-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lmh
őstag
Sziasztok!
MÁK Webkincstár és App nektek is vacakol? Nagy nehezen be tudok lépni, de nem tölti be a az adataimat, portfóliómat.
Régen ujjlenyomatot leolvasta és pár másodperc alatt ott volt minden. Hónapok óta viszont folyamatosan úgy érzem hogy hétről hétre lassul. Sokszor be sem lép elsőre, hanem visszadob a bejelentkezési képernyőre, másodikra nagy nehezen beléptet majd szintén lassan betölti az adatokat... aggasztó és idegesítő...Steam Deck / PC: i5 6600 / Inno3D GTX 1650 Super Compact 4GB GDDR6 / MSI B150M Bazooka / Patriot 2x8GB DDR4 2133Mhz / Chieftec Force 400W / OCZ Agility3 120GB, Kingston UV400 480GB, Samsung HD103SI 1TB / Win 10 64bit / LG 34UM68-P monitor
-
buherton
őstag
[A napokban eldől, hogy csődbe megy-e a Lufthansa, vagy sem] No, szerintetek hagyják bedőlni?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
-
Stanlee
őstag
válasz buherton #43503 üzenetére
Nem fogjak hagyni bedolni. A nemet allam kisegiti, ha jol emlekszem 7,5 mrd euros hitelt kapna a Lufthansa, 9%-os barati kamatra, cserebe a ceg 25% allami kezbe kerulne es a vezetosegebe delegalna a nemet allam par embert. A szockok meg a tobbi is egy ilyen lehetoseget ki nem hagynanak.
Szerintem MUC es FRA forgalmanak fele Lufthansa csoportos geppel van tele, ha hagyjak oket kimulni, akkor mindket hub szep magyarosan monda bexarik, mivel a fapadosok sem fogjak tudni feltolteni a slotokat.
Engem munka miatt zavarna, mert MUC-bol fapaddal csak direkt uticelokat lehet elerni, tobbnyire valami kellemetlen idopontban, igy ilyen reggel elsuhanok Barcelonaba, letolok 4 megbeszelest es este 11 kor otthon alszom nem lesz mar, helyette lesz ugyanennyi megbeszelesre 3 teljes munkanap.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Lex Icon
senior tag
válasz j0k3r! #43504 üzenetére
légitársaságok nélkül még nehezebben tud majd újraindulni a turizmus
A repülők és minden ami hozzá tartozik megmarad, csak a cég változik.
Ha hagyják bedőlni, akkor majd egy másik cég üzemelteti és remélhetőleg tanul az elődje hibáiból. Ha megmentik sose tanulnak csak az adófizetőket zsigerelik ki és nyomják még mélyebbre a gazdaságukat. -
-
j0k3r!
senior tag
válasz Lex Icon #43506 üzenetére
És mi van, ha még 9-12 hónapig ez lesz és 10-ből 9 légitársaság csődbe megy, mert nem mentik ki őket és nincs ennyi tartalékuk? Gondolod, hogy a túlélő 1 készen fog állni 10x-es forgalomra 1 egységnyi repülővel (feltételezve, hogy nem tud 9 egységnyi gépet venni cash hiányában)? Szerintem nem ilyen egyszerű a képlet...
some men just wanna watch the world burn...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Lex Icon #43506 üzenetére
"csak az adófizetőket zsigerelik ki"
"7,5 mrd euros hitelt kapna a Lufthansa, 9%-os barati kamatra, cserebe a ceg 25% allami kezbe kerulne es a vezetosegebe delegalna a nemet allam par embert."
7.5beur 9%os kamatra és 25%os részesedés. Pilóták vállalták, hogy két évig! fele bért kapnak.... Ez nem feltétlen rossz üzlet ha ezt a rvcsomagot 5év múlva el tudják adni... mondhatni a rvesek kizsigerelése akik persze hogy nem akarnak több pénz beleölni szóval megmentése.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz julius666 #43507 üzenetére
Az a baj, hogy rengeteg állami cég nincs privatizálva vagy/és a keze nincs elengedve. Nekem személyes tapasztalatom hogy mindet de vmi elképesztő mód szétlopják. Így lesz az, hogy baromi drágák de veszteségesek.
A malév wizz egy jó plda. Az egyik végtelen számban vitte az adóforintokat. A másik meg hozza.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Lex Icon
senior tag
válasz j0k3r! #43508 üzenetére
Ha van 10x-es forgalomra igény, akkor miért menne csődbe a többi mind? Pont annyi cég marad meg, amennyire igény van, ill. amelyik gondolkodott előre egy válság helyzetre is, ami már régóta várható volt, tehát nem mondhatja senki, hogy váratlanul jött.
Piacgazdaság: kereslet-kínálat. -
Lex Icon
senior tag
válasz Dare2Live #43509 üzenetére
Attól, hogy előadják, hogy milyen szép feltételek vannak (amit azért teljesíteni is kell!!), attól még az állam a polgárok kontójára jótékonykodik egy magáncégnek akinek a legutolsó sufni bank se adna kölcsön.
Az értékpapír-piacok “államosítása” -
Lex Icon
senior tag
Too big to fail
Ilyen gazdasági bullshitekkel tele van a padlás. De attól még nem lesz igaz.
Csak menjenek a szemétdombra a nagy cégek, legalább tisztul a piac és helyet adnak kisebbeknek, akik olcsóbban, gazdaságosabban és kevesebb állami lobbival meg sumákolással fognak üzemelni.
További olvasnivaló: Nem viccel a FED
Az államnak nem az a feladata, hogy magáncégeket mentsen meg. A piacot hagyni kellene a saját szabályai és öntisztulásával működni fájjon az bárhogyan is, mert ez a normális működése. Ha az állam beleszól, azzal csak szőnyeg alá söpri a problémát és következő alkalommal még nagyobb lesz.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Lex Icon #43513 üzenetére
Másik oldalon az állam áll. nincs nagyon olyan hogy nem nem aadjuk a 25%ot...
Szerintem jó pl Tesla.
Tesla ~2009 elején állami mentőövet kapott. Különben ~99% csődbe ment volna. 2014re fizette vissza természetesen kamatostul. Óriási anyagi, emberi... nyereség volt hogy US "a polgárok kontójára jótékonykod"ott. Nem tudom azóta TEsla mennyi adót fizetett magában, munkavállalóin kerersztül de nem keveset.De sztem GM is csődbe ment volna. Én is neccesnek éreztem a megmentésüket. De ők is visszafizették a pénzt kamatostúl és az is komoly anyagi, emberi nyereséggel zárult.
De SpaceX se élte volna meg a 2011et ha 2008 végén nem kapja meg sztem ráhatással a fellövéses szerződést. És még mindig ULA számlázna 400-500m$okat fellövésenként SpaceX meg uezt jelenleg ~100m$ból válalja. Ha nem kap "mentőövet" SpaceX is kuka lett volna.
Ami megszünt vége és kb nem fizetett vissza semmit az autóiparban emlékeim szerint a Fisker volt. De ők kapták a legkevesebbet.
Végeredményben k* jól járt az US mint állam és az US állampolgárok.
Afelől nincs kérdésem, hogy ha uez MOon ment volna akkor a haverokat tömték volna ki pénzel. Izé tömik ki pénzel.
szerk: Természetesen én is szörnyülködve figyelem amit a FED csinál. De még mindig 1000* jobb mint ami pl MOon megy.
@emvy: őőő ok. Rákerestem ~10b$ bukott rvek eladása után rajta US. Kiszámíthatatlan költői kérdés de kérdés mennyi volt az elmúlt 10évben a nyeresége annak, hogy működik és nem ment csődbe. Tippre vastagon megérte.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Csak mert téma volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Lex Icon
senior tag
válasz Dare2Live #43515 üzenetére
Nem sorolom fel azokat, akik mégis csődbe mentek (lásd 1-gyel feljebb ), de attól, hogy van pár sikeres megmentés, rengeteg van, ami pénzkidobás volt. Attól, hogy csődbe megy egy cég, a piaci rést betömi egy másik és felszívja az előző dolgozóit, eszközeit. Ha normálisan működik a piac, a gazdaság, akkor fejlődik is, de nem mesterséges stimulálással. Az államnál ez inkább politikai ok, mert az embereknek jobban tetszik a megmentő szerep és a szavazatok jobban jönnek miatta, mivel az emberek többsége nem érti meg, ill. rosszul reagálja le, ha nem segít az állam.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Lex Icon #43518 üzenetére
Maradjunk autóiparnál. 1db volt tényleges pénzkidobás. A Fisker. Innen behozhatsz politikát meg akármit de az államnak és az állampolgároknak is erősen úgy néz ki megérte.
A táblázat természetesen pillanatfelvétel.
Persze be lehet hozni az űripart is. Az, hogy 2008ban megmentették rendeléssel nem hitellel SpaceXet elképesztően kifizetődött. ULA simán kiszámlázná az 500m$okat fellövésenként. Helyette 100m$ számláz SpaceX. Nem Oroszoknak kell fizetni szálítmányozásért és remélhetőleg nemsokára már emberek feljuttatásáért sem. Sött már mindenki vért szív mert árban képtelen versenyezni a Falconnal. És persze a starlink se lenne sehol amihez képest maga a spacex semmi egy gigabrutál dobás lehet.
Szóval én nem értek egyet avval, hogy a mentőöv feltétlen rossz. Kérdés a feltételek. Moon magyar valóságból kiinndulva persze az.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
julius666
addikt
válasz Lex Icon #43514 üzenetére
A piacot hagyni kellene a saját szabályai és öntisztulásával működni fájjon az bárhogyan is, mert ez a normális működése. Ha az állam beleszól, azzal csak szőnyeg alá söpri a problémát és következő alkalommal még nagyobb lesz.
A kapitalizmus ideális formája, a sok szereplős szabad piac esetében teljesen igazad lenne. Sajnos ezt a kimentésekben érintett, jellemzően erősen tőkeigényes, stratégiai szektorok réges rég maguk mögött hagyták, ezek oligopolisztikus piacok. Nagy repülőtársaságból, autógyártóból nincs sok egy országban, még a nagy USA-ban sem. Ha egy csődbe megy, nincs ott a helyére azonnal 10 másik hazai cég, hanem rendszerszintű problémát okoz. Az eleve kevés versenyző ritkulásával vagy durván tovább csökken a verseny, vagy rosszabb esetben más ország államilag pénzzel kitömött multija marja fel a lehetőségeket, könnyen lehet végleg.
-
Stanlee
őstag
válasz Lex Icon #43506 üzenetére
Jelen pillanatban AirFrance - KLM kombonak odaadta a penzt a francia es holland allam, hogy tuleljen.
BA-Iberia kombonak UK igerte be a zsetont, de azert nem hiszem, hogy a spanyolok is szukmarkuak lesznek.
Norwegian-t is most megtolja norveg allam, pedig az a legitarsasag is beteg volt.
Lufthansa: Alitalia-t, amit mar mindenki beszantott volna az olasz allam megkapta jatekszernek es toljak bele a penzt, hogy megmentsek. Austrian, nem hiszem hogy az osztrakok hagyjak majd elesni, ahogy a Swiss-t se a svajciak. A nemetek meg a Lufthansat alapbol nem engedik el. Tarsadalmilag jelentektelen kb. 140 ezer munkavallalo direktben, amit a Ryanair, Wizz, Easy biztosan felszipakolna, de van aki inkabb nem fog elmenni hozzajuk. A wizz az gyorsabban lapatra tette az embereit, mint hogy kettot pislantottak volna, igy amugy konnyu "tulelni".
Az allamnak van igenis felelossege a legitarsasagoknal, megpedig azert, mert betiltotta a kozlekedest az embereknek, akkor egy maganceg hogy eljen tul, ha nincs fizeto vasarlo? Ha maganceg lenne, akkor mar a DeutscheBahn is regen tonkrement volna, mert tizedere esett vissza a forgalma. Ne legyen Volan meg BKV se, mert az is penztemeto.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
j0k3r!
senior tag
válasz Lex Icon #43512 üzenetére
"Ha van 10x-es forgalomra igény, akkor miért menne csődbe a többi mind?"
Azért mert kvázi önhibájukon kívül állami rendelet miatt a földön kell, hogy legyen a gépek 95+%-a, melynek hatásaként csak ég a meglévő készpénzük? Szerintem, ha lenne egy közvéleménykutatás, hogy ki merne repülni mondjuk maszkban, kesztyűben egy fertőtlenített gépen, akkor 10-ből 5 ember simán menne. Nem veszélyesebb így repülni, mint állni a villamoson vagy buszon, szóval az igény most is megvan, csak az országok újtát állják (egyelőre) ennek az igénynek.
"Pont annyi cég marad meg, amennyire igény van, ill. amelyik gondolkodott előre egy válság helyzetre is, ami már régóta várható volt, tehát nem mondhatja senki, hogy váratlanul jött."
Mikor volt ilyen a történelemben, hogy az egész világ karanténban van? Szerintem soha, ilyen forgatókönyv nincs. Én nem védeni akarom ezeket a cégeket, de aki a sohára készült volna az elmúlt 10 évben az meg lemaradt volna, így működik a kapitalizmus.Én teljesen értem mit mondasz, és jó lenne ez a természetes szelekció, de abban julius666-al értek egyet, miszerint ez egy olyan szektor, ahova nem lehet csak úgy hipp-hopp beugrálni a megüresedő helyekre.
some men just wanna watch the world burn...
-
addikt
válasz Lex Icon #43518 üzenetére
Ezt a századeleji gondolkodásmódot régesrég meghaladta már a közgazdaságtudomány. Tökéletes piac nem létezik, ezt 100x bizonyították. Nem véletlen, hogy a kapitalizmus fellegvárában, az USA-ban is ehhez az eszközhöz nyúltak. Állami szabályozásra szükség van, és időnként állami mentőcsomagokra is. Főleg ebben a helyzetben, amelyben a cégek önhibájukon kívül nem működhetnek megfelelően. A monopóliumok kialakulása pedig mindenki számára káros. És nincs olyan, hogy a csődbe ment cég dolgozóit 100%-ban felszívná egy másik vállalat.
[ Szerkesztve ]
-
Ra3
őstag
Történt valami hogy esik az euró? Március közepén volt utoljára ezen a szinten. Terveztem hogy 350 alatt váltok és rakok PEMÁP-ba, nem tudom érdemes-e még várni?
''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''
-
őstag
Euro 348
PH PS5/XBOX discord link https://discord.gg/QUKTTkrrrA
-
sb95
csendes tag
Na és a Hertz-ről mit gondoltok megmentés terén?
-
veterán
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Lex Icon #43522 üzenetére
Az összeset felsoroltam ahol bukás volt.
Így pedig cáfoltam az adott autógyártásban az állításod.@Oppenheimer:
@Tapsi Most most van és sikeres évtizedek óta profitot profitra halmozó cégek vannak a csőd szélén. Elhiszem mindenki nagyon okos de a CEOk pussolva vannak a köv negyedév / év profitjára és közbe sok sikert felkészülni, hogy a kereslet 70-80 de akár a 99% is eletünik.És itt az állam is bejön, hogy kaptok pénzt ha nem rugjátok ki az embereket... mert USben rakás cég kirugott volna "mindenkit" ha ez nincs. De még nálunk is így-úgy megkésve és szarul de elindult a Kurzarbeit. Ami jópár vállalatot és munkavállalót meg fog menteni a csődtől.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ijk
nagyúr
Ez az államkincstár app úgy működik mint minden ami állami.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
veterán
-
Ijk
nagyúr
válasz Oppenheimer #43536 üzenetére
Próbáltam délelőtt MÁP+-ot jegyezni, de olyan lassú ha egyáltalán betölt hogy feladtam.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
net91
senior tag
Sziasztok,
A megtakarításom a MÁK-nál van különböző állampapírokban, amelyet diverzifikálni szeretnék.
Elgondolásom az, hogy a MÁK-tól átviszek egy-két TB számlát az RC-hez, majd a rajta lévő állampapírokat eladom, és helytette iShares Core S&P 500 UCITS ETF-et és iShares MSCI World UCITS ETF-et vásárolok.
Most nyitottam számlát az RC-nél, még nem vásároltam ETF-et, ezért kérdezem, hogy esetleg van-e valami buktatója, amire figyelnem kell a TBSZ számlák átvitelénél és a tranzakciók lebonyolításánál?[ Szerkesztve ]
Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a
-
Az EURUSD egy szűkülő sávban mozog és eddig épp a felső részénél járt. A németek és az EKB egymásnak ugrása pedig nem hagyott jó szájízt a befektetőknél. Így most esik. A HUF pedig jelenleg szigorúbb monetáris alapokkal rendelkezik, ezért nem gyengül a kettővel szemben. Egyelőre. Ha az USDHUF áttöri a 320-at, jöhet további erősödés.
-
Stanlee
őstag
Autokolcsonzo mar erdekesebb, nem tudom, mi lesz veluk, olyan sok mindent nem hallottam roluk, csak annyit, hogy a leggyorsabban csodkozelbe kerult. En szerettem naluk kolcsonozni, ha feladjak a harcot annak nem orulnek.
Avis is meg Hertz is relative gyorsan elkuldte a felesleges embereket (Avis Bp-en csapott szet). Majd meglatjuk.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
#95561216
törölt tag
válasz Stanlee #43525 üzenetére
Európa más tészta mint az USA, itt a nemzeti légitársaságok a jellemzőek, ami pont most bizonyította, hogy mennyire fontos képesség egy államnak. Azokat azért kell menteni. De USA-nak teljesen felesleges, az erősebbek majd túlélnek, és nekik megvan a katonai kapacitás arra, aminél Európának a légitársaságokhoz kellet nyúlniuk.
Tekintsétek úgy, hogy az európai kormányok most fizetik meg azt, hogy nem tartanak fenn stratégiai légi szállítási kapacitásokat. A fapados magáncégek itt is más tészta, Virgin mehetne a levesbe, de a Ryanair, Easy, Wizz hármas se tartozik a feltétlen megmentendők közé, max utóbbi nekünk fontos Malév híján.
-
batagy
őstag
Sziasztok!
Jelenleg fizetek egy önkéntes nyugdíjpénztárba. Aegon, klasszikus portfólió van választva, havonta 6000 Ft megy oda (saját befizetés, nem céges). A jelenlegi egyenleg :
583.122.- Ft tőke
44.892 Ft.- Ft hozam
628.014.- Ft összesenA 10 éves tagságom már régebben megvolt, és pár éve rákényszerültem, hogy felvegyem az összeget, így az akkor le lett nullázva, azért ilyen kevés rajta az összeg.
Azt néztem, hogy a tagdíjból eleve mindig levonnak 6%-ot, a hozam pedig minden évben ingadozik.
Ha most kérném a kifizetést, 85% után 15% SZJA és 17,5% Szocho-t kell fizetni, illetve levonnak 3000 Ft-ot. Szumma költség 163.928 Ft , ez 26%.
A kérdésem, nem jobb lenne inkább ha PMÁP-ba fektetném a kivett pénzt és havonta oda fizetnék bele? Van-e bármilyen előnye annak hogy fenntartsam az önkéntes nyugdíjpénztáramat?
SZERK: 44 éves vagyok.
Köszönet!
[ Szerkesztve ]
-
mr_kickass
tag
Sziasztok!
MAP+ vasarlasban gondolkodom, kerdes, hogy ezt a MAK-nal tegyem meg, vagy annal a brokercegnel, ahol jelenleg is van ertekpapirszamlam. Sajnos nem talaltam nagyon transzparens dijteteleket a MAK honlapjan ezen a PDF-en kivul, ez viszont nem teljesen egyertelmu - jol ertem, hogy gyakorlatilag a mindenkori allampapir allomanyom 0.05%-a lenne a negyedeves dij, es ennek az annualizalt osszeget kellene a brokerceg dijaval osszehasonlitanom?Minden segitseget elore is koszonok!
-
kovisoft
őstag
válasz mr_kickass #43547 üzenetére
A MÁK-nál nincs állományi díj, ott érdemes állampapírt vásárolnod. A pdf, amit linkeltél az valami forgalmazói jutalék, téged nem érint, te nem forgalmazó vagy.
-
aujjobba
addikt
válasz mr_kickass #43547 üzenetére
Ez a bróker jutaléka ha rajta keresztül intézed.
Közvetlen a mák-nál érdemes számlát nyitni, teljesen ingyenes, van hozzá használható mobilapp és webes app is.
A mák nem számít fel jutalékot.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Energiaital topic
- Robogó, kismotor
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- MinDig TV
- OLED TV topic
- EAFC 24
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...