-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #78249 üzenetére
Ez azért csúnya általánosítás. Nem mondom, hogy nincs igazad, mert tapasztaltabb vagy, ez tény.
De rengeteg 10+ éves autó szaladgál az utakon és nem mindegyik bontószökevény, nem mindegyik hulladék műszaki állapotú stb...
Nyilván minőség alatt én sem azt értem, amelyiket már csak a biblia tartja egyben. Persze, nem lehet elvárni gyári kinézetű üléshuzatot... de attól még ha karban van tartva, műszakilag rendben lehet. Abban is igazad van, hogy kevesebb rá az esély, mint egy újabb típusnál. Nyilvánvaló. A kérdés ennek a mértéke.Ott van például Munez A/4-ese. Beülsz a bőrülésekre és meg nem mondod, hogy egy 14-15 éves autóban ülsz! De ugyanígy a motortérben is ezt mondod, mert kb enni lehet a morról.
És ez csak egy hirtelen kiragadott példa, mert őt "ismerjük". De mégiscsak egy jócskán 10+ éves autóról beszélünk.
No én csak ezért mondom, hogy nem szabad ilyen hirtelen egyből leírni ezeket a régebbi autókat. És ha már van egy 200-as halmaz (a Focusnál 700k-ig) akkor abból már jóval nagyobb esély van kifogni egy jót. -
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #78252 üzenetére
Kevered a szezont a fazonnal. Nem azt mondom, hogy nincs jó mit-tudom-én 2000-es évjáratú fóka... csak az nem 600-700-ért kerül fel a hahura, vagy ha felkerül nem te fogod megvenni.
Ez persze ebben a formában szintén általánosítás, de nem durva. Nagyjából fedi a valóságot szerintem, pont annyira, hogy ne legyen érdemes belevágni. Egy jó gasztrára sokkal nagyobb esélye van ezért a pénzért, és azzal sem jár rosszul.
Jó, nem egy vizuális orgazmus (de! imádom a formáját kívülről), gatya a váltó általában, meg eszi az olajat, de miden faluban megszerelik neked egy kör felesért a helyi krimóban, vegyesboltban kapsz hozzá alkatrészt ömlesztve kilós áron, és azért bele lehet ültetni négy embert.
Munez nyomtatópapírja mikor volt 600-700k?
szerk: és ez továbbra is (nem tudom hányszor írtam le) a magánvéleményem. én így szállok le a bicikliről.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #78253 üzenetére
" Munez nyomtatópapírja mikor volt 600-700k?"
Nem 6-700k hanem 1milla. Kategoriajaban viszont ugyanaz az aranya.
Muneznak nem Fokaja van, hanem Audi a4-ese. Nem egy kategoria egy Focusszal. Ezert van eleve magasabb ara.Nekem is csak maganvelemenyem, nem veszunk ossze ezen Szerintem lehetne jo fokat 700-bol kapni csak kicsit "jobban kell keresni", mintha lenne ra 1,5 millad.
@Munez:
Bocs, hogy mindig teged hozlak fel peldanak. De ide nagyon illett.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #78255 üzenetére
Hajrá
Hárman néztük végig a teljes kínálatot. Persze, mindent lehet, én annyit mondtam csupán, hogy ebben az árkategóriában nem erre a típusra kell gondolni először. Aztán ha valaki ettől függetlenül kifog egy jót, akkor azzal csak nyertünk (én mondjuk semmit, de mindent a közösségért).
Ettől függetlenül szkeptikus vagyok.
-
Tomikapc
aktív tag
Hú srácok, köszi. Kényelemben bármelyik odaveri az ikarust amin ülök :-D a focus még nem jutott eszembe. Megnezem őket amint hazaérek. A g astra meg a focus is szerintem jól néznek ki. Astraban az fogott meg, hogy bármikor bárhol hozzámvágnak bármilyen alkatrészt
Tomikapc
-
Laraxior
titán
válasz MunezXBK #78254 üzenetére
Látom, neked is az anyósülés patyolat
Nálam is ez van, hátul sem ülnek sosem, meg az anyóson is csak alig-alig Néha beül egy-egy ember még panaszkodik, hogy erősebb fékezésnél csúszkál az ülésben"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
-
MunezXBK
nagyúr
válasz !Overdose! #78260 üzenetére
Ami jobban fogy, az kb. polcon van.
-
neduddki
nagyúr
válasz Tomikapc #78257 üzenetére
HI!
en csak asozndom probalj ki egy krokuszt es egy gastrat es amennoibe nem erzed a kulomseget akor vedd meg az astrat es legy vle bodolg
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-v-
addikt
válasz Dany007 #78252 üzenetére
Ott van például Munez A/4-ese. Beülsz a bőrülésekre és meg nem mondod, hogy egy 14-15 éves autóban ülsz!
És az ársáv árán árulja? Nem? Naugye
Kibaszottul nincs esélyed kifogni 6-700ért _jó_ focust. Lehet annyiért venni igen, ha nem is elvárás hogy jót vegyél, akkor találsz azért használhatót. Meg van olyan autó is igen amiket mondasz, tipikusan azokért szeretne az eladó a legfosabbaknál egy kicsivel többet kapniEgy jó gasztrára sokkal nagyobb esélye van ezért a pénzért
Abból ugyanúgy szarok vannak ennyiért[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
700ért már majdnem odaadnám az enyémet is Főleg, most, hogy kétkerékre váltok
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
TaaT
veterán
Durr egy [link]
Give them hell Ukraine!
-
Dany007
veterán
"És az ársáv árán árulja? Nem? Naugye "
Azért erre ne vegyél mérget! Tudom, hogy mennyiért árulta és azt is, hogy mik az autója specifikációi.
Rákerestem a hahu-n kb 70db olyan autó van ami többé-kevésbé megegyezik az övével, évjáratban, motorban, felszereltségben (és most itt a minőséget, ápoltságot nem is néztem!). Na ennek az ársávnak kb a közepén helyezkedett el Munez A4-esnéek az ára. A legdrágább nála 100%-kal (duplája) volt drágább, a legolcsóbb pedig csak 30-40%-kal volt olcsóbb.Úgyhogy nem eszik azt olyan forrón.
"Lehet annyiért venni igen, ha nem is elvárás hogy jót vegyél, akkor találsz azért használhatót. "
A "jóság" az megint relatív dolog. Egy 15 éves autótól már nem lehet elvárni azt a minőséget, amit egy 7-8 évestől még igen. Tehát az a kérdés, hogy mit tekintesz jónak? Hogy nem hullik szét alattad? Hogy nem kell egyből a gatyádat is szervizre költeni? Hogy nem rohad? Hogy korrekt motorikusan? Vagy hogy még nincs egy pici kopás sem az ülésen se a kormányon?
Mert lehet, hogy egyetértünk, de szerintem definiálni kéne mit is értünk "jó autó" alatt az adott típuson belül. Mert szerintem a dolog ott kezdődik, hogy a korához képest. Teljesen más az elvárás egy 7-8 éves autónál 1,5 millióért, mint egy 14-15 éves autónál 6-700 ezerért. A hülye is tudja, hogy ugyanazt nem fogod tudni megkapni mindkét esetben. -
!Overdose!
őstag
válasz Dany007 #78270 üzenetére
Muszakilag pontosan ugyanazt varom egy 15 eves autotol, mint egy ujtol. Esztetikai hibak lehetnek, mintahogy vannak is a sajatomon is, de muszakilag 100%-os. A kor nem lehet mentseg a rossz muszaki allapotra. Vagyunk igy paran a topikban.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #78271 üzenetére
De ezzel nincs is probléma. A különbség annyi, hogy egy 15 éves autón valószínű egy rakás alkatrész már rég nem eredeti, gyári. Egy 7-8 éves autón még gyári.
Tehát eleve ki beszél arról, hogy azokat az autókat szar(!) műszaki állapotban lehet csak megvenni?Most mondok egy példát. Itt van sNORh kollega autója. [link] (remélem nem haragszik meg a reklámért )
Meg lehet nézni. Hibátlan motorikusan, esztétikusan. Most lett rajta cserélve egy rakás cucc, kopogásmentes futómű, minőségi fékbetétek.
Ami pedig az árát illeti az alsó közép kategóriában van, de inkább az olcsóbbak közé tartozik. (szerk.: igazából ennél olcsóbban kb majdnem csak törött vagy forgalomból kivont vagy szarrá rozsdásodó darabokat lehet kapni) Ebből a típusból lehet kapni dupla, de tripla áron is.Most akkor az övé nem "jó" autó? Vagy feltételezzük hogy a fórumtárs hazudik? Egy gondja lehet az autónak, hogy sokat fogyaszt, városban. De most akkor erre az autóra nem lehet azt mondani, hogy jó autó csak azért, mert 14-15 éves és a kategóriájának alsó ársávjában tartózkodik?
Szal érted már mire gondolok?
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Dany007 #78270 üzenetére
Amikor úgy kezdődik valami, hogy "korához képest", akkor biztos, hogy mentegetőzni kell valami miatt. Az anyagok öregedése, a használatból eredő fáradás egy elkerülhetetlen dolog, de sajnos bevett dolog, hogy a korral takaróznak, ha valami el lett hanyagolva, vagy a legolcsóbb alkatrészekkel lett megoldva a szervizelés. Ha valami jó, az nem csak a korához képest jó, hanem abszolút értelemben véve is, nem csak relatíve. A példához visszatérve: egy jó Focus 10+ éves korában is feszes, stabil futóművel rendelkezik, nem lötyög a kormány, nem kóvályog a váltó, harap a fék, megkapod azokat a visszajelzéseket, amitől új korában is azt mondtad rá, hogy na, ezt jó vezetni. De akármilyen strapabíró egy konstrukció is, ennek fenntartásához azért költeni kell rá. És mindezek mellett persze az is kell, hogy úgy általánosságban ne legyen lepusztulva, és ne a full alap motoros puritán verzió legyen (mert nem, az nem jó...), stb. Hát emiatt nem is olyan egyszerű jó Focust találni bizonyos összeg alatt.
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz Dany007 #78272 üzenetére
Nem szeretnem mas autojat latatlanban minositeni, de azt mar megtanultam, hogy a hibatlan mindenkinek mast jelent sajnos. En is tartom magam ahhoz, hogy valoban jo autot az arsav tetejen kapni. A tobbibol inkabb csak lehet jot csinalni. Persze az is jarhato ut.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Dany007
veterán
Ez már korrektebb megfogalmazás. Köszönöm!
De éreztem én, hogy valaki ráharap a "korához képest" kifejezésre. Igen, én is olvastam a nepper-szótár-t a totalcaron. Ha az alapján kéne autót venni, akkor kb egyetlen egy darabot se lehetne jó szívvel ajánlani... Mert valamelyik trükkös mondat mindegyik hirdetésben szerepel. Mert ugye, mint ismeretes a hirdetések alapján az összes autó rendszeresen karbantartott, garázsban tartott, keveset futott stb...A többségében egyetértek. Ami bántja a szememet az a full alap motoros. Ettől még mért nem lehet jó egy autó? Mivan akkor ha valakinek elég az 1,6-os 90 lovas (most csak hasra ütök) autó is? Ez olyan hihetetlen? Attól az egyből szar lesz?
Egyébként amit leírsz az bizony általánosságban véve igaz. Valószínű, hogy egy 10, de inkább 12-14+ éves autót nem gyári új alkatrészekkel szervizelnek, mert olyan brutális összegbe kerül, hogy annyit nem érne meg az autó, hiába... De ettől még az autó nem lesz "rossz" műszaki állapotban, csak nem olyan minőségben! És ez a különbség. Én sose mondtam, hogy egy 15 éves 700k-s autónál megkapod ugyanazt a minőséget(!) overall, mint amit egy 1,5 milliós 7-8 éves autóban. Ez tiszta sor. De attól még műszakilag lehet korrekt egy 15 éves autó is.
Most mondok egy példát. Az én Omegámra lámpabúra utángyártott 15-20k. Eredeti új 85-90k. Na most ki a f..om - már elnézést - venne a 20 éves autójára 180k-ért új lámpabúrát, mikor az egész autó nem ér annyit. Most ez eltúlzott példa, nyilván nem 20 éves autóról beszélünk hanem 10-14+-ról. De jól szemlélteti mire is gondolok.@!Overdose!:
Okés, közelednek a véleményem. Az sem utolsó szempont ha jót lehet belőle csinálni. Itt az a legfőbb kérdés, hogy mennyiért? Ha a 700k + 250 ezerből lehet olyan "jót" csinálni, mint egy eleve 1-1,2 milliós autó, akkor miért ne?
No, de tényleg relatív a dolog. Én csak írtam egy példát, hogy érzékeltessem mire is gondolok. Nem kell a kollega autóját minősíteni látatlanban. Csupán feltételezzük hogy nem hazudik! Akkor pedig szerintem semmi okunk nincs arra az autóra rámondani, hogy nem jó! Meg, hogy csak "használható". A 20 éves papírtrabant ami épphogy elvszi a-ból b-be útközben kétszeri szervizmegállóval na az használható... De az a Mitsu annyi pénzért(!) mert ugye ez is fontos... abban az állapotban bőven jó.
Szóval tényleg relatív, de ár függvényében azért 1-2 dolgot képes elnézni az ember, ha amúgy jó műszaki állapotban van az autó. Nyilván egy jó állapotúnak hirdetett autót se fogok megvenni 700-ért ha az átvizsgálás alatt kiderül, hogy hibás.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Dany007 #78275 üzenetére
De, lehet jot venni, csak pont errol szolt pl. DeFranco hozzaszolasa is, hogy ami jo, annak megkerik az arat, vagy szerencse kell hozza, hogy olcson jot vegyel. Mert ami jo, annal megfizettek a minosegi alkatreszt es javitast is, ahol szukseg volt ra. Es ez nem feltétlenul jelenti azt, hogy a meregdraga gyarit veszed, de az mindenkeppen szukseges, hogy ne a "jo lesz ebbe ez is" szemlelet legyen a donto. Amugy meg, probalj ki egy 1.4-es Ambiente es mondjuk egy 1.6-os Ghia Focust, erezni fogod, miert nem jo az alap.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Igazad van, de szerintem - magánvélemény - senki nem fogja megvenni a 1,5x drágább autót csak mert azt mondja a tulaj, hogy végig minőségi alkatrészekkel szervizelt... miközben ott van jóval olcsóbban is jó műszaki állapotban lévő autó, de gyengébb minőségű alkatrészekkel. Olcsóbban megkapja és megy vele ameddig megy, majd amikor kell, akkor ő maga cseréli jó minőségűre, hiszen akkor biztos lehet benne, hogy tényleg jó minőségű van benne.
Legalábbis én inkább csinálnám azt, hogy én magam cseréltetem minőségire az alkatrészeket mikor eljön az ideje, minthogy + x százezer forintért bízzak az eladó szavában..."egy 1.4-es Ambiente es mondjuk egy 1.6-os Ghia Focust, erezni fogod, miert nem jo az alap. "
Ez nyilvánvaló. De ettől még nem lesz rossz maga az autó. Max lomha, gyenge, erőtlen. De ez sokaknak nem szempont. Ők ettől még simán elmennek az autóval a boltba, a kertvárosba a szomszédba stb...
Én mondjuk nem használnám huzamosabb ideig az is biztos. De ez olyan szubjektív dolog, amitől nem lehet általánosságban rossznak mondani egy autót.
Persze értem mire gondolsz - én mondjuk még sose vezettem tartósan 1,8-as autó alatt - de te is érted én mire gondolok. -
ABE
őstag
válasz Dany007 #78277 üzenetére
Nem feltétlenül kell 1.5-szeres ár, csak van egy határ, ami alatt adott típusból nehéz igazán jót kifogni.
"Ők ettől még simán elmennek az autóval a boltba, a kertvárosba a szomszédba stb..." - Pontosan ezért lehet eladni minden szart, mert akinek újként vagy használtan el lehet adni a fapados alapmodellt, az a típus használtan megveszi a "korához képest jó" autót is, talán mert nem tud mihez hasonlítani. És visszajutunk oda, hogy akkor az autó abszolút értékben mérve, vagy relatíve (szubjektíve) legyen jó. Én azt mondom, hogy egy autó akkor jó, ha nem a korához kell minősíteni az állapotát. De amúgy nagyon egyszerű, ha visszatérünk az eredeti példára: 700-ért gond nélkül lehet korához képest jó állapotú Fókát venni.
[ Szerkesztve ]
-
Halkan megjegyezném h én mindig azt szoktam mondani h korának megfelelő állapot. Ha vki azt mondja h koránál jobb, akkor az nem takarózás, hanem azt mondja amit: jobb az állapota mint azt a korából feltételeznéd. Mit kell belemagyarázni minden sületlenséget? Max hazudik, ami globálisan megszokott sajnálatos tény.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Dany007
veterán
"De amúgy nagyon egyszerű, ha visszatérünk az eredeti példára: 700-ért gond nélkül lehet korához képest jó állapotú Fókát venni. "
Jó, de itt úgy értettem a korához képest, hogy jó műszaki állapotban csak már éppen nem gyári alkatrészekkel szervizeltet plusz nyilván ennyi idősen (12-14+év) már a legtöbb autó nem sérülésmentes. És tudjuk jól mennyi pluszt jelent, amikor egy autót sérülésmentesen árulnak. Holott ha nem valami főbb szerkezeti elem sérült keményen, akkor a gyakorlati értékből nem von le semmit ha szépen megvan csinálva.
1-1 lökhárító csere, kisebb horpadás, esetleg egy ajtócsere és máris megzuhan az ára! Ettől függetlenül még az a lökhárító ki lehet cserélve egy hibátlanra, ahogy az ajtó is. Tehát magán az autó műszaki de még esztétikai állapotán se ront. De az értéke emiatt mégis csökken!
Egy horpadt ajtót is meglehet csinálni szépen. Úgy, hogy csak a festék vastagságmérő mutatja ki, de attól még az értéke csökken az autónak, holott a valós használatban, műszakilag, esztétikailag szinte azonos az eredetivel.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #78280 üzenetére
Minden személyeskedés nélkül, de tényleg, szívem minden felebaráti szeretetével, de nálad most azt látom, hogy a lét határozza meg a tudatot. Köztudott, hogy te nagyon-nagyon olcsón keresnél egy szép nagy autót, és azért, hogy magaddal ne kerülj ellentmondásba, véded ezt az álláspontot több ember konkrét tapasztalatával ellentétben is. Ami nem baj, csak kezeljük helyén a dolgokat.
Objektív igazságom nekem sincs, a többieknek sincs, de neked sincs, ezt lássuk be. Nagyon relatív fogalom már maga a jó autó fogalma is, mint ahogy itt már reszeljük a hátvágánygázt a kérdésben már fél napja. Persze. Az is lehet valakinek egy jó autó, amit megvesz, aztán megy ameddig megy, kicsit csörög, kicsit nem olyan mint az új, de a telekre jó lesz. Azt viszont nem hiszem, hogy aki itt megbízható autót keres, az egy ilyenre vágyik. És itt nem a gyári lámpáról van szó, hanem kormányműről, futóműről, folyadékrendszerről, elektromos rendszerekről. Ezekben számomra nincs pardon, és szerintem az itt érdeklődők számára sem.
Már ott tartunk, hogy azt mondod, megveszi, kicsit rákölt szépen lassan, aztán olyan lesz, mint az új. Hát vannak kételyeim. Az én autóm - lekopogom - kitűnő műszaki állapotnak örvend, az ország egyik legjobb fóka szerelőjéhez hordom (rvilike helyén marad ) és konkrétan az összes hajamat ledobom egy éve, hogy minden a helyén legyen. Ha nincsenek kapcsolataid, és/vagy azt szeretnéd, hogy minden tényleg a helyén legyen, a poklok poklát járod végig, ha valami nincsen rendben. Egy kiszabott olajtúltöltésre egy hetem ment rá. Na ezt nem kívánom senkinek.
Hiába nézegeted a számokat a hahun, hogy 200 400 6000 megkímélt állapotúnak bepipált autó van a hahun, ez egyszerűen nem igaz. Nézz egyszer körbe szigorú szemmel. Nézd meg csak a top 10-et ezekből. Meglepi lesz.
Kicsit olyan ez mint a PC szcéna. A piac áraz. Van egy árszint, ahol adott "felszereltségen" adott minőséget kapsz. Ma egymillió körül vannak a nagyjából gondozásmentes autók az alsó középkategóriában, és ha megfeszülsz sem fogsz a piacról 60-70%-os áron megkapni egy ugyanilyet. Nem kerül fel, nem adják el, nem te veszed meg. Ilyen egyszerű. A. Piac. Áraz. Mindenkinek ugyanannyi pénze van ugyanarra, tudják ezt az eladók is, ehhez igazodnak. És ne aggódj, ki is tartják orrvérzésig, picit rá is tartva, mert hát nehogy már ne járjanak egy kicsit jobban.
Van persze 600-700-ért is kb. hasonló, csak nem abból, nem akkora, nem annyira precíz (hogy egy Classicust idézzek). Meg lehet venni azt is persze. Hogy ne lehetne. Lehet abból is gondozásmentes, hogy ne lehetne. Ha van egy típusprofi szerelő a családban, meg az árkülönbség egy tisztes része a zsebben, akkor igen. Vagy ha rászánsz egy évet az életedből, hogy megtanuld.
De ne csapjuk be magunkat, ennyiből a készbe nem ülsz bele. Max becsapod magadat egy kicsit, és némi duplagondollal nagyvonalúan eltekintesz egy kis cöcörgéstől, egy kis kotyogástól, egy kis rángatástól, meg esetleg pingvinezel egyet ha baj van, hogy hát ez ilyen.
Nem azt mondom, hogy át kell venned ezt a gondolkodást. Nem. Classicus laicus vagyok, egy porbafingó véleménnyel. Hited is lehet. Legyen. De szerintem saját bőrön tapasztalt megtapasztalás nélkül mást ebbe a hitbe nem volna szabad ringatni, mert elhiszi, és csalódni fog. Saját zsebre. Én ezt jó érzéssel nem tenném meg senkivel.
Nekem is csak a saját valóságom van, abból tudok dolgozni. Az viszont ezt mutatja. És az sem változtatna a tényeken, ha nagyon szeretnék bő fele ennyiből valami legalább ilyet de inkább jobbat venni.
(tegyük hozzá a történelmi hűség kedvéért, hogy van bennem pár szűretlen búza)
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Kornel
veterán
válasz DeFranco #78281 üzenetére
abszolut igazad van.
sokszor és sok kocsit néztem már, számomra a használt autó vásárlás rémálom.
nekem a jó kocsi azt jelenti, hogy hibátlan műszakilag, ahogy neked is, engem is idegesít minden nem odaillő hang, stb., amit még egy szerelő se vesz észre adott esetben, volt már rá példa, de azért nekem volt igazam
a magyar valóság viszont az, hogy az emberek nem költenek a kocsira, pl. gumit venni luxus, féktárcsa nem baj, ha vállas, a betét is jó még, ha nem a fém ér a fémhez, pedig ezek alap dolgok. csak egy kiragadott példa: új swiftek közül hány százalékba cserélték le időben (45 ezrenként) a váltóolajat magyarországon? szerintem 1/3-ában sem. nincs rá igény, nincs rá pénz, attól még megy, az, hogy 100ezernél megmakkan az amúgy se acélos váltó, az meg nem gond, mert akkor felrakják 800k-ért a HAHU-ra, hátha elmegy az úgy is
saját példa, testvérem keresett kocsi 400 ezerig kb. 4 éve, magasabban voltak az árak, mint most egy egész jó escort lett, a legutolsó szériából, nem füstölt, nem esett szét, váltó is jó volt, stb. erre költött azóta kb. ugyanennyit, de lehet már túl van rajta, és most se tökéletes. az a kocsi akkor volt 12 éves, és nem a romok közül való volt.
szvsz lehet olcsón kocsit venni, de az nem a jót jó áron kategória lesz, mint amit reklámba hirdetnek -
Dany007
veterán
válasz DeFranco #78281 üzenetére
Az a "gondom" veled, hogy rendszeresen félreérted vagy nem jó helyén értelmezed azt, amiket írok. Persze lehet az én hibám, mert nem fogalmazok jól, eléggé egyértelműen.
Amit én keresek, az nem az a kategória, amiről itt most a "vita" folyik. Én mocskosul tisztában vagyok vele, hogy annyi pénzért nem lehet patent hibátlan autót kapni. Sőt. Tehát, hogy a ti szavaitokkal fogalmazzak, én nem "jó" autót keresek, hanem másikat. És ez nem ugyanaz a téma, mint amiről itt most vitázunk. Tehát ezt is a helyén kell kezelni, én igyekszem ott kezelni. Te viszont ezt félreértetted.
Nem tartom önigazolásnak, mert én tudom hogy annyiért nem lesz jó autó, csak egy másik.Szerintem, amit itt ti kerestek az kb a gyári új szalon állapot. Igencsak végletekben gondolkoztok, mintha minden csak fekete-fehér lenne. Létezik a zörgés mentes ultra minőségi csúcsalkatrészekkel operáló millió fölötti autó. Meg a trágya. És más nincs is.
Hogy az előttem író fórumtársat idézzem:
"engem is idegesít minden nem odaillő hang, stb., amit még egy szerelő se vesz észre adott esetben, volt már rá példa, de azért nekem volt igazam "Na most ezt a szintet, ne haragudj de egy milla környéki 7-8-10 éves autónál sem kapod meg. Max a pár éves alacsony futásteljesítménnyel rendelkező és tényleg rendszeresen márkaszervizelt autónál esetleg. És ez - nálam - nem a "jó" kategória hanem a majdnem gyári szalon állapotú autó. De én csak azt mondom, és itt a lényeg, hogy ez a bizonyos kategória és a trágya között, azért még van néhány lépcsőfok. De a ti hozzászólásaitokból nekem úgy jön le, hogy nincs. Érted?
Tehát van ez az állapotú autó amit a fórumtárs leírt, ahol ő olyan problémákat fedez fel, amit még a szerelő se, meg van a trágya. De szerintem e kettő között is van még bőven.És ha már az objektivitásnál tartunk, ha jól emlékszem te se olcsón vetted a Fókát. Durván átnézetve, sokak által szelektálva a nálad megszokott precizitással stb stb .... és ha jól emlékszem utána mégis egy vagon pénzt kellett az autóra költened.
Olvasva a hsz-ed többi részét, újat tényleg nem tudok rá reagálni. Ismét úgy érzem, hogy szerinted kétféle autó létezik. Az egyik a tökéletes: "nagyvonalúan eltekintesz egy kis cöcörgéstől, egy kis kotyogástól, egy kis rángatástól" -ahol ilyenek sincsenek. A másik meg az összes többi = hulladék bontószökevény.
És ez nem objektív, nem valós, mert igenis a kettő között is léteznek fokozatok. Max az számodra nem elfogadható.
Ha már PC-s példáknál tartunk. Én pl csak és kifejezetten Asus és MSI termékeket vagyok hajlandó venni ha arról van szó. És meg sem bírom hallani az olyan márkákat, mint a Sapphire, Gigabyte és főleg az Asrock. Pedig többen bizonyították(!) már nekem, hogy ezek is ugyanolyan jók, hasonlóan megbízhatók, ugyanaz a teljesítmény stb... Én mégse bírnám rávenni magam, hogy ezekből válasszak, akkor se ha 20%-kal olcsóbbak. De. Ettől függetlenül objektív tények tudatában kénytelen vagyok elismerni, hogy igazuk van. Egy Asrock alaplap is van olyan jó és megbízható, mint egy Asus (na persze! ). De tényleg...Ami pedig engem illet megpróbálom a lehetőségekhez mérten a legjobb megoldást megtalálni. Felhasználom a kapcsolati tőkémet. Aztán majd meglátjuk mi sül ki belőle. Úgy gondoltam, hogy ebben a nagy káoszban ami a használtautó piacon van jobb ha egy profira bízom a választást.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Dany007 #78287 üzenetére
az lehet, hogy o egy vagyont koltott ra, de akkor ezt szorozd be kettovel, amit nem egy jo, hanem egy kozepes allapotu kocsira fogsz kolteni. ott kezdodik, hogy ebben az arsavban normalis gumival biztos nem adnak el autot, inkabb leszedik rola, ha az jo is volt. ket szett gumi minimum 100k. ujan. persze van akinek jo a tizeneves gumi is, de aztan rajon, hogy csak ujat ken e venni, volt mar ra itt pelda
-
neduddki
nagyúr
I!
esmeros a lnyuanak adta a 10eves fabiajat es naki kell uj /tneyelg jo allapotban van a fabis/, a szereloje hondat es toyotat mondott, mert a mostani skodkoda mar nem a regi, szoval totoya maradt mert a honda tul draga, corollak listazva, de Nagyinka nem teccik mert tulnagyok, Papanak mutattam a civoc 7g5d es 7g4d-t teljesne oda volt erte hogy egyszeri fromak nagy csomagter blabla ba de hat esek amr tul oregek, mondom akkor nezzetke amr eg a jazz-t, a vegfen egy par Mm-es yaris lett belole, kivancisna varom mikor futpok vele possze:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Dany007
veterán
válasz Kornel #78288 üzenetére
Hehe, az a gond, hogy nagyon egysíkúan tudtok csak gondolkodni. : )
Nekem pont ennyibe volt a két szett gumim felni nélkül természetesen. És azzal fogom adni az autót.Mondom, fokozatok! Ez az, ami szerintetek nem létezik, szerintem meg igen. Ez a különbség a véleményeink között. (szerk.: látod, nálad is ott az új gumiszett vele ellentétben a 10 éves gumi... A kettő között meg nincs is semmi, erről beszélek... mert biztos a 2 nyarat/telet ment gumi már szar és ti is legalább évente cseréltek gumit, de lehet félévente)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Dany007 #78291 üzenetére
de, pont ma neztem lampanal egy 2007-es swiftet, a gyari ecocontact3 gumival, profilmelyseg nem sok volt mar, es mar elkezdett repedezni is, de hat mo-on jo az meg egy evre, hisz nem latszik ki a drot. tudod hany ilyen van? es ez egy viszonylag uj auton. ezek utan pont nem felteteleznem, hogy az olajat pl. rendesen cserelte, mert nincs ra igenye.
-
Dany007
veterán
válasz Kornel #78292 üzenetére
De biztosan sok az ilyen. Én is ismerek egyet. Mikor már tükör radiál volt az egyik gumija és a mezei nedves aszfalton is csúszott az autó akkor cserélte. Nem normális, szerintem se.
De azért ezt észre lehet venni. És egy valamire való ember ezt első körben nézi meg, főleg azért, mert a gumik állapota / kopása sokat elárul a futómű állapotáról is... Tehát ez még szerintem is egy alap dolog. És ha épp "jó gumikkal" árulja az illető az autót, de fos gumi van rajta, főleg repedezett : o akkor nem veszem meg / lealkudom egy új gumi árát.
No, de én épp ezért bízom profira a dolgot. Én biztos nem ülnék be ilyen autóba.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Napfénysüti #78295 üzenetére
Már írtam pár hete, hogy lejár a hirdetés, ha nem viszik el, marad. Ledobattam az olajat, motortartót kicseréltettem, meg egy turbócső volt szakadt, azt is cseréltettem és marad. Ja meg alut is kapott.
Nincs vele semmi bajom, mindenáron meg nem eladó.
-
Buster17
addikt
Valaki mondja már meg hogy miért jó és miért nem rossz (ha van ilyen) a ford fieste. Mert körülöttem mindenki lehurrog, hogy a ford a legszarabb autó és olyat nehogy vegyek.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz Buster17 #78297 üzenetére
Nekem 2 Fiesta-m volt és én is ezen a véleményen vagyok. Igaz céges autók voltak, de mind a 2 szalonból jött ki. Nem vagyok egy autó széttiprós típus, szóval még amiatt se lehetett baja. Az egyik az elektronika hibás volt, mindig valamivel küzdött, a másik utána azt produkálta, ha esett az eső, akkor csak 3 henger ment. Mind a 2 fiesta 1.3 benzines volt. A kolléganőm Focus-a 1.6-s volt, de nála is volt henger leállás. Nálam a Ford totál kizárva. A következő munkahelyemen meg egy Mondeo diesel volt ami egy halom f*s. Annak a motorjával mindig gond volt, az üzemanyag szűrőt meg hetente kérte, pedig nem garázsból származó üzemanyagot kapott A mostani munkahelyen ahol meg dolgozok az össze céges autó Ford, de ezeknek a hibáját már le se írom, mert nincs annyi karakter.. Én személy szerint biztos nem vennék Ford-t, mert nagyon megbízhatatlannak tartom, pedig kasznira tetszenek.
-
Bdanyy
addikt
Mit fogtok ezért kapni
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal