-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eagle16
addikt
Köszi! Ezen az olcsóbbik Neuzer-en az a Shimano van amit belinkeltem.
Az a helyzet hogy egy kissé fura hangja van a hátsó agynak (nem a racsni adja ki, az biztos). Lehet feleslegesen stresszelek rajta. Az első agy az hangtalan, de a hátsón közelről hallani valami olyan hangot, mintha a csapágyak gördülnének benne. Nem tudom ez normális-e az a baj. Arra gondoltam hogy belenéznék, rendesen be van-e zsírozva, meg megvan-e minden csapágy...(Meg mintha nem pörögne elég jól, de nem tudok mihez viszonyítani, szóval ez is találgatás)
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #63048 üzenetére
Ezt sose értem nálunk a Szilas patak mellett van egy elég jó bringa út (értsd kocsi sáv szélesség tökéletes sima aszfalt). Ott szoktam ilyen sprintkört nyomni kb. 40-nel. Általában elég jól el lehet férni, eddig kétszer volt vészfékezés de nem lett belőle gáz. Egyszer egy póráz nélküli kutya (kb. 100 helyen ki van írva, hogy tilos), egyszer meg egy kissrác kirántotta elém a kormányt legyőzve a saccra 1,5 - 2 m-es oldal távolságot.
(#63049) Hasaggymeg: utóbbi fél évben egy ember előzött meg bringával (Nem számítva amikor műszaki hiba, vagy sérülés miatt 15-el poroszkáltam, az előbbi egy lelazult spd stopli, az utóbbi egy csúnya perec volt a vasúti sínen térdre ) Egy 70-80 év közti fickó karbon outival, én mentem kb. 30-32-vel ő mehetett úgy 40-el
(#63051) ígyvanferi: a baj az hogy ilyenkor mehetek utánuk amíg nem lesz hely rendesen előzni, nem akarok megijeszteni senkit. Olyan 25-öt stabilan tartó bringás mögé már be szoktam állni mert sokkal jobb ha valaki megy előtted városban, jobban észre vesznek autósok (ha nő és jól néz ki akkor meg főleg )
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #63045 üzenetére
köszönöm, volt, de nem vált be. pedig akkor még bringás gatyám is volt, de mégse sikerült összeszoknunk. ne kérdezd, milyen speci nyereg volt pontosan, már nem emlékszem
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Novics
senior tag
Nyilván hülye kérdés, de középcsapágyaknál van különbség az SS-hez és a váltós gépekhez valók között? Láttam Campa Pista közepet, amin kiemelték, hogy direkt SS-hez van, és szimmetrikus a tengely. Megnéztem, ami a Dancelliben volt tengely az is szimmetrikus. Elég csak azt megnézni, hogy a menet stimmeljen, valamint a láncvonalhoz passzoló tengelyhosszt keresni?
Vettem egy tök kis hátsó racsnit, régi olasz. Huhú! Most vittem el, hogy a Campa agyra feltekerjék, mert nekem nem ment. Hát a szerelőnek sem. A racsni felmegy egy másik agyra, az agyra felmegy egy másik racsni, de a kettő nem stimmel egymással. Kicsit letörtem, mint a bili füle. SS bicóhoz hol lehet értelmes racsnit venni, illetve van valami jó márka? Nem fixit akarok - akkor Campa Pista lenne, és a kérdés megoldva -, hanem szabadonfutót, de ilyet nem nagyon láttam, csak BMX-hez.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
Tothgera30
Ármester
Térségünkben a legtöbb bringaút a járdával párhozamosan, úgynevezett egy 2,5-3 méter széles aszfaltcsíkból van nyomva, és egy sárga volna választja el a kerékpáros/gyalogos közlekedőket. Viszont ez általában nem jön össze. Persze én sem mondom hogy makulátlan lennék, mert tavaly boltból hazafelé, járdán előzve egy egymás mellett közlekedő nagyobb társaságot, épp átlépve a bringás sávra (kb. 15-20cm-t), egy pimasz nyugdíjas elütött a viharvert kerékpárjával. Természetesen jól kioktatott hogy hol közlekedjek. De az már nekem is sok, hogy ott szaladgálnak keresztben, trécselőhelynek, és bringaparkolónak használják.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Acef
addikt
válasz Eagle16 #63052 üzenetére
Jó az, csak be kell állítani a kónuszt.
Gyárilag (és a legtöbb bolti üzembehelyezésnél is) még a drágább, jobb minőségűnek mondott márkáknál sem fordítanak kellő időt/figyelmet a beállításra, az olcsóbbaknál meg pláne nem
Nekem miután szétszedtem és beállítottam így forog (videó). Lassan áll meg, és egy kicsit vissza is mielőtt megáll.
[link][ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz Eagle16 #63058 üzenetére
A hátsót "fogja" a racsni, vissza pedig nem forog, mert ott a lánc és a hajtás, de ott is latható, hogy nem csak megáll, hanem vissza is forogna.
Nehéz eltalálni azt a pontot, amikor nem lóg, de nem is szorul, ráadásul beszerelve és átforgatva, vagy egy tesztkör után lehet (biztos), hogy utána kell állítani.
[ Szerkesztve ]
-
fukyu
tag
válasz Hasaggymeg #63030 üzenetére
Köszi, bepróbálom ezt a HG93-at.
----------
Más:Ki milyen láncbontót ajánlana? Eddig ilyenem volt, ezt sikeresen tönkretettem. Most kipróbálnék valami mást.
-
#48525824
törölt tag
válasz Napfénysüti #63041 üzenetére
egyedul indulva van esely a 10 korre vagy nagyon necces es inkabb csapatmunkas?
-
Acef
addikt
válasz Because #63059 üzenetére
Én a BBB BHS 25, 35fok, 90mm vettem, de nem csak ez kell. Kormányt is cseréltem, 2cm emelés, 10fok hátrahajlas ZOOM
Ezektől már nem annyira fitness-es a bringa megjelenése, de nekem így kényelmes, ráadásul jobban is mutat (szerintem) mint a gyári setup-al
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
deicide
veterán
Áldom a sorsot, hogy olyan helyen lakom, ahol ha elindulok, akár 70km-t is tudok menni megállás nélkül. Ehhez persze kell némi szerencse, a mai 38.3km/h-s körön volt egy piros vasúti átjáró, közeledtem 40-el és már láttam szomorú sorsom, hogy meg kell állni, de megszánt fortuna és jobbról elzúgott a gyorsvonat, aztán már emelkedett a sorompó, mikor átzúgtam.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
trialboj
őstag
Sajnos megment a hátsó agy, lassú szinte terheletlen tekeréseknél óriásiakat kezd szalajtani, egyre többször. Voltam szervizben azt mondták sok a meló, de 15k ig keresnek nekem egy deore hátsó agyat, és ha megjön hívnak h vigyem be a bringát.
Nos azóta 1 hét eltelt, és mikor voltam bent pár napja mondták hogy sok a meló, stb ha megjön hívnak.
Szerintem kvára nem rendeltek semmit sem, (a haverom villaszervizét is előbbre vették,) ami fura mert gondoltam biztos rám sóznak majd valami alap cuccot jó magas áron, na de ők tudják.
Viszont egyedül meg nem vagyok olyan bátor a rendelésnél, mert ha rossz típust veszek, akkor jobban megszívatom magam, mint ahogy ez a bolt teszi.
Szóval a jelenlegi hátsó agy, shimano FH-RM66, nyilván a leggagyibb volt benne , erről annyit tudok hogy central lockos, ami nekem kb annyit mond, hogy rohadtul nem tudok még csak tárcsát sem cserélni egyedül, mert nincs hozzá kulcsom.
A szervizes, megszámolta a küllőket mielőtt rendelést színlelet volna 36... na most én egy netes modellnél sem látok ilyen értéket, de még a kódnévben sem... Ez nem alap dolog? Van ennél kevesebb több küllővel rendelkező agy, Shimano xt ig gondolkozom!?Ezt a kettőt találtam kb 10,000ft ért, és ez még jóval a nekik megadott értek alatt van, amiért ők Deore-t ígértek.
XT FH-M775 disc QR
SLX FH-M675 disc QR
Nem teljesen értem, hogy akkor most mi van, én néztem be valamit, vagy ők dolgoznak eszméletlen magas árakkal.
Amúgy 75% aszfalt 25% közepes, n;ha kavicsos terepre lenne, sok domb van szóval 50-50ben emelkedőkön kell teljesítsen, nem hiszem hogy ez veszett igénybevétel lenne, de mégis jó lenne mástól hallani, hogy milyen típust érdemes keresni, és a central lockon kívül kell-e valamire figyelni.köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
defymoto
senior tag
Sziasztok! Tudnátok ajánlani olyan csengőt ami normálisan néz ki, és ráférne a kormányomra? Elég vastag kormányról beszélünk, és az átlag amit pl Auchanban kapni nem fér rá...
-
bunddog
tag
A csillaganyát villanyakba fixen ütik bele? Úgy értem azonos mélységre megy be mint pl. ahogy a gyárilag a bringán lévő villánál volt?
-
gergo5991
őstag
engem az zavar, hogyha látja a bringás hogy előzőm meg, egyből bevágja a : te rohadt g.ci fejet.., aztán van hogy megpróbál megelőzni. De amúgy én ha bringást látok előttem én arra tudok olyankor csak gondolni, hogy meg kell előznöm XD. Van hogy robogóval autóval és persze sok a városban a busz, azzal is leállok versenyezni buszmegállók között ki ér oda hamarabb xDDD
-
trialboj
őstag
válasz gergo5991 #63076 üzenetére
Én a múltkor 1 kiskölyök mellett mentem el, aki gondolom új bringát kapott mert nagyon csillogott villogott, kb az egész családdal töymörgött a bringás úton v 15el max, úgy volt h elengednek, de az egyik mégsem látott meg és elém gurult, nagyot fékeztem, mikor elhagytam hamar visszagyorsultam a 30 as közlekedő sebességemre. Aztán hallom hogy valaki nagyon liheg mögöttem, hátranéztem és a kis srác volt, aki tiszta erejéből tekert, és gondolom elégtételt akart venni, mert ráfékeztem a famíliára
Elment mellettem, és kb 50 méter után nagyot fékezve megállt oldalt a füvön, és vigyorgott. Én úgy voltam vele, hogy az ő helyében régen én is ezt csináltam, és most kva jól érezheti magát, hogy megelőzött egy jóval idősebb bringást.Amúgy az előző kérdésem lényege az lett volna hogy melyik hátsó agyat érdemes megvenni, Elég az SLX, vagy feltétlen XT kell, ha nem akarom jövő nyáron ugyanezt eljátszani.
Azóta találtam 8000 ért egy Shimano SLX FH-M665-öt."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
gergo5991
őstag
Egy olyan kérdés érdekelne, ennek a bringás csoportnak a tagjai közül ki rendelkezik motorbiciklivel is?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz trialboj #63071 üzenetére
Na várjunk csak..
Az üzletben az árakat valószínűleg a Shimano Magyarországi forgalmazója által meghatározott ajánlott kiskerár alapján határozták meg, ott ahol voltál. Ezt az árat ne hasonlítsd egy webáruházban olvasottakhoz, akik lehet nagyobb kedvezménnyel vásárolnak több agyat, és kisebb haszonnal árusítják, netán kikerülik a magyar forgalmazót, vagy árukészleten maradt áruból csinálnak kiárusítást. Valamint ők nem tartanak nyitva üzletet, nincs annyi kiadásuk, nincs akkora rezsi költségük, folyamatos kiszámítható forgalommal rendelkeznek, nem zaklatják őket személyesen tanácsadás igénnyel, ha nem jó amit rendeltél nem tudod az orruk elé dugni stb stb.. Ezek egy vállalkozásban mind plusz költségként merülnek fel, ami miatt nem tudják "ingyen" adni az alkatrészt.Második dolog, hogy a dobot, kazetta testet, hub body-t, ahogy tetszik, a szalajtás észrevétele után szét kellett volna szedni, fel kellett volna mérni a hibát, lehet csak beleszáradt zsír okozza a racsni mechanika helytelen működését, amit egy sima tisztással, és újrakenéssel orvosolni lehet. Ha sokszor szalajtattad meg, akkor lehet hogy már károsodott, ilyen esetben tényleg csak cserélni lehet az agyat, mivelhogy külön dobot elég nehézkes beszerezni.
Mire kell figyelni? Ha meg akarod tartani a tárcsát, akkor arra hogy center lockos legyen. Ha a felnit meg akarod tartani, akkor arra hogy azonos legyen a lyukszám. Ha a küllőt meg akarod tartani, akkor a küllő perem átmérőre, valamint a küllő perem szélességre, tehát igazából ilyen esetben egy hasonló dimenziójú agyat kell vásárolni, feltételezve ha az eredeti küllő méret jó méretű volt az adott konfigurációban..
Nem tudod leszedni, nincs hozzá szerszám.. ezzel nem tudok mit kezdeni.. vidd el szervizbe, ha nem találsz jó szervizt, vagy derogál bevinni és pénzt adni érte, akkor vedd meg a szerszámot, tanuld ki a szakmát, jöjj rá, tanulj hibáidból.. én is így kezdtem anno, nem úgy születtem, hogy tudtam.
Az XT agy nem rossz, de vehetsz belőle akár régebbi cr-mo tengelyest is, azok is tartósak, viszont egyre figyelj, ha nincs beállítva a csapágyhézag, nincs bezsírozva újonnan, akkor tönkre fog menni, és nem fog úgy forogni ahogy kellene.
Az SLX sem rossz, de sokkal kevésbé precíz a csapágyazása mint annak az új fajta XT agynak, és rosszabb a minősége mint a régebbi XT agyaknak, pl a 756 osnak.
Ha részletesebben érdekel hogy mi a különbség köztük, arra csak sokkal hosszabban tudnék választ adni.A 36 küllős kerekek nem érdekességek, régen a fűzött kerekek többsége 36 küllős volt, tudod 360 fok a kör, osztva 10 el, hoppá 36, logikus, erős kereket ad eredményül. Viszont ma már divatosabbak a 32 küllős kerekek, így a 36 os felnik és agyak kevésbé elérhetőek. De még mindig ez a kettő a legnépszerűbb. A 28 as sokkal ritkább, a 24 es fűzött MTB keréknek meg már értelme sincs, így alig fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
bunddog
tag
válasz ---Lasali--- #63079 üzenetére
köszi, arra gondoltam hogy ha a szerszámmal ütik bele csak az lemaradt
-
pomk
őstag
Sziasztok!
Láncon, teleszkópon, vázon lévő olajsarat, olajat, olajba ragadt port stb. mivel szoktátok letakarítani?
Fogkefe + brigécol megfelel erre a célra? -
-
Byk01
senior tag
válasz Hasaggymeg #63083 üzenetére
Országúti versenyen (egyelőre?) annyi a tárcsaféknek: [link]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
pomk
őstag
válasz Hasaggymeg #63083 üzenetére
Köszi!
-
-=RelakS=-
veterán
Én lánctisztító készüléket használok.
Jelenleg még olajos kézre való tisztító krém oldatot rakok bele (ki kell áztatni belőle a homokot, aztán teszi a dolgát), de amint elfogy, én is brigéciol/trisó felé mozdulok.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Vajon a tárcsafék gyártók milyen gyorsan fognak előállni vagy olyan tárcsafékkel, aminek tompa az éle (pl ki van szélesítve, a kerék kivételéhez szükséges megoldásokat a fékpofáknál meg majd csak kitalálják valahogy), vagy valami áramvonalas burkolattal?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez tényleg elég csúnya! Amúgy meg milyen sebhelyes a térde,elfér ott még egy ilyen trófea!
#63087) -=RelakS=-...gyorsan! Ha beindult a gépezet,felállították a gyártósorokat nincs már visszaút.Kiszélesítik az élét,egy helyen vékony lesz ahol lecsúszik róla a féktest,aztán jó napot.Túl nagy kerékfejlesztési lehetőségekről kellene lemondani,ha a felni megmaradna fékező felületnek is.Valamikor a gumit fékeztük,majd a felnit,most a dobot meg tárcsát,ki tudja mi jön még.Arról nem is beszélve,hogy tárcsafék esetén már valami kezdetleges az ABS-is láthatáron van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
üdv
kerékpár kerekét hány bar-ra fújjam fel?
súlyom:kb 90kg
80%-ban aszfalton, 20%-ban földúton használnámköpeny:
Schwalbe Smart Sam 37-622Pressure:3.50 - 6.00 Bar (50 - 85 psi)
Maximum load:100 kg
EPI:67[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #63087 üzenetére
Ezt csak a burkolat oldaná meg igazán, hiába szélesíted ki, akkor is egy nagyon gyorsan forgó fémdarab. Burkolat meg szerintem áramvonalasságon sokat rontana, ráadásul igazából szerintem országúton pontosan 0 előnye van a tárcsaféknek a hagyományoshoz képest.
-
greenmukk
tag
Sziasztok!
Olyan bringás boltokat/webshopokat keresek, ahol SZÉP kártyával tudok fizetni alkatrészekért és nagy a választék. Találtam néhányat de nagyrészt csak komplett bringát illetve bicikli bérlést lehet fizetni.
Shimano XT pedál és hajtómű kéne és jó lenne ha SZÉP kártyával tudnám kifizetni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Tothgera30
Ármester
válasz -=RelakS=- #63087 üzenetére
Karbonból készült héjat lehetne rá tenni, olyasmit mint a láncleesés gátló. Súlyban nem lenne mérvadó, és az aerodinamikába sem szólna bele. De valószínű, az UCI-nál valakinek érdeke volt, és egy csekély összeggel befolyásolta a trendet. Bár outi-ra lényegében tényleg nem sok értelme van a tárcsaféknek, ahol leginkább száraz környezetben teker az user.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Tothgera30 #63099 üzenetére
"Karbonból készült héjat lehetne rá tenni, olyasmit mint a láncleesés gátló. Súlyban nem lenne mérvadó, és az aerodinamikába sem szólna bele."
Ugye azért kell neki némi vastagság is, mert ha szemből beletérdel a biciklis, akkor egy vékony karbon rögtön roppan, és akkor nem csak a tárcsafék vágja szét a térdét, hanem még a karbon szilánkokat is lehet szedegetni belőle. Ha meg már van ütésállósága, akkor van vastagsága, tehát van súlya is."Bár outi-ra lényegében tényleg nem sok értelme van a tárcsaféknek, ahol leginkább száraz környezetben teker az user."
Nedves aszfalton meg nem a fékerő a korlátozó tényező, hanem a vékony gumik tapadása. Ezért is mondom, hogy outin csak flanc a tárcsafék (trekking már más téma, kempint csomagokkal felpakolva van létjogosultsága).
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!