-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #97697 üzenetére
A legegyszerűbben javítható kijelentéssel azért vitatkoznék. A karbon sérülékenyebb mint az alu, pláne egy minőségi acélhoz viszonyítva. A karbon előnye a menetdinamikában van. Erősebb is tud lenni a megfelelő irányba. Viszont ha elesel, és odavered, sokkal könnyebben sérül. Ezt sajnos bele kell kalkulálni amikor karbonra váltunk.
-
jjeahh
nagyúr
No, egy jó adagot kutattam merevfarú plus size ügyben, mivel kb. senki nem gyárt 16" vázat, ezért ez az egyetlen bringa a kategóriában, amiből az S méret elméletileg tökéletesen megfelelne nekem. A 600mm felsőcsövet soknak érzem, az 560-at kevésnek, így gondolom 580mm körül lenne nekem kényelmes. Már csak abban reménykedek, hogy jövőre, amikor tervezek váltani, szépen lemegy az ára, vagy akciózzák valahol...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toomy
senior tag
válasz flash- #97688 üzenetére
Egyértelmű, hogy köze nincs a bolyban való kerékpározás alapvető szabályairól. Az esést megelőzőleg pl. egy 20 méteres lejtőn ráül a vázra bolyban. De mi a bánatos tökömnek? Hogy megmutassa neki ez is megy?
Az ilyenek miatt megyek inkább a több száz fős mezőny legelejére, mert bár ott sokkal nagyobb erőbedobás kell, de akik ott vannak azok nem csak szeretnek de tudnak is kerékpározni.
Amúgy mint minden mást ezt is tanulni kell(ene). Én is kezdőként csináltam egy pár baklövést, de soha nem okoztam senkinek sem a technikában sem az egészségében kárt... -
batagy
őstag
Sziasztok!
Itt van pár saját fotó erről az Amazon UK-ról szerelő állványról. Hátha érdekel valakit.
Típusa: Ultrasport Expert Work Stand
Szállítással együtt 18 eFt-ba került, 1 hét alatt ideért.[kép1]
[kép2]
[kép3]
[kép4]
[kép5]4-es kép az összeszerelt állapot. 5-ös kép az összecsukott állapot.
Nekem nincs semmilyen tapasztalatom ezzel se és más állvánnyal se, ez az első állványom. Elég jónak tűnik.
A mágneses csavartartót és a vékony rudat, ami az első kerék rögzítéséhez való, azt nem raktam rá.Elégedett vagyok.
Üdv
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #97701 üzenetére
Persze, leegyszerűsítettem a dolgot, de lényegében ha az alu,acél más fém váz törik, azt hegesztéssel/muffolással javítható, ha jól tudom. Ebben az esetben a javítás nyoma látszik, és lehet gyengül az anyag, vagy épp később ugyan ott törik el. Szénszálasról pedig mér leírtam a véleményem, az elég széles spektrumban változhat. De tényleges előnye hogy rugalmasabb, merevebb, adott esetben kényelmesebb, és könnyebb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ivana
Ármester
Sikerült valami egészen brutál tanyabikeot beújítanom 9 ezerért
[link] Egyelőre megy a találgatás az ilyenekkel, foglalkozó facebook csopiban, hogy mi ez, de ami biztos, hogy 0.8mm-es a nyeregvázcső falvastagsága ami acél outiban is elég kemény lenne, ez meg egy női 26-os Szóval az tuti, hogy csúcsminőségű cucc. Amúgy nagyon kezes darab, hazafelé átcsapattam vele a kopaszi gátnál a gyöngykavicson simán elment benne[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz -=RelakS=- #97707 üzenetére
Csak lenne már újra Lidl-ben...
-
makoss
addikt
válasz inifini #97696 üzenetére
Az elsőre ezt hozta fel, a második ismerős, de gondolom szivaccsal, nem magasnyomású mosóval.
Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
eddie1978
aktív tag
Megy vissza. Beismerte, hogy a szervizes ráakasztotta a vázat az álvány befogó pofájára. Ingyen csere.
Tothgera: Ezek szerint nem egyezik a véleményünk.
-
rétisün
veterán
szétszedtem a Feltet, méricskéltem egy kicsit: a váz 1039 gramm, a villa 619 gramm, vázszett egyben kormánycsapággyal 1720 gramm.
egy könnyebb villával még
lehetnelehetett volna faragni belőle 200-250 grammot.....war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
makoss
addikt
válasz inifini #97711 üzenetére
Már vágom
Láttam videón legutóbb, elég hatásos, ott valami átlátszó kisméretű tasakban volt a folyadék aminek a sarkát ollóval vágta le.
Csak azt nem értem, ha a magasnyomású mosót használ valaki biciklimosásra, az hogy nem fél, hogy tönkrevágja a mozgó alkatrészeket? [link][ Szerkesztve ]
Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
zoli03
őstag
1. Ezt nem is vitattam, le is írtam.
2. Ezt én is írtam, annyi módosítással, hogy nagyon megvariálhatják."De te a kettőt összemosod, és máris azt állítod, hogy egy jó kialakítású gumi minden vékonyat lenyom."
Ilyet nem állítottam, azt mondtam, hogy a legtöbbnél gyorsabb lesz. Nagyon nem ugyanaz."Egy 2,35-ös gumival akármennyit varázsolsz, akkor sem lesz gyorsabb egy átlagos, 2.0-ás, aszfaltra való guminál, a kisebbeknél meg pláne."
Ezt alá tudod támasztani valamivel a szubjektív véleményeden kívül?"Azért, mert pár haverod találkozott pár szar gumival, akkor máris minden kisebb méretűt le kell írni, és a fizika törvényei ellenében kell kommentelni egy technikai fórumon?"
Nem szar gumikat próbáltak, volt benne vékony Continental is, CST is, noname is. Milyen fizikai törvények ellen kommentelek?"Ugyanis te azt állítottad, hogy nincs összefüggés a gumi szélessége és a felfekvő felület között, ami egy végtelen baromság, és így az 1. pontnak is ellentmond."
Vegyünk egy adott szélességű gumit, ami felfekszik adott felületen az útra. Válasszunk ki egy másik gumit, ami szélesebb mint az korábban említett gumi, de kisebb felületen fekszik fel az útra. Van ilyen gumi? Van. Akkor mégis milyen összefüggés van a gumi szélessége és felfekvő felület között? Mert lehet kisebb, ugyanakkora, nagyobb is eltérő szélességű gumik között. Én itt annyi összefüggést látok, hogy mindegyik felfekszik valamekkora felületen az útra. Persze lehet mondani, hogy általánosságban a szélesebb gumi nagyobb felületen fekszik fel, de ez nem összefüggés."A Big One-nak nincs keskenyebb változata.
Miért kéne, hogy legyen, vagy hogy jön ez ide?"
Ezt erre a mondatodra írtam: "Én meg azt mondtam, hogy ha akad is olyan szélesebb gumi, amit könnyű tekerni, annak egy vékonyabb változata biztos, hogy gyorsabb. Tény.""Ezzel a megfogalmazással nincs is semmi gond, ha a 2.2 fölötti értékekről beszélsz, és tökre adja magát, persze, hogy lehet. De a kisebb, hasonló kialakításúakkal már bőségesen nem veszi fel a versenyt, azért az tudható."
Honnan tudható? Méréssel tudod bizonyítani? Vagy legalább próbáltad?"A teszteket hagyjuk, azok semmit sem adnak a vitához pont a szintetikus voltuk miatt."
Még most sem értem, miért hagyjuk. Gördülési ellenállás=gördülési együttható x összsúly. A másodikkal nem is kell foglalkozni, mert ha más gumit is raksz fel, az összsúlyhoz képest minimális az eltérés. A gördülési együttható már sok dologtól függhet, de mivel a tesztben ezek mind azonosak, úgyhogy nem kell velük foglalkozni. Mi változik, ha nem egy fém görgőn, hanem aszfalton gurul a gumi? Aszfalton nagyobb lesz a gördülési ellenállása, aztán ennyi. De a gumik gördülési ellenállása közötti különbség arányaiban nem fog változni.
Eddig csak azt hajtogattad, hogy az a teszt szintetikus, ezért nem ér semmit. De semmilyen érvvel nem támasztottad alá.#97682 smkb: kiemelted a lényeget, hogy gyakorlatilag. Az nem jelenti azt, hogy teljesen kör alakú, de mondjuk sok gumihoz képest gyakorlatilag kör alakú.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz zoli03 #97717 üzenetére
volt benne vékony Continental is
Mit jelent a vékonyabb? Ha már a tényeket kéred számon rajtam...Ezt alá tudod támasztani valamivel a szubjektív véleményeden kívül?
Tök nyilvánvaló, hogy nem lesz gyorsabb pl. a Schwalbe Hurricane-nél, a személyes kedvencemnél. Én valóban mentem vele 30-as átlagot, 33-at, meg 35-öt mocsok nagy hazugságnak tartom 2,35-tel.Vegyünk egy adott szélességű gumit...
Az összehasonlításnak akkor van értelme, ha két hasonló kialakítású gumiról beszélünk. Úgy viszont minden esetben kisebb felületű a keskenyebb, ez adja magát. Azt is elfogadom, hogy vannak különbségek a kilakaítások közt, de közel sem akkora, mint hiszed. Lehet akármilyen egy széles gumi, nem fogja tudni emiatt minden keskenyebbel felvenni a versenyt automatikusan, csak azért, mert jókat hallottál róla, meg néhány 35 km/h-s hazugságot.A Big One-nak nincs keskenyebb változata.
De van, max nem Big One-nak hívják. Érted, én a hasonló kialakítású gumira gondoltam, nem arra, hogy ugyanúgy hívják-e...Honnan tudható? Méréssel tudod bizonyítani? Vagy legalább próbáltad?
Ez tök egyértelmű, hogy a 2.0 alatiakkal versenyre sem kelhet. Inkább te bizonyíts jelen esetben, ha ilyen hajmeresztő dolgokat írsz... De te csak a pajtásaidra hivatkozol.Még most sem értem, miért hagyjuk.
Leírtam, hogy miért hagyjuk. Azért, mert egy szemcsés, daráló hatású aszfalton teljesen máshogy viselkednek a gumik, mint egy sík felületen. Aszfalton sokkal többet számít a terülés/tapadás pont emiatt. És hiába kör-keresztmetszetezel és társai, egy 2.35-ös gumi sokkal nagyobb oválison terül el, mint egy 2.0-ás. Ez tény, ennek nekimenni elég merész dolog.[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
kacsyx
aktív tag
Hagyd... Ki lehet tekerni sok mindent egy gumiból, én is követtem outisokat 42-es Smart Sammel, 33-as körüli átlaggal. Nem is volt olyan nagy kunszt tartani a tempót, főleg szélárnyékban. A különbség csak annyi -egészen apró-, hogy amíg nálam a plusz sebesség ennél feljebb már csak mindent beleadva lett volna meg, ők egy tempóváltással két szempillantás alatt 40-50 körüli tempóra gyorsultak, kényelmesen tekerve. Én meg ott maradtam egyedül a 42-es kör keresztmetszetű kis felületen felfekvő gumijaimmal...
-
zoli03
őstag
"Mit jelent a vékonyabb? Ha már a tényeket kéred számon rajtam..."
37 mm széles~1,5"."Tök nyilvánvaló, hogy nem lesz gyorsabb pl. a Schwalbe Hurricane-nél, a személyes kedvencemnél. Én valóban mentem vele 30-as átlagot, 33-at, meg 35-öt mocsok nagy hazugságnak tartom 2,35-tel."
Magyarul semmivel sem tudod. Az nem nagyon érdekel, ha nem hiszed el, én tudom, hogy így van."Az összehasonlításnak akkor van értelme, ha két hasonló kialakítású gumiról beszélünk."
Jó lenne, ha nem csak félmondatokat ragadnál ki az írásomból. Az előző hozzászólásomban és a korábbiakban sem tagadtam, hogy azonos gumik közül, amiket árulnak több szélességben is, a keskenyebb a gyorsabb."De van, max nem Big One-nak hívják"
Nincs neki, ennyi. Ha másnak hívják, akkor az nem az."Ez tök egyértelmű, hogy a 2.0 alatiakkal versenyre sem kelhet. Inkább te bizonyíts jelen esetben, ha ilyen hajmeresztő dolgokat írsz... De te csak a pajtásaidra hivatkozol."
Ott a teszt, amit nem fogadsz el és a személyes tapasztalatom. Viszont te eddig semmit sem bizonyítottál."Azért, mert egy szemcsés, daráló hatású aszfalton teljesen máshogy viselkednek a gumik, mint egy sík felületen. Aszfalton sokkal többet számít a terülés/tapadás pont emiatt."
Erről megint csak véleményed van, vagy valamilyen képlettel, számítással, akármivel alá tudod támasztani? Biztos van eltérés, de mekkora? Számottevő értékű egyáltalán?"És hiába kör-keresztmetszetezel és társai, egy 2.35-ös gumi sokkal nagyobb oválison terül el, mint egy 2.0-ás. Ez tény, ennek nekimenni elég merész dolog."
Most nem azonos típusról beszélek. Miért tény? Szerintem még nem is láttál 2,35"-os gumit.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #97705 üzenetére
Ha olyan ember javítja, aki ért is hozzá, akkor az alu-t, acélt is lehet szépen javítani. És ez esetben nem gyengül az anyag, sőt lehet plusz merevítést is bele heggeszteni. Akár még erősebb is lehet mint gyárilag volt. A heggesztéshez szükséges berendezés is jóval olcsóbb mint a profi karbon javításhoz szükséges. Heggesztőt is könnyebben találsz, mint profi karbon javító mestert. Egy szónak is száz a vége, a karbon nem könnyen javítható anyag. A sérülése által már csak gyengébb lehet, míg a fém akár erősebb is lehet a javítás után. Mindkét anyagnak van előnye és hátránya, a karbonnak biztos, hogy nem a javíthatósága az előnye.
-
pc360
addikt
-
StLui
veterán
Tegnapi nagy bevásárlás után, ma kihagytam egy túrát, az edzős csapattal Csattogó völgybe, lelkiismeret furdalásom lett volna megint odébb tolni a kertészkedést otthon
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem egy bringabarát időjárás volt,az biztos...holnap meg állítólag még sz@rabb lesz.Én is kihagytam a "lovaglást",helyette kis karbantartással vigasztaltam magam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
StLui
veterán
Nem tudom mennyire mérvadó ez az írás, de szó van benne a nagyobb kerék vs kisebb kerék gördüléséről.
(és szerintem ne nyúzzátok tovább egymást)
Hasaggymeg: akkor talán bocsánatos a bűnöm
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
batagy
őstag
válasz -=RelakS=- #97707 üzenetére
Ezzel tisztában voltam.
Csak az a gond, hogy nem lehet kapni a LIDL-ben (jelenleg legalábbis). Szóval bocsi. -
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #97725 üzenetére
Asszony mit szólt hozzá?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
Nem lázításképpen, de zoli03 nem mondott hülyeséget. Idézet a szövegből.
"Közkeletű vélekedés szerint minél szélesebb a gumi, annál nagyobb a gördülési ellenállása, hiszen nagyobb gumimennyiséget nehezebb átgyúrni. Ez a vélekedés azonban téves – ha minden egyéb tényező
egyforma, akkor a széles gumi gurul könnyebben!"Ezt mondtam én is. Jóval nagyobb nyomáson érezhetően könnyebb egy jóval vékonyabb gumival tekerni. Nem sokkal nagyobb nyomáson egy nem sokkal vékonyabb gumival meg kb egál lehet. A 35-ös gumim kb 2 bar nyomáson(sajnos ereszt) nagyon sokat veszít a hatékonyságából. Olyan mintha befogna a fékem. De 5baron érezhetően gyorsabb, mint a szélesebb gumijaim.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
IMIIKE1998
őstag
Jó estét!
Valakinek van erről a maszkról tapasztalata? Télre kéne alkalmanként bicózni, hogy ne fázzon az arcom, nyakam. Jó lenne, ha nem párásodna miatta a szemüveg.(Szemüveges vagyok.) Vagy emiatt ki is esik ez a maszk? LINK -
deny330
aktív tag
Crankbrothers Stamp pedálokat használt már valaki? Konkrétan ez a típus lenne a kiszemelt. Lehetőségem lenne hozzájutni úgy, hogy nekem csak minimális ráfizetést kellene kiperkálnom a saját pénztárcámból. Viszont ettől függetlenül webshopból rendelném és furdal a kíváncsiság, hogy a "Quantity: 1" alatt 1 párra kell gondolni, vagy 1db pedálra? Ha nem párban értendő, akkor nem veszek pedált..
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #97735 üzenetére
Én ilyent vettem,és bár még nem próbáltam,jobbnak tűnik a lélegző része.
deny330...kizárt dolog,hogy ne párra értse.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
Válaszoltam kérdéseidre, felvetéseidre. Viszont te nem teszed meg ugyanezt. Fizikai törvényekkel jössz, de eddig egyet sem említettél még meg, nem hogy levezettél volna egyet. Van egy véleményed, amihez sziklaszilárdan ragaszkodsz, akkor is ha hülyeség, ez már a korábbi hozzászólásaidból is kiderült. Nem lehet veled vitázni, mert nem érveket, tényeket hozol fel, csak a saját véleményed, ami még csak nem is tapasztalat, hanem egy fejben eldöntött dolog.
"Bármikor kiállok bármelyik 2,35-ös traktor ellen 2.0-val, és akkor lezárhatjuk ezt a nonszensz, fizikával szembemenő bizonygatást, amit itt megpróbálsz beadni a pajtások tapasztalataira hivatkozva... "
Ha erre jársz, akkor nyugodtan megmutathatod, mit tudsz. De mondd már kérlek, hol volt a fizikával szembemenő bizonygatásom? Én leírtam, miért nem igaz, amit írsz, de te csak azt hajtogatod állandóan, hogy ez szembe megy a fizikával? Milyen fizikai törvénnyel? -
#27813376
törölt tag
válasz -=RelakS=- #97738 üzenetére
Én ezért járok mindig 2,5 bar nyomással a személyautó kerekein. Illetve amikor a nyáriakat lecserélem 225-ről 195 vagy 205-re, érezhetően fürgébb lesz az autó. Nincs erről mit beszélni, kerékpárnál ugyanez a szitu.
Hasaggymeg:
Nekem is ez van, egy gond, hogy a szemüveg párásodik ha a maszk az orromra is rá van húzva. Majd próbáld ki ezt a dolgot, ott mi a tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #27813376 #97740 üzenetére
Enyémben is 2,4 van, pedig a tanksapkába 2,2-t írtak ehhez a kerékmérethez...
Bringát is folyton 4 bar körülre fújom, pedig 2,1 körüli gumival járok
Maszkkal nekem is bajom van, de találtam itthon sminkeltávolító vattalapot. Abból belehajtogattam párat oda, ahol szerintem szökik a szemüveg felé a levegő. Már csak egy száraz hétvége kéne, hogy kipróbáljam
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez itt is gond,meg az is,hogy megvizesedik a számnál,orromnál,utána meg kellemelenül hideg és nedves.Ha ezt kipróbáltam írok róla.Kíváncsi vagyok mert orránál ki van vágva alul,így talán ott kimegy a pára nagyrésze.Elválik...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen