Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bitrograde

    senior tag

    válasz :AMF: #120033 üzenetére

    Ha elolvasod, az is közrejátszik a döntésben, hogy nem tudod kipróbálni a terméket. A muzix ezt még azzal is súlyosbítja, hogy pénzt kér a tanácsért és a kipróbálás lehetőségéért. Vagyis szerintem ez simán megállna bíróságon is.

    Amint a 2011/83 irányelv (37) és (47) preambulumbekezdéséből kitűnik, az uniós jogalkotó szándéka annak lehetővé tételére irányult, hogy távértékesítés esetén egy ruházati termék vásárlója „az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének meghatározásához” kipróbálhassa azt, és adott esetben e kipróbálás után gyakorolhassa az elállási jogát az áru kereskedőnek történő visszaküldésével. Vitathatatlan, hogy számos ruházati termék a rendeltetésszerű használat során közvetlenül érintkezhet az emberi testtel, amint az nem zárható ki a matracok esetében sem, kivéve ha ez az érintkezés elkerülését célzó, különleges védőcsomagolásra vonatkozó követelményeknek vannak alávetve[20].
    Az áruk e két kategóriája – a ruházati termékek és a matracok – összehasonlíthatóak, amennyiben még a testtel való közvetlen érintkezéssel járó, esetleges felpróbálás után is feltételezhető, hogy a kereskedő ezeket a fogyasztó általi visszaküldést követően – valamiféle kezelés, például tisztítás vagy fertőtlenítés után – egy harmadik fél általi újbóli használatra, és ebből következő újbóli értékesítésre alkalmassá képes tenni az egészségügyi vagy a higiéniai követelmények megsértése nélkül.
    Ez nem változtat azon, hogy a 2011/83 irányelv (47) preambulumbekezdésével együttesen értelmezett 14. cikke (2) bekezdésének megfelelően, a fogyasztó felelősséggel tartozik az áru minden olyan értékcsökkenéséért, amely az árunak a jellege, tulajdonságai és működése megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be, anélkül azonban hogy elvesztené az elállási jogát[21].
    E megfontolásokra tekintettel az EUB ítéletében a Bundesgerichtshof első kérdésre azt a választ adta, a 2011/83 irányelv 16. cikkének e) pontját úgy kell értelmezni, hogy nem tartozik az „olyan lezárt csomagolású áruk […], amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a csomagolás szállítást követő felbontása után nem küldhetők vissza” fogalma alá e rendelkezés értelmében az olyan áru, mint a matrac, amelynek a védőfóliáját a fogyasztó a szállítás után eltávolította.

    De ja, innen semmit.

  • CoroStar86

    senior tag

    válasz :AMF: #120033 üzenetére

    És tök ingyen visszaküldhetsz bármit, csak ki kell nyomtatni tőlük egy A4-es lapot és felragasztani a dobozra. Én már csak nagyon-nagyon indokolt esetben veszek itthon bármit is, a dolgaim 90%-a az Amazonról jön. Óriási választék, baráti árak és kimagaslóan felhasználóbarát ügyfélszolgálat és garanciáztatás.

    Zoliee: Telexen ma jött ki egy cikk, ami arról szólt, hogy valaki lepontozott egy fogászatot a Google-értékeléseknél, erre a fogászat ügyvédje perrel és két évig terjedő szabadságvesztéssel fenyegette meg az ügyfelet. Persze, bárhol előfordulhat hasonló, de ez annyira magyar sajátosság... :(

  • Zoliee

    senior tag

    válasz :AMF: #120033 üzenetére

    Ez biztosan így is volt/van, ahogy a linkelt cikk is írja.
    Viszont kinek van erre ideje/energiája/ügyvédje ezt ki is kényszeríteni?
    Mert ha a Muzix azt mondja nem, Te csak fenyegetőzhetsz, durrogtathatsz. Ha nem partner a másik fél, kb semmit sem tudsz tenni komoly idő/energia/utána járás nélkül.
    És ezt tudják, és ki is használják sok esetben a cégek...

Új hozzászólás Aktív témák