-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Szeptemberben terveztem egy Volvo XC 70 vételét. Kész.
Terveim között szerepel, hogy olyan helyekre is mennék vele, ahova esetleg szükséges hólánc. Nézegettem ezeket az űrtechnikás aliexpresses "hóláncokat", próbált/használ valaki ilyeneket? Vagy felejtős? Nem tűnnek ötlettelennek amúgy, csak azért merült fel a kérdés bennem, hogy miért ne?
Egyéb hóláncos tippeket is szívesen meghallgatok.Köszönöm.
Szerk.: mondjuk ahogy nézem ezek darabra vannak, és ha veszel egy kerékre valót... x4...abból már lehet normál láncot venni.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Láttam korábbi hsz-ekben meg van említve párszor a Volvo XC70. Nézegetem őket, 2.4, dízel, AWD, automatában rávállalnék egyre. Van erről itt bárkinek tapasztalat? 2006-2014ig nézegettem többet is. Nem félek a sok km-től, mert az Accordomban is 455e van már, de elég sokat látok 300-400+ km-ekkel. Képek alapján csodaszépek, de hát fene tudja, érdemes ilyenbe belemenni 3-4-5 milliókért, úgy, hogy mondjuk kapásból egy vezérlés cserével kezdek, és a többi apróság cseréjével? Hálás lennék, ha valaki osztana meg tapasztalatot, akár szereléssel kapcsolatban, bontott alkatrész hozzáférhetőségel kapcsolatban esetleg más online fórumról összeszedet infókat, pl. hogy az automata tényleg szar ezekben? Természetesen bármi más infó érdekel. Köszönöm előre is.
-
z123456789
addikt
#281959Qru
#281960kenwood
#281961Tsebacsi
Köszi srácok. Első körben nézem én meg, és ha elfogadhatónak látom, akkor megnézetjük szerelővel is.(A sztori röviden annyi, hogy haverom Angliában él, és az egyedül élő anyukájának térdelt le az autója, akit onnan próbál támogatni. Ezért kell valaki, aki az anyuka helyett megnézi a verdát, mert ő nem ért semennyire sem hozzá. )
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Egy barátom megkért, hogy nézzek meg egy autót.
Nem volt dolgom még Fiattal, de a baráti társaságból én állok a legközelebb ahhoz, hogy megszakértsem a járgányt.Akinek nagyobb tudás van a birtokában, leírná nekem, hogy ennél a típusnál mire érdemes odafigyelni? Vagy ilyen kornál már tök mindegy? Menjen, és nagyon ne folyjon az olaj sehonnan?
Tesztek alapján, azt olvasom, hogy egy egész jó konstrukció még akár 20 év távlatában is. A-ból B-be kell csak egyébként.Fiat Punto 2000
~150e km van benne (elvileg 20 éve egy tulajdonosnál)
1,2 benzinesKöszönöm előre is, ha valakik tud segíteni.
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #275069 üzenetére
#275069tboldi
Hali! Nagyon köszönöm, de hálisten nem kell már arra járnom.
Kis alis OBD nem hoz semmi hibát amúgy. Persze az lófütty a tiédhez képest, de valami tresetet kell csinálni elvileg, annyit már tudok. ELVILEG.#275070MC Pite
Röviden: céges autó, kb fél éve volt a csere. Csere után karácsonyfa, kolléga jelezte az akkus embernek, hogy hát ez meg mi? És ő meg azt mondta, menni kell csak vele. Azóta már került bele pár km, szóval ez attól nem fog elmúlni. Most pedig mivel hozzám került az autó, a nyakamba vettem a problémát.#275078Alusky
Ahogy fentebb írtam, szeirntem ez ettől nem fog elmúlni.
Amúgy meg igen, egyet értek.Mindegy, köszönöm a tippet mindenkinek, elengedtem. Majd a szerviz megoldja.
-
z123456789
addikt
Üdv mindenkinek!
Szeretnék tanácsot kérni. Fiat Ducato 2020-as évjárat.
A legtöbb asszisztencia hibát jelez. Pontosabban világít a műszerfal, mint a karácsonyfa.
Előzmény: akksi csere, vélhetően nem szakszerűen. Elvileg folyamatosan áram alatt kell tartani a járművet, különben kinullázza ezeklet a funkciókat. Na most aki cserélte, az klasszik Ladás módszerrel, saruk le, akksi be, saruk vissza. Majd miután jelezve lett neki, hogy sok a hibajel, azt mondta, csak memni kell vele, majd elmúlik. Akku cseréről találtam videót a neten, de hogy a funkciókat vissza tudom-e álltíni otthon magam, arra nem. Nincs már ötletem hogy keressek rá, pedig már olaszul is próbáltam, nyilván fordítóval.Valakinek tipp esetleg? Arra nem számítok, hogy a konkrét megoldást valaki tudni fogja, de ha mégis, kérem írja le nekem legyen szíves! Nagyon megköszönném.
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #208435 üzenetére
Köszi a segítséget, végül autoszonyeg.hu-ról rendeltem. 12 000 volt a vastagabb plüss postával. Nekem megfelel. Picit lehetne pontosabb (mintha nagyobbak lennének, mint kéne), de örülök neki, hányadék volt már a benne levő.
Gyári szőnyeg már valóban nem 24 000, hanem 25 600. Kihagytam.És lenne egy másik kérdésem. Pár éve láttam az autóklubnál olyan pár napra köthető teljeskörű biztosítást, ami külföldre utazás esetén jól jöhet. Fel is hívtam őket, és mondták, hogy ha valami gáz van EU-n belül, akkor odaküldenek egy szervizautót, és vagy helszínen javítanak, vagy adnak csere autót... Már nem is emlékszem, de a szotyi összegért, nagyon megérősnek tűnt. Rákerestem most, és nem igazán találom. Ellenben sok oladlt dob fel, auto assitance témakörben.
Szóval a kérdés: 2003-a Accord-ra tudok valami ilyesmit kötni, EU-n belül, pár napra, ami mondjuk hihető is?
Előre is köszi. -
z123456789
addikt
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #200379 üzenetére
Ráér, már megoldottam, illetve saccra 30 Nm-rel húztam meg (ahogy látom nem jártam messze Focvis javaslatától), majd a legközelebbi cseréhez kell csak. De mi az az autodata? Vagyis ott hogy nézed ezt meg? Érdekelne.
#200388focvis
Igen, GM motoros.
Azt hiszem meg is találtam. 30 Nm.
Ettől függetlenül Boldi, ha megerősítesz, azt megköszönöm.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Többször nekiálltam már túrni a netet, és nyomaték értéket keresni egy Opel Agila 1.2 benzin 2003-as olaj leeresztő csavarjához, de eddig kudarcot vallottam. A legutolsó csere alkalmával döntöttem el, hogy megkérdezlek titeket, mert hát hogy is mondjam...nem volt egyszerű kiszedni a csavart, és nem szeretném, ha a 20 perces művelet 2 napig tartson megint.
Jöhet az ostor, meg hogy amatőr vagyok...állom én, meg tudom, az vagyok, de ha valaki tud nekem mondani egy Nm számot, annak hálás lennék.
Köszönöm. -
z123456789
addikt
Na, köszönöm srácok. Okosabb lettem.
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Mennyire lehet válla egy féktárcsának? 0? :/ -
z123456789
addikt
Sziasztok!
Van valami oldal ahol meg tudom nézni a leeresztő csavarok Nm mennyiségét?
Opel Agila 2003 1.2 illetve Swift 1.3 2000-es érdekelne. Az is jó ha valaki meg tudja mondani. Neten találtam 30-40-et, 15-öt, meg 50et. :/Köszönöm.
-
z123456789
addikt
válasz Richard! #140263 üzenetére
Ugye? Szevam megkevert mindenkit.
Mindig a nőkkel van a baj.Haha!
Sajnos nem tudok ott lenni. Félrerakom a pénzt a kövi talira.Szoszo94 (#140237)
No igen, láttam már messziről az autót, de nem jegyeztem meg a rendszámot, csak mikor közel értetek, akkor ismertelek fel titeket. Aztán barátnőd intett is, és én is utánatok.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #140232 üzenetére
(#140232) tboldi
Átadom.(#140234) BigBlackDog
Jó kép. Bringát felboríthattuk volna még ott középen.(#140240) Szoszo94
Baszki, Az Opelt is meg akartam nézni, sejtettem hogy van azon is feature. Na majd legközelebb.(#140248) boogie84
Majd ha bejárattad a Civicet.
Én meg visszakapom az Accordot, és nem lesz dunai hajós.(#140256) Szevam
Várjál csak! Te jöttél BBD-vel, igaz? Vagyis együtt jöttetek. Még akartam is kérdezni, hogy te vagy Szevam, ne haragudj, paréj voltam. -
z123456789
addikt
válasz grizlisandor #132187 üzenetére
Na, megvan. Az kavart be, hogy nem találtam a Netrisk Mol kártyáról semmit. Már megtaláltam a leveled alapján. mondjuk az is vicces, hogy nem kaptam én semmilyen levelet. Mindegy. Forensisem van, akkor áttérek arra.
(#132188) tboldi
Jaja, mostmár stimm.
Yep, Forensis ugyanez a séma, csak más a kép.Köszi srácok, most már tiszta.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz grizlisandor #132127 üzenetére
(#132127) grizlisandor
Biztos vagy benne? Mikor használtad utoljára? Nem csak 5 Ft/l a kedvezmény 95-ösnél?(#132141) tboldi
Az szerintem netrisk Green card volt báttya'. És tőled is azt kérdezem, hogy mikor használtad utoljára, mert elvileg ápr. 30.-tól megszűnt magánszemélyeknek. És igen, már nem elérhető a netrisk oldalon. -
z123456789
addikt
válasz barnam_ #132101 üzenetére
Hozzám a legközelebb MOL kút esik, ezért preferálnám. Azt a kimutatást én is szerettem. Multipontot is el szoktam tankolni, szóval én kipróbálom ezt a Forensist.
Na, amúgy én most megigényeltem egy újat, de szerintem az csak sima Green lesz, ami 5 Ft-os kedvezményt ad. Azt meg meg lehet rendelni simán a MOL oldalon is.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz focvis #132061 üzenetére
(#132061) focvis
A franc, hát ezt nem nézegettem. :/
Jó mindegy. Neked akkor jár vissza pénz. Azt tudtam, hogy 1000 Ft felett kell lennie, de már annyira kiszámítható volt a tankolásom, hogy hó végére majdhogynem csak a kedvezmények maradtak, vagy pár ezer. Hát most pont 1000 alá esett, mert már előszedtem a motort is.(#132073) stickermajom
Hm. Ez jól hangzik. Akkor azért nem találom a pin kódját ennek a kártyának, mert ennek nincs?Köszi srácok.
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Klasszik, netriskes, MOL green card-ra akartam ma tölteni, de azt írta a rendszer hogy lejárt, és nem is engedett tölteni.
Járt más is így? Csak mert ugye egy lejáratról már volt szó, de talán Focvis mail-ezett is emiatt a MOL-lal, és akkor az a válasz jött, hogy fokozatosan vonják ki a Green Cardokat, de értesítenek a lejárati időről.
Hát én nem kaptam értesítést, csak simán ma nem tudtam feltölteni és közölte a kútkezelő, hogy lejárt, holott a lejárati idő 2021 a kártyán. Azt megértem, hogy lejárt, OK, ott a Forensis (amit használ valaki? Ha igen ott mi a módja, mert nekem van az is, de még sosem használtam), de azért szólhattak volna. 627 FT-om ragadt benn, és ugye 1000 alatt nem lehet visszautaltatni. Az másfél liter benga! -
z123456789
addikt
De! Klónozni akarok, van egy db, és szeretnék még egyet. de ha meg tudom oldani én itthon, akkor megoldanám. Ebay/Ali, távirányító, aztán itthon meg nyomkorásznám. De nem tudom mit, és hogyan. B verzió, bemegyek a kulcsmásolóhoz és leklónoztatom. Csinált már valaki ilyet, hogy maga vett a netről egy távirányítót, majd önmaga leklónozta? Ha igen, hogyan, és milyen távirányítót vett.
-
z123456789
addikt
(#131722) Qru
Ezzel kezdtem, nyilván. De mivel nem találtam egyértelmű infót, ezért gondoltam megkérdezem.(#131722) Qru
Lehet félreértheően fogalmaztam, de vennék a neten egy távirányítót, és én tanítanám fel. Mivel még nem csináltam ilyet, nem tudom, hogy meg tudnám-e oldani. Helyet én is tudok, ahol ezt megoldják. -
z123456789
addikt
Sziasztok!
Társasház garázs kapu távirányítóját másolta már valaki? Bonyolult dolog ez a tanítás? Illetve hogy kiderítsem milyen távirányítót kell vennem? Érdekel a téma, és nem lennék rest kipróbálni. Persze ha ez ennél bonyolultabb, akkor elintéztetem egy arra illetékessel. Kéne egy második távirányító.
Vagy ha tudjátok, hogy ezt melyik topicban deríthetném ki, azt is megköszönném.
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #131095 üzenetére
(#131095) tboldi
Yep.(#131096) gzbotii
Nem tudom mit hazudoztam össze-vissza mikor találkoztunk, de azért néha bemegyek sajnos.(#131097) Qru
Akkor jó, megnyugodtam.Egyébként tényleg, még a legjobb, amivel csak kifejezetten hiper tesconál találkozom, amikor valóban megállok a tök félreeső helyen én is, ahonnan már mindenki lusta sétálni, és beáll mellém egy nagycsaládos, ütött-kopott verda az adams familyvel. Imádom.
-
z123456789
addikt
+(#131085) ΞΔGLΞ
Pont ezt akartam mondni, hogy inkább a parkoló végébe állást csináld! Mert bár én ha látok egy dupla helyen parkolót, csak annyit mondok magamban (amennyiben az autón látszik hogy törődve van vele, vagy nem két forintos), hogy OK, megértem. A probléma hogy sok prosztóban pont az ellenkezőjét fogja ez kiváltani, és kár lenne, ha valami barom bosszút állna. Azért a mergáért meg pláne.Múlt héten amíg szervizben volt az autóm, megkaptam anyósjelölt Suzan-jét. Ideiglenes Suzukis létemre, meg annak ellenére, hogy nem tudok parkolni (nem vicc), nagyon szépen beálltam. Mire mentem vissza ez fogadott. Mondom apád faszát! De! Kulturált leszek, bemondatom a rendszámot. 10 percet vártam, nem jött. Mondom OK haver, akkor inkább beszállok. A kormány felől.
Másik oldalon egy szintén új kis A1 Audi állt, normálisan, de azért ahhoz közel volt, hogy aggódjak, ha elkezdek bemászni nehogy nekivágjam az ajtót. Meg amúgy is szeretem a kihívásokat.
Egyébként azt hittem csak én vagyok ilyen hogy megtalálom a hülyéket. Többször fordul elő, hogy 4-en megyünk melóba, de kifejezetten csak nálam történnek 3. típusú találkozások. Ezt már meg is jegyezték, illetve haveri körben is sajnos nekem van a legtöbb ilyen sztorim. Kitartást kollega, kitartást!
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
-Ja, én akkor ciki vagyok, mert el akartam sumákolni. Az indok mondjuk az volt, hogy az egyéb nagy összegre való tekintettel, és a szerviz ajánlásával, hanyagolható ez a tétel. Visszapasztázással ugyanolyan jó lesz, mint eddig. (És itt egy kicsit olyan vagyok mint az öreg a gumival szerintem. Fogalmam nincs arról, hogy ez mit okoz, s mit nem, de mivel az általam megbízhatónak tartott személy leOKézta, elfogadtam. Nem vagyok a magam, és a zsebem ellensége, de ha valami hosszútávon kifizetődőbb, akkor inkább azt választom én is, és nem a pillanatnyi anyagi vonzat szerint döntök. ) Mivel úgy kellett letépni a korábbi trehányságok miatt, egyértelmű volt hogy cserés. Ha ezt tudtam volna előre, akkor természetesen nem ezen akartam volna spórolni.
-Persze hogy kellene, de nálam sem volt korábban, mert azt "nem kell"... Ok, elhittem.
-Azt is elfogadom, azért írtam le a kollégának, hogy ha most sincs szelephézag ellenőrzés nálam, akkor ez a gyártási hiba sem derül ki, csak amikor már ledarálja a szelepeket is. -
z123456789
addikt
válasz gzbotii #131047 üzenetére
(#131047) gzbotii
Ehhez annyit hozzátennék, hogy szerintem manapság már annyi mindent kellene tudnia az autójáról az embernek, hogy talán valahol az aranyközépút ott volna, amikor te is igyekszel a tudásodhoz, műszaki beállítottságodhoz felkészülten menni a szerelőhöz, és a szerelő is igyekezne a tudtodra adni, hogy erről, és arról nem beszéltünk de fontos lenne. Tehát a felelősség nem feltétlenül hárítható szerelőre vagy tulajdonosra, ennek egy közös munkának kellene lennie, amibe mindenki a tudása szerint belead apait, anyait. Mint mikor a dokinak elmondod, mik a tünetek. (Mondjuk az is hasonló cipőben jár, mint az autószerelés. ) Nyilván szakmailag a szerelő ad többet, de mindent ő sem tarthat a fejében, pláne, ha nem márka, világrész specialista, hanem a keletitől az amerikai kocsiig mindent hordanak hozzá.
Szóval a bácsit én ez miatt nem ítélném el így látatlanban. Lehet, hogy nem mondta senki neki, kényelmesen rábízta magát a gumisra, szerelőre, és várta, hogy majd azt jelzik neki ha baj van valamivel. Vagy bármi más lehet a háttérben, a hozzá nem értő fia azt mondta neki, jó az még, mert tájékozatlanul ő is azt hiszi, csak a profilmélység a fontos...akármi.
Az x-sara meg istenem, az én szüleim is a reklámokból tanulnak idegen nyelveket. Ha ott nem hallják, ki nem fogják tudni mondani helyesen.(#131058) kisza25
Amikor vettem az Accordot, nekem is azzal büszkélkedett a tulaj, hogy 236 000 km-nél jár, és ezt a motort Japánban összerakták, és azóta nem kellett szétszedni. Ennek én is örültem, mert azt hittem ennek örülni kell. Aztán most a 360 000-es szerviznél derült ki, hogy valóban nem volt még szétszedve, de még a szelepfedél sem került le soha, hogy hézagot ellenőrizzenek/állítsanak. Ebből következett 3 további probléma:
-szelepfedél tömítés meg volt macskásodva, csere
-szelephézagot állítani kellett
-vezérműtengely el volt kopva, csere
Szóval ha a bontáson azt érted amit feljebb leírtam, akkor ez nem biztos hogy olyan jó.
Ha konkrétan a motor szétszedésére gondolsz, ja akkor az tényleg dícséretes.Ami megfizethetetlen, az meg az hogy a Balatonon laksz.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz EQMontoya #131001 üzenetére
Pont ez van nekem.
Érezhető, és nem érzem feleslegesnek.(#131002) focvis
Jaj nemár! Én marhára nem tudok azonosulni ezzel. A nagy igazság, hogy mióta hondám van utálom a hondásokat, mióta motorozom, utálom a motorosokat. Ez így kisarkított, de a lényeg, hogy gyökerek mindenhol vannak. Lehet velem van a baj.
Boldi te meg fejezd már be a Jazz tuningot, látod mit kapunk érte! Azt' én nem is csináltam semmit.(#131003) Qru
Ahj de jól megkérik az árát...Lehet amúgy az accordba is ennyiért menne. -
z123456789
addikt
válasz focvis #130994 üzenetére
Nálam dögöljek meg nem (csak) a látvány miatt van. Sőt, első sorban, egy jobban fogó féket akartam.
Jól is bírja, jól is fog, és nem csikorog. Persze megnyugtatlak ezek mellett nincs sem kályhacső, sem spoiler, sem pirosra festett féknyereg stb...(#130997) Mágus2
Ha jól értem, akkor kb igen. Ezért intenzívebb igénybevétele volt a féknek, mire hazaértem, már alig fogott, puha volt mint a fos.(#130999) Qru
Yep. El tudom képzelni. Ezt egyébként más Accordos is alátámasztja, hogy a gyári gyengusz. Vagyis több helyen is olvastam már. Egyszer még a szerelőm is kiemelte műszaki vizsgánál, hogy igenjók lettek ezek az új fékek.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Magnum_ #130984 üzenetére
Ja, én sem, de ez ugye privát megbeszélés Boldi és az ügyfél közt.
Milyen autóra is kerülne? Milyen Astra? Miért váltanál? A hatékonysága miatt, vagy mert jól néz ki? Vagy mindkettő?
Nekem EBC van Green betétekkel, klasszisokkal jobb, mint a gyári.(#130987) tboldi
Egyértelmű, hozzá sem kell nyúlnod. Nagyjából tudom, hogyan kell, de megnyugtatna a tudat, ha ott lenne valaki, aki ért is hozzá.Akkor a folyadékokat hanyagoljuk, majd ha a tiéden kész.
(#130991) Mágus2
Ha ezt astrara érted, akkor ok. Ha úgy összességében mindenre, akkor én jelzem, a gyári Accord egy retek fos, és nekem sikerült elmelegíteni, úgy hogy azt mondtam, mi a szar, hol a fék. Bevallom, siettem, de az anyjába, nekem akkor is fogjon már![ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #130975 üzenetére
Na de egy fékbetétet le tudnánk dobni, nem? A tanulásért annyit fizetnék neked is, mint a flicknek. Akár szerszámot is viszek. Sőt használhatjuk az én garázsomat, hasonlóan jó képességű mint a tiéd.
Vagy mit mondtok fórumtársak, ne srófoljam az árat? Maradjunk a fórumtársi alapon-ban?Ami most elmaradt az a kuplung és szervo olaj, mert hogy azt állítólag nem kell, mondták. Olyat cseréltél már?
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Magnum_ #130970 üzenetére
Foglalkozik a faszt! Ezért kellett most nekem is bosszankodnom a győri hondásokkal.
(#130971) tboldi
Hm...féktárcsa? Igen?
Akkor te leszel az ember aki megtanít fékbetétet cserélni. Mit szólsz? Azt még hiányolom a repertoáromból. A tárcsa cserét akkor nem csinálhatod, mert az EBC garanciájához az a mérés szükséges. (Szerezd be gyorsan! )
Kuplung folyadékot, váltó olajat, hűtőfolyadékot, szervo olajat is le tudnád cserélni? Cserébe mehetsz a motorommal (mer azt ugyse veszel má ), meg kísérletezhetsz az autómon. De hűtőfolyadéknál figyelek ám! XD -
z123456789
addikt
válasz MunezXBK #130778 üzenetére
(#130778) MunezXBK
Ja, nem, amiatt nem vagyok jól, de sok választásom nem volt.(#130779) focvis
Technikai tudással nem vagyok annyira felkészült, hogy ezt megmertem volna kockáztatni. Továbbá a félelem -
attól a vitától, hogy esetlegesen valami nem klappol, és a szerviz rögtön rám hárítja a felelősséget a beszerzett anyag miatt - tartott vissza a bontott cucctól. Zolynet is írta már hogy mi lett volna a módjda...na pl az ott leírtakat én kapásból nem tudtam, például, hogy egy bontott tengely mitől számít jónak. A rezsióradíj valóba tök elfogadható márkaszerviztől, szerintem is.(#130787) gaborbol
Ezt nem értem teljesen. Pár hónap múlva eladtad 600ért, vagy még ráköltöttél 600-at? Egyik sem hangzik jól mondjuk. -
z123456789
addikt
-
z123456789
addikt
válasz barnam_ #129568 üzenetére
(#129568) Aggregátor
Akkor úgy tűnik ez egy légből kapott hír.(#129570) gzbotii
(#129572) nandow
Azért ha ezt a szervizben is szériahibaként emlegetik, bíznék benne, hogy legalább megpróbálnák jelezni.
Egyébként a műhelyben a szerelő mondta ezt nekem mikor behívott a szervizfőnök megmutatni a motort. Majd facebookon érdeklődtem és ott is egyet értettek vele.
Ja, hogy 320 000 km-ig van garantálva a futásteljesítmény?
Amúgy én is úgy gondolom, hogy ez sajnos ilyen. A motorblokk még nem volt megbontva sosem. A szelepfedél tömítés cserét, és szelephézag állítást, valószínű elsunnyogta mindenki.
Nem ad ki visszahívást.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz aero. #129564 üzenetére
Hm... mondasz valamit.
Facebookos csoportban mondták ezt, tehát fenntartásokkal kezelem. De elég meggyőzően dobálóztak ott ezzel, többen is, ezért gondolom, hogy igaz lehet. Lehet írok a japán hondának. Előkotorják valamelyik szekrényből az aktát.Nem beszélek olyan jól angolul, itt nem azt írják a Honda K20A (K20Z, K20C) engine problems and malfunctions alatt?
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz focvis #129549 üzenetére
Hát, ha ismersz olyan japán szívóbenzinest, aki kendőzetlenül tudja szidni azt, és őszintén beszélni az autó típus hibáiról, akkor az én vagyok. Kérdezz bátran!
Kipufogóoldali vezérműtengely és himbák elkoptak. Szériahiba a 2003-ban debütált VII gen Accordoknál. 2003 09. hónaptól gyártottakban már javítva lett ez a dolog, illetve a rosszakat visszahívták. Ezt a kocsit baszta vissza vinni a tulaj. Ez most 203 000 Ft anyagárba + munkadíjba fog nekem kerülni az egyéb nagyszervizes dolgok mellett. Szelephézag ellenőrzésnek indult.Csak azért kérdezem az olajcserét, mert azt én szoktam csinálni. Ráadásul már megvan a szett (ok, az jó lesz 10 000 km múlva is). De mivel ez nem ennyire egyértelmű, ha megyek az autóért megkérdezem, aztán max gyorsan lecserélem.
A fékkel feltétlenül én sem akarok játszani, még ha nem is tűnik bonyolultnak. A kérdés azért jött, mert a fékbetéteket én szerzem be, és lehet nem ért volna ide időben. Ezért nem vittem volna vissza a szervizbe. De úgy néz ki mégiscsak megjön.
(#129551) zoo8800
Áh, lehet hogy hagyom a francba. -
z123456789
addikt
Hali mindenkinek!
Vezérműtengely csere esetén olajcsere is van? Vagy az olaj az a addig valahol nyugszik? Tehát kiicserélik a vezműtengelyt, szelepfedél vissza, aztán pöcröff? Vagy a művelet során elfolyik az olaj is óhatatlanul, és így pótolni kell azt?
Honda Accord 2.0 benzines, CL7, K20A6 motorkód.Más: fékbetét csere megoldható otthon házilag? El lehet ott valamit cseszni? Kell hozzá valami speciális eszköz? Ugyanez az autó.Ez alapján nem tűnik bonyolultnak. Mik azok a dolgok amiket én nem tudok helyettesíteni? Gondolok itt arra, hogy egy autószerelő egy ilyen fékbetét cserénél átnéz ezt-azt. Vannak ilyen járulékos dolgok?
Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz barnam_ #128726 üzenetére
Én is így csinálom, és nekem sem szorul, és nem is gurul el, de ahogy öregszik a technika...úgy gondolom kellene. Illetve most első sorban a motorom kipufogójához kell, mert megy műszakira, és át kell cserélnem a gyárira. Gondoltam akkor már a kerékcserét is ezzel oldom meg.
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Kerékcserénél rézpaszta használatról tudna valaki mesélni? Mennyi kell kb, illetve mit, és hogyan kenünk be vele? Csak a csavarokat kell bekenjük vele, vagy az egész felületet, ahol érintkezik a felni? Így ahogy a tag csinálja? Előre is köszi.
-
z123456789
addikt
válasz bozont #118778 üzenetére
Na, engem pont az érdekelne, hogy decemberben működik-e még a dolog, mert arról regéltek többen is, hogy elvileg december 1.-ig használható a nem céges green. És továbbra is be tudok lépni a VKK-ba, látszik is az egyenlegem. De azóta nem kellett tankolnom.
(#118779) 426os
Még az enyém sem, én is elég rég megrendeltem már. -
z123456789
addikt
Sziasztok!
Na? Tankolt ma már valaki a "lejárt" green card-jával MOL-on?
Mert a törzskutamon egy szóval sem említették, hogy mától nem lesz jó, pedig azzal fizettem. Egy másik kúton mondták még 1 hónapja, hogy le fog járni. Levelet sem kaptam, sem e-mailt...asszem. -
z123456789
addikt
válasz barnam_ #116367 üzenetére
(#116379) focvis
Regisztráltam is. Igaz, addig használom. Max nem töltök fel rá 150 000-et előre.(#116410) TheProb
(#116446) MunezXBK +1 Én is ott venném. Itthon, drágább.
Netes vásárlás egy vicc... Továbbra is.
Abszolút leszarják, hogy milyen rendszámod van. Főleg pályán, senki nem fog kiszedni. 3szög legyen, meg EÜ csomag.
Illetve november 1-től már komoylan büntetnek, ha balesetet okozol, és nincs téli gumi, és van hó. De...érted? Ez csak hűhó.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Két kérdés.
(Visszaolvastam amennyit bírtam. )Mi ez a KGFB mizéria? Már megint változott valamit a történet, vagy csak simán az év végén kötőknek kell kapkodniuk? Az autó áprilisi a motor meg augusztusi fordulós. Akkor én maradhatok a seggemen, és majd ezek előtt egy hónappal kell résen lennem, ugye?
Másik: most akkor a netrisk geen megszűnik, de helyette a Forensist érdemes újra regisztrálni? Volt olyanom, de nem enged belépni az akkor regisztrált azonosítókkal, kártyaszámmal. Mondjuk nem is haználtam, mert az csak 7 FT-ot adott, a netrisk meg 10-et.
Pls, help!
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #115849 üzenetére
Én azért írom, mert így visszaszámolva meg tudom mondani, hogy mennyibe került idáig egy km. Így amikor kalkulálnom kell ,nem benzin/km-rel számolok, hanem kopás+benzin+fenntartás/km-rel. Illetve tudom, hogy kb mennyibe' van az autó összesen, és sikerül megnyugtatni magamat, hogy annyi pénzért, amennyit eddig ráköltöttem (+vételár, papírozás), sem most, sem akkor nem tudtam volna hasonló kategóriájú új autót venni. Illetve ha sokat mész, akkor egy idő után az egyébként ritkán kopó alkatrészekkel kapcsolatban is kialakul egy intervallum, amit a szervízkönyv ugye nem ír le. Mit tudom én, 100 000 km-enként csapágy csere.Vagy 40 000-enként első fékbetét. Szerintem van értelme. Én excelben vezetem.
Benzint már sehova sem írom. 120-150e/hó.
Pont most számoltam utána, 6000 Pontom van a mol multin, az ugye 6000 liter benzin. Cirka 80 000 km, kettő, max 3 év alatt.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz b4zsi- #115473 üzenetére
Sziasztok!
Nekem is tegnap mondták a kúton, hogy magánszemélyeknek megszűnik a green card, de még levelet nem kaptam. Kár érte, jó kis kedvezmény volt. Minden hsz-t nem olvastam el, ezért megkérdezem, lesz esetleg helyette valami más kedvezmény, ami igénybe vehető? Vagy akár más nagyobb kútnál van jelenleg ehhez hasonló? Van mindenféle kártyám, de jó ideje MOL-on tankoltam csak.
Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #111983 üzenetére
A sztori folytatódik. Eljutottam odáig, hogy kicseréltük a kopogás érzékelőt vsaárnap. Jakoparts kerülte bele, 40 000 Ft + munkadíj. Ezt megelőzte a trafók, gyertyák, éger szelep ellenőrzése. A régi szenzor jóval kisebb feszültséget mutatott, mint az új, ez is a diagnosztikát igazolja, mármint hogy a szenzor hibás volt. Azt megjegyezném, hogy bár utólag logikusan hangzik, de nekem nem esett le eddig, hogy a szenzor, ha rosszul működik, akkor hibás adatokat küld a fedélzetinek, ami ezek alapján rosszul állítja be a gyújtást, ezért puffanik. Én úgy gondoltam, hogy ez csak veszi a jeleket, de nincs hatással semmire, max a check lámpára. Így már érthető, hogy miért is kell kicserélni. Magyarul nem a puffogás okozza a check lámpa világítását, hanem a rossz szenzor okozza a puffanást. Az alapjárat is mintha javult volna. Ám ahogy kifordultam a sarokról a szerelőtől, újra jött a puffanás, de check lámpa csak 20 km-rel arébb. Visszamentem, nem értette a srác, az injektorokat is átnézte, kipoharazta (fogalmam sincs mit jelent), újra kitörölte a hibakódot, és abban maradtunk, hogy járjon utána, mi lehet még a gond, már cask azért is, mert most két hétig nem tudom lerakni az autót. Hazáig nem jött elő a lámpa. Majd este hív, hogy megvan a megoldás. Akksi saru le, akár egész éjszakára, majd hosszabb távot lenyomni, mert hogy tanuló fázisba kell tenni a kocsit, mert még a régi, rossz értékek vannak a memóriában. :/ . Így lett, 56 km-t mentem vele egyhuzamban, szépen, 120-130 pályatempóban. Hétfőn nem is volt check. Kedden, tegnap este olajat cseréltem, közben hív a srác, hogy mi a heyzet? Mondom minden OK, még nincs jel. Fél óra múlva mikor hazafele tartottam, előjött a lámpa, de puffanás nem volt a vasárnapi törlés óta. Az én telefonos diagom ugyanazt a hibát mutatja, mint korábban.
Van valaki, aki hozzá tudna fűzni ehhez valamit? Nem szeretném, hogy nekiálljunk több 10 000-ért kicserélni dolgokat, hogy hátha az a baj, vagy amaz a baj. >
337 000 km-nél járunk azóta, szóval ha rossz értékek rögzültek, akkor jó sok rossz érték rögzült 326 000 km óta. Feltéve ha ez egy valós felvetés...
Köszönöm.
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #111757 üzenetére
Na voltam valakinél check lámpával.
Egyelőre pékségnek tűnik, de választhattam a márkaszervíz, és ő között.Páran mondtátok, hogy a gyújtásnál is érdemes körbenézni. Le is ellenőrizte a gyújtótrafókat, azt mondta ezeknek nincs gondja, illetve számítógépen keresztül is azt látta, hogy megvan a feszültség. Továbbá a kopogásérzékelőre is azt mondta, hogy a diagnosztika rendes értéket mutat rá, tehát az működik, és mivel a leírt jelenségre reagálhat, szerinte se cseréljük, valószínű az teszi a dolgát. Kitisztítottaaz EGR szelepet, bár azt mondta, hogy km óra álláshoz képest nagyon szép állapotban van.
Szomabton viszem hozzá injektor tisztításra/cserére/ellenőrzésre, de azt mondja, hogy az egy hosszabb művelet, szóval ott hagyom. Kiszerel, megnéz, visszarak, diagnosztika....
Üzemanyagadagolás problémára gyanakszik, kérdezte, hogy a benzínszűrő mikor volt cserélve? (260 000-nél) Illetve azt mondja, hogy lehetséges hogy van még egy üzemanyagszűrőm, és mivel az nem volt cserélve, az tömődhetett el. Ha van ilyen akkor azért nem volt cserélve, mert én nem tudok róla, és a korábbi szerelőm sem tudott róla. Erre is ránéz szombaton, mert ez meg valahol a kerékjárat környékén van. LEcsekkolta a gyertyákat is, de azok nemrég voltak cserélve, szóval azokkal sejtettük, hogy nincs gond.Na mindegy. 1,5 órát szarakodott vele, kért 2000-et. És végig nézhettem, meg mutatta is a dolgokat, hogy mi merre. Közben magyarázott szorgalmasan. Elsőre szimpatikusnak tűnt, hát ha még meg is opldja a problémát.
Szóval folyt köv. Check lámpa még mindig világít.
-
z123456789
addikt
válasz kovacsroli #111739 üzenetére
Jól van, köszi szépen.
Hétvégén meglátjuk mit mond az új srác. -
z123456789
addikt
válasz kovacsroli #111697 üzenetére
Nagyon köszi a leírást. Milyen autó, ha szabad megkérdeznem?
Gyertyák voltak cserélve nemrég, de amúgy szellemként néha felvillan a töltés lámpa is (akksi is új). Ez is összefügghet akár? Olyannyira szellemként, hogy magam sem hiszem el, de mivel már legalább 3x előfordult idén, tudom, hogy felvillan. -
z123456789
addikt
Sziasztok!
Kopogásérzékelővel nem jutottam előbbre, és a néhai szerelőmmel sajnos már nem is fogok.
(10 éven át jártam az autóimmal hozzá, 39 éves volt, rendezett, szép műhely, korrekt hozzáállás, 2 hete szívinfarktust kapott. )Tegnap szerelő után kutakodtam, és egy srác jelentkezett is, hogy ő szívesen vállalja az autó szervízelését. Fel is vázoltam neki, hogy nagyjából rendben van a maga 340 000 Km-ével az autó, de a legutolsó Check lámpa projektet már nem tudtuk megoldani a szerelőmmel.
Jelenség: nagyon ritkán (havonta 1x, 2x), 1-esben, max 2-esben, gázpedál nyomásra nincs reakció kb 1 mp-ig, majd egy tompa puffanás alólam (talán kipufogó felől, legalábbis a korábbi szakival erre tippeltünk, nála természetesen nem produkálta a hibát), és újra minden OK.
A tegnap felhívott srác, így látatlanba kapásból mondott valamit, hogy az EGR szelep nyitva marad vagy mi. És a puffanáskor visszazár. Mit gondoltok, lehetséges hogy tényleg valami ilyesmi baj van? Csak mert a diagnosztika kopogásérzékelőt jelez, de véleményem szerint nem a szenzorral van a baj, mert nyilván ezt a jelenséget mutatja. Vsgy hát gondolom, és mivel 40 000 Ft a szenzor, nem kísérletezgetnék a cseréjével. Kétlem hogy a cserétől megszűnne a puffogás. Szívesen hallgatok véleményeket, ötleteket, lévén hogy új szerelőm lesz, szeretnék nem tök hülyén állni előtte, mikor magyaráz. Köszönöm.
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #104815 üzenetére
Sziasztok!
OBD II ELM 327 - Diagnosztika
Jelentem nekem is megérkezett. Jó kis kütyü, hibát olvas, és töröl is.
Még aznap egyébként kiolvastattam a hibát, illetve javítva is lesz amikor viszem a szakihoz az autót.
Kopogásérzékelő jelez, és vannak is fura hangok néha a kipufogó felől.
Köszi a segítséget, Torque appal használom.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Tegnap valaki kérdezte, hogyan lehet lekérdezni a pályamatricát.
Kapott is egy linket rá, gondoltam lecsekkolom én is mit mutat.
Mindig online veszem a matricákat, ennek ellenére kaptam egy mailt, hogy semmilyen érvényes matrica nincs az autómon.
Pedig éves megyei tuti van, kettő is.
Most akkor ez mi? -
z123456789
addikt
válasz Johnny_vT #104895 üzenetére
Huh az az átállás egy középkori lépés volt tőlük.
14 nappal korábban kell megvenned a digitális matricát, hogy érvényesen használhasd. Vicc!(#104894) nandow
Határon átérve jobb oldalon első shellnél tudsz venni, addig nem vágnak meg.
Vagy akár a határ előtti Hunoilnál is.
+1 (#104910) focvis(#104902) bitpork
Szerintem nem olcsóbb kb ugyanaz, németeknél meg még drágább mint osztrákoknál.(#104908) [vilike]
Ez egy vér ostobaság...(#104912) Johnny_vT
Ez egyszerűen az ő ostobaságuk. Mindenhol működik már évek óta. Még nálunk is, a "Balkánon". Nem elég hogy kellett nekik 10 év hogy rájöjjenek ez egy hasznos dolog (lenne) az amúgy is használhatatlan autópályáikon, ezek után még létrehoztak egy haszontalan opciót.
Ráadásul a rendszer még mindig nem automata, mert van hogy azt is megállítják akit a kamera nem bír beazonosítani. Indok: régi magyar rendszáma van....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos rollerek/tabletek eladók kiváló áron (500/750/5600 Watt)
- ÚJ Schwalbe Wicked Will Super Race 29x2.4 (62-622) mtb külső gumi
- Delonghi Autentica Cappuccino (ETAM 29.666.T) magyar nyelvű automata kávéfőző
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest