-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
d@vee
senior tag
válasz #89309696 #77945 üzenetére
Azért van benne az a szivattyú, hogy használd De ha csak ettől leszel nyugodt, kösd ki. Am nemtudom melyik gépnél (ne kérdezzétek), de olvastam a manuáljában, hogy a tankba csak tiszta benzint szabad önteni. Hogy ez mennyire igaz, passz.
Fojtás kivesz, valami egyszerűbb sportkipufogó és az is dob valamennyit rajta.[ Szerkesztve ]
Ja
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #77945 üzenetére
Szivattyut szerintem nem erdemes kikotni, vagy ha annyira nem bizol benne akkor most raksz bele egy ujat.
Ha az is elmegy megint 10k km-t, akkor jonapotHa nagyon ragaszkodsz a kikotesehez, akkor vagy ahogy irod, visszavezeted a csovet a tartalyaba, plusz nemi olajat hagysz is benne, hogy a szarazonfutastol ne menjen tonkre(ne alljon be a tengelye es csinaljon galibat), vagy ha ki akarod szerelni akkor meg kell oldalni hogy ahol a hajtast kapja, rendesen lezard a blokkot.
Egyebkent 2 fajta olajpumpa letezett ehhez es a regifajta doglott meg. Igaz, az se teljesen a konstrukcio hibaja miatt. A regi gyari az bowdenes volt, es ahogy sok robogonal, a gazkar huzasaval nyitotta pumpanal a szelepet, ugy adagolta az olajat. Na most itt vagy a kinai pontossag miatt vagy csak a karbantartas hianya miatt nem mindig ellenoriztek a bowdent illetve a holtjatekat, vagy esetleg hogy nem szorul-e.
Emiatt nem tudott normalisan mozogni, vagy meg is szorult.Az uj olajpumpa amit lehet hozza kapni mar nem bowdenes, anelkul mukodik. Nyilvan nem veletelnul csereltek le erre a konstrukciora, valami 10-12k koruli osszeg.
En mindig amellett vagyok, hogy ne kevergessunk ha gyari a cucc (tehat eleg a gyari olajozasi rendszer), nem fog annyira fustolni, normalis mennyisegben kap olajat minden fordulaton amit el is tud egetni, nem bsza tele a kipufogot, stb.
Minosegi 2t olajat kell bele venni (nem Stihlbe valot ) benzin meg 100-as csak akkor lenyeges, ha nem surun hasznalod. Kevesebb dzsuva csapodik ki belole a karbiba.
A fojtast ha kiszeded (nem remlik hogy ennek kipuffnal is van-e, vagy csak variatornal), akkor boven eleg lesz szaladgalosnak. Ha meg full gyari, akkor ha mar a fojtast kiszeded a hajtasbol, en raknek ra egy uj szijat, meg a fojtas eltavolitas utan egy szett uj gorgot (valoszinu ugy is kell majd).
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz #89309696 #77948 üzenetére
A tiszta benzint arra erti, hogy NE a tankba toltsd az olajat.
Miota letezik olajpumpa, azota 5-10szer annyit elmegy egy dugattyu. Regebben vespakon pl 6ezret ment el egy dugo.
Legutolso szarokon szoktak kikotni az olajpumpat. Nem egy nagy dolog, viszont megis sokat szamit.
Ha a benzinhez kevered, akkor nem a fordulat alapjan fogja adagolni, hanem gazallas alapjan. -
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #77963 üzenetére
A Castrol jo ha nem akarsz rendelgetni, OMV sajatjat nem ismerem.
Egyebken a fojtas eltavolitashoz: a kipufogo leomloben szokoty lenni egy szukites behegesztve, vagy a leomlon egy “vak cso”(egy 5-8 centis leagazas ami nem vezet sehova). A szukitest siman ki kell szedi/kifurni a cso atmerojevel megegyezo meretre, ha a vak csoves megoldas can, akkor azt le kell vagni a tovenel es behegeszteni.
A variatornal szokoty meg egy plusz hezagolo alatet lenni a variator tarcsak kozott, azt kell kivenni/megfeleloen hezagolni hogy a szij rendesen kifusson.
Ezek a modositasok utan erdemes a gyari gorgomereten esetleg valtoztatni, attol fuggoen, hogy hogy megy atalakitas utan.
Az esetek nagy tobbsegeben amugy meg atfuvokazasra se nagyon van szukseg, a gyari meret eleg szokott lenni hozza.NYPD: igen, megvalosithato. Ha egy picit ertesz az alapveto villanyasz cuccokhoz, akkor siman at lehet kabelezni hozza. En epp most rakok fel pl digitalis orat a motorom analogja helyett, mert az megkotlott. Gyari kabelkorbacson kell a csatlakozot atalakitani hozza, plusz a szenzort felrakni. Annyi plusz van benne, hogy en az uj ora km allasat eloreporgetem, hogy stimmeljen
-
tothferenc
senior tag
válasz #89309696 #77963 üzenetére
En ezeket a benzinkutas sajat markas cuccokat nem szeretem ☺️ pl nekem a Mol Dinamic olajtol ugy fustol a robi, mintha hengerfejes lenne 😂 eleinte Repsolt hasznaltam, de iden tavasszal kellett a nagymociba is olaj, igy rendeltem a kicsibe is Motul 2T-t. Eddig nem tapasztalok vele semmi kulonosebbet, es nem is fustol annyira.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #77971 üzenetére
Gyari henger/hajtas/karbi melle felesleges rezosra penzt kolteni, boven eleg a gyari kipufogo fojtas nelkul.
Tapasztalat alapjan a katalizator nem sok mindent fog rajta, de ez fugg attol is, hogy esetleg mennyire van mar tele lerakodassal. Nyilvan az a "legjobb" ha nincs benne.
Az a kicsi kipufogoveg teljesen normalis, 2T kipufogo kicsit mas elven mukodik mint a 4t, annak a merete ugy van belove, hogy idealis legyen a gazlenges(nagyon leegyszerusitve, mert eleg bonyolult).Ha biztos akarsz lenni es belefer, akkor megoldas lehet egy kat. nelkulit venni, abban tuti nem lesz semmi fojtas.
Amugy meg esetleg ahol korlatozas lehet: karbi szivocsonkjanal (karbi-legszuro csatlakozasnal) esetleg be van rakva egy szukito lemez, azt is ki lehet venni, viszont akkor gyanus, hogy fuvokazni is kellene.
A masik pedig a CDI, bizonyos fordulat fole nem engedi a gyujtast menni, letilt.De ez mind csak akkor detul ki, ha mar a variatort kihezagoltad es a kipufogonal megnezted van-e benne valami.
Hatul a kuplungnal tuti nincs korlatozas, az osszefugg a variatorral. Ott akkor megy majd normalisan a tarcsa szet, ha elol a variator osszezaraskor annyira elore kenyszeriti a szijat, hogy hatul lejjeb feszuljon es "szetnyissa"(remelem ertheto ).
-
suste
veterán
válasz #89309696 #77971 üzenetére
Szerintem a variatorban már nincs külön korlátozó gyűrű. Az sokkal nagyobb távolságot csinálna.
Ez már "csak" a variatort dob és tárcsa pontatlan tervezése/kivitelezése. Egy tuning vario új szijjal tuti kifut. Vagy marad a kézi barkács ahogy már linkeltük/írtuk párszor... -
energy4ever
addikt
válasz #89309696 #78020 üzenetére
Ahogyan leirtad, teged idezve, "szart se ved", oke ez 1 dolog a sok kozul.
Essoben jo rossz lehet, hogy esik rad a hideg viz.
Ha csak 50-es kozlekedsz, es nekedrepul egy cserebogar, mar azis fajni fog. Nem beszelve a szemeidrol.
A szel is belefuj majd a szemeidbe ezzel. -
nyogo83
Topikgazda
-
NYPD
aktív tag
válasz #89309696 #78024 üzenetére
+1 az NZI-nek, nekem egy Combi 2 Duo felnyitható van, tényleg nagyon jó.
-
Debilon
addikt
válasz #89309696 #78028 üzenetére
Felpattanó kövek ellen nem véd amit először linkeltél, plexit nélkül hogyan védene?
Mindenki azt vesz amit akar, de egy normálisabb sisak, meg egy térdvedő és valami minimal protektoros kesztyű sokat számít egy esésnél
Nem kell full bőr meg amiket írsz mindig és mindenhol, de kinek mennyire fontos a testi épsége
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
macilaci78
nagyúr
válasz #89309696 #78030 üzenetére
télen nyilván a hideg miatt kesztyű - télen a nyitott bukó miatt hamar arcodra fagy a mosoly. Télen vastag nadrág, lOl. Utcai nadrág, ami télen robogón elég meleg, abban egy fűtött helyiségben megfőzöd a villásreggelit: virslit tojással. Inkább valami Tucano a motorra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #78078 üzenetére
Nem nagyon talalkoztam meg olyan 50-essel amibe 200 mili kellett volna gyarilag
Atlagban 100-110ml szokott lenni, ettol minimalisan ter el par blokk. Igazabol itt nem csak a szimmering miatt lenne gond a tultoltes, mert van rajta szuszogo, hanem mas mechanikai gondok miatt (megnovekedett ellenallas a teljesen olajban futo fogaskerekparok kozott, stb).Igazabol ha teheted, sokaig ne maszkalj vele azzal az olajjal, mert 5W40 az elegge vekony oda meg motorolajbol is.(amugy 90-es evek elejen par japan robogonal meg a gyari eloiras szerint volt olyan ahol 10W40-es motorolajat ajanlottak a hajtasba. De nyilvan azt ugy terveztek.)
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #78107 üzenetére
Nem valoszinu. Altalaban a karbi torokhoz rakjak, ha egyaltalan a szivooldalon van valami fojtas.
Szinte minden legszurohazon van ilyen “pipa”, amin keresztul beszivja a levegot.
Mondjuk elegge szuknek tunik igy keprol az atmeroje, igy nem mondanam 100%-ra, sajnos nem ismerem ennyire ezt a tipust. -
Topikgazda
-
DJGABI
addikt
válasz #89309696 #78128 üzenetére
simán van 20-as alatt kipu [link] / [link] de aki ügyes rezót is talál. de ha nem akarod állítgatni/próbálgatni akkor miért ugranál bele?
mondjuk ezzel nekem is bajom van, főfuviból jó lenne egy szettet beszerezni, vagy leginkább magát a karbit cserélni, variátor görgőkből is van kismillió félefajta, akkor a kuplung rugók... jó kis pénztemető. lehet inkább beletörődök az 55-ös végsebességbe
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
KTMHobby3
tag
válasz #89309696 #78136 üzenetére
Én a helyedben előbb kiégetném a mocskot a kipuffból, mert ha rövid távra használtad, biztos hogy van benne. Hosszabb távra és full gázon kell menni vele, aztán meglátod javul-e a menetteljesítmény. Újat venni ráérsz utána is. Ha jó a kenése a motornak, bírnia kell a full gázt. Én szinte mindig úgy közlekedek. Szeretem ha pörög a motor. Olyankor 9 ezer fölött forog.
-
Topikgazda
válasz #89309696 #78152 üzenetére
Kb egykutya a kettő. Minimálisabban többet tudnak mint egy katalizátoros gyári cső, de semmi egyéb. De már ezt is észre fogod venni. Itt egyébként olcsóbban meg tudod venni ha az általad kinézetthez ragaszkodsz. Ha valóban egy kis pluszt akarsz egy gyári kinézetű csővel, akkor én ezt vennem. Ez lenne még az igazi, de sajnos ezt nem rendelhető. Ilyen volt nekem is.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
-
Micsurin
nagyúr
válasz #89309696 #78168 üzenetére
Köszi :)
Ennyire egybeépített valamit... Nekem egész szépen eldönthető volt eddig minden motoron még laikus számára is.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
iff
senior tag
válasz #89309696 #78112 üzenetére
Nekem keeway f-act 50 2t-m van. Az analóg óra kb. 50km/h-ig jól mér, fölötte a 80-nál=60 .Tavaly cseréltem le a [műszerfalat] . Akkor még 4990 volt (most meg, de ennyit nem ér) (kettőből kellet egy használhatót csinálnom) Nekem a gyári sport kipufogó van rajta. Elvileg az első szervizkor kivették a fojtást. Nem tudom nem voltam ott, hogy mit csináltak vele, a könyökről le vágták amit kellett az biztos. 9000rpm mellett 60 +- 4km/h környék a max, hátszéllel kicsit jobb. Most cseréltem variátort és valószínű a "gyári" az fojtott [link] , a mostani [link] nem, de nem nagyon vettem észre változást. Ami érdekes, hogy 5gr-os görgőkkel adják és az enyémben 6,3-as volt. Kapott új [görgőket] . Gyertya NGK B9ES volt benne, de sejtésem szerint a gyertyát cserélték, mert eredetileg 7-es lenne a gyári. Próbáltam más márkával és típusú gyertyával, de nálam ez a legjobb.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
-
Topikgazda
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz #89309696 #78225 üzenetére
Nekem a Lidl-ös töltő bevált. Télire kiveszem az akkut, töltőn van pár napig, 13,7 V körül, majd áll a mélygarázsban. Néha rámérek, 12,5 V körül rátöltök. Ugyanígy tartogatok még egy régi Banner autóakkut, ha szét van szedve a gép, bikakábellel erről indítom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- ATX 3.1-es Seasonic tápok a picit pénztárcabarátabb szegmensben
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Programozás topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen