-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Rizikós a használt olasz, francia autó?
Peugeot? Renault? Fiat?Nálam ezek közül a Clio lenne a nyerő...
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Vesztor87 #5650 üzenetére
Attól függ, mit nevezünk teljes élettartamnak? Nekem volt olyan motor amiben lánc elszakadt 350-nél (=_cseréltem volna ha a könyve írja, vagy hangot ad) de kapott másik láncot és ment tovább. Viszont a szíj jóval csendesebb megoldás.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
Nem tudom mit vagyok kiakadva a gyorsítás közbeni pillanatnyi fogyasztás értékektől... Feltünt, hogy igazából felesleges értékek?! E36 316i is minden gázsimítás kiakasztja a mutatót... De még az 1.9DCi laguna is ír olyankor 35-40litereket, az 1.5DCi Clio meg 25-öt... De lényeges értékek ezek? Nem tudom miért lovagoltok ezen most.
(#5655) Rick4A te eseted egyedi kivétel nem? Mert nekem, eddig mindig a láncot hozták fel "megbízhatóbbnak" mert a szíj max nyekereg(vagy nem) és előjel nélkül szakad, a lánc, meg elvileg hosszasan csörömpöl, mire megadja magát. Egyiket sem tapasztaltam még meg(klíma-szervó-vízpumpa szíj lehullásokat csak) így nem tudok nyilatkozni, ezt hallottam, több helyről is, és érdekelne, az igazság.
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #5656 üzenetére
Biztosan kivétel vagyok, mert a lánc 1 másodpercig se csörgött. Kérdezz majd meg 4.0 SOHC explorereseket, milyen dolog a lánc, 200 ezrenként cserés, ki kell venni a motort, és 200 a munkadíj, 4 lánc van benne.. Szóval nem mindenáron az a tuti, de tény, alapesetben tovább bírja. De van olyan lánc ami 60-nál már cserés...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
Azért egy ~15éves 4literes V8as motor nem túl gyakori. De mondjuk 1.2-1.6köbcenti között, tényleg inkább a lánc, mert ezek az autók nagy része 200ezret se fog futni soha.
Ha már itt vagyunk, olyan dolgot láttam, hogy el sem hittem! Amiket eddig láttam vezérműszíjjak, azok mind relatív szélesek, és bordázottak voltak. Haver citroenjében a vezérműszíj, egy egyszerű ék alakú "ékszíj". Létezik, hogy ez komolyan gondolták? Nem is értem, hogy hogy lehet így pontos a vezérlés... Vagy ez valami utólagos gány?
Smoke & Torque
-
hobizoli
nagyúr
válasz Szplöttyy #5656 üzenetére
Az a baj lanccal, hogy sokmindenki azt hiszi tevesen, orokeletu, aztan nem, es akkor ugyanaz a szitu van, mint a szijszakdasnal, ha interferalo fele a motor, akkor a hengerfej mehet is a levesbe.
A szijat meg normalis ember km futas utan csereli es kesz. Aztan nezd csak meg mennyi egy lanc szett vagy egy szij szett, ha kenetöbb drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz Szplöttyy #5658 üzenetére
Az lehet, hogy felétek nem gyakori, nekem azonban szinte az összes ismerősöm ilyennel vagy még nagyobb motorokkal szerelt kocsiban ül, van akinek 3-4 is van. Nekik annyira nem felemelő, hogy láncos a motor...
A vezérműszíj egyébként más néven fogasszíj, ott a fogak adják meg a pontosságot. Ilyen V profilú vezérmű szíjat én még nem láttam.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
válasz Szplöttyy #5658 üzenetére
viszont a VR6 gyakori állat itthol...
szakadni nem szokott össze akadni már annál inkább, 200-nél felül vizsgálat de állt inkáb csere feszítőkkel együtt.lánc meg azért szokott hangosodni mert vagy elkoptak a feszítők, vagy már nem tudnak eleget feszíteni.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
m3tr0
senior tag
válasz AMD Power #5652 üzenetére
"Apróbb hibákat a párásodó lámpaburák, a kiült ülések és a gyakorta kiégő, nehezen hozzáférhető izzók jelenthetnek. Az üzemanyag-szivattyú meghibásodása szintén gyakori probléma, valamint Punto típushiba a pontatlan üzemanyagszint-jelző."
Ez azért érdekes, mert nálam pl. egyik sem jelentkezett még(sőt), bár túl vagyok a 185 ezer km-en, de pl. a generátor gyártási hibáját nem említik...érdekes cikk.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
soldi3r
veterán
ez az "úgy se tud összeforogni" néha elég sokba kerül
nemrég találkoztam olyannal, aminél még a bütyköstengely is kettétört (xsara)
nem sokkal drágább a lánc sem és kevesebb megforgottal, szakadtal találkozni
az enyémhez 26 a szíjszett, és 40 lenne ha láncos lenne, nem számottevő a különbség[ Szerkesztve ]
E30 (oo=[][]=oo)
-
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5665 üzenetére
Nem abból indultam ki, hogy egy 10 éves dízelben 80k van, mert tudom, hogy több van sokkal
Csak annyit akartam mondani, hogy örök életű műszaki megoldás nincs. A 300k-t egy átlag magyar autós 20 év alatt tesz meg, magyarul örök életű -
Tökmindegy
senior tag
válasz opeter87 #5666 üzenetére
Jó öreg zöldséges dízel merga. Na az örök darab. Ezelőtt 10 évvel ismertem olyat amiben egymillió km er volt. Ma is van olyan ismerősöm akinek 300 as huszonéves mercije van közel a 800 ezerhez ,és a motort még nem bontották meg. Nem is adja oda semmi pénzért jelzem.
Fúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
opeter87
senior tag
válasz Tökmindegy #5667 üzenetére
Jelzem van egy 1977-es évjáratú w123 220D Mercim, szóval tudom mennyire jó autó
Ha a bazi nagy aksi fel van töltve mindig pöccre indul
-
Rick4
félisten
válasz soldi3r #5663 üzenetére
Annak kerül sokba, aki a vásárláskor ezeket a lehetőségeket nem is veszi számba, hogy mi történik, ha ez- az beköszön, és az mennyibe fog kerülni. Én konkrétan a 8 szelepes Punto-ról beszéltem, ha látod, oda is van írva az elejére, ott helytálló amit írtam, pl pont ezért nem vettem a 16 szelepes motort, pont ezért nem vettem olyat amiben légtömegmérő, meg ilyen csillióért cserélhető vackok vannak. Aki megvette, és megtörtént vele, az meg úgy járt..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Dare2Live
nagyúr
válasz opeter87 #5664 üzenetére
Yarisnál 200.000kmnél van előírva ellenörzés, de cserélni még akit kérdeztem márkaszervízben még nem cserélt.
Ellenben 105.000km/6évenként kötelező a segédhajtószíj csere. Az 6kvolt. Mondjuk állítólag az is kibír sokkal többet, de jobb a békesség.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5670 üzenetére
A Hiace-nál is elő van írva a lánc ellenőrzés, de apám V6-os dízelét is ellenőrizni kellett 180k-nál, aztán 60k ként.
Persze saját autómban én is mindig cserélek minden szíjat, feszítőt, vízpumpát stb. időben.
Pl. mostani pdtdi is elmegy 120k-t a szíjjal, de én is meg a szerelő is azon a véleményen vagyunk, hogy 90k-nál csere kompletten, mert a szervizkönyv azt mondja, hogy 90k-nál ellenőrizni és ha olyan akkor csere. (persze szemre senki nem állapítja meg, hogy milyen az állapot ) -
Rick4
félisten
válasz opeter87 #5671 üzenetére
És a vicc, hogy bármelyik cég tudna olyan szíjat gyártani ami 500 ezret is kibír, csak úgy nem akkora üzlet, még ha tripla árat is kérnének érte. A lánc is tuti csak azért lett lecserélve, hogy megint valamit rendszeresen cserélgetni kelljen jó pénzért.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Dare2Live
nagyúr
válasz opeter87 #5673 üzenetére
Toyotanal van egy nagy előny erre a megállásra "olaszország" közepén. Ugye egyrészt nem áll meg a másik, hogyha évente elviszed szakszervízbe akkor jár rá az assistance 1évig. Mindez ha jól emlékszem 12éves koráig lehet igénybevenni. És persze minden évben van vmi amit cserélni kell és nem olaj/légszürő. Én szépen be is osztottam egyik évben segédhajtószíj, másikban fékfolyadék, harmadikban hütőfolyadék, most kézifék állítás/szilent csere lesz...
Rick4: Azért 500.000km az baromi sok. Évi 30.000kmel is 17év. Amúgy lehet, kérdés milyen áron. Mi éri meg jobban 6év/105.000kmenként cserélni és kerül szereléssel együtt 10kba vagy 17év/500.000km és kerül 120Kba.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5675 üzenetére
Én nem hordom szakszervízbe, mert nem vagyok hajlandó kifizetni 6-7-8 ezer forint munkadíjat óránként. Így nincs assistance... Így ott állnék az út szélen
Szerintem is direkt nem csinálnak jobb szíjjakat, mert akkor nem lenne alkatrész bevétel.
500k nagyon sok szerintem egy szíjnak. Lánc az más. -
Dare2Live
nagyúr
válasz opeter87 #5677 üzenetére
Ez pont mint a multkori MOL-benzines témakör. No offense de az se jött össze végül feladtam.
"Én nem hordom szakszervízbe, mert nem vagyok hajlandó kifizetni 6-7-8 ezer forint munkadíjat óránként. Így nincs assistance..."
Egy szíj/fékfolyadék/hütőfolyadék csere 0.4-0.5 munkaóra. 0.4-.05*6000Ft (vidék) = 2400-3000Ft. Ennyit fizettem az 1éves assistanceert és a cseréért. Ha levonjuk belölle a maszek árat ami ugyanugy 1500-2000Ft és én ezt mindenképp kifizetném mert én magamnak félnék megcsinálni egy szíj/fékfolyadék/hütőfolyadékcseét(hiába nézem meg youtuben és olvasom el haynes+hivatalos manualban). Mindent összevetve évi ~1500Ftba kerül az Assistance.
Ha te ezeket meg tudod csinálni magadnak akkor meg évi ~3000Ftbe. Na egyszer rohadj le 12év alatt olaszba/németbe már a trailer is jóval többe került, nemhogy a csereautó...
Rick4: Amúgy kitalálták már az 500.000km ~16évet bíró szíjat, sok autót szerelnek is vele. Úgy hívják azt a szíjat, hogy: LÁNC.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tökmindegy
senior tag
válasz Dare2Live #5678 üzenetére
Minden tiszteletem mellett ha te a fővárosban mutatsz egy márka szervizt
ahol munkadíjban 6000 hufnágelért kicserélik az általad említetteket akkor
Inkább nem is írom le mit tennék Mondjuk azt is megnézném ,hogy a fékfolyadék és a hűtő folyadék mennyire lett kicserélve
No meg ez a 0.4-0.5 munkaóra Egy szakszerviz minimum a 3 órától indít. És meg se csinálják,mondjuk a sarki szaki sem jobb egy jottányit sem.Fúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
Rick4
félisten
Nem, kb 1$-ral lenne drágább, mert olyan anyagból van, mint a többi, csak nincsen elgyengítve... Mondom még egyszer, az egyik ismerős 1.2 8v puntojában 210 ezret futott a szíj, és hibátlan, újonnan vette, 120-nál cserélte, és azóta nem bántotta, és természetesen a görgő is a régi. várja, hogy szakadjon végre, csak nem akar. Túl van spilázva a szíjcsere is, bár néhány típusnál életveszélyes móka kihagyni, ennél a modellnél nem gond.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dare2Live #5678 üzenetére
Aha, igen
Ezt reklamozta meloben egy emberke is ugy 10 eve, aztan amikor 3 darabban szedtek ki a Ford-jabol az allitolag 500k km-t kibiro lancot, akkor kicsit maskepp allt a szaja szele, a javitas ara miattMeg a VR6 juzerek is tudnanak meselni errol az 500k km-s lanc elettartamrol, 200k korul mar ugy meg van nyulva hogy feszito sem birja rendesen tartani
E30 318iS M42-s motorja detto
több drón kell ;P
-
aphra2
aktív tag
" Túl van spilázva a szíjcsere is, bár néhány típusnál életveszélyes móka kihagyni, ennél a modellnél nem gond."
Nincs az túlspilázva, kevés olyan autó van, ahol a dugó nem tudja lefejelni a szelepet, a punto pont olyan , de a legtöbb autó nem , és az ügyfelek nem szeretik azt hallani , hogy
8-ból 4 , vagy 16-ból 8 szelep kuka , + a hengerfej móka.Ráadásul van néhány tipus, ahol a gyár túl optimistán adta meg a csere intervallumot, és pl 120k helyett már picit hamarabb szakadt a szíj.
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
-
-
Rick4
félisten
Persze, az más tészta, de a gyártók biztosan tudnának olyan szíjat csinálni, amivel nem kell állandóan szervizbe szaladgálni... Itt egy többéves teszt folyik, majd kiderül, mennyit bír, de már lassan a hivatalos csereperiódus duplájánál jár...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
aphra2
aktív tag
válasz hobizoli #5684 üzenetére
Nem akartam konkrét tipus felsorolásba kezdeni, hogy melyik üt össze, és melyik nem, ...és igen az uno sem üt össze
Félig Off: Miért nem szeretik a szerelők , az óódi vezérlés cserét .... csak nem azért mert még a kutyaf@szát is szét kell szedni ? , a láncos óódi szintén zsír meló
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
aphra2
aktív tag
Picit nőnek a kerekek odaát
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5678 üzenetére
Én a Skoda Octaviamat elvittem vidéki (budapesti vagyok) szakszervízbe 30 ezres szervízre.
(vidék=Vác)
az óradíj 8.000 Ft + ÁFA és CSAK egész órát tudnak számolni.
92.000 Ft fizettemmúlt héten Octavia 75 ezres szervíz saját szerelőnél (olajat vittem, de azzal együtt számolva)
44.000 Ftszóval engem nem érdekel az Assistance, mert nem ér meg ennyit.
-
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5694 üzenetére
Hát ilyen alapon még Székesfehérvár is közel van Budapesthez, meg Komárom is meg minden.
Vác igenis vidék és egy vidéki márkaszervízben is ilyen díjak vannak én csak ezt írtam. -
Zewa
senior tag
Félig OFF:
Ritkán nézek Tv-t de ma egy véletlen folytán véletlen oda keveredtem az Autóguru című műsorra.
Megörültem végre valami autós műsor de azt kell hogy mondjam a színvonal a békának a hátsó fele alatt van. Ez még az autómániánál is roszabb.
Műsorvezető srác kb. 3 szót ismer: "Te, gyerekek, eznagyonnagy"Nem kéne erőltetni de sebaj. majd a Totalcar vissza hozza a szakma becsületét.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
soldi3r
veterán
válasz !Overdose! #5699 üzenetére
ott ennyi áfával, a kérdés, hogy megéri e 200km-t autózni érte
E30 (oo=[][]=oo)
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- LEGO klub
- Politika
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Xbox Series X|S
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- További aktív témák...