünk egy 115 km-es karikát, ami az újonnan átépített (26"-ról) cross trekkingem beavatása volt. Ebben volt minden, brutál terep, vállon cipelt bicikli vízmosásoknál, meredek falaknál, föld út, murvás út, susnyás, aszfalt, 62 km/h-val száguldás... Azt kell mondjam, hogy az elején nagyon furcsa volt a felegyenesedett testtartás, montin és outin is sokkal jobban lent van a kormány. De nagyon kényelmes volt ilyen hosszú távon (+ a lidl-s trekking nyereg is nagyon jól szerepelt). Ja és meglepően jól bírta a kemény terepet, igaz 29"-es MTB felniket kapott. Egyedül a teleszkópon érződött, hogy nem erre találták ki.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
bigdady
nagyúr
válasz pengemetal #20416 üzenetére
Az szép, bicajrol dobj már egy képet, kivancsi vagyok
-
DjKoxi
senior tag
válasz zoli03 #20418 üzenetére
Néztem, neten is, boltban is. Nincs, mert szabványon kívüli méret. Megkérem megint az ismerősömet, hogy rendelje meg.
Még nem kotyog a kerék, de a tengelyt forgatva érezni, hogy nem simán, vajpuhán forog. A csapágyak meg mélyen vannak, nem tudom lepattintani a porvédőt, hogy friss zsírt tegyek bele.
-
Cyberpunk
félisten
Amatőr kérdéssel fordulok felétek. Hogy kéne beállítani helyesen az első váltót? Egy Shimano Ultrega trimelősről van szó. A lánc eléri a váltó kanalat tekeréskor, ha elől a nagyon, és hátul a legkisebb három fogaskeréken van a lánc. Bovden feszességet próbáltam már nem vezetett eredményre.
Amúgy meglepő mennyire könnyebb ezzel lejtőzni, mint montival. Ne gondoltam volna.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
petiwr
senior tag
Sziasztok!
Most egy promax tárcsa fék rendszerem van bowdenes amit szeretnék le cserélni egy "Tektro Auriga Comp fehér tárcsafék" rendszerre ami hidraulikus 18.000/db áron. Városba használom meg most nyárra tervezek menni dimbes dombos helyekre tokaj, bükk. Érdemes le cserélni?
Mostanival az a bajom hogy nem tudják be állítani a fékemet és nincs be húzva de nagyon fogja a kereket és egy 70 km táv elég kemény. Meg érné azt a 36.000 ft ot? -
Runner_fxr
Ármester
válasz Cyberpunk #20421 üzenetére
Nézd meg, hogy jó e a váltó magassága, a terelő alja pár milliméterre legyen a fogaskerék tetejétől. Párhuzamos legyen a tányérokkal, a felső végállás csavaron valószínű kell egy kicsit kifelé tekerni.
Egy aszfaltra tervezett kerékpár gyorsabb az aszfalton mint egy terepre tervezett kerékpár! Mi ezen olyan meglepő? És képzel egy terepre tervezett kerékpár meg sokkal jobb lesz terepen mint egy aszfaltra tervezett.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz petiwr #20422 üzenetére
36 ezret én nem adnék egy tektro fékszettért, inkább shimano, hayes fékeket nézegess. Vagy mechanikusba egy avid bb7-es.
A promax fékek a gagyi kategóriát képviselik, de ettől függetlenül azért biztos be lehet úgy állítani, hogy ne fogja be a kereket, valószínűleg nem ért hozzá az aki próbálja beállítani. Mechanikus féknél külön kell állítani általában imbusz kulcsal a belső fékbetét távolságát, a külsőt meg a bovden feszességgel tudod állítani. Ezenkívül még lehet nyolcas is a tárcsában, ahol beleér, ott megállítod és az ellenkező irányba hajlítasz rajta kicsit, pillanatok alatt ki lehet szedni belőle a nyolcast.
Illetve a féknyerget is fel kell lazítani és úgy kell beállítani ,hogy a tárcsa a betétek között legyen. Nem árt ha jó szemed van hozzá, mert igen kicsi a rés a fékbetét és a tárcsa között. De próbálhatod azt is, hogy fellazítod a féknyerget, behúzod a féket majd mehúzod a féknyereg rögzítő csavarjait, van amikor így is beáll középre de nem mindig.[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
válasz Runner_fxr #20423 üzenetére
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cyberpunk #20425 üzenetére
Nagyjából jónak tűnik a magasság, az előírás 1-3mm közötti távolság a terelő és a legnagyobb lánctányér között, persze vannak olyan váltók ahol nagyobb távolságot kell hagyni, mert ekkor már a terelő belső része eléri a középső tányért.
Ha a felső végállás csavar megfelelően van beállítva és jó a bovden feszesség is, akkor nem érhet bele a lánc. -
Cyberpunk
félisten
válasz Runner_fxr #20426 üzenetére
Akkor a csavaron kéne, de nincs H meg L jelölése. Akkor gondolom a belső az alsó, a külső meg a felső vég állás?
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #20426 üzenetére
Ha a terelő belső része eléri a középső lánctányért, az azért is lehet, mert nem kompatibilis az első váltó a hajtóművel.
-
pengemetal
aktív tag
válasz Runner_fxr #20424 üzenetére
BB7 tényleg jó, még igazából be sincsenek kopva és simán fogta a közel 100 kilómat 160-as tárcsával és jól is adagolható.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Runner_fxr
Ármester
-
Cyberpunk
félisten
válasz Runner_fxr #20430 üzenetére
Értem ebéd után meglesem.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
borix
őstag
válasz Runner_fxr #20430 üzenetére
Biztos?
bikemag.hu/tech/a-valtok-beallitasa
A „H” jelzésű csavar a külső állást szabályozza,
míg az „L” a belsőt. Ha nem látunk
betűjelzést az átdobón, próbáljuk meg
valamelyiket lazítani, és amelyik esetében a
váltószerkezet befele mozdul, az lesz a
belső, azaz az „L”. -
cellpeti
veterán
sziasztok
lenne egy kerékpár 28" városi cucc. De barna a váza, szeretném leszedni ezt róla és szépen lefújatni vagy én magam más színűre lefesteni.
A festéket hőlégfúvóval melegítsem le róla, majd drótkefe, rozsdaoldó és úgy rá az új festék? Jó az elgondolásom?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
anorche1
őstag
Egyszer ezt szívesen kipróbálnám :
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
dkpisti
tag
Hellosztok Muddyfox Pace-ről vélemény? elég "olcson" lehetne venni valakinek van/volt tapasztalata vele? köszi előre is
-
Zola007
veterán
válasz dkpisti #20439 üzenetére
inkább valami Decathlonos bringát nézz, használtan végképp olcsón meg lehet kapni őket
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
88 ezer ft ért ki akar láncot venni?
Odanézz! -
Toomy
senior tag
-
Tomi_Sci
őstag
Három hónapig bírta az új bicikliút Fertőszéplakon.
Már majndem beírtam, hogy ez új rekord, de rájöttem hogy nálunk egy hétig sem bírta [link]
(#20444) ---Lasali---: Árulnak Dati agyakat is. Marha jól néznek ki És ami meglepő, hogy minden létező furatszámban lehet kapni.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
anorche1
őstag
Egy felniről meglehet valahogy állapítani a típus ismerete nélkül, hogy szimpla vagy dupla falú?
Más:
Ma használtam először a lidlis gumi leszedőcskét, és az egyik el is tört Nem volt egy hosszú életű cucc"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Biliárd és snooker topik
- Eredeti játékok OFF topik
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Robogó, kismotor
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!