-
Fototrend
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
citkar
addikt
válasz pulutodurumo #94125 üzenetére
Parcelsapp segített, köszönöm.
-
citkar
addikt
Sziasztok!
Tegnap kaptam egy SMS-t, miszerint vamkezeles megkezdését kezdték egy LO...CN nyomkovetesu csomagomnal. Az a helyzet, hogy sok csomagot várok, de egyiknél sem ez a TN. Mind alirol jön, egyesével végig néztem a 17track-en, hátha közben látok valamit, de semmit se láttam. Szóval nem tudom mi ez. Várom a levelet, hátha írjak a feladót es abból kiderul. Van ötlete valakinek, hogy derülhet ki mi ez a csomag? -
citkar
addikt
Nekem majd minden (de talán minden) elindult Kínából (kb 10 csomagról beszélek), azzal nincs gond, az is amit március elején és az is amit a héten rendeltem. Amit március elején rendeltem már vagy át is vettem, vagy túljutott a fentebb említett fázison. De hát várok, mást nem tudok tenni ezek szerint.
-
citkar
addikt
Sziasztok!
Van tudomásotok arról, hogy mi szokta okozni, ha egy csomag kb egy hónapja (03.09. óta) megrekedt a "Küldemény átadása nemzetközi szállításra" fázisban?
-
citkar
addikt
válasz headhunter #91178 üzenetére
Mondjuk egynek nem rossz, de Alin ugyanez 182 USD, amire ha rájön +27% akkor is jobb vétel :/
-
citkar
addikt
Üdv!
Van valakinek friss tapasztalata Eu raktáras vagy Eu Express postás (egyéb költséget nélkülöző) weboldalakkal?
Az összefoglaló nem tűnik naprakésznek (ezügyben legalábbis).
A Spemalltól régen több telefont rendeltem így, de jó ideje nem vásárotlam onnan (sem) és már nem látom ezt a postázási lehetőséget. A Gearbestnél szintén így jártam. A Banggodnál láttam Eu priority lehetőséget, ami talán az amit keresek is, de ott meg olyan telefon nincs, amire szükség lenne (újabb Blackview telefon, pl 9000-es, vagy legalább olyan, amiben túl elavult SoC foglal helyet).
Aliexpressen sem találtam olyan eladót akinél ez megoldható.
Valaki tud mást ajánlani, akár Eu raktárról, akár Eu express psotával olyan oldalt, ahol vannak újabb Blackview készülékek elfogadható árban?[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz vittorio7 #88733 üzenetére
Amikor azt olvasom, hogy a postán mennyivel több dolguk van a több csomag miatt, akkor az jut eszembe: ezek szerint ennyivel több pénzt is kap a "cég", vagy ingyen is lehet csomagot küldeni?
Egyébként nem tudom, hogyan is működik, ha egyik országban fizetek a csomag feladásáért, de másik országban, már egy másik szolgáltató viszi ki, akkor ezt anyagilag, hogy rendezik, de csak megoldják valahogy[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz Mr.Csizmás #88696 üzenetére
Igen, értem, hogy jogilag az a helyzet támadható, de már az aggasztó, hogy lehet nem is lakik a közelemben, akinek odaadta a csomagot, csak azt állította, így érte se tudok menni, lehet a név is valótlan, amit mondott és aláírt. Ha pedig itt lakik és valós nevet is adott meg (de azt sem tudják ellenőrizni, hogy a saját nevét írja alá), majd azt mondja, ő bizony nem vett át semmit, akkor is szívás van.
Mindez történt egy nem olcsó szállításnál, úgy, hogy egy személy várta a csomagot a megadott címen, a megadott időben, amíg ez történt, akinek a telefonszáma (kettő is) is meg lett adva a futárcégnek.
Bosszantó, hogy egy nem éppen olcsó (20-30 USD) szállításnál, ilyet megengednek maguknak.Gyakorlatilag hiába van otthon a címzett, a közelben csak úgy odaadja egy embernek, mert az éppen előtte van és ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz Lackooo84 #88693 üzenetére
Ugyanez a helyzet nálam is. Nekem kellett kinyomozni, kinél a csomag és ha letagadja aki átvette (ha megtalálom egyáltalán, mert járókelő is átvehetné, vagy Michael Jackson névvel is aláírhatja) nem tudom megtéríti-e a UPS a csomag értékét. Mindezt úgy, hogy valaki tűkön ülve várja a csomagot, 10-20 méterre az idegentől.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Üdv!
Kellemetlen helyzetbe kerültem. A UPS-től vártam egy csomagot keddre, ezt emailben múlt héten jelezték. Már a múlt héten érdeklődtem, hogy oldhatom meg, hogy a lépcsőházban egy hölgy ismerősöm vegye át. Az ügyfélszolgálaton kérték kedden reggel jelezzem ezt feléjük. Megtettem, megadtam az új (másik emeleti lakás) címet, a hölgy nevét és telefonszámát. Egész nap várta, majd késő délután felhívtam a UPS-t mit tud ezzel kapcsolatban. Kiderült a csomagot odaadták egy lépcsőházban lakónak, akit gyakorlatilag nem is ismerek.
Na hirtelen megkérdeztem, hogy jól értem-e, ha ott várja valaki a csomagot, miért is adják oda egy idegennek? Azt mondta az ügyfélszolgálatos, hogy benne ven a szerződésükben, hogy egy szomszédnak valló személynek odaadhatják. Megkérdeztem tőle, hogy ez komoly-e, de azt mondta igen, majd letette a telefont.
Ez tényleg így van? Meglát valakit a lépcsőházban és a kezébe adja a több tízezer forintos csomagom, mert nincs kedve becsöngetni/bekopogni egy ajtón?
Gyakorlatilag nekem kellett megkeresnem a csomagot egy embernél, akinek a nevét se tudom, csak látásból ismerem. -
citkar
addikt
Üdv!
Tudom ugyan alapvetően kínai rendelésekkel foglalkozik a topik, de postázás a téma, közelebb állót nem találtam.
Angol üzletből vásárolnék, amelyik nem szállít Magyarországra. Találtam két csomagküldéssel foglalkozó oldalt, amelyekhez az ember az angol raktárba megrendeli a csomagot, majd ők összegyűjtik s elhozzák.
Hasonló lehetőséggel még nem éltem, így az esetleges tapasztalatok érdekelnek, mert tervben van egy ideje az onnan való vásárlás és talán idén rá is szánom magam. Hátha egyesek már rég éltek ilyen lehetőséggel és hasznos tippeket tudnak adni.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz kevinbest #78918 üzenetére
Üdv!
Januárban tönkrement egy Xiaomi Redmi 3 Pro, röviden annyi történt, hogy visszaküldtem a Spanyol szervizbe és februárban (egy jó hónapot követően) visszaérkezett megjavítva.
A postaköltséget én álltam oda-vissza (valamikor tavaly vásároltam a készüléket, több hónapja).Az hírlik, hogy lesz (talán már van) magyarországi szervizpartner is, akkor gyorsulhat a javítási idő (amennyiben helyben javítható).
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Egy visszajelzés.
Januárban elromlott a Spemalltól rendelt egyik Xiaomi készülék, se bekapcsolás, se töltés nem volt lehetséges.
Spanyolországba küldtem, még a nagy kínai ünnep előtt (valamikor január közepén), január végén vették át, február közepén jelezték, hogy elkészült és kérdezték milyen postával küldjék vissza (olcsó 10 Euros, mezei postát kértem), majd ma sikeresen visszakaptam, működik, rendben van.
Egy bő hónap lehetett a teljes folyamat (amibe épp belecsúszott az ünnepük). -
citkar
addikt
Üdv!
Olvastam ezt az Aliexpresses Goldway vásárlási lehetőséget. Tisztán szeretnék látni, az a kérdésem, hogy, ha nem szeretnék utólag egyéb költséget az AliExpress Standard Shipping helyett, a Seller's Shipping Method formában működik?
Kicsit aggasztó, hogy ehhez azt írja nincs tracking információ (vagy valójában van?), illetve, ha mégis kell fizetnem ÁFA-t, ezt megtérítik vajon?[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz lacafaca #74386 üzenetére
Nekem nem tiszta honnan rendeltél, a dealextreme eus oldaláról, mármint a http://eud.dx.com odlalról?
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Üdv!
Rendeltem a Spemalltól Eu Express szállítással (Kínából) egy telefont.
Kaptam a DHL-től egy sms-t, hogy a vamkontakt.hu mailre írjak.
Ez szokványos, hogy az Eu Express szállítással rendelek tőlük, akkor DHL Express-es SMS-t kapok? -
citkar
addikt
Üdv!
A Spemalltól rendeltem másfél hete egy telefont, pár nap múlva átváltott "Shipped"-re TN nélkül.
Nemrég írtam neki, hogy szeretném követni, TN-nel.
Eu Express postával kértem. Mára kaptam egy levelet miszerint sajnálják és küldtek egy TN-t, de számomra szokatlan formában, csupa szám (végén egy Q betűvel), ez lehetséges?
Kérdésem továbbá, hogy ezt az Eu express postás ügyet a http://www.17track.net/hu oldalon vagy máshol követhetem? Utóbbin először nem ismerte, majd kérdezett valamit a UK postával kapcsolatban és bedobott egy Jordániába szállítás alatt lévő csomagot -
citkar
addikt
Üdv!
A Spemallról rendeltem EU Express szállítással egy kb 170 USD-os telót. Kiírták több napja, hogy shipped, de nincs TN. Ők nem szoktak adni vagy csak ennyire sokára adják meg?
-
citkar
addikt
Üdv!
Valaki vásárolt ebből vagy hallott erről a magyarországi üzletről (puremobile), ami kínai telefonokat árul?
Nem vágódtam hanyatt az áraktól (azért néhánytól mégis, rossz értelemben), de pl az Mi5 legolcsóbb modelje 125 ezer, az Mi4S pedig 105, amik nem rosszak szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz aytukabozs #43767 üzenetére
Nem szívesen tennék fel másikat, de ha nem lesz rá más megoldás és követni akarom, akkor lehet.
-
citkar
addikt
Nektek volt, hogy az 1949deal oldala állandóan azt írja, hogy frissítik?
Már egy hete ezt teszi nálam és minden bizonnyal csak nálam. Próbáltam üríteni az elmúlt időszak adatait a böngészőből, de semmi...
Valaki járt így s hogy oldotta meg? -
citkar
addikt
Ismer valaki indiai webshopot, ahol többek közt kínai telefonokat árulnak?
Egyre több jelenik meg Indiában is, kíváncsi lennék, ott mennyiért árulják külföldre postázással együtt. -
citkar
addikt
Sziasztok!
Valaki ismeri ezt az üzletet? Arra vagyok kíváncsi honnan postáznak. Valószínűnek tartom, hogy Kínából, mert ott a Hong Kong Post, China Post is a listájukon, de a blogjuk spanyolul megy, a garanciáztatási címük is spanyol...egyértelműen nem derült ki számomra.
-
citkar
addikt
semmi
(#32781) szili.tamas1 :
Szerintem az árától függ.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Üdv!
Rendeltem Angliából egy csomagot és UPS-szel küldik. Ha nem találnak otthon (ahova jön a csomag) ugyanúgy otthagynak egy papírt, amivel majd átvehetem a postán vagy a UPS-nél valami másképp működik?
-
citkar
addikt
válasz minatomiray #23505 üzenetére
Szükséged lesz a feladóvevényre, amit a postán kaptál mikor visszaküldted.
-
citkar
addikt
válasz szili.tamas1 #23277 üzenetére
Erre si van előírás, azért kérdeztem, régen olvastam, de nem találom.
Csak sokkal többet enged meg, mint a postai úton, természeténél adódóan.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Valaki tudja, hogy mi vonatkozik az ÁFA-val és a vámmal kapcsolatban abban az esetre ha egy magánszemély hozza be magával? Ott is van némi megkötés, korlát, de nem találom a neten, hogy jelenleg pontosan mi.
(#23271) Outlander
Az ÁFA-t, nem a vámot (azt csak azért írtam, mert mindenképp együtt fizeted), így két országban fizeted ki egy ugyanazon termékre. Nem tudom mi vonatkozik rá magánszemély esetén. Egy telefonnál nem érdemes vele foglalkozni, de egy drágább 1500 USD-os terméknél lehet.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Üdv!
Ha rendel valaki az USA-ból valamit és itt megfizeti az ÁFA-t és a vámot, akkor visszaigényelhető az USA-ban kifizetett ÁFA valahogy?
Vagy ebben az esetben duplán fizeti és le kell nyelni?[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Hát a geekbuying sem siette el:
PayPal:
Dec 3, 2013 Payment To ZHANG ZHE CompletedA tracking number szerint (amit sokáig nem tudtam követni, hát nem véletlen):
2013-12-21 23:55, Item information : Célországba elküldve / Item sent abroad[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz karesz1234 #21158 üzenetére
Látják a címet s alapból hozzáteszik az átalakítót.
-
citkar
addikt
válasz WhiteWalker #20232 üzenetére
Hát igen, bosszantó, hogy semmit sem tehetsz ezügyben (kideríteni hol tűnhetett el), ha nincs nyomkövetési szám.
Ha 20 USD fölött vásárlok enélkül nem rendelek (de már 10 USD körül is elgondolkodom, hogy megéri az a plusz 1-2 dollár egy nyomkövetési számért).
Múltkor a Steamen is paypallal fizettem egy játékot, biztos, ami biztos alapon, pedig bennük megbízom és nem tudják egyes "balkáni postások" elcsenni a "termékem", mert valószínűleg ez történhetett nálad is. -
citkar
addikt
válasz Outlander #20222 üzenetére
Ja hogy egy hétig nem gyűlt össze elég, hogy meglátogassák a postát?
Eddig csak a minidealnél volt, hogy kb 3 munkanap alatt (vagy kevesebb) feladják a csomagom...(#20224) vranyek:
Elvileg van..bár nekem épp egy hete processing(#20228) Outlander :
Ja..tempósan dolgozó "jómunkásemberek"[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Üdv!
A geekbuyingon máskor is egy hét mire feladnak valamit?
12/3/2013 Payment Confirmed (Processing)
-
citkar
addikt
Akarom kérdezni valaki rendelt-e már külföldről akciókamerát és ha igen honnan, mifélét.
Több üzletnél is láttam, de hogy érdemes-e rendelni, mint telefont vagy azok silány minőségűek, nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
2013.12.06 01:21 Item information : Célországba megérkezett / Arrived in the destination country
2013.12.06 01:26 Item information : Küldemény vám elé állítva / Item presented to customsÉpp hogy megérkezett már vizsgálódnak is, nagyon iparkodnak ott..ha tudnák 21 USD az ára...
Ja persze tegnap (azaz hatodikán nappal még "Célországba elküldve" volt, aztán mintha érkezés nélkül a vámosok kezébe került volna
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz Joachim #19773 üzenetére
Na az ilyen és ehhez hasonló, előre nem várható dolgok miatt, ami valahogy sűrűn előfordul a magyar postán nem szívesen adok fel hivatalos dokumentumot (pl képeslap Hévízről Bp-re közel egy hónap?...nem akartam elhinni de én adtam fel a saját munkahelyemre és két hét után lemondtam róla), hanem vagy személyesen, vagy fax-on vagy emailen továbbítom...ha mód van rá...és valaki nem érti miért
-
citkar
addikt
Október óra 4 rendelésem volt: Pandawill, Geekbuying, Focalprice és DX. Egyik sem tudta 5-6 munkanap előtt elpostázni - bezzeg korábban a Minideal: 1-3 nap volt -
Annyi kiegészítés a teljes igazságért: a Geekről 3 napja rendeltem, de még processing, ők lehet beleférnek az 5 munkanapba.
Mondanom sem kell, az októberi csomagom sem érkezett még meg és mivel az épp kis értékű követni sem tudom. -
citkar
addikt
-
citkar
addikt
Üdv!
Ha kis értékű dolgot rendeltem, amihez nem jár követési szám és közeleg a 45 nap (Paypalon fizettem) érdemes lassan ott jelezni, hogy nem kaptam meg, akár az utolsó napon?
Erről hiába levelezek a webshoppal, gondolom ő sem tud mit mondani. -
citkar
addikt
válasz Monyos #17516 üzenetére
Hát, ha kis értékű a csomag vámmentes, persze a Te problémád, hogy melyik számlát küldd el, mert ezt is bizonyítani kell adott esetben...talán ha megírják, mi van a levélen/csomagon feltüntetve, de igazából így még nem jártam, viszont nekem is jön két hasonló kis értékű csomagom és érdekelne, mik a tapasztalatok ez ügyben.
(#17518) Outlander :
És ha emiatt megy vissza a Paypal visszatéríti az összeget? Mert, hát ez tulajdonképpen a Te "hibád".
Abban viszont nem voltam biztos, ha nem vámköteles az értéke miatt, akkor is ki kell fizetni azt a bizonyos "vámkezelési" költséget, ez biztos így van?[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz sodokan #17295 üzenetére
Szerintem Te azt hiszed ez az 1500 Ft valamiféle plusz költség és amiért megfizeted, elvárhatsz extra szolgáltatást. Ez az összeg a sarki boltban a zsemlébe is be van építve, mint a pénztáros fizetése (aki csak azért van, hogy fizethess, mert nem ő süti a zsemlét és nem is ő hozta oda neked), mégse mész a pénztárnál a sor elejére, mert kifizeted a zsemle teljes árát. Az pedig, hogy lassú a sor...Magyarországon ez semmit nem jelent, hogy várni kell, ez teljesen átlagos.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz sodokan #17291 üzenetére
Szóval 1500 Forinton rágódsz, egy zsemlénél sokszoros többe kerülő termék (gondolom több 10 ezer forint) esetében? Ja és a Te 1500 forintodért mindjárt több alkalmazottat is vegyenek fel
Mint említettem ezt mind törvény írja elő, amiről tudnod kellett amikor rendeltél EU-n kívülről, mert hogy nem muszáj onnan rendelni, persze sokszor megéri, de nem újdonság ez a plussz költség, nem tudom miért háborodnak fel az emberek ezen. Nem örülök neki én se, de bele kell számolni az árba és kész...ha bemegyek egy boltba ott is megnézem mi éri meg nekem és mi nem, aztán azt veszem meg amire van pénzem és megéri (mert, hogy azon is van bőven haszna valakiknek, csak nem hápog rajta senki, mert nem emelik ki).
Ha valakinek nem jön be az EU-n kívülről való rendelés, akkor nem érdemes erőltetni, árt az egészségének (vagy mint írta a kolléga, fizess többet jobb szolgáltatásért)[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz sodokan #17286 üzenetére
Te jártál már Magyarországon? Mert kicsit sok dolgot vársz el, holott mind nélkülözhető
A vámot (bár szeritnem az ÁFÁ-ra gondolsz) sem azért fizeted, mert kedved van (a rendszeres itthoni vásárlásnál nem jelent problémát?), hanem mert törvény írja elő és be kell fizetned ha elfogják a vámon, ha nem, csakúgy, mintha egy zsemlét vennél a sarki kisboltban (annyi a különbség, hogy ott beleszámolják a kiírt árba).[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz csongi #17134 üzenetére
Ha elég kisebb is: csupán 10USD kuponkoddal
-
citkar
addikt
válasz szili.tamas1 #16971 üzenetére
Lehet emiatt nem erőltetik a webshopok se...
-
citkar
addikt
Sziasztok!
Mar foglalkoztatott a kerdes egy ideje, hogy valahol jo notebookot megeri rendelni? En kerestem, de nem talaltam webshopot, ahol pl jo Lenovo vagy barmifele notit megerne rendelni.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Én arra reflektáltam, hogy te szerinted akinek a csomagja átcsúszik a vámon s nem kérték az ÁFÁ-t az rendben van, de ha ÁFA köteles igenis kötelessége az embernek kifizetni s ha nem teszi, adót csal s ha ebben segédkezel...ismerős gondolom.
Mint ahogy akkor bűnös lennél ha abban segédkezel hogy vki 150-nel menjen (és nem az a kérdés lefülelik-e vagy sem, túl gyorsan ment, büntetendő, más kérdés megbüntetik-e).[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Annyiban sántít a hasonlat, hogy a traffipax előtt elmehetsz gond nélkül, ha nem mész gyorsan senkit sem érdekel, de le van írva törvényben, bizonyos érték felett ÁFÁ-t kell fizetni, csak nem automatikus, hanem neked kéne, mégpedig a vámon való fennakadás ellenére is! Tehát az is adócsalás, ha megkapod a csomagod (átjött a vámon) és nem fizetsz utána ÁFÁ-t (pedig a törvény szerint kell.
A NAV épp ezért ellenőrzi a fizetésednél is mit fizettél (a munkáltató mit fizetett utánad) s ha nem megfelelő a törvénynek, megbüntetnek, csak az automatikus, de ha nem fizetnéd, akkor sem mondhatod, hogy nem kérték.(#16201) skristof: Szerintem nincs így.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Sziasztok a DX.com-ról rendeltem két fülest, összesen kb 13 USD értékben. Ehhez kell kapjak tracking numbert? Igaz eddig ott tart a dolog, okt.31. ótta hogy: Order is being processed.
Mindig ennyit ülnek rajta? Máshol 2, max 3 nap s volt követhető tracking numberem. -
citkar
addikt
válasz Athoszka #13626 üzenetére
Tőlem kérték s én elküldtem nekik, de hogy csak a sablon szövegük része volt s nem hitték el akkor, hogy gariztatni volt, vagy valóban kell-e nem tudom.
Mindenesetre, mivel minden dokumentumot be tudtam mutatni nekik, nem is kellett ÁFÁ-t fizetnem a gariból visszatérő eszközömre. -
citkar
addikt
válasz Athoszka #13623 üzenetére
A feladóvevény is szükséges, de kellett még egy fizetési dokumentum (én PayPallal fizettem, arról küldtem), valamint, ami biztos nélkülözhetetlen: egy garanciát bizonyító papír, amit külön kértem a Minidealtől s kaptam egy számlát először, amin szerepelt ugyan, hogy garanciális az eszköz, de nem fogadták el, ezért utána megkértem őket, hogy írják rá (a számla aljára) ez az eszköz garanciális ügyintézés végett volt kinn, ami befejeződött s visszaküldték az adott nyomkövetési számon, ezt az emailt továbbítottam s így már kihozta a postás.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz Athoszka #13617 üzenetére
Én is küldtem vissza Minidealhez gariztatni telefont, kb. 3 hét volt míg kézhez kapták, pedig kb szűk 2 hét után már a legtöbb nyomkövetési oldal azt írta, hogy célrozságba megérkezett, de valaki mutatott itt egy másikat, amin valóban azt írta, hogy országba megérkezett, de a célpostára még nem.
Szóval szerintem nem kell aggódj.UI:a feladóvevényt remélem eltetted (ugyanis nem pótolható!), mert ha visszafele ÁFÁ-t kérnek, anélkül tuti fizetned kell (akár fizettél már érte, akár nem!).
(#13563) fecs:
Nekem Minidealnél kb. 3 hét volt míg megkaptál, kb. 1 hét (vagy kicsit több) míg megcsinálták s kb. két hét vissza...illetve másfél hét míg a vámon átjött a papírok bekérése miatt. Összességében nagyságrendileg másfél hónap volt, vagy picit több a magyar vámoltatás miatt.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Üdv!
Had írjak én is némi tapasztalatot, mert páran úgy sem hitték, hogy igazat mondtak a kínaiak garanciális ügyintézés kapcsán:
Tavasszal rendeltem a Minidealtől egy telefont kb.200USD értékben. Két hét alatt megérkezett, örültem, használtam. Júliusban valószínűleg a képernyő driverét felülírhattam s nem érzékelte az érintést. Minideallel beszéltem, kértek videót, kaptak, azt mondták küldjem vissza, megcsinálják.
Két hét után azt írta az egyik oldal (tracking number alapján), hogy megérkezett, de ők állították, hogy nem, de egy másik (részletesebb) oldalon valóban azt írták, hogy még a helyi postán nincs. Végül megkapták, majd kb 1-2 hét alatt megszerelték s visszaküldték postán.
Két héten belül vissza is ért, de vám! Telefon hozzájuk: küldjek garipapírt (kérdeztem feladóvevény kell? azt mondta nem). Minidealtől garipapírt kértem, nem értették, mondták az oldalukon fenn van, hogy minden garis, de küldtek egy számlát amin rajta van, hogy garanciális. Posta: kell számla, feladóvevény, fizetési (banki) bizonylatot miegymás...ekkor megkérdeztem árulják el mi kell s elküldöm, mert három emberből három félét kértek időközben emailen. Végül sikerült a Minidealtől egy számlát kértem melynek az aljára ráírták (rádiktáltam), hogy garanciális ügyintézésből visszaküldve... tracking number. Közben ugyan kaptak PayPal fizetési dokumentumot, de ennyi alapján végül kiküldték postán, minden egyéb (fizetés) nélkül.A Minideal segítőkész volt, a garanciális telefont megcsinálták. Nyugodt szívvel ajánlom őket.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz instantwater #10715 üzenetére
Ha a célállomás másik ország (EU-s legyen), másik személy, oda kell ÁFÁ-t fizetni, ami szinte biztos, h kevesebb a magyarnál..EU-n belül pedig nem szükséges.
-
citkar
addikt
A felnyitásról:
tőlem garancialevelet kértek (mert garanciális ügyintézésből tér vissza), mondtam nekik, hogy természetesen elküldtem a termékkel (amennyiben a tyúklábas papír az volt), valószínűleg benne van most is, erre visszaírták, hogy semmiféle dokumentáció nincs benne; gondolom felnyitották (de valószínűnek tartom, csak azután, hogy írtam nekik benne keressék). -
citkar
addikt
válasz axioma #10594 üzenetére
Nekik az a problémájuk, amivel egyet értek, hogy ne arról szóljon a fórum, hogy: a csomagom megfogják, vagy nem fogják. Ha kiderült írja meg, a többi információval együtt, annak van értelme...de, annak, hogy reménykedik...annak nincs.
A te példád esetében, ez olyan mintha a HÉV-ről telefonról netezne valaki s azzal telítené a topikot, hogy az elkövetkező 5-10 percben vajon jön-e ellenőr, vagy sem...tőlünk ezt ugyan meg nem tudja. Erre senki se kíváncsi, de arra a tapasztalatra, hogy egy hónapban átlag egyszer van, vagy naponta és milyen bírságot szab ki, hol kell befizetni stb., na arra már igen.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
Azt írtam is, hogy ilyen részletinformáció valóban szükségtelen, de a teljes már hasznos lenne (amikor kézhez kapta a csomagot).
Hisz a tapasztalatok megosztása hasznos. Persze azzal nem segít, ha csak siránkozik, hogy meg akarja úszni.De én sok hasznos dolgot tudtam meg: pl. az összefoglaló nem tér garanciális ügyintézés esetén felmerülő problémákra. Egy fórumtárs ugyanis hiába fizette meg a vámot a készülék (első) beérkezése kapcsán, amikor garanciális ügyintézés után ismét beérkezett és a vám megfizetését kérték, hiába lobogtatta a számlát miszerint ő már megtette, emellett nem tudta bemutatni a papírt miszerint ő adta fel (azaz elhagyta a feladóvevényt) és a posta ezt nem tudta pótolni, ezért újra meg kellett fizetnie.
Valamint, ha túladok egy készüléken, amin van garancia, hogy a második tulaj ne járjon így, érdemes erre figyelmeztetni és érdemes egy számla (vagy átutalás) másolatot adni neki, mert szüksége lehet rá.
Egy szó, mint száz, az valóban felesleges, hogy csak a vámkezelési költség megúszása miatt sírjanak az emberek, ha fizetni kell, fizetni kell, ez a törvény. Azonban ezen túl, de ezzel kapcsolatban sok hasznos információt lehet kihámozni a topikból. Ezért örülök is, hogy megalakult és hogy viszonylag pörgős, valamint segítőkész emberek is járnak erre.
Amint a végéra járok én is a garanciális ügyintézésemnek én is megírom mind a webshopos, mind a posta/NAV-os tapasztalataimat
Ha már az lejön nekik, hogy nagy becsben kell őrözni a feladóvevényt, megérte.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz Teejay83 #10587 üzenetére
Az, hogy "vám elé állítva" különösebben nem érdekes valóban, de a végkifejlet már igen, az szerintem pont ebbe a fórumba tartozik. Illetve az, hogy honnan rendelte és milyen postával érkezik.
Ehhez tanácsot is kérhet, pl ha látja a tracking number alapján, hogy bekérnek papírokat, de még nem jön a levél itt megtudhatja hol érdeklődjön s adott esetben heteket is nyerhet az ügyintézéssel.(#10591) Teejay83: nem csak a megúszásról szól, de nem hiszem, hogy aki kintről rendel, azok közül senkit nem érdekel, hogy mire számíthat, hiszen többségében árérzékeny vásárlók élnek ezzel a lehetőséggel. Ami nem jelenti azt, hogy nem fogja megfizetni azt, amit meg kell.
Nekem is adtak tanácsokat még mielőtt a levelet megkaptam, bár nekem sokat nem kellett várnom rá. Aztán ügy intézek a megfelelő intézménnyel.[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz instantwater #10313 üzenetére
Hát nem mondhatni rájuk hogy "kicsire nem adnak"
-
citkar
addikt
válasz maj-viktor #10059 üzenetére
Ha fizetni kell, fizetni kell, ha van értelme, ha nincs.
Egyébként a magánszemélyek nevére érkező EU-n kívüli csomagokból nem hiszem, hogy sok folyna be, szerintem a többség jó ha 2-3-t rendel évente 100 USD fölött, legalábbis magamból kiindulva.A költségvetés 1/3-a az ÁFA hisz gyakorlatilag mindenen van (és a külföldiek közül sokan el se hiszik, hogy létezhet 27%-os ÁFA), de szerintem kicsi (akár elhanyagolható) lehet az EU-n kívüli csomagok ÁFA-ja melyeket magánszemélyektől lehet behajtani (hisz a kenyértől kezdve a benzinig valamennyi mindenen van, ami emellett 2-3 telefon 27% a eltörpül).
Mindezek mellett, ha behajtják, nincs mit tenni. Amit rendelnek a legtöbbet még ezzel az árral is megéri, csak persze nem annyira. -
citkar
addikt
Amikor vámolják a csomagod s bekérik a papírokat, azt postán jelzik, azaz küldenek valamiféle tájékoztatót?
Egyelőre nem kaptam, de gondolom csak küldenek. -
citkar
addikt
válasz maj-viktor #9999 üzenetére
Bőven túl volt a 45 napon, kb. 3 hónapot használtam.
Alapvetően teljesen rendben ment a garanciáztatás (az odaküldendő postadíjat fizettem ugyan:3-4 ezer forint), de ahhoz képest, hogy egy működésképtelen telefonból lesz egy normális megéri, még áfával is.
Konkrétan a minidealtől jött s rendben intézték a garit, legalábbis "dolgoztak" rajta s visszaküldték (bízom benne a már működő telefont).
Azért is lesz jelenleg kettő hasonló telóm, mert nem vártam míg a gariból visszajön, rendeltem egy másikat (jól is tettem, mert 2 héten belül jött másik, míg a gari intézése kb. másfél hónap volt).Végül is arra jutottam egy számla másolatot adok a vevőnek s aztán kezd vele, amit akar.
[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz maj-viktor #9990 üzenetére
Igen, van egy levelezésem, mert nem csak úgy küldtem ki, de akárki lehetett volna, csupán az order numbert adtam meg, amit megadhatott az "eladó" is.
Nem volt számlám a telefonról mikor visszaküldtem, azaz volt egy kis papír amin volt pár szó (tényleg csak egy pár) tyúklábas betűkkel, de hogy az lett volna? Nem tudom.
A garanciáztatáshoz nem kellett más csak a rendelési szám és egy videó a hibáról, ami alapján adták a címet hova küldjem s megnyugtattak meg fogják szerelni, ami elvileg meg is történtMint írtam nem a 27% áfa és a kb 2-3 % vám vág hanyatt, nincs 20 ezer forint az egész, már több telefont rendeltem, nem tétel.
Hogy megérts engem végre (mert valamiért azt hiszed csak te érted a másikat de megpróbálom még egyszerűbben leírni, hátha így megérted) : az én konkrét esetemtől vonatkoztassunk el (ugyanis ami miatt valóban érdekel, az egyik telefont el tervezem adni és ha a következő tulaj garanciáztatja vele is megeshet, akkor miféle számlát mutasson be, ha engem nem ér el) mégis mi alapján akarják vámolni s az áfát számolni, ha nem derül ki a készülék eredeti ára? lehetnek ők okosak s nem akarják, hogy átverjék őket stb, de ha nincs számla...nincs számla.
Azt hiszem ennél szájbarágósabban nem lehet elmagyarázni szóval a kérdés még egyszer: ha nincs számla a termékről, hogy mennyibe került, akkor mi alapján számolnak áfát és vámot, vagy mi történik ebben az esetben? (Az is felmerült bennem, hogy visszaküldik a(z utolsó azaz a kínai) feladónak.)[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz maj-viktor #9979 üzenetére
Nem vág földhöz az áfa ára, de mivel tényleg csak garanciába küldtem vissza, amiről van a postai papírom is, felmerül az a probléma, hogy én ezt a telefont vehettem volna egy apróhirdetésen is mindenféle számla nélkül és persze ebben az esetben ki fogja igazolni, hogy ez a telefon mennyibe kerül, ha pl a eladót sem érem el?
mi alapján akarnak áfát számolni?
ez a gyakorlatban könnyen megeshet -
citkar
addikt
Sziasztok!
Van egy kérdésem: vettem egy telót a minidealről(áfát megúszta), majd gariba visszaküldtem s most jött vissza, de úgy tűnik az áfát kéne rá fizetni (papírt kérnek be).
Nos ha gariból jött vissza nem mondhatom azt, hogy itt vettem használtam Mo-n? Vagy nem érdekli őket?
Esetleg kérhetnék a minidealtől egy papírt, hogy gariban volt?[ Szerkesztve ]
-
citkar
addikt
válasz Sanyaman #9436 üzenetére
De gondolom az a rendeléstől számított rövid időn belül történt vagy már eleve rosszat kaptál.
Mindenesetre én a mások tapasztalatai alapján, amiket itt összegyűjtöttem bizakodó vagyok, eddig úgy történt minden, mint azoknál akik rendben garanciáztattak. Igen, persze én lehetek kivétel -
citkar
addikt
válasz hidroponi #9429 üzenetére
Hát meglátjuk, eddig rendesen, korrektül válaszoltak, amíg oda (nem) ért s utána a szereléssel kapcsolatban hihető információt adtak, pedig megtehették volna, hogy félrebeszélnek.
De persze amíg nem kaptam a kezembe valóban nem biztos. Majd jelentkezem még, hogy hogy alakult tovább. -
citkar
addikt
Egy kis információ:
többször szóba kerül a garanciáztatás, én a minidealnél vettem (több) telefont s egyet visszaküldtem garanciáztatni, ugyan még nem ért vissza, de azt az információt kaptam, hogy kész van s hamarosan (talán ma) küldik is vissza. Egy jó pont (lesz) részükre ha vissza is ér
Eddig biztató legalábbis.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Háztartási gépek
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Apple notebookok
- Gitáros topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Spórolós topik
- Gyúrósok ide!
- Autós topik
- További aktív témák...
- iking.hu - Apple iPhone 14 Pro - Silver 100% Akku - Használt, karcmentes állapotban - 3 hó gari
- iking.hu - Sony Sepia 1 VI - Khaki Green - Karcmentes, kipróbált állapotban - 3 hónap garanciával
- iking.hu Samsung Galaxy Z Fold 6 - Navy Blue - Használt, megkímélt állapotban - 2027. 09. 24.-ig gar
- LG 34UC79G-B Monitor eladó!! 2560x1080 Freesync IPS 144Hz
- iPad Air 4 (2020, WIFI, 64 GB)
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest