-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
válasz Dottore #82348 üzenetére
Ilyet próbáltál már?
Kind Shock LEV eTEN 272 Seatpost
A többi dropperhez képest igencsak jó áron van. Szerintem ahogy rendelhető lesz, rendelem is...rip and tear, until it is done
-
-
zoo8800
veterán
válasz Runner_fxr #82352 üzenetére
A lényeg csak annyi lenne, hogy ne kelljen megállnom. Az nem baj, ha jobban oda kell figyelni. Nem vagyok én enduro versenyző
Azért szeretnék karost a kormányról vezérelhető helyett, mert egyrészt a vázon nincs több bowdenvezető szem, másrészt kissé bajos a nyeregcső melletti bowden elvezetés.rip and tear, until it is done
-
Dottore
addikt
válasz Runner_fxr #82350 üzenetére
Igen tudom, hogy az út ennyi. Emiatt maga a cső is hosszabb mint az átlag.
Nem csak, hogy recsegett de el is mozdult, persze nem kizárt, hogy hibás példányt fogtam ki de utána lett egy KS és ha eltekintek a recsegéstől, akkor sem látom semmiben egy Reverb előnyét. Részemről. persze.
Lényegében a Reverb is ugyanaz mint a KS, leszámítva, hogy megbonyolították annyival, hogy bowden helyett olaj mozgatja a szelepet.
zoo8800
Még nem, de hátranyúlás miatt nekem semmiképp nem jó. Nullást használok, de Magura lesz ebből.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoo8800 #82353 üzenetére
Azt mondjuk meg tudom érteni, hogy nem szeretnél gyors kötözőkkel rögzíteni egy kábelt a vázon, valóban nem egy esztétikus megoldás, és a vázat is ki tudja dörzsölni, bár sokan használják így, működik azért, csak le kell ragasztani a vázat ott ahol mozog a kábel.
Azt tapasztalatból tudom neked mondani, hogy sok esetben még az sem mindegy, hogy milyen kialakítása van a remote karnak a kormányon. Ha nem áll rendesen kézre, még az is okozhat problémákat menet közben, hogy megnyomd. Persze ez függ attól, hogy milyen sebességgel és milyen terepeken bringázol.
Nekem biztos, hogy nem lenne opció, a nyereg alá nyúlkálni, karokat nyomkodni.
Ha nincs a vázadon a nyeregcsőnek belső kábelvezetési lehetőség, akkor megfontolnám a Vyron-t.
Hidd el, sokkal jobb lesz, mint a nyereg alá nyúlkálni.Dottore: Hát azért a Reverb-en tudod állítani a mozgás sebességét, nekem ez is tetszik benne.
Ott a recsegés és elmozdulás körül szerintem valami más gond lehetett, gyártási hiba esetleg, vagy nem volt kellően meghúzva. Könnyen el lehet nyalni egy csavar fejet, utána már nem tudod jól meghúzni.
Persze nyilván azért van ennyi típus a piacon, hogy mindenki megtalálja a neki legszimpatikusabbat. Én maradok a Reverb stealth mellett az biztos. Nekem ez bevált. -
Dottore
addikt
válasz Runner_fxr #82355 üzenetére
Igen tudod, ezt megadom. Mindegy én nem lettem Reverb fan
-
zoo8800
veterán
válasz Runner_fxr #82355 üzenetére
30.0 mm a nyeregvázcső belső átmérője, a Vyron nem opció. Az ára se baráti Ez lenne a legdrágább alkatrész a bringán, beleértve a vázat és a telót is.
rip and tear, until it is done
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mondjátok el hogy működik ez,mert nekem sima,skálázott nyeregcsővel is centizni kell,hogy megfelelő legyen.Hova ereszkedik le és főleg hogy emelkedik vissza annyira pontosan,hogy az újra jó...vagy lefele is beállított mélységre ereszkedik és vissza mindig koppanásig visszamegy?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Dottore
addikt
válasz Hasaggymeg #82358 üzenetére
Teljesen kiengedett állapotban beállítod azt a magasságot ahol akkor használod mikor kényelmesen tekersz. Így rögzíted. Innen már csak lefele tudod mozgatni és a legfelső állás mindig az optimális lesz.
Strezi
Köszi. Kompromisszumok itt is vannak de így elsőre ezek tolerálhatóak szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz Dottore #82348 üzenetére
Eddig nem látom jelét hogy az akku kapacitás gond lenne. Ugyan ki lehet kapcsolni, de vigyáz magára, és tizen perc után elalszik és spórol az energiával. Ez azt is jelenti, hogy az első leengedés előtt várni kell kb. három másodpercet utána ébred és reagál rendesen. Kint garázsban volt a minusz tizen fokoban, szóval kapja akiképzést rendesen. A spanyol hetet töltés nélkül végigcsinálta, ami ugye hat nap, napi négy-öt tekeréssel. Utána sem csipogott még hogy tölteni kellene...
150mm-t ejt, ez soknak számít, ahogy nézem 100 - 125 normál sok bringán. Nekem meg még szinte ez is kevés az "idétlen" magas XC-s pózból... Könnyebb a technikára fogni mint a technikai tudásomra, ugye
Amit szokni kell talán az az, hogy a gombnyomás után kb 0,5 - 1 sec között tudod lenyomni vagy felengedni. Előtte, utána zár a szelep.
Hasaggymeg: Koppig megy le(a súlyod alatt) és föl, ezért is számít mennyi a mozgása, mert avval kell belőni az alsó végállást. Egy levegős patron van benne, amit lehet pumpálni. Ennek a nyomásával állítod be a mozgás sebességét felső végállásba.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hogyan van megoldva,hogy nem fordul el? Nem henger alakú a dugattyú,mint pl. a Leftynél? Azon is csodálkozom,hogy nem recseg,vagy nyeklik,hisz egy-egy véletlenül ki nem mozgott felütésnél jóval 100kg fölötti terhelés is érheti.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Dottore
addikt
válasz Hasaggymeg #82361 üzenetére
Függőleges tűgörgők vannak benne, emiatt nem tud elfordulni. Szimering miatt a szennyeződés nem tud bejutni.
Crytec210
A gumi szimering alatt van még tömítés plusz szivacs olajjal átitatva. Nyilván kell karban tartani de jól bírják. Nem a sártól mennek tönkre.[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz Hasaggymeg #82361 üzenetére
Vannak olyan típusok, amelyek alapból lógnak-kotyognak kicsit.
rip and tear, until it is done
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Strezi #82360 üzenetére
Ahogy emlékszem te is súlyosabb vagy ugye ?
Nem engedett a magasságon menet közben vagy a nap végére ?
Így jobb opciónak tűnik mint a KS lev integra vagy a fox amik 150mm-t tudnak. Olcsóbb is.
Ez van neked ? : [link][ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
6030D
Ármester
válasz szjoci #82366 üzenetére
Úgy nagyon meg kellene szerintem törni lent a középcsapágynál, hogy felfelé menjen.
Meg ott vannak a forgáspontok, nem biztos, hogy van annyi hely.
Felsőcső, nyeregcsőtámasz (vagy mi annak a neve) és máár ott is van.
Vagy meg kell fúrni a nyeregvázcsövet és csókolom.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Dottore
addikt
válasz szjoci #82366 üzenetére
Nem kell oda kötegelned mert adtak a vázhoz olyan műanyag konzolt ami akkor kell ha a fékcsővel együtt vezeted el a droppert. Feltéve ha az integrált, ugyanis van a vázon kivezetés.
Hidd el nem lehet megcsinálni. Egyetlen megoldás amit 6030D írt. Szépen rögzíteni én is tudom de mozognia kell és egyetlen hely ahol mozoghat, tehát nem akad bele semmibe, az fent van az üléscsőbilincsnél. Ott viszont beletolja a felső forgáspontba. Tudom könnyű arra gondolni, hogy valaki aki ezt próbálgatja napok óta és isten bocsássa meg még talán tapasztalata is van, az hülye és más vakra simán megcsinálná, de azért lássuk be nem ennek van nagyobb valószínűsége.
Egyébként barátom dettó szkeptikus volt, napokig rajtam röhögött, hogy márpedig meg lehet csinálni. Aztán megpróbálta.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
szjoci
őstag
válasz Dottore #82371 üzenetére
Most már visszakerestem kíváncsiságból milyen szekered van. Az nem járható út hogy a nyeregcsőbilincs alatt a háromszőgben, majd az első váltó felett rögzíted, utána az első váltó bowdenházához ívesen középen,majd onnan felfelé a fékcső mellett? Így a nyeregcső mögött hátrafelé kunkorodik a bowdenház, forgáspontnak szerintem nincs útban. Csakis hangosan gondolkodva, ötlet szinten...
-
veterán
válasz Hasaggymeg #82377 üzenetére
Kispadon mindig van hely a fotel/porzopenztarca huszaroknak
Everybody lies.
-
Dottore
addikt
válasz superecneB #82379 üzenetére
Ha széles külsőt szeretnél használni akkor ahhoz széles felni kell mert alacsony nyomáson ahol tapad, le fog fordulni róla. Plusz ott van az is, hogy egy 2,4-es gumi ami gyárilag 60 mm széles az csak pl. 56 mm lesz a kisebb felnin. Mindenképp a 29 mm belső szélességűt választanám, ez elég hétvégi csapatásokhoz, mivel említetted a súlyt is.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz superecneB #82379 üzenetére
21C, de az neked kicsi lesz Amúgy pont van egy ilyen dilemmám, olcsón lehetne új DT kerékszettem, de az 19-es, így lehet, hogy a 2,2-es gumi már hülyén menne rá, inkább csak valami gyors 2,0-ra való.
De a szervizes srác szerint meg pont le kell tojni, mert a gumi kerület/alak/forma változást -0,3 bar-ral lehet kompenzálni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Dottore
addikt
Óvatosan a friss gumikkal mert csökken az átmérő, hogy tudják tartani a súlyversenyt.
Az történik, hogy egy tavalyi 2,2 az 56 mm volt, ma ugyanazon a felnin 54 mm ugyanaz a gumi, viszont kisebb a súly. Erre az a válaszuk, hogy igen, most is 56 mm széles a külső, csak 40 mm-es felnin mérik.
Szóval trükkös.
Az utolsó mondatot meg ahogy van nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
-
zack
nagyúr
VDO M6-nál van jobb ebben az árkategóriában? Pulzusmérő övvel 33k.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
veterán
Hogy lehet kvázi legolcsóbban 8-9*2-es rendszerre szerelni kerékpárt?
veszek egy 9*3-as hajtókart és leszedem róla a nagytányért?
Bike-discounton csak 10*2-eset láttam, az meg kcisit overkill lenne, de a nagytányér felesleges nekemEverybody lies.
-
6030D
Ármester
Crytec210: tekerd el a határoló csavart közép tányérig, és kész. Miért akarsz amúgy 2x9-et? Súly miatt?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Emtra Prime
csendes tag
A testbike 54-es orszaguti méretet ajánl, de a merida kerékpárokhoz készítettek egy méret ajánlást és a szerint 175cm-ig M-es azaz 52-es méretet ajánl a meridawebaruhaz.hu szerinti Excel táblázat szerint.
Kérdés hogy mi ez a kavarodás?
E.P.
-
szjoci
őstag
Nem tűnik rossz vételnek: Haibike Q.XC 7.05 (2016) - 300k
szerk.: most látom hogy már lassan egy hónapja tart az akció... Akkor lehet mégse olyan jó vétel ha van még belőle
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
Oké. Köszi.
Szerintem akkor 310T lesz.
Nem akartam ennyiért, de 1x kell jót venni. 30k pont az a határ, hogy GPS-szel nincs még, csak kiegészítők nélkül, ami meg nem GPS modulos, az bár felső közeli kategória, de nem igazán ér ennyit.
100T-t pedig sehol sem látok magyar oldalakon.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Tices
csendes tag
Sziasztok!
Nem vagyok cangás, keveset megyek, de szeretnék többet. Biztos volt bőven erre értekezés, de 5 topikot átbogarászni kicsit nagy falat. Van egy nagyjából gyári állapotban lévő Favorit ökörszarvas országúti bringám (kb. '90-ből) (Nem ez, de ilyen). Szét van kopva a hajtáslánc, mindenképp cserélni kell. (és persze jó lenne egyenes kormány). Van-e erre bevált módszer? 1. korszerű alkatrészekből összeépíteni, 2. halandóként gyári alkatrészekben kell gondolkodni. (Autót szerelek, van technikai vénám, de biciklihez keveset nyúltam). Van-e bármi leírás, rajz, méretek, hogy milyen alkatrészeket kell beszereznem? Szabványok, méretekre gondolok. Vagy egyszerűen vaterázzam el és vegyek egy nagyjából ép gépet. Természetesen az anyagiak szűkösek, hiszen akkor nem lennék itt, de persze nincsenek illúzióim, hogy pár ezer Ft-ból megúszom.
A segítő hozzászólásokat előre is köszönöm! Tices[ Szerkesztve ]
Az emberi hülyeségnek csak alsó határa van!
-
veterán
mert ha mar frissitenem a hajtast, a hatso kerek cseres, akkor elultettek a bogarat a fulembe, hogy kilencesre csereljek, akkor meg mar ket tanyer eleg lenne elol.
Kvazi nem hasznalom a legnagyobbat..
A suly nem igazan szamit nekem, de mondjuk kinezet, takarithatosag, praktikum szempontjabol viszont jobb lenne.Everybody lies.
-
6030D
Ármester
válasz Emtra Prime #82389 üzenetére
Az csak egy kb érték mindegyiknél. Ki kell próbálni, meg kell nézni milyen hosszú a váz...
Pl. nekem 50 cm-s mtb-m, 186 cm vagyok. Haverom most vett egy 48 cm-est és 177 cm. Mindkettőnknek jó méret a saját bringája.
Más a váz, más a stucni. Ki kell próbálni, rá kell ülni.zack: Miért csak belföld? A Bikefun most kezdte el árulni itthon, gondolom azért van az ebike-on is. Érdemes lenne írni nekik, hogy várható-e ez is/tudnak-e hozni külön rendelésre.
Crytec210: ha már 40-50-et költesz rá, nem lenne jobb kompletten valami mást venni? Nem azért, mert btwin, hanem azért, mert kb az egész hajtás-váltást cserélni akarod. A váz meg btwin...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zack
nagyúr
Megrendeltem a 310-et. Jó lesz ez. Jobban el van osztva a kijelző, nagyobb is, magasságmérést is tud.
Csak 1x kell megvenni. A 100T sem lenne annyival olcsóbb. Az lenne 30-35k. 10-15k különbség hosszútávon nem eget rengető.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
veterán
A másik opció az, amire te is celzol, meg ami fele en is haladnek leginkabb, hogy varosban cirkalosnak megmarad ez, kap egy uj agyat hatra, aztan jonapot, majd valamikor veszek egy masik ketkerekut, amit van ertelme kivinni az erdobe
Ettol meg erdekelhetnek a lehetosegek
[Valoszinuleg a masik bringara is kellenenek ezek az alkatreszek ]Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Emtra Prime #82389 üzenetére
Én első körben a saját gyári méretezést helyezném előnybe.
(#82390) szjoci...ez sem volt soha fél milla...de ha igen akkor is nagyon elárazták.
(#82397) Because...100 fölött már nem igazán versenyképes a bétvin.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haarmaan
tag
Sziasztok, Országos Kéktúrát próbálta már valaki kerékpárral végignyomni?
Menyire elvetemült ötlet ez?Úgy tervezem, hogy az idén megpróbálkozok vele.
Az a terv hogy három-négy részletben nyomnám le részletenként 5-6 napot áldozva rá, kb. napi 50-70 km tekerve, nagyon kevés csomaggal, max egy ilyen nagyobb nyeregtáskába
[link]
és egy kisebb hátizsákba 12l pakolnék. Kerékpár meg egy 27.5-es 2015-ös Cube LTD pro lenne.Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
[ Szerkesztve ]