-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
válasz Bigemperor #5849 üzenetére
Ez így van. Én csak azt cáfolom, hogy nem lehet hozzá utángyártottat kapni.
rip and tear, until it is done
-
Rick4
félisten
Ma voltam olajcserén a szerelő havernál, mutat nekem egy bordó Citroen XM 2.1TD masinát. Mondja, fél év műszaki, klíma, szervó, frankó garis akksi, kiváló téli gumik, motoros ülés, ablak, 2 db távirányítós riasztó, ő csinálta rendszeresen, de vettek új autót, most 200-ért vihető. Annyiért meg ajándék, kívül belül jó, festés pár helyen pici körömnyi részen sérült, meg a szokásos műanyag mattulás, kell egy polír, ülésre huzat, de ennyi. Akinek olcsó de kényelmes kocsi kell, itt a lehetőség.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
k.
őstag
válasz VR6-Fan #5850 üzenetére
Miért irod le mindig, hogy öreg autód van, és dejó?
Oké, a tied jó.
Volt ismerősöm 84es kettes golf, ismert előélettel, és állandóan baja volt. Fél éve adták el.
A te 2es golfod meg tökjó.Az emberek igyekeznek fiatalabb, modernebb autót venni, 1 milláért pedig nem egy minimum 15 éves autót kéne venni.
500 ezerért még oké. -
Rick4
félisten
Apósék 4 éves D4D Toyota Corollája 2 napja mondta be az unalmast, egyik este garázsba be, másnap már nem volt szervó.. A relé ami megállt, 200K. Örültek neki.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
mert nem tudja mindenki.
érdekes mód az én ismeretségi körömben van még jó pár ilyen kocsi nem csak kettes más gyártó szarjai is.
arról meg had ne az adott típus döntsön hogy, szartak rá, vagy egyszerűen a kedves vásárló fasz volt és bele nyúlt.szerintem meg kurvára mindegy milyen idős autót keres az ember...
az igényeket tudja kielégíteni, és a fenttartása finanszírózható legyen, ez a kulcs...
ha meg pár pávázás benne van, mert a szomszédnak 10éves kocsi van akkor nekem 9 kell, már rég bukott a racionális kocsi vásárlás.én is szeretnék jobbat erősebbet fiatalabbat, feltöltöset, de valahogy még sincs, pedig kitudnám perkálni, csak még se, 1-2 racionális gondolat miatt...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Manitou
addikt
válasz VR6-Fan #5856 üzenetére
Azt kifelejted a képletből, hogy nem mindenki autobuzi , a mezei felhasználó akinek csak az számít hogy A-ból B -be lemenjen, az úgyis azt fogja nézni, hogy jaj, ez már túl öreg, jaj ez már 100k km felett van, ismerősi körben csupa ilyen hozzá állások vannak az autóvásárláshoz.
Ettől függetlenül 1 misiért én se egy 15 éves kocsit vennék feltétlenül.[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz Manitou #5857 üzenetére
a végivel egyet értek én is term, 1 misiért az vegyen 15 éves kocsit akinek olyan kocsi kell.
bár 10 év körüliek közül nem tudnék olyan VAG gépet mondani nagyon amibe szívesen beleülnékaz ilyen butája meg szenvedjen és szopjon igen is, itt van ez a kiba nagy internet, elég sok mindennek utána lehet nézni
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
nagyúr
-
k.
őstag
válasz VR6-Fan #5856 üzenetére
Ez olyan tudod-sarkított példa lesz-, minthogy vannak 10 éves CRT tvék, amikkel sokkal jobb a DVD-t nézni, mert akkor fél milla volt, és a DVD, meg a TV műsor szép rajta, mégis az olcsó új LCD tv-t veszik a tescoba.
Mert fiatalabb. Mert ha valaki átjön,. látja, hogy megy a szekér
Az embereknek pont az a lényeg. Te autóbuzi vagy, elhiszem, hogy másképp vélekedsz, de az emberek 99%-a ettől még nem fog megváltozni.
Most hülye mondat lesz, meg minden, de pl nekünk tanitják, a "mások vélemye" mennyrie fontos. Marketingen persze.
Lényeg, hogy az emberek nagyrészének számít, mit gondolnak a dolgairól/magáról. Ha pedig vesz valaki egy 15 éves audit annyi pénzért, amennyiért egy fiatalabb VW/Suzuki akármit kap, akkor tutira beszólnak neki, hogy nem vagy normális, vén szar, stb. Mindenki családjában van ilyen-na jó, ha valaki nagyon szegény, elhiszem, hogy nem számít, de úgy fogalmazok, hogy akinek a családjában jobbmóduak vannak-, aki megjegyzi, hogy vén autó nemjó autó. -
VR6-Fan
veterán
ilyenkor kell pofán röhögni ezeket az embereket, és fél év múlva megkérdezni hogy te rokon mennyit költöttél a 7éves kocsid szervízére, csúnya revans, nyilván ha nem egy 15éves szarba tenyerel bele az ember.
de persze ál tudatós fogyasztóból dunát lehet rekeszteni.
de nem akarom én megváltani a világot, legyenek csak hülyék addig van miből élnem :-)
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
válasz VR6-Fan #5845 üzenetére
Nekem ezzel csak annyi bajom, (illetve nem feltétlenül ezzel, hanem úgy általában a kisköbcentis jól fogyasztó benzinesekkel), hogy ha egy ilyen 50-70 ló körüli autóval kellene, akár 100m-ert is megtennem, főbe lőném magam. Vagy egy fél éve írtam pár sort cimborám 2004-es környéki 1.4@75 polojáról, vezetgettem párszor. Hát ha mindennap ezt kellene használnom, inkább a buszt választanám.
Tehát, az ok, hogy benzinessel is lehet keveset etetni, de milyen áron???
A másik meg, hogy nekem pl. nagyon bejön a dieselek karakterisztikája, vezethetősége a fogyasztást meg úgy isten igazából lesz@rom, persze bizonyos keretek között...tehát ne egyen az autóm azért 10l körül felett.Nagyon sok minden függ a megszokásoktól...
mod.: ja még mielőtt jönne valaki itt a szokásos dumával, hogy mennyibe kerül majd ez meg az az alkatrész, stb. és beszopom a fogyasztást, mert a többszörösét kell majd ráköltenem. Már erre is leírtam többször a véleményem, illetve nekem ilyet volt lehetőségem venni és ez tetszett, azért vettem ilyet.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
macikos
addikt
Hát ja. Nekem CRT monitorom van Meg nem válnék tőle.
Mondjuk a legjobb, amikor valaki vesz egy BMW-t, mert hát BMW, az aztán az autó, meg lássák a szomszédok hogy ki vagyok. Na és mit vesz? A legkisebb 318 vagy 316-ot, de úgy, hogy éppen hogy ABS van benne, az is csak azért, mert kötelező. Se elektromos ülés, se ülésfűtés, semmi.
Más meg dőzsöl a 8-10 éves, töredék áron megvásárolt 5-ös BMW-ben.
dlaccc: Én 1 milla körül valami hasonló jó kis dízelt vennék: [link]
[ Szerkesztve ]
-
dlaccc
aktív tag
Én csupán tippeket kértem az adott igényeknek megfelelően, nem hittérítést hogy vegyek öreg autót. Sajnos 2 ismerősöm is első kocsinak egy 15év körülit vett mindkettő már 2x ráköltötte a vételárat mert romlik minden elfele.. csupán ezen egy okból nem kell öreg autó hogy havonta cseréljek mindent rajta.. Persze aki nagyon ért hozzá próba közbe rájön sok rejtett hibára, stb, de amatőrként inkább nem kísérleteznék. Üdv!
-
k.
őstag
válasz macikos #5864 üzenetére
Haver azért vett 316i-t(Bőrüléses mondjuk), mert volt 3 millája, és akart egy keveset futott, szép állapotú bömit.
Tökmind1 mit, fanatikus a srác
40k kmel vette 5 évesen. Olyan is.Én vennék 316i-t, de tényleg nem titkolom azért, hogyha megjenek valahol, látszodjon, hogy hűha bmw-vel jött. Aztán persze a munkám arasson, ne a kocsi, de azért jólesne, ha megdícsérnék.
Most lehet hülyének nézni, de legalább nem tagadom le, amit annyi ember -
m3tr0
senior tag
Én meg attól lövöm lassan fejbe magam,hogy itt sokan nem bírnák ki 60-70 lóerős autókkal.
Szánalmas szöveg, 100 méter meg kéne tenned vele és ennyire ki lennél...hát akkor nálad komoly baj van. Nem tudom milyen erőművel jársz de kíváncsi lennék rá.Érdekes nagyon sokan el tudnak járkálni 70 lóerő körüli autókkal és nagyon sokan még közlekedni is tudnak velük úgy, hogy nem tartják fel a többieket.
Ez a duma : Hát ha mindennap ezt kellene használnom, inkább a buszt választanám. szerintem te még vagy nem buszoztál eleget, vagy a kedves szüleid annyira tele voltak tölténnyel,hogy alád rakták a 100+ lóerős autót,hogy menjél ezzel kisfiam az iskolába, vagy nem tudom...De az ilyen szövegtől kinyílik a bicska a zsebemben.
Örülök neki,hogy neked olyan jól megy,hogy szuper jó erős dízel autóval járhatsz.
(A többi kisköbcentis jól fogyasztó benzines autós társammal együtt mi meg takarodjunk a p***ába nem?)Macikos: valaki azért vesz 318-as BMW-t mert viszonylag olcsón fenntartható autót akar, amivel néha bohóckodni is lehet.
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
macikos
addikt
Itt nem azzal van a gond, hogy 316i, hanem a felszereltséggel. BMW, aztán egy 30 évvel ezelőtti autó fullos volt hozzá képest.
Volt régebben egy 164-es Alfánk. Azt ugye 1984-ben kezdték el fejleszteni és 87-től gyártották! Már akkor volt benne hátul elektromosan állítható, fűthető ülés! 1987. Most 2011-ben meg jó ha elől van ugyanez.
[ Szerkesztve ]
-
k.
őstag
válasz macikos #5868 üzenetére
Igazából arra akartam célozni, hogy sok embernek elég azis, amit az nyújt, de elvárják, hogy pl, ha elmennek tárgyalni, látszodjon, hogy nézzoda, bmw-vel jött, biztos nem szarral gurigázik. Ennyi.
Errre megfelel. Átlagos közlekedésre is.
Más indokot a preztizsen kivül-szigorúan a hátsó felirat nélkül ugye- nem tudok elképzelni a 316i és tsai mellet. Na jó, talán, ahogy a haveromnál is, azt hogy mindegy mi, csak szép bömi legyen, mert az a vágya.
De tény, hogy reaálisan annyi pénzért egy golf klasszisokkal többet tud. -
Szépen olvasd el még 1x az előző hozzászólásomat, segítek kiemelek egy részt:
Nagyon sok minden függ a megszokásoktól...
Tehát valószínűleg hozzá lehetne szokni, illetve nagyon sokáig egy 1.5-ös samarát használtam, és az is bőven elég volt mindenre.
No meg, hogy reagáljak mindenre, mert ugye nem ismerjük egymást, és nem is szeretem, ha vaktába baromságokat kezdenek rólam találgatni....
Tehát, nem járok erőművel, egy 106lovas 1.5dci-vel járok. Hogy miért szánalmas szöveg, hogy nem járnék a fent említett erősségű autókkal, nem igazán tudom, bár nem is válaszoltad meg...továbbra is ez a véleményem/érzésem.
Igen sokan el tudnak velük járni, mint írom fentebb én is járkáltam ilyennel DE többet nem szívesen járkálnék ilyennel! Nem írtam sehol, a feltartásról - száguldozásról, nem feltétlen ahhoz kell az erős/nyomatékos autó. (tehát ezt sem tudom honnan szűrted le)
Nem voltak és jelenleg sincsenek tele a szüleim, busszal jártam iskolába
A bicskádat szépen rakd el, nem tudom minek nyitogatod
Hidd el nagyon sokat buszoztam, vonatoztam...(de hát honnan tudhatnád, hiszen még mindig nem tudsz rólam semmit...)Olyan kib@szott jól megy, hogy vettem olcsón céges selejtezésből egy közel 300k km-t futott pár éves dieselt, köszönöm, hogy örülsz ennek.
Sehol nem írtam, hogy a kisköbcentis benzines autók menjenek a pí-be. (ugye írtam az elején, hogy nem ismerjük egymást...ezért is nem értettem, hogy miért próbálsz meg rólam fals véleményt kialakítani)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
m3tr0
senior tag
válasz macikos #5868 üzenetére
Ezzel nem értem mit akarsz mondani...Jó,hogy nem azt írod, hogy ami nem min. 6 henger az nem is BMW. Ezt már írták a BMW topikban is, pedig ordas nagy fa**ság.
A BMW az BMW és hiába van egy 164.es Alfában hátsó fűthető ülés, soha nem vennék azt semmi helyett sem.mycso: azért szánalmas, mert úgy osztottad le ezt a dumát, hogy ha nem ismerlek(már pedig nem) nagyon az jön le, hogy fúú neked aztán inkább a busz mint egy 70 lóerős autó. Mert ugye ezt is írtad, mi az ,hogy inkább a busz?!
Te komolyan inkább mindenhova busszal járnál, tömegben, hidegben, megállóban várva, minthogy legyen egy bármilyen saját autód?!
Hagyjad már ezt a fos szöveget. Én ettől hányok. Ha csak azt írtad volna,hogy neked jobban fekszik a 100+ lóerős autó és nem szívesen ülnél vissza egy 60-70 lóerősbe azt tökéletesen megértem. De mindezt úgy leosztani, hogy kiérződik az írásodból az,hogy a magas lóról beszélsz lefelé hozzánk...Enyhén felháborít.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
macikos
addikt
Nem a motorral van gond, hanem a felszereltséggel. Egy BMW ne legyen fapados. Nem azt mondom, hogy navigáció, állófűtés meg kutyafasza kell bele, de azért ne úgy nézzen már ki az extralista, mint egy Ignisben vagy Daewoo Kalosban. Veszel egy alap BMW-t 5-6-7 vagy nem tudom hány millióért és fapados. Na nehogy már. Bár mindenki úgy szórja el a pénzét ahogy akarja.
Az Alfa 164-es meg már a múlt, azt csak példának írtam. Mondom, több mint 20 évvel ezelőtti modell. Viszont nagyon jól ment (benzines 2.0 V6 Turbo), kényelmes volt és nagy, olyan útfekvéssel és kanyarsebességgel, mint valami E36 M3. Nem a mai autókhoz kell hasonlítani, illetve lehet, mert a többség még most se tudja megközelíteni azt az érzést, amit az az autó nyújtani tudott.
Én a régi autókat szeretem(90-es évek), de van egy olyan sejtésem, hogy te nem
-
VR6-Fan
veterán
írtam hogy 1,8-as kilométeres váltóval....
nézd igazából gond nélkül előzők vele ha kell nyilván nem úgy mint a sajátommal, másik seggéből 2cm-re meg nem állok le puposkodni vele...de pl 1000-2000 közt simán elautózók városba, ma pl városban egy előzést 3.-ba 2500-ig pörgetve hajtottam végre
szerintem ez még teljesen használható kat....
ill a 90le-s változata kicsivel rövidebb váltóval jól megy, azzal is városba 1000-2300 közt autózgatok..az 1,4 16V polo tényleg gyösz.
1000kg/~170le szívó benga, a saját...
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
m3tr0
senior tag
Nem próbálok fals véleményt kialakítani rólad, mert azt úgyis mindenki kialakítja magában ha elolvassa amit írsz.
Nekem a stílusoddal, a megfogalmazással van/volt bajom. Mert mondom még egyszer, kb. olyan volt mintha egy új gazdag gyerek osztotta volna az észt egy 330 XD BMW-ből...Mert hogy inkább a busz mint a 70 lóerős autó...Aham...Jó,hogy azt nem írtad,hogy inkább gyalog jársz...
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
macikos
addikt
"inkább a busz mint a 70 lóerős autó"
Amúgy ebben a kijelentésben mi a rossz? Rengeteg olyan ember van, aki nem milliomos, de van egy jobbfajta autója, azért, mert szeret vezetni. Munkába meg nem azzal jár, mert minek, ha ott a busz, meg mondjuk nem is lakik messze. Ebben mi a rossz?
-
m3tr0
senior tag
válasz macikos #5873 üzenetére
Ezzel viszont nagyjából egyetértek, de azért egy 6-7 milliós BMW nem igazán fapados.
Persze most azt tisztázzuk,hogy új árat nézünk-e vagy használtat.Viszont elérkeztünk egy olyan dologhoz amiben nem fogunk egyetérteni, mert van aki nem Daewoo-t vesz x forintért, hanem BMW-t azért, mert az egy BMW és nem egy Daewoo.
Ebben benne van az is,hogy nem a szomszédnak veszi hanem mert úgy gondolja(sztem jogosan),hogy a BMW azért letett már ezt-azt az asztalra és azért választja azt amit.(Persze, most ide írhattam volna egy Audit is vagy egy Toyotát stb)
5876#: de bakker most ne erre sarkítsd le...ő nem ezt írta, ő megfogalmazott valamit pongyolán és így vetette elénk. Én itt vidéken örültem amikor a 100 ezer forintos Golfot megvettem, mert végre akkor mentem el itthonról akárhova amikor csak akartam. Nekem ne mondja,hogy jobb pl. Pestről leutazni Békéscsabára busszal mint egy 70 lóerős autóval.
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Mondjuk úgy inkább, hogy picit túlreagáltad a dolgot. Illetve én meg picit sarkítva írtam le 1-2 dolgot vagy túl erős példát írtam.
(egyébként jó időben sokat járok gyalog/biciklivel)Tehát akkor leírom még1x, mielőtt másnak is problémát okozna: semmi bajom a kisköbcentis gyenge autókkal!
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
m3tr0
senior tag
-
Zewa
senior tag
válasz VR6-Fan #5879 üzenetére
Betöltenél egy olyan pozíciót ahol valóban számít hogy mivel jelensz meg akkor egyből az Óddi, BMW, Volvo stb.. közül választanál mert adott esetben kell a presztízs pedig te jobban érzed magadat a saját kis őszinte Golfoddal.
macikos Teljesen igazad van. Vicc az amikor az Olcsó Jánosok a keretet kimaxolva vesznek egy felső kategóriás új/használt autót de egy 20eft-os extrára már nincs/sajnálja lovét.
(később meg a javításokra nincs lové, tecsos olaj meg használt vízpuma...)
De! legalább a felhajtón díszeleg és mutatja hogy milyen elképesztően jól megy..."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
molnarpeter
nagyúr
1,5 milkáért milyen használt vagy új kombis személyautót szeressen megvenni édesapám? Dízeles legyen, és a kis fogyasztás előny.
Mp
[ Szerkesztve ]
-
macikos
addikt
válasz molnarpeter #5882 üzenetére
-
VR6-Fan
veterán
vennék én új bálna mercit, agy éves szintre levetitve többet állana a szervízbe mint hogy úton legyek vele, egy olyan pozicióban.
tehát részemről itt is érvényes az amit használni tudok, első sorban, kényelmes...
felőlem ez egy klasszikus darab is lehet kiváló állapotbanöszintén szólva nem érzem jól magam a kis öszinte golfomba, mer kemény, mert a legkisebb út hibát is érzem, alul nyomaték szegényre hangolt épp, nem figyelsz oda 1-1 gázadásnál akkor megviccelhet
nyilvány öltönyhöz nem trabantot fogok felvenni, mert nem mutat jól rajta a keverék plecsni...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tökmindegy #5679 üzenetére
"Minden tiszteletem mellett ha te a fővárosban mutatsz egy márka szervizt
ahol munkadíjban 6000 hufnágelért kicserélik az általad említetteket akkor
Inkább nem is írom le mit tennék"
Vidéken ezt gond nélkül össze lehet hozni."Mondjuk azt is megnézném ,hogy a fékfolyadék és a hűtő folyadék mennyire lett kicserélve"
Megnézheted én speciel minden alkalommal ott állok a kocsim mellett amikor viszem, nem mert félek nem cserélné, hanem mert érdekel."No meg ez a 0.4-0.5 munkaóra Egy szakszerviz minimum a 3 órától indít."
Van a szekrényben aszem számla, ha gondolod szivesen lefotozom. Amúgy fix előírt csere idő van. Ha nincs gond, nálam még soha nem volt akkor az fixen annyi.zoli:
"Aha, igen"
Kinek mi a tapasztalata...[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Előkaptam pár szervízszámláját,
KOTOban szoktam vinni útba esik, meg ott tényleg értenek hozzá.
2011:
-fékfolyadék + kuplungfolyadék csere
-sebességváltó olaj csere
Munkadíj: 4800Ft. 0.6munkaóra2010
-hütőfolyadék csere
-olaj+olajszürő+légszürő csere
-ékszíjcsere
-fékhatás mérés (külön kértem)Ez a 105.000kmes nagyszervíz 20+percet tökölt avval, hogy minden ilyenkor ellenörizendő hülyeséget megnézzen így:
1.2h munkaóra 8.700Ftmindkét esetben végignéztem, mert érdekel.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dízelracer
senior tag
válasz molnarpeter #5882 üzenetére
Valami 1Z motoros öreg TDI-t. Azért mert az még sima lendkerekes, mert a befecskendező rendszere egyszerű, mert új turbó 100k alatt van hozzá és mert az üzemeltetési költségeit tekintve töredéke egy mai DPF-es sokadik generációs Common Rail motorhoz képest. A gyengébb minőségű üzemanyagokra sem érzékeny annyira mint egy modern dízelmotor.
Én Golf IV kombit vennék, esetleg Passatot. 1milla körül megvenni, a maradék pénzből kicsit rendbe szedni és lenne egy problémamentes autótok amit ha szervizeltetni kell akkor sem megy rá a családi kassza.
-
Bigemperor
senior tag
Válaszd a buszt! Nekem 68 lovas toyota yaris 1.0-m volt, 1999-es 2 évig. Első autóm volt, használtan vettem, akkor volt 7 éves. Nem akartam egy 100éves romot venni, mégha sokan meg is köveznének az itteni userek közül.Nekem ne mondja senki, hogy bezzeg 20 éve még tudtak kocsit építeni és az még jó lesz vagy tíz évig. Egyszerűen nem az örök életre vannak kitalálva, persze fel lehet újítani, lehet bele akár "gyártatni" is korhű alkatrészt, meg bizonyos alkatrészek kompatibilisek az újabb modellekből ia, sőt, sokáig van az alkatrész-ellátásnak is utóélete. Nem arról van szó, hogy egy autó 2 éves koráig autó és utána dobni kell, mert a szomszédnak újabb van, igenis jó lehet a 10 év fölötti gép is. Na de ne magasztaljuk már az égbe, hogy hú, annak még semmi baja nem volt, pedig 15 éves.És ezt ki hiszi el? Akinek csöpp esze is van, az biztos nem. Minél öregebb, előbb vagy utóbb annál drágább alkatrész/főegység romlik el. A veterán autók zöme is erősen át van alakítva, szinte "újragyártották".
Visszatérve a kisköbcentis benzinesre. Racionális dolog, ráadásul annyira akkor is voltam igényes, hogy inkább tömegközlekedek,amíg nem futja egy normális autóra. És az első yaris igenis az volt. Kicsi, pörgős, kellően fürge és kiváló városi és országúti autó.
-
#10726912
törölt tag
válasz Bigemperor #5889 üzenetére
Látszik, hogy megint egy több éves tapasztalattal rendelkező nyilatkozott a régebbi kocsikról....
-
nagyúr
-
#10726912
törölt tag
válasz Napfénysüti #5891 üzenetére
24 éves romom van. Audi 80 1.8 S. A szomszédnak is ez van. hetente ráköltjük a gatyánkat, havonta trélerrel jutunk haza és ma-holnap már nem lesz hozzá alkatrész
-
-
nagyúr
-
tomcsi23
veterán
válasz Bigemperor #5889 üzenetére
Egy busznak jóval nagyobb a fenntartási költsége, plusz parkoló is kevesebb van hozzá.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5890 üzenetére
Honnan tudod mennyi a tapasztalatom a régebbi kocsikkal?Azért,mert a tulajdonomban nem volt, a rokonságban előfordulhatott, bár ezt nyilván nem tudod értelmezni. Audi 80-as egy taxis ismerősnek is volt, hát nem volt elragadtatva tőle.Nem kéne az égbe emelned egy ennyi idős vasat, persze tudjuk, sosem kellett rá költeni, az alkatrész filléres dolog, nem hagy ott sehol, bőven elég az ereje, nem hiányoznak a fölösleges extrák, az mind csillivilli csak, sznob aki újabb kocsit vesz, mert az úgysem jó, blabalbla. Aztán majd mikor elfogy alólad az autó, csodálkozol. Amennyit ráköltöttél vszínű abból futotta volna újabbra is, de tudjuk, nem is kellett fizetni, csak az olajcserére.Legalább magadat ne csapd be,ha már mással nem is törődsz.Azért megnézném azt az autót, ami 25 éves és tiptop mindenfajta beavatkozás nélkül.Persze, ha hermetikusan lezárt térben volt tárolva és sosem használtad, az más.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz Bigemperor #5896 üzenetére
Az autó ellensége nem az idő hanem a tulaj. Ültem már olyan patent E kadettben aminek rendesen új autó szaga volt. Úgy nézett ki mint ha max 5-6éves lenne pedig 1989-es.
-
Bigemperor
senior tag
válasz dízelracer #5897 üzenetére
Szerintem mindkettő. Valószínűleg nem gyári állapotú volt az a Kadett, vagy ha igen akkor huszonév alatt ment 2000km-t és egyébként fűtött garázsban állt.Az ilyenre meg nem kell autó,én a mindennapi használtságot feltételezem egy autónál.Amíg nem voltam rákényszerülve, addig én is tömegközlekedtem.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
Ha valaki a munkája miatt rászorul az autó használatára és évente legalább! 20e km-t beletesz, na annak nem mindegy szerintem, hogy mennyi idős. Ilyen esetekben nem az van, hogy megyek egy lezárt, kontrollált, hőmérséklet, páratartalom szabályozott "alagútban", hanem kőkeményen adott esetben hideg, zord, csapadékos időjárási körülmények között. Ja és nem mindenkinek fűtött garázs várja a gépet és ahol napközben megáll a dolgait intézni, ott sem ilyen helyre teszi le.De ez csak az én -mint régi autókról tapasztalattal nem bíró személy- véleményem, megjegyzem inkább saját tapasztalat.
Ha valaki nem használja rendszeresen az autót, kedvtelésből kell neki, jól el tudja helyezni, tud rá költeni, az vegyen. Az ilyeneket inkább veterán autó gyűjtőknek nevezném.
-
nagyúr
válasz Bigemperor #5899 üzenetére
Én melóba járok a kocsimmal illetve meccsre, szülőkhöz időnként. Évente így kb 18k km belemegy. De eddig lekopogom nem volt semmi komoly gondom. Autónál tényleg az állapot inkább alényeg és nem a kor szerintem.
Ja és a legjobb hogy csillaggarázsban tárolom télen, nyáron.
Mondjuk az akksim haldoklik, hamarosan vennem kell de ez nem az autó hibája.Més que un club!