Új hozzászólás Aktív témák
-
kano
nagyúr
válasz DigitXT #11104 üzenetére
Érdemes inkább szétszedni és bepúderezni egy Xiaomi 8,5" roller kereket, ha nincs defekt (megelőzve azt)? Van egy 10"-os gumim is hozzá, de azt nincs kedvem beleszenvedni, inkább eladom majd.
„Háborúban elszántság, vereségben dac, győzelemben nagylelkűség, békében jóindulat.” Winston Churchill "Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!" "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." Stephen Hawking
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11128 üzenetére
Igen, ugy realis. De azert mar oregecske lehet az az akku. Ki kene kapni egy kapacitasmeresre.
Az en akkumon is mar erezheto az oregedes, az elso 2000 kilometeren nem voltak kijelzett toltottsegi szint ingadozasa, most mar van. Hatotav is csokkent valamennyit, bar ez becsapos dolog, mert hidegebb is van. Most mar 4000 km van benne, ugy nagyjabol 400 darab ~30%->100% resztoltes ciklussal.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11130 üzenetére
Megprobalok belole kihozni egy 10000-ret, de az szerintem jovo ev vege vagy 2023 kozepe lesz. Meglatjuk meddig birja az akku, de a cseret mar kineztem, 21700-as 5Ah-s cellakbol lesz 10S2P, igy 10Ah-ra fog noni az akkukapacitas es meg marad is szabad hely bent. Vettem egy olyan ponthegesztot ami neked van, azaz a komplett szettet, nem a DIY-t, hat annak is vannak erdekessegei
Egyedul azt nem tudom, hogy hol kapok 36-os konuszkulcsot, hogy a kormany kotyogasat megcsinaljam, akar nyomtatok bele uj perselyt. Bar mar 3500 km ota ugyanigy kotyog
Baratnom kugoojaban is van mar 1200km, csak o sokkal kozelebb jar dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #11130 üzenetére
"Ha egyáltalán kibírja addig egyben: sima S1-ek akkujai 600-800 km-nél képesek elnyekkenni."
Való igaz, ez a nagy átlag, de szerencsére láttunk már ellenpéldát
ha emlékszel még a 100+%-os ex akkumra mrgtanultuk ugyebár, hogy az akksik lehetnek 100% feletti kapacitásúak is
-
Aaron14
őstag
válasz DigitXT #11216 üzenetére
Szombat este iszonyat forgalmas ez a rész. A járda tele gyalogosokkal, a bicikliút kerékpárosokkal, e-rolleresekkel, e-monociklisekkel, stb. Nincs arra se időm, se lehetőségem, hogy minden egyes ilyen esetnél megálljak, hiszen ez a szituáció legalább 10x előfordul az Erzsébet tér és Nyugati pályaudvar között.
A jelenlegi szituációban, ha satufékezek egyet, akkor vagy én esek pofára a viacoloron és még hátulról belém is jönnek, vagy simán megállok, de belémjönnek hátulról. Ez szerintem nem lett volna a legszabályosabb csúcsforgalomban.
De mondok egy másik példát. Kereszteződésben állok a pirosnál és velem szemben áll a gyalogos a bicikliúton. Zöld jelzést kapok, jön velem szembe és nem megy át a zebrára.
Előre kiszámítható helyzeteket eddig mindig kivédtem és rendkívül körültekintő vagyok, bármivel is közlekedem, de más hülyesége miatt nem leszek én is kiszámíthatatlan és veszélyes a forgalom többi résztvevője számára, hiszen akkor én okozok majd balesetet.[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
zhata
senior tag
-
No.01
őstag
válasz DigitXT #11310 üzenetére
Akkor segits kerlek mi az ami valoban mukodhet ulve is (es nem robogo) a faternak?
Olyan kene ami mar bevalt.
A sogoromnak atkuldom a linket nagyon beteg (es tetszik anno utaztunk hasonlo extremitasu robogo tuningba. Ott a gyari 4,7LE-bol lett 28)
Tisztaban van vele, h ez nem a 100e Ft-os kategoria, de ennyit nyilvan nem szanna ra es elso rollerkent azert ez nem lenne epp eletbiztositas.
V.mi lightosabb alternativa? -
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11349 üzenetére
En a komplett hegesztot vettem meg. Az is nagyon vicces. Valamit elegge elszamoltak a sracok, mert hegesztesenkent kell bekapcsolni, szinte nincs a tuskek elhelyezesekor kesleltetes, rogton racsapja az aramot. A kesz markolatos dupla tuske pedig egy kisujjkoromnyi mikrokapcsolot hasznal, ami par hegesztes utan rovidzarra osszesul, persze adtak tovabbi 3 cseredarabot hozza. Ebbol gondolom ismert problema.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11358 üzenetére
Az enyem az orosz(korai) verzio, neki mar az europai(mostani) van. Az oroszon sokminden jobb: magasabb es 3 allasu a kormany, puhabb gumiszeru a kormanymarkolat es nem csavarozva van, hanem raszorul. Mas a nyomogombok kialakitasa, jobban kiemelkedik es puhabb gumibol van.
Sajnos az orosz mar nem kaphato.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #11455 üzenetére
Akkor lehetséges, hogy kapott egy úthibánál egy akkora ütést, hogy elpattant? Igazából örülnék, ha ez lenne, mert akkor ez lehet egy relatíve speciális eset, és a kopás azért mégsem 1,5 hét alatt megy majd végbe az új alkatrésszel... És majd jobban vigyázok. Nem volt még tapasztalatom rollerrel, eddig bringázgattam, és fel se tűnt, hogy milyen szar a járda, vagy hogy térköves a bringaút egy része a városban
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11455 üzenetére
Az anyag amugy nem teflon, hanem valami mas(a teflon draga is lenne).
Sajnos hiaba huzom meg, mar a csapagypersely kikopott/deformalodott annyira, hogy elobb szorul meg, minthogy ne lotyogjon. Szerintem valamilyen betetet kene beleraknom, hogy ek alakban szoritsa ossze es ne csak fuggoleges iranyban.
#11458 Logapeti: A 20 N/m rugonal kemenyebb a gyari, de en vegul 32N/m-et raktam bele. Feszesebb lett. Kevesbe feszesre nem erdemes cserelni, mert nagyon hamar eleri a vegallast es felut.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11464 üzenetére
Nem fogtam meg semmivel, a cseszehez meg nem nyultam egyszer sem.
Ez volt a kep, erdekes nalam meg mindig jol megjelenik az eredeti:
Egyszerubbnek egyszerubb lenne, de mivel szerintem a vaz is eldeformalodott mar ott, ahol a cseszet fogja, igy a kovetkezo ennyi ideig sem fog tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #11471 üzenetére
Ilyen szinten nem értek hozzá, az ígért menettulajdonságok miatt jutott eszembe. Súlyra, teljesítményre is a Xiaomi Pro2 fölött van.
"Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval..."
Ezt mondjuk nagyjából bármelyik 100e körüli rollerről el lehet mondani, nem? Vagy a Kugoo ennyivel rosszabb, mint a többiek?
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #11494 üzenetére
"Van aki a Xiaomi 1S-re is azt hazudja, hogy 250W, és az elég mindenre, közben
meg egyedi firmware-t használ rajta: App szerint Nominal: 420W, Peak 840W."- Én vagyok, aki Xiaomi 1S-t használ,
- egyedi fw van rajta,
ez idáig stimmel.
Viszont az egyedi FW-vel nem extra teljesítményt facsarok ki belőle, gyakorlatilag inkább ellentétes hatása miatt szabtam igényeimre a rollert. A Sport módot túl dinamikusnak találtam, ezért a Drive mód sebességét toltam ki kb. 26-27 km/h-ra és ezt a kevésbé dinamikus módot használom esetek 99%-ában. (Azt se tudom hány hónapja nem használtam a sport módot, nem volt rá szükség.)A tempomat bekapcsolási idejét levettem 3 másodpercre, így könnyen felveszem a kívánt tempót, ami általában 18 km/h környéke, vagy 22-23 ha hosszú egyenes szakasztól van szó.
Ez alapján a fél év városi használat után mondom, hogy 200 W normál teljesítmény is elegendő lenne. -
jagertibi
aktív tag
válasz DigitXT #11509 üzenetére
Most tényleg az 5 Km/ó különbségen vagy megakadva ... Én is vidéken élek mint itt sokan mások. Senkit nem érdekel hogy egy pálcika rollerrel hol közlekedsz. És én is autóval járok télen (ami akadályt képez a pályán, igen azzal ),mert már érzem igy közel 50 évesen a fiatal kori téli biciklizés motorozás áldott hatását. És nem 6 literrel hanem 12 vel
-
vandorr
csendes tag
válasz DigitXT #11561 üzenetére
Igazad van, szósincs arról, hogy megállás/lassítás nélkül közlekednék. Nincs tapasztalatom elektromos rollerek működésével. A tempomat jól hangzik, kényelmesnek tűnik, hogy nem kell egy gombot nyomni állandóan. De elfogadom, ha tapsztaltéknt azt mondjátok, hogy nem kényelmetlen, felesleges
A Xiaomi mellett még esetleg a Segway-Ninebot Kickscooter F30E ami beleférhet. Úgy látom tudásra hasonló, de tetszik, hogy nagyobbak a kerekei kicsit, viszont azért nehezebb. Minőségibb a Segway? -
dzsidzsas
aktív tag
válasz DigitXT #11616 üzenetére
Ebben teljesen igazad van, de az elöző roller, ami amúgy meg van, nevezük nevén Esegwey 500 - egy hulladék, itt szólnék: eladó alkatrésznek, akinek kell jelezze, és nem csak nekem volt vele bajom, mindenkinek akit ismerek. A Niubility szerkezetébe pedig nem láthattam bele, pech. De mintha más is tört volna már kormányt. Ennek ellenére pont azért szeretném megjavítatni, mert az eddigi legmegbízhatóbb rollerem. Ugyhogy ha van valaki aki segít rendbehozni akkor várom a segítséget, persze nem kérem ingyen. Mert ez a szerelgetős dolog nem az én műfajom. Persze még várom a bolt válaszát is.
[ Szerkesztve ]
https://rollerezz.blogspot.com/
-
-
Berci77
tag
válasz DigitXT #11654 üzenetére
Nehéz kérdés ez a szabályozás, rohadt messzire vezetne, ha ebbe belemerülünk és nincs abszolút igazság. Alapvetően megértem a szabályozót abban, hogy az egyszerűség felé megy: bicajnál a rásegítéses gépek 25km/h és 250w. Legyen hasonló a sebesség rollernél is. elég ehhez 250w? Nem. Akkor engedjünk nekik kicsit többet, mondjuk 350-et. Maradhat Józsi? Maradjon. Nem gondolták túl.
Lehetőség a rolleren is megvan, hogy lábbal besegíts, nem tiltja semmi. Ja, hogy nem életszerű? Az már a rolleres baja. Ezzel a szemlélettel - olvasva a leírásaitokat a várható hegymászó-képességekről - hagynám a 25 Km/h max rásegítést, de engednék 500 W-ot a dombok miatt. Akkor egyenértékű a pedelec szabályozással sebesség terén, de ahol már tiprom a pedált felfelé, ott akkor a rollerről sem kellene leszállni.
A másik megközelítés, hogy miért nem 30 km/h. Mert akkor már kilóg a lóláb. Miért nem 35? 40? Mennyi legyen akkor? Első körben azt mondom, jól van ez így annak, aki gurulgatni akar.
Aki 60 fölött tud haladni a géppel, annak pont jó a közút városban.
Viszont van az a köztes kategória, aki jogosan érzi, hogy 40-45-50-el kocsit között csettegni életveszély, míg a bicajúton betartaná a 25-öt akkor is, ha némileg bírna többet a gép. De - várhatóan - ő még ennyivel sem mehet majd ott, cserébe vár rá a halálfélelem közúton. Na ez viszont nincs jól így. Nem tudom, mi lenne a megoldás, ami betartható. Traffipaxok bicajútra? Köszi, de azt azért ne. Megígéri mindenki kisdobos becsszóra, hogy nem megy majd 25-nél gyorsabban 1000W-tal a talpa alatt? Nem hiszek benne.
Van egy robogóm. Megy kb 90-100-at a mostani beállításokkal. Jellemzően városban röhögve fürgébb vagyok a forgalomnál (50-65) és biztonságban érzem magam. Volt, mikor gondok voltak a vassal és az istennek nem akart rendesen elindulni, hiába húztam neki. Na akkor halálfélelmem volt ugyanezen az útszakaszon.
Kicsit olyan ez a köztes dolog, mint az S-pedelec. Ott 45-nél kapcsol ki a rásegítés. Elvileg arra is segédmotoros szabályok vonatkoznak. Az jobb lenne, ha 45-ben maximalizálnák a "nagy kategóriás" roller sebességét és ugyanúgy segédmotoros kerékpár lenne biztosítás és minden hasonló szempontjából? Ugye nem. Elvileg a tervezetben nincs szó sebességkorlátról. -
Berci77
tag
válasz DigitXT #11662 üzenetére
No várjál csak, zavart érzek az erőben. Szerintem a teljesítmény-végsebesség kérdésben jórészt ugyanazt az elvet mondjuk, csak némileg más számokkal. Én is úgy gondolom, hogy engedhetnének valamivel magasabb teljesítményt a kis rollereknek is, mert nem tudnak rásegíteni önerőből, mint egy bicajos és nincs gangolási lehetőség sem. Ettől még szerintem - és arra céloztam, hogy a törvényalkotó szerint is - legyen elég a kategóriának a 25-ös végsebesség.
Ha jól értem a gondolatmenetedet akkor te azt nem érted, hogy miért kell 25-ben korlátozni, nagyobb teljesítmény esetén egyenesen lezavarni a rollereket a bicajútról a kocsik közé.
Gondolom pont azért, mert egy nagyobb teljesítményű rollernek - ahogy te is írtad - más a dinamikája, függetlenül attól, hogy mennyi a végsebessége. A törvényalkotónak meg az is lehetett (esetleg) a célja, hogy a kerékpárúton hasonló dinamikával rendelkező közlekedők menjenek.
Ettől még mondjuk a nagyobb, de nem 60-as utazóra tervezett - általam közepesnek írt - rollerek problémája nem oldódott meg. Ami gond. Robogóból nem
hiszem, hogy van olyan, ami nem tudja megfutni a biztonságosnak mondható városi 65-ös tempót, míg rollerből pont a 30-50 közötti sebességű gépek lennének a legjobban megszivatva.Esetleg kérdés: amire írtam egy xiaomi S1 is elég lenne? Azt mennyire lehet húzni, hogy legalább felhozzon egy kisebb emelkedőn, ha mégis ezzel mennék melóba?
[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
válasz DigitXT #11668 üzenetére
"Szerintem is el lehetne engedni 500W környékére. Viszont 30 km/h-ig. Vagy ha
25, akkor a biciklistákat is korlátozzuk ugyanitt."
Amúgy a pedelec is 25-ben van korlátozva, ott kikapcsol a motor. Erre mondtam, hogy hajthatja a rolleres is, ha fölötte akarja. Nyilván nem akarja. A biciklis, meg inkább akarja. Ezért kéne némi előny valóban a rollernek.
"Nagy többségük magától teszi,
viszont a "deviáns" maradék, aki 30 körül hajt, ugyanúgy balesetveszély forrása.
Egységesnek kellene lennie a történetnek: a hasonló dinamika így nem áll meg,
vannak, akik legálisan mehetnek lendületből többet, a "pedelec"-esek meg azon
kívül, hogy ugyanúgy meghajt(hat)ják indulásnál, még kapnak +250W rásegítést.
Hogy a viharba lenne ugyanolyan a dinamikájuk így, mint a sima kerékpárosoké?
Ha az lenne a jogalkotó szándéka, amit írsz, akkor "pedelec sipirc a bicikliútról",
hiába csak 25 km/h-ig segít, a gyorsulása sokkal jobb, emelkedőn meg depláne!"
Ezt azért túlzásnak érzem, de elfogadom, hogy így gondolod.
"városi 65-ös tempót
Ebből viszont az látszik, hogy ez az egész SMKP koncepció mennyire elavult...
Lévén papíron 45 km/h a tervezési sebessége a "robogónak", pontosabban az 50
ccm alatti vasnak, hajtsa azt CVT, vagy legyen manuális váltós Enduro, mindegy.
Ha viszi a 65-öt, akkor az de facto nem SMKP: rendszám, biztosítás, minden."
Egyetérek"Ui: ne akarj legális(nak látszó) rollert venni/tuningolni: adsz a szarnak egy pofont.
Ha nagyobb teljesítmény kell, olyat kell venni. Ha meg ritka az az emelkedő, hát
pont meg lehet oldani lábhajtással, vagy alacsonyabb "vánszorgási" sebességen.
Amikor annyira lelassul, akkor lábbal simán rá tudsz segíteni. Pont ezért annyira
alacsony építésű a legtöbb roller. (A nagy dögök meg azért lehetnek jó magasak,
mert azoknak nem kell ezzel számolni, így sokkal jobb lehet a rugózásuk is...)"
Nem csapongani szeretnék, csak keresem a megoldást, így elkezdtem utánaolvasni a Xiaomi rollereknek is. Kialakításuk egyszerű, tetszenek és ha jól ítélem meg lehet hozzá mindent kapni, ami csak kellhet. Viszont papíron alacsonyabb a teljesítményük és kisebb a kerekük. Ami még a keretbe beleférni talán, az az S1, ami biztosan elég gurulgatni a gyerekek mellett, elég kicsi, ha cipelni kell és pár száz méter emelkedőt is talán leküzdök vele lendületből, viszont ebben nem vagyok biztos. Ezért érdeklődnék a tuning és CFW után. Ha folyamatosan magas teljesítményre lenne szükségem hosszú távon és napi közlekedésre venném, akkor nyilván nem 100-as keretben és ilyesmi gépben gondolkodnék.
Nem lenne ez nekem sosem elsődleges (sőt másodlagos sem) közlekedési eszköz, inkább csak pár saroknyi gurulgatás a gyerekekkel.
Ezért kérdem, hogy tud-e valaki erről mesélni kicsit. Köszi. -
Berci77
tag
válasz DigitXT #11721 üzenetére
...és többieknek is:
- nincs reális lehetőségem komolyabban próbálgatni, kölcsönözni stb.
- kipróbáltam egyszer pár sarok távolságon valami csörgő-zörgő Akai fost, meg egy Xiaomi 365-öt, Pro-t, már nem tudom. Utóbbi elviselhető volt ezen a rövid szakaszon, de szoknom kéne. Egyiket sem tudnám elképzelni, hogy napi szinten melóba járjak velük, arra nekem még mindig kényelmesebb és alkalmasabb a pedelec, így nekem változatlanul nem ér többet ez a projekt 100-120 ezresnél.
Ha viszont van kritikus pont a dologban az az, hogy legalább megbízható, problémamentes darab legyen a gép, mert sem időm, sem kedvem nincs minden 10 perces gurulás előtt/után órákig szervizelgetni, vagy oda hurcibálni. Ezért kezdtem fontolóra venni a Xiaomi típusokat.
DigitXT: tényleg nem menne több emelkedőre a gép, simán vállalható, amit mondtál a lábbal rásegítés, leszállás, vagy a 10-zel vánszorgás azon az 50-100 méteren. Ha hinni lehet a Google Earth-nek, akkor kb 300 méteren van 15 m szintkülönbség, ami túró. Legmeredekebb szakaszon ebből 100m-en van 10 emelkedés. Az 10%. Nagyobb meredekségűnek gondoltam.
A tuningolási lehetőség úgy általában érdekel, illetve a valós különbség az 1s és a pro 2 között. Ezért is kérdeztem, hogy a motor vagy a vezérlő is más a kettőben (az új 3-as típust is idevehetjük akár), vagy csak más beállítással engedi hajtani a FW. Ha utóbbi, akkor látom értelmét a gyengébb gép húzásának. Ha nem, akkor más a kérdés.
Jó látom, hogy a legújabb Xiaomi Scooter 3 a Pro2 motorját és az 1S akksiját örökölte?
Nekem bőven elég lenne ez az összeállítás, ha kicsit csökken az ára, vagy lehet kuponozni. -
Berci77
tag
válasz DigitXT #11734 üzenetére
Nagyon köszönöm a hasznos infót. Úgy matekoztam, hogy töltés nélkül a legnagyobb távolság, amit valaha meg kéne tennem, az 6 km. Ha teli akksival tudok indulni akkor sem hiszem, hogy 50-60% alá menne a töltöttség ekkora távolságon, hogy letérdeljen az akksi. Ha mégis, akkor ott nem hiszem, hogy az én elvárásaimmal van gond.
A gyerekekkel való séta kb 2 km. Ehhez csak nem kell a Pro2 akksija[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs