-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #276797 üzenetére
Igaz ezt nem mindenki veszi észre, de a finom célzásokat sem hagyhatjuk figyelmen kívül... [link] because you can't physically manufacture pawls, ratchet rings, bearings, shaft to have like no clearance, no tolerance...továbbá [link] having said that even star ratchet systems can be broken by e-bikes...vagyis azt sugallja mindenhol olyan agyakat kellene alkalmazni és én ezt kérdőjeleztem meg. No offence either.
#276799
Ringman...nem a találmányt kérdőjelezem meg, hanem (egy ideje) mindent ahol a kínálat próbálja a keresletet megteremteni magának. Ez szerintem egy olyan eszköze folyamatos és vég nélküli gazdasági növekedésre alapuló modern társadalmunknak mely talán a legtöbb szeget üti az erőforrásainkkal való felelős gazdálkodásunk koporsójába. Pl. idén (is) olvastam egy érdekes cikket Csányi Vilmos etológustól, aki nemes egyszerűséggel a reklámok teljes betiltásában látta az életterünk elpusztításának egyik ellenszerét.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
válasz rétisün #276796 üzenetére
Nem azt elengedtem....2 kiló körül lett volna egy noname váz egy neves meg már 3 körül, nem az a 2 kg hiányzik a teljesítményemből amit a bicón nyernék....
na akkor már tudom, hogy nézne ki a DT kerékkel próba nélkül is...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #276801 üzenetére
Ringman...nem a találmányt kérdőjelezem meg
ja persze
de már így is 20 perc volt a video, az 2024-ben már sajnos nagyon soknak számít
Ez szerintem egy olyan eszköze folyamatos és vég nélküli gazdasági növekedésre alapuló modern társadalmunknak mely talán a legtöbb szeget üti az erőforrásainkkal való felelős gazdálkodásunk koporsójába
ez ugye attól függ, hogy mennyire lesz tartós, ha emiatt sokkal tovább megy egy agy és nem kell annyit legyártani, akkor az hosszabb távon kedvezőbb is lehet, persze tömegtermelésben ez is le lenne gagyizva, ha "túl jó" lenne (értsd nem ez lenne a legjobb profitrátájú) -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #276801 üzenetére
Szerintem nem sugallja, hogy mindenkinek ezt az agyat kéne használnia, sőt a videó végén ki is emeli, hogy valahova lehet hogy "túl merev", azt is megemlíti, hogy nem a legkönnyebb agy, így nyilván weight weenie épitésnél sem fog játszani.
De úgy látom elkönyvelted magadban ezt egy marketing vergődésnek egy "nem létező problémára", úgyhogy ezt tiszteletben tartom
-
-
Tin
veterán
Lehet hogy mégse csináltam akkora jó bizniszt ezzel a 3 flakon Smoove-val? Feladták szerdán, megérkezik előreláthatólag jövő hétfőn, vajon hányszor fagy szét út közben?
Felhoztam a meglévő flakont, piros betűkkel ott a hátulján, hogy 4 fok felett tárolni és ne fagyassza le.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #276803 üzenetére
A USE linkage fork jut eszembe erről, elvileg mindent tudott az is, horror áron, el is tűnt
Ettől persze lehet zsákutca az egész, pl a tömítéseket nem nagyon részletezik, ami montinál nem elhanyagolható.
Ja meg az, hogy egyedi féktárcsa kell az agyhoz 50 GBP/db áron az kicsit szemét dolog[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
Szerintem semmi baja nem lesz. Az a lényeg olyan helyen tarold ahol azért 4 fok van.
14.152 km mentem smoove val eddig. Most vagy én nem találok egy flakonnal vagy a 3 ik végén járok. na mind1 akkor cika 5000km egy flakon ezek szerint.
Majd most lemérem már pontosan ha kezdem a következő flakonnal mennyi is lesz az annyi. Már beállt a kenési sys is.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hasaggymeg #276795 üzenetére
a terhelés megoszlás tűnik az egyetlen előnynek, azaz a küllők és a lánckeréksor ugyan azon a helyen terhelik az agyat
arra nem tér ki a videó, hogy mi lenne, ha a hagyományos agyakban tovább növelnéd a csapágyak és a tengelyek átmérőjét, az első 10 perc azzal telik el a videóban, hogy azt magyarázza ennek a KOM agynak mennyivel jobb a terhelés felvevő képessége azért, mert nagyobb tengelyen nagyobb csapágy van... hát ez nem világverő újdonság, ide az ipar is eljutott a 9mm tengelytől a 15-ös tengelyig (elöl) és bár volt 20-as tengely, rájöttek, hogy elég a 15 is merevség szempontból - a merevség ugyanis csak az egyik attribútuma egy agynak vagy keréknek, nem AZ EGYETLEN és fontos tulajdonsága. emellett a tényként egyébként egy laza félmondattal siklik el valahol 7 percnél amúgy.
azt viszont adom, hogy a racsni elhelyezése elméletben jobb, mint a standard agyaknál, ahol az agy gyakorlatilag 2 részből áll - mert itt csak egyből.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #276815 üzenetére
Csak a szokásos, nem az a kérdés jobb-e, hanem az, hogy mennyivel. Mind1 is, a "fejlődés" nem áll meg és amíg lesz aki feltalálja hetente a spanyolviaszt lesz olyan is aki haszonszerzési lehetőséget lát egyik-másikba és dollármilliókkal felfuttatja mint a next best thing...és akkor adódik a kérdés, cseréljek kereket, vagy hamarosan szét fognak menni a csapágyak a kerekemben?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #276816 üzenetére
Ha ennyire spanyol viasznak tartasz minden "fejlődést", akkor miért egy műanyag kockád van, mikor az " igazi bringa" egy full merev acél HT lenne,3x7 STX-RC váltással, kantni fékekkel '95-ből? A kerékcsapággyal se lenne bajod, csak szervizelned kellene a kónuszokat 2 hetente.
Kinek akarsz megfelelni?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hasaggymeg #276816 üzenetére
egyébként egy hátsó agy 575 font, tárcsával (amiből csak tőlük vehetsz, ha elkopott)
ez azért egy combos összeg, ennyiből már komoly egyéb agyakat is lehet venni, nem beszélve arról, hogy vannak kerékszettek, amiket a vevők nem fognak szétfűzni azért, hogy agyat cseréljenek benne“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #276670 üzenetére
Ma reggel, amikor jöttem be melózni, gurulásokkor simán beejtette a láncot a hátsó sor a láncvilláig, bármely fokozatban, annyira besűrűsödott a kenőanyag a hátsó agyban és a szabadonfutóban.
Pedig csak -9 fok volt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #276817 üzenetére
Kinek akarsz megfelelni?...nektek? Trendeknek? ...ki tudja? Én sem vagyok (sajnos) immunis a reklámdömpingre, továbbá kétségkívül vannak értelmes fejlesztések is bőven, + 5x annyi értelmetlen.
#276820
Lacerta...igen, tegnapelőtt én is észrevettem az autóban lehűlt kerékpár szabadonfutójának ellenállásnövekedését, az ilyen tárcsareteszelésűé meg amúgy is nagyobb valamivel.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #276821 üzenetére
De nekem radiális reteszelésű Shimano agyam van.
-
fulton
addikt
válasz Lacerta #276820 üzenetére
Azt gondolom minden változik a hideggel. A keringéstől a kerékpár részekig minden.
Nehéz összevetni a nyári "körökkel" de magamon tapasztaom, ahogy a sok kicsi összeadódik.
Nekem is nehezebben forog a kerék, merevebbek a kenések..a gumi ellenállása is szerintem változik, a szívünk máshogy pumpál, eleve ott a hőveszteség amit kompenzálnia kell plusszban stb....több km/h lassabbnak látom magam azonos pulzuson mint nyáron. De ezt nyáron is tapasztaltam ahogy mentünk a jó időbe gyorsultam. Na meg valamit a ruha is számít, az a sok pici apróság szummája. (meg azé télen többnyire keményebb szelek vannak)[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz fulton #276825 üzenetére
Azért ez a láncos dolog igen látványos, picit megmoccantom a pedált visszafelé, máris úgy belóg a lánc, hogy a felső ág mélyebbre kerül mint az alsó.
A kenőanyag mindenképpen sűrűbb lesz a hideggel, ezt részben lehet kompenzálni a megfelelő anyagválasztással, csak arra kell ügyelni, hogy aztán melegben ne legyen túl híg. Régebben nem sokat mentem hidegben, akkor nem okozott gondot, most már viszont zavar, pedig azóta sokat fejlesztettem a kenésen.
A ruházattal egyetértek, amikor tavasszal végre rövid cuccban tudok elmenni tekerni, az időnként olyan élmény, mintha amfetamint toltam volna. Rohadt sokat számít nem csak a ruházat súlya, de az is, hogy merev, feszül, és ezt energia leküzdeni.
-
K1nG HuNp
őstag
ez a kis pumpa vajon belefer egy kis ules alatti taskaba egy belso melle?
vagy toljam co2vel?
[ Szerkesztve ]
(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()
-
Fall-N
veterán
-
Jester01
veterán
válasz Napfénysüti #276793 üzenetére
A gyári felfogatással egy kicsit igen, de az élvezeti értékét nem befolyásolja. Nyilván függ a váz geometriától. Egy állítható bilinccsel akár függőlegesre is lehet szerelni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
mauimagic
aktív tag
Napok óta kivagyok valami influenza szerű szartól, pont időben jött az újabb kínai szemétszállítmány, bringázni úgysem tudok
Nyugger áttétel, hogy minden emelkedő menjen Z2-ben, egyszerűbb így, mint edzéssel elérni ugyanezt
Lánc is hosszú így, hogy muglisabb legyen az összképViszont leszedve a hajtókart kiderült, hogy az XT középcsapágy 2e km után rottyon van, a kormánycsapágy is kezd darálni...elmehetnek a p.csába a katalánok tényleg, sokat nem is saraztam a géppel
[ Szerkesztve ]
-
K1nG HuNp
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz K1nG HuNp #276833 üzenetére
Tedd hátizsákba, vagy zsebre.
Vagy az is gáz, az sem lehet nálad, valaki kell, hogy kövessen a cuccaiddal?Ha az én bringámról beraknék egy képet, lehet, hogy még a PH-ról is kibannolnának
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
K1nG HuNp
őstag
válasz -=RelakS=- #276834 üzenetére
hátizsákot komfort miatt nem vinnék, ezért gondoltam egy ilyen kis ülés alatti táskát összerakni az alapvető cuccokkal, hogy egy defektet legalább meg tudjak oldani két nagyobb város között a pusztában
(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()
-
jjeahh
nagyúr
válasz K1nG HuNp #276833 üzenetére
Ne vedd komolyan, csak viccnek szántam, annyira azért nem gáz. A kulacstartó alá konzollal felrakott pumpa is gáz egy picit, nálam mégis úgy van . De outin, főleg felétek, ahol nincs szükség medve sprayre, szerintem én simán mezzsebben hordanám a pumpát.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
Ultegra 11 sebességes váltó, első átdobó. Azt gondolnám, hogy a kis első lánctányérral az hátsó alsó két, a nagy elsővel pedig a hátsó felső két hátsó lánckereket nem lehetne használni a keresztfutás miatt, a többit viszont igen.
Na most van egy kis gondom a nagy első lánctányérral. Amikor a legkisebb hátsó fogaskerékkel használom, némileg csiszolja a láncot. Nem nagyon, csak éppenhogy. Ugyanez igaz a 9-es (harmadik legnagyobb) hátsó lánctányérra váltva, csak ott meg az átdobó belsejének másik fele csiszolja kicsit a láncot. A trim természetesen a megfelelő állásban van ilyenkor, vagyis a legkisebb fogaskeréknél kitolva, a 9-esnél pedig eggyel beljebb.
Az L csavarral lehet kicsit játszani, kellett is a kis első tányérnál, de a H-t már nem tudom kijjebb állítani, így is csak épphogy nem karcolja a hajtókart, van közte szó szerint 1 mm. Mellesleg alsó pedálállásnál is éppen 1 mm-re van a hajtókar a lánctól.
Tudom, ráülve más lesz úgyis, és majd úgy kell beállítani rendesen, de ezen tényleg minden szó szerint mm-re van kiszámolva?
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #276832 üzenetére
2e km után cserés!?
Ennyit romlott volna a Shimano minősége?Shimano középcsapágyam nagyon régen volt már, talán 2015-16-ban utoljára. Emlékeim szerint bőven 15-20e km-t elment az XT szintű.
Anno a Hambini külön adást készített a SRAM GXP csapágyakról, mekkora mérnöki tévedés az egész, nekem egy 25 EUR árú 2017-től 2023 elejéig, ~35e km-en át tökéletesen működött. Igaz, aztán egyik pillanatról a másikra megreccsent és darabjaira hullott, de hát nem is kíméltem!
A 24mm-es, Shimano-kompatibiis középcsapágyakból próbáltam KCNC-t, az 7-8e km-t ment el, FSA volt a legrosszabb eddig, 3 szettet vásítottam el (FSA hajtókarhoz spéci FSA-ra volt szükség sajnos). Nos, utóbbi jó, ha 4-5e km-t elment.
-
semmiho
tag
válasz chubby2o6 #276745 üzenetére
Létezik kiegészítő nyeregtáskára vagy bag-re - hátha hasznos valamelyikőtök számára: [link]
Feltehetően nem scak Cyclite cuccokra tehető fel, persze utána kell járni. Van egy régi Topeak nyeregtáskám, rakta egy hasonló hosszanti pánttal lámpa csíptetőhöz (csak éppen vízszintesen), arra jó eséllyel ez is feltehető.[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz K1nG HuNp #276833 üzenetére
minap volt belinkelve ilyen kerékpáros szabályrendszer, amihez tartani kellene magunk! Érdemes átfutni neked is!
Just a simple Lineman...
-
jjeahh
nagyúr
válasz lsebestyen #276838 üzenetére
Nem és valszeg nem is fogok, mert bár a haverom többet rendelt és elképesztő az a minőség annyiért, de:
1. a mezek általában rövid "race" szabásúak, én jobban szeretem a hosszabb mezeket
2. hasonló árban a Cheji mezek színe, szabása, mintázata sokkal jobban tetszik és állítólag ugyanolyan jó minőség
3. hasonló árban lehet kapni polyamid mezeket is a Rion-tól, előbb azt próbálnám ki
4. amikor mezt rendelek, sosem tudok ellenállni a Kemaloce, Racmmer 8-13 dolláros árainak . Persze végül mindíg megbánom, hogy megint nem Chejit rendeltem. Nem azért, mert a Kemaloce sz*r, hanem mert már rég kinéztem a Chejit és ki akarom próbálni.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Speedy007
őstag
Úgy tűnik kicsit elakadtam már mindent beszereztem szinte hogy egy szett legyen a kerékpáron Gyárilag a kerékpáron SHIMANO ALIVIO RD-M3100-SGS van direct mount rögzítéssel , de vettem helyette ezt SHIMANO ALIVIO RD-T4000-SGS ehhez gyárilag nem adtak direct mount rögzítést ha vennék ilyet külön akkor mőködne a rendszer?
-
chubby2o6
senior tag
válasz semmiho #276841 üzenetére
Köszi, de asszem ez csak Garminhoz jó. A Bryton konzolokban pont ellentétesen vannak a csavarok ( függőlegesen ), és ha a konzol hátulján nincs még két lyuk menettel ( általában nincs ), akkor nem lehet beletenni a Brytonhoz való betétet.
Egyszer már belemókoltam két plusz anyát egy konzolba, de azt nem szeretném mégegyszer , pedig a végeredmény tök jó lett. Meg a nyeregtáskámnak elég csapott a hátulja [link] , egy ilyen csíptetős cuccba téve kb. a földet radaroznám[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest