Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
-
Kansas
addikt
Aztán azt meséld el a write-only fejedből, hogy mégis hol védtem?(esetleg elolvashatnád a #243 meg a #246 utolsó bekezdéseit, ha már eddig nem tetted)
Megmondtam én is világosan, hogy szerintem is marhaság az új nevezéktan, csak épp ilyen dedós szinten leakadni rajta még annál is nagyobb marhaság.A cég pedig nem a vásárlóért van, hanem a részvényesekért, igazán tudhatnád már...
-
Juhaszatti
addikt
"érdekes, akármennyire is bénázik az nvidia meg intel, legalább a számozáshoz értenek
"
Laptopokkal foglalkozom. Ha tudnád hány embernek kellett elmagyaráznom, hogy mi a különbség az Intel 14. generáció, meg az Intel Ultra 1xx széria között. Senki nem tudta hogy viszonyul egymáshoz a kettő, ráadásul még csak nem is két egymást követő szériáról beszélünk, majdnem egyszerre jöttek ki!
-
Kansas
addikt
Az NVidia számozása se jobb(faxé' kellett pont ahhoz idomulnia az AMD-nek), az Intelé pedig katasztrofális - az előző kettő legalább a szinteket egymáshoz lővi(lőtte nagyjából eddig is), na de aki egy RX9070-et nem bírsz elhelyezni a palettán, az mit mond az Arc B580-ra? Tuti vétel? Bár végül is az árához képest nem rossz...
Nem az a lényege az előbbi hsz-emnek, hogy az AMD miatt ne legyen hülye, hanem hogy alapból ne legyen az, ha meg az, akkor vagy tudja magáról(és kérdezzen meg/küldjön be valaki mást maga helyett, aki életrevalóbb), vagy vessen magára. Vagy vegyen konzolt... csak ne Xbox-ot, mert ott meg a Series S/Series X csapdázza be...
-
S_x96x_S
addikt
Ha nem követed a híreket/pletykákat,
akkor természetes, hogy sokkoló egyszere.-------
2024-Nov.10
"AMD Strix Halo iGPU naming revealed: Radeon 8060S to feature 40 RDNA3.5 Compute Units"Radeon 8060S , Radeon 8050S , Radeon 8040S
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az FSR, a DLSS és az XeSS is temporális felskálázó. De ha csak azt nézed, hogy mennyi futószalaglépcső használ AI-t, akkor jelenleg az FSR4-ben van a legtöbb olyan futószalaglépcső, ami ilyen jellegű feldolgozás. De egyébként ennél is több futószalaglépcsőn használ AI-t a PSSR. De az AI önmagában nem túl szerencsés vizsgálati tényező, mert például a tartalom nyers generálása egyiknél sem AI-val van megoldva. Az AI csak bizonyos kisebb munkafolyamatokat segít, például az előzményminták feldolgozása.
#110 ggbuffon1897 : Az NV nem úgy méri a hotspotot, mint az AMD.
- Az AMD megoldása számolt. Egy hőtérképet készítenek a hardverről, és az alapján kalkulálja a rendszer a legforróbb pontot. Aztán a szoftver felé közölnek a hőtérkép alapján két értéket, egy átlagot és a maximum kalkulált hőmérsékletet. Utóbbi a hotspot, és pontosan meg fog egyezni a valós hőmérséklettel. Azért nem hődiódázik az AMD, mert amikor ezt a rendszert prezentálták még pár éve, akkor mondták, hogy a hotspot hődióda hátránya, hogy fizikailag fix helyen van a lapkán. De a lapka legforróbb pontja vándorol, szimulációban meghatározható az a terület, ahol valószínű, hogy lesz, de minden egyes másodpercben máshol lesz a legforróbb pont. Ezt egy fizikailag beépített hődióda nem tudja lekövetni, mert annak a helye fix, és legforróbb ponttal ellentétben nem mozog a lapkán. A hőtérképes módszer viszont kvázi mozgó, tehát ha x ponton van a legforróbb pont, akkor ott le tudják mérni, ha kicsivel később 1 cm-rel arrébb lesz, akkor azt is mérni tudják, mert nem fixen elhelyezett hődiódára épít a rendszer.
- Az NVIDIA az RTX 50 sorozat előtt két hődiódát használt, vagyis nem hőtérképezett, így volt a GPU-ban egy viszonylag szélre helyezett hődióda, ami az alap hőmérsékletet mutatta, és egy olyan hődióda, amit a várható hotspot közelébe helyeztek. Ez sem volt mindig a hotspoton, mert ugye ez "vándorol", de ettől még ez volt a hotspot hőmérséklet. A valóságban viszont 10°C-kal is magasabb lehetett a tényleges érték, és az NVIDIA is ennyi offsetet hagyott rajta, amikor a szoftver érzékelte a lekapcsolási küszöböt. Lehet, hogy nem kellett volna lekapcsolni a hardvert, lehett, hogy bírt volna még 9°C-ot, de nem tudták, így a worst case-t kellett mindig feltételezni mérnöki szempontból. Az RTX 50 sorozatban megváltozott a rendszer, így a működése jobban hasonlít arra, amit az AMD csinál egy ideje. Ugyanakkor ez a belső működés, nem közvetít a szoftver felé semmilyen kalkulált hőmérsékleti adatot, hanem magában a lapka számol, és egy belső rendszer hozza a döntéseket. A hőmérsékleti adatot egy szem hődióda biztosítja, de az eléggé a lapka szélén van, a kijelzőmotor környékén. Ez mindegyik megjelent dizájnra jellemző. És ezért tűnt el a hotspot mérés az RTX 50-ből, mert a GPU ugyan tudja, hogy mi a legforróbb pont, sokkal pontosabban kalkulálja, mint korábban bármikor, de a szoftver felé csak a hődióda mérését jelzi vissza, ami a hotspot hőmérsékletnél akár 30-35°C-kal is alacsonyabb lehet. Ezért látsz az NV hardvereken alacsonyabb hőméréskletet. Nem jelzi vissza pontosan a szoftver a hotspotot, és az ember hajlamos elhinni, hogy amit nem lát az nem is létezik.
Erre egyébként tervbe van véve egy megoldás, amin dolgoznak, mert kalkulálni ugyan az RTX 50 sorozat rendszere nem tud hőmérsékletet, de lekérdezhetők bizonyos pillanatnyi adatok, és kreálható lenne egy adatbázis, amihez az adatok hasonlíthatók lennének. Innentől kezdve pedig csak annyi kell, hogy a tipikus, szimulációban mért mintákhoz oda lenne rakva egy érték, hogy mennyi hőmérsékletet kellene hozzáadni a hődiódás méréshez. Na ez lenne a teoretikus hotspot hőmérséklet. Pontosan nem mérne, de legalább megközelítőleg lenne erről egy adat.
-
Kansas
addikt
"simán kimeríti a learning, perception témakörét"
Nem hogy nem meríti ki, de a vödröt is alig szedi elő."jóval intelligensebben tölti ki"
ez azért erősen szubjektív, pont úgy ahogy az is szubjektív, hogy én rühellem az upscalereket"FSR sokkal jobban hasonlit egy tempotal upscalerre"
Merthogy konkrétan az is, egy temporal upscaler.
Ahogy a DLSS is, csak annak alá van téve egy ML-lel univerzálisan "betanított" mozgás- és alakfelismerő algoritmus, ami a "tensor mag"-okon fut, nem a shader egységeken.
A folyamat azon részéhez ami AI-jellegűnek nevezhető(az algoritmus "betanítása"), a gamer VGA-knak vajmi kevés köze van... az az NVidia adatközpontjaiban történik.
A nagy trükk az, hogy lehet sokkal komplexebb és így erőforrás-igényesebb, mert dedikált hardveregységen fut. -
-
Kansas
addikt
Pedig már a Wikipédián is ott van egy elég jó definíciója:
"Artificial intelligence (AI) refers to the capability of computational systems to perform tasks typically associated with human intelligence, such as learning, reasoning, problem-solving, perception, and decision-making. " -
Kansas
addikt
Nem magamban máshogy definiálom, hanem más az általános definíciója.
Persze, az ML az egyfajta AI, ahogy az abakusz is egyfajta számológép. De ha számológépet kérsz tőlem és abakuszt kapsz, nem fogsz nagyon örülni, ugye?
És bármekkora lépés is volt az emberiségnek az abakusz megjelenése/elterjedése, a "számológépekig" még kellett utána pár ezer év... -
Kansas
addikt
- Alan Wake 2 az egy iszonyúan rétegjáték...
- Valóban az a 1060... a 2060-on már 6GB volt a minimum. Amúgy pedig igen, a VRAM kérdéskörére is gondoltam, a 4-6GB-os kártyák már most felejtősek, a 8GB is erősen kifele tart a hasznos élettartamából a jövőben megjelenő játékokat tekintve.
"Itt az a lényeg, hogy végre jól elkezdjék használni a tech-ket, nem pedig mint opcionális eyecandy."
Hú, az meg még sokkal arrébb lesz szvsz... ahhoz a fejlesztőknek is fel kell nőnie még pluszban, nem elég hogy a gamernél ott a hardver. -
Kansas
addikt
1. azért mert az így egy játék. ha pl a Unity vagy az UE lenne HW RT-hez kötve, az az AAA szektor fele...
2. meg a GTX9xx se kutya, nekem több közeli ismerősömnek/családtagomnak van GTX970-e, mint ahánynak akármilyen RTX-e... plusz a GTX16xx is slágerszéria volt, nekem is van belőle.
3. egyszerű többség nem elég, min 2/3 kell, de inkább 3/4, és nem 3GB-os RTX2060-ból... ugye egy kiadónak nem az a lényeg, hogy a játékosok fele már tud RT-only játszani, hanem hogy a másik fele még mindig nem, és az garantáltan elbukott eladás...
-
Kansas
addikt
Az RT még a bleeding edge-ből se lépett ki, sehol nincs a cutting edge-hez... az idTech pedig nem épp egy széles körben licenszelt engine...
"egyes gyártók késlekedtek a rendes implementációjával"
Aha, az AMD a 15%-os piaci részesedésével visszafogta az RT terjedését... persze... véletlenül sem azért, mert ha valamit érdemben látni is akarsz az RT-ből, meg fps is kéne, minimum egy 4070-4070Ti erejű vasat alá illik tenni a mostani implementációnak..."De most már végre nincs akadálya általánosan használni."
Nincs-e? Mikor néztél utoljára a Steam Survey GPU részére?
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Autós topik
- PlayStation 4
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- BMW topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65QNED87T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest