-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102220 üzenetére
TV toronyhoz felmentem, hiba volt. Utoljára montival jártam arra, az úgy király. De a műút annyira borzalmas, hogy oda max supermotoval mennék vissza.
Nem igazán értem itt Pécsen a sportmotorosokat, ha hazaköltöznék én tuti eladnám és vennék vmi olyat, ami alkalmas ezekre az utakra.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102226 üzenetére
Soha nem motoroztam még itt, oktatást leszámítva. Eléggé leromlottak az utak. Sehol Europában nem volt gáz, erre átjövök a barcsi határnál és hirtelen meg akar ölni az út. Vagy legalábbis sportmotoron jobban érzékelem, mint autóban. Mentem egy gyors kört hazafelé, azóta rá se ültem a gépre, mert nem élvezem. Az Abaligeti úton kívül nem tudok másról ahol elfogadható útminőség van (ott is csak az északi oldalon), de a műutakat annyira nem is ismerem a Mecseken. Én inkább bringáztam. Gondolom nem csak a Pécs-Orfű és Pécs-Komló kanyarok szelik át.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pécsen mi a legnagyobb motoros áruház? Néznék egy kesztyűt magamnak.
-
Teasüti
nagyúr
Motorosoknak kell fizetni a parkolásért?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102268 üzenetére
Gáz tartással végzed a gyakorlatot? Vagy behúzott kuplunggal gurulsz? Azt mondják előbbivel könnyebb a dolgod, meg nekem is még ez volt a feladat lényege. Viszont a gyakorlatban én csak gurulni szoktam araszoláskor és dőlés előtt adok rá nyomatékot: kuplung + gáz. Kis egyensúlyérzékkel lehet egyenesen gurulni egészen a megállás pillanatáig és álló motornál letenni a lábakat. Ez tényleg csak egyensúly kérdése, vagyis gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás.
Érdemes végezni egyensúlyfejlesztő gyakorlatokat. Lehet az kézenállás, fél lábon állás, biciklizés lassú manőverekkel, korcsolya, jóga, stb. Bármi. Javulni fog tőle a motorozásod is.Guminyomás: szerintem hegyesebb gumiprofillal könnyebb egyensúlyozni, vagyis névleges nyomáson. Alacsony nyomásnál ha kiterül a gumi akkor csak kóvályogni fog. Kormányozni is nehezebb.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102273 üzenetére
Mert lehet jó képességeik vannak és puha, tartás nélküli gumival is megcsinálnak bármit.
Én nem szeretem, nem tudom miért jó alacsony nyomáson menni. Lehet a pályagumi másképp viselkedik, de az utcainál nekem nagyon leromlik a motor viselkedése mondjuk 0,5 bar esésnél. Elkezd csúszni vagy kúszni az ívről lefelé a motor. Hamarabb kimegy az eleje is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Polemius #102278 üzenetére
Szerintem elhanyagolható a kerekek mellett. Azok meg nem igazán forognak gyök kettőnél. Tök mindegy hogy közben mennyire pörgeted a motort. Ugyanúgy el fog dőlni üvegelés közben is.
De ha már ilyen szemforgatós attitűdben vagyunk, akkor meghallgatnám a te elképzelésed is, ahogy a forgó tengelyek és egyéb alkatrészek inercia nyomatékáról értekezel.(#102279) duni84
Érdekelne hogyan változik a súlypontja a motorosnak, ha testének a felfüggesztési pontját áthelyezi az ülésről a lábtartóra?(#102282) geresics
Tessék?
Megnéztem a két boltot, üres kézzel jöttem haza. Mind ismeretlen márka volt, bár akadt egy-két kényelmesnek tűnő darab. Sajnos markolatra fogva egyik sem volt tökéletes. -
Teasüti
nagyúr
válasz dellfanboy #102299 üzenetére
Változatlan üléspozícióban befeszítem a combjaim és a súlyom a seggemről a lábaimra helyeződik. Kérdés: hol van a testem súlypontja ülő pozícióban? Következő kérdés: hol van a testem súlypontja ugyanabban a pozícióban, csak lábból megtartva magam?
Komolyan kérdeztem. És csak egy jó válasz van rá.
Nevezhetjük tömegközéppontnak is.Ne tévesszen meg senkit, h lábtartóra tehénkedve lehet kormányozni a motort. Az más történet.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #102303 üzenetére
Köszönöm!
(#102301) veze
Igen, ez volna a lényege.
Ha egyensúlyozásról van szó, akkor még előnyösebb is, ha magasabban van a súlypont. Gondolom mindenki egyensúlyozott már pálcát, rudat, seprűt.
Ha közelebb kerül a súlypont a talajhoz, gyorsabban elbillen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Látom értelmezési gondok vannak. Nem is erőltetem tovább. Nincs ezzel probléma, nem mindenkinek való az ész.
Azért nem akarlak kétségek közt hagyni, elárulom erről volt szó.
Minél hosszabb a rúd, annál könnyebb egyensúlyozni vele.
Nyeregben is ha kiállsz, könnyebb egyensúlyozni. Bicikli ugyanez. Kiállva egy helyben állva is megtartom hosszú másodpercekig. Ülve már nem olyan könnyű.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Első fele korrekt.
A neked adott válaszban új példát hoztam, amit nem sikerült a helyén kezelni. Itt arra próbáltam rávilágítani, h stabilabb lesz a motor és motorosa, ha kiáll a nyeregből. Ezt meg azért dobtam be, mert eredetileg az a téves kijelentés hangzott el, hogy alacsonyabb súlyponttal stabilabb lesz az egyensúlyozás: ez nem így van.
Alacsony súlypont jól jön menet közben, de nem gyök kettőnél imbolyogva.
Részemről itt befejeztem. -
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #102356 üzenetére
Szemből én se parázok, vmelyik alpesi faluban pofán is vakuzott egy álcázott traffi. Asszem 90-nél 70 helyett (fuck me). Ha tudom, még integettem is volna. Pályán azért szoktam aggódni, ott hátulról is van kamera. Olaszban szar volt, ott mindenhol kétirányú traffik vannak. Nem tudom vajon távolodáskor hátulról is fényképez-e, vagy csak érkezéskor szemből?
Remélem nem lesz tele a postaláda, mire hazamegyek.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #102406 üzenetére
Itt kint is olyan viták mennek néha FB motoros csoportokban a közlekedési hibákról és az idiótákról, h néha nem győzök megkapaszkodni a székemben.
Nyugodtabbak az autósok általában, de annyival bénábbak is.
Elég megnézni mi kell egy jogosítványhoz, aztán nem is csodálkozik senki.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102479 üzenetére
Értem. Azon filóztam száradás alatt arra gondolsz-e, ahogy elpárolog a hordozó anyag ami kb egy perc mindenféle spray esetében. A kérdésed inkább arra irányul, hogy van-e olyan lánc spray, amit nem dob le a lánc.
Próbálj ki esetleg egy zsír spray-t, hátha az beválik! Bicikli láncra anno a Berner zsír spray-jét használtuk, az nagyon frankó cucc. Motorra még nem próbáltam.
Vagy ami amúgy nekem még viszonylag kulturált volt, az az automata láncolajozó, amibe láncfűrész olajat raktam (olcsó volt az olajozó utántöltőjéhez képest). Ezt ha sikerült belőni, akkor nem fröcskölt egyáltalán de mégis volt egy leheletnyi kenés.De ha rám hallgatsz, akkor leszarod és néha takarítasz. Ez már csak ilyen mocskos sport. Nekem is felveri a burkolatra, a rendszámra, néha a felnire is. Na bumm. Következő mosáskor lejön. A gumi futófelületére viszont nem mehet, az elvileg takarásban van. Ha odafolyik, akkor az tuti biztos user error.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102552 üzenetére
Miért ne lehetne? Bármilyen olajat kenhetsz rá. Akár hajtóműolajat is.
A motorláncok külső kenése nem kritikus fontosságú (kivétel a hagyományos kialakítású, O-gyűrű nélküli láncok). Sőt, akár szárazon is elmegy egész sokáig, mivel a csapokban lévő zsír végzi a munkát. Elsősorban azért kenjük, hogy védjük a rozsdától.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hallottam már ezt az érvelést. Lehet benne igazság, de nem tudjuk milyen zsír van a csapokban és annak hol van az olvadáspontja. Ugye vannak magas hőmérsékleti teljesítményű kenőanyagok is, amik akár egy-kétszáz fokot is kibírnak. Én még sosem tapasztaltam különösebb melegedést. Enyhén langyosodik maximum nyáron. Télen meg kb mindegy is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102560 üzenetére
A csapokon görgők vannak, amik gördülnek a lánckerekek fogain. Ezért érhető el olyan jó hatásfok a láncos hajtásnál. (Nem vágom fejből mennyi, olyan 97% rémlik.) A kis hajtási veszteség meg kis súrlódást jelent. Mint írtam a lánckerék és görgők kenése nem kritikus fontosságú.
Igen, én is hallottam ilyet. Viszont nem tudhatjuk ki mennyire tépi a láncát. Pl. lehet a pályagépen, vagy egy stunt gépen a láncolajzó se segít, ha szakaszosra nyújtják a láncot a folyamatos rángatással.
Aztán lehet egy túragép elmegy kétszer annyit száraz lánccal, mint egy pályagép láncolajzóval.
Ez éppen olyan, mint hogy egy pályagép motorja 50000-et megy el állítólag kb, míg egyenletes terhelésű túrázással akár kétszer-háromszor annyit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Aha, látom. Csúszófelület és nem szigetelt. Igazad van.
Viszont oda az olaj nem lesz jó, azt kinyomja hamar. Oda zsír kellene, ahogy gyárilag is zsírozva van.
Akkor viszont zsír spray az egyetlen, ami szóba jöhetne.
Arról van infó, hogy a görgő és a persely kopása mennyire mérvadó a lánc élettartama szempontjából?
Mi szokott elkopni először? -
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #102598 üzenetére
Biciklinél tényleg póló rövidnadrág van csak többnyire, még bukó se kötelező.
Aztán a városi forgalomban nagyjából mindenki el fog menni melletted sávon belül: a csuklós busz, a kamion, az IFA, stb. Nem beszélve arról, hogy telibe kapom a kipufogó gázokat, nincs zajvédelmem és nincs visszapillantó tükröm (mondjuk ezek technikailag megoldhatók, de az a ritkább eset). Ezért nyakból nézek hátra, szinte mindig.
Szerintem veszélyesebb városban biciklizni, mint motorozni - ruházattól függetlenül.
Persze ha a faluban ugrok el a sarki kocsmáig, akkor persze, arra kiváló.Nekem a motor elsősorban közlekedési eszköz és igenis van olyan, hogy leugrok vele a belvárosba, nyáron pólóban és rövidnadrágban. 5 perc motorral, 30 perc gyalog, kocsi nincs. Naná, hogy motorozom. Bent motor lerak és irány a város, lezseren, kényelmesen, nem belerohadva a motoros cuccba. Csak a sisakot kell hurcolnom. Városon kívülre viszont sose megyek full szerkó nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HoaryFox #102613 üzenetére
Ne feledjétek, hogy sokkal-sokkal védtelenebbek vagytok, kb. mint egy biciklis.
Ezzel nem értek egyet. Három évig bringával közlekedtem városban. Motoron biztonságosabb. Jóval kevesebb a fenyegetés. Motoron egy-egy hülye miatt meg lehet szívni. Biciklin bárki megszívathat, aki csak elmegy melletted. És mindenki elmegy melletted.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #102634 üzenetére
Ha azt nézem, h én pl soha nem ültem 600-nál kisebb motoron és nem tartom magam balf@sznak, valamint az ügyefogyott haverom is rögtön korlátlan jogsira ment és 650-es géppel kezdett és még életben van, akkor szerintem te is rendben leszel. Persze ha hülye leszel, akkor megdöglesz. Szóval csak ésszel!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #102649 üzenetére
Nem akarok nagyon bele vau-vau, de gondolkodtál már azon, hogy tuti biztos jó ötlet-e refivel közlekedni? Ráadásul dupla lámpával?
Egyes érvek szerint egyrészt a dupla lámpa motoron nem fasza, mert az agyunk a két fényszóró közti távolság progresszív növekedéséből érzékeli a leginkább, hogy közelít felénk egy jármű és mekkora sebességgel.
Motoron ez a tanult képesség nem működik, mivel teljesen eltérő méretarányai vannak, mint egy autónak.
Itt a két fényszóró közel van egymáshoz és egyszerűen nem fogják érzékelni az eléd kifordulók, hogy te nem autó vagy és közelebb vagy, mint az látszik.
Főleg ha még el is vakítod és esélye sincs meglátni a fényudvarban, hogy egy motor közeledik.
Motorosoknak szingli fényszóróval kell(ene) közlekedni, azt nem téveszti össze senki semmi mással.
Ami meg a refit illeti: az imént említett elvakítás miatt egyrészt a fényszóró fényudvara ki fogja takarni a motorodat a szembejövő szemében, esélye sem lesz felmérni a távolságot és sebességet mivel a 3D-s mozgó tárgyat (téged és a motorod) optikailag leredukálja egy 1D-s fényes pontra. Ugyanezen vélemények szerint még a nappali tompított fényszóró előírása is tévedés.Személy szerint én nem értem mi a francért kell refivel közlekedni (meg azt se, mi a frászért kell ködlámpával autós vonalon, de ez egy másik történet). Ez is vmi olyan kammer duma lesz, mint a "loud pipes save lives".
Ha elvakítom a szembejövőt azzal csak azt érem el, hogy jól elbizonytalanítom és nem mer kikanyarodni elém, vagy éppen ellenkezőleg. Főleg ha olyan habitusa van, mint mondjuk nekem: egy pillanat alatt döntök, ahogy megérkezek a kereszteződésbe, benézek jó-e onnan ahol elsőbbséget kell adnom és már húzom is a gázt. Ha én autóval vagyok és te refivel jössz, akkor én kb 0,5 másodperc alatt fogom felmérni, hogy beférek eléd, vagy nem. Ha csak egy éles fényt látok ami úgy tűnik lassan jön (ugye nem tudom felmérni a sebességét), vagy az optikai illúzió miatt úgy ítélem meg, hogy még messze vagy, akkor simán kimegyek eléd. Csak mondom. -
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #102670 üzenetére
Látom nagyon megmondó emberesre veszed ma a figurát.
2006 óta van jogsim, néhány százezret levezettem már azért én is. Tudom miről beszélsz. És nem értek vele egyet.
Ha fénylik az út vagy a szélvédő, azon nem segít ha még az arcomba is világítanak. Azon a polárszűrő segít csak valamelyest. Amúgy ha nem ragadnád ki a kontextusból a neked tetsző fél mondatokat, mint a többieknek adott válaszaidban, akkor neked is egyértelmű lenne, hogy ez nem az én megállapításom.(#102669) etnies
Jah, akkor mea culpa. Emelt fényűnél azt hittem refire gondolsz. A dupla fényszórónál viszont még mindig fennáll az optikai illúzió veszélye. Nem véletlenül felemás fényszórók vannak gyárilag a legtöbb fejidomos gépen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem az én szakterületem az emberi agy működése, de nekem elég logikus érvelésnek tűnik. Illetve magam is így tapasztalom. Talán autónál nem a fényszóróból látni a legjobban a távolságot és sebességet? Talán nem létezik a pontszerű fényforrások körüli fényudvarnak nevezett optikai hatás? Nyugodtan rácáfolhatsz és kifejtheted pontosan mi nem igaz ezekből és miért.
Vagy nincs értelmes hozzáfűzni valód?
Ha olyan kibaszott okos itt mindenki, akkor semmi szükség erre a leereszkedő stílusra, ugye? -
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #102769 üzenetére
Hidegebb időben az a 10-15 mp, amit korábban említettél, az arra (sem) elég, hogy "feltörd" a megdermedt olajat. Ilyenkor a legtöbb alkatrész gyakorlatilag kenetlenül dolgozik.
Régebben Persu írta, hogy a kenés ennél jóval hamarabb ki kell alakuljon. A frissen összerakott átmosott motorban is úgy fél-egy másodpercig sikítottak csak a csapágyak első indításnál - az ő tapasztalata alapján.
Egyébként mennyire valós probléma, hogy megdermed az olaj? 10W-40 pl -30°C-ig szivattyúzható. Nekem -25°C-os volt a legkeményebb telem és az is csak pár napig volt ilyen hideg. -
Teasüti
nagyúr
válasz yodamastah #102807 üzenetére
Ha vki leszarja, h jövök, az refivel is le fog szarni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102819 üzenetére
Nem a km-hez kapcsolódik, hanem a 30 mögött helyettesíti a három nullát. 30k = 30.000.
SI mértékegységeknél a kilo- előtag 10^3-ont jelent. (Tudom, ez az alapegységek előtagja, de egyes jelölési rendszerekben így rövidítenek.) Szerintem teljesen érthető ebben a formában.
Nézz meg például egy elektronikai jelölési rendszert - mondjuk kapacitások kódjai -, és rögtön értelmet fog nyerni a dolog![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102831 üzenetére
Az internet nyelve az angol. Lassan beszivárognak a magyar nyelvbe a külföldi kifejezések az internetes szlengben éppúgy, ahogy a hétköznapi nyelvhasználatban. A nyelvtan meg nincs kőbe vésve. Megnézel egy nyelvtan könyvet vagy egy értelmező kéziszótárat ma, meg mondjuk 50 évvel ezelőtt, akkor lehet látni mennyi minden megváltozott.
szerk: oké, nincs kF, de az SI előtagok nem merülnek ki a kilóban. Van a 10^-9-nek is neve.
És milyen az, amikor azt olvasod az újságban az ingatlanok apróhirdetésinél, hogy eladó 30M forintért?
Ez akkor legyen 30 MFt? Lehetne akár megaforint is, az is 10^6-on, mint a millió.
Na jó, ezt már ne vedd komolyan![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #102836 üzenetére
Hogy jön a mértékegységekhez egy mozaikszó, vagy rövidítés?
Az angol/magyar nyelvi különbségekből származó 30k és 30e kapcsán ha bántja a szemed a külföldi kifejezés, akkor gondolom arra célozhatott, hogy ne használj külföldi kifejezéseket egy magyar fórumon!Ne keverjük már a szezont a fazonnal...
Ezt kicsit másnak olvastam.(#102837) etnies
Húú, a "lájkolástól" viszont agyf@szt kapok én is, ha így látom leírva.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Inkább annak örüljünk, hogy neduddki nem motorozik!
Ő hamar kihozza a nyelvtan nácit mindenkiből, aki meg akarja fejteni vajon mire gondolhatott a költő. -
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest