Új hozzászólás Aktív témák
-
sutszi
veterán
válasz Gustavson #3049 üzenetére
Milyen OBDII-d van? Én is szeretnék venni egyet, de még nem mentem bele mélyen a választékba.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
csendes tag
-
csendes tag
válasz rasotamas #3053 üzenetére
Textar tárcsát vettem, most lesz 2 éves, eddig bevált, bár elcsesztem, mert a hátsó sajnos nem lakkozott, és ugye így rozsdás a közepe, az első meg szép fényes, de nagyon bevált, sőt, néha túl jól. Az abroncsokat leólcsózva vettem egy csepeli gumis cégtől, elfekvő raktárkészlet, féláron adták. Nekem pont megfelel.
Mouse driver not found! Please click OK!
-
sutszi
veterán
válasz Gustavson #3054 üzenetére
A link valamiért nem jó. Ez simán mobillal is együtt tud működni? Hogy épül fel a wifi kapcsolat? Neked a fejegység a wifi hotspot?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
csendes tag
Ja, mert mobilról másoltam. Inkább leülök gép elé.
Elvileg ez lenne az: [OBDII]
Simán a fejegységebn lévő WiFi-hez csatlakozik, nem kell semmilyen hotspot.
Android 7.1 beállítások/ WiFi/ keresés/ csatlakozás. Semmi ördögi beállítás nem kell, max. ip cím a Torque-ban, de az is simán felismerte.Mouse driver not found! Please click OK!
-
Zsocy155
őstag
Sziasztok!
Boldog Új Évet kívánok!
Most jó áron hozzá tudnék jutni egy 2004-es Mazda 6-hoz. A karosszéria javításon kívül (korrodált, nem törött) gumiharangokat kell cserélni valamint a klímát tölteni (az ismerős tulaj elmondása szerint). Szívesen venném a javasalaitokat, hogy mire figyeljek még.
Köszönöm szépen. -
lemmy71
őstag
válasz Zsocy155 #3058 üzenetére
Nem akarlak elszomorítani de az az évjárat mocskosul rohad, amire nagyon vigyáznak az is iszonyatosan letud pusztulni, amit meg csak hajt a gazdája arról ne is beszéljünk. Kívülről szépek de amikor lehántod az alvázvédőt ha van egyáltalán rajta, akkor elájulsz a látványtól. Nem a levegőbe beszélek nagyon jól nézd meg mit veszel Ha esetleg diesel akkor alsóhangon 200 a kettőstömegű plusz turbó vezérlés injektor stb. De kívánom hogy legyen szerencséd és egy jó példányt fogjál ki Az enyém 2003 -as diesel 200ezer km. a gumiharangok még gyáriak olyanok mint az új hogy legyen viszonyítási alapod azért említettem meg.
[ Szerkesztve ]
-
Zsocy155
őstag
-
lemmy71
őstag
Rossz volt a tömítő és a korróziógátló anyag, ha jól emlékszem 2005 után váltottak beszállítót és onnansótól már javult valamivel a helyzet. Amúgy meg a másik hogy nem tizenévre készültek ezek az autók, és az akkori áruk igazán jó volt a hasonló kategóriákkal szemben. Amikor vettem 2003 ban durván 2 millával volt olcsóbb mint a "hasonlóan" felszerelt passat amihez adtak egy kanna motorolajat mert zabálta igaz az nem rohadt szét, bár annak a mai használt piaci értéke szinte nulla
Gustavson (#3064)
Két éve én is néztem egy spanyol 2007 mps -t, az is olyan volt mint, amit vitrinben tároltak, igaz az ára is vetekedett az aranyéval[ Szerkesztve ]
-
csendes tag
válasz lemmy71 #3067 üzenetére
Állítólag kevés volt akkoriban japánban a vas, és a kínaiaktól rendelt fémötvözet sem a minőségéről lett híres.
Én azt mondom, hogy mindegy mennyire rohad, javítható, vannak ennél rosszabb autó konstrukciók is.
Mert aki "Macüda"-t vesz, nem szimplán egy autót, hanem élményt vesz!
Mouse driver not found! Please click OK!
-
lemmy71
őstag
Nem is igen a korróziógátló anyaggal volt a főprobléma igaz a hátsó futómű festése egy gyalázat hanem a tömítő anyagokkal, valamiért kiszáradtak és szó szerint szétporladva kihullott, utána a két lemez találkozásánál a rozsda úgy él mint a királyok
Pedig a 2007 gyártásúak már más karosszéria tömítőanyaggal voltak szerelve -
Topikgazda
válasz Zsocy155 #3061 üzenetére
Nézd, ez nagyon jó ár. Ma Magyarországon épkézláb autó nincs másfél alatt, vagy lesz annyiba mire rendberakod. 250 vételár, +500 lakatolásra-fényezésre, átiratás, vezérlés, olajcsere, plusz apróságok, tuningfelni, ablakfóliázás, és még mindig 1 millió alatt vagy. Ha nem most hozta németországból és 600ról lett visszatekerve és 1000 kilométerenként eszik 2 liter olajat (mert akkor 300ért kell még egy motorgenerál) akkor megérheti.
Az enyém 2004 dízel, magyar 295ezer valós végig vezetett. Rohad, de nem úgy mint a németek, ennek az alja még épkézláb. Küszöbök, kerékívek, ajtók alja, igazából esztétika. Ezen kívül a hátsó gátlók lennének cserések, meg pár apróság, de 500ért nem adnám oda, mert mit veszek helyette?https://tinyurl.com/rasoapro
-
csendes tag
válasz lemmy71 #3071 üzenetére
Az én 3-asom Szlovéniából került be. 2 éve karácsonykor vettem. Akkor egészen korrekt állapotban volt az alja, ezért is mertem megvenni. 2006-os és most a gyári alvázvédelm itt-ott látszik, hogy már nem nagyon véd. Az ajtók belső éle, kezd a vízelvezetőknél felpöndörödni, de némi rozsdaátalakítóval lassítható.
A motor eddig jó, a vásárlás után kapott új féket, olajakat, feszítőgörgőt, szíjat, és egy új klímakompresszort, ami kicsit fájt. De a dobozhoz nem kellett még nyúlni, talán most lesz egy kipufogó csere, mert a vége az konkrétan tésztaszűrő lett.Mouse driver not found! Please click OK!
-
GEPESZ66
veterán
Ebbe jó az E10 benzin?
Mazda6 1.8 benzin, 2007 -
csendes tag
válasz GEPESZ66 #3074 üzenetére
Mazda E10 petrol is cleared for use in all models with petrol engines introduced in and from the year 2002, Mazda6 (GG/GY) and models with petrol engines introduced thereafter.
Magyarul:
A Mazda-ban az E10 benzin használatát engedélyezték minden benzinmotoros modellben, amelyet a 2002-es évtől gyártottak le, a Mazda6 (GG / GY) és az azt követően bevezetett benzinmotoros modellekben. [.pdf]
Ettől függetlenül, én tuti tankolok néha OMW 100-ast, főleg télen. Drága de minden 5. tankolást ezzel tervezem.[ Szerkesztve ]
Mouse driver not found! Please click OK!
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3045 üzenetére
Pedig tökéletesen igaza van.
Ez egyik legnagyobb tévhit, hogy télen járatni kell alapjáraton a motort, és majd milyen jól bemelegszik. Ennek csak egy aspektusa, hogy mivel tök felesleges (sőt káros a motornak a kopás tekintetében), ezért környezetszennyező is.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Topikgazda
válasz aleister #3079 üzenetére
Az indítás utáni első 20-30 másodpercben amíg nem jut el mindenhova a motorolaj nem ildomos semmilyen terhelést adni a motornak, tehát elindulni, a gázpedálhoz érni sem.
Utána, mivel nincs terhelés, nincs fordulat, nincs súrlódás alapjáraton parkolva rendkívül lassan melegszik be. Gyanítom k*rvára mindegy, hogy álló helyzetben, vagy menet közben melegszik-e be a motor, hiszen a melegedés oka maga a súrlódás amit minimalizálni akarunk.
Én is szoktam járatni az udvaron, de nem a kopás miatt, hanem g*ci lusta vagyok lekaparni a jeget, amíg komótosan megiszok egy kávét az asszonnyal addig leolvad. Van kályhám a dízelben, gyorsabban melegszik, mint a feleségem benzines Hondája.https://tinyurl.com/rasoapro
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #3081 üzenetére
Igazándiból hőmérséklet és olaj viszkozitás kérdése, hogy mennyi idő alatt ér végig a kenési körön az olaj. 5-60 mp jellemzően Magyarországon. Ezért szokták mondani, hogy max turbós dízeleknél lehet indokolt a fél percnél hosszabb járatás. Extrém hidegben akár 1.5 percig is eltarthat, míg a turbón is átmegy az olaj, de ennél tovább járatni nem tanácsos.
Nem csak a súrlódás miatt melegszik be a motor, hanem főként az elégetett üzemanyag miatt. Terhelés alatt nyilván magasabb a fogyasztás, több az elégedett üzemanyag, több a keletkező hő, ergo hamarabb melegszik be a motor.
Azt is lehetne, hogy járó motornál, üresben padlógázzal próbálja valaki ugyanezt a hatást elérni. A végeredmény kb ugyanaz, mint terhelés mellett, a különbség, hogy az előbbi esetben egy helyben maradsz, az utóbbiban meg távolságot teszel meg. Szóval az időn túli járatás nettó környezetkárosítás, pénzkidobás, stb.
(#3080) lemmy71
A szaksajtó egyetért a téli járatás minden tekintetben való károsságát illetően. Én csak ennek a videónak a megtekintését tanácsolom. Gajdán Miklósnak egyébként van egy rakat jó kisfilmje a motorolajakat, üzemanyagokat vagy épp a takarékos vezetést illetően.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
csendes tag
válasz GEPESZ66 #3074 üzenetére
Egy újabb lehetőség az ellenőrzésre:
[E10 check]
Magyar fejlesztésű oldal. A TC-n is van róka egy cikk.
A "prémium" üzemanyag ~+50Ft/l, ellenben marad E5 jelzésű. Szerintem mindenki maga dönt, hogy mit tankol. Puding próbája az evés. A műanyag sem örökéletű, 2000 év után ígyis-úgyis, lebomlik . Nem kell ahhoz üzemanyag csőnek lennie, hogy kirepedjen.Mouse driver not found! Please click OK!
-
lemmy71
őstag
válasz aleister #3082 üzenetére
Ez nagyon szép és jó amit az ilyen és ehhez hasonló videókon vagy nyomtatott formában amit az ember elé tesznek. De az életben nem mindig így működnek a dolgok, elég sok hidegindításon és motormelegítésen vagyok túl, legyen az személykocsi vagy kamion, nem a levegőbe beszéltem van némi tapasztalatom De én itt elengedem ezt a témát, mindenki úgy melegíti a motort ahogy neki jó.
-
Topikgazda
válasz aleister #3082 üzenetére
A környezetkárosító és üzemanyagpazarló hatásokról lehet vitatkozni, amiről viszont nem:
Egy leolvadt langyos autóba beülni és nem a jeget vakargatni megér plusz pár deci üzemanyagot.
Hogy a motor kopásának jót tesz-e, vagy árt-e (azt azért nem gondolnám, hogy árt a melegítés) az kérdéses.https://tinyurl.com/rasoapro
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3084 üzenetére
Szerinted hány agysebész által tervezett és megépített orvosi lézer forog közkézen? Nos, nem sok. Egész egyszerűen azért, mert ők csak használják ezeket az eszközöket, nem értenek a működéséhez. Túlzó példa, de szerintem átmegy, hogy mit akarok mondani vele.
Attól, hogy volt már szerencséd pár indítózást levezényelni, még nem leszel mérnök, vagy épp nem lesznek röntgen szemeid, hogy beleláss a motor belsejébe, hogy aktuálisn mi történik ott. Én sem 5 km-et vezettem eddig életemben, de mégis inkább a szaksajtó -ismétlem- egybehangzó véleményére adok, mint egy random fórumita szavára. Igazából egyetlen olyan komoly forrást nem találni a neten, ami az üresjárati bemelegedést hasznosnak írja.
Persze meggyőzhető vagyok. Ha esetleg vezettél párhuzamosan ugyanolyan motorral szerelt, ugyanolyan útvonalon, ugyanolyan menetkörülmények között közlekedő, mondjuk 1000 ugyanolyan gépjárművet, melyekből 500-at járattál 5 percet indulás előtt, 500-at pedig 1 perc melegítés után használtad. Majd ezeknél feljegyezted rendszeresen a kompresszió adatokat, olajfogyást és üzemanyagfogyasztást.
Na ezt már lehetne tapasztalatnak nevezni, és műszaki jellegű kérdésben érdemi érvként felhozni.
Viszont nagyon jó tanulmányok születtek már ebben a témában. Pl ez és ez. Mivel az utóbbi fizetős, így csak a konklúziója ismert.
(#3085) rasotamas:
"A környezetkárosító és üzemanyagpazarló hatásokról lehet vitatkozni."
Igazából nem.
Ezek is tények, lásd a fenti tanulmányokat.
Abban igazad van, hogy komfortosabb beülni egy nem jéghideg autóba, de itt nem erről volt szó, hanem, hogy a motornak jót tesz-e.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
nagyúr
válasz aleister #3087 üzenetére
Én se szoktam sokat melegíteni, inkább óvatosan 2000-3000 között tartom a fordulatot, amíg be nem melegszik.
Viszont arra emlékszem, hogy annak idején (és még ma is) a reptéren a repülőgépeket nagyon szigorúan minden nap bemelegítették felszállás előtt. Külön műszaki ember volt erre, soha nem mardt el a bemelegítés akár soros, akács csillag motoros gép volt...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Topikgazda
válasz aleister #3087 üzenetére
Ezt elismerem, többlet-üzemanyagfogyasztással és ezáltal többlet-környezetkárosítással biztosan jár a melegítés.
De most nincs pénzem garázst építeni, ami szintén többlet-környezetkárosítással járna, fát kellene hozzá kivágni, zsindelyt gyártani, stb.
Ha csak biztonságossá akarom tenni az elindulást (kilássak az üvegen), az végülis megoldható annak előtte este letakarásával is (hacsak belül nem fagy rá a pára), vagy kapargálással, esetleg a forróvizes zacskós módszer is jó, de a vizet is fel kell melegíteni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
aleister
veterán
válasz rasotamas #3089 üzenetére
Persze, érthető.
Amíg dízel Opelem volt, én kesztyűben vezettem télen, valamint letakartam elől-hátul a szélvédőt, így nem fagyott rá. Ettől eltekintve hideg volt bent, ráadásul lassan is melegedett fel.
Amióta megvan a Mazda nincs ilyen gondom. Kormányfűtés, ülésfűtés be...ettől még lehet, hogy hűvös van a kocsiban, de ez a kettő olyan komfortérzetet ad, aminek köszönhetően nem fázik az ember.
(#3088) pilóta
A repülőgép hajtómű szerintem más téma. Más üzemanyag, más konstrukció, más üzemi körülmények.
Ott biztos indokolt a hosszabb járatás.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
Ti szoktátok tisztítani a levegőszűrőt? És ha igen, hogyan?
Tegnap gondoltam kicserélem. Meg is rendeltem Bárdinál, viszont előtte ránéztem a manuálban a karbantartási periódusra, és elvileg 20e km-ként kell tisztítani, 60.000-ként meg cserélni. Az enyém kb 30.000 km-t futott. Átfújtam kompresszorral, de a nagyobb dzsuvák eltávolításán túl nagy javulást nem észleltem.
(#3094) lemmy71
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
sutszi
veterán
válasz aleister #3095 üzenetére
Évente mikor minden mást is cserélek akkor ezt is...nem tisztítom. Nem tétel annyira, hogy küzdjek vele.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Topikgazda
válasz aleister #3095 üzenetére
Szerintem cseréld ki. Én minden olajcserénél azaz 10-13-15 ezrenként azt is cserélem. A nagyobb dzsuvákat ki tudod takarítani, de a kicsik eltömítik és azokat nem.
Jobbik eset ha csak fojtja a motort és nem jut be dzsuva ami jelentős kopást eredményez.https://tinyurl.com/rasoapro
-
lemmy71
őstag
válasz aleister #3095 üzenetére
Ha százszázalékosan gyárit veszel akkor 20 ezrenként kompresszorral kifújod, persze lehet sűrűbben is, de csak a gyárit és szigorúan szemből fújd 6 - 7 báros nyomás már szépen kitakarítja. De ha bárdist japanparts unix vagy ehhez hasonló másolatokat veszel, azokat ne fújkáld, évente csere nem egy nagy tétel. Én az enyémeknél (diesel) a légtömegmérő szenzort évente egyszer féktisztító sprayval átfújom. Vagy veszel egy [K&N] betétet és a hozzávaló [tisztító szettet]
[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3099 üzenetére
Nálam ez lesz az első csere. Nem tudom, hogy az előző tulaj miket használt. Eddig garis volt az autó. Szakszervizben csináltak vele mindent Belgiumban. Ránézésre Mann-Filter van benne, de magán a szűrőn mindössze annyi van írva, hogy 7T24.
Ilyen egyébként, csak nem 70 mm magas, hanem 60.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.