-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz rétisün #97500 üzenetére
Javítani lehet, de én nem ülnék fel rá az biztos. Aluval ilyen nem fordulhat elő. Sajnos ez a karbon egyik hátránya, ha sérül akkor legtöbbször kuka.
(#97483) DUB Inc.: Talán ez már a másik véglet. Én is elég alapos vagyok, de ennyire azért nem veszem komolyan a lánc tisztítást és olajozást. A lényeg annyi, hogy sűrűn kell törölgetni, és csak nagyon vékonyan olajozni. Ez esetben túl nagy kosz nem tud rajta megülni.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Runner_fxr #97502 üzenetére
na igen, azzal együtt, hogy javítható, kérdés mennyire bízok a javításban. persze az biztos, hogy ott 'lesz benne anyag', több mint gyárilag, de a karbonnál azért az se rossz, ha a karbonszálak folyamatosan futnak, nincs benne törés, szakadás. gondolom.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gabro0
őstag
válasz rétisün #97501 üzenetére
Nekem is mondták nem egyszer, aki ért hozzá úgy meg tudja csinálni festéssel együtt, hogy észre sem lehet venni. Szerintem bringaboltok pont ezt csinálják. Megveszik külföldről a törött vázakat, megjavíttatják és eladják a kimaradt alkatrészekkel. Ha nem is mindet, de egy-kettőt biztos. Már amelyik foglalkozik használt cuccokkal.
[ Szerkesztve ]
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Runner_fxr #97502 üzenetére
Á, nem szoktam én sem. Ezt 1500km után csináltam meg, általában én is csak törlök és olajozok. Viszont most ráfért már..
-
Strezi
őstag
válasz Vasinger! #97493 üzenetére
Tavaj ilyenkor, felkapott egy fadarabot lejtőn. SLX(9) váltó az alu merevfarúmon. Alu papucs cserével megoldódott.
A speci Epic ugye a mátrai túrán tekert fel egy bokrot. Ott tört, ahol kellett, azaz egy csavar cserével megúsztam.
Kb egy hónapja, megint a speci. Lefele gurigáztam, mire felkapott egy fadarabot, és reccs. Nem is tekertem éppen ... Most már kapásból négy darabot rendeltem a kérdéses elroppanó csavarból(ez a dolga ugye). Sajnos viszont a váltó(tavalyi XT) is megsínylette, a kupplung háza megrepedt, de visszapattintottam Nem vettem eddig észre hogy probléma lenne maga a repedés rajta... Majd ha elkoszolódik alatta a szerkezet, gondolomHasznált LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #97495 üzenetére
Gratulálok,körhátszelet hozzá! (látom még a szobában van,de...ez sem tart sokáig. )
(#97500) rétisün...hát ez durva,ha nem látom el sem hiszem így hazavághatja az egész vázat egy ilyesmi! Komoly érvágás lehet. (amúgy ez egy milyen kategóriájú karbon váz?)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HEAHEA
tag
válasz eddie1978 #97475 üzenetére
Elég ramaty utak vannak sajnos, mondjuk Tiszasüly felé tele van kátyúkkal, toldozva-foldozva az út. Ide egy összteleszkópos fat gravel kerékpár lenne az ideális . IMIIKE1998 szerencsés, hogy jó minőségű aszfaltozott utakon közlekedhet.
rétisün 97476 uhhh ez tényleg csúnya baleset. Szerencse, hogy nem lett bajod. Láttam korábban egy outis videót, ahol az első kerék küllői közé kerül egy ág menet közben, volt is belőle bukfenc.
Ha jól tudom nem is olyan régi a kerékpárod, ráadásul nem is olcsó kategória....[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz HEAHEA #97510 üzenetére
nincs meg egy éve, de csak februártól használtam, addigra állt össze úgy, ahogy akartam.
(#97508) Hasaggymeg: Felt F6 outi. hogy milyen kategória, mennyire számít könnyűnek, vagy jónak, fene tudja, azt tudom hogy hajtáskor merev, nagyon ment ha odaléptem neki.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #97500 üzenetére
Ezt, hogy?!
Csináltasd meg, ha nem bízol benne, én vállalom a tesztelő szerepét. Ha engem elbír egy Balaton körön, akkor téged is elfog sokáig.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Tothgera30
Ármester
válasz rétisün #97501 üzenetére
Simán megcsinálják, nem is lesz túl nagy összeg a javítás. Többeknek meg nem kell az ördögöt a falra festeni, a szénszálas ötvözetű vázak a legkönnyebben javítható alapanyagok közzé tartoznak, meg egy fém ötvözetet majdhogynem ki is lehet dobni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
veterán
válasz Tothgera30 #97514 üzenetére
az aluminium javítás kapcsán már mókásabb történetnek tűnik a halálba vékonyított, 23 alakzatra formált csövekkel
Everybody lies.
-
Toobee
veterán
válasz Toobee #97495 üzenetére
Azt hogy tudom legkönnyebben megállapítani, hogy tubeless-e a szett rajta? Elvileg minden komponense tubless ready.
https://barbieripnk.hu/
-
Tothgera30
Ármester
válasz Pttypang #97515 üzenetére
Nem csak alumínium, a legtöbb váz a sörösdoboz falvastagságával egyenlő néhány helyen. Csak ha a szénszálas váz igényesen, hozzáértő kezek által van megjavítva (elkészítve - olasz manufaktúrákban újjá is tudják építeni, akár a muffolt Carbon vázakat is), akkor nagyjából örök élet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Strezi
őstag
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #97513 üzenetére
faág fel, hátsó váltó letör váltófülestől, váltó támvillát összetör...
"Ha engem elbír egy Balaton körön, akkor téged is elfog sokáig"
és ha mégse bír el, te is megcsináltatod?
(#97522) Hasaggymeg: én se estem vele, ha ugyanígy törik, valószínűleg Béla se esne......
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #97511 üzenetére
Én biztos megpróbálnám a Felt-nél.Egy igényesen megszerkesztett angol levél,pár jó minőségű fotóval még egy új vázat is eredményezhet.
(#97517) Tothgera30...háát...Lehet festik itt az ördögöt a falra,de ilyen törést váltótól is eléggé valószínűtlennek tartok alunál.Szerintem ez is a könnyítés oltárán vérzett el,mint ma már annyi minden ebben az iparban.
(#97519) Strezi...tény,hogy kollégánk önjelölt nyelvész lett itt,de ha ettől eltekintünk azt is láthatjuk,hogy ha valutában mérnénk mindent,akkor tényleg egy jukas garast sem érne mindaz ami még minket magyarrá tesz
(#97521) rétisün...már ha egy törés után még lesz ki megjavítsa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #97522 üzenetére
Azért odaböfögném, hogy sok tapasztalatlan, gép előtt élő felhasználó véleménymegosztását követően olyan a statisztika, amilyen. A fém váz kap egy ütést, elhajlik, a hegesztésnél megreped, esetleg adott esetben beszakítja a falát. De nem akarok a szénszálas és fém vázak között pro/kontra érveket hajkurászni, a lényeg az hogy topiktársunkét meg lehet javítani, és még sok-sok évig tudja használni. A könnyítés alól semmi sem kivétel, itt is tetten érhető, ahogy más iparágban is.
Ui.: Ebben az esetben garanciális ügyintézésre vajmi lehetőség van, meg hát lehet többe van a posta oda-vissza mint a javítás összköltsége.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
eddie1978
aktív tag
Crash replacement lehetne még, ami fizetős. Tapasztalat.
-
nagyúr
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #97525 üzenetére
ha 'épen' se nagyon érdeklődtek, javítottan kelendőbb lenne?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #97518 üzenetére
Ezt tök jó ötlet, csavart még az erdő közepén sem nagy ügy cserélni.
Egyszer láttam egy videót, hogy Ken Block (lehet, hogy másé is) versenykerekei vannak úgy tervezve, hogy ha csúszásnál megakad, az törik, nem a a futómű szakad ki a bódéból. Kerékcsere, és menetképes.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #97521 üzenetére
Ezt értem, csak fel fogni nem tudom, hogy érhetett fel oda a váltó.
Ha alattam törik, akkor azt már nem kell javítani!
Dolgoztam karosszéria lakatosoknál, láttam hogyan javítják ki az üvegszálas elemeket. Szénszálas és üvegszálas anyagok hasonlóan készülnek. Nagyon szépen és tartósan lehet őket javítani.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #97528 üzenetére
úgy, hogy beakadt a küllők közé, és a kerék forgásával ért oda fel, illetve azzal a lendülettel, ahogy felért, már törte isa támvillát.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #97523 üzenetére
Én sem kardoskodok az alu mellett,és még statisztikákat sem nagyon olvastam erről,csak éppen nem tudok ilyen típusú törést elképzelni fém vázaknál.(ami persze még azt sem jelenti,hogy nincs is ilyen törés ott) Nem tudom mit hoz a jövő,de úgy tűnik egyelőre csak a felső kategóriás (és nagyon drága) karbon vázak versenyezhetnek a jó öreg alumíniummal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #97531 üzenetére
Alunál nem inkább fáradásos törés szokott lenni?
Tervben van ugye nálam is hogy jövőre váltanék karbon gépre. Az egyetlen dolog amitől félek hogy esek és eltöröm. Azért nem örülnék ha lenulláznék egy 1200 eurós vázat.
De ez mondjuk nem fog eltántorítan, már eldöntöttem hogy lesz full karbon gépem.Més que un club!
-
belaazallat
addikt
válasz Napfénysüti #97530 üzenetére
Munkában van. Árulta külön a váz szettet is, egybe asszem 105-ös felszerelséggel, 200 K körül hirdette.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #97532 üzenetére
Amennyire én láttam a hegesztés mellett szokott eltörni az alu.Gondolom ott a hő miatt változik az anyag szerkezete,merevvé válik.Legtöbb versenyző szerint a karbon már rég túlszárnyalta az alut minden szempontból.Nálam csak zsigeri félelem van,tetézve azzal,hogy sokkal drágább és kevéssel könnyebb mint az alu.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #97531 üzenetére
ebben (törésben) szerintem a csúcs karbonok sem versenyezhetnek, de nem is biztos, hogy el kéne várni, más terhelésre vannak kitalálva. ha ugyanúgy bírná a faágakat, nem sokkal lenne könnyebb az alunál, és senki nem vené meg mintha az F1-es autóktól elvárnánk, hogy azért tudjunk vele beállni a garázskapun ;-)
Tudom, hogy sokan járnak karbon vázzal, és ez jó is így, de ha belegondolunk, a csúcstechnika mindig arra van kitenyésztve, hogy a versenyeken jól szerepeljen, ott nem kérdés, hogy bevállalják ezt a kis rizikót, hogy sérülékenyebb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz rétisün #97503 üzenetére
Elég csúnya is az a sérülés a vázadon, és amúgy sem javíthatóak a karbon vázak úgy, hogy ugyan olyan masszív maradjon. Vannak olyan esetek amikor még használhatóvá válhat egy karbonváz, de szerintem a tiéd nem az az eset. Hiába bármennyi anyag, utólag azt már nem lehet úgy odaragasztani. Ezek a vázak magas nyomáson, magas hőmérséklete készülnek. Légmentes körülmények között, levákuumozva. Ezek a berendezések akár több száz millió forintba is kerülhetnek, de még ha van is ilyen masinája valakinek, utólag már nem lehet ugyan úgy megcsinálni azt a vázat, pont ahogy te is említetted, az anyag folytonossága megszakadt.
gabro0: Én nem tudok ilyen bringaboltról. És olyat szerintem kb lehetetlen csinálni, hogy ne vedd észre, hogy javítva volt. Persze érteni kell hozzá, ez tény, van akit át lehet verni.
Tothgera30:Én inkább nem ajánlanám ezt senkinek, testközelből láttam a gyártási folyamatokat karbon cuccok esetében, mivel ilyen helyen dolgoztam. Nem állítom, hogy javíthatatlanok minden esetben, de az már olyan soha nem lesz mint volt, pláne nem akkor ha egy karbon cső úgy ahogy van eltörik mint egy száraz faág.
Hasaggymeg: Mindkét anyagnak megvan a maga előnye és hátránya. Az alu kevésbé érzékeny a sérülésekre egy esésnél, viszont egy minőségi karbon meg komfortosabb és merevebb is ott ahol kell. Még össztelós esetében is érezni, hogy egyszerűen nem ráz annyira a karbon fully mint egy alu. Tehát menetdinamikailag nem kérdés, hogy melyik anyag a jobb. És a megfelelő terhelésre a karbon akár a többszörösét is el tudja viselni egy aluhoz képest.
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #97538 üzenetére
Szerintem ennél a törésnél inkább az lesz a gond, hogy merevebb lesz a jobb oldali támvilla. Ha ugyan akkora terhelés éri a két villát, akkor a javított nem fog meghajolni/ csillapítani annyira a javításnál. Főleg, ha alut húznak belülre. Tehát eltekerheti a vázat balra.
Ezt csak paraszti logikával feltételezem, nem biztos.
Ettől függetlenül én sem dobnám ki. Javítás után ha nem tetszik, eladnám teljes dokumentációval. TK-s autót is sokan vesznek...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #97532 üzenetére
vázszett 155.000, a komplett bringa(egyenes kormánnyal) 250.000 irányárral volt fenn több helyen. de amikor amolyan hóvégi akcióban 111.000-222.000 áron volt egy hétig, attól se lett nagyobb érdeklődés. lehet túl ismeretlen márka itthon
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem is mondasz hülyeséget azzal,hogy kivágni mind2 oldalon azt a részt és újracsinálni egyenletesebbé tenné az egészet.Sőt még egy Rubaix féle elasztomért is bevarázsolhatnának oda 1úttal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #97542 üzenetére
amúgy ami történt, az az univerzum figyelmeztetése, hogy nem kell nekem ennyi bringa.
vagy a bicaj öngyilkos akciója, mert el akartam adni. akkor viszont bajban vagyok, mert az outit is hirdetem[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #97544 üzenetére
Nem a bringa lett öngyilkos, hanem gonosz, aljas módon a fa követett el merényletet a bringád ellen. Biztos több hete figyelt benneteket és várta a kedvező alkalmat.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz belaazallat #97545 üzenetére
...és mi még védjük a fákat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #97545 üzenetére
lehetséges, elég gyakran járok arra, ahol ez a szörnyűséges esemény történt
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #97542 üzenetére
az a durva, hogy kb. 3 perccel azután, hogy feltettem face-ra, rámírt valaki, hogy törötten is eladó-e?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
belaazallat
addikt
válasz Hasaggymeg #97546 üzenetére
Lehet valami terrorista migráns fa volt.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Politika
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Star Citizen
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Raspberry Pi
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Borderlands 2
- További aktív témák...
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen