-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
válasz Archer #52624 üzenetére
Hiflo-Filto gyárt papirszűrőket elég sok motorhoz, szóval akinek a gyári nagyon drága tud ilyet bele tenni.
Minősége sem rossz, a K&N olajszűrőt pl a Hiflo gyártja, még a tipusszámok is egyeznek.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #52653 üzenetére
A kolléga arra próbált rávilágítani, hogy a gyári helyre beszerelhető k&n és bmc és egyebeket ne keverjük a szivacsszűrőkkel, mert azok nem szivacsszűrők, hanem olyasmi, mint a direktszűrő (inkább szövet, mint szivacs). A szivacsszűrőket is kell tisztítani, és ugyanazzal a szettel kell/lehet takarítani, mint a direk- és egyéb sportlégszűrőket. De az is csak marketingmaszlag, mert simán konyhai mosogatószerrel ki lehet mosni és tiszta motorolajjal olajozni (és a kézikönyv is azt ajánlja...de aki akarja verjen el 6000 forintot egy kis flakon motulra).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Xaels
félisten
válasz Archer #52871 üzenetére
Simán be kéne vezetni egy kategória rendszert az autóknál is. Ott most megcsinálja a kis 17éves a jogsit aztán abba ül bele amibe akar. Akár egy többszáz lovas, több tonnás fegyverbe 0 rutinnal, széles vállal... Némelyik segge alá még a Velorex is sok lenne amilyen felelősséggel vezetnek.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #53311 üzenetére
Ha megnézed a részletes leírást, akkor a fékmunkahenger az itt a féknyerget jelenti. Ne lássunk rémeket, már rég bezártak volna, ha 20 rugó lenne a fékbetét cseréje, mert senki nem vinné oda. De nem úgy tűnik, hogy nincs munkájuk, és nem RSV-k meg S1000RR-eket látok náluk, szóval..
Egyébként meg a legtöbb helyen annyiból áll az ingyen betétcsere, hogy megfogja, kibassza a régit, be az újat, azán menjél isten hírével. Itt leszedik a nyerget, letakarítják a dugatyúkat, ellenőrzik mozognak-e rendesen, majd utána megy össze.
De mint mondtam, mindenki oda viszi, ahova akarja, ha nem tetszenek az árak."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Archer #53321 üzenetére
De hát nekik nem kell már a nyomatékkulcs, akkora expretek.
Bárhol megkérdezed miért nem használnak nyomatékkulcsot ez a válasz..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53434 üzenetére
az olaszokon levo brembok nem gondolnam, h az anyagukban kulonboznek, (be is kurna, ha egy fekezesnel meggnyulna a munkahenger, vagy bármilyen maradando alakvaltozast szenvedne el, ezzel nem jatszhatnak) hanem hogy nem monoblokkok szoktak lenni (bar kivulrol ugyneznek ki). a csavarok tudnak nyulni, ho hatasara mashogy viselkedik, mint egy monoblokk, essaobbi, ami miatt a fekhatas valtozni fog. acel dugattyukat csak olcso motoroknal hasznalnak, pl gs 500. meg az etz nek is alu dugattyuja van. a masik dolog, hogy az acel "tarolja" a hot, semmikepp nem szerencses premium feknel ilyen anyagokat hasznalni, plusz az elso futomuhoz kapcsolodik szervesen, es a rugozatlan tomeget sosem szoktak novelni ilyen anyaghasznalattal.
cool faktorhoz annyit tennek hozza, hogy tenyleg ki kene probalnod mi a kulonbseg fek es fek kozott.
ami nagyon szembeotlo az a viszonylag regi nagykobos japan motorok feke pl. a brembok ebben az idoben ducatikon es apriliakon voltak, ezek alapvetoen mar akkor femszovetes csovel jottek ki. meg a 125 os geposztalyban is femszovetest hasznal az aprilia bizonyos evjaratoknal.egy 330 as tarcsas cbr 954 nek mar jo fekei vannak, de egy 06 os hatszaz nem monoblokk RR az siralmas egy sumitomo yamaha munkahengerhez kepest vagy egy RSV, 999 vagy mas ducatihoz kepest
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53436 üzenetére
Tulsagosan homalyosan fogalmaztam.
Osszekostolni sajnos nem tudtam vadonat uj motorok fekeit, ugy kiszurhetnenk a fekbetetet, mint valtozot.
Annyit mondanek, hogy az olasz motorok jo fek sztereotipiajat nalam megerositette az, hogy raultem barmilyen nem monoblokkal rendelkezo japan motorra, es egyaltalan nem voltam elajulva. Palyahasznalatnal elverzik sok. Plane a 2000 es evekbol. Ott egyszeruen megvolt a hatarozott nyomaspont, de fekero az nem. Mig az ugyanilyen idos brembok baromi jol fogtak. Hogy betet, vagy fofekhenger atmero? (Fofekhenger nem hiszem, mert a nyomaspont ugyanolyan erzet volt a japanon is, az olaszon a femszovet miatt hatarozottabb, de semmi extra) Fogalmam sincs. Brembonal fekre soha nem panaszkodott senki ebbol a korszakbol.A masik dolog, hogy ezek a regi brembok nem is monoblokkok voltak, megis baromi jol mukodtek.
A mai beleposzintu brembok vannak az uj monster csaladon, ami valoban egy giccsparade, de megsem uszonyereg, mint a belepo japan. Na az az uszo egy olcso betettel meg utcan eletveszely.
A hatalmas kulonbseg a 06 os RR nel nyomaspontra is ereztem hidegen monoblokk sumitomohoz kepest, de fekhatasban is joval alatta volt. Kecskemeten neztem, nem egy nagyon fekezos palya, de erezhetoen valtozott a fek. Almat az almahoz hasonlitsunk. Van olyan munkahenger, ami nem monoblokk, mint a 06 os RR, es ennel jobb. 954 munkahengere. Vagy 4 dugattyus brembo amit rengeteg motorba raktak, pl a 90 es evek monsterei. Ugyanazt kaptak, mint a 748 sp. Hatazert erted. Innen a sztereotipia. Ami manapsag mar annyira valoban nem allja meg a helyet, de ha meg a beleposzintet is nezzuk, uszonyergeknel haaat...
A monoblokk munkahengerek kozott sztm ilyen merteku kulonbseg nincs. Megiscsak egy darabbol lett kiesztergalva, tokmindegy mi van rairva. Az versenyre valo. Ott nem lehet mellefogni.Mivel en ezeket altalaban hasznalt motoroknal tapasztaltam nem tudhatjuk mennyiben befolyasolta a fekerzetet egy elbenazott betetvalasztas. A nem monoblokk munkahengereknel igy is erezheto volt a valtozas, amiben biztos vagyok hogy semmi koze a betethez. A masik fele, hogy ha a betetre gyanakodunk, akkor azt kijelenthetjuk hogy a brembohoz sokkal jobb az utangyartas
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #53434 üzenetére
Egyrészt nem csak a nyereg számít...ugye...az sokat nyom a latban, hogy felülre mit raknak, és nem csak a márka a lényeg. Amit én próbáltam Yamaha, az szemkigúvvasztós volt a szokásos Sumitomoval. A Duki és Aprilia fékeit ugyan nem volt szerencsém élesben próbálni, csak láttam, de mindenki el van tőlük ájulva (pl Facory RSV-ken lévő cuccok nem a legolcsóbb szarok). Mindegy is igazából, a lényeg, hogy ezek a hatdugós tokicók nem túl jók. Sumitomoból is van hatdugós, de ott úgy oldották meg, hogy dupla betét van egy nyeregben (4+2 dugóra osztva). Kíváncsi lennék mit tud.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53441 üzenetére
ja most fofekhenger csererol beszelunk.
az atmeroje megegyezik a gyari atmerovel? mert nagyon el lehet rontani egy rosszul megvalasztott hidraulikus attetellel a fek adagolhatosagot.
te hogyhogy a fofekhengert cserelted le? nem volt jo a gyari attetel?amit en mondtam, a monoblokk es a nem mondoblokk munkahengereknel az a kulonbseg tenyleg baromira erezheto, foleg melegedesnel. de fofekhengerekrol nem is beszeltunk.
fofekhengerrel bajom eddig csak etz nel volt, ott is kisebb atmeroju yamaha jog fofekhengerre csereltem, amitol egyaltalan nem lett hatarozott kemenysege a nyomaspont kezdetnek, viszont baromira adagolhato es sokkal nagyobb fekero lett belole. ez 9 mm es volt. elotte egy baromi hozzaerto tanacsara egy 16 mm atmeroju fofekhengert raktam ra, amitol baromi hatarozott lett a nyomaspont, de hatalmas ero kellett ahhoz, hogy normalis fekereje legyen a rendszernek. szoval el lehet matekolni vele.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53471 üzenetére
Ezt a gazdag kulfoldi forum altal felepitett sorrendet nem tartom logikusnak azok alapjan amit eddig csinaltam fekkekkel.
Ket ugyanolyan atmeroju fofekhenger csak a fekkar forgaspontjaban kulonbozhet, azaz valami kis valtozas az erokarban. Marka teljesen mindegy ilyenkor, a hidraulikus attetel ugyanaz.
Munkahengernel viszont erezheto valtozas van az osszecsavarozott es a monoblokk kozott. Tehat sokat nem ersz fofekhenger cserevel, ha a munkahengered ho hatasara valtoztatni fogja a nyomaspontot (ezt rosszul fogalmazom, mert nem tudom kellokepp leirni azt a bizonyos erzest a monoblokk es csavaros kozott)
Nekem pl gumicsoveim voltak az R6on, az a fekrendszer ugy volt tokeletes, ahogy legyartottak. Ha mar olyat tud csinalni egy gyarto, felolem az is lehet egy masik fekrendszeren feltuntetve hogy sony, ha egy szar. Szoval direkt irtam, hogy a sztereotipiak honnan erednek, es hogy manapsag megis mire panaszkodnak, mire nem. Nem akarok elmenni markak fele, nincs ertelme. Irtam is, hogy ugyanolyan arsavban mindegy mi van rairva. Monoblokk az monoblokk. Nem lehet szar.A rendszeres fekfolyadek cserevel a legmesszemenokig egyetertek.
A femszovetes csovel hatarozottabb lesz a nyomaspontod, de ennyi. A csavaros munkahenger ugyanugy valtozo marad.
Miutan eleg sokat molyoltam a fekekkel nalam a sorrend (rendszeres fekfolyadek csere mellett)
Betet, monoblokk munkahenger, fofekhenger, fekcso.Nem az olaszokra verjuk eppen, hanem egyszeruen nem ertem.
Dehat ha jo, akkor jo. Orulunk neki.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #54047 üzenetére
Aprilia, Rotax, BMW, KTM, TM, Gas Gas, Sherco, Ducati, MV Agusta, Benelli, Honda, Yamaha, Suzuki es a mostani Kawasaki hengerfalan ugyanaz a nikkel szilicium karbid reteg van. Egyedul a kawasaki hasznalt wolfram alapot 2002 ig kb.
Mindegyik gyarto elnevezte valaminek, gilnisil, cermetal, nicasil de ugyanaz mind.
Kompresszorokban, lancfureszekben is ezt hasznaljak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #54272 üzenetére
Elmeletileg, a bol b be nem kell 200 loero. Sokan sokfele dolgot szeretnek a 200 loeroben. Nagyobb nyomatekrugalmassagot, es ezzel egyuttjaro biztonsagerzetet, sokan a lehetoseget szeretik, vagy a road presence-t, hogy eltakarodik mindenki az utadbol, nem fog senki szarakodni veled, es meg a parkoloban is vann kiallasa a gepnek.
Nagyon sok ember statusz alapjan valaszt jarmuvet. Ezek kozott is van mindenfele fajta, pl katalogusadat buzi, akinek eszebe nem jut, hogy a papiron 20 loerovel gyengebb motorral nem azert fog rosszabb kort menni, mert o lesz a szuk keresztmetszet. Egyszeruen, ha nem a legjobbnak kikialtott motor van a segge alatt, es ha meg egy karc is van rajta emelle, akkor teljes osszeomlas van. Termeszetesen emelle ott lesz a motoron a sporttura gumi, mert az nem kopik olyan gyorsan. De az ember agyaban az van, hogy a legjobb motor van a segge alatt, ami a piacon van, amivel ossze lehet hozni az 1.55 ot. Ez a szemleletmod nem tetszik nekem, es nem keves az ilyen.Erre ratesz az a jelenseg, ha egy szakujsagiro mondjuk bolcsesz (ezzel nem lenne baj, ha helyen lenne kezelve minden), aki legalabb irni tud, de nagyon fogekony a legendakra, mert nem latja at a muszaki problemak okait, es annyira nem is erdekli ez a resze a dolognak. Es akkor a homalykodase a foszerep. Mint a tartosteszt motoroknal, amik elmebeteg futasteljesitmenyt mennek, hetkoznapi forgalomban reprodukalhatatlan korulmenyekkel, vagy mint a sportmotorokrol a velemenyek tobbek kozott.
A gyartok reszerol ez egyfajta fejlettsegi szint demonstralasa. Mit tudnak kihozni a sport zaszloshajobol. Ez nem szukseges utcara, de a fejlodes ezzel jar. Ezzel (a fejlodessel) semmi bajom nincs.
Sot, tetszik. Altalaban nem ezek a modellek azok, amit busas haszonnal adnak tudtommal, megneznem a megteruleset ezeknek a modelleknek. Nem vagyok biztos benne, hogy mindegyik plusszos.En is tervezem valami ezres beszerzeset, attol fuggetlenul, hogy nem gondolom, h 1.55 ot fogok vele menni, de biztosan meg fogom probalni
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Czimby
addikt
válasz Archer #54494 üzenetére
Nem tudom nektek hogy tud nyekleni ha meg van rendesen húzva a csavar.
Én ezt használom 6éve, a linkelt hirdetőtől vettem.
Emelőszem van a motoron, simán felrakom egyedül hátsó emelőre, 1kézzel a motort fogom a másikkal meg betolom az emelőt nem kell semmit igazgatni.
De ha valaki nem birja el 1kézzel a motort akkor 3bútorlap összecsavarozva a sztender alá, így már majdnem függőben a moci, emelő hátulról betol, előszor csak a balos szemhez ér hozzá, de ahogy emeled fel kiemeli vizszintesbe és mindkét szemre felül egyből.
Első emelő meg egyértelmű ha már rajta van a hátsón.Supermotohoz meg nem ilyen emelö kell hanem középemelő mint a cross gépeknél is.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Archer #54494 üzenetére
Na most akkor melyiket vegyem a kettő link közül? De ajánlhatsz egy harmadikat is
Azért gondoltam az ilyen emelőre,mert valamelyik barom lelöki a crosszos emelőről akkor szopacs. Ezen a fajtán nem mozog annyira. Teremgaràzsban lenne a gép télen és oda akarok valamit.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
HSM
félisten
válasz Archer #55031 üzenetére
A mozgási energia a sebességtől és a tömegtől függ. Tehát a vezetővel együtt kb. harmad súlyú kerékpár egyfelől harmadakkora mozgási energiával bír, ugyanakkor a tapadását biztosító súrlódási erő is csupán a harmada, mivel harmadakkora súly nyomja össze a felületeket fékezéskor. Ezenkívül a motorkerékpár kerekének is általában jobbak a tapadási tulajdonságai egy átlagos kerékpáros gumihoz képest.
Sőt, kerékpáron a tipikusan jóval magasabb súlypont is extra nehezítés, egy ész nélkül behúzott fék ott sokkal nagyobbat büntet, mint motoron, mert szempillantás alatt megelőzi olyankor az ember az első kereket.... -
-
HSM
félisten
válasz Archer #55042 üzenetére
Oké, a kerékpár 15kg nagyjából, és nem ül rajta senki? Vagy a rajta ülőt mi fogja lelassítani? A vezető súlya ott is ugyanúgy hozzáadódik a járműéhez, mint motoron. (Fékezés és még sok más szempontból is.) Tehát egy 80kg-os vezető esetén mondjuk 95kg a kerékpáron megállítandó tömeg, míg egy 220kg-os motoron ugyanez a 80kg-os vezetővel 300kg. Tehát amit írtam, durván a harmada.
Amikor az a bizonyos tömeg megindul mondjuk megcsúszásnál, akkor az is a súlyoddal együtt csúszik, hiszen a Te alátámasztásod is azáltal biztosított...
Én sem vagyok fizikus, én is csak józanul próbálok gondolkozni.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #55042 üzenetére
Jaja, most az egyszer te nézed be De amúgy szerintem sem lehet ennyire általános iskolás képlettel levezetni az egész folyamatot...
polimorf: Megyünk motorral (Busa power) a Tigris Oázisba jövő hét elején, utána pedig gondoltam beugrunk Szencbe a Lobsterbe. Ha gondolod csatlakozhatsz, ott megnézheted Amúgy is jól jönne egy helyi nyelvet beszélő erősítés Egyébként lesz róla teszt itt az oldalon vagy az MA-n.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
canniball
nagyúr
válasz Archer #55050 üzenetére
Vagy ez meg sem fordult a fejekben, csak az hogy az plusz 200k...
Na jó nyalást!yodamastah!
No de a pályán az derülne ki ki tudja jobban húzni neki, nem az hogy ki tud jobban fékezni.Komolyra fordítva: kezdünk átcsapni tragikomikus teleregénybe; mindenki elmondta a véleményét, úgy látom senki nem fog meggyőzni senkit, szerintem ejtsük a témát.
Xaels!
Mit ír a kiskönyv?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Archer #55189 üzenetére
"...Az újabb Hondákba 10W-30 kell ..."
Nem csak az újabbakba, az 1984-ben (!) tervezett Csótányomba is ez az előírt (Mondjuk "kemény" API SE minősítéssel) . Én meg MOL 10W40-et öntögetek bele, elég sűrűn...
(#55191) Archer: ez már nekem is feltűnt. 3250,- az 1490,- forintos olaj, 3690,- pedig az 1690,- forintos MOL láncspray, ami egyébként kitűnőnek tűnik. Nem koszol egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #55604 üzenetére
Csak velemenyem van, semmi mas, mivel nincs tapasztalatom vele.
Elmeletileg gyurut kell cserelni es csokkeni fog az olajfogyasztas.
Van meg egy kis problemajuk, hengerfalrol a nikaszil lejohet.
en igy is siman hajtanam, ha nem nagy a hengerhiba, pont leszarom. Esetleg megvarom mig elkopik/tul nagy az olajfogyasztas emiatt es tul nagy a kompresszio veszteseg, akkor ujranikasziloztatnam viszonylag potom penzert, ami megbizhatobb. Lenne egy uj hengerem.Kuplunggal voltak meg bajai, de utana kene turni, hogy mi.
En siman bevallalnam, de az en vagyok.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #55611 üzenetére
A legjobb lenne megkeresni egy valoban garancias munkakat megelt szakit, es kikerdezni mi tortent hogyan.
Motorkilitason osszefutottam egy ilyen emberrel, megkeresem a szamat, (remelem megvan) hatha ki tudod kerdezni. Privben kuldom.Valoban nagyon homalyosak az informaciok. Szoval kicsit szakmai nyelven:
Fotengelyen a primer hajtas nincs megeddzve. Hengertalp az gondolom a hengersor, mert egyben van a forgattyuhaz tetejevel. Akkor ahhoz dugattyuk is jarnak gyurukkel.Az nem kis munka, nem olcso alkatresszel. Gyakorlatilag a motor mai ertekenek (hasrautesre) 70-80% a lenne egy ilyen muvelet sajat zsebbol. Ha uj alkatreszekkel szamolunk.
A bejaratassal kapcsolatos megjegyzesnel az ugrik be, hogy 1000 km alatt elkepzelni nem tudom, hogyan kophatna be a dugattyu normalisan, meg akkor is, ha normalisan hajtjak, ugy, hogy kb 50e kmt elmegy a dugattyu alakvaltozas nelkul majdhogynem.
Ott jarathatja azt az ember evekig, megcsinalja a kis helyet maganak a dugattyu. Itt a bejaratas modja szerintem nem ennyire donto. Barmikor meg lehet hajtani es ekkor arkot vaj a hengerfalba.
Az olajfogyasztast ezen kivul a kopasallo reteg matrixhibaja is okozhatja geometria hiba nelkul.
Szerintem mindket eset fennall.2008 ota sok ido eltelt. Ha eddig nem fogazta le a primer hajtast, es nem kopott le a hengerfal, akkor nem hiszem, hogy nalad fog. Hacsak nem nyomod ki a szemet palyan.
En tovabbra is bevallalnam, de mit varsz tolem, olasz motorom van.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #56115 üzenetére
Sajnos nem lehet ezeket a gyartasi hibakat markakhoz sem kotni.
A hondanak is tortek a vazai a 954 nel, a lengovilla bekotesi pontnal pl. A suzukinak is volt egy k5 os gixer szeriaja, a kawanak is egy er 6 ja.
Vezerles atugrasai is vannak nagyonsok markanak/modellnek. Foleg az olcsobbakban adja meg magat a vezlancfeszito. Generator alloresz is eleg gyakori mindenhol. Valto fokozat hibak is mindenhol.
Epp hogy sikerult. Hatalmas a szoras minosegben egy markan belul is. Rengeteg alkatresz, rengeteg beszallito, akik ugyancsak nem tudnak ugyanolyan minosegben gyartani.Nem lehet tudni mit vettel. Aztan ott a hasznalat modja. Ha hasznalod el fog romolni. Ha elvaltod 5000 nel, ki fog menni minden a vilagbol.
Mivel nalunk altalaban a jarmuvet vasarlo emberek nagy szazaleka azt hiszi, egy jarmmuvet megvenni egyszeri koltseg, ezert nagyon erzekeny mindenki arra, hanyszor kell hozzanyulni.
Ez valahol ertheto, de akkor a sportmotorokat ne vegye ez a reteg, de ezt meg torzitja a fassag, ami omlik a szaklapokbol, hogy 300 e km t meg tudsz tenni egy 250 es egyhengeressel. Total valosagtol elszakadt gondolkodasa van az embereknek egy jarmu gondozasaval kapcsoltban, illetve az uzemeltetesi koltseg tekinteteben.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #56375 üzenetére
Ezt igy kijelenteni nem lehet, hogy mennyit bir.
Mivel van egy forditott pszichogiaja, a sima szivo motorokhoz kepest biztos nagyobb ereje van, epp ezert senki nem fogja kuldeni. Azaz, pont hogy kimelve lesz.
A sornegyet nem neveznem lufinak. Az egy nagyonjo konstrukcio pl sportmotorokhoz.
A hatarai inkabb a kobcenti limit miatt jonnek ki.
A kawasaki azzal, hogy csinalt egy feltoltos motort, szakitott azzal is, hogy azt higgye sok hozzanemerto ember, hogy ugyanazt a motort veszi meg, amivel vilagbajnokok is mennek.
Ez nekem tetszik. A 200 loerot amugy is mar csak hatalmas kompresszioviszonyokkal es nagyon bonyolult motormenedzsmenttel lehet elerni. Es ott mi van 5-10 ev mulva? Ha megkimeled. Amikor egy lambdaszonda lassabban reagal, es mas feszt produkal? Ugyanez az osszes kis szenzornal? Az sem marad ugyanolyan orokre. Locsolni kell a lovet ilyen motorra, ha gyari allapotot akarod, mese nincs. Az, hogy mukodik, az csak egy dolog. Es nagyon tipikus az is, hogy egy sportmotort innen nezi a legtobb ember. Hogy 10 ev mulva mi lesz vele. Ez nem az a kategoria. Egy kompresszoros motor meg nem egy kozepkategorias motor. A muszaki megoldasai igenyesek, epp ezert draga fenntartani. Egy olyanhoz kepest pl aminek nincs feltoltojeMagyarorszagon epp ezert egy darab sem fog elkelni belole. Nem oda csinaljak, ahol a tescos szatyor a kormanycsutkan van, amikor megy vele a tulaj hazafele.
A sornegy nem a hengerelrendezeseben bukik meg. Az siman egy konstrukcios mod. Mi a kepletben az a resz, ahol a legtobbet lehet hozni? Az effektiv kozepnyomason. Hogy tudod ezt a szamot novelni? Vagy kompresszio viszony emelessel, vagy feltoltes javitassal.
Pelda. 2004 es 999rs bol 188 loerot hoztak ki. Nem 1200 kobcentibol, hanem 999ccm bol, v2 bol. Kompresszioviszony: 15.8:1
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #56446 üzenetére
Nekem ez tovabbra is fura hozzaallas.
Van egy sportmotor. Azert, hogy konnyu legyen, draga konnyufemeket hasznalnak, aluminiumot, magneziumot, higy minel jobb suly/loero aranya legyen. A loerok miatt a fordulatszama is nagy, es a kompresszioviszonya. Keves anyagot kell hasznalni, nagy terheles alatt.
Mert a cel az, hogy gyorsan lehessen vele menni, viszonylag olcson.
Ilyenkor a te igenyed a kovetkezo: nem erdekel, oldjak meg, hogy olcso legyen, eros legyen es gyors.
Ilyen nincs. Draga anyagok, pontos illesztes, igenyes konstrukcio. Minel igenyesebb, annal inkabb szervizigenyes. Minel parasztabb es kokorszaki egy technika, annal hatekonytalanabb, de annal inkabb igenytelen. Csodak nincsenek.
A sornegy meg egy olcso tobbhengeres konstrukcio, aminek nagyon jo a kisulyozottsaga, vibraciomentes, termeszetesen a 6 henger a legjobb ilyen celra, de az baromi draga. Premiumkategoria. Szoval egy kompromisszum.
De ha 5000 nel elvaltod, elmegy szazezret minden. A kawa is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #56514 üzenetére
Latom nem ertettel. Nem eri meg a felarat a draga akku, mert nem tart annyival tovabb. Azt is leirtam, hogy a gyarilag betett yuasa sem ua. mint amit utolag veszel, hiaba tunik olyannak. Sajnos tapasztalat. Banner meg a tobbi olcso is elmegy tobb evet ha szezonon kivul tolton van.
Autoba is veszik a draga akkukat, nalam a perion most tapossa a 8. evet. Szoval akinek van penze szorja csak...de egy jp moto aksi is teszi a dolgat es nem 30e."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Archer #56610 üzenetére
Baszki ez nagyon komoly! Alapos munkát végeztek a németek!
Kíváncsi vagyok esetlegesen mennyivel gagyibb anyagokból van, mert így ránézésre kotta ugyanaz...
És majd fele ár."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen