Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Foobar

    tag

    válasz Kaba #3085 üzenetére

    Köszi a választ. :R
    Ha összejön, (még reménykedem), akkor első dolgom lesz, hogy a boltot megkérdem, hogy akkor az ő rendszerükben úgy van-e dokumentálva, hogy a vevő neve + a készüléknek vmilyen azonosítója társítva van. Ezzel lehetne szerintem elejét venni, hogy vmi random csaló az ellopott garanciajeggyel magáénak (és elveszettnek) kiáltsa ki a telefont.

  • Foobar

    tag

    válasz Kaba #3081 üzenetére

    #3080 elejéről a "Sziasztok!" lemaradt, elnézést mindenitől a figyelmetlenségemért. Üdv mindenkinek!
    #3081 Kaba Köszi, ez is hasznos infó! Ámbár ez korábbi vásárlás volt, és nem tudni egyelőre, ki volt a bolt.
    De, köszönök minden segítséget. :R

  • Foobar

    tag

    Van egy folyamatban lévő üzletelésem, - én vagyok a vevő, egy Samsung Galaxy A53 telefonról van szó - , egyelőre még nem jelentem, még várok pár napot, hátha küldi emailben az eladó a számlát és garanciajegyet, ahogy ígéri. Viszont ami miatt aggódom:
    Kezdem az elejéről inkább. (Szóval végül is leírom most itt az esetet, de egyelőre ne szóljatok neki, moderátorok; még várok keddig, így döntöttem. Ha kedden sem küldi emailben, akkor leadom jelentésként). A hirdetés szövegében ez állt: "gyártói garanciával". Namármost, a telefont megkaptam április 25-én, de garanciajegy nem volt benne. Samsung Warranty Card, füzet formában igen, a dobozában, de kitöltetlen. Beszéltem a Samsung ügyfélszolgálattal, - azt mondják, hogy ez még nem zárja ki, hogy különállóan egy lepecsételt hivatalos jótállási jegy is járhatott mellé - ez a kereskedőtől függ. Most a lényeg, hogy én nem kaptam érvényes garanciát, jeleztem rögtön aznap tehát 25-én az eladó felé, - és válaszolt is hamar, hogy postai levélként el fogja küldeni.
    28-án elküldte, állítása szerint. Abban én is hibás vagyok, hogy nem kértem ajánlottként. Nem érkezett semmi a postaládámba, - és gyanítom, hogy már nem is fog. Lehet, hogy elkeveredett a postán, természetesen. Szóval ez a része, hogy nem kértem ajánlottként, mindenképp az én hibám is. Május 5-én megkértem, hogy küldje el emailben, - ugyanis, az április 25-ei üzenetében úgy fogalmazott: "kinyomtattam, és küldöm borítékban". Ergó, megvan neki digitális formában. Egyelőre itt tartok, - várok tehát még pár napot. (Furcsállom mindenesetre, hogy ha kinyomtatta, és azt küldte postán, akkor most emailben miért nem tudja küldeni.) Május 7-én ígéretet tett, hogy küldeni fogja; 10-én másodszor is megígérte.
    Most az esethez kapcsolódóan a következő kérdés merült fel bennem:
    Tegyük fel, létezett / létezik érvényes garanciajegy, és azt valaki ellopta a kézbesítés valamelyik fázisában. Igazából innentől, amit kérdezni akarok, lehet hogy inkább a Rend őrei topicba, vagy a rendőrségi feljelentés topicba lenne való. Elkezdtem azon parázni, hogy az illető aki lenyúlta a garanciajegyet, bejelenti a rendőrségnek azt a hazugságot, (saját magára nézve is kockázatos, gondolom, de.. nem vagyok igazán képben, - nyugodtan szóljatok, ha fölöslegesen parázok, - de azt is mondjátok meg őszintén, ha van létjogosultsága a félelmemnek), tehát bejelenti azt az abszurd hazugságot, hogy elvesztette a telefonját, (elhagyta, stb), és a garanciajegyen lévő IMEI-szám alapján szeretné, ha a rendőrség megtalálná. Ez esetben, ha oda jut a dolog, hogy bemérik a telefont.. akkor értelemszerűen engem gyanúsítanának, hogy eltulajdonítottam. :( Fölöslegesen aggódom, vagy lehet ez ebben a formában valós veszély? Gondolom, számára is lenne persze kockázat benne bőven. De a kérdésem, hogy mivel tudnék én jobb helyzetbe kerülni, mint ő, ha bizonyítanom kellene, hogy a telefon az enyém? Most már, ha egyáltalán megkapom digitális formában a számlát és garanciajegyet, arra gondoltam, hogy egy adásvételi szerződést is jó lenne írnunk utólag.
    Az MPL rendszerében természetesen az a tény, hogy kifizettem a telefon árát, mármint a csomagot, az megvan, - exportáltam is magamnak. De az nem bizonyítja, hogy konkrétan ez az a készülék..
    Ha megkapom - tegyük fel, jó esetben - a garanciajegyet - amelyen megtalálható elvileg az IMEI-szám , - akkor is még csak "pariban leszek" azzal az illetővel, aki a postázás során lenyúlta a garanciajegy eredeti* példányát... A számla, melyen rajta van nyilván az eladó neve, nem tartalmaz IMEI-számot, sem másegyéb készülékazonosítót. (Legalábbis olyannal még nem találkoztam.)
    * illetve, az eladó szerint digitális az eredeti, mert ezt már ő nyomtatta ki...
    Utóbbi 1 hetem már a szüntelen stressz ezen az egészen...
    Egyelőre elsősorban arra vagyok kíváncsi, valós-e az a félelmem, hogy a garanciajegy megtalálója / eltulajdonítója visszaél ily módon vele, ahogy fentebb leírtam.. És ha van realitása, akkor: a bolt, ahol eredetileg vette a hardveraprós eladó a telefont, könyveli oly módon az eladást, hogy: konkrét készülék, (tehát IMEI, vagy egyéb azonosító által), és rendelésszám, vásárló neve, címe stb? Számlán sosem szoktam látni ilyen konkrét termékazonosítót. Van vkinek ezzel tapasztalata, így szokott-e általában lenni? Ha igaz, hogy egy olyan boltban vásárolta, ahol gyártói garanciát adnak, ott remélhetőleg egyedi azonosítóval "társíták" a vásárló nevével a könyvelésben?

  • Foobar

    tag

    Másik kérdésem: ha az egyik fél törli a privát üzeneteket, (egyelőre nem törölte, de el tudom képzelni, hogy majd ezzel próbálkozik), akkor nálam is törlődni fognak? Illetve az üzemeltetőnél megmaradnak esetleg?
    Mindenesetre pdf-be lementettem azért őket, legeslegrosszabb eshetőségre azaz rendőrségi ügy esetére.

  • Foobar

    tag

    válasz KEndre #3073 üzenetére

    Üdv,
    Kérek egyértelműsítést: a privát üzenetváltásról készült képernyőmentés csatolása is megengedett a hirdetés jelentésénél? Vagy csak a hirdetés szövegéről készült mentést szabad csatolni?
    Köszönöm előre is.

Új hozzászólás Aktív témák