-
Fototrend
Vodafone mobilszolgáltatások topik, téma összefoglaló
Aktív témák
-
Marcsello31
őstag
válasz
csaszi75 #86808 üzenetére
Nem tudom hogy ki kerülhető e a qos, ha az lenne, lehet már mások írták volna ezt, azt látom hogy a torrent megy alatta, meg minden más is, nekem nincs mac pcm sem apple telefonom, csak android, windows.A forgalom detektálása nem tudom hogy müködik vagy hogy mivel figyelik, szerintem látni látnák a forgalmat, csak nem tudják beazonosítani,
mivel kódolt hálózatot használunk ilyenkor,
"VPN encryption is a process that scrambles your online data so that no unauthorized party can view it or use it in any way. This way, you not only protect your information but also conceal your identity. Strong encryption is a fundamental feature of any VPN — it's what makes them secure and private"
Szerintem mindegy a qosnél, ha állandó forgalom van akkor is érzékelik és így stopped van, én nem merem kipróbálni.
-
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #86808 üzenetére
A VPN-en kívüli forgalmat sem lehet detektálni ha eleve titkosított (a torrent például ilyen ha jól be van állítva), csak fingerprint-elni. Ha valaki ezt belerakja egy VPN-be, ugyanúgy fingerprint-elhető marad, csak akkor az egész tunnel-t vissza fogják húzni, lévén a VPN egy darab socket-nek látszik kifelé. Arról már nem is beszélve, hogy ez nem QoS hanem traffic shaping
-
-
-
-
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #86300 üzenetére
Bakker, ez olyan triviális hogy fel sem merült bennem hogy erre gondol...
arcszesz: az megvan hogy ha nem forgalmazol, vagy csak kevéske adatot küldesz, akkor a CA lekapcsol? Ezt te tévesen úgy érzékelheted, hogy "eltűnt egy sáv", de valójában nem. Ez teljesen normális, és semmi köze az éjszakai sáv lekapcsolásokhoz.
#86294 Marcsello31
Vajon hányszor kell még neked leírni, hogy "ki nyer ezzel" , meg hogy miért történik?
-
arcszesz
aktív tag
válasz
csaszi75 #86300 üzenetére
Nézd. Hetekig monitoroztam és analizáltam a kapcsolatot, mert kíváncsi voltam miért döglött le folyton a router. Összesen egy dolog nem világos. Hogyan tudja éjjel akár 2-kor vagy bármikor is megtalálni a lekapcsolt ***304 számú B1 cellát adott állomáson néhány percre, amihez nappal szokott kapcsolódni? Nem egyszer de 100x. Már azon kívül hogy hülye vagyok és nem látok. Összesen ennyi a kérdés.
-
zzola
titán
válasz
csaszi75 #85911 üzenetére
Sok változás volt az ügyfélszolgálaton és ezt sajnos megszenvedte a Vodafone.
"Minden megy ugyanúgy" majdnem. Csoportok szűntek meg, összevontak amit lehetett. Korábban dedikált csoportok voltak a mobil és vezetékes ügyfeleknek és RED asszisztensek, mára ezek megszűntek és ez a szolgáltatás (telefonos ügyfélszolgálat) romlását eredményezte, szerintem. Amúgy is ezeken az ügyfélszolgálatokon a legnagyobb a fluktuáció és kiképezni valakit + még beletanul / megtanul mindent, 1.5-2 év.
Ezt még majd követi az Invitel/Digi beolvadása ügyfélszolgálati szinten, hát nem irigylem akik ott dolgoznak most...
-
Zsombe
senior tag
válasz
csaszi75 #85911 üzenetére
Lehetsz cinikus, de sokan tapasztalnak térerő és szolgáltatás minőségbeli romlást az utóbbi 1-2 hónapban, amit a Vodafone is elismert.
Amúgy nem azt mondtam, hogy mindenkit szélnek eresztettek és 4iG-s emberek ültek a helyükre. De vezetőségi szinten már vannak változások...
Én a magyar piacra lépésük óta Vodafone párti vagyok és mindig is védtem őket, mert ár-érték arányban kiváló szolgáltatást nyújtottak, mégha voltak is botlásaik olykor. De a 4iG-s "szép új" jövőnek már nem akarok részese lenni, több okból sem.
-
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #85851 üzenetére
A terminál oldal más tészta, arról nem beszéltünk eddig. SIM-eket meg miért ne lehetne milliós nagyságrendben frissítnei OTA-n? Pont ez a lényege. Ha jól rémlik a Gemalto-s USIM-ek már mind frissíthetőek OTA-n, ami nagyjából minden SIM-et jelent ami nem régebbi 10 évnél. Azt sem mondta senki, hogy éjfél után egy perccel minden készüléken frissülni fog a hálózat név, mi több: nem nagyon hiszem, hogy valóban Jan 1-én végzik ezt el, ami ráadásul hagyományosan a két ünnep közötti network freeze része
-
Marcsello31
őstag
válasz
csaszi75 #85811 üzenetére
Ezt a roaming tiltást lehet kérni a vodától?
Ezt nem tudtam, megkèrdezem őket,
Az mèg simán lehet, hogy a kinti hálózatra akarna fel lèpni
Próbálkozáskor a tudtom nèlkül, olyankor is meghülyülhet.
Köszi a tippet megkèrdem őket. Van egy nagyon erős kinti hálózat is amit látok a modemmel, persze nem használom azt. -
Marcsello31
őstag
válasz
csaszi75 #85809 üzenetére
Az ki van kapcsolva az biztos, nem azzal van itt a gond
jelenlegi jel értékeim ha mond valamit valakinek:RSRQ: -4dB
RSRP: -73dBm
SINR: 29dB
PLMN: 21670
Ha a mobilhálózat be van kapcsolva, a készülék automatikusan csatlakozik a hálózathoz.
Adatroaming: Letiltás
Hálózat automatikus választása: Letiltás ez vajon gond lehet?
a telefonon mindjárt megnézem melyik állomás ez. -
DarkByte
addikt
válasz
csaszi75 #85789 üzenetére
Aprón lehet lőni erre a célra egy használt Pi2-3-mat is. Teljesen felesleges erre egy drága Pi4/5. 10k alatt kihozható szerintem. Pi Zero W is jó lehet, csak ott a WiFi rész miatt lehet van némi plusz újracsatlakozási beállítási igény.
Esetleg kalandvágyóknak Aliexpress-ről valami olcsó Linux-os mini dev board, csak előbb megnézni a Linux ami rajta van nem-e valami elavult őskövület.
(Illetve még olcsóbb lenne ESP8266/ESP32 alapokon, csak ahhoz kódolni is kell kicsit, mert nem lesz rá kész lib; durván szerintem egy délutáni játék. Egy jól összerakott HTTP request kell, aminek el kell hangzania. De szerintem egy ~1e Ft-os Wemos D1 Mini-t rá lehetne erre bírni alapvetően.)
-
DarkByte
addikt
válasz
csaszi75 #85774 üzenetére
Én mondjuk az ilyen barbár megoldás helyett inkább távolról scriptelném egy reboot-ra. Se a tápegységet nem trenírozod, illetve kitudja van-e valami írható része a router flash részének ami képes lehet elég számú figyelmeztetés nélküli brownout-tól becsavarodni.
De ez csak ilyen lábjegyzet részemről.Marcsello31: ha jól emlékszem nem kell hozzá Windows. Linux alatt is el lehet indítani Mono-val, mint írja a readme-je, a Github-ján láttam.
De a másik Python-os set-ben amit pár napja linkeltem is volt reboot-ra példa script, amit csak meg kell shell-ből hívni a megfelelő admin URL-el. Az biztos megy egy konyhakész Raspberry-n is. -
Marcsello31
őstag
válasz
csaszi75 #85774 üzenetére
Rendben, köszönöm a segítséged/TEK is. Veszek egy ilyet,
Mèg mindig olcsóbb, ès ha jól tippelem ebben az esetben minden router ezt produkálja. Mindegy milyet veszek a vodához, èn arra gondoltam hogy èjszakára lelövöm, reggel 5 körül elindítom.
Ès amit írtál az jó ötlet.
Köszi mégegyszer. Marad ez a megoldás akkor. -
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #85746 üzenetére
Az LCP timeout a router és nem a hálózat oldalán van, ezt a router gyártóján lehet számonkérni. Ha nagyobb mértékű leállás van, utána törvényszerű, hogy a hálózatnak kiugró számú újracsatlakozást (initial attach) kell kezelnie. Az RRC és a NAS rétegekben is van az ilyen jellegű torlódások kezelésére mód: az enodeb és az MME is tuda azt mondani, hogy "próbálkozz pár másodperc múlva". De nyilvánvalóan itt nem erről van szó, hanem a 24 órás bontás kezeléséről, illetve arról, hogy ha valaki a routerében babrál a használható sávokkal, akkor annak az lehet az eredménye, hogy amikor lelövik mondjuk a B3-mat vagy a B1-et, akkor az állomás nem fogja tudni normálisan átadni ezeket a routereket alacsonyabb frekire, ahová ugye menniük kéne, hanem simán csak leszakadnak.
De van konkrét tapasztalat Huawei routerrel, hogy a router nem olvassa ki periodikusan a SIB-et, így amikor változik az elérhető frekvenciák listája (például reggel megjön az éjszakára lekapcsolt mindband B3/B1 sáv), akkor a router nem képes felvenni CA-ba az új sávot egészen addig, amíg nincs repülős módba rakva és vissza. Fontos megérteni azt is, hogy amikor 24 órás bontás van, vagy a routerben nyomsz egy újracsatlakozást, az jellemzően csak a PDN-t húzza újra, a rádiós kapcsolat (RRC) viszont ettől nem csatlakozik újra, mert a bontást az MME kezdeményezi NAS-on.
-
arcszesz
aktív tag
válasz
csaszi75 #85746 üzenetére
Yettel hálón nekem hónapokig ment a router újraindítás nélkül. Mindig megvolt a kapcsolat stabilan, nem kellett foglalkozni vele. Nem rúgták ki a router lába alól a cellákat naponta többször, összesen ennyi volt az oka.
Jó, a router gondos elhelyezésével, árnyékolásával és konfigurálásával sikerült nagyjából stabilizálni a kapcsolatot. Akkor is, biztos meg tudnák oldani ezt az egészet valahogy normálisan ha akarnák.
-
Marcsello31
őstag
válasz
csaszi75 #85730 üzenetére
Üdv! Én 3 percig vártam, mert aztán szóltak nekem a többiek hogy nincs netjük, és ezért inkább újra indítottam az egészet, itt a fura inkább az, hogy eddig ilyet nem csinált, max 1 percet kellett várnom, vagy még annyit sem, most olyan volt hogy a hálózatra sem lépett vissza, csak ha áramtalanítom az egész routert, mintha nem látta volna a 4gt, vagy a routerem hülyült meg. Most figyelni fogom direkt, nálam az új ipcím választás reggel 7körül történik, olyankor van az a bizonyos zümmögés.
A baj röviden annyi, hogy nem lép vissza magától ahogy eddig.
Mindegy, hogy natolt vagy nem natolt ipt használok,
vajon ilyen esetben mindegy hogy milyen routert alkalmazunk? A válaszod előre is köszönöm! -
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #85675 üzenetére
A B28/B3-mat biztosan mindkettő tudja, itt maximum érzékenység-beli különbség lehet: mivel mindkét esetben a PCC (és ezzel együtt az uplink) a B3 lesz, így csak addig fog működni az 5G, amíg a B3 uplink-je kitart. Inkább az a kérdés, hogy mi történik ezen a ponton: lehet hogy a szifon azért szar, mert éppen határon van és nem engedi el a vacak uplink-ű B3-mat és nem zuhan vissza B28-ra (vagy B20-ra) 4G-n. Mindenesetre ezt könnyű kitesztelni a korábban már említett módszerrel. Vidéken ezért is inkább érdemes 4G preferáltra állítani a telefont (tulajdonképpen bárhol, ahol nincs C sáv).
-
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #85669 üzenetére
Hogy tisztázzuk a kérdést: ugye a jelenlegi 5G nem SA hanem NSA. Ennél fogva ugye nagy szívás, hogy kell neki anchor band, ami nem lehet ugyanaz a sáv. Ergó ha van B28 és B3, akkor a PCC az a B3 lesz, aminek sokkal kisebb a lefedettsége, főleg beltéren. Maximum annyi különbség lehet a két gyártó között, hgy valamelyiknek picivel érzékenyebb az antennája, és így össze tudja szedni az amúgy gyenge B3-mat. Ide kapcsolódik az a probléma is, hogy sok telefon nem tud B28/B20-at összefogni, így a B20 nem tud anchor band lenni, csak a B3/B1.
A megoldás: letiltani az 5G-t, így a telefon le tud menni B28-ra (nem kell neki midband anchor) és működni fog normálisan. A CA performancia is jobb lesz
-
Marcsello31
őstag
válasz
csaszi75 #85567 üzenetére
Hát, nekem az ipv6 is jó lenne ha aktiválnák az ipv4 mellett vagy helyette,
Gondolom az ipv6hoz ipv6 képes 4g router kellene, mondjuk egy ilyen:
[link] ez drága, de itt le van írva hogy tudná kezelni 4g alatt az ipv6ot.
Hát ha senki nem kap januártól publikus ipt, Ezt nehezen tudom elképzelni, akkor itt jakuzázás lesz.esetleg akinek van ipv6 képes 4g routere megnézhetné, hogy menne e,
az ipv6 nem natolt, hanem ilyen mac című számokat ad, Na majd meglátjuk. -
adika4444
addikt
válasz
csaszi75 #85358 üzenetére
Bevallom őszintén, ennyire nem ástam bele magam, csak az tűnt fel, hogy az álláshirdetési platformjuk az semmit nem változott a felvásárlás előtti időszakhoz képest és emiatt gondoltam, hogy valamennyire ittmaradt a Vodafone. De így már világos, hogy ez igen csak nagy tévedés volt részemről.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
csaszi75 #85210 üzenetére
Samsung internet böngészőt használok adguard kiegészítővel (ez nem tudom beleszól-e a dns-be is).
Egyébként full random: most az irodában ugyanott épp full jó minden, néha meg használhatatlan (a cég telekomos).Köszönöm az apn-es tippet, ez minimálisan talán javít a helyzeten (de az előző telefonomon is ezt használtam, és végül telefont cseréltem, annyira fölment bennem a pumpa a rossz net miatt)
-
mAtThEw0319
senior tag
válasz
csaszi75 #85185 üzenetére
Jó ha tudod, hogy nem számít mikor dolgozzák fel az e-mailt, az elküldés/feladás időpontja számít!
Ez is törvény, mindegy hogy e-mail vagy postai levél! (postai levélről gondolom kell igazolás a feladás időpontjáról, e-mailnél meg ugye adott)
És nem csak e-mailt küldtem, mint írtam weboldalon is elküldtem a szerződés felmondást, ott is 3x írtam, csatoltam is a fent említett PDF dokumentumot. Szóval adtam nekik munkát!Dolgozzanak csak, ha ennyire buta a telefonos ügyfélszolgálatos banda, hogy egy ilyen egyszerű törvényt nem ismernek.. de mindjárt írok a fogyasztóvédelemnek is e-mailt, nem kell őket hívnom!
Legalább annak is írásos nyoma lesz.
-
mAtThEw0319
senior tag
válasz
csaszi75 #85183 üzenetére
Óóóó itt még nem fejeztem be
ezeken kívül még kaptak egy szép PDF dokumentumot is, az online bejelentőn és mailben is elküldtem:
Elállási és Felmondási nyilatkozatCímzett: Vodafone Magyarország Zrt. 1519 Budapest, Pf. 543.
Telefonszám:1270 vagy +36 70 700 1270
E-mail: ugyfelszolgalat.hu@vodafone.huAlulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási és felmondási jogomat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: Maxi+ mobil tarifacsomag
Alulírott, azaz a fogyasztó neve: XY
Szerződéskötés időpontja: 2024.09.26 - ÓRA : PERC
Szolgáltatás rendelés azonosítója: XY
A fogyasztó címe: IRÁNYÍTÓSZÁM, TELEPÜLÉS NEVE, UTCA, HÁZSZÁM
A fogyasztó ügyfélszáma: XYKelt.: 2024. 09. 29. - SLO-1370 Logatec, Szlovénia
Ennyi szerintem elég lesz, ez így már full hivatalos. 3 e-mail, online bejelentőn is elküldve, aztán bekaphatják, hogy ilyennel próbálnak szivatni, hogy személyesen jelenjek meg!!
Nem értem miért kell szivatni az ügyfelet, de hát ők tudják.. Holnap biztosan lesz annyi időm, hogy ezt bejelentsem a fogyasztóvédelemhez.. pedig nem vagyok egy ilyen ember, de most az leszek!2-ből 2 ügyfélszolgálatos és valószínűleg mikor várakoztattak miután elmondtam a problémát, a felettesükkel vagy isten tudja kikkel beszéltek 3-4-5 percig, egyik sem tudja a törvényt, hogy mi a helyzet távértékesítéskor.. vicc.. pedig mennyivel egyszerűbb lenne, ha nem kellene még e-mailezgetni sem, hanem telefonon lennének olyan szívesek és törölnék a szolgáltatás megrendelést..
-
mAtThEw0319
senior tag
válasz
csaszi75 #85107 üzenetére
Mégsem fogom megosztani, mert vissza mondtam az online felületen és e-mailben is.. kevés lesz ez az adatkeret nagyon.. hiába olcsóbb, ha kevés az adatkeret.
Ami viszont érdekes, hogy a telefonos ügyintéző azt mondja, hogy személyesen kell bemenni és úgy tudok élni a 14 napos elállási jogommal. 🤣 Érdemes újra próbálkozni telefonon vagy elég, hogy e-mailben jeleztem? -
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #85160 üzenetére
""In Switzerland, France and the Netherlands, at least one MNO has switched off its 2G network."
Hollanidában melyik operátor is kapcsolta ki a 2G-t a háromból? Senki semmilyen versenyhátrányba nem kerül a minimál 2G megtartása miatt. Kis túlzással nulla kötlséggel lehet fenntartani valamilyen szintű 2G lefeldettséget, ráadásul sok országban a segélyhívás miatt nem is lehet lekapcsolni, a több százezer (tőlünk nyugatra milliós) okosmérős történet már csak hab a tortán. A 3G lekapcoslással nagyon nem érdemes ezt összekeverni.
A Vowifis elvtársaknak írnám: Ausztriában is frankón működött a vowifi, aktív roaming mellett is. Két hét múlva, tudom több napos távlatban is tesztelni.
-
4Grider
félisten
válasz
csaszi75 #85160 üzenetére
Van ebben az országban néhány százezer olyan modem, ami már csak 2G-n kommunikál a 3G leállítása miatt a hatóságokkal és szolgáltatókkal. Ebből kb. 150 ezer olyan pénztárgép, amit a mai napig árulnak, sőt csak 2G-n roamingolni képes előfizetéseket ad hozzá az a meghatározott 2 db neres cég. Az előfizetést persze könnyű upgradelni 4G képesre, az eszközökben lévő AEE (adóügyi ellenőrző) egységek cseréje nem lesz egyszerű. A szintén százezer feletti mérési helyeken lévő okosmérők cseréje sem lehetséges néhány éven belül, tehát 5 éven belül nem igazán látszik, hogy 2G tekintetében bármi változás várható.
-
mAtThEw0319
senior tag
válasz
csaszi75 #85103 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!
Pedig itt kerestem, de már elég fáradt vagyok ezek szerint az információ kereséshez.
Akkor ezt mindenki úgy értelmezi, hogy csak (érezhetően) lassítja, de túlforgalmazási díj nincs a 72GB felhasználásán túl? Én így értelmezem!szerk.: amúgy igen, 62GB a Maxi+ -ban a roaming adatkeret, de van +10GB osztható adat és azt ha nem osztod meg mással, akkor azt automatikusan feltudod használni.
-
SztiviVander
addikt
válasz
csaszi75 #83939 üzenetére
Nem tudom ki es hol ir ilyen baromsagot, de reg nincs ilyen bunteto qos a yettelnel. Akkor volt amikor olyan szinvonalu volt a halozata mint most a vodae es amikor meg ok is tobbet akartak eladni mint amilyuk volt. Nem egyszer huztam le 30-50-80GB-os jatekokat 5G-n 4-600MB/s-el egyhuzamban (es nem hajnalban), semmifele lassitas nem volt erte.
-
dchard
veterán
válasz
csaszi75 #83939 üzenetére
Utóbbit nem tartom valószínűnek, mert ott azt látnád hogy folyamatosan fix a sebesség, elég hamar lebuknának vele. Ráadásul értelme sem sok lenne, mivel üres cellán is megkapná a fix korlátot, habár ezzel némi villany spórolható éppen, persze az ügyfélélmény kárára.
Azt viszont el tudom képzelni - tekintve hogy a 10megabites korlátlan RED-nél is csinálták - hogy van a "normál" már eleve nem túl acélos besorolás, amit bizonyos forgalom felett tovább rontanak, de itt is igaz, hogy cella terhelés függvényében jön elő ennek is a negatív hatása.
-
válasz
csaszi75 #83939 üzenetére
A másik meg, amit a Yettelesek írnak, hogy letölt egy torrentet vagy sokkal többet, aztán kap büntetésből egy fix sebesség lassítást valamennyi időre...
Ha a voda ilyet csinálna, az elég könnyen ki tudna bukni (mérés egy másik xxl kártyával) és ezzel megsérteni az ászf-et. -
kisputyin
tag
válasz
csaszi75 #83691 üzenetére
Azt is kipróbáltam, a párom telójában az én sim kártyámmal a tiktok ugyanúgy akadozik,lassan tölt. Azért holnap délután biztos ami biztos kicseréltetem a sim kártyát. Az ügyfélszolgálatos műszakis úr azt mondta ingyen kicserélik a kártyát, először cseréltessem ki. Ez a probléma azóta van mióta Red infinity csomagból maxra váltottam. Red csomagban semmi probléma nem volt. Hozzáteszem ugyanott használom a telót.
-
tamikomac
aktív tag
válasz
csaszi75 #83559 üzenetére
Köszönöm, ez lesz a jó megoldás
Még az XXL-re is azt írja (6. számú melléklet: Minőségi célértékek 12-13. oldal), hogy:
"Több saját eszköz közötti megosztás lehetősége: nem", ami egyszerűen nem igaz, mert úgy reklámozza, hogy használhatod bátran mobil routerben, és oszd meg. Pár, valóban régebbi csomagnál ír "megosztható 2 eszköz között" szöveget, tényleg az van akkor, hogy másik SIM-en is lehetett használni.Természetesen ledgeri és SztiviVander kollégának is köszönöm.
Aktív témák
Otthoni, kábeles szolgáltatások topikja:
Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Zalman Z1 Plus Enermax 750W
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ProArt Z790-CREATOR WIFI alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest