-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #58661 üzenetére
Maga az otlet amugy technikailag nem rossz. A pedelec, meg az osszes elektromos bicaj jovoje inkabb az aksik fejlodesen mulik. Jelenleg nagyon sovany a hatotav hegyi hasznalat mellett. Varosba mondjuk elegendo lehet.
-
6030D
Ármester
Szokott valaki járni innen magyar XCM vagy XCO versenyekre?
Mely' versenyek az idei tervek? Mi az, amire "feltétlenül" kell menni?[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
hoffman_
nagyúr
sziasztok,
de rég jártam erre. ha valakinek nem probléma a szállítás, akkor kellemes akciók vannak Cube vázak kacspán
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz krupiz #58689 üzenetére
A FOX -nál a gyári megoldás a FOX Fluid nevezetű kb 90W -s teleszkóp olajuk. DT-nek is van hasonló sűrű olaja. Más gyártó vagy olyan szerviz aki nincs ilyennel felkészülve, csak sűrűbb teleszkóp olajat szokott ajánlani, 15w -set pl, de az elég hamar elszivárog onnan ha alulról nem kap utánpótlást. Én ha nem foxról van szó, vagy olcsóbb villáról, akkor keverek ki motorex teló zsírból meg olajból oda egy csoda taknyot.
[ Szerkesztve ]
-
TakiUZ
tag
válasz ---Lasali--- #58708 üzenetére
Teleszkóp karbantartásnál elég, ha tisztán tartom, vagy érdemes fújni, cseppenteni stb. valamit valahova? Van a láncomhoz teflonos WD40, azt ha fújok a becsúszókra, ártok vele, jó neki vagy teljesen felesleges?
Más:
Hasznal valaki Garmin Touring Plust? Olyan kütyű kéne nekem amivel tudok ismeretlen helyen navigálni, meg rögzíti a megtett utat. Edzéselemzés nem igazán érdekel. Sebesség jelzésre elég a GPS alapú.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz TakiUZ #58709 üzenetére
Nem ismerem azt a fajta wd40-t, de nem hiszem hogy feltétlen alkalmas lenne erre a célra.
Tiszta szilikon spray-t vegyél, olyat aminek van kis csövecskéje mint a wd40-nek, vagy brunox fork deo -t. Ezekből elég egy csepp, a szimering tetejére, hogy körbe fusson, megnyomkodod a villát, majd letörlöd egy törölközővel a nagyját. Jobb lesz a mozgása, a szimering kicsit kenve lesz ezáltal az is lassabban kopik, és később fog kiszáradni.
Egyébként minden használat utána tisztára kell mosni a becsúszószárat, és a szimeringet, ez benne van minden villa használati útmutatójában. Szappanos víz, ablak mosó, aztán letörölgetni, szimering és a becsúszó közvetlen találkozásánál főleg teljesen megtisztítani, és utána jöhet egy csepp említett kenőanyag.
Ha új a bicikli, a teleszkópot eleve szét kéne szedni, mert gyárilag elég hanyag bennük a kenő anyag, régebbi rock shoxokban találtam fémforgácsokat, spént is.
Egyébként meg használattól függően a 0km es szerviz után legalább kis szervizt érdemes rajta rendszeresen csinálni, ami abból áll hogy csak a lába le van húzva, ki van takarítva, szivacs gyűrű, szimering kimosva, újra kenve, új olaj betöltve.
Normális használat mellett olyan 100 üzemórás szerviz periódusokat javasolnak, de ha egyszer sok sarat kap a becsúszó, akkor egyből jó ha szét van szedve, ha meg semmi koszt, vizet nem lát, csak aszfalton jó időben van használva, akár el lehet vele menni többet is.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #58711 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
JackFeryll
őstag
Kerék építésben nem vagyok otthon, de milyen árkategóriában lehet versenyezni a gyári kerekekkel ? Illetve Budapesten van aki komolyan foglalkozik ezzel és referenciája is van ?
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #58671 üzenetére
Csak egy ismerősöm miatt írtam ki, nem állt szándékomban szabályszegés. De köszi hogy írtál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
geza844
aktív tag
Sziasztok!
Lehet nekiállok én szétkapni, kitakarítani, és zsírban összerakni a bringámat. Kellenek hozzá valami spéci szerszámok, amiket mindenképp be kell szerezni, vagy egy átlagos, nagyobbacska szerszámos bőrönddel boldogulni fogok? Ja, és milyen / mennyi zsír kell majd hozzá? Mivel kell lemosni a koszos zsírt az alkatrészekről? Vagy inkább vigyem be egy bringa szervizbe, nem érdemes vele otthon szórakozni? Ha már kell vennem hozzá pár szerszámot lehet többe jövök ki így...
-
Because
őstag
válasz geza844 #58717 üzenetére
elsőnek és nem sértésnek az itteni szervizes kollégáknak, de bicósboltban sose fognak olyan alapos munkát végezni mint amit te otthon egy kis felkészültséggel, kézügyességgel csinálni fogsz!
hajtókarleszedő, monoblokk (középcsapágy) kiszedő tuti kell minden más lényegében megoldható általános szerszámokkal. ha van elég keskeny villáskulcsod a kerékagy kónusza se gond. kézzel ellenőrizheted a küllőket is amelyik lazább mint a többi meg kell húzni, ehhez is kellhet küllőkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz geza844 #58717 üzenetére
Az attól függ, milyen bringa, milyen alkatrészek és mennyire szeretnéd szétszedeni. Az alap szerszámokon kívül kelleni fog láncbontó, láncoskulcs, zárógyűrű megszorító. monoblokkhoz szerszám, ilyesmik.
Az ilyen leírásokat javasolt átfutni, ha nincs még gyakorlatod[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rétisün
veterán
válasz geza844 #58717 üzenetére
"Ha már kell vennem hozzá pár szerszámot lehet többe jövök ki így..."
kellenek spéci szerszámok, ha nagyon szét akarod szedni, viszont ezeket csak egyszer kell megvenni, a szervizelésért viszont mindig (többször is) kell fizetni, hosszú távon mindenképpen megéri, ha vannak saját szerszámaid.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
geza844
aktív tag
Köszi a válaszokat! Egy kicsit elbizonytalanodtam a szerelést illetőleg. Lehet, hogy most még elvinném egy szerelőhöz. Aztán ha idén kitartóan fogok tekerni egész évben, akkor beruházok szerszámokra. Kecskeméten tudtok valakit ajánlani?
-
ivana
Ármester
válasz Because #58718 üzenetére
Vannak ahol rendesen dolgoznak, de azok nem feketén két fillérért csinálják. Nekem eddig jó tapasztalatom volt ha valamiért szervíz kellett (manapság már a kereket is én fűzöm...) Ahogy a magyarok hozzállnak a bringákhoz ehhez azért kell türelem rendesen.
Az a küllős dolog így önmagában hülyeség, aki nem ért hozzá a küllőket inkább ne állítgassa, minden mást lehet, de a kerék centírozás illetve fűzés szerintem a bringa szerelés legnehezebb és legnagyobb odafigyelést igénylő része.
Gyorszáras kónuszhoz kell a spéci kulcs. A hajtókar, meg a monoblokk szerszám alap, fontos még a láncbontó, illetve kazetta leszedő.
-
Molk
tag
Sziasztok,
Tudnátok segíteni, hogy hol lehetne szerezni Shimano XTR v-brake-hez rugót ami kifele feszíti a féket? ( mert az egyik oldalon eltörött ez a rugó) Itt látszódik, hogy mire gondolok.
-
Mersant_le
csendes tag
üdv!
szeretnek venni valami normalisabb montit. sok olvasgatas utan az alabbiakat neztem ki:
[Radon ZR Team 27,5 7.0]
[Cube Attention SL 27.5 2015 ]
[CTM Caliber 2.0 27,5"]melyiket ajanlanatok ezek kozul? Radonnal ugye maceras a szallitas, es esetleges gariztatas.
thx.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Valóban a kerékfűzés, centírozás az egyik legprecízebb művelet, de azért a minőségi teleszkópok és tagok szervizelése se smafu. Ahhoz se kell kevesebb szaktudás és precízség.
A szerszámok mellé ajánlott egy szerelő állvány is, ha valaki otthon akar minőségi munkát végezni.
Mersant_le: Ezek közül én egyértelműen a Radon-t választanám. Utána Cube, aztán CTM.
A Radon-nak Tapered a fejcsöve is, míg a másik kettőnek nem.Because: Annyit ehhez hozzátennék, hogy azért otthon kerékpárt szerelők közül keveseknek van akkora gyakorlata mint egy jó szervizesnek. Nyilván mindenkinek a sajátja a legbecsesebb, de egy gyakorlott szervizes töredék idő alatt is precízebben csinál meg sok mindent mint egy amatőr a legnagyobb odafigyeléssel sokkal több idő alatt. Persze vannak kivételek, mindkét esetben.
[ Szerkesztve ]
-
geza844
aktív tag
Na bejelentkeztem egy helyi bringa szervizbe, holnap reggel viszem a gépet. Annyit mondott elöljáróban, hogy ha alapvetően semmi baja nincs a bringának, akkor csak a zsírozás (első + hátsó agy, hajtókar, kormány) az 6500 Ft. Ha meg nagyon gatya a gép, akkor 30-40 ezer Ft is lehet hozzá csak az alkatrész. Szóval valahol a 2 között lesz nyilván, mert lapos a hátsó gumi, ragad az első teló, és még sose látta szerelő a bringát, mióta sok éve megvettem... remélem azért nem lesz sokkal 10.000 fölött az egész, meglátjuk.
-
geza844
aktív tag
Egy alu vázas, első telós Magellan Hydra. A 40e Ft-ot arra mondta, hogy ha nagyjából minden kopóalkatrészt cserélni kell rajta. Mert volt már, hogy valaki felhívta, hogy csak valami apróságot meg kell csinálni a bringáján, aztán betolt hozzá egy roncsot. Amúgy nem is akart árakat mondani, csak én erősködtem, hogy mégis
-
maximilian4
addikt
Kint vagyok egy ideje Londonban, hát elég durva szervíz árak vannak. Itt egy generál 60-80 font és akkor még ugye ha kell plusz alkatrész, akkor további költségek. Itt tényleg kifizetődő megtanulni szerelni.
(#58724) Mersant_le
+1 a Radon mellett
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
vendingo
veterán
válasz maximilian4 #58730 üzenetére
De a fizetések is durvák. Gondolom nem 200 fontot keresel, mint átszámítva itthon a minimálbér, hanem minimum 1000-1300-at.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
JackFeryll
őstag
válasz -=RelakS=- #58732 üzenetére
Na meg mielőtt valaki ámítaná magát érdemes megnézni az albérlet/ingatlan árakat mondjuk nem 1 órára a külvárostól hanem akár a belvárosban. Egyedül nem biztos hogy egyszerű még a középosztálynak sem a nulláról. Két keresővel már elég jól lehet élni.
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz -=RelakS=- #58732 üzenetére
ha lenne miből, hozzászoknának a "sok gombhoz"
-
-=RelakS=-
veterán
válasz JackFeryll #58733 üzenetére
SG.hu-n írta egy srác, hogy egyszer csak jött a tulaj, hogy akkor nem 1200, hanem 1600 font lenne a havi (!) bérlet mostantól... (persze többen lakták, de akkor is)
Inkább kerestek másik albit...
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
maximilian4
addikt
válasz -=RelakS=- #58735 üzenetére
Igen ilyen előfordul. Egyébként vicces lenne, ha csak 1300 fontot keresnék, mert annyit fizetek a szállásért.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
dzudzu
tag
Sziasztok,
meglehetősen megtetszett egy bringa bike-discountról és érdeklődni szeretnék, hogy van-e esetleg valamilyen tip, vagy bejáratott mód a szállításra amit Ti használtok komplett bicikli rendelése esetén?
Köszönöm a segítséget előre is!
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #58730 üzenetére
Szerintem nincs ebben semmi kulonos. Normalisabb orszagokban van erteke az emberi munkanak, ebbol adodoan a szolgaltatasokat meg kell fizetni. Viszont van olyan munkaber amibol tisztessegesen telik mindenre. Mi pl 7-8 ezer ft-ert megcsinalunk egy si nagyszervizt. Talptoltes, kezzel 87 fokba huzott el, talp felol fel fok. Egy ilyen szerviz ausztriaban 80-100 euro. Csak eppen a fizu is atlag 5 szoros. Ugyan ez az arany a kerekpar szerviznel is.
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz Runner_fxr #58739 üzenetére
Persze hogy normális. Nem is azt mondom, csak azt hogy itt nagyon sokat spórolsz ha megtanulod a "szakmát". Tényleg! Illetve ha veszel egy bicót, mert itt a közlekedés és a szállás a legdrágább. Ha ügyes vagy a kajával tudsz spórolni, ha nem, akkor arra is k*rva sok pénz elmegy. Amúgy nagyon sok itt a bringás.
Maxi
-
vatafakk
aktív tag
Volt valaki mostanában intersport üzletben, hogy milyen bringák vannak akciósan?
Van egy Genesis MTB 100ezerért az akciós katalógusban, ami jó vételnek tűnik, de engem trekking érdekelne, viszont nem utaznék feleslegesen, ha valakinek van infoja.ha valakit érdekel a Genesis
[link][ Szerkesztve ]
-
condy
senior tag
Tisztelt Uraim!
Én vagyok a világ legpechesebb kerékpárvásárlója.
Az általam kiválasztott (már harmadik) kerékpárra írja a webshop, hogy ELFOGYOTT!
De nem adtam fel, ismét választottam kettőt és érdekelne a véleményetek. Mindkettő belépő szint.
De melyiket vegyem???1. Merida Matts 6.20-D 2015 (140e HUF)
2. Kellys Viper 60 Vamp 2014 (130e HUF)
Köszönet előre is.
"I think, this is the beginning of a beautiful friendship."
-
Kickass
őstag
Sziasztok!
Mostani hajtóművem 44-32-22 fogszámmal rendelkezik. Ha olyan hajtóműre váltanék aminek 40-30-22 fogszáma van mit tapasztalnék?
Előre is köszönöm!
-
---Lasali---
Közösségépítő
Teljes hajtás felújítás, és minden csapágy tisztítása zsírozása, váltó rendszer újra bovdenezése, beállítása, az ennyibe kerül, még egy olcsóbb bringán is. Egy felső kategóriáson meg lehet ennek többszöröse is, alkatrészektől függően.
Megbeszélni, esetleg kiderülő hibáknál újra telefonálni mindenképp kell, különben miért fizetné ki az ügyfél azt, ami meg sem volt beszélve.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)