-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ABE
őstag
A vízgomba+termosztátot kivéve nekem nem tűnik gázosnak a lista, tulajdonképpen az induláskor felmerülő költségek minden autónál jöttek volna, de az akku, fék, olaj, futómű alkatrészei természetes elhasználódás miatt cserélődtek, gondolom én. Az FHP jeladó gond gyanús nekem, mert ilyen hamar egymás után nem lenne szabad előjönnie, talán más hiba van ott? Amúgy ha már egyszer cserélték új darabra, akkor a tisztítás tuti segít rajta most. Ha viszont anno használt darab került bele, akkor nem csoda, ha megint hibázik.
Egyébként a kérdésedre a válasz: nem is a 12 év, hanem a futásteljesítmény, az eddigi használat módja és az állapot a meghatározó, ha valós a km óra állás, akkor nem sok a havi 3e.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
"átlag felhasználásra bőven jók az olcsóbb gumik is."
Átlagos felhasználás során is kialakulhat olyan szituáció, amikor a jó gumi értéket vagy életet menthet. Mindamellett, hogy a drága gumik között is előfordulhat, hogy egy-egy ponton rosszul teljesít, azért szerintem elmondható, hogy egy ismert (és elismert) márka nem véletlenül kerül többe. Lehet, hogy a mindennapi használat közben nem nagyon veszed észre a különbséget, de elég lehet egy húzósabb szitu, és máris kijön a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #5129 üzenetére
Vigyázni kell az ilyen nem látható sérüléssel. Meséltek nekem már olyan esetről, amikor két autó összecsúszott, az első autónak úgy tűnt, hogy semmi baja nem esett a vonóhorognak köszönhetően, aztán hopp, megrepedt a szélvédő, mert a padlólemeznek csillapítatlanul átadta a merev vonóhorog az ütközési energiát...
-
ABE
őstag
Éppen inkább annak az autónak esélyes, hogy berobbanjon a szélvédője (vagy bármi láthatatlan sérülés keletkezzen), amelyiken a vonóhorog van, hiszen a hátulról érkező autónál a lökhárító elnyeli az energiát, a vonóhorog viszont egy merev valami, ami a karosszériának adja át az ütést.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Na, azért ne ezer éves konstrukciót nézzünk... Valamikor a 90-es évek eleje-közepe környékén ment a nagy reklám az autósújságokban, hogy úgy tervezik a modern lökhárítókat, hogy kis sebességű (6-8 km/h körüli) ütközésnél maradandó sérülés nélkül elnyeljék az ütközési energiát. Nyilván nem ugyanazt nyújtja minden autó, a lökhárító kialakítása, anyaga, felfogatási módja is befolyásoló tényező, mint ahogy az is, hogy milyen autók/tárgyak koccannak, és milyen módon. A lényeg annyi, hogy míg a műanyag lökhárító valamilyen deformációra képes, és ezáltal képes megvédeni bizonyos ütközések esetén a szerkezeti elemeket, addig a vonóhorog alapvetően csillapítatlanul adja át valamelyik láthatatlan résznek az ütést. Mindössze erre szerettem volna felhívni a figyelmet.
-
-
ABE
őstag
Ugy altalanossagban van meg a velemenyem az olcso gumikrol, miutan volt mar lehetosegem tobb olcso es minosegi gumit is hasznalni. Objektiv teszt lenne az, ha egymas mellett lehetne osszehasonlitani, de mivel ez atlagembernek nem nagyon adatik meg, marad az, hogy ki mivel elegszik meg a sajat autojan. En tartom magam ahhoz, hogy a dragabb, markas gumi nem veletlenul kerul tobbe, es ezen nem erdemes sporolni. Aztan mindenki azt vesz, amit akar, max csodalkozas lesz a vege huzos szituacioban. Nem vitatkozom, hasznald balesetmentesen a Kingstart, en is csak leirtam az allaspontomat, mint ahogy te is.
-
ABE
őstag
Valóban, a név önmagában még nem garancia (ezért is kell teszteket és fórumokat lesni), de alapvetően sokkal kisebb az esély a "nagy" márkák esetében, hogy csalódjon az ember. Én eddig egyszer csalódtam ismert gumiban, mégpedig a Michelin Energyben, ami egy tartós, kellemes komfortú, kedvező fogyasztású gumi, csak éppen a tapadása nem tökéletes. (Mindez volt 10 éve, azóta állítólag ezen is javítottak.)
Ha megnézed a teszteket (sajnos objektíven másra nem nagyon tudunk hagyatkozni, mint mondjuk az ADAC mérésekre), a legjobb és legkiegyensúlyozottabb eredményeket rendre a közép- és felsőkategóriás gumik érik el. Tekintve, hogy sok kisebb márka egy nagyobb márka égisze alatt működik, egyrészt valamennyire biztosított, hogy elfogadható minőséget kapsz, másrészt viszont egyértelmű, hogy nem akarnak jóval alacsonyabb áron ugyanolyan teljesítményt adni.
Persze, nem kell megvenni egyből a legdrágább gumit, annál is inkább, hogy minden autón más és más teljesítményt nyújthat egy típus, és mindenhol előfordulhat gyengébben sikerült gumitípus. De én vallom azt, hogy abba a hibába se szabad esni, hogy "jó lesz nekem az, keveset megyek, azt is lassan" felkiáltással nem szerencsés gumit venni. Lehet, hogy csak egyszer, egyetlen egyszer van tényleg szükség arra a 2 méterre, amivel hamarabb meg tudna állni minőségi gumival az autó, de akkor életet vagy komoly összeget menthet. Mindezeket nem azért mondom, mert sznob, meg dúsgazdag, meg akármilyen köcsög lennék, akinek égő lenne beszállni egy óccsógumis autóba, hanem azért, mert saját tapasztalataim szerint minden alacsony árfekvésű guminak vannak hiányosságai.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
A konkrét példáról nem akarok véleményt nyilvánítani, mert nem ismerem ezeket az alkatrészeket, hogy mennyiben tér el a gyári és a barkács megoldás. De amit Ebit írt, abban igenis van igazság. Egy csőben, vagy bármiben, ahol áramlás van (legyen az áramló közeg akár gáz, akár folyadék, akár vegyes fázisú trutyi), észrevehető különbséget okozhatnak a különböző profilkialakítások. Itt lehet eltérés akár abból adódóan, hogy mennyire van lekerekítve egy hajlítás, mekkora a lekerekítés sugara, mekkora perem van egy összeillesztésnél, milyen a felületi minőség, stb. Mondom ezt úgy, hogy gyakorlatban, áramlástani laborban mutattak erre példákat, hogy pl. az áramló közeg sebességprofilja mennyire meg tud változni egy-egy paramétertől. Ha pedig arról van szó, hogy valami érzékelő kapja itt a jelet, akkor igen, okozhat galibát. Mindezt azért írtam le, hogy nem szabad pusztán úgy megközelíteni egy ilyen kérdést, hogy valaki szeret barkácsolni, vagy sem. Beválhat a házi próbálkozás is, meg nem is.
-
ABE
őstag
Egy ilyenről tudok: Hobbi szerviz
-
ABE
őstag
Biztos nem mindenkinek éri meg, aki pl. ott szerencsétlenkedik órákat eredmény nélkül, annak biztosan nem. Én mondjuk úgy gondolom, hogy a szerviz neve is mutatja: hobbi céllal érkezőknek inkább. Szóval nem feltétlenül azoknak van, akik spórolni akarnak (hiszen amit lóvén spórol, kb. elveszti a belefektetett időn), hanem inkább olyanoknak, akik szeretnek bütykölni, nem bíznak másban, ilyesmi. Aki csak olcsón akarja elintézni a dolgot, az keres okosba' valami szerelő ismerőst, és ennyi, nem hiszem, hogy önmagában spórolásból elmenne ide valaki, aki sosem nyúlt még autóba.
-
ABE
őstag
Szerintem így szemléletesebb :
1 liter üzemanyag ára:
- tisztán benzin: 1*361Ft
- 50-50% benzin-etanol: 0.5*258+0.5*361=309.5FtHa ~10%-os fogyasztásbeli különbséggel számolunk, akkor ugye 1l benzin=1.1l "keverék", tehát a 361 forinttal szemben áll az 1.1*309.5=340.45Ft. Így durván 20 forint spórolható meg 1 liter üzemanyag esetén, ami egy (benzinből) 7 literes átlagfogyasztású autónál 140 forint 100km-re. Nyilván az üzemanyag áraktól, fogyasztástól és km futástól is függ, hogy mennyit tud ezzel valaki megspórolni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Kicsit OFF, de a témához kapcsolódik:
A céges autóknál van még egy faktor, mégpedig a szerviz nemtörődömsége. Hiába van papíron karbantartva az autó, ha gyakorlatban a sumákolás megy. Példa erre édesapám tapasztalata: sok embernek a beosztásához jár autó, tehát nem kulcsos, nem kinyomomabelét autó, hanem olyanok, amiket egy-egy ember használ, szóval sokan úgy kezelik, mint a saját autójukat. A cég ezeket az autókat bérli, és ezekre az autókra van egy szerződés, hogy meghatározott időközönként az adott márkaszervizbe kell vinni, aminek aztán a lízing lejártával elővásárlási joga van az autókra. Szigorúan ki van kötve, hogy a szervizperiódusokat be kell tartani, tehát egyfajta biztosíték lenne magának a márkakereskedőnek is, hogy x év múlva, amikor cserélik a flottát, műszakilag nem elhanyagolt autót kap.
Na most, ezek viszont ennek ellenére olyan szinten letojják az autót... A szervizelés úgy történik, hogy reggel odamegy a céghez az autóért valaki, délután pedig visszaviszi (elvileg) átvizsgálva, javítva, kötelező dolgokat elvégezve. De ki ellenőrzi, hogy ezeket a munkákat tényleg elvégezték? Senki. Vagy ha igen, és az autó használója észrevesz valami stiklit? Nem lesz abból semmi... Apám autójában elkezdett fogyogatni a hűtővíz, utána kellett tölteni rendszeresen. Épp ment kötelezőre az autó, le lett adva a hibalistában, hogy valahol folyton elvész a hűtővíz, és a ventilátor emiatt gyakran bekapcsol. Mit csináltak? Azt mondták, hogy semmi hiba nincsen, és minimum vízszinttel adták vissza az autót. Mondanom sem kell, hogy egyre gyorsabban kezdett fogyni a víz, így végül megint vissza kellett küldeni, alkatrészcsere lett a vége. De ugyanígy szoktak lenni olyan dolgok, hogy fel van írva pl., hogy izzó éppen kiégett, vagy az ablaktörlő cserére érett, aztán még ezeket sem csinálják meg...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ez nem borúlátás, hanem egy jelenség leírása volt a céges autók említésére reagálva, hogy hiába van meg az akarat a bérlő/tulajdonos és a használó részéről, a szerviz keresztül tudja húzni a számítást. Igen, magánszemélyként is meg lehet szívni, csak ahova nagyobb flottát hordanak, szerintem még könnyebben tudnak csalni. Ennyi volt a mondandóm lényege.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
És arra is garanciát jelent ez, ha valami rejtett stikli volt, értsd: az amúgy kopó alkatrészek (fék, futómű alkatrész, stb) leharcolt állapotban vannak, vagy esetleg az autó balesetes volt, ilyesmi? Ha jól értelmezem, ez a mapfre garancia valamiféle assistance szolgáltatás, tehát csak üzemképtelenné válás esetén érvényes?
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
Konkrétan az az eset jutott eszembe, amikor Twingon kigyulladt az egyik hibajelzés, leálltam az út szélére, leállítás és pihentetés után kialudt. De utána bementem a szervizbe, és kiolvasták a hibát, hogy gyújtáskimaradás volt. Szerintem érdemes rákötni gépre az autót ilyen esetben, biztos ami biztos alapon.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz rob210 #26102 üzenetére
Pedig a Twingón a felső holtponti jeladó jeladó koszolódása miatt nálunk abszolút nyekk volt (se kép, se hang, csak a visszajelző lámpák égtek), szóval akár az is lehet a hiba, ahogy a videó is mutatja.
A másik elképzelhető probléma a leírt hibajelenség (és saját tapasztalat) alapján a kulcs-indításgátló vonalon keresendő, emlékeim szerint második próbálkozásra oldotta meg valahogy a márkaszerviz az anomáliát, hogy random mód nem indult az autó (ez bizonyosan nem az FHP jeladó volt, még a műszerfali lámpák sem működtek).
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz rob210 #26109 üzenetére
Ha elolvasod, hogy mit írtam, akkor láthatod, hogy a tapasztalataimat osztottam meg (Twingo 2001, 1.2 16V).
Nálunk mindenféle előjel (rángatás, nehézkes indítás) nélkül jött elő a hiba, ami az FHP jeladó tisztítása után megszűnt. Az is alátámasztja a jeladó hibát, hogy az egyébként ilyen esetre javasolt autó megmozgatás után mindig beindult. Ezért írtam hibalehetőségként, mert a tapasztalatom alapján nem csak a videón látható módon jelentkezhet a probléma.
A másik hibajelenségünk (amikor még a műszerfali visszajelzők sem működtek, tehát tök sötétség volt) pedig az indításgátlóhoz / indítókulcshoz kapcsolható volt. Az, hogy jelen esetben van-e visszajelzés vagy sem, azt nem tudom.
Ettől függetlenül persze lehet, hogy jelen esetben máshol kell keresni a hiba okát, mint nálunk.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Sziasztok,
Barátnőm 2002-es Cliójába (1.6 benzin) kell akkut venni, és ezt néztem ki: [link] Elvileg a méret, teljesítmény és polaritás kiosztás megfelelő, de mivel nincs a közelben az autó, ezért valaki esetleg meg tudná erősíteni, hogy minden stimmel?
előre is köszi,
-
ABE
őstag
Sziasztok,
Közel 3 évnyi pözsózás után visszatértem a gyökerekhez egy 2011-es Clio kombival. 1.5 dCi-vel van szerelve (K9K 770 motorkód, részecskeszűrő, Euro V besorolás), 65 kW / 88 Le változat. Sajnos a 30e km-es olajcsere intervallumokat tartották, így ez az első dolog, hogy megcsináljam az olaj- és szűrőcserét. A kérdésem, amire nem sikerült eddig a netet böngészve választ találni: ezt a motort / évjáratot szintén érinti a hajtókar csapágyak idő előtti elhalálozása, vagy itt már javította a gyár a problémát?
üdv,
-
ABE
őstag
válasz diablo1984 #42064 üzenetére
Még nem nagyon használtam ki a csomagtartó méretét, de nekem kellően nagynak tűnik egyelőre, legalábbis a 206-os Peugeot után ez egy nagy előrelépés számomra. Tetszik, hogy mélyről nyílik az ajtaja, széles a rakodónyílás, az alsó részben pedig rejtve elférnek a tartozékok. Egyedül a roló nem tetszik, elég nehezen akasztható vissza a helyére. Nekem ez volt az ideális kompromisszum, hogy legyen tágas és jól használható az autó csomagtartója, de városban is könnyen lehessen lavírozni vele. Akárhogy nézem, egy 5 ajtós Mégane kaliberű autó csomagtere kisebb és kevésbé praktikus, a kombik pedig jó 30 centivel hosszabbak, ami azért már számít.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz speedydb23 #48634 üzenetére
Vegyes átlagfogyasztásra a 8-9 liter nem irreális, de csak városban inkább 9-10 liter szerintem. Érdemes részletesen átnyálazni a Spritmonitort is, több autónál is a tapasztalati értéket összehasonlítva az jött ki nekem, hogy nagy átlagban megbízható eredményeket ad. Amúgy feleségem 2-es Cliója anno az 1.6-os motorral simán megette városi használatban a 7.5-8 litert normál stílusban, és az nem csak gyengébb, hanem kicsit könnyebb is volt, ráadásul keskenyebb kerekekkel. De hát az RS-nél nem szabad a fogyasztáson rágódni. Ha nem lenne most aktuális a gyerek téma, simán lecserélném a Clio kombit egy RS-re (na majd pár év múlva...).
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Sziasztok,
Következő a gondom: 2011-es Clio 1.5 dCi (K9K 770, Euro 5, 88 Le), már jó ideje úgy éreztem, hogy hiányzik pár lóerő, illetve a fogyasztást is sokalltam. Elvittem szerelőhöz, kitisztította az EGR-t, a városi fogyasztás javult, a végsebesség viszont 160-ra csökkent. Hoppá... Kiderült, nem állították tisztítás után alaphelyzetbe az EGR-t szoftveresen, így mindig kicsit nyitva maradt. Ezt most beállították, így a végsebesség 170 km/h lett, a 0-100 gyorsulás olyan 13 sec. A gyári értékek ~175 km/h és 12 sec 0-100 km/h - nyilván ezek csak kontroll értékek, nem versenyezni van az autó -, sajnos érezni, hogy 110-120-ról már nem tud 5-ösben megindulni, vissza kell váltani egyet. Amúgy a fordulatot veszi rendesen, ha kell, simán 4000 fölé lehet pörgetni, de az lenne a kellemes, ha 3000 fölé nem nagyon kellene hajszolni.
A fogyasztás most alacsonyabb fordulatszám mellett rendben van: 70-nél 3-3,5 liter, 80-90-nél ~4 liter, 110-nél már 4,5-5 liter (itt a fordulatszám 2100-2200 körül jár). 120-nál viszont egyértelműen magas az 5,5-6 liter, 130-nál pedig a 6,5-7 liter, ami még a hideget számításba véve is jó 1 literrel több, mint kéne (az átlagfogyasztás város-autópálya használatban 6,5 körülre jön ki).
A diagnosztika szerint a részecskeszűrő rendben van, nincs egyéb hibakód sem, az érzésem az, hogy valahol tömítetlenség van, nem épül fel a rendes turbónyomás. A 2000-3000 fordulatszám tartományban kicsit csörgős is a motor hangja, utánaolvasva azt láttam, hogy ez is lehet EGR hiba következménye. Már volt, aki megerősítette, hogy hasonló tüneteket tapasztalt, igaz, az még egy Euro 4-es 106 lóerős verzió volt (az EGR kiiktatás ott megoldotta a gondot).
Találkozott már valaki hasonló problémával?
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ahoj,
Keresek a Velencei-tó ~50 km-es körzetében (lehetőleg nem Budapesten) olyan autószerelőt, aki egy 2011-es 1.5 dCi Cliót hajlandó átvizsgálni, hibakeresni. Ha mindezek mellett féket is tud megbízhatóan javítani, az még jobb. Így képzelem el az ideális szerelőt:
- rendelkezzen Renault-t tisztességesen kezelő diagnosztikával
- hallgassa és értse meg, amit elmondok neki, ne rázzon le nagy általánosságokat puffogtatva
- legyen képes rendszerben gondolkodni, a hibajelenség tényleges okát megkeresniLehet, hogy a mai állapotok közepette ezek irreális elvárások, de mivel eddig már jó pár pék vizsgálta az autót, most már csak olyan emberhez vinném el az autót, aki bizonyítottan tisztességes munkát végez, és nem félmegoldással akar letudni egy javítást. (Novoth Tibi nem vállalja a típust, még mielőtt.)
Előre is köszi, ha valaki tud tippet adni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Gaming notebook topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Mobil flották
- Bundle topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen autót vegyek?
- Építő/felújító topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autós topik
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen