Új hozzászólás Aktív témák
-
napoleon2323
tag
Sziasztok!
Remélem elfér a kérdésem a topic-on belül.
Ha minden jól megy, akkor szeretnék vásárolni a közeljövőben egy (számomra új ) használtautót.
Átnéztem egy pár hirdetést és rendkívül szimpatikusnak tűnik a 2002-től gyártótt első generációs Mazda 6 (ezért is "gyüttem ide" ). Volt is már a családban egy ilyen jármű, már akkor is szimpatikus volt.
Leginkább benzinest szeretnék (2.0-s motorral szemezek), illetve ami fontos hogy automataváltó szükséges számomra egyelőre.
Nem lesz agyonhasználva, napi max 20 - 30km-re lenne használva, illetve hétvégente 40 - 50km-t tennénk meg vele, alkalmakként egy kis autópályával megfűszerezve.Mire kell figyeljek a vásárláskor? A rozsdásodás tudom, hogy ennél a típusnál, ebben a korban már nagy problémát jelenthet. Ezenkívül mik lehetnek még a kritikus pontok, illetve a buktatók?
Esetleg a motornak, illetve az automataváltónak van valami típushibája?Természetesen autó átnézésre nem egyedül fogok menni, autószerelő ismerősöm fog elkísérni.
Elsősorban egy megbízható autót szeretnék, viszonylag nagyobb motorral (2.0 -ig bezárólag), amelyre nem kell a gatyádat ráköltened a szervizben.
Köszönöm előre is a segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
With every conflict I grow stronger!
-
benjoe1
aktív tag
Mazda6 váltógombot keresek.
Tudtok ajánlatni beszerzési forrást?
Ez megbízható, vagy van más ajánlott?https://www.szarvaskovendeghaz.hu/
-
lemmy71
őstag
válasz napoleon2323 #2851 üzenetére
Inkább gyűjtsél még hozzá és 2007 től vegyél, az első szériás 2002 - 2003 - 2004 mind egy hulladék, nullára rohadva. Nekem 2003 -s van, vadi újonnan vettem vigyáztam rá garázsban állt mindent megkapott 200 ezer alatt van benne a kilométer mégis rohad, sokat küzdöttem a rozsdával Szóval nem ajánlom, a kűlső ne tévesszen meg
-
Topikgazda
válasz napoleon2323 #2855 üzenetére
Egy dologgal nem árt tisztában lenni. A mai magyar piacon, ha nem elégszel meg egy Swifttel, akkor kell másfél millió. Vagy ennyiért veszel kocsit, vagy lesz ennyi mire rendbeteszed.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
napoleon2323
tag
válasz rasotamas #2856 üzenetére
Sejtettem hogy nem túl rózsás a helyzet a használtautó piacon a mi kis országunkban, de nem hittem volna, hogy ennyire tragikus a helyzet.
Különben most is Swift-em van, szeretem is, de nem szeretném széthajtani, így második autónak szeretném használni rövidebb távra.
[ Szerkesztve ]
With every conflict I grow stronger!
-
lemmy71
őstag
válasz napoleon2323 #2857 üzenetére
2003 - 2005 évjáratban, kint se várj csodát
-
válasz napoleon2323 #2857 üzenetére
Én 2008 körülieket nézegettem és 90% Ausztriából vagy Németországból behozott ami még sokkal kevésbé rozsdásodásra hajlamos kocsiknál is aggályos lenne nem egy Mazdánál. Magyarországit meg vagy nem is találtam, vagy ami mégis magyar rendszámos azt is kintről hozták be pár éve vagy épp 1 éven belül és furcsa módon most el akarták adni. Nekem is nagy álmom volt egy Mazda 6, de mivel nem akartam, hogy rémálom legyen így inkább elengedtem.
Majd talán pár év múlva egy Skyactive, de azokat most még eléggé aranyárban mérik.
-
válasz napoleon2323 #2860 üzenetére
Pár darabot csak, mind külföldről behozott volt és a takarólemezek levétele nélkül is látszott rajtuk alul, hogy már megindult egy visszafordíthatatlannak tűnő folyamat. .
-
Topikgazda
válasz Moleman #2864 üzenetére
Bocsi, ez a szabály, én vagyok a topikgazda, ezt vállaltam, ez a kötelességem, így is hagytam 2 napig.
Alternatív legális megoldás: Csináld meg a hirdetést hardveraprón vagy máshol, és tedd be a linket az aláírásodba ahogy én is.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Djuree
félisten
válasz napoleon2323 #2851 üzenetére
sajnos tényleg rettenet, szinte napról napra látszik a rohadás hogyan halad.
nekem 2006-os 6-osom van, minden szép és jó, kasztni nem rohad, motor váltó minden tökéletes, de az alja, a kerékívek, a küszöbök mind szar, megcsináltatom és adom is el, pedig nagyon szeretem.
de ez így nem tartható...[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Djuree
félisten
-
Topikgazda
Na igen. De gondolom ebben fényezés nincs. Nekem is megnézték, az emelési pont javítás 15-20 ezer, de küszöbölni, kerékíveket cserélni meg ami még el van rohadva és menet közben derül ki ő 300-at mondott látatlanban.
Azt mondta, csináljuk meg az emelési pontot úgy átmegy vizsgán, a következőre meg már nem éri meg megcsinálni mert addigra ér a kocsi 400-at és annyi a lakatolás is lesz.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
sutszi
veterán
válasz UberMutant #2870 üzenetére
Én 6 hónapig vártam a TTF-re, mert így adtak időpontot. Eredetileg 125 körül lett volna a spec alvázvédés... De első nap letakarítják az alját alaposan és állapotfelmérés van... Mivel viszonylag nagy felületen volt csiszolni való munka meg 2 résznél lakatolás is képbe jött így arra külön adtak árajánlatot... Időben is totál bizonytalanok voltak, hogy mikorra, meg hogy tudnák teljesíteni... és árban kb 450 körülre jött volna ki úgy, hogy ha még nem találnak további csúnyaságokat... Érezhető volt, hogy nem akarnak vele foglalkozni így próbáltak nagy számot mondani...
A lakatos melóra még meglátjuk de lehet, hogy fele vagy harmad áron kerül megoldásra. Meg időközben leszedtük az elején a hidat, és a nyúlványokat is passziváltuk meg kapott egy vastag réteg Hammeriteot. Az pár ezer + egy hétvégénkbe került... Legalább jobban megismertem a kocsit és még tetszett is...
De az ilyen hozzáállást én sem értem.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
UberMutant
őstag
pedig annyira egyszerű, addig kell emelni az árat, amíg éppen el tudják végezni a vállalt melókat.
ja , hogy akkor néhányan elmennek? mit számít, pénzüknél maradnak.
ez a fájó, hogy eddig nem jutnak el. (inkább kimennek külföldre, amikor itt is van fizetőkéspes kereslet)sajnos az enyémen ezért nem lett alvázvédelem. , ha addig kibírja 10 évesen majd lecserélem.
-
Topikgazda
válasz dzoli87 #2874 üzenetére
Akkor már csak az a kérdés mennyire volt szar és hol csináltattad? Kérhetek kontaktot? Akár privátban ha úgy gondolod.
Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha már küszöböket, kerékíveket cseréltetsz, esetleg ajtókat kell javíttatni netán még első sárvédőket is (olcsón cserélhető csak fényezni is kell) akkor már kaphat egy telifényt is a kocsi, és akár színt is változtathatsz, láttam szép egyedi szineket, pl:[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
sutszi
veterán
Van valakinek Mazda 6 2010 utáni GZ generáció 2.5-ös motorral? Érdekelnének a tapasztalatok. Gyerekbetegségek, motor megbízhatósága( olajat eszi nem eszi...vannak-e nyűgjei), örök kérdés: mennyire rohad?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
Hagyjuk a GZ-t... elég ha 2010 utáni tehát FL és 2.5i.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Djuree
félisten
üdv!
6-os benzines kombi mazdát milyen évjárattól érdemes venni ami nem rozsdál?
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
nagyúr
Elég jó szerek vannak már arra, ha csak felületi a roszda, akkor le lehet kezelni. Ha átrohadt a lemez, akkor persze már csak a csere segít, de egy sima rozsda azért nem a világvége. Meg persze attól is függ, hogy mennyi időre akarod venni. Én úgy vettem az enyémet (GY FL), hogy 5-6 évig hajtom, amíg végképp meg nem pusztul, aztán mehet a bontóba, nem érdekel. Annyit meg simán kibír...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Djuree
félisten
adott 2006-os kombi mazda6 és első izzót szeretnék cserélni a tompított fényhez.
leszedtem a kör alakú műanyagot a hátuljáról meg leszedtem a sarukat de az izzót nem tudom kiszedni meg kicsi is a hely. látom hogy legkönnyebb akkor lenne ha leszedném a kerék fölött lévő műanyag borítást de arra nincs lehetőségem. így is ki lehet, vagy nem fog kiférni az izzó? az izzó hogy jön ki? találok egy kis fém kampót/pecket de nem tudom kimozdítani akárhogy mozgatom. 1 fém kampó/pecek van vagy 2?LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topikgazda
Halogén vagy Xenon?
Halogén esetén kis kampós. Az izzó kifér, azzal nincs gond, csak nőgyógyász kéz nem árt hozzá. Vészhelyzet esetén ki lehet venni az ablakmosó tartályt vagy a légszűrőházat, bár lehet az inkább a távolságinál segít. Itt jól látható a mechanizmus, ebből is van azért pár fajta, pl nekem a bal eredeti a jobb utángyártott és nem egyforma, asszem ott 2 kampó van.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Djuree
félisten
válasz lemmy71 #2889 üzenetére
ahha köszi, akkor jót piszkáltam én csak nem tudtam elhúzni a lapát kezemmel. na majd nekiállok megint. vagy megkérem a főnököt, fele akkora mint én, gondolom a keze is kisebb.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Djuree
félisten
na kicseréltem közben, csak a hátsó fedő műanyag kör esett le a műanyag padlóborításra amit nem tudok kivenni egyszerűen, úgyhogy marad ott egyenlőre.
nem nagyon tud oda víz menni normál esetben...LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
lemmy71
őstag
Víz nem, de a pára szépen lecsapódik és a port és is megköti majd Vedd le a haspáncélt és tedd vissza a műanyag fedőt szerintem. Bár lehet hogy a haspáncél gyári csavarjai fullra bevannak rohadva és csak letörni tudod kicsavarni nem. Én a jó múltkor újítottam fel, szinte mind bele volt törve, kábelkötegelő fogta a haspáncélt már Kifúrtam az összes csavar és a tartófülekre 6 -s rozsdamentes lemezanyákat nyomtam és saválló lencsefejű imbuszcsavarral raktam vissza a haspáncélt. Így már soha többet nem lesz vele gond
-
aleister
veterán
Az újabb Mazda 6-okban egész pontosan milyen konstrukciójú automata váltók vannak?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Moleman
addikt
válasz aleister #2894 üzenetére
Konstrukciót tekintve hagyományos automata, kicsit továbbfejlesztve.
[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
válasz Moleman #2895 üzenetére
Megnéztem a videót. Köszi!
Ez alapján amolyan mindenből jó, de igazándiból semmiből sem kimagasló megoldásnak tűnik nekem ez a "full range look-up clutch" nevű megoldás. Legalábbis, amikor ecsetelik, hogy ötvözi a DSG sima váltásérzetét a CVT takarékosságával, akkor ez jött le.
Azért kérdem, mert több szakmai cikk is úgy nyilatkozik, hogy a modern automaták, akár takarékosabbak is lehetnek, mint a manuális váltók. Ellenben spritmonitoron a valós fogyasztási adatok rendre 0,5-1 liter többletfogyasztást jeleznek CD150 és CD175 esetén, illetve a benyásoknál is.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz Moleman #2899 üzenetére
Értem.
Ez szerintem szoftveresen, programozással orvosolható.
Továbbá, ha lehet hinni a szakirodalomnak, és maga az áttétel váltás gyorsabban megtörténik egy automata esetében, mint kézivel, akkor a kormányon lévő váltófülek használatával tán valóban gazdaságosabbá lehet tenne, de így kvázi kiheréli az automatát az ember.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NBA és kosárlabda topic
- OLED TV topic
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...