-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrDobos
őstag
Sziasztok!
Mik a tapasztalatok, orvosi kamarai tagsagert melyik gyarto mennyi kedvezmenyt szokott adni, vagy ez mitol fugg?Samsung Galaxy A55 5G
-
Gatho87
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni autóvásárlás ügyben.
3-4 millió ft körül milyet érdemes venni?
Nem kis autó kellene, kombi is szóba jöhet.Ajánlanak nekem most egy Ford Focust, 2013-14 es , 1.6 benzin, 2.5 misiért. Ő jó vétel lehet? megbízható, jó autó?
Válaszokat köszönöm. -
vzsryl
nagyúr
válasz Gatho87 #213503 üzenetére
Jó lehet, de kis pontosítás nem ártana. Az említett évjáratokban 4 féle 1.6-is benzin és kétféle 1.6-os dízel motorral lehetett hozzájutni.
A Focus nem kisautó, de nem is nagy.
Pontosan mire van szükséged? Családi autó? Mennyit használod, ingázol?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gatho87
tag
válasz vzsryl #213504 üzenetére
Egyenlőre ketten vagyunk, de a családalapítás folyamatban van Semmiféleképpen nem szeretnénk "szaladgálós kisautót"
Használat az nem sok, a melóhely közel van mindkettőnknek.
1.6 105 paci..kedden megyünk megnézni, aki ajánlotta ő sem tud minden részletet (főnőke kínálja). Fél éve volt vezérlés csere, jó állapot 140k km benne. -
vzsryl
nagyúr
válasz Gatho87 #213505 üzenetére
Tudomásom szerint ez a motor nem rendelkezik különösebb szériahibával és faék egyszerűségű, de majd kijavítanak, ha tévedek. Ha valós a futásteljesítmény, nincs lelakva, normálisan karbantartották és nem rozsdál sehol, akkor 2.5M-ért nagyon jó vétel.
Néhány fontos extra legyen benne (ezek ma már alapnak számítanak):
-tükörfűtés (amikor párás vagy fagyott, akkor nem látsz semmit a visszapillantóban fűtés nélkül)
-klíma
-4 el. ablak, hogy majd a pici gyerek(ek)nek is tudd kontrollálniAmi elvileg kötelezően kell legyen benne 2011-től, de ellenőrizd: ISOFIX hátul.
Menet közben zárható ajtók, hogy a gyerek ne tudja kinyitni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gatho87 #213503 üzenetére
A 105 LE tudomásában - vedd meg (125 LE-ig van az ajánlott szívó motor, 150-től meg a turbós, annak vannak nyűgjei jobban.) Ford topikot, Focus mk3 facebook csoportot ajánlom tájékozódni (illetve privátban zaklass, flottás tapasztalatok alapján összeírtam pár ellenőrzendő pontot a típusnál.) Ami drágább így hirtelen, az a villany szervó hibája lehet (bár 105-ből talán létezett hidraulikus is, motortérben tartályka elárulja), illetve hátulja beázásra hajlamos (újra kell kenni a tömítő anyagot). Maradékból jut egy kis alváz-üregvédelemre, meg állampapírra
Megane 3 1.6 szívó egyszerű-nagyszerű még és olcsók is a jelvénynek köszönhetően, Focushoz képest hátsó futómű fapadosabb megoldás -> kevésbé kanyarvadász, de fenntartani is kevesebb hosszú távon gondolkodva.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Gatho87 #213507 üzenetére
3-4M-ért sem kapsz sokkal jobb/megbízhatóbb verdát ebben a kategóriában. A Renault Megane mk3 valóban erős ellenfél, de az is bőven 3M alatt elérhető.
Vannak erősebb, jobban fogyasztó benzinesek is, de ott a megbízhatósággal már lehetnek gondok. Amik szintén megbízhatóak és 10 évesnél nem öregebbek, azoknak elszállt az áruk, pl. Auris, Civic.
Ha ez a 2.5M-s Focus egyben van, kulturált a belseje, nem dohányzó stb., akkor meg kell venni. Ha nincs megfelelő szakértelmed, akkor érdemes egy szakival ránézetni vásárlás előtt.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gatho87
tag
Köszönöm az infókat!
Az Octaviák (7-8) évesek 3.5 misi+ körül mozognak.
Azok nem lehetneknesetleg jó választás? -
imyourfriend
őstag
válasz Gatho87 #213510 üzenetére
3.4M-ért vettem tavaly egy 2015/8 havi 1.6 cr O3-at 216k-val, számomra bevált azt kell mondjam alkatrészek jól árasítva vannak hozzá, megbízható jól szuperál számomra kényelmes és elegendő komfortot ad. Persze kinek mi nekem egy szerény A-ból B-be közlekedni való autó kellett olcsó fenntartással.. 10 évnél vénebbet nem vettem volna ennyiért.
-
TrollBalint
addikt
Sziasztok,
korábban szó volt róla, hogy a benzin motor nem szereti az alacsony fordulatot tartósan. Ez mit jelent pontosan város vezetés esetén? A mi autónk az 3-asba kb. 2000-2100-t forog 3-asban 50-nél. Ha átváltok 4-re (2000-nél már szokta kérni a magasabb fokozatot) akkor visszaesik olyan 1500-1600-ra a fordulat. Sík úton nem vettem észre, hogy gondot okozna, emelkedőn meg vissza szoktam váltani. Mondhatjuk, hogy rosszul vezetem az autót?
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
válasz TrollBalint #213512 üzenetére
Amíg egyenletes terhelés van addig nincs ezzel gond. A probléma ott kezdődik amikor mész 50-el 1500-as fordulaton és hirtelen be kell sorolnod. Ha megtaposod akkor alacsony fordulaton gyilkolod a csapágyakat, ez nem javallott. Váltani kell, magasabb fordulaton terhelni előzés, emelkedő, gyorsítás közben. Aztán amikor megvan a tempó szépen fekapcsolni.
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz tboy93 #213513 üzenetére
akkor megnyugodtam
Városba kb annyit megyek, hogy elmegyünk a boltba (2 km sík terep) esetleg néha munkába, az is 10 km, de a dugó miatt esélyem sincsen váltás nélkül megúszni
Alacsony fordulaton meg nem szoktam lepadlózni.
Köszi,https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
negyedes
addikt
válasz TrollBalint #213512 üzenetére
Ugyan igy szoktam en is, a sugarutakon, ahol sikerult 30 ev alatt a zoldhullamot beallitani, berakom 4-be, a motor fordul 2000 es siman gurul 50-55 kicsit lenyomva a gazpedalt.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
addikt
-
polonic
félisten
A kia optimáról senkinek semmi info?
-
polonic
félisten
válasz dellfanboy #213518 üzenetére
Igen, azt a videót láttam.
Kia topikban is kérdeztem. De ott sem jött válasz. -
nagyúr
válasz Gatho87 #213507 üzenetére
Azta... Amikor mi keresgettünk, akkor a Focus-ok 2011-es kiadásai voltak 2.8-3.3 között. Szóval ahogy #213506vzsryl és #213508molnarpeter is írta, jó vétel lehet.
Nekünk kifejezetten tetszett amit megnéztünk, de kicsit soknak találtuk az árát. De jó volt beleülni, kézre állt minden.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
kisza25
félisten
válasz polonic #213519 üzenetére
Azért nincs vele tapasztalat mer nagyon keveset értékesítettek belőle, amúgy alapvetően a száraz kuplungos automata váltójának nincs túl jó híre, a 2.0 cvvt szívócső befecsis megbízható motor, de nem egy erőmű, amúgy a manuális váltó sem kevésbé problémás. Nekem is tetszenek, de nagyon kevés infó van róluk.
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
polonic
félisten
válasz kisza25 #213521 üzenetére
Ebben elvileg bolgyóműves, hidrodinamikus nyomatékváltó van, 6 sebességgel. Pont azért tetszene ez.
Az 1.6 turbó motor mellé jöttek a duplakuplungosak, ha jól tudom.
Egyébként nem tudom, melyek a száraz kuplungos váltók és az olajosak ebből.Következő autónak én már biztos nem akarok manuális váltót. Elég volt a kuplung nyomkodásából és a kása kavarásából.
Egy mx5-be viszont lehet manuálisat kérnék. Bár nem biztos. Nekem már nem feltétlen ez adja a vezetési élményt. Meg mondjuk normálisan közlekedve nincs is nagyon vezetési élmény.
[ Szerkesztve ]
-
tener
csendes tag
válasz kisza25 #213523 üzenetére
Én amikor Optimákat kerestem, akkor ezt találtam, itt látható a váltó: https://www.zakarauto.hu/wp-content/uploads/2020/02/kia-optima-arlista.pdf
-
tobias88888
őstag
Sziasztok! Volt pár hír a használt autók drágulásáról, mármint hogy a 2020-as 2.78 millióról 4.68 millióra nőtt az átlagár idénre hahu-n, plusz most mennyire nem éri meg autót venni. Gondolkodok váltáson, ami miatt átnéztem az árakat meg jó pár cikket, hogy valami értelmesebb drágulási arányt kapjak az esetleges pénz bukásra, de nem teljesen sikerült.
A 2020as Fiestámat még 1.5m-ért vettem 150e km-el, akkor szerintem jó áron (ambiente). Hahu szerint most se kapnék többet 1.8nál érte reálisan. Persze szintén 9 éves fiestához hasonlítva már 2.2millióért van csak hasonló ajánlat, de ez sincs 70%. Megnéztem a szülők Nissan Qashqai-át, az is 10-20%ot drágult, a hasonló életkorú meg 45öt.
Ha azt nézem, hogy azóta volt egy 10%os euró romlás mellett 46%os infláció, számtalan autógyártó bejelentés az alacsonyabb kategóriájú kocsik kinyírásáról és elektromosra váltásról, akkor ez a 45%os drágulás nem is vészes. Idén talán ha 10%-ot lehet bukni a vásárlással, de hosszú távon is nagyon max 20at. Más típusnál/évjáratnál ennél rosszabb a helyzet, vagy a cikkek túloznak? -
tobias88888
őstag
Szemezgetek 2017es Ford Focussal, főleg városra, 1.0 ecoboost, 50ezer km. Régen sok szériahibája volt ezeknek, ami miatt érthető hogy ellenérzés alakult ki pár emberben. Ahol kérdeztem kb csak azt kaptam vissza, hogy "én nem vennék ilyent", de konkrét indokot nem. A turbó nyilván meg tudja magát adni, ahogy a motor is koszolódik, de van dióhéjas tisztítás és 2 literrel kevesebbet fogyaszt mint egy hasonló szívó. Az újabb verziók is nyűgösek?
Ugyanitt még szóbajött 2014es mazda 3 / kia ceed is. -
saen
veterán
válasz tobias88888 #213530 üzenetére
Két év múlva jön az Euro7-es szabvány, tovább fogja drágítani az autókat. Ha az új autók drágulnak, az mindig magával rántja felfelé a használt piacot is, mert nem mindenki akar/tud új autót venni.
-
félisten
válasz tobias88888 #213530 üzenetére
Árkategória függő is mennyire érezhető a növekedés.
Tavaly vett Scross 7,2M volt, most 9M felett elvinnék bármikor és ez modell előtte 1M-val legalább olcsóbb volt. Szóval azért van itt drágulás bőven, és ugye ez nem kevésbé fogja felfele vinni a hahu átlagot.
-
AssAssynn
őstag
válasz tobias88888 #213530 üzenetére
Nyilván függ autótípustól is. Meg, ha jól rémlik 2020-ban már kezdődött a drágulás. Az én '19-ben eladott e46 BMW-m már 2x annyit ér, és sok (egyébként népszerű típus), amiket azóta nézegetek, azok szintén egy jó 50% körül drágultak. Honda Jazz, Toyota Prius ezekről is konkrétan tudom, hogy sokat drágult.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
SzlobiG
félisten
Végül fél év nézelődés után maradtam a Mondi vonalon, pedig jó pár Passatot meg A4-et megnéztem sajnos az árukhoz képest nem tudtak annyit nyújtani mint a Mondi, szóval elhoztam ezt pár hete:
2017-es Vignale Automata, 180 ló dízellel.
6.4-ről 6.1-re tudtam alkudni és végül elhozni.
Már több mint egy ezrest belecsavartam, ahogy számítottam rá a váltó nagyon tetszik ahogy pakolgatja a fokozatokat, na meg kényelmes minden benne van ami nekem kell remélem hű társ lesz mint az előd.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz SzlobiG #213535 üzenetére
Gratula! Sok balesetmentest!
Ár/értékben agyba-főbe veri a VAG-okat, főleg használtan. Szerintem a futóműve egy csoda, mert úgy tud sportos lenni, hogy közben nem veri pépesre a veséd egy kereszt huplis úton.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tobias88888
őstag
Használtautó.hu-n van valami módszer, hogy vagy kapcsolatot tudjak beállítani a tolatóradar és tolatókamera között, vagy túl sokat kérek és csináljak két külön keresést? (avagy hármat mert van első-hátsó parkolóradar is)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tobias88888 #213531 üzenetére
Vegyél olyat, de 1.6 szívóval (125 LE és alatta).
1.0 miért ne kérdésre [link] (fordító lehet kell ), cégnél is voltak motorcserék (pedig egy Fiesta az nem épp alulmotorizált vele), nekem az újonnan kapható hengerfej utángyártottként való puszta létezése/kínálata/ára is a negatívumok között van. (Jobban sikerült motorokhoz fillérekért utánad vágnak mindent, problémás konstrukcióknál drága a bontott motor/-alkatrész, csak amolyan népi megfigyelés szintjén.) -
footy
addikt
válasz tobias88888 #213531 üzenetére
Nekem volt 2017es 1.0EB. (Spritmonitor)
Valami 90e korul volt benne mikor vettem, eladasnal pedig 120korul.
Semmi problemam nem volt vele. Volt par dolog ami zavart, de ezek egy jo felszereltsegvalasztassal kikuszobolhetoek. (hatul kurblis ablak, elol csak lefele automata ablakemelo, analog klima)
Az osszeszerelesi minoseg nem egy nagy szam, de elfogadhato.
Minimum titaniumot kell valasztani es akkor ok. Motorbol pedig a 125 lovas ami a 6os valtoval van.
A motor(1.0EB) hutokore, vezerlese es olajzasa is at lett tervezve 2015 kornyeken. Ha rendesen volt szervizelve siman veheto (a kokszosodsra sem kulonosen hajlamos)#213542 molnarpeter
Milyen evjaratuakban csereltek motort?[ Szerkesztve ]
-
addikt
nekünk is megérkezett a feleségem autója, már várja a rendszámozást, műszakit (nem éri meg honosítani a németet, mert az 06.28-án lejár) meg az egyéb macerát, ami a honosítással jár
a vártnál pár helyen szebb (beltér mintha új lenne: vagy nagyon sok pénzt költöttek kárpit tisztításra, vagy nagyon pedáns tulaja volt) és pár helyen rondább, ami a hirdetésben lévő képeken nem látszott: mint pl a sok kavics felverődés a motorháztetőn.
fura, hogy a 225/55 R19 kerekek milyen kicsinek tűnnek alatta lehet egy nyomtáv szélesítő nem ártana nekiés meg kell hagyni, azért értem miért ragaszkodott tudat alatt a feleségem ehhez a színhez
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
diegho
nagyúr
válasz vzsryl #213536 üzenetére
Jelenleg igazából nincs olyan, hogy ennek, vagy annak a típusnak a legjobb az ár/érték aránya, meg kell venni az első jót, ami szembejön, az lesz a legjobb ár/érték arányú. (amúgy passat is van ennyiért hasonló évjáratból és úgy tudom az olajos DSG tartósabb, mint a powershift)
-
kisza25
félisten
válasz tobias88888 #213530 üzenetére
Az átlagár azért nőtt ekkorát, mert az új autók ára szállt el az egekbe
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz tobias88888 #213531 üzenetére
Az 1.0 ecoboost-nál a turbótól visszatérő hűtő folyadék túl meleg volt egy műanyag elemnek, amit alul méreteztek (hőtűrését) ami egy idő után megreped és elfolyik a hűtővíz, nem veszed észre időben, akkor megfő a motor, tágulási tartály szintén repedhet.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Mauzes
addikt
válasz vzsryl #213536 üzenetére
Ár/érték arányban simán lehet, hogy jobb a Ford, de ebben erős szempont az ár a képletben. Én most vettem a 2018-as Passatom helyett egy 2019-es Galaxy-t, és szerintem a Passat jelentősen jobb/prémiumabb autónak tűnik.
A Ford futóműve tényleg jobb (bár nálam a nagy méret és súly miatt kevésbé érződik, Mondeo biztos jobb), de kb minden másban jobb a Passat: a belső anyaghasználat és összerakás prémiumnak hat a Ford mellett, a mindenféle eszköz és kütyü működése jobb és megbízhatóbb (akár adaptív tempomat, esőérzékelő ablaktörlő, infotainment rendszer, ülésfűtés, csomagtér roló, stb.), ahogy az ajtók csukódnak vagy a kilincsek nyílnak, ahogy egy rossz úton a Passat ugyan kemény és üt, de sziklaszilárd tárgynak tűnik a nyöszögésre, zörgésre hajlamos Fordhoz képest, stb stb..
Ennek ellenére ár/érték arányban jónak találom a Fordot és a méret (ami miatt cseréltem) kárpótol a fentiek miatt. De érzelmileg azért sajnálom egy kicsit a Passatot, amit szinte új autóként fogok most eladni.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AliExpress tapasztalatok
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest