-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
Én fordítva csináltam. Ahogy a 2 ik videón látható.
Néztem én is a hátsó fogaskerekeknél épp nem ér hozzá.Mivel nem sokat mentem még, ha leszedem és az egész láncot átfordítom úgy ok? Shimano CN HG 71
Mert ha kipréselem belőle teljesen, a jó ég nem rakja vissza. De hát lánccal együtt kell fordítanom.Lánc leszedéskor, a stiftnek melyik részén kell préselni?
Szóval ahogy bepréseltem, vagy a túl oldalt tört részen.[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz K Norbi #91401 üzenetére
Szerintem rá fogsz jönni, hogy melyik a simább oldala a láncnak, ha van különbség köztük. Bízom benned. Amúgy a fordításhoz ismét szét kéne szedni.
A préselősdi az a Campa 11-esekre vonatkozik, ahogy a videóban is említik. De mivel a lecsippentő mozdulat után látszik, és mondják is, hogy melyik felét kell megnyomkodni, ezért ismét felvetődik bennem, hogy egyáltalán megnézted-e azt, amit linkeltél. Ha hadilábon állsz az angollal, akkor is kitalálható, hogy miről van szó, hiszen ott van a képanyag...
Shimanót meg ne nyomkodjál!
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Strezi
őstag
-
pc360
addikt
válasz K Norbi #91407 üzenetére
Teljesen mindegy, milyen irányból rakod be. Jobb oldalról szokták, mert az esik kézre. Más dolgod pedig nincs a Shimanonál, mint letörni majd a berakó fityisz addigra bal oldalon kilógó felét, és megtörni oldalirányban a láncot, ha akad még a szem váltó fogasán (ez is benne volt az első videóban). Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Panthera
őstag
Üdv!
Kellys Blaze és CTM Slash sisakkal van tapasztalata valakinek? Megfelelő minőségűek az alsó kategóiában?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #91412 üzenetére
Nálam keményebb,poros-homokos terepezés után azonnal vízzel mosás majd szárítás,törlés,kenés,aszfalton meg 100-200km után.Én teflonos sprayel fújom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #91401 üzenetére
Én helyedben megbontanám MÁSHOL a láncot,majd egy vásárolt új stifttel raknám újra össze.A lánc írott oldaláról nyomnám ki is és az újat be is,a Shimano által ajánlott módon,vagyis menetirány felé álló belső láncszemmel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #91417 üzenetére
ha már stiftet vesz, vehet akár patentszemet is, az kevésbé macerás.
nekem legalábis, és shimano stiftet még nem tudtam normálisan betolni a helyére, hogy ne törtem volna el még 'kintlévő' korában
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #91418 üzenetére
Az is megoldás,ráadásul úgy még felteheti fordítva másodjára is. Én lassan tologatom amíg érzem átmegy,majd ha letörtem még tolom picit amíg pont egyformán lóg ki mind2 oldalon,és jól is mozog.Volt olyan is,hogy picit éppen vissza kellett toljam,de úgy is jó lett.Rá kell szánni kis időt és türelemmel jó lesz.
Amúgy csodálkozom azon amit írsz,hisz a vezető darab átmérője kisebb,így az szrulás nélkül megy át a lyukon.Én meg egy kis multiszerszám láncbontójával csinálom,más nincs.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
K Norbi
addikt
válasz Hasaggymeg #91417 üzenetére
Mind két oldalra írott nekem a láncnak [link]
Patentszemektől félek, ne adj isten elszakad mikor nyomom a 60Km távot. És nézhetek.
Én azt hittem azért adják hozzá direkt azt a stiftet hogy lehessen többször szétszedni.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
-
rétisün
veterán
válasz K Norbi #91420 üzenetére
60.000 fölött van a bringa km-órájában, ha jól emlékszem mindet patentszemmel nyomtam le, egyszer sem volt semmi gondom vele. sőt, olyan láncom is volt, amiben kettő patentszem volt, és mindkettő bírta.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz K Norbi #91420 üzenetére
Több félét használok, az egyszer használatosat is többször újrahasználtam, nem volt ilyen gondom.
Amúgy meg viszel 1-2 tartalék patentet, probléma megoldva.
A Shimano patenthez még nem volt szerencsém, de 9 sebességesben kipróbálnám. :][ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #91429 üzenetére
Ez ilyen lopásgátlós cumó, te meg úgyse kötöd ki a bringákat sehova, nem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
Tekertem egyet a 26ossal, nehogy sértésnek vegye hogy kicsit hanyagolva lett, erre nem elkezdett finnyáskodni
Mióta megvan enyhe pattogásokat lehet hallani mikor első féket használok, valami az elején nem okés. A headsetet megpróbáltam tisztítani de nem volt benne különösebb por vagy homok.
Mos tmár viszont akkor is csinálja ha pl kiállva tekerek felfele rosszabb terepen, és több irányból éri erőhatás a huplik miatt.
Az első villa egy Fox talas 32 fit rlc, komplikált és a jobb oldali lock el van romolva, megtörténhet hogy innen jön a pattogás is? Már többször jártam vele a szervizben de sosem volt ott az aki állítólag ért hozzá : (
Bármi ötlet mitől jöhet, a kezdő körökön, hogy nyeregcső, egyéb kerék v más nem elég feszes, már túl vagyok. Headset v villa a gond, de nem igazán tudom mit tudnék még csinálni a headsettel, azt meg főleg, hogy mi van a telóban, ami ilyen fura recsegő/pattogó hangot ad ki.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Tufa_
aktív tag
válasz trialboj #91431 üzenetére
Sziasztok. Shimano Sora hatso feknel allandoan beleer a felnibe az egyik oldali fekbetet kb egy napos hasznalat utan. Kilazitom, beallitom kozepre, meghuzom eleg erosen, de (jo esetben..) kovetkezo nap ismet allitanom kell.. Van esetleg valami trukk hogy ne lazuljon ki allandoan..?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #91420 üzenetére
Shimano nem ajánlja az összekötő csapot másodszorra felhasználni,ellenben azt szokták csinálni,hogy egyik sima szemet kitolják,de nem teljesen,Tehát a szem külső oldalán ne menjen át,aztán visszatolják ugyanazt a szemet.Én ezt kizárólag szükségmegoldásnak tartom,nem kerül olyan sokba 1-2 + csapszeg az ilyen esetekre.
Rég volt HG 71-esem,már elfelejtettem,hogy mind2 oldala írott. (Fölötte már forgásirányuk van a láncoknak). Ebben az esetben kívülről told be a szemet,hisz ha mind1 akkor úgy a könnyebb.Amúgy kolléga helyesen mondja,azok a bontható szemek teljesen biztonságosak,még akkor is ha pl. én azt tapasztaltam hamarabb elkopnak a másikoknál,vagyis a nyúlásmérő ott esik be a leghamarabb."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ne csak meghúzd a rögzítő csavart,hanem olajozd meg a forgó részeket,hogy könnyen elforduljanak 1máson a féktest darabjai.Nem tudom lehet-e állítani rugófeszességet.ha igen azon is lehetne lazítani egy kicsit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
pc360
addikt
válasz bringasisti #91416 üzenetére
Vili, igen. Most újranéztem a videót és ez is benne volt ráadásul.
trialboj: Nekem a kormányszár is csinálta 1-2x. Újra kellett fogatnom a kormányt enyhény zsíros, rongyos áttörléssel egybekötve, hogy ne pattogjon. A csavarokkal is lehet eképpen foglalkozni. A másik az első fék rögzítése esetleg. Fülelje meg valaki közelről, miközben te megnyomorászod!
Nekem legtöbbször a váz és a nyeregcső találkozásánál volt ilyen problémám. De olyan is előforult már, hogy hiába töröltem át pl. a pedál / hajtókar külső csapágy menetét, kellett egy másodszori kör is friss ronggyal, féktisztítóval, hogy utána friss zsírral összerakva tényleg ne ropogjon.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Vasinger!
nagyúr
válasz szjoci #91439 üzenetére
Igen, erre én is gondoltam, ez lesz a következő valószínűleg. A borzasztó az egészben, hogy ha hagyom állni egy kicsit a bringát akkor elmúlik és csak pár km után jön ki újra, általában nagyobb nyomaték mellett, alacsonyabb pedálfordulaton. Szóval sajna nem túl könnyen reprodukálható, de a héten ha beledöglök is rájövök mitől van
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #91431 üzenetére
Evolution CTD-nél történt olyan hogy a T szárban a becsúszók nem megfelelően voltak ragasztva, így erőhatásra apró mozgásokat végeztek, tekeredtek. Ennek garanciális javítás lett a vége, egy komplett becsúszó részt kapott. Annyi a különbség hogy Merida Big Nine Lite 1500 29er gyári QR9-es 2013-as teleszkóp volt a delikvens.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #91330 üzenetére
A hegyi kerékpározás veszélyes üzem, mindig benne van egy komolyabb sérülés lehetősége.
De még az országútizás is veszélyes, nem rég halt meg a Nicky Hayden motorversenyző, mert figyelmetlen volt kerékpározás közben.
Egy valami biztos, ha ezen aggódsz, hogy úr isten elesek és összetöröm magam, akkor be is fogod vonzani a bajt és nagy esés lesz belőle. Nekem egyébként a legsúlyosabb kerékpáros sérülésem, szintén egy kulcscsont törés volt, szerencsére jó helyzetben lévő, így műtét nem kellett, de azért így sem volt kellemes.
Egy sima aszfaltos úton volt, ahol kicsúsztam egy poros kanyarban.Visszatérve a hegyi kerékpárhoz. Szerintem az a legfontosabb, hogy tisztában legyél a képességeiddel és a bringád tudásával. Ez alapján kell megválasztani az adott sebességet és azt, hogy mit vállalsz be és mit nem.
Mindenképpen a gyakorlat a lényeg, ne azzal foglalkozz, hogy más hogy megy, hanem azzal, hogy te élvezd és még a lehetőségekhez képest biztonságban érezd magad. Persze az igazi élmény mindig az, amikor feszegeted a határokat. Tudom én jól, de észnél kell lenni és fokozatosan haladni. Ettől függetlenül komolyabb sérülés bármikor lehet, ez benne van a pakliban.
Idővel ugyan úgy rutint szerzel mint a kis mazsola az autóvezetésben.
Azon is rengeteg múlik, hogy megismerd a pályákat, a különböző útviszonyokat. Ha meg van a kellő rutin, pillanatok alatt tudni fogod, hogy adott nyomvonalon, adott terepen mit lehet megcsinálni és mit nem.
Illetve azt se felejtsük el, hogy nem mindenki rendelkezik ugyan azokkal a képességekkel, lehet, hogy egy adott ember, soha a büdös életben nem lesz képes úgy menni, mint egy tehetségesebb társa. Ezt is fel kell ismerni, és el kell tudni fogadni.[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz Runner_fxr #91442 üzenetére
Ezt a bevonzás-dolgot hagyjuk, az az istenhit-sorshit-asztrológia-babona-gabona körbe tartozik, amit jobb hátra hagyni, mint az emberi sötétség és hiszékenység stigmáit.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Vasinger! #91437 üzenetére
Erről már többen is írtunk,hogy a nyeregcső kiállva is reccsenhet.Elengeded a gyors-szorítót,hagyod beesni a nyerget majd mész úgy is egy keveset.Az majd kizárja a nyerget a gyanúsítottak köréből.
(#91444) pc360...ebben annyi lehet,hogy ha félelmed már koncentrációd rovására megy,akkor sokkal inkább vagy kitéve balesetveszélynek.Ez főleg neccesebb,határozottságot igénylő manőverek,pl. ugratások közben történhet meg,mikor a "menjek/ne menjek" hozzáállás végül mondjuk egy csőröshöz vezet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #91442 üzenetére
Többnyire csak akkor filózom ezen a nehogy csúnyán elessek problémán, mikor nem vagyok ott a pályán. Mikor kiérek elfelejtem hogy van más világ, és csak élvezem a tekerést.
Az esés dolgot is hallottam már sokaktól, eddig büszke voltam rá h kb sosem estem el terepen, aztán tavaly megindult a szekér és volt pár kisebb megcsúszás, mind szerencsés kimenetelű. Az a alap koncepció az hogy kirakod a kezed, és megpróbálsz gurulni, pörögni, na ilyet még nem éltem át, eddig állandóan fákat ölelgettem csak Nagy versenyeken óriási bukások vannak, és legtöbbször karcolásokkal megússzák, szóval biztos nem árt a tapasztalat ebben sem.Pattogó/recsegő első rész
Nekem tuti nem nyereg, mert akkor is csinálja ha álló helyzetben első fékkel előre hátra hintáztatom a bringát. Jó lenne tudni mi okozza, nehogy később nagyobb baj legyen belőle.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #91446 üzenetére
Ha előre hátra hintáztatod behúzott fékkel akkor meglehet a betét mozog.Az nem úgy van tervezve,hogy hátrafelé is fékezz,így van mozgása.Továbbá a tárcsa is mozoghat,enyém központos rögzítésű Shimano (center lock) és ha erőből mozgatom előre/hátra,akkor moccan egy hangyányit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
K Norbi
addikt
válasz Hasaggymeg #91433 üzenetére
Értem, köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!
- Daniel Wellington karóra