Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az FSR4 végeredményben egy felskálázó eljárás. Amikor lesz majd egy SDK, ami várhatóan tavasszal lesz, akkor annak ugyanúgy lesznek különböző működési módjai, mint az FSR 3.1-nek, 3-nak és 2-nek voltak. Persze egyre több működési mód van, mert egyre jobbak a lehetőségek, de a lényeg nem változott. Az egyes módok között van némi teljesítmény- és minőségkülönbség. És ahogy például az FSR 3.1-nél a leggyorsabb és legjobb minőséget adó mód RDNA 3-at követelt, addig az FSR 4-nél is ugyanez lesz a helyzet, csak RNDA 4-et követel. De ettől az FSR 4 maga, ha implementálva van az SDK oldaláról a játékba, akkor nem kell mellé más FSR-t implementálni, mert futni fog a különböző fallback módokon a legrégebbi, használatban lévő GPU-kon is. A minimum igénye továbbra is shader modell 5.0. Viszont a gyártófüggetlen módok például nem különböznek az FSR 3.1-től. Lesz némi változás a temporális szűrőben, de az alapvető működés megmarad. A Radeonra szabott módok is hasonlók, csak ugye gyorsabban fognak dolgozni a packed math miatt. Az RDNA 3-ra szabott mód pedig nagyobb sebességű és képminőségű, ahogy az az FSR 3.1-ben volt, de nyilván ez is változott picit. Az RDNA 4 pedig az új szint.
A fentiek lényege tehát az, hogy a fejlesztők dolga egyszerű legyen. Elég legyen az FSR 4-et implementálni, és mehet visszamenőleg a shader modell 5.0-s GPU-kig. Tehát az AMD azt nem nagyon akarja, hogy a régi hardverekhez külön FSR legyen, egyrészt nem célszerű két eljárást implementálni ugyanarra, másrészt a 3.1-es FSR óta frissíthető a felhasznált API, tehát igazából a fejlesztő is csak szopatná magát azzal, ha külön implementálnának több FSR-t. Nem lenne előnye, miközben kétszer annyi ideig tartana a munka. Tehát innentől kezdve, amint kijön az SDK, FSR 4 lesz csak és kész. Visszamenőleg is, kezelve van a rendszerben az eltérő hardverek működése, és van rájuk szabott mód. Aztán, hogy az miképpen lesz elnevezve, gyakorlatilag teljesen mindegy, a lényeg, hogy egyszer kelljen implementálni az eljárást.
-
Dragbajnok
tag
Le van írva a cikkben:
ACU-k része még az AI gyorsító, amely nagy fejlesztésen ment át az RDNA 3-hoz viszonyítva. Ez technikailag egy 64 utas matrixfeldolgozó, amely különböző, 4, 8 és 16 bites tensor adattípusokat kezel, 16 és 32 bites akkumulátorokkal, sparsity támogatással. Ezek jó része alapvető újítás a korábbi dizájnhoz képest, és azt a célt szolgálják, hogy nagyobb teljesítményt biztosítson a rendszer AI feladatok feldolgozása során. Az RDNA 3-ban is támogatott tensor adattípusok esetében – sparsity-től függően – az RDNA 4 kétszer, négyszer vagy nyolcszor gyorsabb, továbbá új, 8 bites adattípusokat vezet be. Ezen belül is FP8-ról és BF8-ról van szó. Mindkét esetben 1 jelbit van, de amíg előbbi 4 bites exponenst és 3 bites mantisszát használ, addig utóbbinál rendre 5 és 2 bitre lehet számítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Iphone 16E 128GB Fekete Bontatlan 24 Hónap Garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest