Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 313313

    addikt

    válasz Vangelis #44247 üzenetére

    Ma voltam bíróságon, ahol is a következő dolog történt:
    Használt készülék meghibásodott, készüléket le adták javításra, javítás után aznap visszahozták, hogy ugyan olyan szar (elmondás szerint bontja a hívást, nem elérhető az illető, tehát helybe nem tudod ellenőrizni), kérte vissza a pénzt (kisebbségi) Mivel nem kapta vissza, elkezdett kiabálni, majd megjelent a társa, akivel pult mögül ki akarták szedni az eladókat (egyik én voltam) köpködtek, többször elkapták a nyakamat, közbe fenyegetőztek nem gyengén. 15 percig tartott a "műsor" közbe valaki kihívta a rend éber őreit. Végén pénzt visszakapták. (utólag kiderült, 1 napos használat mellett telefonnak semmi baja, illetve aki utána megvette, probléma nélkül használta...)
    Mivel lehetett már pár dolog az emberkék rovásán kb 1 hét múlva rendőrök jöttek, hogy be kéne fáradni vallomást tenni (nem történt feljelentés, rendőrség tán hivatalból indított nyomozást), bekérték a kamera felvételeket, amit igazságügyi szakértő kielemezve megállapította, hogy ez önbíráskodás volt, emiatt vádemeléssel bírósági ügy.
    Ma tárgyaláson 2 dologba próbáltak kapaszkodni:
    1. Nem kapták meg a főnök privát számát.
    2. Joguk volt a pénzt visszakérni.
    A bíró is nekem esett, hogy ez sajnos be vett gyakorlat, hogy nem adják ki az ilyen üzletek a főnök magán számát. Kérdem én, milyen jogon adjam meg bárki magán/privát számát? Ott az üzleti, keresse azon...
    Másrészről a bíró sérelmezte, hogy hogy nem adtam vissza egyből az teljes vételárat, rávilágított, hogy nem vagyok tisztában a PTK adott pontjaival. Végén engem vádolnak meg kisebbségi jogainak korlátozásáért....
    Érdekes volt, ennyit a Magyar jogrendről és igazság szolgáltatásról.
    Holnap megyek be a Téhez és visszaviszem a telefonom, hogy adja vissza a vételárat, mert jogom van hozzá, illetve a bíró szerint jogom van visszakapni az összeget...

  • club1

    veterán

    válasz Vangelis #44247 üzenetére

    Én alapvetően azt nem értem, miért kellett a korábban jól működő szabályozást 2003-ban - EU-s jogharmonizációra hivatkozva - megváltoztatni. Korábban ugye nem törekedni kellett, hanem volt 15 naptári nap a javításra. Ha ez nem jött össze a márkaszerviznek, akkor ideiglenes cserekészüléket kellett biztosítania. Ha pedig az átvételtől számított 30 naptári nap alatt sem sikerült kijavítani a készüléket, akkor pedig újra kellett cserélni, vagy visszafizetni a vételárat. Ugyanez volt, ha a jótállási idő alatt 5x fordult meg a készülék a szervizben.
    Ez a mai 15 napon belüli törekedés egy vicc, gyakorlatilag csak a jogászoknak jó.

  • 313313

    addikt

    válasz Vangelis #44247 üzenetére

    Ez nesze semmi fogd meg jól... Sok mindenről ír, de konkrétumot nem, tehát csak ködösítés számomra...

Új hozzászólás Aktív témák