-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz ReSeTer #64551 üzenetére
ja, szavakban probaljak megb@szni a fizikat kb
meg parasztvakitos szovegekkel eladni vmit 3-4x annyiert, ami ezert jo ha 10-15%-l eszik kevesebbetnagy biznisz -nekik-, de nem a vevonek
persze le lehet szegenyiteni az AFR-t ijen 16-17:1 aranyra kruzolashoz, csak olyan fosgyenge lesz az auto tole, hogy egy emelkedo mar kesz kihivas egy papiron 100LE-s autonak is
aztan nezel, hogy fúúúúúúúúúúú, 100loero, de érzetre mégis alig megy... igaz enni se ker annyit, mint egy másik 100loeros negyedannyiba kerulo akarmi, de ilyen aron a nem_menést b@sszak meg kbamugy meg a mai hibridtechnika, csak egy mestersegesen fenntartott penzszivattyu, mert gyakorlatilag az egy kesz elektromos auto, csak kisebb akkuval, mert a benzinmotor miatt nem fer bele hova, ha utaster meg csomagter is kell
csak hat el kell adni ezt is, mert elotte vagy 15 evig toltak bele a lovekat, es vhogy vissza kell termelnie az arat
utana majd jon a elektrmos auto, benzinmotor kificcen, a helyrere megtobb akku beficcen, es eloaloadjak vmi iszonyu nagy fejleszteskenta Tesla a Model S-l ezt a hibrid lepest hagyta ki, es csinalt egybol elektromos autot
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
diegho
nagyúr
Ezt azért gondold át. Nem véletlenül áll annyi 1.4tsi motoros autó új turbóra várva a szervizekben, ráadásul a turbóval csak a gond van, mert drága, melegíteni és hűteni kell, plusz nem is hozz akkor fogyasztáscsökkenést, mint papíron. Ezzel ellentétben mondjuk egy 2.5 literes 130 lovas lefojtott benzinmotor elmegy 1 millió km-t, nincs melegítés, lehűtés, nincs szívás a költséges alkatrészek miatt.
-
-
-v-
addikt
válasz hobizoli #64553 üzenetére
Vályi mondta valamelyik égéstérben, vagy lehet kommentelte valahol, hogy nagyon a üzemanyagcellában látják a jövőt sok gyártónál .. én szerintem az is lehet, át akarják ugrani a turbós korszakot, így megspórolják a fejlesztés költségeit, nem kell átállni arra.. addig reszelgetik a meglévő motorjaikat, eladják valami jó marketing dumával, és a háttérben meg gyúrnak a következő lépésre.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #64554 üzenetére
máshol meg nincs a turboval gond. A megvalósítás lehet, hogy pl elöző genes 1.4es VWnél szar de ettől még amblokk nem.
Mindha a láncos motorokat szidnád mert az elöző 1.4 TSInél szar. Eközben meg Toyotanal... jellemzően 300.000km+okat elgurul.uígy ha megpöckölik az atkinsont, mondjuk kompresszorral, akármivel mert vmi nyomaték azért csak kéne ott is simán eblefuthatnak szarba. Mindenesetre nemsokára kiderül jön az EURO6, sok új motort fogunk láűtni... Toyotatol is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
zolikaDB
veterán
Mondjuk az kibassza a biztositekot, h a durvan 4-5e km-es, feleves Bosch twinspoiler ugral meg nyekereg, meg felfele homalyosit... Aztan 7e volt a Bardinal.
Nem bannam en, hogy 7-8e, csak tudnam egy szettrol, h tuti 100%-ig jo.
De az lesz, h bemegyek a Bardihoz, jonapot, a legolcsobbat please, legyen szives feltenni, jo, pillanat, egy torles, ja, ez szar, akkor elek a 3 napos elallas jogaval, legyen szives visszavinni es feldugni, koszonom! -
TaaT
veterán
válasz diegho #64554 üzenetére
Ha abból indulunk ki hogy a szlovákoknál egy razzián a szervizek fele hamis olajat használt, lehet csoda hogy csak ennyi autó van a szerelőknél, hiszen tudjuk hogy a turbó halálát elsődlegesen a kenési problémák okozzák.
Én inkább azt rúgnám seggbe aki szerint nem elég környezetbarát egy közvetlen befecskendezéses katalizátoros benzines motor (90-es évek vége, 2000-es évek eleje technika), és mindenáron 50g/km alá akarják szorítani a CO2 kibocsátást.
És továbbra is a (nem feltétlen kicsi) turbós benzines/dízel motorok pártján állok.
Give them hell Ukraine!
-
-
nagyúr
válasz hobizoli #64553 üzenetére
a cikkben le volt írva, hogy a legtöbb országban nem ccm-re adóztatnak, hanem kW-ra vagy káros anyag kibocsátásra
ezért hiába 2,0 motor ha lóerő és nyúlmókus alig akad benne amit adóztathatnának
8-9 sebességes váltóval és váltózó vezérléssel szinte állandó ideális fordulaton lehet tartani
például a pirosnál álva csak annyit fogyasztana, amennyit egy 0,8-as vagy 1-es szívó dízel fogyasztana
a max fordulat, meg nem érheti el az 5000-et sem
így könnyen lehet hogy városon kívül 4 liter 4,5 liter, városban meg 3,8 literes fogyasztás benzinből, ami igen kicsi kibocsátást feltételez egy 2,0-ás benzinesnél"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Kornel
veterán
válasz Dluinet #64562 üzenetére
ja kb. zf és társai csinálják is a 9+ fokozatú automatákat, így legalább lesz értelme.
mondjuk ha egy ilyen szerkezet behal, az kb. gazdasági totálkár leszmod: mert nyilván nem kézzel fogsz 8-10 sebesség között váltogatni
habár bele egy jó kis pofozós váltó, vicces lenne
ideális tanulóautó lenne szőke nőknek[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dluinet #64562 üzenetére
2literes benzines annyit eszik majd, mint a 1 literes dizel?
ezt te sem hiszed el, ugye?a masik meg hoy az az auto amiebn 8-9 sebesseges valto meg ijen csiribiri bigyozas van, az annyival tobbe kerul, hogy sosem terul meg neked a felara
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
nagyúr
válasz Kornel #64563 üzenetére
szerintem még pofozós váltóval sem hozná azt amire kitalálták, csak az autómat tudná folyamatosan ideális fordulaton tartani, de gondolom városon kívül csak tempómattal összekötve lenne max hatékonyságon
nemsokára (min 20év) már ugysem kell/szabad vezetnünk
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
nagyúr
amikor tanultam vezetni, akkor még nem láttam 5 sebességes váltót
hobizoli: olvass utána, lényegében olyan mintha változna a térfogata, soha nem dúsít túl, ráadásul Szignifikáns termikus hatásfok növekedést okoz, ha a munkavégző ütem hosszabb, mint a sűrítő ütem
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
ReSeTer
senior tag
válasz hobizoli #64553 üzenetére
Tudod mi a parasztvakítás? A downsizing. Na az aztán az. Jó pár újság már bebizonyította, hogy nem fogyasztanak kevesebbet, és ha odalépsz nekik, akkor meg bekérnek annyit mint egy szívó v6. Élettartamot meg inkább hagyjuk.
Nem azt mondom, hogy ez a Toyota megoldás valami überbrutál lesz, de még szinte SEMMIT se tudunk róla, hogy hogyan akarják megoldani. Várjuk meg míg jönnek az első modellek ezzel a megoldással (tudom, priusban már van ilyesmi, de az nem kifejezetten erre van kitalálva).
-
-
Én ilyen szép videjókat nem látok, de az a4 cabrioban lévő multitronicot ismerem. Az nem csinál ilyen hirtelen fordulatszám dobást soha. Elindulsz, 3k rpm, és ahogy gyorsulsz elkezdi vissza engedni a fordulatot 2k környékére, majd ha száguldani akarok, akkor meg vissza kúszik.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
ReSeTer
senior tag
válasz zoo8800 #64573 üzenetére
Azon az oldalon nincs rajta, hogy tartották-e a forgalom ritmusát. Mert simán kinézem belőlük, hogy tempomat kamion mögött stb... És a gyorsításról ne is beszéljünk. Vajon melyik fog többet enni, ha gyorsítunk? Turbó felpörög, vége minden rekordnak.
Ha van is különbség, kb fél liter lehet. Az meg nekem nem éri meg ha tönkre megy a turbó, vagy szétesik az egyik kihegyezett alkatrész.
[ Szerkesztve ]
-
-
Bati0501
őstag
válasz ReSeTer #64575 üzenetére
És az újságírók h szokták használni a tesztautót?Ha ilyen fogyasztás mérésről van szó,akkor gondolom visszább vesznek,de akkor is...ha meg egy honlapon 100 ember hasonló számokat ír,akkor sztem eldőlt,h melyik az igaz.
Kigyorsítani meg kell,anélkül nincs közlekedés.Max. ha síneken járnánk vízszintes helyeken és úgy,h soha ne kelljen fékezni,kivéve,amikor megérkeztünk a célállomásra. -
!Overdose!
őstag
válasz ReSeTer #64575 üzenetére
Már megint kezded ezt a kihegyezett témát? Sosem fogod már belátni, hogy a mai downsized turbo motorok messze-messze nincsenek kihegyezve? Ha egyik-másik széria megbízhatatlan az nem azért van, mert teljesítmény szempontból kihegyezettek, hanem mert elspórolták, amit ugyanúgy megtesznek egy szívómotorral is.
A spritmonitoros eszmefuttatásod pedig egyenes nevetséges.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ReSeTer #64571 üzenetére
"Tudod mi a parasztvakítás? A downsizing."
Egyrészt ld spritmonitor. Nem is kicsit jobban fogyasztanak a kis ccmes motorok.
Másrészt a downsizing fő képvislői a japánok. A mostani 1.3as 101les, de a 2szfe is 87le volt. 30éve ugyanehez 2Les moci volt Toyotanal egy akkor 1.3as pl Es motor tudott 52Let.
És itt meg is érkeztünk az élettartamhoz, ezek az új downsizing mocik uis simán elfutnak 300-400.000kmet, de ha vigyázol rájuk ennél is sokkal, sokkal többet.
Szóval ne a downsizingot kéne szidni hanem a gyártót amely azt szarul oldotta meg. btw japóknál is előfordul, hogy az első szériák "nem" tökéletesek.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
zoo8800
veterán
válasz ReSeTer #64575 üzenetére
Ezt most nem értem.
Közel 300.000 ember írkálja ide a fogyasztását, amik közt elég szépen le lehet szűrni, hogy egy gyakoribb típus mennyit fogyaszt átlagban. A felhasználók közt pedig ott van az átlagember, a racsingarc, és a poroszkáló is. Szvsz átlagemberből van a legtöbb.Két kedvenc példám a Golf6 1.6 vs. 1.2 TSi, és a Focus 2010- 1.6 benzin vs 1.0 Ecoboost. Mindkét példán látszik, hogy az újabb motor legalább 1 literrel kevesebbet eszik átlagban. Ez túlmutat a statisztikai hibahatáron. És ami a lényeg, itt nem 1-2 ember véleménye, hanem egy nagyságrendekkel nagyobb statisztikai sokaság alapján tudsz szűrni, és konzekvenciát levonni.
Jut eszembe az új Mazda6 2.5 tesztje, ahol az egyik magazin 7, a másik pedig 11 literes fogyasztást írt
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
neduddki
nagyúr
válasz bitpork #64541 üzenetére
HI!
idezm; "NEkem ebből az jött le hogy nem lesz trunyó, se 1.8bé, se másba. Márpedig a vvt egy 1,5tonna + kasztniba nem fog kielégítően működni ccm elemés nékű." ez pedig nem a vellanyrul szol hanem a ccm emlisrol amire valszoltam
Amugy exz egy fojjamat aminle patikamerleggel adagoljak a mikor mit.
a totoya hibridiket is kirigte mindkei es jeee howa is jutottnk amogy a no-ho novexik /vot ma rola szo de gakorlatilag mindkei priust modifikaja es abbol probalja a sjatjat annal si jobbra vasalni/
nala kevesenvarja jbban a wassetrof uzemanyagella parost de messz van az meg addig meg van par lepes ami a realitasok tajana nem kihagyhato v. tiul nagy arat koveteludv
neduddk
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
hobizoli
nagyúr
válasz ReSeTer #64575 üzenetére
kihegyzett turbos alkatresz LOL
turbos F1 ~30 eve 1500ccm-bol volt 1200+ loero, 5.5bar toltonyomason, es utcai auto blokkja volt benne ehhez
ennek mai F1-ben urtechnikat felvonultatva tudjak a 2/3-t egy 1.5x akkora motorbol, 1.5x akkora fordulaton, olyan motorral, amit kulon erre terveztek, es sehol mashol nem talalkozhatsz vele amugy
több drón kell ;P
-
Kornel
veterán
csak hogy más is legyen, mint a downsizing turbo vs. atkinson, itt van egy a Hyundai ix35 Fuel Cell, igaz ehhez egyenlőre északra kéne költözni, mert itt még CNG kutakat se képesek építeni.
mod: miskolcon jövőre majd' az összes buszt lecserélik CNG-sre, szóval azért valami történik is, ha lassan is...
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz zoo8800 #64581 üzenetére
a masik meg az, hogy nem csak kevesebbet eszik, hanem joval dinamikusabban is viszi a bodet...
de amugy ezt a temat azok ugatjak a legjobban, akiknek szomszedjanak az unokatestverenek az anyjanak a batyjanak az akarkijenek mar egyszer volt egy olyanja...allitolag
több drón kell ;P
-
-
Kornel
veterán
válasz MunezXBK #64588 üzenetére
végülis...
de azért jobb lenne 10-20 minimum!
és az autógyártók se igyekeznek megvetni ezen a téren a lábukat itthon, pedig egy vw eco up! fogyasztása sok mindenkit elgondolkoztatna itthon, hogy lecserélje autóját (városi közlekedésre). és az ára sem vészes (németo-ban)
és sima szívó motor, egyszerű, mint a szögmod: azt tán' még a VAG se tudja elrontani már
ja meg pl. a suzuki is siránkozik, hogy nincs eladás meg válság van.
ha 3 milláért dobálnának gyári CNG-s swifteket meg splasheket, amik esznek 4-5 kg gázt, kg-ja 300-350, akkor máris vennék az autókat. de hát ehhez ész kéne.mondjuk OV lehet nem engedné, mert akkor mi lenne az uzsora jövedéki bevételekkel???
[ Szerkesztve ]
-
Anulu79
addikt
Úgy tűnik, hogy felgyorsúlni látszik az autócsere. Dieselt szeretnék kipróbálni. Milyen márkát ajánlotok? Max. 1,3-1,5M Ft-ig tudok árban elmenni.
-
Anulu79
addikt
válasz !Overdose! #64595 üzenetére
Hétköznapi használatra kéne. Szóval nem terepre és nem is folyamatos autópályázásra. Méretről annyit, hogy ha kasztnira gondolsz akkor lehet akár kombi is vagy mondjuk egyterű. Ha teljesítményre akkor min. 110 le kéne. Különleges igény annyi lenne, hogy ne legyen "drága" hozzá semmi meg azért 7-8 liternél ne egyen többet.
(#64594) MunezXBK Szerintem nekem sokba kerűlne hozzá minden.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- World of Tanks - MMO
- Telekom mobilszolgáltatások
- TP-LINK routerek
- Robot fűnyírók
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Villanyszerelés
- További aktív témák...