Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #11084 üzenetére
Nekem mondjuk fűtetlen garázsban van, korábban meg hasonló fészerben lakott. Meg ugye ha kifejezetten boltba szaladgálsz vele, adott esetben kint kell hagyni, ott meg újra kihűlhet... De szerintem ez a kérdéskör inkább kemény mínuszokban érdekes (ahol mondjuk az elektromos autó simán használatban maradhat, és annak is probléma a hideg, míg egy kétkerekű - akármicsoda - szerintem eleve nemigen alkalmas olyankor*).
De ez legyen az én agybajom. Minap is volt élménybeszámoló FB-on, hogy egy vonatsín keresztezése nem sikerült a hideg, nyálkás időben: kettős kéztörés... Van akinek megéri ez a kockázat (mert ő majd odafigyel, aki meg elesett, az béna volt). Lehet... Én azért, ha megyek is valami extrém ok miatt hóban/fagyban (napi szinten kizárt), tuti motoros kabátban teszem majd, just in case. Nekem ennyit megér, hogy ne törjem szanaszét magam, ha éppen nem adja ki a tapadás.
*: kolléga szerintem mínuszokban vállalta be azt az egy** utat, majd később szervizeltethette az akkut (M365), mert nem gyógyult magától. Mondjuk ha a saját épített akkumon szétcsúszna a balansz, sag shon... Okos BMS megoldja.
**: korábban is jellemző volt rá, hogy szöges gumival SMKP-val jár dolgozni hóban.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, letoltam este egy "gyors 22-est", elpasszoltam egy Kugoo S1 vezérlőt...
Bátor tett volt, mert így már nincs (működő) tartalékom. De most már csak nem fog leégni. Nincs is tuningolva, és meleg sincs. Illetve van! Beöltöztem full motoros cuccba, tekintettel a hidegre, erre basszus... melegem volt konkrétan. Hozzátartozik, hogy a 40 km/h nem ugyanaz, mint a 70 km/h. És valamennyire azért mozogni kellett, mivel elég szar lett a rollerem hátsó rugózása, szóval én voltam a rugó, és még így is nagyokat csattogott, ahogy felütöttek a gyökerek.Az, hogy mennyire szereti az akku a hideget... Passz. Féltávon már néha tiltott a hátsó motor, szóval eléggé beszakadt a fesz kövér gázra, de azért ment jól... Hazafelé az emelkedő volt szívás, mert csak nagyon limitált hátsó hajtással tud ilyenkor gyorsulni a masina, az első kerék meg a maga 600W-jával... hátszóval jó, hogy ő is ott van, de emelkedőn ennyivel kínszenvedés, tehát így játszanom kellett, hogy mennyi gázt visel még el, amivel nem tilt le. Kicsit fárasztó volt, és csak* 20-26 km/h-t tudtam belőle kicsikarni. Pedig amúgy a nyugalmi fesz még bőven nem veszedelmes, de ilyen az akku. Nagy áram, nagy fesz esés... Kicsit jobban össze kéne rakni (hegeszteni konkrétan), talán tovább bírná. Viszonylag jól fel volt töltve, szóval 25 km alatt nagyon nem kellett (volna) lemerülnie...
*: közúton rohadt kevés, bicikliúton még így is bőven elég, de az nem emelkedik. Viszont tele van falevelekkel, és gyökerekkel, kivilágítatlan futókkal, kutyával stb. még szerencse, hogy három lámpával ki lehet bekkelni a legsötétebb részeket is. A széles szakaszon meg felkapcsoltam mindent. Aztán aludtam egy jót... 45-tel.
Megjegyzés, motorral elegánsabb egy gyors bevásárlás, nem kell bevinni cuccot:
Viszont legalább magát a vasat kint mertem hagyni egy U-lakattal rögzítve...
Mondjuk nem tökéletes a megoldás, mert ugyan az U-lakat nehezebben vágható, ha épp egy erővágóval felszerelt illető jár a környéken, viszont, amin át van fűzve az messze nem olyan erős cucc. Igaz, hogy roncsolná a felépítményt, de na... Lehet, hegeszteni kellene rá valami jó erős szemet, kifejezetten a lakat miatt...Nem beszélve a könnyen lekapkodható cuccokról, mint nyomásmérő/telefontartó. Apropó nyomásmérő: defektet jelzett hazafelé 3.3 bar-nal. Aztán bekussolt, LOL.
Ja és még valami! Azért már van benne km rendesen, csak már nem egészen S1:
Az eleje fogjuk rá, ugyanaz, csak kicsit nagyobb, tömlő nélküli felfújhatós gumi, és tárcsafék, régi 15A vezérlő, 48V akku: ha ilyen lett volna az S1, máig meglehetne. Vagy hát részben ilyen volt. Így részben meg is maradt. Persze ez így megint egy limitet jelent (lásd még kompromisszum), hiszen a hátsó motort hajtó vezérlő akár 72V-on is elmenne, az úgy sokkal durvább teljesítményt jelentene. Meg ugye több tempót, de valahogy úgy érzem, hogy nekem ilyen kerekeken nem kell több. Oké, talán egy stabil 50, ha autók közt megyek, hogy ne csak lejtőn tudja. De 60+ nem. -
DigitXT
félisten
válasz lehella #11092 üzenetére
Valamennyi óhatatlanul, de marginális. Itt ugye 2 hónapnyi eresztésről volt szó,
ami független a pumpálás módjától. (Amúgy a Xiaomi játszik ezzel, hogy minél
tovább érezd úgy, hogy nem eresztett semmit a kerék. A beállított felső határra
fújja a kereket. Értsd, ha 3.0 bar a célérték, akkor abszolút nem rögtön áll meg,
amikor azt éppen eléri, hanem túlfújja, 3.1-ig. PSI-ben még nem próbáltam, mit
művel, feltételezem, hogy hasonlót: elvileg a kijelzőjén látható, ha fölé ugrik.)Ennek lehet az is az oka, hogy pumpálás közben nehezebb pontosan mérni az
éppen aktuális nyomást, mint amikor már áll a kompresszor, és inkább kicsivel
több legyen benne, mint kevesebb, mivel olyat még nem látott a világ, hogy egy
kerék állásban fújta volna magát, viszont ereszteni (idővel) szinte mindegyik tud.Somatom: attól függ. Van olyan "tej", ami konkrétan sz.rt sem ér, olyat nem...
Én végignéztem egy teszt videót, és örültem, hogy nem rendeltem be azt, amit
elsőre megláttam (mivel az a teszt alapján tényleg a "tej" kategóriába tartozott).
A sors iróniája, hogy a tesztben elvileg jól teljesítő Slime Tubeless nekem nem
működött egyáltalán: pontosan tudtam, hol van a defekt, direkt úgy forgattam a
gumit, hogy tuti lefedje, már csak bele kellett volna mennie, s tömíteni, de nem.Nem hogy fél perc, de fél nap után is ugyanúgy meg volt az eresztés: csalódás.
Mivel nem volt tele a padlás gumijavító cuccal kénytelen voltam új gumit venni...
Pedig ezek a trutyik elvileg a kisebb szúrt sérüléseket simán meg tudják fogni,
így alapvetően hasznosak lehetnek, de ha nem működik, utána szívás szerelni:
lehet, hogy célszerűbb lenne egy szett tartalék gumit is betárazni, tuti ami fix...
(Ja és még valami: simán elrontja a kerék centrírozását, ha sok van benne...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11094 üzenetére
Idén zéró defekt.
Ez tök jó, de még nem mondja meg, hogy a "tej" bevált-e. Simán lehet,
hogy csak mázlid volt idén, és belsővel se lett volna defekted... ha látsz a
külsőn sérülésnyomokat, ahol esetleg látszik a tömítőanyag, akkor bevált.Ezesetben esetleg megírhatod, hogy konkrétan milyen típus volt, mert két
defekt után én is töltenék bele megelőzésképpen, de a Slime Tubeless az
én esetemben nem vált be. (Okát nem tudom, de a feladatát nem látta el.)nem ragasztgatok
Jogos, egy belső filléres tétel, nem éri meg szarakodni... De azért amikor
egy külső gumiért elkérnek 12K-t, és minden második úton kilyukad na...Számomra elgondolkodtató volt, hogy inkább befektetek egy "komolyabb"
összeget, de ezeket a kisebb defekteket javítom, mint folyton újat vegyek.
(A sors iróniája, hogy azóta se érkezett meg az összeválogatott rendelés,
a rollert meg a home office intézménye miatt kevésbé használom, végül a
gyári gumi eddig még bírja: tegnap is csak ijesztegetett a nyomásmérő...) -
DigitXT
félisten
válasz Vodike #11103 üzenetére
A gumira csak az van ráírva, hogy a max. terhelhetőséget milyen nyomáson tudja.
Ebből még nem lehet kikövetkeztetni, hogy kisebb terhelésen* pontosan mekkora
nyomás kell bele. Ezen kívül nem mindegy a konstrukció, a belsős gumiban ugye
a belső tartja a nyomást, és ha ez alacsony, hajlamos becsípődni, kidörzsölődni...Ugyanez a probléma nem érinti a belsőnélküli gumit, az bőven elvan alacsonyabb
nyomáson, amit nagyobb komforttal, és adott esetben jobb tapadással hálál meg.
Ettől függetlenül én sem vagyok nagy szaki: felfújom maxra "abból nem lehet baj"
(Annyiban nem igaz, hogy ha relatív túl van fújva, csökken a tapadó felülete is.)*: mert ugye jellemzően két keréken gurul a roller. Tehát nagyjából a fele súly van
az egyik keréken. (Ez sem igaz, mert hátul több... robogóknál is mindig nagyobb
nyomás kell hátra, mint előre, mert farnehezek, pláne, ha utast is visz az ember.)Szerk: csak egy példa. A lassú defektem mellett 1 barral jöttem haza anno, s kb.
semmit nem vettem észre belőle. Az 14.5 PSI: a belső lehet szétment volna.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Passz, de van benne valami. A legtöbb szervizes történet M365 esetén
a defekt, jellemzően az alacsony nyomás melletti üzemeltetés miatt.
Régen biciklinél alap volt a hintőpor, de ezek csak ilyen kósza emlékek.Azt mondják a 10" gumi sokkal komfortosabb, és messze nem akkora
sz.pás felszerelni, mint a gyári gumit: ha nekilátsz, biztos kipróbálnám
a helyedben. De defekt előtt nem tudom érdemes-e megszenvedi vele. -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11111 üzenetére
Az elvileg egy jó cucc, szerintem rollerbe is nyugodtan rakhatod.
Pár hónapja ezt a videót néztem (35p), etalonként hivatkoznak rá...
Szerk: és a tesztben másodikként szereplőt vettem majdnem, de pont
ezért kerestem rá, hogy vajon milyen lehet, s kiderült, hogy kalap sz.r.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz powergoku #11119 üzenetére
Mi lehet a gond?Már most kezd haldokolni az aksi?
Inkább a Xiaomi-féle százalék kijelzés tréfálhatott meg. Jobban jársz, ha a
feszültséget nézed, és az alapján becsülöd a még várható hatótávolságod.Szerk: habár pont ez a dolog rákfenéje, hogy terhelés alatt nagyon sokáig
3.8V körül tudnak maradni a cellák, szóval nehéz megbecsülni a merülést
pusztán a feszültségből, de (ha már kiismerted a rollered) a nyugalmi fesz
elég jó irányadó tud lenni. A legpontosabb a töltésszámlálás lenne, elvileg,
de akkor is tudni kell, hogy milyen feszre hogyan reagál adott rollervezérlő.kicsit feljebb húzva leállt
Szerk2: amikor feljebb húzod, akkor több áramot kérsz az akkutól, amiben
emiatt nagyobb lesz a feszültségesés, ezért a vezérlő megijed és elveszi a
hajtást. Ezért nem mindegy, hogyan van összehangolva a konfig... Olyan is
gyakori butább vezérlőknél, hogy ráenged nagy áramot a lemerült akkura is,
amitől akkorát esik a fesz, hogy kikapcsol a BMS és a roller tök halott lesz.
G-Booster tulajok panaszkodnak erre pl., igaz, ott a két motor sokat beránt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #11121 üzenetére
Őszintén megmondva, fogalmam sincs, hogy a Xiaomi mi alapján mér. Nekem
a legpontosabb infóim akkor voltak, amikor egy RC mérő XT60 csatlakozókkal
be volt iktatva az akku és a vezérlő közé. Az pontosan mérte az átfolyt töltést.Értelemszerűen álló helyzetben ez az érték nem változik. A feszültség viszont
a terhelés megszűnésével emelkedik. Egyetlen dolgot tudok elképzelni, ami
ilyet okozhat, mégpedig a rekuperációs fék, avagy közismertebb nevén regen...
Ez ugyanis fékezéskor emelt feszültséget generál (ezzel tudja tölteni az akkut).Ha tehát a töltöttségjelzés feszültség alapú volt, fékezéskor magasabb értéket
mutat, mely emelt feszültség a megálláskor megszűnik - így a százalék eshet.
De ez csak tipp! Kugoonál ilyen csíkokat mutató minigrafikon van csak, elvileg
a töltöttséget jelezné vissza, gyakorlatilag meg csak a feszültséggel szaladgál:
teljesen értelmetlen, csak összezavarja a laikust, hogy emelkedőn hogy merül!
(Nem merül az, csak a fesz esik nagyot, mert fos az akku, és 11A is leterheli.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11129 üzenetére
"az elso 2000 kilometeren"
Ez jó! Akkor kapja az ívet rendesen. Harmadik 2000 mikor fog belepörögni?
Néha megjelennek emberkék itt-ott ilyen posztokkal, hogy nini, 5000 km Kugoo
rollerben: szerintem viszonylag ritka esemény, és maxi respekt a kitartásért!Valószínűleg azért 5000 km után már csere éretté válik az akku. Ha egyáltalán
kibírja addig egyben: sima S1-ek akkujai 600-800 km-nél képesek elnyekkenni.
Na nem cellaszinten (bár újabban már az is gáz), hanem fizikailag széttörnek... -
DigitXT
félisten
válasz lehella #11132 üzenetére
Be kéne zoomolni kicsit a lényegre, mert így elég "zajos" a grafikonod.
Szerintem arról van szó, hogy a visszatöltés miatti emelt fesz okozza a
valósnál magasabb töltöttség visszajelzést, megállás után áll a valósra,
ám induláskor tovább esik, emiatt picit alámér, de később visszakúszik.Ha nem a fesz alapon becsülné a töltöttséget, hanem a mindenkori DC
áramot integrálná, csak fékezésnél tudna nőni a mért érték... (Állásban
állna nem meglepően, gyorsításnál meg csökkenne, de sosem zuhanna
alá a valós értéknek: pont azért lenne mérés, és nem becslés.)Ui: feszt nem tudsz rávarázsolni? Rögtön alátámasztaná/cáfolná a fenti
elmélkedést: igazából a zöld értékeknél a mértékegység sem látszik.
(Mennyi? 30. Mi harminc? Mi mennyi?) Mindenesetre nekem ezt mondja
ez a grafikon: 400W gyorsítás, fesz esés, alálövi a százalékot (?), majd
200W-os haladás kisebb fesz esés, korrigálja (szép lassan): fékezésnél
meg ez a korrekció gyorsul fel. Egyben hosszú féknél túllövésbe leng.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #11137 üzenetére
Tökéletes. Én ezen semmi anomáliát nem látok. Az akksi százalék számítása
olyan, amilyen. Vannak még rejtett infók is a képen pl. mikor kerülhettél lejtőre:
felvett teljesítmény csökken, a sebesség nő. Ha ki tudnád exportálni csv-ben
lehetne vele még játszani, de szerintem a lényeget megtudtuk... ami paraméter
mérhető, azt méri, és logolja, ami meg becsülhető, azt becsli. Állásban ugye a
fogyasztás elhanyagolható (elektronika/lámpa), tehát az ott mért fesz közelebb
áll az OCV-hez mint haladás közben bármikor, ott pontosabb lehet a becslés...Ui: ha egyszerre lenne rajta ezen a zoomos verzión a fesz és a százalék...
Szerk a szerkre: perszehogy nem pontos. Erről van nagyba' szó. Lehetne ugye
pontos(abb), amire egyébként minden lehetősége megvan a vezérlőnek, hiszen
méri az áramot is (abból számolja a pillanatnyi teljesítményt), rejtély miért nem
használja. Vagy ha használja, akkor miért így számol. 3érv: azért. mert. xiaomi.De most már tényleg megnéznék egy fullos exportot az adott szakaszról, ahol
minden megvan logolva a táblában. Leginkább áram/fesz és sebesség.
Aztán lehet, hogy ilyet egyáltalán nem támogat az app, ahogy a Dragy sem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #11205 üzenetére
Ó, emléxem én arra még: jószándékból odaadtam egy FB-os tagnak fizu előtt,
hogy tudja még használni a Pro-ját az október végi szép időben, azóta is fizeti.De legalább az ő rossz akkuja nálam van, és hegesztés után működik is, csak
hát cella szinten is vannak gondok, mert csak 93%-os már. (Eleve nem is
2600-as cellák voltak benne, mint a korábbi verziókban... visszafejlődés van.)Ui: minap járt nálam egy ember szintén FB-ról (hivatkozott rád is), aki egy 48V
akkut építtet velem, meg "javít" egy Pro-t, aminek... Kitört az első kereke LOL!
(De most viccen kívül abszolút szarul volt hegesztve, és szanaszét tört sajnos:
és az egy Pro... Szóval én már senkinek nem hiszek. Csak amit én mérek.)lehetnek 100% feletti kapacitásúak is
Eegen, ha valaki a külső címkéből indul ki, hihet, amit akar, de azért tudhatná,
hogy általában jó, ha a cellák a névleges értéket tudják (bár lehet +/- is elvileg,
de inkább csak mínusz szokott lenni!), szóval csak azért, mert "címkeügyileg"
"7500-as" az akku, ha 2600-as cellákból van, az bizony 7800... Ahhoz képest
meg már nem 100% fölötti a mérés, csak simán jó. (Mérnöknek ez triviális.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #11214 üzenetére
Az jó, hogy neked semmi bajod... És a gyalogosnak, aki arcra esett?
Persze, hogy semmi keresnivalójuk bicikliúton*, de ha már a dynomen
helyzetet felismerted, lassítottál, szerintem értelmetlen volt csengetni,
inkább megállásra kellett volna készülni. Lehet, pont a csengetésedtől
ijedt meg, és lépett eléd. (Azért mert szabálytalan, nem kell elgázolni.)*: ha jön a rendőr, a jog melletted áll, de ha súlyos sérülést okozol akár
tisztán a másik hibájából, hiszen te szabályos voltál, csak nem védted
ki az ő hülyeségét, pedig lett volna rá idő, a lelkiismeretednek fájni fog.Én is dudáltam már le hülyegyerekeket a bicikliútról. De úgy, hogy még
bőven volt tartalékom akár a teljes megálláshoz, ha rosszul reagálnak.
(És amúgy rosszul reagáltak, nekik állt följebb, de a gázolás elmaradt.) -
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #11220 üzenetére
Na várjál, ki beszélt satufékezésről? Nem azt mondtam, hogy az megoldás:
lassítottál, már így is, ezt tudtad volna folytatni a csengetés helyett. És ezt
a folyamatot láthatja a mögötted jövő is, így nem kéne, hogy beléd menjen.De amúgy meg mi kényszerít arra, hogy a saját sávodban centikre húzz el
a (szabálytalan) gyalogos mellett, nagy sebességkülönbséggel? Ki lehetne
kerülni oldaltávolság tartással, a szembejövő sávjában. Hja, hogy akkora a
forgalom, hogy jönnek szemben, így ez nem járható? Akkor ez még inkább
indok arra, hogy lelassíts akár a gyalogos tempójára, mert ha olyankor lép
eléd, nem lököd fel, és te se repülsz bele szembe a bokorba: szerintem ez
rohadt szerencsés kimenetel volt, hogy nem kaptál el repülés közben senki
más közlekedőt és a gyalogos sem szerzett olyan fejsérülést, ami 8 napon
túl gyógyul... azt hiányolom a leírásodból, hogy mit fogsz másképp csinálni,
hogy legközelebb ne a szerencsén múljon, hogy ennyivel megúszod... Mert
az, hogy leírod, hogy itt ilyen a forgalom, és ez normális, így szeretnéd, ha
a gyalogosok véletlen se lépnének a bicikliútra, ez nem fog megtörténni.A probléma a sebességkülönbség... ÉS a csengőre hagyatkozás, ahelyett,
hogy a féket használnád, akár lépésbe való lassításig. És igen: felkészülve
a megállásra. Ha nem tudsz kitérni, ám megállásra sem készülsz, akkor rá
bízod magad a gyalogos hülyeségére, hogy a csengőd miatt nem lép eléd?
Én elhiszem, hogy hirtelen történik az ilyen, de meglehetősen biztos vagyok
benne, hogy a csengetés pont rontott a helyzeten... Szóval nice to have,
de nagyon sokra ne számíts vele kapcsolatban, eddig se kellett volna.Ui: szerintem a csengő kizárólag arra jó, amikor teljes terjedelmében zárják
a gyalogosok a bicikliutat, nem veszik észre, hogy megérkeztél (felvetted a
tempójukat és nem tudsz miattuk a korábbi sebességeddel tovább haladni).
Ekkor lehet csengetni, és észreveszik magukat. Tudsz tovább haladni, csak
hát ehhez az kell, hogy előtte lassíts az ő tempójukra, mert nem várható el,
hogy időben reagálnak. És jól reagálnak. Ha már szerencsére akarod bízni
magad, inkább ne várj semmi reakciót: ha egy villanás alatt elhúzol mellette
valószínűleg megijed, és elküld az anyádba, de legalább elmarad a baleset.Zöld jelzést kapok, jön velem szembe és nem megy át a zebrára.
Ilyenkor egyértelműen hülye és/vagy provokál, de mit csinálsz? Elütöd?
Szerintem kikerülöd a szembejövő sávban. Tudom, néha ez nagyon nehéz,
ha épp borzasztóan szűk sávokat festettek. Megfejelve, hogy ott van még
lámpaoszlop is, amibe bele akadhat a kormány. Szóval akkor marad, hogy
baromi lassan haladsz és/vagy jelzed a problémát szép magyar szavakkal.
(Van YT-on vmi angol idióta, aki biciklivel futárkodva napi 40-50x üvölti le a
gyalogosokat, hogy szabálytalanul lépnek a bicikliútra... lehet persze, hogy
nem idióta, csak így akarja megnevelni a népet, de nem látszik a hatás.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
Lehet, hogy készülnek a rohadt szemét gyorshajtókra, és ez az első próbájuk?
Mivel viszonylag egyszerű mérésről van szó, lehet, hogy nem is kell nagy gép...
Passz. Mindenesetre addig örülj, amíg csak "odaköszön", és nem azzal kezdi,
hogy forgalmit, jogsit, személyit. (Mondjuk SMKP-nak pont nincs forgalmija.)Ui: ha tényleg komolyan veszik, hogy 25 km/h, lehet firware-eket visszaállítani!
Már csak egy mobil fékpad kell: akkor a gyorsulást is le kell nyomni 350W-ból.
Meg a hegymeneteket is. Előbbi csak lomha lesz. Hegyen meg meg is áll...
(Mindjárt jön vki az Alföldről, hogy őt ez nem érdekli, náluk nincs is hegy, LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hú, basszus, tényleg pixelvadászat* az egész, viszont az meg nem rendőrkocsi,
mivel nincs rajta fényhíd. Vagy csak nagyon álcázza magát. És mégsem eléggé!
A felirat szerintem RENDÉSZET. De én már öreg vagyok ekkora pixelekhez LOL.*: írtad, hogy fedélzeti kamera. Milyen rollerben van ilyen gyárilag, és miért ilyen
ótvaros a képe? Nekem anno egy kulcstartó kamerában volt simán HD a dolog...
(Nem FullHD, de azért nem is ez a VGA felbontás. Jó: volt olyan is, de az ratyi.) -
DigitXT
félisten
Nem mutatja a képet, de azt sikerült összelegóznom, hogy a Zuglói
Önkormányzati Rendészet gépkocsiját sikerült lencsevégre kapni...
Nagyon diszkrét fényhíd, nem rendőrségi festés. És bár hasonló az
egyenruha, azért mégsem ugyanaz mint a rendőrségé (elméletileg).Beleolvasva a bemutatkozásukba tulajdonképpen főleg közteresek.
Ettől még állhatott lejjebb egy rendőr: szólnak neki, hogy gáz van.
(Mondjuk amíg nincs kint az új KRESZ, addig nem tudom, mi gáz...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dabadab #11307 üzenetére
Nem mindegy, milyen az egyenetlenség... Macskakőre kb. minden szívás. Főleg,
ha ilyen kicsi a kerék. Pro 2 jó roller, 10" gumival lehet javítani a menetkomfortján,
és Monorim első + hátsó felfüggesztéssel bármilyen tömör gumisnál jobb lesz.
Gyárilag viszont csak 8.5" gumi, ill. bukdácsolna a dekk, így nem igazán ajánlott.(Árban, méretben, és súlyban feljebb persze határ a csillagos ég. Vannak tankok,
amik lehet, hogy szinte átrepülnek a macskakő felett a hatalmas rugóútjukkal, de
azért azt nem árt tudni, hogy maga az agymotor elég nagy rugózatlan tömeg, így
még annyira se lesz kényelmes, mint biciklivel, és valljuk be az se nagy élmény.)Ui: robogóval is szívás ám, mert a hátulján direktben rajta van a motor. Olyanokat
üt, hogy csak nézel. Ha lehet, elkerülöm az ilyen útszakaszt... Rollerrel de pláne.
Ha nem lehet, akkor minél nagyobb, levegős kerék segítene. Plusz ugye rugózás.
Lényegében nagyjából egy összteleszkópos bicikli lenne a legjobb erre a célra. -
DigitXT
félisten
A legtöbb nagyobb rollerre szerelhető ülés, akár gyárilag, akár utólag, ez pipa...
Más kérdés, hogy amit nem arra találtak ki, az mennyire marad irányítható úgy.
110 kg pilótára csak valami komolyabb vas jöhet szóba, ha nem akar hamarost
látogatást tenni a traumatológián... a komolyabb vas általában nehezebb is, így
itt inkább olyasmire redukálódik a kérdés, hogy roller, vagy elektromos robogó?
(A hamarosan megjelenő KRESZ alapján amúgy is SMKP kategóriába fogják a
komolyabb teljesítményű rollereket sorolni. Ami nagyjából rendben is van, csak
ha a fater óvatos duhaj, akkor lehet, hogy elég lenne neki kerékpár besorolású?
Max. nem megy fel vele komolyabb emelkedőn. Főleg, ha ül = nem hajt lábbal.)Vicces rollernek tudom ajánlani ezt: garantáltan leteszi a haját, ha kipróbálja...
-
DigitXT
félisten
válasz smnetbp #11314 üzenetére
Ha a 00 villog, akkor a vezérlő alszik. Vagy rossz... Ez azt jelenti,
hogy a kijelző kommunikálna vele, de nem jön válasz. Lehet egy
kábel sérülés is, főleg, ha a most csereberélted, de lehet, hogy a
probléma eleve a motorvezérlőtől eredeztethető, az lesz cserés,
főleg, ha a panel kakukk vmi égést jelent, és az ECU zárt rövidre.De ez csak találgatás: pár rossz S1 már volt a kezemben.
(Igen, égettem is le ECU-t, meg javítottam is magamnak utána.) -
DigitXT
félisten
Őszintén megmondva, nincs ezzel tapasztalatom. Egy FLJ T11-em van,
kicsit átalakítva, de soha nem használtam a hozzá kapott ülést. Viszont
gyárilag is elég nehéz roller hát még nagyobb akkuval, így zavart, hogy a
kormány magasság állítója folyton kilazul, ha meg kell emelni a vasat.
Ennek megoldása nálam az lett, hogy fixre rögzítettem, így egész biztos,
hogy ülve túl magas lenne. Tehát, nagyjából soha nem fogom kipróbálni.
(Pedig lenne előnye az álló helyzethez képest. Persze lenne hátránya is.) -
DigitXT
félisten
Kellett volna egy kis akkut csinálnom, majdnem végig bírta a ponthegesztő.
Most konkrétan egy FET-ből szállt fel a füst, tehát van rá sansz, hogy annak
a cseréjével életre kelthető. Mindenesetre tudtam reviewkból, hogy ez ilyen:
amíg megy, addig teljesen jó cucc, ám hajlamos idejekorán megmurdelni.
Azért pár kisebb akkut össze raktam vele, meg javítottam, eddig bírta...Szerk: még jó, hogy a 3S LiPo nem gyulladt ki a retekbe: az meg túlmerült...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11350 üzenetére
Az is jól hangzik... Nekem eddig ez (ugye eleve gariban cserélt!)
tök jól szuperált, mindig akkor sütötte el, amikor villant - kellően ritka
ütemezéssel nagyon komótosan lehetett vele dolgozni. De persze
ha megvolt a két elektróda stabil helyzete, kicsit fárasztó volt sokáig
oda szorítani őket. (Nagyobb fokozaton pl. fel is forrósodtak simán.)Ui: megint elment a kedvem az egésztől... de a srác szeretne 48V-os
Kugoo-eTwow hibridet, most rontsam el az örömét? Még előkerítem
azt a nyákot, ami sose volt jó, hátha jó akkuval kiköhög pár pöttyöt...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #11377 üzenetére
Hátőő, ez, 6 éve nem volt veszélyes... Rollerrel már hármat estem,
ebből egy zúzódásos történet, motoros szerelésben, előtte még a
bordám repedt meg, teljesen civilben: oké mind a kettő kitört első
kerék miatt volt. De estem már különösebb baj nélkül, sár miatt is:
ha bármelyik esetben alám kerül egy 15 kg-os gyerek, abban nincs
köszönet. És akkor még nem ütöttek el autók, meg semmi extrém.Kezeld úgy a rollerezést, mint a motorozást... és ha nem ülhet fel a
sportmotor utas ülésére pedig te bizisten lassan mész, ne utazzon
a lábtartódon sem. Nyilván meg fognak cáfolni azok, akik szerint a
sisak is csak egy hóbort a rolleren, és nincs annál biztonságosabb,
mint üres bicikliúton, gyök kettővel gurulni, csak amikor ugyanezen
alakok számolnak be gázolásról, akkor miről beszélünk? Meg lehet
úszni két keréken esés nélkül, de ha nem adja ki hát utas ne legyen.
(Arról nem beszélve, hogy semmilyen formában nem szabályos.) -
DigitXT
félisten
válasz santa clause #11395 üzenetére
800 km-en eltörhet a hegesztés, azt nem kidobni kell, hanem javítani...
Amúgy ezek jellemzően nem 80K-s akkuk, inkább ilyen 30-40 újonnan,
de a használtpiacon nagyjából fél áron keringenek. Javítás is annyi. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11413 üzenetére
A rollerben szabvanyos csavarok vannak.
Na igen, és egy akku fedélnél nem valószínű, hogy túlbonyolították.
Szóval talán nem valami biztonsági csavar, amit az átlag szerszám
nem fog meg: én még arra tudok gondolni, hogy esetleg Torx.Fúrógép akku házát fogja biztonsági Torx, amihez hirtelen nem volt
itthon szerszámom. De természetesen kapható az is, annyira nem
biztonsági. Csak erősen céloz arra, hogy "inkább ne szedd szét". -
DigitXT
félisten
válasz sandró60 #11416 üzenetére
A linkelt készlet természetesen Torx. Én nem vennék addig semmit, amíg a
csavart nem láttam, hogy micsoda. T10 Torx kiválóan alkalmas kisebb hibás
belső kulcsnyílású, hatlapú (imbusz) csavarok kicsavarására, persze ha már
sérült a csavar, akkor esetleg a bit fej is sérül, ha az ember bele erőlteti...Illusztrációnak, ez egy meglehetősen kicsi nyílású imbusz csavar (hatlapú):
2.5-es fej nem megy bele, a 2-es meg elforog... Valószínűleg nem metrikus
méret, s csak a hozzáadott kulccsal nyitható. De ha nincs kedvem előtúrni,
nos pont belemegy a T10 torx, és tökéletesen meghajtja, pedig a csavar az
egyértelműen nem csillag belülről (mégis felfekszik a megfelelő felületeken).Ui: úgy általában a bitbefogó méret sem metrikus, hanem a "hülye angolok,
angol hülyék" alapelvet követve negyed colos, azaz nagyjából 6.35 mm: így
tud igen vicces lenni egy 6 mm-es imbusz bit (ha véletlen fordítva megy be).Az általad beszúrt képen én is egy imbusz csavart látnék. Csak fura, hogy
annak is olyan kicsi lenne a nyílása? Mert akkor fizikailag is kis méretű.
(Esetleg a 2.5-es imbusz azért nem megy bele, mert tele van kosszal?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sandró60 #11420 üzenetére
Ha nincs elnyalva, akkor minden további nélkül vissza fogod tudni csavarozni
pont ugyanazzal a szerszámmal, amivel kicsavarni sikerült. (Az úgy kevéssé
valószínű, hogy eredetileg 2 mm volt, csak már elforog benne a kulcs. De ha
rossznak érzed a csavart, akkor természetesen le lehet cserélni, és ott nem
a feje számít, hanem a menetes része. De ezt tudni fogják csavarboltban, és
valószínűleg válogathatsz, hogy milyen fejűt szeretnél helyette, ha úgy lesz.) -
DigitXT
félisten
válasz sandró60 #11423 üzenetére
De miért követnél el ilyen barbárságot? Az ilyet akkor szokták, ha a csavar
már sérült, így kitekerni normál módon nem lehet... Esetedben bőven nem ott
tartunk, egyszerűen nincs hozzávaló szerszámod, mert ugye kiderült, hogy a
2-2.5 mm imbusz nem jött be: ebben az esetben a T10 torx tuti működne...
Annak az átmérője 2.7 mm a két csúcs között, ezzel 2.35 mm-es laphoz jó...
(Tudom, hogy nem kifejezetten ahhoz való, de a fogónál egy fokkal jobb.)Szerk: mondom én, hogy hülye angolok: 3/32" teljesen logikus, nem?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logapeti #11452 üzenetére
Ez egy típushiba ezeknél az első felfüggesztéseknél, és sajnos teljesen
igaz, hogy a csere darab sem örök élet, sőt... Lehet kapni AliExpress-en
ilyen műanyag szart, ha nincs 3D nyomtatód (nekem sincs), de annak a
tartóssága sem valami nagy, sőt... A gyári valami teflon szerűség, tehát
nem túl rideg anyag, jellemzően nem is törik, csak lassan kopik, viszont
lehetséges, hogy az olcsó megoldás jegyében lecserélték törékenyre.
(Úgy hihető a 1.5 hét alatti elhasználódás, mégpedig törés formájában.)Azért az a gyári fehér gallér is szét tud szakadni, de kell hozzá nyektetni.
A fém megoldás nem rossz ötlet, én alulemezből hajtogattam le, de már
nem volt érkezésem kipróbálni, milyen jó (vagy sem), mivel kitört az első
kerék kompletten, így - fájdalmasan - elbúcsúztam a Kugoo váztól...Szerk@Reggie0: hát igen, nagyon nagy a szórás, abszolút AS szabványú
az összes nyak. Van amibe úgy beleszorul, hogy egyáltalán nem rugózik.
(Arra tanácsolják, hogy fújjon bele az ember WD40-et, ami lehet, hogy az
adott pillanatban jó ötletnek tűnik, de hosszú távon nem igazi megoldás:
igazából a csapágycsésze meghúzása is befolyásolja a dolgot, úgy meg
lehet szorítani, ha az ember nem figyel, hogy teljesen beáll. Ha viszont jó
a beállítás, semmi se garantálja, hogy aztán nem rázódik szét az egész.)Szerk 2: azért az a 4400 km tulajdonképpen végig lötyögő első kerékkel
ment bele, ha jól értem (az első 100 km volt "okés"), tehát úgy nem igaz,
hogy kibírta azt a sok km-t, csak téged nem zavart, hogy lötyög.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11461 üzenetére
Igaz, neked Plus van, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, mi kéne bele.
A sima S1 ill. Pro viszont még szabvány 1-1/8"-os csapágyat használ.
Mégiscsak korrektebb kompletten cserélni, mint egyengetni a csészét... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11463 üzenetére
Ha esetleg egyik szerelés közben fogóval megfogtad a csészét, az is okozhatta a deformációt, miközben a fejcsőnek semmi baja: ne kérdezd, honnan tudok ilyen lehetőségről... A linkelt kép nálam csak egy hiányzó kép ikon, de el tudom képzelni, mivel erősítenéd meg, csak az okát nem értem, ha 4400 km kellett, hogy elfáradjon, nem egyszerűbb csak 1K-t rakölteni, és mehet az újabb 4400 km?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logapeti #11470 üzenetére
Hasonló felépítésű, de olcsóbb eroller
Őszintén megmondva ennek a rollernek a felépítése számomra semmihez* nem hasonlít. Nem azt mondom, hogy rossz, sőt, ránézésre egész masszívnak tűnik (bár a csukó mechanikát ennyiből nem lehet megítélni), de ilyen rugózást még nem láttam (már ami az első kereket illeti). Előnynek mondanám, hogy dupla fék van rajta, sőt, jó esetben tripla, mert motorféke is kellene legyen, tetszik, hogy hátul hajt (bár magamat ismerve megcsinálnám összkerekesre), ülés persze kuka, 45 km/h fenntartásokkal, az 500W névleges közlekedni pont elég, viszont... Ha és amennyiben bejön a törvénymódosítás, hogy 350W fölött SMKP, akkor ez egy öntökönbökés, hiszen ahhoz azért még nem elég, hogy közúton lehessen vele kényelmesen menni, bicikliúton meg már nem szabályos. Összességében erősen meggondolnám, és nem is feltétlen a garancia miatt (a magam részéről bármi van, meg tudom csinálni, legalábbis remélem, ha mást nem, kicserélem a beszart alkatrészt magamnak: egyetlen feltétele van, hogy legyen beszerezhető). Ha nagyon kínai a cucc, akkor a garin kívül az alkatrész ellátottság is kérdéses lehet. Ha kis hazánkban sehol semmi nincs hozzá, simán lehet, hogy hónapokra kiesik a vas, amíg megjön hozzá a cucc... Ezeket is érdemes mérlegelni. Szerintem...*: Mantisra engem végképp nem emlékeztet.
Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Xbox One
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Íme az új Android Auto!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen