-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77930 üzenetére
Oké, de az EP adalék miből kerül rá? Az olajból...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77932 üzenetére
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77932 üzenetére
Pedig valaki említette (talán Tasi egy videójában?), hogy valami olajjárattal is kevesebb van a Banditban a váltónál (csak a helye van), mint a GSXR1100 blokktársban, valamint elvileg a felületkezelése is kicsit más. És ugye ott jóval kevésbé hajlamos erre a váltó.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77935 üzenetére
A "rengeteg meghibásodás" szvsz pipa a légolajos nagybanditoknál. Mármint ami a váltóbúgást illeti.
Igen, ismerem hogy viszonyul hozzájuk, igyekeztem csak a lényegre koncentrálni.
Azért ez nem annyira bíztató, ha kevesebb az olaj és még a felületkezelés is gyengébb.... -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77937 üzenetére
A pittinges váltófogaskeréktől búgó váltó sem? Én arra a búgásra gondoltam...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #77940 üzenetére
Pedig a Banditosok pont ezen tanakodtak régebben, hogy volt, aki még 30 000-et elment a már búgó váltóval gond nélkül....
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #77943 üzenetére
Nem sokon múlt, hogy nem mentem el azért a vasért, amit múltkor linkeltem. Itthon lebeszéltek róla, hogy minek nekem két gép, mikor sosincs időm motorozni?!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77938 üzenetére
Persu:
XR600R ülése alkalmas lehet 2 személyes használatra?
Gondolok itt a hosszúságára, van hozzá SM szett, én szkeptikus vagyok, nem hinném hogy a hossza elég lenne 2 személynek.
Sőt úgy gondolom a futóműve sem, főleg ha közel 200kg kellene vinni.
Ülését meg lehet hosszabbítani, vagy dominátorét rászabni?
Egyáltalán a segédváz elbírná ezen fajta átalakítást?
Érdekes kérdések ezek tudom!
Szerinted?[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78006 üzenetére
XR600R terepen jó volt, nem tudom SM szettel milyen lenne.
Valójában a lényeg hogy kétszemélyes motorozásra is alkalmas legyen, de ilyenkor is ki tudjak menni motorozni.
Igazi DualSport lenne jó.
Gondolom az ülést megtudnám csináltatni, vagy venni még egyet azt átalakítani és ha ketten mennénk rárakni.
Amitől tartok az tényleg a hátsó rugós tag és a segédváz, vajon elbírna e minket.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78010 üzenetére
Rendben, köszi, gondolkodom ezen a lehetőségen is.
Ezt a gépet nézegettem:
XR600R[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
félisten
válasz Topiccsendőr #78031 üzenetére
Ezer hála.
A 929-ről mit tudsz mondani?"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
félisten
válasz Topiccsendőr #78033 üzenetére
Szomorú, esetleg azt meg tudod mondani, hogy hol nézzek utána?
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #78045 üzenetére
Ja igen, motorrad hoz tartozo ps magazin kaufberatung cikksorozat, sajnos keves marka/tipus van leirva, de azok nagyon hasznosak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
félisten
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #78063 üzenetére
Hogy nem volt hamis, min a Castrol, amit egyser vettem az autómhoz...
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78063 üzenetére
Fú, de nem jött be nekem az 5100...
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #78066 üzenetére
onnan, hogy buzi hangja lett tőle a motornak. Lecseréltem 15 km után, és újra ugyan olyan volt a hangja, mint régen.
Tudom, Te csak egy laborvizsghálatnak hittél volna, de én inkább lecseréltem...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #78071 üzenetére
Indítottál már be olaj nélkül motort pár pillanatra, és hallottad közben csattogni a szelepeket? Nah az volt lágyabban...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #78078 üzenetére
Hallgasd meg az osszes videojat, es amelyikben hallod a szelephangot, na az a hamis olaj
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78088 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. Ugyan, nem vagyok továbbra sem tribológus, de a 7100-asból a második eresztés is éppen olyan szépen működik, ahogy az első.
Sőt, említettem már, hogy az Iridiumos gyertyák is milyen jól beváltak? -
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78086 üzenetére
Ez a két típusú olaj volt benne, teljesen másként ment a váltás a Motullal, sokkal finomabb volt tőle, nem reccsenős mint a Castrollal.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #78077 üzenetére
Lehet, hogy tökre baromság, amit írok:egy autószerelő műhelyben voltam egy cimborámnál, amikor egy (az enyémhez hasonló új) Swiftben leengedték az olajat, és még az előtt indították be, hogy belekerült volna az új. Akkor hallottam ilyen "csattogó" hangot, amit én magamban "csattogó-szelep" hangként könyveltem el. Nem, nem vagyok szerelő, nem, nem értek hozzá, és nem, nem kérdeztem meg senkit erről. Lehet, hogy a dugóvisszahúzórugó volt hangos, vagy még biztosabb, hogy megslavbolták a dűznit, esetleg rézapcerrel abcungoltákk a slusszpajszert, ne adj Isten a bermudatrigula visszacsettegett - én akkor is szelepcsattogásnak neveztem el.
Nos, amikor az akciós/olcsó Castrol Magnatec belekerült, és elindultam haza, akkor pár km után korábban nem megszokott hangokat véltem felfedezni a Danubius rádió háttérzajaként, ami akkor sem múlt, mikor lekapcsoltam azt. Ekkor a szájhagyomány útján terjedő, közepesen fertőző népi bölcsesség engem is hatalmába kerített, és az utam az otthonomtól letérített. Egy órán belül egy frissen vásárolt Shel Helix olaj volt a kocsiban (egy újabb olajszűrővel együtt), és valószínűleg a tudtomon kívül felhúzták a kocsi ablakait, mert a zaj elmúlt.
Ennél szakszerűbben nem tudom leírni, de azóta is abban a tévhitben élek, hogy engem bizony alaposan átkurtak, és egy Castrol Magnatec feliratú szőkített lónyálat vettem. Viszont nyugodtan alszom ezzel a tudattal.(#78079) HGabor89
Csupán féltékeny vagyok, mert a Castrolnak magasabb a nézettsége. Problem? Akkor szaladj szépen, és nyomjál néhány minuszt...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78095 üzenetére
Rendben, legalább ezt is letisztáztuk!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78090 üzenetére
Kettőt kérdezz és könnyebbet. SV650 K8, a dupla gyertyás kivitel. A gyári sima Denso-t cseréltem le, szűk 12 000-nél, ahogy írja a szervízkönyv NGK Iridiumra.
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Topiccsendőr #78098 üzenetére
Semmi baj, míg nem megy át anyázásba, nem jönnek a modik és csapnak szét az egybegyűltek közt.
De ha már, akkor ne azt mondd meg nekem, mitől más egyik vagy másik olajtól a hangja, hanem hogy szerinted probléma-e, ha egyikkel nagyobbat csattog a váltó, vagy hangosabb a blokk. Mert az egyszeri motoros (mint én) leginkább ilyeneket vesz észre, aztán agyf@szt kap, hogy hamisolaj, átb@sztak, tönkremegyagép.
Azt egyébként én is észrevettem, hogy olajcsere után kevésbé csattogós, simábban váltok, ésatöbbi. Pedig ugyanolyat tettem bele, mint előtte. Nyilván elhasználódott, azért is cseréljük. -
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78102 üzenetére
Az olaj adalékolása ( minősége ) gondolom idővel ( használat) során csökken, emiatt is kell cserélni.
Akkor elvileg érezheti a váltást simábbnak egy mezei user a friss olajjal?!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #78101 üzenetére
"Rosszabb minosegu olaj elmelet: Europa szabalyozza, milyen specifikacioju olajok kerulhetnek forgalomba azaz milyen letezhet egyaltalan. Nem kapsz szar olajat. Lehet, hogy nem lesz olyan minosegu olaj, mint egy fullszint, de ezt nem fogod eszrevenni utcai hasznalatnal, sem zajrol, sem kopasrol.
Teljesen alaptalan felelem velemenyem szerint."
Lehet, hogy gyorsabban gépelsz, mint ahogy én olvasni és értelmezni tudok, és ezért van, de ebből nekem az jön le, hogy ha bemegyek a Tescoba (vagy bármelyik másik hipermarketbe), és megveszem a legolcsóbb sajátmárkás olajat, az ugyan úgy jó, mint ha megveszem a Motul/Castrol/Mobil1/mittomén márkás, csillivilli, méregrdága olajat.
Remélem nem haragszol meg, ha én azért maradok mondjuk a Motulnál!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78104 üzenetére
Kíváncsi vagyok. Tavasszal lesz olajcserés a gép, az olaj már megvan ( Motul, mi más lenne ). Teszek egy előtte utána kört, érzek e valami változást.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78102 üzenetére
Most akkor melyik jaso ma-val kevésbé csattogósabb elvileg? Mert nekem olyan kell! Megnyugtat a tudat és a blokkból jövő csend.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78116 üzenetére
"Csak a sok reklam miatt azt hiszed, ez a legjobb. "
Pedig éppen a Motul 300V-nél még maga a gyártó is írja, hogy elsősorban versenyzésre ajánlják, nem utcai használatra. Ők utcára, általnános felhasználásra a 7100-at ajánlják, mint legjobb olajukat.
Külföldi fórumon valaki direkt rákérdezett, és ez a válasz jött a gyártótól. -
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78116 üzenetére
Persu: Rendelnék gyertyákat a vasba. Átnéztem az ngk katalógust és kicsit informálódtam, mert állítólag nem mindegy, hogy a választott gyertya hőértéke milyen.
Gyári ajánlás: NGK CR8EH-9 ( ennek a hőértéke 8-as)
A kérdésem az, hogy tehetek bele CR9EH-9 gyertyát? Egy értékkel különbözik a gyári előírástól, hideg oldal felé.[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78128 üzenetére
Nincs szükségem rá ( egyébként nem alacsonyabb?), de a motoralkatrész.eu ezt hozza szemben a gyári gyertyával.
CBF600 S 2004 -es, PC38
Csak arra lennék kíváncsi, hogy mit befolyásol ez a hőérték? Ha egy értékkel eltérek okoz e gondot?[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
Köszönöm!
Megy bele a gyári.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
TBone
tag
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
én is kérdeznék tőled (meg mindenki mástól is persze) egyet olaj témában: 99-es cbr600f-be érdemes full szintetikust tenni? hallottam ilyeneket, hogy régebbi motorokba tök fölösleges, plusz még a kuplung is csúszhat tőle stb, nem tudom mennyi alapja van ennek. motul 5100 és repsol moto sport félszintetikussal jártam eddig, bajom nem volt egyikkel sem, nagy különbségeket sem éreztem, de gondoltam kipróbálnék valami újat.
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Topiccsendőr #78102 üzenetére
és #78106 HSM
Eddig Motul 5100-at tettem bele, abból is 10w40-est (egyszer tettem bele 10w50-est próbaképpen, nyáron, 35+ fokban).
5e km-ként cserélem, és észrevehető a különbség csere után. 2002-es, 600-as, karbis Bandit.
Eddig azért nem tettem bele full szintetikusat, mert több helyen azt írják, hogy ilyen régebbi motorba inkább ásványi/félszintetikus olajat érdemes tenni.
Lövésem sincs, mennyivel viselkedik másként egy full szintetikus olaj (pl motul 7100?), tehetek-e bele olyat káros következmények nélkül. Illetve arról sem, hogy 5w40-es olaj használatának (ami gondolom eleve full szintetikus) lenne-e negatív következménye az előnyein túl.szerk: látom más is ezen agyal
#78109 demars
Ha már a Fertőig elgurultok, akkor érdemes Nagycenken kastélyt, Sopronban várost nézni, és akár a határ túloldalára is átgurulni. Meg csomó látnivaló van arrafelé, de vannak itt környékbeliek, biztos szívesen adnak tippet.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
Még egy gyors kérdés gyertya témában: iridiumos gyertyáról mi a véleményed?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78139 üzenetére
Na, ha ezt írtad volna nekem is, akkor tudtam volna miről beszélsz... [link]
Ja, a K8 SV-n két trafó van a két hengerhez. -
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78139 üzenetére
Nem néztem ennek még utána.
Köszönöm a segítséget!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #78130 üzenetére
Ezt tanusíthatom, tényleg nagyon kényes a Cbf hidrgindításra.
Nekem gyertyacsere után javult viszont... term. Gyári került bele...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78139 üzenetére
Ebből egyenesen következik,hogy a hengerenkénti egy gyertyásnak egy trafója van gyertyánként, ergó jobb neki az irridiumos gyertya?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78156 üzenetére
Igazából én azt hallottam,hogy az irridiumos azért jobb, mert ritkábban kell cserélni, jobban bírja a strapát.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #78158 üzenetére
És honnan tudom,hogy honnan megy a szikra?
Mé kell állandóan összezavarnod?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78143 üzenetére
Nekem ez így nem tűnik logikusnak. Amennyire tudom, a gyertyák a blokkon keresztül elektromosan össze vannak kötve, tehát mindkettőn azonos irányba kellene folynia az áramnak és ennek megfelelően a szikrának, különben egy bazinagy zárlat lenne az egészből. Szerintem simán párhuzamosan vannak az SV-ben kötve a hengerenkénti dupla gyertyák a trafó után, és így egyszerre adnak szikrát, ugyanabban az irányban.
Javíts ki, ha valamelyik pontban tévednék.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78180 üzenetére
Köszi a képet! Viszont ezen pontosan ugyanaz van, mint amit én is írtam, a tekercsből párhuzamosan áramlik kifelé (a két végén) a töltés a két gyertyán keresztül a föld felé. Csak ugye itt ninc "parazita" gyeretya, hanem mindkettő hasznos szikrát szolgáltat, mivel egy hengerhez tartoznak.
Találtam egy képet az SV elektromos rendszeréről, ott is éppn így szerepel az ábrán: [link]. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78193 üzenetére
Marha egyszerű. Az a tudás hiányzik nálad, hogy a tekercs mágneses térként tárolja az energiát. Tehát a mágneses mezőből mindkét gyertyán át töltéseket fog útnak indítani a föld felé. Gondold végig, maga a tekercs csak egy darab vasmagra feltekert drót, azon arra fog menni az indukált töltés, amerre kisebb potenciált talál, és ez bizony a két gyertyán keresztül az akkumulátor ellentétes pólusa lesz.
Olyan szépen megy így két "irányba", hogy öröm nézni. De igazából egy irányba megy, csak két úton, a tekercs gerjesztett mezőjéből az akku felé.(#78194) Bogyó bá': Sajnos most téli ámot alszik, így nem tudom ellenőrizni, de emlékeim szerint vagy gyújtással, vagy a parkoló állásban működik csak.
-
c4bB
csendes tag
válasz Topiccsendőr #78201 üzenetére
pedig nagyon régóta várta már a pillanatot,hogy leírhassa:"a tudás hiányzik nálad"
te persu...nincs valami,amit nem tudsz?írd ki az aláírásodba,hogy milyen témában vagy kevésbé jártas (de ne latinul),hsm felkészül belőle,jól lealáz és mindenki boldog. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #78210 üzenetére
Bocsánat, nem személyeskedésnek szántam, teljesen jogos a kritika.
Sajnos minden igyekezetem ellenére sokszor sikerül tapintatlanul fogalmazzak.
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78341 üzenetére
Helytálló ez a cikk persu?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #78344 üzenetére
Köszi, nekem is ez jött le.
Még egy kérdés: Ha nincs szervizkönyvem honnan lehet azt tudni, hogy mikor volt ( volt e egyáltalán) szelephézag állítva? Ha jól gondolom sehogy, csak ha belenéznek ugye?Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #78341 üzenetére
Igen, nagyon hálás lennék, ha feltöltenéd valahová nekem.
A visszaélés úgy nézett ki, hogy más iskolák megvették az anyagot majd azt használták oktatásra. Gyakorlatilag ellopták a munkájukat, szellemi terméküket.
A könyvek azért kellenek, hogy a totál alapok meglegyenek, azokra szerintem, jó lesz, meg hogy előre fel tudjak készülni a sulira, mert nekem az elmélet nem hiszem, hogy gond lesz (villamosmérnök vagyok), gyakorlatom viszont nulla. Mellette meg csinálom az MSc-t, szóval jó lenne addigra végigvenni az anyagot.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen