-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz CaNNa3IS #90245 üzenetére
Már írtunk olyan tapasztalatról mikor kiállva is a nyeregcső recsegett.
Fpeter...általában pont felfele marad alul az össztelós a merevfarúval szemben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jilian
addikt
válasz CaNNa3IS #90245 üzenetére
Nekem meg pont a jobb oldal felől jött a hang.
Amikor felállsz legyél kitartó!
Olyan mintha az ülésnek kellene egy kis idő amíg beáll a nyugalmi állapotba.
És próbálj úgy tekerni,hogy a combod egy picit sem ér a nyereghez.----------------------
----------------------
----------------------Mikor dobunk már össze egy jó kis vadulást?
Szerintem az a citadella amit írtatok mindenkinek jó lenne!
Ahogy Strezi is írta, egy egész napos felvonózás kajálással...... -
Dyingsoul
veterán
Tudom gyenge a kép felbontása, de szerintetek ez megér egy Deákot? Cr-mo vázas bringa:
Még egy ilyet találtam amire lehetne költeni +10-20k-t és jó lehetne, szerintetek melyikre éri meg ráutazni?
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jilian #90252 üzenetére
Van,hogy hozzá sem kell érj a nyereghez mert egy egy erősebb csapásnál hangyányit hajlik a váz ami elég is ahhoz,hogy megnyekkenjen egy száraz,gyakran éppen túlhúzott nyeregcső.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fpeter07
veterán
válasz Hasaggymeg #90251 üzenetére
Volt alkalmam tesztelni meredek és kemény lejtőkön. 2" virsligumi egyértelműen kevés egy montira. Nem lehet dönteni kanyarokban, és a gyökerek, sziklák, gödrök majdnem kiütik a kezemből a kormányt. Kedden teleszkóp finomhangolást fogok csinálni, mert szerintem túl keményre van állítva. Nem érzem az összhangot az első és hátsó teleszkóp között.
A legjobb nyilván egy UST felni lenne, amivel alacsony guminyomást tudnék használni. Valószínűleg választanom kell majd, hogy új felni, vagy "új" edzőbringa. Utóbbi hasznosabb lenne. Előbbivel viszont ismét lehetne egy fullos setupom, amit nem érdemes hova fejleszteni.
(#90250) deny330: Papír alapján 95 mm a hátsó rugóút, de nem igazán értem hogyan mozog annyit, mikor a becsúszója kb. 60 mm.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
Itt nem csúszott volna le a láb szerintem patent pedálnál.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz -=RelakS=- #90206 üzenetére
he he erősített konstrukció ez már nem törik el újra ...
Mondjuk így még nem láttam betonvas felhasználást ...
körbeöntötte volna még betonnal az lett volna az igazi.Respekt mert biztosan működik, csak kicsit balansz el van tolódva meg kicsit meg nőtt a tömege az alkatrésznek.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz geotigris9 #90258 üzenetére
Súlya?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
válasz SOAD19 #90244 üzenetére
"Más:"
Ja.
Ha használsz valamit az kopik, ha jó minőségű az is kopik, csak lassabban.Ruha meg pláne. Gyakori, hogy a sok használattól ha nem is esel vele. A varrásnál kifoszlik egy mez, akármilyen bringás ruhadarab és úgy kezd általában amortizálódni utána gyors ütembe . Ha van némi kézügyesség és időben észre van véve egy tűvel + darab cérnával orvosolható az ilyesmi. A kedvenc bringás kesztyűm amit már jó pár éve megvan és használok még valamikor az első időkben akart szétmenni egy helyen a varrásnál a csukló résznél ott elvarrtam és x év után is teljesen egybe van a kesztyű. Kerékpáros ruhát nálam combtőben láthatóan nem eszi. Viszont a hátizsák pántja azok ki szokták dörzsölni nálam idővel a ruhát. Pl.van olyan bike nadrágom rendesen bolyhos lett elöl a derékrészen a táska derékpántja kapcsán kidörzsölte a sok tekerés hatására. Erre csak a boholy-bortva a látszat megoldás, de hát semmi sem tart örökké.
(#90259) Hasaggymeg Itt a súly az lényegtelen az elpusztíthatatlanságon van a hangsuly szerintem.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #90260 üzenetére
Nagyon egyszerű a dolog, a kerék tengely elmozdulása a rugóút. Első keréknél ez egyértelmű, mert annyit mozdul a villa is, hátul a tag rugóútja mindig kisebb mint a tényleges rugóút, ott a felfüggesztés áttételezésén múlik, de ott is az a lényeg, hogy a hátsó kerék tengelye mennyit mozdul el, és ez mindig több mint a tagnak az útja.
-
deny330
aktív tag
Érdemi változás van Giant Trance 4 2014 és 2017 között? Én ránézésre nem igen veszek észre nagy különbségeket.
Más, de még is kapcsolódó téma; vissza olvastam régebbi hozzászólásokat ezekről a Giant Trance bicókról, és ezek valóban csak 11cm-t mozognak hátul? - így zavaros, mert akkor előre minek 140-es teló?
Runner_fxr: köszönöm!
Ne haragudjatok a sok kérdésért, de egy kicsit "lázban" vagyok, hogy esetleg be tudok szerválni egy AM gépet és még éjszaka is pörög az agyam.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #90262 üzenetére
Az mondjuk engem is érdekelne hogy akkor 150mm ig minden hátsó teleszkóp 60mmes?
Tehát szinte bármilyen (kisebb) vázba bele tudom passzírozni a mostanit ami ugyanúgy 60mm de 140et tud a bringámon??
Mellesleg lehet én vagyok nagyon érzéketlen, de tegnap kipróbáltam 3 különböző hátsó telót: float rp2, float rp23, RS monarch. Mind 140/150es úttal. Abszolút semmi különbség nem volt köztük, pedig árban nem egy csoportban vannak. Bringa segge minddel tapadt ahogy kell, az eleje viszont érződött hogy különböző.
Hátsó telók közt az a különbség többnyire, hogy melyiket hogy lehet lockolni mászásnál/sík, gyorsabb terepen?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
Srácok! Valahol a hajtás körül valami halk kattogó hangot ad mikor kifele hajtom a montit... azt mondanám, hogy vagy a bal hajtókar, vagy a bal pedál az, szerintetek ott mi adhat ki ilyen hangot? A fura az, hogy azóta csinálja amióta legutóbb levettem, kimostam és újraolajaztam a láncot . Lehet, hogy az kattog?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Slownz
senior tag
Sziasztok!
Mi a tapasztalat a Rosebike saját bringáival? Milyen minőséget képviselnek?
Például ez:
https://www.rosebikes.hu/bike/rose-pro-sl-1000-bike-now-852768/aid:852782899€-ért Tiagra szettel nekem nem tűnik rossznak. Van olcsóbb alternatíva ennél? Pl ehhez képest Decathon-os bringa?
-
SOAD19
addikt
válasz geotigris9 #90261 üzenetére
Nyilván, semmi se tart örökké. De, csak bő másfél éve tekerek napi szinten melóba oda-vissza, napi 10km-en környékén. Mindegy, ez van.
-
zoli03
őstag
válasz SlyChocolate #90269 üzenetére
Miért ne érintkezne attól még a teljes felületével?
-
SlyChocolate
senior tag
Közben meg lett a megoldás a teljesen tiszta és új V fék visításra.
Eszembe jutottak az atléták, súlyemelő sportolók.
Mit is raknak állandóan a kezükre?
Magnézium port.
Bár ennek hiányában valami hintőpor kellene de az meg némileg sikosít.
Ezért csak az elsőkereket puderoltam be.
Mivel csak micosid láb puder volt itthon az lett belőle.
Tettem is gyorsan egy próba kört...
Láss csodát az első fék néma lett.
Viszont ami ennél sokkal nagyobb öröm megmaradt a fékhatás is.
Utána jött a hátsó is az is frankón néma lett.
Bár az asszony kérdezte meddig lesz néma?
Ma délután kiderül csapunk egy kört a városban... -
zoli03
őstag
válasz SlyChocolate #90273 üzenetére
Ha te így gondolod, akkor legyen úgy.
-
nismoka
addikt
válasz SlyChocolate #90275 üzenetére
-
zoli03
őstag
válasz SlyChocolate #90275 üzenetére
Nem, de nem is csak az eleje fog érintkezni vele. Szerinted az az egy csapon felfekvő féktest annyira merev, hogy tized fokra megtartja a fékpofa beállított helyzetét? Ha ennyire jól tudod, nem is értem, miért a fórumon kérsz segítséget.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz SlyChocolate #90275 üzenetére
Mindig úgy állítottam be a felnifékeimet, hogy a fékpofa menetirányba néző része egy hangyányit előbb ért a fékhez, mint a hátrafelé néző fele. Nem is visítottak.
Viszont ha a hátrafelé néző rész ér a felnihez előbb, akkor visíthat.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fpeter07
veterán
válasz rétisün #90257 üzenetére
A másik bringámnál egyedül a teló nem tetszett. Hajlamos volt beülni, és csak néhány centit mozogni. Ez a Reba sokkal jobb. Oké, vékonyka a becsúszószára, de ez versenyzésre termett teló, nem dh-zásra.
(#90260) deny330: Specialized AFR a rugóstagom neve. (2005)
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #90264 üzenetére
A tagokat szemtáv szerint méretezik. Elég sokféle méret van, és minél nagyobb a rugóút, általában annál nagyobb tag kerül a vázba.
140-150mm körül a 200mm-es szemtávú tagokat szokták beépíteni 51 vagy 57mm-es úttal, 160mm körül már a 216-os az elterjedtebb, 63mm-es úttal.
A tényleges rugóút hosszát pedig a váz felfüggesztésének az áttételezése adja.Azért amiket felsoroltál mind nagyon jó minőségű, a különbségek akkor jönnek ki ha komoly terhelést adsz nekik. Illetve állítási lehetőségekben van különbség, van amelyiken csak lock van és csillapítás állítás, van amelyiken 3 állású lock is. Illetve az sem mindegy, hogy van e túlfolyó tartálya: Monarch plus RC3
Ez pl akkor hasznos, ha nagyon durván leterheled, egy olyan hosszú pályával, amilyenek magbyarországon nincsenek is. Ilyen esetben egy idő után elmehet a csillapítás mert túlmelegedhet egy normál levegős tag, ez meg bírja. Ezért szoktak a komoly endúrókba ilyen tagokat tenni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz SlyChocolate #90279 üzenetére
Kétlem,hogy a hintőpor sokáig ott maradna.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SlyChocolate
senior tag
válasz Hasaggymeg #90282 üzenetére
Én is tudom ez átmenetí állapot de nagyon durva hagja volt a csepelnek.
Bárhogy is állítottam a fékpofákat.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
-
geotigris9
tag
Miért nem ajánlott áruházi "bringát" venni.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Pszihonaranc
senior tag
Van valami trükk arra, hogy a nyereg cső ne marja le rögtön a festéket a nyereg hosszú fémes részéről?
-
fpeter07
veterán
válasz geotigris9 #90286 üzenetére
[link] De lehet menni vele, ha valaki akar.
-
Dottore
addikt
A váz kialakítása is befolyásolja a tag karakterisztikáját.
Ugyanaz a tag mondjuk egy ilyen Specialized Enduroban teljesen máshogy fog viselkedni mint egy Canyonban. A Specinél fel fog keményedni a vége, míg a másiknál lineáris marad. Emiatt fordulhat az is elő, hogy hiába cserélgeted a tagokat ugyanabban a vázba, a karakter mindig nagyon hasonló lesz.
geotigris9
Sajnos a tagnak nincs igaza. El kellett volna szakszervizbe vinni amit nem tett meg. A szerviz azért kell, annak ellenére, hogy van aki össze tudja szerelni, mert feltételezik, hogy sokan nem értenek hozzá. Nem lehet megtenni egy áruházban, hogy bemondásra neked nem kell szakember hozzá. Itt a szerviz az a közös pont, ami minden körülmények között ért hozzá, hiszen ez a dolga, így garancia esetén ez lesz a hivatkozási alap.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Tothgera30 #90290 üzenetére
meg már fenn is van a bikemag aprón.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Tothgera30 #90294 üzenetére
dehogyis, semmi közöm hozzá
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Dottore
addikt
Nincs legjobb szerintem. Felhasználás, ízlés kérdése.
Ha mindenképp mondanom kellene valamit, akkor én jobb szeretem a lineáris karaktert (ilyenem van), nem vagyok túl nehéz és a rövidebb, rázós helyeket keresem. Azt hiszem a hosszabb túrásabb felhasználáshoz a másikat választanám.
Bár ha belegondolok még egy pozitívum van a lineáris mellett. Ott a tagot, ha olyan (pl. Rockshox debonair), lehet finomhangolni, hogy felkeményedjen a végére.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
Van 2 db 26"-os MTB-nk, az egyik kb. 7 éves soha nem használt bicó. A másik kb. 10 éves, néhol val rajta felületi rozsda de az is használható.
Két kérdésem lenne:
1. tudtok-e normális, nem lehúzós bicós boltot Székesfehérváron ahol átnézik őket illetve gumikat mindenképpen szeretnék cserélni, gondolom itt se mindegy hogy mennyire öreg a gumi, hiába van rajta minta.
2. belsőt is érdemes cserélni? szerintem évek óta teljesen laposan állt már mind a két bicó
Illetve kresz alapján mik azok az eszközök amivel fel kell szerelnem a kerékpárt és magamat? van erről valami lista?
előre is köszönöm a segítséget
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...