-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz slett27 #194512 üzenetére
Az anyaghasználat a szükségeshez képest szerintem mindenki minden területen érzi, hogy egyre rosszabb. A gyártás egyre rosszabb.
A turbónál van egyszer egy plusz forgó alkatrész amit széthullhat, míg jó esetben csak elkophat, szóval egy kopó, fogyó.
Ezen kívül a motor a megszokott ütemben elkopik, ellenben az eddig megszokottól nagyobb eséllyel hullik szét, de ez nem a turbó miatt van. Van amelyiknél pl. a közvetlen befecskendezés okoz ezt-azt, van amelyiknél az olajpumpa, egy rossz gyári csődarab, egy szenzor hiánya, egy rossz felhasználás vagy rossz szokás. Igazából szívóként is elhullanának azok a mai turbós motorok, amelyikek végül széthullanak.
Ezért is ajánlott pl. az 1.4T-jet, mert turbó az van meg a hozzá kapcsolódó dolgok, de a fentiektől nagyrészt mentes.Költségben mindenképpen több, mert 1x meg kell venned a kocsi részeként, és, ha minden jól megy, akkor is kinéz egy felújítás mielőtt bontóba menne az autó.
Egy csomó dologra sokkal jobban kell figyelned, vigyáznod rá. Jó olaj kell, időben kell cserélni. Nézni kell többször a szinteket, vizet, hűtők állapotát. Amikor beindítod hidegen érdemes várni elindulás előtt, hogy meglegyen az elégséges kenés. Leállítás előtt szintén járnia kellene, főleg, ha a pályáról jöttél le, mert ezek kb. tudnak vörösen izzani. Van amelyik már manapság figyel magára a tulaj helyett, és leállítás után még vissza hűti saját pumpával, ami mellékesen egy újabb hibalehetőség is egyben.
További probléma szokott lenni, hogy turbósnál a turbó fújja, így nem érzed, hogy a motor szenved. Pl.: dombon felfele mész, repül fel a gép, és beváltasz egy 4-et is, és még 4-ben alacsonyabb fordulaton is repül fel... közben meg oválisra koptatod a hengerfalat. Azzal a fokozattal érdemes menni ilyenkor, amit a szívó motorosnál is használtál. -
[CS]Blade2
addikt
válasz slett27 #194518 üzenetére
Ahogy dj79 írta, autókereséssel. . Magamnak is nézek utána a dolgoknak, meg úgy ált. is. Az utolsó pl. Gajdán [Motorgyilkos autós szokás - így ne vezess! 1. rész | Vezess TV] Aszem ebben a videójában van.
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #194561 üzenetére
Még annyira nem gáz, az enyém is kezdett ilyenné válni valós 118k km után. Egy 20-asért bebőrözik.
Egyébként nem tudom, hogy a Jazzeket lehet-e egyáltalán tekerni. Azt tudom, hogy az ECU nem módosítható, de hogy ez vonatkozik-e a km-számlálóra is, arról fogalmam sincs.
-
szabonagyur
félisten
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194720 üzenetére
Megnéztem pár cikket, videót, és felszereltség függetlenül van olyan, hogy alapból nincs ez a funkció bekapcsolva. Ne legyen igazam. De itt egy manual hozzá [link]
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
pècsimunkás
addikt
válasz slett27 #194722 üzenetére
Teli tank, első kattanásig, vagy amíg nem látod a benzint. De mindig ugyanúgy csináld. Aztán vissza osztod a tankolt litert, a megtett km tizedével. Ez a legegyszerűbb.
Tankoláskor nullázd a napi számlálót.Szerk: a 20 évvel ezelőtti Meganom írta az átlagfogyadztást
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
szabonagyur
félisten
válasz slett27 #194739 üzenetére
az átlagfogyasztást és pillanatnyi fogyasztást csak akkor tudom megjeleníteni a műszerfalon ha átprogramoztatom
Nekem hiába mutatja az átlagot 1000 évente egyszer ha ránézek. Mit is számít, hogy épp mit ír ki? Ha kell tankolás alapján kiszámolom, útközben meg úgymond mindegy nem? Mielőtt megvetted megnézhetted, hogy kb mire lehet számítani, onnantól meg tankolni és használni kell. Ez pont olyan apróság, hogy kb szóra sem érdemes ha tudatos autó vásárlás volt, nem csak utólag gond, hogy nem tudni mennyit fogyaszt stb.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
válasz slett27 #194739 üzenetére
Már ott sántít a dolog így láthatatlanul , hogy a pillanatnyi fogyasztást nem mutat az hogy lehet egyáltalán Cosmo felszereltség ? Miközben anno a brosúra is írja hogy azt már alapból adták hozzá .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
szabonagyur
félisten
válasz slett27 #194745 üzenetére
Vagy ugye így lett konfigurálva, hogy alap felszereltség sok kiegészítővel.
Pl. nekem ami van Honda City az nem mutatja a külső hőmérsékletet meg manuális a klíma hiába legmagasabb felszereltség, és nem is volt opció (itthon legalábbis). Csapott hátú társa a Jazz, ott alacsony felszereltségnél is van külső hőmérséklet jelzése meg akár digit klíma is.
Pedig a Hondanál végképp nem nagyon lehetett konfigolni, ami a csomagban volt annyit tudott. És azért egy hőmérséklet jelzés már lehet fontosabb, mint a fogyasztás
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
OPiiPO
addikt
válasz slett27 #194739 üzenetére
Opel Astra J Active 2012 1.4T
- kijelez mindent amit hiányolsz, nem tudom hogy az Active változat miatt van-e vagy utólag
- motorvédő van, szinten nem tudom hogy gyári vagy az előző tulaj raktatta fel
- belső tér szubjektív, nekem pl. az Astra K sorozatnál tetszetősebb[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194745 üzenetére
Igen, J Astra 2013 évjárat. És Cosmo felszereltsêg. Szóval a Computer fel van készítve erre, tudja is, viszont maga a funkciója ki van kapcsolva. Tudja, ha kalózkodás áldozata lesz (legalábbis tudnia kellene)
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
sagesz93
addikt
válasz slett27 #194788 üzenetére
vannak azért kincsek annyiért is , pl én a pandámat 350-ért vettem, és kiváló jószág azóta is
de pl pont Draskovicsnál volt egy twingo "teszten" az került 200 ba ha jól emlékszem és klímás + automata
[link]
de remek daewoo matiz és társai vannak ennyiért, talán még olyan is amiben rozsdán kívül fém is van.[ Szerkesztve ]
-
10.10
csendes tag
válasz slett27 #194739 üzenetére
Köszönöm a részletes választ. Még nem sűrgős a vásárlás, csak infót gyűjtök, hogy felkészüljek a lehetőségekre. Nincs sok tapasztalatom az autóvásárlásban, ezt is 11+ éve vettem. Ez nagyon bejött, soha semmi baj nem volt vele, de most már cserélni kell.
A Peugeot 307 1.6 - 1587 cm³-t, a 2.0 benzin - 1 997 cm³-t jelent? Szinte csak dízel van a hahun.Más: nem annyira a sok ülésre van szükség, inkább nagyobb lábtér és nagyobb csomagtartó a fontos. Az egyterűek nem tetszenek.
Azt hiszem félrement
#194738 ngaba volt a címzett.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz slett27 #194739 üzenetére
Mivel még fl előtti, ezeknél előfordul a fékmunkahenger hibája, beragadás, illetve pár apró malőr. Ezek a 2012 utániaknál már javítva lettek (emiatt is ajánlom hogy fl J Astra-t érdemes vadászni). Az F17-es váltóban soha nem cserélnek olajat a szakszervizben. Kötelező, nagyon sokat javul a kapcsolási érzet, és az élettartam. M32-nél pedig megkerülhetetlen (fl előttieknél fokozottan). A kijelző okosítása piti dolog (akár otthon megcsinálod), illetve nagyon sokmindent rá lehet tanítani. Bár én sem értem hogy miért nem lépték meg a gyárban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194858 üzenetére
Na, megtörött volt a J?
Ha van képed a hirdetésről, és ott említi, hogy törés mentes és hibátlan, akkor van esélyed.
Amennyiben saját pénzen nem nézetted át, rétegvastagságot nem néztél, és az adásvételin X-eltél, hogy megnézted, állapotot felmérted, és elfogadod úgy ahogy van, akkor bukovár. Tudtommal.De először beszélj a kereskedővel, hátha barátságosabb úton is tudjátok rendezni.
Mellesleg mágnes nélkül soha nem megyek autót nézni, főleg ismerősnek nem.
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
szabonagyur
félisten
válasz slett27 #194861 üzenetére
Képet tudsz berakni róla? A logo elvben le tud jönni magától is, korábbi szériánál láttam már pár ilyet, illetve mivel a kb ilyen bepattintod és talán ragasztva sincs, de fúrva van gondolom kialakulhat rozsda.
Főleg mivel a jel eléggé magasan van eléggé furán lenne törve, ha fent sérül akkor ott már ajtót kellett volna cserélni.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
grizlisandor
addikt
válasz slett27 #194858 üzenetére
Miért nincs garancia a használt autóra(Becsületesnepper youtubecsatorna)
Videóban is elmondja, hogy garancia csak arra van, ami le lett rögzítve, vagy rejtett hiba(hengerfejes a kocsi).
Amit lehet tesztelni/mérni kell, mert ha pl nem nézted meg, hogy nem működik a klíma, akkor hiába jössz rá hetekkel/hónapokkal később, hogy nem megy, az eladónak nincs dolga veled.Szerintem ilyen indokkal nem fogod tudni visszavetettni vele, sajnálom; de hátha a többiek mondanak valami okosat.
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194866 üzenetére
Ne érts félre, de ha putri szagot szimatoltál, akkor miért onnan...? Nem feltétlen a jószituáltság meg a környezet határozza meg az autót, de ha rossz volt a megérzés, mégis miért?
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
BigBlackDog
veterán
válasz slett27 #194861 üzenetére
Esetleg azt is el tudom képzelni, hogy valamikor még megpróbálták lefeszíteni az emblémát. Legalábbis láttam már ilyet is. Illetve olyannal is találkoztam, hogy (céges, reklám)fóliázott volt az autó az első néhány évében, de 6 éves korára, fólia nélkül már lehetett látni a rozsdacsíkokat, ahol sikerült a fényezésbe is belevágni, mikor méretre szabták a fóliát.
Rétegvastagságot nem tudsz mérni?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz slett27 #194873 üzenetére
Az a baj, hogy 3-4M Hufos kategória is tele volt szeméttel még pár évvel ezelőtt. Az volt az érzésünk, hogy gyakorlatilag az eladó autók nagy része azért került fel, mert szimplán már szr és nem rentábilis a fenntartásuk, vagy nem akarják az idegesítő/helyrehozhatatlan hibáit megcsinálni a tulajdonosai. Nem csodálkoznék semmin sem ezek után.
Szervizes szakvéleményre kíváncsi leszek, mondjuk sokat nem biztos, hogy lehet alapozni arra sem. Kérdés, hogy mennyire hajlandóak alaposabban átnézni.
De én alapvetően egy károgó vészmadár vagyok, szóval bőven szoktam szívni, ha használt autót kell keresni. Amit eddig sikerült meg is venni, azok közül egyikkel sem volt nagy gond.
[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194871 üzenetére
Én már 1 éve böngészek. A Hondám kinti, és lekopogom, amilyen megnézéskor volt, olyan most jelen pillanatban is. Kivéve 1-2 apró kis sérülést, de na Pedig a paletta alja volt, ellenben magánszemélytől.
Kicsit félve ugrok fel hahura akárhányszor autót nézek, ami kereskedőtől volt, mind cumi volt.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
szabonagyur
félisten
válasz slett27 #194873 üzenetére
Gombok kopása függ attól is ki használja... pl izzadós kéz, vagy ha épp kent rá bármit. De pl. sokszor a takarítás közben is ha olyat fújnak rá megkophat a gomb.
Azt amit hiányolsz lehet pótolni, de igen lehet ilyen konstrukció, hogy nem kérték.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194893 üzenetére
A magyar lekérdezés nagy fika, ha itthon megkap egy S-es rendszámot jelenleg. Azt a kinti megvétel és a magyar papir közti 800km-es úton pont bedurrantják a kívánt km-re.
Mellesleg a szervizkönyvbe ha márkaszerviz általi karosszériázás és átvizsgálás volt, azt írnia kell(ene).Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
pècsimunkás
addikt
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194899 üzenetére
Oh, nehogy azt hidd, hogy óraállítás csak nálunk van. Nyugaton is ráugrottak a magyarok miatt a visszapattintásra. Voltam kint, rengeteg az arab, török kereskedő. Van Német nepper legalja is, de ez mindenhol megvan. Ezzel mit kezdeni nem tudsz. Az, meg ha javítva volt kasztni ügyileg, szakszerű és jó, akkor kár félni.
Körültekintően kell autót nézni/venni. Lehet csak paranoiás vagy, és nincs semmi gáz. De egy fotót beszúrhatnál, miről is van szó.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
pècsimunkás
addikt
válasz slett27 #194906 üzenetére
Az autóddal kapcsolatban eszembe jutott valami. Azzal kapcsolatban, hogy le van butítva a fed comp az autódban.
Egy kicsit az almát a körtével, de a lényeg: jó barátom 2-3 éve vett egy új Tipót. Decemberben vette át, aztán csodálkozott, hogy legfagy a tükör. Volt benne elektromos tükör állítás, fűtés nélkül És ez 2017-18 decemberében volt. Kb kisza25 fórumtársunkal vette át egy időben az autót.
Na, ez sem semmi faszarágiság a Fiat részéről.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Netflix
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Hardcore café
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen