-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Because
őstag
alkatrészfüggő...
én vennék egy csepel royal vázszettet 30000 alatt lehet kapni
viszont egy kickshiftes sturmey archer agyas kerékszettet választanék (azért 2 sebi legyen) wheeldoctornál készre fűzve 40000
többi szintén igény kérdése, de nekem talán még 30000 maxezt már más meg is valósította
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
-
Def26
félisten
Sedan autóra (2014 volkswagen jetta) milyen kerékpártartót javasoltok? 2 kerékpárt vinnénk vele. Thule Raceway 991 -et találtam de az 90k ami kicsit sok.
Ferdehátú autókra van 30k -ért is, nem értem sedan -ra miért nem találok.[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Acef
addikt
Építeni? Passz. [Készen akár 70-80e Ft]
-
fpeter07
veterán
Voltam CX versenyen is. Egyenesekben esélytelen a monti a cx ellen, 2,5 percet kaptam körönként. De kanyarokban kell az ügyesség, egyik versenyző közvetlenül előttem huppant le a földre...
Pest környékén hetente rendeznek versenyt... Bezzeg Zalában összesen ha 4 van egy évben.
Egyébként fórumról is könnyen lehetne szervezni egy 24 órás csapatot. (szokott is lenni)
-
hpsafl
tag
Összeraktam egy kis hátsólámpát a ködös napokra.
Más:
Downmall-ra jön valaki?Blogom: http://gearbest.blog.hu/ Egyedi kupon: gbkupon@gearbest.com
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #58810 üzenetére
A CX-re csak azért megyek, mert itt van a városban, csak buliból, meg hogy lássam belülről, milyen ez a "cipeljük a bringát" dolog... egyértelmű, hogy lassabb a monti, ezért reménykedtem, hogy leesik majd 15 cm hó, az kedvezne a montiknak, de csak sár lesz. Mindegy.
Igen, főleg a Pilis környékén van sok verseny, de gondolom az évek során így alakult ki, hogy ott érdemes rendezni, mert ott van "fizetőképes érdeklődő".
Jó lenne innen is szervezni egy csapatot, de egyelőre nem sokan jelezték, hogy egyáltalán nézelődnek versenyzés irányába.
Def26: nekünk a tetőcsomis megoldás jött be nagyon. Van 5 tartó, amit 4 autó használ, kinek mikor kell, illetve ha valakinek jönnek barátok, akkor van tartalékba. Nyilván a normál tetőcsomi plusszban van a kerékpártartóhoz képest, de azt tudod másra is használni. A Thule bicótartók meg újonnan 20-25e Ft, használtan 10-15e Ft. Egy gyors kereséssel '14-es Jettára láttam kereszttartót 30e Ft-ért (nem garantált, hogy jó is), ehhez a két új Thule mondjuk 40e Ft, de bármilyen autóra használható, nem takarja a hátulját, nem szólhat be a rendőr... mélygarázsba nem ajánlott!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
condy
senior tag
Rosszat mondtam (írtam)? Bocsánat!
Kezdő vagyok, ne lőjetek!Az elmúlt napokban annyi kerékpárt láttam (leírást, véleményt, tesztet olvastam), mint eddig még soha. Így találtam erre a "rossz kutyára" is.
Megfogott az "alakja." Ennyi."I think, this is the beginning of a beautiful friendship."
-
6030D
Ármester
CX_dopping_lebukás_update:
[Ez a legcsóróbbak doppingja, akik normális motorral tudnak játszani, azokat sose fogták meg.]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szjoci #58814 üzenetére
Nem igazán értem én ezt az egész letisztultságot. Az addig világos,hogy csak annyit kell szerelni egy saját erőből hajtott kerékpárra amennyi feltétlenül szükséges,de,hogy miért lesz attól egy bringa letisztult,hogy mellőzöl róla mindent ami hatékonnyá és biztonságossá teszi a közlekedést vele majd meg olyan feltűnőre fested,hogy a holdról is észrevegyék,nem tudom! Kirakatba a szemnek talán jó,de egyébnek?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #58824 üzenetére
egy bizonyos szintig van haszna szerintem... kint áll az esőben 8 órát ilyenkor és tiszta sár az egész bringa, ... első váltó már szinte beáll a kerekek által odahordott mocsoktól, a lánc is tiszta rozsda nap végére, így a hátsó váltás se pontos ezért szeretnék most 1x8 sebit városra, bár legjobb lenne egy agyváltó.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #58825 üzenetére
Hacsak nem postás vagy,nem tudom megérteni miért kell 8 órát ázzon egy bringa.Van olyan a zsebedbe is begyűrhető ezer forint alatti 4x5m fólia mely felszabva akár 20-30 esős nap alkalmával is elegendő lenne a kerékpár védelmére.Az ázás egynek sem tesz jót.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #58826 üzenetére
Igen, probalkoztam hasonloval, de sajna valamibe beleakadva egyszerhasznalatossa valt a folia... ezt igy 1 het alatt meg lehet unni. Buta gyar nem kepes fedett tarolot telepiteni
-
JackFeryll
őstag
válasz Hasaggymeg #58824 üzenetére
A legolcsóbb, legigénytelenebb (jó értelemben) vett típus amihez egy agyonhájpolt szubkultúra alakult ki.
Amúgy a papagáj színűek tényleg nem menők, de a pálya bringát idézőek közt tényleg vannak nagyon szépek.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58824 üzenetére
Attól hogy váltónélküli (sőt attól hogy fixi) még nem muszáj hogy ne legyen rajta 2 fék. Ezt leszámítva meg nincs érdemi különbség biztonságban egy "hagyományos" és egy "letisztult" kerékpár között.
Hatékonyság meg erősen felhasználófüggő, igazából egy fixi három okból hatékonyabb egy hagyományos biciklinél:
1. Ha szó szerint vesszük a hatékonyságot, a váltó ront a tekerés hatékonyságán (plusz súrlódó elemek, illetve a nem teljesen egyenes láncvonal)
2. Kisebb súly
3. Muszáj vagy állandóan tekerni, nem lehet lazsálni
Valóságban meg a hatékonyság legjobban a felhasználón múlik. Milyen gyakran pucolja meg a láncot (nem brigécolban áztatásra gondolok, csak hogy álljon rajta cm vastagon a dzsuva), olajozza meg, odafigyel-e arra hogy keresztben van-e a lánc, egyáltalán használja-e a váltót. -
hegyimorc
senior tag
válasz Cathfaern #58829 üzenetére
"3. Muszáj vagy állandóan tekerni, nem lehet lazsálni"
És ettől hatékonyabb lesz? Kétlem.
Szerintem ha néha "lazsálhatok", akkor néha pihenhetek és több energia marad arra amire tényleg kell.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #58829 üzenetére
Biztonság alatt a fékeket és a látás/láthatóságot gondoltam.Hatékonyság alatt meg nem annyira a próbapadon végzett mérésekre gondoltam,mint valós körülmények közötti tekerésre. Pl.lassítás-kigyorsítás,emelkedő-lejtő ahol a szükséges nyomaték megválasztásának lehetősége a váltórendszer súlyát többszörösen kompenzáló hatékonyságot szolgálja.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58832 üzenetére
"Pl.lassítás-kigyorsítás,emelkedő-lejtő"
Emberek nagyon jó része nem használja a váltót akkor se városban, ha van. A másik része használja, de nincs karbantartva a biciklije, és egy váltás kb. 15-20 seces művelet. Ezekhez képest hatékonyabb ha nincs is váltóLátás/láthatóság meg nem fixi függő. Vannak "ráakaszthatós" lámpák, ha valakit zavar hogy állandóan ott a biciklijén a lámpatartó, prizmahasználat meg nem fixiseknél is gyakran elmarad (ellenben ha végre összeraknám a fiximet, lenne rajta prizma)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #58833 üzenetére
Tény,hogy sokan attól is kiakadnak ha ne adj isten elváltod sebességüket a "jól megtalált" fokozatról,a karbantartásról meg ne is beszéljünk.Ezekkel összehasonlítva tényleg csak + súly a váltó.Ami a lámpákat illeti,ha felaggatod őket egy ilyen,szerintem inkább ruházati kirakatba való díszbringára,akkor oda a nélkülözhetetlen letisztultság. Ha meg a zárójelben levő részt ("...összeraknám a fiximet"..) olvasom hozzászólásod végén,akkor végleg kifogyok érvekből!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58834 üzenetére
Tény hogy singlespeed párti vagyok És szeretem a sallangmentes dolgokat. Alapvetően szerint a láncváltó egy borzasztóan pontatlan, karbantartás igényes és durva szerkezet (mondjuk maga a lánchajtás is). Egyetlen érv szól mellette: jelenleg nincs alternatívája. Alternatíva alatt azt értem, hogy olyan rendszer ami hasonló átfogásra képes anélkül, hogy túl komplexé (javíthatatlanná), nehézzé vagy aránytalanul drágává tegye a rendszert. Ráadásul a fokozatszám olyan lett a bicikliknél, mint a MP a fényképezőgépeknél egy időben, minél nagyobb, annál jobb... legalábbis a marketingesek szerint. Gyakorlatilag a használatban lévő biciklik szerintem 70-80%-ára teljesen felesleges (alapból a bicikli használat nagy része városi használat, és a városok jó részében nincs szükség ekkora tartományra). Ha nem is singlespeed, de egy 3-5 fokozatú agyváltó bőven elég lenne városi közlekedésre, de szerintem sok helyen még túrázásra is. És igen, ezek jelenleg elég drágák, de ha nagyobb igény lenne rájuk, akkor az áruk is lentebb kerülne. És tudom agyváltó ellen mindig a fő érv, hogy "de hát nem lehet otthon szerelni". De az emberek többsége úgyis elviszi szervízbe, vagy még gyakoribb esetben akkor viszi el szervízbe amikor már menthetetlen. Akkor meg már mindegy, hogy mit kell egyben cserélni. És akkor olyan előnyökről már nem is beszélek, mint hogy nem láncváltónál a lánc élettartama többszöröse (ha nincs nagyságrendi különbség), főleg ha figyelembe vesszük hogy egy agyváltós/ss láncot nyugodtan lehet addig hajtani amíg nem szalajt, mert nem 10 részes sort, meg 3 lánctányért kell cserélni, hanem csak 2 db olcsó fogaskereket. Persze ez a bicikligyártóknak nem jó, tudom én...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #58835 üzenetére
Ha elgondolkodunk elfogulatlanul,akkor tényleg letisztul mi a marketing és mi a valós haszon abban amit nekünk úgy adnak el,hogy nélkülözhetetlen.Ugyanakkor bár én csak magam nevében beszélhetek,ha kipróbálnád rendesen karbantartott kerékpárjaimat,akár még a régi slx/alivio hajtás-váltórendszerrel szereltet is, már bizony nehezedre esne "borzasztóan pontatlan" vagy "durva" jelzőkkel illetni a láncváltást.
A 3x10 sebesség az valóban a mugliknak van írva,mindenki tudja,hogy a hajtásra oly kártékony keresztbeváltást elkerülendő az inkább 1x5+1x8+1x5 ami egyenlő vagy 18 sebességgel és ami változatos terepen már nem is olyan rettentően sok,sőt gyakran érzed,hogy pont ott nincs még egy köztes sebesség ahol éppen valamiért kellene. Egy alföldi városban szerintem is elég 3 sebesség,de tekerj fel a HHH-ra vagy az Erzsébet kilátóhoz Budapesten és utána mond,hogy jó a fixi...mert tolni a bringát szerintem szentségtörés.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chris-v
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy Garmin Vivosmart-ot és hozzá egy ANT+-os Garmin mellkaspántot.
A telefonommal is szeretném összekapcsolni a mellkaspántot, viszont a Runtastic Mountain Bike app amit használok nem tudja az ANT+ eszközöket kezelni.
Milyen más app-ot javasolnátok?"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58836 üzenetére
"ha kipróbálnád rendesen karbantartott kerékpárjaimat,akár még a régi slx/alivio hajtás-váltórendszerrel szereltet is, már bizony nehezedre esne "borzasztóan pontatlan" vagy "durva" jelzőkkel illetni a láncváltást."
Tisztában vagyok, hogy sikerült már a megvalósítást elég magas szintre vinni, a fenti jelzők inkább az alapelvnek szóltak: egy mozgó láncot egyszerűen egy fémdarabbal odébbtaszigálunk."ami változatos terepen már nem is olyan rettentően sok,sőt gyakran érzed,hogy pont ott nincs még egy köztes sebesség ahol éppen valamiért kellene"
Ugyanez igaz országúton is, ott meg az egyenletes tekerés miatt jó ha minél "fokozatmentesebb". De az emberek többsége nem így használja, tekeri valahogy, aztán halad előre a bicikli Arányaiban nagyon kevesen használják komoly(abb) sportolásra a kerékpárt."Egy alföldi városban szerintem is elég 3 sebesség"
Szombathelyen elég az 1 is, pedig azért az Alföldtől elég messze van Na jó, kényelmesen legyen a 3."de tekerj fel a HHH-ra vagy az Erzsébet kilátóhoz Budapesten"
Felteszem ott nem sokan laknak, és ugye én azt mondtam hogy városi közlekedésre nagyrészt felesleges a váltó"mert tolni a bringát szerintem szentségtörés."
Nem az emelkedő meredek, az erőnlét kevés: [link] -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #58838 üzenetére
A baj az,hogy a már említett divat miatt annyiba kerül egy olyan lecsupaszított bringa,mint egy,amellyel időnként kirándulhatsz is egyet,vagy akár egy kilátóhoz,vagy várhoz is feltekerhetsz. Ha már tényleg csak közlekedni kell egy síkvidéki városban,akkor van arra annál sokkal alkalmasabb is,mellyel sem sáros nem leszel,csomagodat is magaddal viheted és nem kell kiállj valahányszor zöldre vált a lámpa.A fixi csak egy értelmetlen és költséges hóbort,mint a pl. fatbike,mely létezésére nem is kell észérveket keresni.Van,mert lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #58841 üzenetére
A fixivel nincs baj szerintem, mondjuk én inkább kempó méretben tudnám elképzelni városba. Azokat a rém drága gépeket pálya hajtással, pálya kormánnyal, meg drága vázzal nem tudom miért használják forgalomban, de néha olyat is látni szerintem elég hülyeség ilyen utcára.
A fatbikenak van értelme, csak nem Magyarországon, kb. a monti hóba kategória erre találták ki.
-
Tothgera30
Ármester
Vegyétek, vigyétek: KTM Myroon 29 Prestige - 65 ezerért.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
TayRol
veterán
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Doki-HUN1978 #58845 üzenetére
A színre hogyan esett a választás?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Napfénysüti #58846 üzenetére
Köszi.
Dobok róla képet, mert egyébként úgysem hinnétek el
Mondjuk úgy, hogy szerencsém volt.(#58847) Hasaggymeg: Ez megmagyarázza színválasztást is...
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Doki-HUN1978 #58848 üzenetére
Gratula!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...