-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
South Velen
addikt
Sziasztok!
Mostantól én is csoporttag vagyok egy 3-as Lagesszel, 2.0dci, ph2.Nagyon tetszik eddig..
Ami sajnos későn derült ki számomra, hogy flottás autó volt 150k-ig és kb csak vásárlás után esett le bennem, hogy ez azt jelenti hogy addig 30 ezrenként cseréltek olajat.
Mennyire okozhatott ez kopásokat, valahogy ki lehet deríteni? És mit tudok tenni hogy minél tartósabb legyen azon kívül hogy 10k km-enként cserélek olajat és szűrőket?
A második tulaj már elvileg odafigyelős volt (150-210km ig volt nála, én vagyok a harmadik tulaj).
Illetve melyik a legjobb olaj? Tényleg az elf?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz
molnarpeter #91955 üzenetére
Köszi! Némileg megnyugtató. Ebbe a motorba elvileg 8.2 liter a töltet (814-es kódszámú motor.) Ez is kicsit megnyugtat.
Az RN0720-ról tudtam, de azon belül is szeretném a legjobbat adni neki
De akkor ezek szerint nincs nagy különbség a márkák között. Eddigi japán szívókban az Eneos/Motul vált be, de lehet az is csak placebo volt.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok,
Laguna III ph2úgy néz ki stab pálcát kell cserélni. Ez mekkora munka? Valamit olvastam, hogy ha stab szilentet kell cserélni, az bölcső levevős irdatlan szívás történet. Ugye a pálcánál nincs még ilyen?
Meyle HD jó választás?
Illetve a két hátsó gátló is több mint csereérett. Ebből KYB jó?
Esetleg szívesen veszek ajánlásokat hozzáértő futóművesre is Kelet-Pest - Gödöllő, esetleg Nyíregyen.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Továbbra is 3-as lagesz (dci 2.0).
Tegnap voltam olajcserén, enyém motorkód alapján 8,2 liter olajat is elnyelne. 814-es viszonylag ritka motorkodos, ebbe kell a legtöbb.Ehhez képest 7 litert tudtak beletölteni és így volt maxon a nívó. Azóta mentem 50 km-t és egy szintet csökkent a szint a palcan.
Az elkövetkező napokban esélyes hogy igényelni fogja még azt az 1 litert vagy nem is tudna belemenni a 8.2 liter? Vagy nem csöpögött ki rendesen a fáradt olaj?[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok, nem vagyok LED párti de nem a legjobb a Laguna 3 projektoros halogénje és a fényen kívül van egyéb előnye is a lednek, fogyasztás, tartósság.
Viszont nem tennék bele 6000K felett LED-et mert kiszúrja a rendőr és megszexuál.
4000K körüli LED-ből meg kb nincs választék.
Ezt találtam csak: [link]Ez a mondat mit jelent? "Canbus rendszerhez kiegészítő ellenállás vagy adapter szükséges, hogy ne jelezzen hibát."
A többi lednél nem látom ezt a szöveget, a FB fórumban simán csak kicserélik a halogént a ledre és semmi egyéb teendő. Ez vajon más lenne? Az autó elektronikához különösen nem értek.
Szívesebben tennék bele Osramot vagy Philipset ha lenne nekik 4000K körüli led....
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz
rob210 #92140 üzenetére
Ezek szerint a Lagesz 3 ph2 canbus-os?
Van normális led bőven, de mind 6000K-s jégfehér.
Nekem meg pont a 4300K kéne, egyébként részben pont amiatt, hogy esőben jobb a melegebb fehér, másrészt hogy ne tűnjön annyira LED-nek.
A lumenetnél van esetleg 2700K-s retrofit (nem olcsón) az meg már túl sárga lenne szerintem.
-
South Velen
addikt
válasz
zsola400 #92141 üzenetére
Köszi, néztem ezeket, csak azt írják az élettartam megsínyli az emelt fényerőt (gyakran kell cserélni), meg a projektor/foncsor is hamarabb megég ezektől. De lehet ez lesz vagy a Philips verziója.
#92142
vzsryl: A lámpatest nem matt. A projektorlencse az már nem tűnik túl tisztának, bár lehet az eleve ilyen opálos.
Most csak egy ilyen croppolt képem van kéznél [kép] , de majd befotózom közelről is.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Felvillant a "Check Braking System"
Mégcsak nem is fékezés közben, a pályán 120-nál.
Nem érzek problémát a fékkel.
Mi lehet ez?
Neten is alig találni valamit.
Manuális kézifék van.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz
MasterMark #92375 üzenetére
Fékfolyadék OK, első fékbetét most volt cserélve, hátsónak mintha hangja is lenne, lehet az lesz. Bár most volt hátsó rugó és hátsó gátló cserén, nem említette a szerelő, hogy cserélni kéne.
Laguna 3 Black Editionben van elektronikus kopásjelző (visszajelző) hátul?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok
Tegnap volt hűtővíz cserén a 2.0 dci lag3
Amikor jöttem haza a szerelőtől, egy ideig egyáltalán nem mozdult meg a vízhőfok mutató, aztán egy nagyobb gáz után pár mp alatt felkúszott a normális középállásba. Tehát nem folyamatosan ment fel, hanem egyszercsak hirtelen nullárol középre.
Miért lehetett ez? Még levegős a rendszer?
Aztán a 20 km-es út során maradt középállásban.
Ha levegős lett volna akkor középállástól forróbbat is kellett volna mutatnia ugye?
Remélem mert fosok a hengerfej miatt de csaknem adják ilyen könnyen
Most egyébként úgy látom igényel rátöltést, rátöltés járó motornál kell max szintig emelkedőn felfelé? Ilyenkor is kell légteleníteni a szelepeknél? (Már erre is mondták hogy felesleges és könnyen eltörhetnek ezek a szelepek úgyhogy nem nagyon piszkálgatnám már csak ha muszaj)
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz
rob210 #92708 üzenetére
Pedig elég nagy mágusnak tűnt/ hírében áll.
Illetve egyszer kb az első 5 km után kb 2 mp-re égett szagot is éreztem.
Mivel elég sok minden volt cserélve preventiv jelleggel, ekkor még úgy gondoltam akármi is lehet.De most a levegős vízrendszer miatt parázok hogy hengerfej tömítés.
Ugye nem az?
Azóta nem tapasztalatok semmi egyéb gondot.
Indul az autó simán, nem érzek édeskés szagot.
Utántöltést hogy csináljam szakszerűen?
Amúgy mennyibe fáj egy hengerfej tömítés csere 20 dci-n?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz
South Velen #92712 üzenetére
Mondjuk 5 km után csak nem lett olyan meleg, hogy egy hengerfej tömítés elégjen, még akkor se ha nem nyitott a termosztát időben.
Meg gondolom akkor a műszerfalon is jelezte volna hogy magasabb a hő és nem állt volna meg középállásban?
Igyekszem nyugtatni magam
-
South Velen
addikt
válasz
rob210 #92720 üzenetére
Nagyon köszi.
Kezdek is megnyugodni csak azt a két másodpercnyi égett szagot nem engedik el a stresszbarázdáim.
Ami persze ezer ok lehetett csak ugye pont a termosztát nyitása körül, sajnos nem emlékszem hogy előtte vagy utána.
Akkor a hűtővizet csak simán rátölthetem, semmi járó motoros emelkedőre állós móka nem kell?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz
rob210 #92724 üzenetére
Bő egy litert kellett rátölteni amit tegnap délután meg is tettem.
Megtettem vele 20km-t és utána már melegen is láttam hogy megint fogyott 1 decit. Megvàrtam hogy hűljön, töltöttem rá ekkor màr kb 2 decit mert hidegen ugye lejjebb ment a szint.
Ma megint megtettem vele 20 km-t és megint fogyott 2 decit a szint.
Normális hogy még mindig töltögetni kell?
Már légtelenednie kellett volna ennyi menés után nem? Főleg hogy szlalomozgattam vele hogy segítsem a légtelenedést.Most megint parázok hogy esetleg hengerfej és megy a víz a motorba.
Amikor töltöttem utàna levettem a kupakot is és beindítottam a motort hogy minél kevesebb levegő kerüljön bele. Reméltem hogy végre megnyugodhatok ilyenkorra de nem. Remélem csak tulaggodom ami egyébként jellemző rám.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Az normális hogy ilyen színe lesz a mostani csere során beletöltött sárgazöld fagyállónak?
[kép]
Már szinte narancssárga.Előtte narancssárga színű volt benne. Ennyi maradt volna benne a régiből ami most megfesti?
Remélem nem olaj
Ma már alig kellett után tölteni, kezdtem megnyugodni de találtam újabb okot az aggodalomra.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz
MasterMark #92753 üzenetére
Sajnos nem tudom, azt még az előző tulaj tette bele. Szemre az narancs/piros volt tartályon keresztül.