-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
És annak pont semmi értelme nem lenne.
Eléggé körüljártam a témát. Alapvetően a motorfék lenne a feladat. Arra meg pont alkalmatlan abban a formában, ahogy a marketingesek beállítják.
Adjunk a mögöttünk jövőnek pár tizedmásodperc előnyt ill. lássa a motorféket is, "mert a balesetek 40%-a ráfutásos baleset." Aha, meg zavarjuk össze az idétlen villogással a döccenőkön.
Mondjuk tényleg figyelnek mögöttünk, azt aláírom. Sokan mondták is, h vmi baj van a féklámpámmal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A motorfékjelzőnek sincs túl sok értelme, ha van a vezetőnek kis esze ráhúz minimális féket és máris van féklámpa....
Hogy mi? Én pl városban nemigen használok féket, inkább rev match és rugdosom lefele oszt kigurulom a lámpáig.
Most akkor minek huzogatnám a féket? Közlekedek, nem hokizok... -
Teasüti
nagyúr
Igazi műkedvelő a srác. Nagy lesz Taschner lesz.
(Angol videó)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #93674 üzenetére
Jah, h ez paródia!
FB-n nem jártak mellé a megjegyzések."Practically Racing Inspired" a benzincsap priming állásánál hangosan felröhögtem.
Hondás qrva jó. Random szkriptelt járókelő diszkrét oda-odapillantásán szakadok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezen filóztam én is, elvileg egy ilyen vacak legalább 60 HRC keménységű, martenzites szövetszerkezettel.
Ebből hogy forgács legyen... A hidegalakítás lehetőségét szinte azonnal kizárnám, előbb hasad szét a golyó.
Vagy ha visszalágyultak, akkor itt égési sérüléseket kéne látni, de akkor az már nagyon csúnya pusztítás lenne; már ha fizikailag kivitelezhető a motor önerejéből.
De ha ez olaj alatt volt, akkor ezt szerintem ki is zárhatjuk.
Kérdés akkor hol vannak a golyók?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kuplung nélküli váltás kapcsán kérdezném a fotelfizikusokat, ez hogy lehetséges károsodás nélkül?
MC Garage videót néztem épp erről, meg más videókat, ahol szakadt kuplung bovdennel evickéltek haza és nem lehetetlen a dolog.
De nem értem hogy. A fogaskerékhajtás alakzáráson alapul, ami ugye egy rugalmatlan merev kötés.
A kuplung meg erőzáráson alapul, ami megengedi a csúszást és az ütésszerű erők felvételét.
A fogaskerékáttétel-váltásnál kuplung használata nélkül meg csúsztatás nélkül kellene azonnal szinkronizálni a motor fordulatát a hajtáslánccal és itt egy jókora ütésszerű igénybevételnek kellene keletkeznie, hisz minden mozgó alkatrésznek van egy tehetetlensége és így a főtengely sem fog ugye instant beállni az új fordulatra.
Így tudom elképzelni a dolgot. Erre azt mondják, h vajsimán fel lehet váltani kuplung nélkül amennyiben tehermentesítve van a hajtás. HOGYAN?? Vminek fel kell vennie azt az ütést, amit a főtengely azonnali fordulatszám változása okoz. Olyan tudtommal nincs, hogy fordulatszám egyeztetés nélkül összetolom a fogaskerekeket és az ott nem darál.
És a videó elmondása alapján a létező legrövidebb idő alatt zajlik így a váltás, szóval még a szinkrongyűrűnek sem hagynak időt dolgozni - már ha van ilyen. Csak betolják és nem darál. Minél nagyobb a fordulat, annál simábban. Hogy a fenébe van ez? Varázslat.
Vagy az összekapcsolt kuplung csúszik meg egy pillanatra?szerk: nem aktuális
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93688 üzenetére
Köszönöm!
Jól gondolom, h ezek a körmök egyszerű terhelésváltáskor is oda-vissza verődnek?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A fogyasztókkal azért vigyázni kell, hisz a nagyobb áramfelvételűek simán megrángatják az akku feszültségét és így megszakíthatja az automata töltők programját, ami ugye fesz. mérésen alapul.
Aztán az új autókban lévő fedélzeti számítógép is méri a feszültséget, aztán ki tudja az mire van programozva. -
Teasüti
nagyúr
Én vagyok az egyedüli, aki amúgy motorozik napi szinten? -
Teasüti
nagyúr
Az normális, h a prémium benzinből többet fogyaszt a motor? Drivvo-val naplózóm április óta. Csak Shell-nél tankolok, a FuelSave-ből szemet szúróan kevesebbet fogyaszt, mint a Vpower-ből.
[kép] (Liter/mérföld)
A vezetési stílusom nem változik két tankolás között.
Bár az első kettő nem számít, ott még új volt nekem a motor. De így is jól látható a különbség.
Van erre vmi magyarázat?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93858 üzenetére
Ezek tendenciák, amiről beszélsz. Arányosan nőnie kéne akkor a fogyasztásnak. Ami talán meg is figyelhető a grafikonon. Viszont ami egyértelműbb ennél, hogy két egymást követő tankolás alkalmával mekkora különbségek jöttek ki. És azok között a tankolások között nem volt óriási változás a környezeti feltételekben, se az amortizációban. Vagy mikor prémium után hugylét tankoltam, akkor hirtelen kánikula lehetett, vagy visszaépült a gumi?
Az olaj és légszűrő az elején ki volt cseréje, ezek nem változtak mostanáig. Guminyomást meg általában minden tankoláskor ellenőrzök.
Novemberben (ekkor már csak prémium ment bele) volt egy komoly szervizelés. Új gyújtótrafók, új gyertyák többek közt. Semmi változás. Egy-két hete kapott 5w-30 Motul 7100-at. Erre se reagált még különösebben a fogyasztás.
A hideget aláírom, pár perccel tovább dúsít, de kb ennyi.
Nem magyarázza ez sem a két egymást követő tankolás közti különbséget.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93860 üzenetére
Ez egyáltalán nem számít, a napló km óra állást kér és tankolt mennyiséget. Nem abból átlagol, h mennyire rakod tele.
Én számlálót nem is használok, régebben a láncfújáskor nulláztam, de most már olajozó van.Egyébként meg mindig ugyanott tankolok, ugyanannál a sorszámú kútnál.
Az elektromos fogyasztókkal viszont elültetted a bogarat a fülembe. Ugye a led szalagok azért felvesznek.néhány ampert, viszont pár égő ledre lett cserélve így ez se hiszem, h nagyon elnyomná a mérleg nyelvét.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93862 üzenetére
Mert miért is? Lehet átlagot számolni ha literenként tankolsz is.
Beletöltött mennyiség 0,01 liter pontossággal, osztva az odometer növekményével az utolsó tankoláshoz viszonyítva. Tankolástól tankolásig mérsz (ha naponta kétszer tankolok másfél litert hobbiból úgy is jó - persze ilyen rövid úton az odométer pontatlansága nagyobb hibaszázalékhoz vezet), nem pedig teli tanktól üres tankig. Előbbi egzakt, utóbbi szubjektív.Az "egy tank" benzin mint mennyiség, teljesen irreleváns.
Gondolom azt nem jegyzed fel, hogy 15,43L vagy 15,74L ment bele neked csordultig, oldaltámaszon vagy felállítva. Ez a proli módszer, ezt inkább hagyjuk![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Matematikailag semmi jelentősége mennyi fér bele a tankba. Nagyobb tankkal kevesebbet fogyaszt a motor?
Na mindegy, nem ez az érdekes. Hanem a két üzemanyag.Szerk: Áhh, értem min megy az értetlenkedés. Kell egy viszonyítási pont a közvetett mérés miatt. Ez igaz.
Viszont több egymást követő tankolás alatt ezek a pontatlanságok kiátlagolódnak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93866 üzenetére
Igazad van. Ez nem egy egzakt mérés.
Akkor ha ezt megbeszéltük, akkor fordítsunk figyelmet a két benzinre! Tegyük fel mindig egy decin belül tankolok, van egy max szint jelzőm a betöltőnyílásnál.
Ekkor feltételezek kevesebb, mint 1% mérési hibát átlag 14L-es feltöltésnél.
Az odometer 1 mérföldes pontossággal számol, ami az én átlagos hatótávolságommal nézve tankolásonként szintén kevesebb, mint 1% hiba. A kettő együtt felfelé kerekítve egy tizedesjegyre 1,5% hiba.
Szóval tessék e szerint tekinteni az adatokra! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93867 üzenetére
Téli/nyári benzin. Na ez új, ezt még sosem hallottam.
Ettől függetlenül a grafikon közepe az a tavalyi nyár vége, ősz eleje. A hőmérséklet két egymást követő tankolásnál nem változott drasztikusan. Oké, az eleje és a vége egy átmenet nyárból télbe. De nem magyarázza az egymást követő különbséget, mikor felváltva tankoltam a két benzint. És elég konzisztens ott a két grafikon. Egyik fixen a másik felett van fél-egy literrel.
Ekkora mérési hiba nincs.
És a környezeti változók is kb azonosak rövidtávon.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93874 üzenetére
Az első kettőnél elváltottam 5000-nél. A harmadiknál az a csúcs, az... Lehet, h egy szervizelés volt és sokat járt egyhelyben. Az ezt követő időszakban lévő 1 literes kilengéseket én se értem. A vezetési stílus ekkorra már kialakult és a szokásaim szerint tipikusnak mondanám a teljes szezonban a felhasználást.
Néha mentem kicsit messzebb, napi 60-100 km alkalmanként.Hőmérsékletet azt hogy? Feketedoboz? Nem vicc, rá tudok rakni egy hőmérőt a mikrokontrollerre.
Vagy ráakaszkodok az IAT szenzorra.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93877 üzenetére
Akkor visszatérünk rá 3 év múlva.
-
Teasüti
nagyúr
Üzemanyag hatékonyság diagrammra, mint az enyém.
Mondjuk a tankolások dátuma, vagy az odométer az X tengely, és a L/100km az Y tengely.
Ha többféle üzemanyagod van, akkor minden üzemanyag külön-külön egy grafikonban felrajzolva. Így láthatóvá válnak az üzemanyagok közti különbségek, ha van. -
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #93886 üzenetére
Ér az a motor neked annyit?
300k nem kis pénz. Lehet inkább hozzácsapnám az árához és vennék egy olyan gépet, amin jó a felfüggesztés.
Bár van aki ennyit fényezésre költ el, az is egy öreg vmi szóval...
Jah, hogy máe 120-ért csináltattál ülést is, akkor nem szóltam.
Úgy hangzik ez a gép veled tart a sírba.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93896 üzenetére
Ebben melléd kell állnom, az adatrögzítés lényegében a motor története.
Vásárláskor én szeretnék kapni egy ilyen naplót, hogy mikor mi lett csinálva, mennyiért, mi lett belerakva. A tankolásból meg látszik a felhasználás. A fogyasztásból is lehet következtetni a motor állapotára.
Én csak e miatt naplózom, hogy lássam a változásokat. Amúgy azt se tudom mennyibe kerül a benzin, az a része nem nagyon érdekel. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93905 üzenetére
A legolcsobb, ahogy szamoltam a honda.
a yamaha az elmezony, meg a ducatinal is dragabb.
Ez a sport vonal? R6 és CBR RR? -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #93916 üzenetére
Hééé!!
Én azon kattogtam, h a vpower miért fogy gyorsabban mint az olcsó benzin. Nem azon hogy mi mennyibe kerül.
Felőlem lehetne 6 vs 7 liter helyett 10 vs 12 is. A kérdés a benzinre irányult. Ti mentetek el a motor és a motorozás (és tankolás) irányába.
Közben meg konzisztensen jobban fogy a prémium benya, ez tisztán látható az adatokból.
Kit érdekel mennyit eszik a motorom...
A benzin érdekelt. Az kérdés, h miért fogy gyorsabban a prémium?
Amúgy mindig ez volt a tapasztalat. Autóba régen egyszer ment Nitro+ 100-as benya is, rekord sebességgel ürült ki a tank... -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93943 üzenetére
Ha te nem lennél szerintem nem is olvasnám a topikot.
-
Teasüti
nagyúr
válasz imrufo #93955 üzenetére
Az olcsó benzint meg nem akarják enni a finnyás formájukat azt!
Erről a lovakról jut eszembe, mert hogy azokat nem érzem megtáltosodni a Vpower-től. Így érzésre a lovak csak simán Vergődnek power nélkül. Régebben panaszkodtam, h nem húz 5000-nél és lyukas ott a nyomatékgörbe. Neten találtam hasonló méréseket, ahol itt bezuhant a nyomaték a közel lineáris gyári értékek helyett.
Na most ez azóta szerintem még rosszabb lett: ma ki akartam húzatni kettesben 90-ig, ez nem olyan óriási fordulat még, 8-9k. És elmegy az erő, lenézek és 7000-en pörög és úgy vánszorog, mint egy törött lábú ló.
Ugyanakkor a nyakamat rá, h a dob hangosabb lett az elmúlt hónapok során. Ércesebb is, több mechanikus zaj jön át rajta.
Na most szerintetek a kettőnek köze lehet egymáshoz?
Lehet ezzel kezdeni vmit? Szerelöhöz odaviszem vakarja a fejét, vagy van olyan, h kipuff tömés? Mondjuk összerakni nem tudom hogy lehet, ha ezt vki felnyitja.
De kipróbálnám egy gyári folytatással, úgy akar-e menni.
Vagy kiszedem a furulyát, hátha még gyengébb lesz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93962 üzenetére
Hmm, nem tűnik nehéznek. Köszi!
Megkérdeztem a forgalmazót van-e nekik felújítókészletük.
Ha nincs, akkor létezik univerzális? -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93867 üzenetére
Visszakanyarodva egy kicsit, most írta vki, hogy a nagyobb oktánszámú benya magasabb hőmérsékleten ég.
Ez igaz? Ugyanez volt a kérdés, hogy miért fogy jobban a prémium benzin.
A gondolatmenet szerint a magasabb hőmérsékletű égést kompenzálja az ECU, mert azt érzékelheti, hogy túl szegény a keverék, holott nem is.
A konklúzió az volt, hogy be kéne mérni az adott benzinnel, mert gyárilag az alacsony oktánszámú benzinhez van hangolva.
Ez mennyire helytálló? -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94003 üzenetére
Köszi!
Arra jutottam végül sok keresgélés után, h a prémiumban egyszerűen több az adalékanyag, így kevesebb benne az egységnyi bumm.
Ez elég logikusan hangzik, amibe végül bele tudok törődni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #94013 üzenetére
...méla undorral azért duzzogva elviszed?
Az a motor olyan tiszta azon a képen, amilyen az enyém sosem volt.
Lerakódásoktól mentes lánckerék és fém felületek az nálam scifi kategória. Életében egyszer van ilyen, amikor kigurulok a szalonból. Jellemzően egy mosás le se hozza mindegy mit öntesz rá, csak a súrolókefe. Azzal meg esélytelen ilyen szűk helyeken. Meg egyébként is ugyanmár... Ez jármű. Az autó alvázán se mossa senki az eldugott apró zugokat. Leveretik, aztán olyan amilyen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Gaboman #94020 üzenetére
Olyan tisztát, mint az a Triumph a képeken? Fémszínű lánckerékkel meg minden? Ha darabokra szeded brigéciol fürdetéshez és súroláshoz, akkor elhiszem. Amúgy nem. Fizikailag lehetetlen hozzáférni még fogkefével is, hogy az 100% fémtiszta legyen kívül-belül. Brigéciol mechanikai tisztítás nélkül meg szintén nem tesz csodát, na nem mintha nyakon önteném bármilyen agresszív zsíroldóval a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94018 üzenetére
Ne zavarjatok össze! Végre találtam egy értelmesnek tűnő magyarázatot, ami belefér a világnézetembe, erre kipukkasztjátok a buborékomat!
Akkor mivel lehetne magyarázni egyes motorok eltérő fogyasztását a különböző benzinekből?
Jó, költői a kérdés mert senki nem végez közülünk kontrollált tesztet legalább 3 mintával.
(Azért egy pillanatig filóztam rajta, h rögzítem a gázkart, elé rakok egy ventillátort és mehet a mérés kiürülésig. De a szomszédok szerintem élve megnyúznának. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #94030 üzenetére
Nem tartasz tőle, hogy kioldja a zsírt onnan is, ahonnét nagyon nem kéne?
Gondolod csinálj róla egy videót!szerk:
Keresztkérdés: van-e olyan "nagyon kemény", hogy a láncvédőben felhalmozódó olajsár is leolvad tőle, mint jégkrém a forró aszfalton? Az tipikusan egy olyan undorító cucc, amit semmilyen csodaszer nem vitt le még nekem (pedig igen szép pénzekért árulják az ilyen szupi olyan szupi takonyoldószereket egy motoros/autós boltban), csak levakarni lehet és a maradványához is fél flakon konyhai mosogatószer ment el, mire zsírmentesítve lett. Amúgy nálam eddig az olcsó mosogatószer viszi a prímet.
Persze kefe és szivacs nélkül ez se ér semmit.
Az ilyen ráfújom leolvad cuccok sorban csődöt mondtak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #94033 üzenetére
Ez akkora egy demagóg faszság, hogy szerettem volna elkerülni, hogy elemezni kelljen. Gondoltam elég nyilvánvaló miért hülyeség.
Nem akarom szétcincálni több bekezdésben, így annyit fűznék hozzá, hogy a motornak nem okoz se kényelmetlenséget, se kellemetlenséget ha koszos. Ez egy gép. Qrvára leszarja, hogy koszos-e kívül.
Én nem, nekem van komfortérzetem, higiéniám és egészségem.És az is elég nyilvánvaló, hogy nem fogom másfél órát basztatni az esős évszakban, mikor kb két óráig tart a hatás amíg megint koszos lesz. Majd a száraz időben amikor értelme is van, akkor lehet ápolni.
Gondolom te minden nap lemosod a vasat a retkes időben hazaérve, akár a szakadó esőben, fújó szélben.
Mert hát ugye a seggedet is kitörlöd, nem?
Már ha egyáltalán motorozol napi rendszerességgel ebben az évszakban.Amúgy ami engem illet, nekem megteszi ha kéthetente leveretem a kútnál, ill. tegnap kapott egy kézi mosást kint az 5 fokban másfél hónap után, mert szép idő volt. Délután mentünk egyet, szitáló esőben és kb alig van vmi látszatja, hogy mosva volt. Pár nap és megint térdig fel lesz kenve rá ez a szürke szutyok, ami ilyenkor felverődik az útról.
És akkor ezek után beszélgessünk arról, hogy a lánckerék fémtiszta-e?! Hát qrvára nem.szerk: neeeem vagyok érzékeny, jó?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #94036 üzenetére
Ha hülyének néznek, felveszem a kesztyűt.
Öreg hiba.(#94035) geresics
Egy teflonos, wax-os motorról meg még könnyebben.
Az nem gáz, hogy a láncból is kioldja a zsírt? Már ha van benne.Inkább azt mondjátok, hogy a nem rozsdamentes részeket (kerékanya, láncfeszítő, stb) mivel véditek a rozsdától?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #94060 üzenetére
Tegnap voltunk egy bazi nagy 3 emeletes szalonban, ahol egy emelet csak ruha és felszerelés.
Tömegével voltak sisakok és ahogy nézegettem a Shark-okat, mindegyiken ez a szar becsúsztatós mechanika van a plexihez. Na most csak úgy mondom, hogy mi épp kettő plexit törtünk el, mert nem egyszerű ki-berakni. Elég nagy erő kell hozzá és ha rosszul csinálod, akkor reccs a papucs.
Ugye két Skwal sisakról van szó. Arra meg külön figyelek ezentúl, hogy csakis orrnál legyen a füle, mert féloldalasan nyitni se szerencsés. Rossz nézni, ahogy csavarodik a plexi.
Havernak normál használatban is elpattant a végén a papucs pár hónap használat után.
Az enyém meg kivételkor, amikor át akartuk rakni a plexit az övére.
Szóval részemről soha többé Shark sisakot, amíg ilyen ócska mechanika van rajtuk.
Faszé nem tudnak rá "hagyományos" reteszelős mechanikát rakni, mint minden normális gyártó.
Előnyét se igazán látom, annyival nem halkabb sem, mint ami indokolná ezt a szar kialakítást.Persze garancia nem vonatkozik rá, hisz nem tudod beadni, hogy nem te törted el.
Új visor 20k körül kapható. Ha még egyszer törik, akkor páros lábbal rúgom ki a 80k-s sisakot.
Vagy az új berakáskor már elpattan, akkor agyérgörcsöt fogok kapni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #94080 üzenetére
A közönséges polycarbonátot is kilapíthatod. A pinlock-ot másképp bele se lehet rakni.
Azt hittem vmi ütéspróba lesz legalább, de ezért kár volt videót csinálni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen