-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Hű....
Menjünk mind repülni, azt hiszemJó, akkor tényleg 12 ezer. Ez nagyon sok A nagy Varától elhinném, de ettől tényleg a fent említett longlájf olaj kategória.
Az autót harmadolom (30k->10(11-12)k, 1.5 dCi, kívánja is a hírek szerint ), ezt is fogom akkor.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #121852 üzenetére
Én is gurultam. Délután még teljesen jó idő volt. 8 felé már kezdett hűs lenni az ujjaimnak. Bar a gelyertyaval vetekedő fényerő miatt csak 75-85-el jöttem már haza.
Nekem mondjuk csak ~100-120 km volt, de abban volt azért jó pár kilométer földút is. Egyszer sikerült is elcsúszni. Ketten voltunk, és semmit nem láttam a plexitol.
-
norbert1998
veterán
válasz runner 125 #121899 üzenetére
Az a telefon nem rossz, de azért Aliról EU raktárból ennél jóval olcsóbban is meglehet ezt a tudást venni, ha a gari nem fontos. Bár a GSM boltokban az úgysem egy komolyanvehető dolog
Nekem a Rockbros-tól van Aliexpresses telefontartó, az összecsavarható (telefnra rája', kétirányú menetes szárral), műanyagból. Teljesen jónak tűnik egyelőre. És van annyira nemmasszív, hogy a telefont ne rázza úgy talán.
-
norbert1998
veterán
Múltkor úgyis megszavaztuk/tátok, hogy jövőre csináljam meg az A2-t.
Csakhogy a költségvetés és a téli álmodozás meglegyen...
Valami turaendurot keresek ismét. Millió alatt mindenképp, lehetőleg bőven; lehetőleg külsőre nem patika állapotut, hogy ne kelljen félni minden földúton. És lehetőleg ne csak papíron legyen (tura)enduro, mint a kisVara.Honda Xl600V Transalp lenne az egyik kiszemelt.
Yamaha XTZ 660 Teneré a másikVan még pár, Aprilia Pegaso 6x0 köbcenti, BMW f650Gs, kle500/650. De ezek, mint a Yamaha, egyhengeresek, azt nem tudom, mennyire akarok túrázni használni, akár tartósan 130-140-el is.
A felsoroltakon kívül mi más ötlet van még, amikre csorgathatom a nyalamat márciusig?
-
norbert1998
veterán
válasz Shin Chen #122020 üzenetére
Most is lefoglal már a nézelődés, pedig bőven lenne más dologm
De hát az ember ilyen, álmodozik. Mielőtt motort vettem volna, folyton valami izmos verdát lesegettem. Na persze abban ugyanilyen hülye háklis voltam, mint a motorral. (rövid sztori: 18 évesen vettem egy 15 éves Bravo-t, 1.2 ideges. Jól feküdt, jó a váltó, az érzés, de gyenge, cserébe nem fogyasztott sokat. Azt cseréltem a mostanira 2 évvel később, 1.5 dízel Megane 2. Ez se egy erőgép, de legalább a turbó töltése elhiteti veled, hogy erős. Nem olyan "sportos", mint a Bravo, viszont sokkal kényelmesebb. Ehelyett keresgéltem valamit, ami megy is, és a gatyámat se zabálja le, valamint fő kikötés volt, hogy nem divat"ország" terméke, azaz német japán offos. ) Folyton a hahut bújtam heti legalább 2 alkalommal, már csak hobbiból is, Abarth, Alfa, combos Renault-k, bármi, amire turbót raktak és benzinnel megy. De közben meg sajnáltam volna a Megane-t elherdálni, mert a csúf külső állapot kiváló műszaki tartalmat rejt. Szerencsére a motoron kiélvezem a túrákat, sőt, sokkal többet voltam idén kirándulni, mint az elmúlt 4 évben, mióta van járművem, összesen.Az a baj, hogy a legtöbb ember ha megtudja, hogy nem veszem meg a motorját, el is hajt melegebb éghajlatra. Ráücsörögni nem sokan fognak engedni.
Terepezés alatt nagyjából ezt értem, egy rallisabb túrát, egy eldugott természeti látványosságot felkeresni akár utassal is, földúton, akár rosssz földúton is. A kisVara állítólag meg sem közelíti a nagy terepképességeit, és az egyszer biztos, hogy a nyomaték hiánya még rátesz egy lapáttal. Valószínű, hogyha 15 lóerőhöz 150-160 helyett 100-120 kiló párosulna, nem lenne ilyen gond. Egyedül még csakcsak megtartom, de a földiutaim egy része utassal adódik, fent említett okból kifolyólag, úgy már elég nehéz, de volt rá oélda, hogy sikerült épp lábtartónál megtartani a dőlését, utassal.2 hengeres túráaenduró A2-be csak az XL600V fér bele, nem? Kár, hogy az XTZ750 Super Tenerét nem árulták 48 lóval.
-
norbert1998
veterán
Volt szerencsém menni ma egy CBR600 F2-vel. Hát mit ne mondjak, a 125-ös Varához képest olyan mint a bicikli meg haver tyungos Sciroccója
Az RKF125, mint sportmotor wannabe (az erőt nem is számítva) a legközelebbi, amin ültem eddig, de nagyon érződik így már, hogy az tényleg csak egy kínai játékszer. A futúmű, az üléspozíció(hasonló és mégis tök más), a mozgásterem rajta. Ezen rendesen jól esett mozogni "kanyarban", a Varán utcán, országúton se vagyok képes megmozdulni (ennek ellenére a kényelemmel nincs bajom), több ezer km után sem.
Le a kalappal. 300 környékéért vette a srác, ha nem a túraendurók vonzanának, esélyes lenne -
norbert1998
veterán
Kihasználtam a "jó" időt és a postára egy, a kelleténél 5-ször hosszabb körrel mentem el. Természetesen az aláöltöző lemaradását félúton vettem csak észre
-
norbert1998
veterán
válasz Micsurin #122421 üzenetére
A 45km/h elméletileg még mindig a szabályozás része gyakorlatilag meg... nem nyugaton vagyunk ahol padoznak. (Legalábbis ritka.)
Még szerencse. Életveszélyes a 45 a városi főúton. Tegnap is láttam egy kishíján összenyomott robogóst, pedig Szombathelyen azért van hely az utakon.Persze előresorolt a pirosnál az okoska, de 10 méteren belül már csak feltartotta a sort a 45-el, négysávos úton, persze le akarja tolni mindenki.
Esélyes, hogy nem is megy többet a gépe. -
norbert1998
veterán
válasz martonx #122435 üzenetére
Ügyes volt, maradjunk annyiban. Igazából nem tudom hova tenni. Vezettem én is jogsi nélkül, az udvaron, hogy kevés legyen a rutin órák száma, meg két falu között jjelmzően faluhatártól 100m-től a másik falu határán 100 m-el kintebbig, talán 3-4 alkalommal összesen, 20. óra körül, hogy jobban menjen az országúti szakasz, de feltételezem ezt mindenki csinálta, ha egy adott útszalkasz rendelkezésre állt további közlekedők nélkül. Ez valami egészen más.
-
norbert1998
veterán
Nem tudja esetleg valaki közülünk, hogy mikor "váltanak" a a nagy benzinkutakon téli adalékolásra?
etanolmentes nálunk csak kis magánkúton kapható, ahova még fűnyíróbenzinért se megyünk be....
Kezd kongani a tank, de nemhiszem, hogy egy tankot még kihajtok idén belőle. -
norbert1998
veterán
válasz GTVili #122538 üzenetére
Természetesen 100-asról van szó, elfelejtettem említeni. Nálam egyik motor sem látott mást, csak 100-ast. (kivéve mikor az 50-esből kifogyott a cucc )
Azon belül értem a kérdést, hogy mikor váltanak. Mivel a 100-as is tartalmaz etanolt, ami pedig higroszkopikus.
Nemrég volt amúgy FortNine videó a témában. A csávó továbbra is holivúdba lenne vaaló -
norbert1998
veterán
válasz csongi #122719 üzenetére
Nem láttad a FortNine videót ezekről a löttyökről?
Látom Sincsen már írt rólazolee
A Caberg Duke II-ről mondottak igazak. Nagyo kényelmes, imádom, de nekem zajos. Bár motorfüggő is. A Varadero-n hangos nagyon, 80 felett már kellemetlen (persze elviseltem én ). CBR-en 130-nál se volt gondom vele, bár őszintén, nem a zaj volt a legfőbb gondolatom abban a 10 percben.geresics:
Ilyen nekem is volt, de már így vettem a motort, az 50-es kínait. Nekem segített a beragadt csavar kiszedőszett.De először én is hegeszteni akartam, de az nem sikerült. -
norbert1998
veterán
válasz z123456789 #122863 üzenetére
Én geresics cikkére gondoltam, nem a telexes joke-ra. Meg a kommentekre
Volt már, hogy mentem a földúton, szembe jött egy csaj lóháton, leállítottam a motort és behuzott kuplunggal elgurultam mellettük.
Van egy Natura 2000 terület, tényleg szép, oda többször is kimentem, aztán megtudtam, hogy Natura 2000...
Oda nyilván nem mennék többet, több nincs is a környéken. Ettől függetlenül a megjelölés, sorompó és mindenféle tábla nélküli erdei, rendesen kitaposott földutak illetve mezők közti földutak elvileg szabadnak kellene legyenek, gyakorlatilag meg már téynelg nem tudom. Lehet sportmotort veszek nem is t.endurót jövőre -
norbert1998
veterán
válasz z123456789 #122865 üzenetére
Persze, természetes
Mikor kiderült, hogy az a bizonyos terület Natura 2000, azért történt ez, mert jött szembe a vadász. Leaállítotam a motort, odagurultam, és egy jó tíz percet beszélgettünk. Épp vadásznak, meg a natura 2000 sarkán vagyok, neten meg tudom nézni, stb. Próbáljam mellőzni az elkkövetkező 1 hónapban amúgyis a motorozást, és nagyjából ennyi. Elnézést kértem, és 3000 alatti fordulaton hazajöttem. Mondjuk egy 50-es kétütemű esetén ez elég féjdalmas volt
-
norbert1998
veterán
válasz z123456789 #122873 üzenetére
Pontosan. Fák közé nem megyek be amúgy, próbáltam, nem tetszett, elég a földút/vízcsapa
Ott meg a tulaj tényleg nem hiszem el hogy köcsögösködik.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
A gyakorlat, esetleg a tapasztalatotok mit mutat arra az esetre, ha a jogosítvány általi korlátolt 35 kW-ot forgalmi szerint 1-2 kW-al túllépi az adott motor? Igazoltatásra gondolok, természetesen. Papírforma szerint egyértelmű a dolog, de a gyakorlat az (miben) másabb?
Kérdésem alapja nem más, minthogy a kinézett, "legtetszetősebb" motorok mind 1-2 kW-al vannak az A2 korláta fölött (pl. a Transalp 600-asok kb. fele, F650GS-ek 90%-a), ezáltal reális esélye van annak, hogy pont ez okozna gondot adott darab vásárlása esetén.
Mondjuk az igaz, hogy az igazoltatásnál a gyakorlatbn a rendőr lehet jófej, balesetnél a biztosító a haverok házát is lehúzná rólam. Nonszensz a kérdés. Fene beléjük.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz GTVili #123124 üzenetére
Igazából mindenki :
Attól még a büdzsé sajnos nem változik. Nem sok motor van 700 pénzig, ami jóval erősebb a 35kW-nál a túraenduró kategóriában. CBR600-as van rogyásig 300-ért, bőven 100 ló felett, tudok is olyat, amin ültem is már, és jó is.
Plusz másfél év múlva "diploma", akkor a motornál fontosabb dolgok kezdenek bekövetkezni, amikor megint nem opció és nem prioritás a "drága" motor. Azzal nehéz lenne függetlenedni, illetve azt elkezdeni, mert nem vagyok a hitelek híve.
De egy A2 belefér még február/márciusban, amivel ellehetek akár egy KLE500-assal, alap F650-el, akármivel, és talán eladni se kell majd a fent említett folyamat során.
Esetleg opció lehet például egy 125-ös Pegaso is, ami (nyilván) csak papiron 11 kW, elvisz engem, a csomagokat és a barátnőt is a dombon fel 80-al is akár, de vissza is hoz-e az a tengerpartról?
Érdekesség, hogy koronacirkusz ide vagy oda, a Vara fogyasztása összemérhető az autóméval, mégis sokkal több helyre mentünk a motorral ketten, hiába nem volt idén külföld. Az autóval 9000 km-t mentem egy év alatt, szintén a cirkusz miatt, a motorral 5000-et, mostmár 6 hónap alatt (mióta van A1-em).
Extra tény: A Varám valamiért nem megy úgy, mint kéne. A Varás csoportban mindenkinek 120 a vége, akár utassal is, nekem még lejtőn sincs az meg, egyedül. Sík talajon öröm, ha a 100-at eléri egyedül is. Az áttétel gyári mindenkinek. Nyilván ez is hozzátesz a szabadulási vágyhoz.
Volt mérve kompresszió, hengertöltés, állítottak karbiszinkront, szelephézagot, motorikusan elvileg patika a gép, és mindig 100-ast tankolok.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #123144 üzenetére
Élőben azóta sem láttam 125-ös Varát, mióta megvettem az enyémet. Akkor hármat próbáltam ki, de nem tűnt fel különbség. Csk a "lelakottság"-ban volt eltérés.
Najó, nem tudom, pontosan mit mért az ürge, de valami grafikonokat mutatott, ami ehhez hasonló dolog volt (szóval nem az index relé feszültséggörbéje )
Egyébként már miért ne lenne a karbiszinkronnak köze a teljesítményhez? Ha nagyon el van menve, azért az biztosan észrevehető, és elmondása alapján eléggé el volt menve. -
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #123165 üzenetére
Nem az MX pálya kategória, de azért egy saras mocsaras földút, murva, kavicsút, domboldal ne okozzon gondot.
-
-
norbert1998
veterán
Beugrottunk mi is barátnőmmel a városba, viszont Szombathely olyan szerencsés helyen van, hogy az ország egyetlen pontja, ahol 10 fok alatt volt, de vagy 5-el....
Mindenesetre a legnagyobb fejfájást nem ez okozta. Mint tudjátok, nem vagyok egy prőő sofőr, 5000-et mentem talán eddig, ezért nem is döntögetem még a gépet lábtartóig, főleg nem a mocsárban, vagyishogy, ehlihetitek, hogy óvatos voltam.
A hőmérséklet és a takony hatása az volt, ohgy még ilyen óvatosságok mellett is szinte minden körforgalomban csúszott a motor. Egyszer az eleje, egyszer a hátulja...
4 éves Pirelli Scorpion MT90 van rajta, ha jól rémlik (A Scorpion biztos, és a mintázat is szinte ugyanaz, de mostmár nem megyek ki megnézni), a profilja méretes, de repedezés van rajta már bőven, főlag az oldalán, és némi a profilárokban.
Lehetséges, hogy a gumi a ludas, de elképesztő, hogy olyan tempóval megyek, hogy az autósoknak már a fejük fő, hogy gyökkettővel megyek a körforgalomban, és még így is csúszik... 7-ből 4 körforgalomban csúszott a motor. (Nem -el, csak csúszkált)
Vagy más is ezt tapasztalja? -
norbert1998
veterán
Vettünk barátnőmmel mi is páros ajánlatban intercomot. 75 dollár volt, ez az aliexpresses, BT S3 becenevű koppintmány. A hondás gyerek csinált róla ideót, ott nagyon dícsérte. Kíváncsi leszek. Majd jelentkezem
Lengyelből jön, szóval a fa alá talán be tudjuk rakni[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Lenne egy gyors "elméleti" kérdésem.
Willhaben-en akad nem egy Africa Twin, ami befér A2-be papiron (ha nem hülyeséget adnak meg a specifikációkban). Viszont jelentősen drágábbak, mint a hasonló SuperTeneré-k, bő ezer euróval.
Vannak annyival jobbak azok?Náluk tényleg ennyire divat mindent 27 lóerőre folytani?
-
norbert1998
veterán
válasz GTVili #123299 üzenetére
A jogosítványkategóriák régebben tényleg mindenfelé voltak A mostani elosztást látom a legjobbnak, legbölcsebbnek.
Mindenesetre, köszi a helpet, akkor ezek nem elírások, tényleg működőképes alternatívák.
Szóval, van annyival jobb az Afrika Twin, mint a Super Teneré, hogy ~2000 helyett ~3000 eurót kérjenek érte?
Mindkét esetben a legrégebbi vagy ahhoz közeli évjáratú darabokról van szó, 90-94 környéke.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Asztalos klub
- Mesterséges intelligencia topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Politika
- Horgász topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!