-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Na, fiuk-lányok, Persu
Újra szétesett a tankban a szelepem:
Fél éve tervezgettük már haverral egy vad, impróssss-jellegű túrázást, csak ketten és a mocik. Végre el is jött az alkalom, szombat reggel már a ház előtt bőgött a sor4, Norbika még a reggelijét eszegeti, haver pedig Győr mellől jött Szombathely mellé
Összepakoltuk a maradék cuccot, öltöztem, aztán go. El is jutottunk egy rövid bemelegítő szerpentinen egy osztrák hegy csúcsára. Megnéztünk egy kilátót, és meg kell mondanom, hajam eldobom, mennyivel szebb képeket csinál az új telefonom, mint a régi, tényleg ráfért már a csere, még ha fájt is érte kiadni azt a (sajnos ma már egyáltalán nem soknak tűnő) 230 ezer forintot.Nagyon örülünk, szuper képek születtek, csináljunk a mocikról is. Oké megvan, akkor menjünk tovább, most jönnek csak az igazi döntögetős szerpentinek! Namost, annyira én nem vagyok profi meg semmi, de haver meg még annyira sem, de alapjába véve azonos tudású embereknél a GSX400 jobban kanyarítható, mint a Strom, nem?
Akárhogyis, nem derült ki...
Újra ugyanazt csinálta: Teker, pöffen, teker, pöffen. Goodbye. Ez volt 12:00-kor. 12:07-kor hívtam a szervizt, hogy ugyanmár, legyen kedves a szájába helyezni azt a bizonyost, de ők 12:00-kor bezártak.Végül anyám jött utánam, az általam szervezett utánfutó kölcsönzéssel, és az SV-s haver a spanikkal. Végülis lekanyaroghattam a hegyről, de azt nem döntve egy V2 hangjának kíséretében, hanem egy motorfékkel közdő dízel Thalia-val.
Hazavittem a motort, kivettük a tankot immár két haverral, kivettem a pumpát, és láttam, hogy bizony ez megint szét van esve. Ezekszerint ezelőtt magától esett szét!
Ugyanis a műanyag kupak, ami mint egy gázkart markoló kéz, rácsattan a nyomásszabályzó szelep mögötti körmökre, de ezen máűanyag egyszerűen ki volt tágulva. Ráleheltél és leesett, nyomás se kellett hozzá.
ÉS ezt rakta vissza a szerviz nekem 35 ezer forintért, hogy 400 km-rel és 2 héttel később leessen.
Na, Suzuki Castrum Szombathely, ide ne hozzatok semmit, vagy ha igen, akkor a számlát elrakni és egyéb biztosítékokat tenni, nehogymár lehúzzanak. Nem is értem, hogy volt képe összerakni a szerelőnek azt a pumpát így, hogy rálehelsz és szétesik. És akkor utána büszkén mutogatja a robbantott ábrán, hogy megtalálta a hibát... És akkor emberek csodálkoznak, hogy miért nem viszek semmit szervízbe, idéntől kezdve már vezérlés cserére sem.4 óra volt a trailerre várás, trailerezés, szétszerelés, összerakás úgy, hogy biztos jó legyen, majd indultunk tovább, sajnos Ausztria így már kimaradt.
A kis műanyagot öngyújtóval megmelegítettük, közben nyomtuk össze. Mikor meglágyult, engedett összefele. Kihűlt, felpattintottuk, és most csodálatos. Azért majd veszek ebből egy újat, biztos ami tuti, de ez tényleg úgy a helyén volt, hogy meg se mozdult, rángatásra sem.
Innen már messze nem mentünk. Csobbantunk egyet a Rábában, vettünk vacsorát - valami olyat, amit akkor is meg tudunk enni, ha nem találunk a tűzgyújtási tilalomnak eleget tevő helyet tüzet gyújtani (ugyanis a tgy. tilalom nem teljes tilalom, csak szigorú szabályok vannak a helyet illetően) - amit végül a választott sátorhely miatt nem tudtunk megsütni, illetve néhány sört is. Végül egy ... Dunántúli hegy tetején aludtunk.
Azért hogy teljes legyen a kép, még útközben elhagytam a lánvédőm 2 csavarjából egyet
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #136675 üzenetére
A fejidom egy Kawasaki idomja elvileg, aliexpresses. Viszont tökéletesen passzol rá, és a szélben elvileg segít. Nem tudom pontosan, nem engedi haver, hogy bárki is menjen vele
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz batai15 #136677 üzenetére
Csak hogy legyen a másik oldalról is: Szerintem a 125-ös jó ötlet lehet, bár az a suzi nem lesz a leggyorsabb a 125-ösök között sem.
A2-vel mindent vezethetsz, ami gyengébb, mint 35 kW/48 LE.
Nem hinném, hogy érdemes lenne nyírni a dízelt, viszont ha megunod a Suzi-t, azt el tudod adni. A dízel karbantartását a rövid távok miatt nem fogod tudni újra pénzzé tenni.
-
norbert1998
veterán
Évekkel az utolsó bármilyen kategóriás vizsga után a forgalmi is nehéz lesz, vagyis eljutni odáig. Ott nem azt kérik, amit a való életben használsz. Teljesen elborult agymenések alapján buktatnak meg embereket, ahol az elvárt és a bukást okozó valós cselekvés közül néha a helyes valóban az a megoldás volt, ami a bukást okozta.
A rutin valóban nehéz most, nekem volt részem a régi és az új verzióban is. A régit egy kétórás alkalommal meg lehetett tanulni. A mostaniból meg szintén két óra, csak itt minden feladatkörre darabonként két óra
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #136718 üzenetére
Na, mi a nehezebb?
Első kör: Jó, az pite. A nyomvonalat megtanulod és kész. Nekem ment elsőre minden feladat benne, csak a nyomvonalat kellett tudni. Sokaknak a 2 kör balra forgás azért okozott gondot mellettem.
Viszont: A szlalomozást kettesben, nem alapjáraton kell csinálni. Ez egy 125-ösnél nem gond, de egy nagyobb, nyomatékos motornál már jelenthet némi tempót.
A végén a lassú menet szintén nem volt könnyű. Előtte meg kell állni, majd elindulni. 8 méter 12-14 másodperc. Ezt emésztgessük. Az alapjáratom felével kellett menni, végig a kuplungot rángatva.Második kör: Egy balos forgás, azt már az előző körben letudtuk, valakinek azért bajos. Eltolt szlalom, nem tempós, megoldható, viszont a bólyán kívül nincs ám sok hely a pálya széléig. Aztán jön a jobbra forgás. Na ez sznte senkinek sem ment az első napon egyszer sem. Nekem sem. Sőt, el is dobtam a saját motoromat. Visszafelé pite.
Harmadik kör: Elrajtolsz, majd egy jó nagyot kell rántani 45-ről a kormányon. 35-nél is hajad fogod, akkorát kell rántani. A vizsgára sem értem el a 45-öt, max 42-vel sikerült rámennem.
Visszafelé szintén meg kell húzni neki, majd 45-ről kellene satuzni, 8 méteren belül megállni. -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136727 üzenetére
Én nem találtam meg azt a robbantott ábrát, az oemparts-os darabon pedig nem látszik. Lehet nem is ez a pumpa van rajta.
Mindenesetre, itt a linken látható pumpán a nagy fehér műanyagdarab lesz az. Látszik, hogy ilyen körmös szar megoldással van oda felrakva.
-
norbert1998
veterán
válasz lumpy92 #136740 üzenetére
Mi inkább a 150 kiló felé tartunk utassal.Én 177 vagyok. Általában a DL dinamikája bőven elegendő még, sőt. Viszont 140-150 felett tartósan nem kényelmes. Vibrál már ott eléggé. 100-nál 4500-at forog.
Kicsit jobban dőlök rajta előre, mint a 125-ös Varadero-mon dőltem, ezt szokni kellett, de nem kényelmetlen. Viszont kicsit magas volt nekem, pedig nem hinném, hogy rövidek a lábaim, rendesen meg kell vetnem a lábamat, mikor az utas közlekedik fel-le. Ettől függetlenül szeretem, de nem hiszem, hogy úgy a szívemhez nő majd, mint a Varadero.
-
norbert1998
veterán
válasz Micsurin #136745 üzenetére
Ez így igaz. De jellemzően egy kezdő nem fogja bukókeretig dönteni a motort, és még 35-tel is fájni fog a feladat először.
Nem azt mondtam, hogy nem lehet megcsinálni, csak hogy egy kezdőnek nehéz. Te nagyon nem vagy kezdő, ha jól tudom Én még most is annak mondanám magamPersu: Igen, az a kis műanyag tartja bent. Egy sima O gyűrű van ráhúzva egy pöcsre, ami teljesen hengeres (max a gyűrűnek van egy horony), és be van dugva egy hengeres furatba.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136753 üzenetére
Nah, man.
Mondtam nem fér be a kötöző, így is alig fér be, hogy nincs rajta semmi.Az alkatrészt amúgy nem találom egyelőre újban. 2x lejött, mert kitágult, meg mert a gyökér szervizes visszarakta úgy, hogy tág. Most megcsináltuk, jó, de attól még kéne másik.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136759 üzenetére
Hát kitágult. De nem hiszem, hogy a nyomás miatt. Az nem ilyen irányban feszíti a műanyagot. Egyszerűen korosodott szerintem. Viszont egyértelműen látszott a vissza rakás után, hogy hub+, ez rendesen szar itt.
-
norbert1998
veterán
Hát én sima 95-ös Mol-os nyálat tankolok. Nincs vele gond.
Ellenben haver SV-je még a 100-as Shell-en is szarakodik egy sima basic 95-os osztrák léhez képest. Lehet nekem is ki kéne próbálni
Az SV1000 190-nel nem megy többet magyar benzinnel.
Bacus meg közben szintén ugyanazt leírta mint énNagy meleg:
Hát én épp a tengerparton süttetem a hasam. Sajnos elkapott a vágy, hogy Rijeka-Seline szerpentint végig toljam szeptemberben 👀👀 Nem volt rossz a bébi RS Megane-nal sem, de új fékekkel nem mertem nyomni nagyon.A szálláson van klíma. És veszett gyenge. Egész éjjel maxon ment és így lett a 20 négyzetméteres szobában zárt ajtókkal 24-26 fok. Másfél órára kikapcsoltam éjjel és arra ébredtem hogy ömlik rólam a víz, tiszta víz alattam az ágy. Be nyomtam vissza a fenébe, fizessen a surmo tulaj villany számlát! Mi ez a szigetelés a házon basszus??
Mikor utoljára tengerparton voltam, hasonló méretű apartmanban fél óra klíma után faztunk és reggelre sem akartunk a melegben elhalálozni.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136813 üzenetére
Pedig ezt állítja az ember. Meg hogy osztrák benzinnel sokkal könnyebben indul meg jobban megy.
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #136820 üzenetére
Szerintem 2000 méter feleltt kisebb a légellánállás a kisebb levegősűrűség miatt, és mint tudjuk, a légellenállás leküzdésére fordított munka a sebesség négyzetével arányos, vagyis 80 és 113 között kétszeres, pont, mint 60 és 84 között. 140 és 117 között 30% van, 90 és 155 között pedig 300%.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #136823 üzenetére
Mert poénnak indult, a számokat is saját szórakozásra tettem bele. Nem akartam ilyen mélyen belemenni
-
norbert1998
veterán
Augusztus 6 szombaton lesz zalaegerszegen ingyenes HUMDA tréning. Tavaly voltam már, írtam róla. Idén is megyek. Viszont sajnos senkinek nem jó akit hívtam. Egyik legény búcsún, másik tengerparton a harmadik meg apasági lathatason van
Szóval ha valakit érdekel innen akár úgy, hogy többé kevésbé a tarsasagomban, akkor jelezze felém (egyéb esetben csak nem szól és úgy regisztrál ), nem akarok annyira egyedül menni
Szerda 14:00 a regisztráció, és szerintem max 4-5 ora alatt elfogy a hely. Miközben én a tengerparton fekszem akkor még...
-
norbert1998
veterán
Na a vezetéstechnikai tréning hiánya, részben. Illetve:
Kvázi BALESETUNK MA:Olaszorszag, Trieszt, Faro de Vittoria
Párhuzamos parkolóból indulunk. Haver vezet, én a navigátor. Itiner már izomból fut. Egyszer csak haver fékez. Megjelent egy motor aki haladt volna az úton. Namost én csak azt láttam hogy ő jött, azt nem, hogy haver merre nézett. Viszont nagyon jó sofőr, nagyon sok éves kilométerrel.Haver ugye a kocsi orrát kidugta és akkor látta meg a motort. A motoros ijedtében izomból minden féket behúzott. Első keréken állva jobbra kitört a motor eleje és eldőlt. R1100RT.
Bal oldali tükör leesett, kicsit karcos és egy klipsz egyik lába a sok közül eltörött. Bal szelep fedél karcos. Bal oldal táska zár törött. Semmi más. Manusz pólóban. Bal könyöke horzsolt.
Manusszal megbeszéltük wasistdas. Jó hát ő szerinte 80 euró szóval akkor biztosító betétlap. Jött egy random vénasszony, a tipikus térfigyelő kamera, és önkényesen rendőrt hívott, most utólag teljesen beleraknam a tengerbe és ott hagynám. Azok meg mentőt a horzsiolt konyek miatt. Manuszt elvitte a mentő, azóta nem láttuk.
Kapott haver 29.5 euró helyszíni bírságot, a helyszínelő srác amúgy totál jofej volt, angol tudása teljesen kielégítő volt. A többi 3 rendőr csak nézett meg luigi-zett.
Amúgy a manusz is tök laza volt meg kommunikatív, ugye szinte álló helyben dőlt el. Nem tudom, miért volt jó a térfigyelő kamerának rendőrt hívni szó nélkül. Én meg töltöttem a betetlapot közben...
Szóval felháborító. Nyaralás első napja a mai. (ugye két napot voltam itthon összesen kettő között).
A motor és az autó amúgy nem ért össze. Szemben nem jött senki. És ha a motoros nem fékez, akkor sincs karambol, mert annyira nem ment ki az autó a parkolóból.
Viszont ez olaszorszagban minden esetben az autós hibája, hiába a motoros vezetéstechnikai hibája miatt esett el.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #137009 üzenetére
Jaja, az funny tud lenni.
Pegaso-mon is ez volt. De meg-epoxiztuk
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #137027 üzenetére
Ennyire híres a figura? Jórégen láttam már trollkodni/kommentelni, akkor épp intel vs amd témában
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #137141 üzenetére
Én többékevésbé szórakoztatónak találtam, miközben végig úgy lűttam, nem vérre megy, csak egymás agyát húzzátok
Zörög a v-strom a kátyúkon... Mi a fene?
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Ugyanígy kérdezem, hogy jön-e valaki a HUMDA ingyenes tréningjére szombaton?
-
norbert1998
veterán
Meg jöttem a tréningről. Továbbra is az artificial szerpentin tetszetik a legjobban
Eltűnt a majré csík a gumi széléről, eltűnt a bal oldali lábtartó koptató fele; és egy fényvisszaverő is a szélben a dobozomrol. Nem találtam meg.
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
Tegnap felpakoltam a hétvégi kempingre a motort. Hát basszus, kell oldaldoboz. Ez az oldaltáskás megoldás semmi másra nem jó, mint szétcseszni az idegeimet és az idomokat. Hol egy csat veri az idomot, hol egy gumipók... Ahhh. Őrület. Aztán csak 3 napi ruha kemping módban szelektálva, két hálózsák, felfujható kétszemélyes matrac van elrakva. A sátor az oldaltáska tetejére van gumipókozva.
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #137541 üzenetére
Megmondom őszintén, az árak miatt inkább a Givi féle konzolon gondolkodom, alig több, mint 100 euró az egész konzol, míg az SW inkább a 300 euró felé kanyarog.
Köszi a képeket, elég menő lett.
Azt lehet tudni, hogy ezek az egyforma alakúnak tűnő konzolok mennyire interkompatibilisek más gyártók, hasonló alakú konzolaira tervezett dobozaival? Ha netán dobozolni támadna kedvem és épp Givi konzolom van, de valahonnan mondjuk Shad dobozt szerzek
Yoda:
Szabad érdeklődni, mennyi lett az egészségbeli és az anyagi kár nagyjából, tört-e valami idom vagy ilyesmi? Haverodon talán az ijedtségen kívül más nem, ez tényleg egy békés csúszás volt, szinte a highside ellentétje. -
norbert1998
veterán
Hétvégén fesztiválztunk, motorral mentünk. Odafele észrevettem, hgoy a jobb teleszkópszár porvédő csillog.
Cserélhetek szimmeringet. Akkor ugye telóóolajat is. Fékolajat is mindenképpen. Meg kell hegesztetnem a plexitartó műanyagomat. És most még az oldaldoboz krízis is fennáll. Jól összejött ez a sok apróság. Hétvégén megyek Tatabányára vele, két hétre rá Senj-Zadar-Senj - haza. -
norbert1998
veterán
válasz goodboy007 #137723 üzenetére
Talán ez a cikk segíthet. Egyszeri 10 km-en én nem aggódnék, de nem indulnék így el a Görög partokra
Vagy fene tudja. Strom-nak 204 kg a terhelhetősége. Asszonypajtival beöltözve szerintem vagyunk 30 kg. Hétvégén még a doboz, oldaltáska tele volt, valamint a dobozra még egy négyszemélyes sátor is fel lett húzva. Nem volt gond belőle.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #137725 üzenetére
*170 kg vagyunk, ~30 marad a cuccoknak, amiben a doboz súlya is benne kell legyen, valamint a bukócső stb is, hivatalosan.
-
norbert1998
veterán
Tegnap cseréltem teleszkópszimmeringeket. Jó rusnya volt az olaj is már, a jobb oldaliban mint a folyékony grafit, és a szintje sem volt közel se jó. A bal oldal összement szépen kézzel, egy sziloplasztos flakon végét levágva be tudtam húzni a helyére a dolgokat, majd biztosítógyűrű. A jobb oldalhoz esztergálnom kellett egy benyomóperselyt, mert annyira nem akart bemenni... Háromnegyed tizkor jöttem be a műhelyből
-
norbert1998
veterán
válasz Pttypang #137747 üzenetére
Bukó mindenképp új, minden más mehet használtban.
Én azt javaslom, egy felcsatolhatós térdvédőt is szerezz be, aztán majd útközben egy protis gatya is lehet. Én speciel nem szerettem volna protis gatyában egyetemre, munkába ücsörögni, így olyankor a térdvédőt tettem fel.
Jófogáson van egy Fazekas Viktória nevű csaj. Neki kb mindene is van, a portékája egyharmada sincs meghirdetve jofogáson. Vas megyei, többször voltam már nála kabátért.
-
norbert1998
veterán
GSX-S 950 A2
szabályosan fájdalmas a gondolat is. -
norbert1998
veterán
válasz csongi #137890 üzenetére
Az a szomorú, hogy ez egy erzes sor4 és 4000 felett elveszi az erőt, de ha kitartó vagy, üresben elpörög 11 ezerig Értem én, hogy ha elég idős lesz az ifjú titán, akkor a korlátot kiveszi a Suzy és akkor van egy rendes, még mindig nem túl erős ezres sor4 naked-je. (90-100 lóerő közötti teljesítménnyel még mindig... vicces) És nem kellett motort cserélni, de szerintem ez nettó BS.
Vegyen egy 400-500-as, 150-170 kilós kecskét, azon megtanul motorozni, majd utána ráülhet egy ilyen 220 kilós dögre. Ez így literálisan tanulómotornak van hirdetve és a koncepció szerintem egy hatalmas BS.
Nyomatékban és harapósságban szerintem ez a kanyarban sincs egy 650 singlepot-hoz képest, főleg ugye azon a fordulaton, ahol még nem veszi el az ECU az erőt.
-
norbert1998
veterán
Indulunk hétvégén Senj-Zadar-Senj túrára, három motorral. Egy ideje nézem az időjárást, sajnos elég szarul áll a szénánk. Az érkezés napján 91 mm eső Senj, majd másnap mentünk volna Zadar-ba, ahol 41 mm eső fog esni aznap, majd második és egyben utolsó éjjelünk szintén Senj, ahonnan indulnánk is haza, szintén 5 mm esőt ír rá
Szóval ez egy masszív sztornónak tűnik, meg bukott 38 ezer forintnak.
-
norbert1998
veterán
Akárhogy is, érdekes sztori lesz. Sima textil kabátom van, egy darab sima Vanucci farmer meg egy motoros cipő, nem is bakancs. (Normál cipők közt bakancsnak számít, de motoros berkeken belül nem mondanám. Legalábbis semmiképp nem csizma). A kézvédő elég keményen ráhajlik a kezemre, kesztyű elázástől nem félek. A kabátról és a felső combról a plexi és az idomzat ledobja a vizet. A cipőre haver kukászsákot és egy vödör impregnáló spért tesz.
Jobban inkább a csúszkálástól, korcsolyázástól félek. Nem szeretnék arcon pörögni
Standolni mennénk főként, egy kis szerpentinnel. Mondjuk ha esőben strandolsz, vizesebb nem leszel
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #137940 üzenetére
+ kb mindenki
Oké, akkor irány Szombathelyről Budapest egy esőruháért, mert pénteken indulunk
Marad a kukászsák
De mondtam, hogy a Strom plexije szárazon tart még esőruha nélkül is. Kapott már el eső vele, épp hogy vizes lettem egy kicsit, az is csak a csizma alja volt, illetve a könyököm.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Utolsó pillanatban úgy döntöttünk, mégis motor, nem autó. Bementem decathlonba, vettem túra esőkabátot, meg biciklis eső nadrágot. A kabát patika, mikor a monszun esőn jöttünk at, a sisakról némi víz folyt a nyakamba a kör sálon át.
A nadrágnak volt cipő fedője. Na az szombathelytől redics-ig tartott. Onnantól rendesen állít a víz a cipomben. Feljebb már nem voltam vizes. Kesztyű is nagyrészt száraz volt, a végére lett vizes csak. Jól védett a kéz védő.A motor plexije alatt jött fel sok víz.
Szerencsére különösebb korcsolyázás nélkül ide értünk. Szombathely 14:40-Senj 20:40. Az elég combos, azt mondom.
SV10000, új DL650, meg én. Holnap lesz majd jó. 140 km/h széllökés egész napra. Jó eséllyel egy pizza, némi séta meg sok kártyázás lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs