Új hozzászólás Aktív témák

  • Francia91

    veterán

    válasz Topiccsendőr #75911 üzenetére

    "Meg azon gondolkodtam, hogy eleg sok km-t megtettel ezzel a karburalassal. Tulajdonkeppen addig nem is huztal neki nyelgazt? Vagy hogy uszta meg addig egyaltalan?"

    Huzamosabb autópályás (110 körüli) tempónál szorult meg. Mikor még bejáratós volt 1.000+ km-rel, akkor fel volt emelve a súbertű, ahogy az megvan írva, akkor nem volt gondja az ilyennel (más volt az üzemanyag-levegő arány, a több üzemanyag révén több hűtést kapott a henger)
    . Mióta visszább lett helyezve a súbertű, nem volt így megkergetve, csak a román autópályán.

    Tavasszal is megszorult az MZ, akkor is a súbertű lentebb tétele után

    A leforgásra írt kókányolás kifejezésre a szakszerűtlen szerelésre gondoltam

    Amint a cikkben is megírtam, több dolog játszott közre abban, hogy megszorult:

    - Karburátor - szívócsonk találkozásnál fals levegőt szívott (ez amúgy is hülye megoldás gyárilag, két oldalt meghúzod csavarral, csinálsz egy tojás alakot, az életben nem fog ott tömíteni, max újkorában, mikor még nem kopottak a felületek). Mikor pl lámpánál, kereszteződésben megálltam, egy idő után magától emelkedett az alapjárati fordulatszám. Biztos, hogy fals levegő, mert most ezt nem csinálja

    - Légszűrő 2011-ben lett cserélve, mikor haveromé volt a motor. Ezt is kicseréltem most

    Amit tapasztalok a karbirögzítés módosítása, légszűrőcsere, és a tűszelep - és főfúvókacsere (mindkettő nagyobbra, a tűszelepé kisebb volt a gyári méretnél, a 130-as főfuvi pedig hiába gyári, sokaknak 135-össel jó) óta:
    - Az eddigi két bejáratás során egy gyertya max 300 km-t bírt ki, annyira kormolta azokat ---> Jelenleg 1.700 km óta nem kellett gyertyához nyúlnom
    - A városi tötymörgést kifejezetten utálta, folyamatosan köpte a gyertyákat ---> Pestet elég jól bírta, pedig folyamatos piros lámpák és megállások, tötymörgések voltak. Egyszer köpte be a gyertyát, de ez simán lehet a teljesen emelt súbertű miatt, ami majd visszakerül 3.000 km után (most 1.850-nél vagyok)
    - Alsóbb tartományban (kb 3.500-tól lefele) érezhetően sokat kapott (füstölt is), felsőbb tartományban viszont elszegényedett a keverék (üzemanyag-levegő). Ez az MZ gyári könyv szerint tipikusan koszos légszűrő és fals levegő jelensége ---> Most csak hidegen, az első 3-4 km-ig füstöl a motor (ez 2T-nél természetes is), kisebb városi araszolgatásnál sem kezd el füstölgetni, és fent is érezni/hallani, hogy nem kap keveset. Mikor pályán haladtunk ki Erdélybe, akkor 4.500-as fordulat körül elkezdett erősen sípoló hangot adni a motor, na ez kb a henger lehetett, kophatott rendesen. Egyszer kifele volt egy nagyobb lejtő a pályán, ott meg akartam nézni, hogy mi a vége az MZ-nek, de olyan 120 körül olyat éreztem, mintha szorulni akarna, ekkor ráadtam a szívatót, nagy füstcsóva, majd visszaeresztettem 90-es tempóra, és úgy folytattuk.

    Amik az előző bejáratásnál voltak problémák, azok a mostaninál nincsenek, úgy néz ki, hogy meg lettek oldva a hibajelenségek, a falsolás megszüntetve, fúvókázás rendbe téve, és új légszűrőt is kapott. Ezek okozhatták a gondot szinte biztosan

    "Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

Új hozzászólás Aktív témák