Új hozzászólás Aktív témák

  • LuckyL

    őstag

    válasz Mauzes #163780 üzenetére

    vegyünk egy 10.5 milliós listaárú új passatot
    tekintsünk el attól, hogy egy új autóra sokkal jobb a finanszírozás mint egy használtra, és ne számoljunk az áfa visszaigényléssel sem, tehát nézzük úgy mintha kp-ra venné valaki (még ha ez egyáltalán nem is jellemző ebben a kategóriában)

    ennek az autónak az ára 8.5 millió bruttó (az enyém ennyi volt 10.5-es listaár mellett, és nem flottát vettem, csak 1 db-ot)
    3 év/150.000 km alatt elveszít 3.5 millió ft-ot az értékéből, de nincs váratlan meghibásodásból adódó kockázat

    második vevő megveszi 5 millió ft-ért
    nézzünk itt is 3 éves használatot
    van kockázata, hogy meghibásodik pl a váltó vagy a motor, vagy a rengeteg elektronikából valami, továbbá a természetes elhasználódás miatt is jó eséllyel költeni kell még rá, én optimistán 500 ezer ft-ot számolok 3 év alatt váratlan költségekre (ennyiből egyébként se a váltó se a motor nagyjavítása nemigen jön ki, ha úgy alakul)
    értékvesztésre számolok 3 év alatt 1.5 millió Ft-ot (úgy gondolom hogy ez reális)

    Tehát akkor az új autó 3.5 millió ft költséggel futott 3 év alatt, a használt pedig (optimális esetben) 2 millió ft-al.

    És akkor ilyenket nem vettem számításba, mert (feltételezem hogy) szerencséje volt a második vevőnek:
    külföldi lerobbanás, százezres trailer költségek, új téli és nyári gumiszett stb.

    na akkor most melyik érte meg jobban?
    mindenki döntse el maga, de a premium kategóriát kivéve váleményem szerint hibás az a gondolatmenet, hogy az jár feltétlenül jobban, aki használtat vesz

    cryptot minden termékemért elfogadom

Új hozzászólás Aktív témák