-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Köszi!
6030D: A lényeg, hogy jól érezd magad a nyergében. Nekem is volt 27,5"-ös, nagyon szerettem, az 140mm-es fully volt. Az idei nyárra ismét visszanyergelek egy kisebb kerékre, de csak a nagyobb rugóút miatt, amúgy én jól elvagyok a 29"-el.
Doki-HUN1978: Épp ez a baj, hogy legtöbben csak elmélkednek ezekről a dolgokról. Ki kell próbálni, saját bőrödön tapasztalni és akkor lehet gyakorlati tapasztalat után levonni a következtetést. Nem mindenkinek ugyan azok az igényei, attól, hogy bélának nem jön be a 29" még csabának bejöhet, meg az sem mindegy, hogy milyen körülmények között, milyen típusú bringát próbáltak. Épp ezért a hozzászólásokra sem érdemes alapozni. Van rengeteg tesztelési lehetőség, élni kell vele.
Olyasvalamiről nem nagyon van értelme vitázni, amit nem tapasztalatból ismernek a felek és tetszik nem tetszik alapon vitáznak.Kismillió tesztben leírták a különbségeket. Nyilván sok a marketing is. A 650b mint jolly joker, ami csak az előnyöket egyesíti magában, nyilván egy baromság. Viszont ahhoz nem kell matematikusnak lenni, hogy elképzeld, egy nagyobb átmérőjű kerék nyilván nagyobb felületen érintkezik a talajjal, ezáltal nagyobb a tapadása is, feltételezve az azonos körülményeket persze, guminyomás és külső.
A számadatok eltérhetnek, saját méréseim nincsenek, de tapasztaltam azt, hogy jobban tapad, és kevésbé ráz, jobban átmegy mindenen mint a kisebb kerék. Persze mint fentebb is írtam itt még egy csomó más tényező is szerepet játszik, hogy milyen a végeredmény. Egyébként szerintem a leglényegesebb különbség inkább az, hogy jobban átgördül az akadályokon a nagyobb kerék. A tapadás az nagyon jó lehet a kisebb kerékkel is ha optimális a nyomás és jó minőségű a külső, a lényeg inkább a gördülés és a sebesség tartása.[ Szerkesztve ]
-
geza844
aktív tag
Oké, köszi, én is így gondoltam, hogy nem sokat ér. Viszont én pont parázok attól, hogy elcsap egy autós, és szeretném a lehető legjobban láthatóvá tenni magamat (ésszerű határokon belül). Arra gondoltam, hogy a kerekek 2 oldalára, meg az egész váz 2 oldalára felragasztok fehér fényvisszaverő csíkokat. Így elég feltűnő lennék oldalról. Tudom vannak már eleve fényvisszaverős gumik is, de nekem nem olyanom van. Valaki csinált már ilyet? Hogy az egész bringát telibe ragasztja fényvisszaverőkkel? Vagy ne parázzak ennyire, és csak vegyek pár macskaszemet? Mondjuk láttam eBay-en már ilyen küllőkre rögzíthető fényvisszavező izét is, az se tűnt rossznak. Bár a legelső gondolaton nem is a fényvisszaverős csík volt, hanem a LED szalag az egész vázra. De az talán túl sok lenne már
-
geza844
aktív tag
válasz Runner_fxr #58551 üzenetére
Csak félve pofázok bele, mert nagyon amatőr vagyok, de a nagyobb kerékátmérő = nagyobb tapadás = nagyobb gördülési ellenállás = lassabb tempo? (már persze ugyanolyan gumival) És ugye a sebességi rekordoknál népszerűek a kifejezetten kicsi kerekek, ha jól tudom. Aztán lehet, hogy ez mindenki számára triviális infó, csak nekem esett le ilyen lassan
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Lenne egy kérdésem főleg a Pesten élőkhöz. Pilis környékén tudtok olcsón szállást? Lesz idén jó pár verseny arrafelé és kellene egy hely, ahol lehet éjszakázni. Csóró egyetemista vagyok, minél olcsóbb annál jobb. Már maga a vonat és a verseny is elég sokba kerül.
-
stracker06
aktív tag
Sziasztok!
Van egy Shimano Nexave szettel szerelt Merida Cross 8900 trekkingem (tudom, nem mai darab, de szeretem).
Ma délutáni tekerésem során sajnos történt egy kis baleset. (a képen látható "dologból" egyébként kettő is lett rajta)
A tanácsotokra lenne szükségem. Milyen hajtóművet tudok feltenni ennek a helyére? Olyat szeretnék, ami kompatibilis ezzel a váltóval, de esetleg kicsit nagyobbak a lánctányérok, mint pl. a fitnesz gépeken.
Mit javasoltok, mit csináljak?[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Runner_fxr #58554 üzenetére
És ezáltal nagyobb energia is kell a mozgásban tartásához, de hagyjuk... ez tényleg már csak elméleti kérdés.
Viszont ahhoz nem kell matematikusnak lenni, hogy elképzeld, egy nagyobb átmérőjű kerék nyilván nagyobb felületen érintkezik a talajjal, ezáltal nagyobb a tapadása is
Biztos vagy ebben?
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stracker06 #58557 üzenetére
Mi ott a baleset?
Doki-HUN1978...nyugodj bele,hogy jobb a 29" os és a 26" el fog tűnni,ha szeretnéd,ha nem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58558 üzenetére
Kerékpárokat ne hasonlítsunk autókhoz, azonos gumi méret mellett írtam.
Akkor szerinted miért 622-es az országúti kereke, miért nem 584-es vagy 559-es, ha azt könnyebb mozgásban tartani? -
stracker06
aktív tag
válasz Hasaggymeg #58559 üzenetére
Eltört? (vagyis elszakadt, vagy nem tudom, hogy pontosan minek nevezzem)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stracker06 #58562 üzenetére
Biztos nem a láncfelszedő szemet látod?! Csak mert a fotóból nem esküdnék meg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stracker06
aktív tag
válasz Hasaggymeg #58563 üzenetére
Nem, ez tuti, 2 helyen is ez történt (ahogy a lánc egy része belekapaszkodott, megfeszült, majd lecsúszott...)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stracker06 #58564 üzenetére
Hogy a lánc tépte le a fogat??? Amúgy szerintem ettől ez még jó sokáig elmegy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stracker06
aktív tag
válasz Hasaggymeg #58565 üzenetére
Igen, én bénáztam el. Egy combos emelkedőn felfelé menet visszaváltottam a legalsó lánctányérra, de valamiért leesett a lánc. (Korábban sosem történt ilyen.) Próbáltam a váltóval visszatenni, ameddig még tartott a lendület, de nem sikerült. Megálltam, visszatettem kézzel és el akartam indulni. Elfelejtettem azonban, hogy a váltót 2-es állásban hagytam, de a lánc az 1-es tányéron van. Emelkedő lévén gondoltam, megtekerem rendesen, hadd menjen. Na, ekkor jött a csattanás, meg stb, és szemrevételezés után már ez fogadott. A láncon semmit sem látok, de a repedések miatt azóta nem fut olyan stabilan azon a tányéron és néha a váltás sem sima.
Ezért kérdeztem, hogy mire kell figyelni, milyet lehetne feltenni helyette?
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
geza844
aktív tag
Ez a nehezebb felgyorsítani, de könnyebb mozgásban tartani egy érdekes dolog, sokak számára értelemszerű logika, máshol is találkoztam már vele (nem kerékpáros témában) de alapvetően hülyeség. Itt csak arról van szó, hogy valami nehezebb, és azért könnyebb(nek tűnik) mozgásban tartani, mert "viszi a lendülete" a gépet. Dehát lassul közben, és megint gyorsítani kell, ami megint csak nehezebb, vagyis összességében pusztán a nagyobb tömeggel soha nem nyerünk semmit sem. Ez csak pillanatokra tűnhet úgy, mintha nyernénk. A nagyobb felület miatti nagyobb tapadás meg csak szilárd úton igaz. Laza talajon, pl. sárban jó a keskeny gumi, mert gyorsabban leér az aljára, ahol fogást találhat. Persze ahhoz, hogy fogást találjon, kell a jó mély minta, ami nem nagyon fér el nagyon keskeny gumin, vagyis kell egy minimális szélesség sárban is. Homokra meg pont, hogy széles kell (bár tudom az is laza talaj), de ott meg a tetején kell maradni, mert ha elsüllyedsz homokban 20cm-t, hiába találtál fogást, onnan nehéz kitekerni a gépet. A jég meg a hó megint más, mert ott előnyös a nagy felületi nyomás, amit keskeny gumival lehet elérni. Szóval sok különböző helyzetben különböző szempontok érvényesülnek.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Runner_fxr #58560 üzenetére
Ez a kép azt volt hivatott közölni, hogy a nagyobb tapadási felület nem feltétlenül eredményez jobb tapadást, még ha az úgy tűnik is, mivel a súly nagyobb felületen oszlik el. De gondolom beteg voltál, mikor ez ment a suliban?!
Akkor szerinted miért 622-es az országúti kereke, miért nem 584-es vagy 559-es, ha azt könnyebb mozgásban tartani?
Ez egyébként még számomra is rejtély. A sebességi rekordokat kiskerekű kerékpárokkal tartják és ezzel már választ is kaptál a kérdésedre.
De, hogy én is válaszoljak a tiédre, talán a rossz útminőség miatt alakult ez ki.(#58559) Hasaggymeg: Sosem fog eltűnni! Én amíg élek azzal fogok járni! Sőt az országútimra is azt szerelek, érted?!
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
fpeter07
veterán
válasz Doki-HUN1978 #58569 üzenetére
Kérdezd meg Szőnyitől mi a különbség a 26 és 28 között. Egyik interjúban mondta, hogy utóbbin lehet pihenni, előbbin meg menni kell folyamatosan. Úgy emlékszem 150 km-el kevesebbet tudott megtenni montival, mint outival. (24 óra alatt)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58569 üzenetére
Ezek szerint velem együtt még jó pár versenyző és kerékpár fejlesztő beteg volt akkor amikor a suliban ezt tanították.
Nyilván az egész kerékpáros társadalom meg van vezetve. A versenyzők is tévútra vezették a fejlesztőket a hülyeségeikkel, végül is ez tök logikus.A sebességi rekordokat meg ne keverjük ide, gondolom ott nem kevés szerepe van a légellenállásnak és azért kisebb.
Normál használat mellett más a szitu. Nekem az a véleményem, hogy a csípőből való tiltakozás helyett ésszerűbb lenne tán kipróbálni. Részemről ennyi, így is túlbeszéltük a témát. -
ivana
Ármester
válasz fpeter07 #58555 üzenetére
Ha van kedved sátrazni akkor tudom ajánlani:
- Fényesforrást ez ott van a Dobogó kő oldalában kb. 3-4 km-re minden mástól
- Vagy a maróti Duna part eldugottabb részeit
- Esztergomból mész fel a hegyekbe ott ahogy beérsz az erdőbe ott is van egy forrásos sátor hely(#58569) Doki-HUN1978 Nagyobb kerékkel jobb az egyenes futás ez fontos szempont, hiába növeled az utánfutást ha kicsi a kerék nem lesz jó a kormányzás, az outit meredek fejcsőszöge teszi outivá. Illetve egy kisebb kerék jobban pattog, ami nem kellemes.
Növelheted az egekbe az utánfutást a kempón, nem lesz annyira se stabil mint egy outi.fpeter: 150 km-el kevesebbet tudott megtenni montival, mint outival Az nem a csak kerék miatt volt, tök felesleges összehasonlítani montit outival, míg outival nem lehet terepen menni, addig montival aszfalton nem tudsz haladni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Doki-HUN1978 #58569 üzenetére
Ajánlom a 24"-ost figyelmedbe,sőt a bauházban vannak direkt outira tervezett faxa talicskakerekek is óccon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stracker06 #58566 üzenetére
Láncvonalra és az első váltó által a maximálisan kezelhető fogszámkülönbségre.Pl.40 a nagy-22a kicsi az=18....még mindig kételkedek a csere szükségésségében.A lánc biztos nem sérült?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Runner_fxr #58571 üzenetére
Nem tiltakozom csípőből, pusztán ennek a kerékméret témának annyira csekély a jelentősége, hogy nem érdemes róla beszélni sem, nemhogy pénzt adni egy nagyobb kerékért.
Próbáltam már 29-est, de semmi előnyét nem éreztem.
No, de a sok írogatás helyett rápihenek a holnapra és tekerek egyet.
Tegyétek ti is ezt![ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
myk74
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani, agydinamóhoz első lámpát?
Cserélném a mostanit a Gepida reptila 400-on. Lehetőleg ledes kellene.
Keret nem sok, kb5-6000ft.Nincs kéz Nincs csoki!
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #58559 üzenetére
Egy dologban viszont megegyeznek a kerékpárok.. bármely kerékméretű is legyen a kerékpár, hajtani kell. Erről még szerencsére nem oszlanak meg a vélemények és nem alakul ki a vita, bár kitudja.. manapság bármi megtörténhet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58575 üzenetére
Mar csak azt nem ertem, hogy akkor miert irtad azt eloszor, hogy nagyjabol egyetertesz velem?
Mert ugy latom szoges ellentetben all a kettonk allaspontja. Persze ez nem baj, csak kerdezem.[ Szerkesztve ]
-
stracker06
aktív tag
válasz Hasaggymeg #58574 üzenetére
Holnap megnézem még egyszer, világosban is, hátha Neked lesz igazad és megőrizhetem a pénztárcám jelenlegi tömegét.
(A láncon nem láttam sérülést.)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Laox
aktív tag
Sziasztok! Folding bicajt szeretnék venni. Minél olcsóbban, mivel van már egy normális cangám, de amikor feljövök Budapestre, ide is kell valami, mert hiányzik. Szóval folding a városba. 95 kiló vagyok, ennél már csak lejjebb megyek, meg merjem venni az acélvázas (hi-ten) olcsó kerékpárt 35-ért, vagy költsek rá kétszer annyit egy alumíniumért?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stracker06 #58579 üzenetére
Állítsd be a váltót és próbáld ki anélkül hogy a letört fogra gondolnál.Az amúgy is csak egy láncfelszedő fog csakis a kicsiről a középsőre váltásnál van szerepe.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haarmaan
tag
Sziasztok egy kis segítség kellene. Ezt két kerékpárt néztem ki magamnak, de még nem tudtam dönteni
Cube Acid 27 2016-os 18"
[link]vagy
KTM Ultra 1964 LTD 27 2016-os 17"
[link]Ami miatt a KTM tetszik:
a KTM nél hosszabb a láncvilla 435mm ami miatt kényelmeseb, rugalmasabb a Cube Acidnál, ahol a nagyobb váz ellenére is csak 427mm. Valamint a KTM csak 17" így a nyereg vázcső is rövidebb 43cm vs 45 cm így a nyeregcső hosszabban áll ki a vázból ami miatt megint csak kényelmesebb a KTM. egyébként a két váz között más érdemi méretbeli eltérés nem nagyon van. A KTM-nél már tapered az első teleszkóp, és az első váltó felfogatás Side swing-es.Ami miatt a Cube tetszik:
jobb fékek, jobb minőségű agyak ha jól nézem, és az ár.Valamint a mostani bringám is egy 27-es Cube Acid amit nagyon szeretek egy gondom van vele hogy számomra nagyon merev a hátsó része.A Cube Acid-ot 260000ft-ért tudnám megvenni a KTM Ultrát meg 340000ft-ért. Mi a véleményetek a két bringáról melyik a jobb vétel? Megéri a KTM azt a plusz 80000ft-ot?
A Dunakanyarban használnám 50 százalék aszfalt, 15 százalék nagyon rossz minőségű aszfalt, és 35 százalékban földutakon terepen ösvényeken.
Jelenleg egy Cube Acid 27 2014 et használok már két éve különösebb gondom nem volt vele azon kívül hogy a hátsó fele számomra nagyon merev, ennél a láncvilla hossz még csak 420mm. Az idei Cube montiknál már csak az LTD modelektöl felfele kapták ezt a sportosabb felépítést a bringák.Az idei Acid is egy kicsit kényelmesebb geometriát kapott.
-
vendingo
veterán
válasz haarmaan #58585 üzenetére
2015-ös. A 2016 felszereltsége szerintem nem olyan jó, mint a tavalyi.
Szinte az összes üzletben olcsóbb, mint itthon.A Ktm-en én is gondolkodtam, de felszereltségben eléggé elmarad az LTD Pro 2015 változatától.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ivana
Ármester
Pesten megbízható szinterest nem tudtok véletlen? Esetleg a porfesto.hu-val valakinek tapasztalata? (Itt van egy köpésre...)
-
6030D
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58575 üzenetére
Megkérdezhetem, milyen biciklid van, illetve hol szoktál tekerni? Lehet hogy váltanék, ha az számomra ennyire előnyös.
Köszi előre is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
parkr
őstag
700k-s bringa de csak a váltókat és a fékeket láthatjuk
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haarmaan #58583 üzenetére
A KTM durván túlárazott,jubileumi kiadása miatt még a gyártónál immár szokásosnál is durvább. Amúgy nagyon szép,szebb mint a linkelt kockák. Én is néztem a tavaly,de pofátlanul és indokolatlanul sokba került. 20-25%-al olcsóbban vásárolt Cube-om majd mindenhol 1-2 szinttel magasabb felszereltségű.
Tehát a kérdés adj-e 80.000 azért,hogy gyengébb felszerelést kapj? Hát ne. A kónuszos homlokcsövet pedig ezen a szinten biztos észre sem veszed.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
JackFeryll
őstag
Bikerunfest-hez hasonló eseményekről tudtok ? Illetve késő nyári külföldi országúti túráról/edzésről ?
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Runner_fxr #58578 üzenetére
Rengeteg múlik a váz geometrián, telók minőségén, rugóúton.
Valóban van olyan 29" ami egy borzalom irányításra, de vannak eszméletlenül jó 29"-ek is. És van borzalmasan szar 27,5"-ös bringa is. Nem lehet ráhúzni az összes 29"-es montira, hogy az csak túrázni és normál útra való aztán kész. Persze egy Gepida ruga szintű borzalom nyilván nem az élmények netovábbja, de egy minőségi 29" fully, mondjuk 110-120mm rugóúttal már bizony nagyon komoly gépezet is lehet. Picit másképp kell vele bánni mint a kisebb kerékkel, de ha megszokod nagyon lehet vele csapatni. Ráeresztheted nagyon durva köves részekre és lehet vele venni szépen a kanyarokat is, lehet vele agresszíven bicózni, nyilván nem mindegyikkel, de a jobbakkal.Erre gondoltam, amikor azt írtam.
(#58589) 6030D: Igen,van egy Kona Cinder Cone-om és egy Centurion Hyperdrive-om. Németben élek, 99%-ban ott tekerek.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #58594 üzenetére
Akkor azért annyira mégsem különbözik a véleményünk.
Megszokás kérdése, ha ma új montit akarsz venni, akkor úgy sem nagyon van más választás mint a 26"-nál nagyobb kerék. -
Normi™
őstag
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...