-
Fototrend
> > > F1 klub by Oliverda < < <
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
Ezt követően a Red Bull technikai igazgatójának, Adrian Newey-nak azon kijelentésére is reagált, mely szerint a csapat egyetlen problémája jelenleg a Renault-motor jelenti. „Igen [rossz hallani ezeket a kritikákat], nehéz, ha olyan partnered van, aki hazudik. Adrian egy elbűvölő úriember és egyben egy nagyszerű mérnök, de azzal töltötte az életét, hogy a motorpartnereket kritizálta. Már túl öreg ahhoz, hogy megváltozzon” – hangzott el az Auto Hebdónak nyilatkozó francia szakember válasza.
[link]Watson a Red Bull csapatvezetőjéről, Christian Hornerről is szót ejtett, aki a szezonnyitó után komoly kritikákkal illette az egylet motorpartnerét, azaz a Renault-t. „Felháborító volt, amit Christian mondott a Renault-ról. Elment az esze? Nem volt szükség ezekre a megjegyzésekre. Ezeket a dolgokat zárt ajtók mögött kellene megbeszélni. A Renault nagyon sokat költ a motorra és a technológiára, csak azért, hogy segítse a Red Bullt. A Renault helyében én úgy érezném, hogy beleharaptak a kezembe, amivel enni adtam nekik. Úgy tűnik, a kapcsolatuk nagyon gyorsan tönkre fog menni. A nyilvánosság bevonása pedig nagyon rossz ötlet volt” – fogalmaz.
[link]Az Auto Motor und Sport például kiderítette, hogy Danyiil Kvjat, az ausztráliai futam rajtját megelőző váltóproblémáját nem a Renault erőforrásának erős vibrációja idézte elő, amint azt a csapatfőnök, Christian Horner Melbourne-ben még állította. A vizsgálatok során kiderült ugyanis, hogy a szerelők a parc fermében kicseréltek egy alkatrészt, amit viszont rosszul építettek be…
Az Auto Motor und Sport emellett azt is kiemelte, hogy talán az Albert Park-i szoftvergondok terén sem csak a Renault-t terheli felelősség, a Red Bull türelmetlensége is súlyosbította a helyzetet. A történet az utolsó barcelonai teszt végén kezdődött, amikor is a Toro Rossónál Max Verstappent motorprobléma hátráltatta. Hogy elkerüljék a hasonló hibákat, a Renault – a Red Bull nyomására – úgy döntött, a rendelkezésre álló két hétben teljesen újraírja motorprogramját. Az újítás a kapkodás következtében balul sült el.
[link] -
-Mike-
addikt
Német gp kiesésével Magyar nagydíj előtt 3hét, után 4hét pause, fasza, el tudok menni nyaralni.
-
attisx
addikt
-
attisx
addikt
-
#70869248
törölt tag
viszont akkor lőttek a hibridnek
.. -
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #2187 üzenetére
És trófeák helyett luivuton táskákat kap az első 3 vagy mi? A konstruktőr meg kap egy gurulóst?
Ezt ki lehet zárni. Költeni tudnak, pénzt csinálni kevésbé, ezt szerintem Bernie is látja, hiába családtag.
Én még az arab országokat sem zárnám ki hogy oda kerül majd, már nyakig benne vannak az F1ben, jogok birtokosai sok %ban. -
-
-Mike-
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #2185 üzenetére
Ez nem csak az elmúlt 10évre jellemző..
-
TESCO-Zsömle
titán
Na jó, de az elmúlt 10 év nem arról árulkodik, hogy a vénemberek jól csinálják a dolgukat. Rossz döntések még rosszabbul vagy sehogy sem kommunikálva, saját hibáik más nyakába varrása és eltussolása...
Jönnek a szarabbnál szarabb Tilke pályák, miközben Damoklész kardja leber SPA felett...
Számomra ebből az jön le, hogy ami most van, az nem jó. Nyilván lehetne rosszabb is, de a sportágnak nagyon kéne már, hogy végre inkább jobb legyen.
-
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #2183 üzenetére
Egy biztos, Bernie távozásával alapvetően megfog változni minden. Akár még szét is cincálhatják az egész eddigi felépített cirkuszt. Ha nagy autógyárak akarnak egy-egy szelet tortát akkor ez is lesz, én ezt vizionálom.
Ezért lenne jó egy régi motorosnak tovább adni, ja.
-
#70869248
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #2181 üzenetére
A legnagyobb röhej az lenne, ahogy szembefordulnának a mostani véleményükkel...mivel hogy a gyártók pont ezekért a motorokért jöttek, így legalább látnánk mennyi fals duma volt.
Én nagyon remélem hogy esze ágában sincs Bernie-nek átadni az F1-t Dietrich Mateschitz-nek, én inkább adnám Montezemolo-nak. -
-Mike-
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #2181 üzenetére
Esélye van, hogy mennyire reális nem tudom. Nagyon messze vagyunk a tűztől, de egy biztos, Bernie már nem lesz fiatalabb, előbb vagy utóbb érik a vezér csere és most megy a lökdösődés a húsos fazék körül. Utólag majd kiderül minden, ahogy szokott lenni az F1ben. De eddig minden átigazolásnak, pozíciócserének volt valami igazságtartalma.
Audi, Renault gyári csapat jól hangzik persze, de jobban hangzana egy +1000bhp motor nagyobb aeroval ragadós slickekkel és brutál hangerővel. -
TESCO-Zsömle
titán
-
-Mike-
addikt
válasz
Oliverda #2178 üzenetére
Talán ez kicsit más megvilágításba helyezi az RB kiakadását
A valós ok a Red Bull fenyegetése mögött? -
Oliverda
félisten
A Renault és a Red Bull kapcsolata a franciák gyári alakulatának korábbi mérnöke, Mike Gascoyne szerint is egyre furcsábbá válik. „Ez az egész szöges ellentéte a McLaren és a Honda együttműködésének, ahol a felek szoros kapcsolatban vannak, legalábbis a sajtóban megjelenő hírek szerint” – mondta a Sky Sportsnak. „Valami talán történni fog. Ők [a Red Bull] általában hangosan érvelnek az igazuk mellett. Viszont az emberek zöme most azt gondolhatja, hogy akkor bezzeg nem hangoskodtak, amikor ők nyertek, és akkor a dominancia sem zavarta őket. Akkor kritizáltak, amikor megváltoztatták a szabályokat. Viszont még csak egy futam ment le. Tavaly háromszor is nyertek, előtte pedig négyszer lettek bajnokok. Furcsa, hogy most jönnek elő a kiszállással” – teszi hozzá.
-
-Mike-
addikt
-
Oliverda
félisten
Az időmérőkre fókuszáltam, de eszembe jutott a verseny is. Mondjuk azután gyorsan be is tiltottak valami második fékpedált, illetve a Good Year rákapcsolt a fejlesztésekre. Ma már kevesebb mozgástér van, illetve versenytempóban nincs is akkora előnye a Mercinek mint akkor volt a McLaren-nek. Ugye akkoriban még minden vasárnapra új motort tettek be amit kvázi szét lehetett hajtani.
Mondjuk akkor sem értek túl sokan célba.
-
Oliverda
félisten
Ja, ráadásul épp Button alatt.
Az oldal elég patent! Mostmár garantáltan nem fog hiányozni a hivatalos.
Azért anno is voltak elég durva különbségek, sőt:
97-ben Hill majdnem pont annyit kapott az első hétvége qualiján mint Button most, pár hónappal később pedig már Palik üvöltött amikor vezető helyről lassult le. Ráadásul alatta is egy japán motor volt.
-
-Mike-
addikt
-
-
Qorthral
őstag
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #2164 üzenetére
Kétlem hogy sokkal jobb lehetett az időmérős körük az 5+ másodperc lemaradás fényében.
-
-
Oliverda
félisten
Hát az sem lett volna egy bomba igazolás, de szvsz eddig a McLaren is erősen alulmúlhatja a várakozásait. Mondjuk ők szvsz meredek javulást fognak produkálni. Látszik hogy nagyon takarékon pörgetik a motort, ami a quali tempón sokkal jobban visszaüt mint a versenyen. Év közepére a középmezőnyben lesznek. Addig FA-nak egy tüdőgyulladás, egy influenza, és egy napszúrás rendel.
-
-Mike-
addikt
válasz
Oliverda #2156 üzenetére
Mario Ilien ott van velük december óta a renault mellett, ugye őt és a cégét nem kell bemutatni, tudnak motort tervezni, majd ő besegíthet, nem tudom, bár egyelőre a RB-renault házasság 2016 végéig szól, addigra már történhet valami.
Talán Alonso nyilatkozta, akkor jót nevetett mindenki rajta, hogy miért nem igazol az RB-hoz, amire azt válaszolta, hogy az mégis csak egy italgyártó nem egy vérbeli versenycsapat, mint a Ferrari, és milyen igaza volt.
Véleményem az egyébként, hogy 2016 után, '17-re jöhet valami komolyabb szabályváltozás minden téren és fog is jönni, motor, autóépítés, szabadkéz sok mindenben, túl közel van már '16 a radikális változáshoz.
Addigra Lewis 4x vb, szépen lassan csak eltelik. -
Oliverda
félisten
És mit raknak össze kevesebb mint 1 év alatt? A TR-ért cserébe talán megkaparinthatják a Renault koncepcióját alapnak, de hogy abból nem raknak össze Mercedes verő cuccot, az szinte biztos. A nulláról felépíteni egy motort pedig nem 9 hónap. A sasszé sem valami acélos. Késnek a fejlesztések. Egyértelmű leszállóág, ami a 2013-as eligazolásokkal kezdődött.
Tudtom hogy a Ferrari is ezzel fenyegetett, csak éppen ők alapvető elemei a sportnak, míg az RB nem az.
-
-Mike-
addikt
válasz
Oliverda #2154 üzenetére
Ahogy most áll a helyzet, a renault megveszi a toro rosso-t és csinál belőle egy gyári sárga rönót, a red bull meg valamit házon belül alkot motor ügyileg. RB kivonulástól nem tartok, ez csak ilyen ijesztgetés, Ferrari is ilyennel próbált zsarolni amikor nem jöttek az eredmények. Ez teljesen bevett dolog az F1ben.
De az tény, hogy a motorhoz valamilyen módon hozzá kell nyúlni, változtatni a szabályaikon, mert ez még talán elmegy így ebben az évben, de utána már romboló hatása lesz az egész F1re nézve.
-
Oliverda
félisten
Úgy érted, hogy az RB kivonul? Vagy jövőre Honda motorra váltanak?
Mindezt erősítheti, hogy az osztrákok legújabb kijelentéseikben arról beszéltek, a jelenlegi szabálykeretek között túlságosan költséges számukra az F1, s az sem zárható ki, hogy kivonulnak a sportágból, ha nem lesz változás. „Nem vagyunk elégedettek azzal, ahogy a Forma–1 reagál, ahogy a sportágat irányítják. Emiatt át fogjuk gondolni a kivonulás lehetőségét, ha anyagilag ez már nem tartható” – nyilatkozta Marko.
Majd hozzátette, bár 2016 végén lejár a szerződésük a Renault-val, helyzetüket nem csak a franciákkal való problémáik nehezítik. „Itt nem ez a fő kérdés. Sokkal inkább az, hogy a Forma–1-et megöli a mostani szabályozása. Emiatt felvetődik a kérdés, egyáltalán folytassuk-e” – mondta Marko. „A Renault azért volt e változások mellett, mert azt mondta, ez az egyetlen esély arra, hogy maradjanak az F1-ben. Akkoriban még nem láthattuk, hogy ez a szabály ennyire költséges lesz. A korlátozásokkal pedig képtelenség a felzárkózás.”
„A Mercedes érinthetetlen, és amíg a motorkoncepció nem változik, sosem jutunk előrébb. A Renault-nak van egy meghatározott költségvetése – ezen belül kell dolgoznunk. De nem a költségvetés jelenti a problémát, egyszerűen szervezettebbnek kell lenniük. A Red Bull álláspontja, hogy a szabályok alapvetően hibásak. Egy motor húszmillió euróba kerül, és a mérnököknek nincsenek lehetőségeik. Márpedig a mérnökök nélkül nem megy a motor. Amióta ezek a szabályok, csökken a nézettség, mert a halk a motorunk, ami nem összeegyeztethető az F1-gyel. A motorok teljesítménye sem olyan nagy, hogy igazán igénybe venné a versenyzőket. A hibridmotorok előtt nyolc-tíz milliót költöttünk a motorokra, most ennek a dupláját.”
Ha nem megy a szekér máris felvetődik a kivonulás? Ebből is látszik, hogy az RB csak a marketing miatt van jelen.
Ausztráliában egyébként nem sok hiányzott ahhoz, hogy a Red Bull egy szinten legyen testvércsapatával, azaz a Toro Rossóval, pedig az olasz egylet nagyjából fele annyi pénzből gazdálkodhat, mint a többszörös világbajnok istálló. A helyszínen tartózkodó újságírók természetesen azt is megkérdezték Hornertől, hogy mindez aggasztja-e a bikások első számú alakulatának tulajdonosait, irányítóit.
„Nem igazán” – válaszol határozottan a sportvezető. „Nem irányíthatjuk rendesen az autót, nem jó a vezethetősége. Ilyenkor változtatni akarsz a fékegyensúlyon és megpróbálsz ellensúlyozni, de a legjobbtól messze kerülsz. A fékek hőt kezdenek veszíteni, ezáltal pedig a gumik sem úgy viselkednek, ahogyan kellene, szóval minden hatással van mindenre. Ők pedig ugyanezekkel a problémákkal küzdenek” – utal a Toro Rosso pilótáira, kinek versenygépét a Red Bull autóihoz hasonlóan a Renault V6-os turbófeltöltős erőforrásai hajtják.
-
-Mike-
addikt
L
-
Thrawn
félisten
Ez az év is elkezdődött
-
tkesy
őstag
Hát a tesztek után nem hittem volna, hogy a Honda végigbírja a futamot, még letekert állapotban sem...
-
-Mike-
addikt
Minden bizonnyal utolsó évük együtt
-
Oliverda
félisten
2017-től valszeg már nem lesz Red Bull-Renault. Ott baltázták el, hogy a TR-t is átették Renault-ra. Jövőre egy házon belüli cserével már Ferrari motorral mehettek volna.
Szépen elbarmolták az F1.com-ot. Tudtok olyan oldalt ahol a korábbi évek (FP, Quali, stb.) eredményeit részletesen meg lehet találni?
-
-Mike-
addikt
-
Qorthral
őstag
Azoknak, akik nem olvassák a rendes F1 topikot is:
PH! F1 tippjáték
Csatlakozzatok! -
tkesy
őstag
válasz
FireKeeper #2142 üzenetére
lehet, hogy jó a kaszni, sőt lehet überjbrutáló is
, de csak végig kellene menni a futamokon... és lehetőleg versenytempóban...
ha meg az első 4-5 futamon nulláznak, akkor meg már akkora lesz a hátrányuk, hogy esélytelenek lesznek még a dobogóra is, pedig EB már most azt mondogatja, hogy az európai futamokig sok mindent ne várjanak el a szurkolók a csapattól...
-
tkesy
őstag
válasz
FireKeeper #2139 üzenetére
az eddigi eredmények alapján, nem hiszem, hogy közük lesz idén a vb cím-hez... ha a 3. helyet megtudnák szerezni, az felérne egy kisebb csodával... de jó lesz, ha az 5. hely meglesz...
A balesettel kapcsolatban meg túl nagy a ködösítés, de még ha nem is akarok összeesküvéselméleteket gyártani, akkor is felmerül a kérdés, hogy pontosan mi is történt a pályaelhagyás és az ütközés között, mert amit eddig senki nem akart megcáfolni, letagadni az az, hogy abban az időszakban,- az elmondások szerint,- olyan volt, mintha senki nem vezette volna az autót... (meg utána se igazán)
És itt józan paraszti ésszel gondolkozva két dolog merülhet fel, vagy vmi külső behatás vagy egyéb eü. probléma miatt vesztette el Alonso az eszméletét... De ismerve a vérmérsékletét, és reagálást a neki nem tetsző dolgokra, ha megcsapta volna az áram, akkor már a fél világ tele lenne a kirohanásávál... de a twitter biztosan... -
Oliverda
félisten
válasz
FireKeeper #2139 üzenetére
Szerencsétlen volt az ütközés. Láttunk már nem egy hasonló esetet a múltban.
Mondjuk ezen azért kicsit elmosolyodtam:
„Megtudtuk, hogy a spanyol azt hitte, még mindig a Ferrari versenyzője! Miután újra magához tért az autóban, előbb azt sem tudta, ki ő. Aztán később azt hitte, még mindig a Scuderiánál versenyez, nem pedig a McLaren-Hondánál” – írja a német.
-
FireKeeper
nagyúr
sztem sokan többet magyaráznak ebbe bele mint kéne. ok, a meki pr nagy kamugép, de nem hinném hogy ilyen dologról kamuznának, plusz ha életveszélyes lenne a kocsi, nem ültetnék bele a másik pilótát. amellett hogy felelőtlenség, még kurva nagy pereket is kockáztatnának vele gondolom. sztem az agyrázkódás miatt kell kihagynia futamot.
bár ha szezon közben feltámad a honda, és alo a kihagyott ausztrál nagydíj miatt fogja bukni a vb-t, lesz nagy idegeskedés
-
IreN!CuS
őstag
Átváltottam ütvefúróra egyből mentek 28 kört
-
IreN!CuS
őstag
válasz
FireKeeper #2128 üzenetére
Pedig már lukat ütöttem az asztalba a sok kopogással
-
attisx
addikt
válasz
FireKeeper #2128 üzenetére
Élőfán kellett volna lekopogni...
-
IreN!CuS
őstag
Koppkopp megy a Honda koppkopp (hányszor kell lekopogni ?
)
-
-Mike-
addikt
Pár érdekesség:
- javult a Ferrari pull rod felfüggesztése azáltal hogy az első fékek féknyergei alulra kerültek, közelebb a földhöz, plusz használják a merci által is alkalmazott első wishbone-okat
- mindenki már a nagy lcd-t használja, red bull, toro rosso a kormányra rakta ahogy mindenki, kivéve a williamseket, maradt a dashboardon de már a nagy képernyő [link]
- és még egy érdekesség Rosberg és a visszatartott lélegzet a gyors kanyarokban már a múlté [link] -
-Mike-
addikt
Nice, huh?
-
-Mike-
addikt
-
-Mike-
addikt
Keskeny ez is
-
-Mike-
addikt
A kis Robin Räikkönen. Én az Enzo nevet adtam volna neki.
-
Qorthral
őstag
-
Frenky89
addikt
Az RB és a McLaren is trükközik a Sauber-féle lyukas kerékagyakkal, vagy csak megtévesztőek a képek?
-
IreN!CuS
őstag
Mekkora felső légbeömlője van az STR-nek...te jó ég
Felcsavarták a rőnyőt kell neki az zokxigén
Ez mekkora oltás : [link]
-
tkesy
őstag
-
-Mike-
addikt
Ferrari taktika
-
IreN!CuS
őstag
-Mike- na mit szólsz eléggé keskeny még mindig a meki az többiekhez képest
tudom tudom rb de azért na
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OLED monitor topic
- Spórolós topik
- Futás, futópályák
- Így teljesít a Nubia Z80 Ultrában az új Snapdragon
- Apple MacBook
- Kétféle Pixel 4 mutatkozott be
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! HP Victus Gaming 16-S0017NH 16 notebook - R5 7640HS 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4050 6GB WIN1
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- Bomba ár! Toshiba Satellite L50 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Lenovo ThinkPad T14S Gen1 Ryzen5 4650U
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest