-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #19400 üzenetére
Egyetértek.
Ahhoz h a villanyautók szinte 100%-ban tudják a benzinesenk hatótávját, és a komfortját (töltés pl.) szerintem még 10 év minimum kell, a motoroknál pedig még több.
Szóval ez még csak amolyan donor, tesztüzem a honpolgáron, 4,5 gurításért. Hákösznem."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Plero
tag
válasz nyogo83 #19398 üzenetére
A gyári ECU megsemmisült egy boruláskor. (a kürt nyomta szét) Vettem egy másik ECU. Nincs rajta semmilyen cimke, de ehhez a motorhoz való. Azt mondták. Sajnos nem úgy viselkedik. Gyújtás ráadáskor a vízhűtő ventillátort kapcsolja be vagy 3 másodpercre. Nem hallom az AC hangját sem és szikrát sem ad.
Élő adatban látom az akkumulátor feszültségét, hőmérséklet adatokat (külső levegő, víz hőmérséklet), "gázbovden" értékeket. Meg amit be lehet állítani. Annyi van még, hogy indítózáskor leesik a feszültség 10,5V-ra. Lehet ezért nincs szikra?Minden nemű segítséget szívesen veszek!!
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #19400 üzenetére
Valoszinu a nem fordulas ara a stabilitas.
Ezen nem fog annyi km-t futni egy gumi mint a benzines tarsain. . Ha rakap az ember a gyorsulas izere, akkor gyoraan lenyelja valoszinuleg.Plero: 10.5V feszultseggel az Aprilia nem fog szikrat adni.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Mit jelent a ventillator teszt?
Bekapcsolja a ventit?
Ha jol emlekszem ez nem kell az indulaskor.
Legyen feltoltve, es jo allpotba az akksi. Erre es a toltesi feszultsegre kenyes.
Nalam akkor volt stabil a rendszer, mikor az akksiba megvolt a 12V. Inditasnal nem emlekszem a feszultseg esere de nem esett 11V ala. Vilagitas automata modba. Te se kapcsold fel, elegge megterheli az akkut inditasnal. -
csongi
Topikgazda
Sziasztok!
Ez a KOSO marka milyen minoseg lehet?
Talalkoztatok vele? -
Brogyi
senior tag
"Élő adatban látom az akkumulátor feszültségét, hőmérséklet adatokat (külső levegő, víz hőmérséklet), "gázbovden" értékeket."
Engem érdekelne egy kép is ahol ezt látod, vagy csak a számhalmazból kiolvasod? A későbbi szivásokhoz segítség az út ahogy eljutottál egy diag felületig. Elég drágán mérik ezeket a progikat/hardware-ket.
Egyébként ha egy erős próba autós akksiról beindul akkor hallgass Csongira. -
Plero
tag
-
nyogo83
senior tag
Véletlen nem immobilizeres? Mert akkor a kulcs (jobban mondva a benne levo transponder) meg az ECU az parositva van. Vagy a kapott ECU-hoz kell a hozza valo kulcsat elkerni, vagy a bontott ECU tartalmat modositani, hogy tanulja hozza az uj kulcsot vagy ne is kerje(immo off mode).
-
Plero
tag
válasz nyogo83 #19410 üzenetére
Nem volt immo-s a régi ECU. Másolt kulccsal használtam. Az újhoz meg nem adtak másik kulcsot. Feltöltött akkuval sincs szikra. Indítózáskor a feszültség 11,7V volt, de nincs szikra.
Visszaküldöm az ECU-t az eladónak és visszakérem a pénzemet."Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
veterán
-
kcsa
veterán
No, hosszas szenvedés után a második ember aki hajlandó volt közelebbről is megnézni, kérdés nélkül vitte. Most pár évig mezítlábas leszek :/
-
DigitXT
félisten
Naugyehogy nem sok érdeklődő kell. Hanem egy vevő. Egy. Vevő. Ennyi...
Amúgy engem behozott a gép melóba (Párizs-Dakar 2.0): most már csak azt
várom, hogy elálljon az eső. Szánalmas a J.Costa! Egyet gyorsultam, de...
Az, hogy 200 méteren nem sikerül felgyorsulni 100-ra, az mi? 5500 rpm. LOL.
Szerk: teszem hozzá, hogy nem biztos, hogy ideális a keverék,de a váltó se.sityupityu: csak tanksapkát. Komolyan most már fűfavirág görgőket gyárt?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Vicma görgőket használt már valaki?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19422 üzenetére
Nem, ez a kerék jeladó alapján megy: 6 jel/fordulat. GPS-nél pontosabb.
Ha ez hülyén hangzik: a kommersz GPS gyorsulásmérésre nem jó. -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19425 üzenetére
Látjuk, hogy mennyire alapos a kolléga és volt, hogy napjában több mérést is közölt velünk, reméljük pontosan lemérte a kerék átmérőjét.
100-nál 108 az nem gyenge, ezért fogyasztanak kevesebbet a mai autók/motorok, még többet csal az órájuk. Olvastam is, hogy az új sh pl kevesebbet fogyaszt, jobban megy, ja persze, még ez is lehet, de az órája is többet csal sajnos... Amúgy a motorok órája a biztonság érdekében még többet csal, mint az autóké, jó is ez így, nem idegeskedünk annyit a lassú tempó miatt.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #19426 üzenetére
100nál 108 nem "gyenge" hanem átlagos. 6-8% csalás teljesen általános. A kymco 20% na az nem átlagos.
A 750es gsxr 7%ot csalt gyári állapotban, vettem bele speedohealert, amivel szépen be lehetett kalibrálni pontosra. Az utóbbi 3 autóm olyan 4-5% csalt.A km számláló egyébként viszonylag pontos szokott lenni, csak a km/h érték van feljebb kalibrálva a valósnál. Leglabbis amit eddig méregettem motorjaimat, ott néhán %on belül pontosan mérte a megtett távolságot. Szóval a fogyasztás így nagyon nem meg félre.
300as xmax-al most járok a bejáratés végén. 2.7eln áll a fogyasztás mérő (50%város, 50% országút) MOndjuk nem tolom neki nagyon. 5500 fölé csak akkor engedtem ha előzni kellett. Sejtem ez fel fog menni vagy fél litert, de nagyon jól fogyaszt ez az új yamaha blokk.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19425 üzenetére
Ne keverjük a szezont a fazonnal. A jeladó nem csal sebességben semmit...
A jeladó tikkel egyet - illetve ez hatot - fordulatonként. Aztán azt kezdesz vele,
amit akarsz. Nyilván nem a gyári sebességmérő méri a 0-100-as adataimat.Az Xciting 500 az tényleg olyan, kcsa is megerősítheti. De ez nem jelenti azt,
hogy nem lehetne annak a jeladóját is jól felhasználni... Tehát, ahogy Burt írta:
a kerék kerülete a kulcs. Nálam 25.19 cm a haladás tikkenként. Távolságot
pontosan tudjuk, ebből az aktuális sebesség pontosan számítható. A gyári
óra nálam is csal amúgy! De csak kicsit. Az Xciting botrányos (SpeedoHealer
kellett neki), míg egy 8%-kal együtt lehet élni, de nekem annyira az se tetszik.
(Az első SpeedoHealer-emet a Majához vettem mert annak is sok volt a 15%.)Burt: a fogyasztásmérést NEM zavarja meg, mert általában a távolságot azért
jól mutatják. Tehát tökéletesen tisztában van a fedkomp a megtett úttal+idővel,
tehát a sebességgel is, de (szándékosan) többet ír ki: kb. 5% még "normális". -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19427 üzenetére
Basszus, tkp. ugyanazt írtuk. Akkor üdv a SpeedoHealer klubban.
Madison amúgy gyárilag viszonylag pontos volt. De egy más fajta gumi is
elviszi akár 2%-ot a mérést, s az viszont fogyasztásban is mérhető. Pont
ezért vettem ki a SpeedoHealert, tavaly, miután visszakerült a Michelin.Elő kellene túrnom a képet, amin látszik a GPS overlay Top Speed, és az
amit a fedkomp ír ki: van azért benne egy ilyen 2% körüli hiba, azt tudom!Szerk: a mért adat sem 100%-os, lehet +/- 0.1 s szórása, mivel nem elég
sűrűn kap a jelet. Habár határeset. ~25 cm azért nem akkora elmozdulás:
gyorsulási versenyen is simán lehet ennyi a rollout, és az hivatalos mérés.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19427 üzenetére
Persze, tudom, autóknál is megvan a pontos sebesség, az 5% még elfogadható sztem, a 8 már kicsit bicskát nyit nálam. A fogyasztásra is ugyanilyen jótékony "javításra" gondoltam, a BC ott is kedvesen alulbecsül. Most hazafelé, dobozzal 4,6l/100km fogyasztást írt az autó Lengyelországból 100-110es tempó mellett, ami rátankolással 4,9 volt...
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #19400 üzenetére
Nagyon őszintén mondom: szívesen kipróbálnám ezt a BMW-t, de hogy az új SH300-amat nem adnám oda érte, az biztos. Budapest külvárosából ingázom a Belvárosban, 20 kilométerre található munkahelyemig, erre egy könnyű és kezes motor sokkal jobb.
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #19430 üzenetére
7% miatt még nem vettem volna speedohealert, de a -1 +2 áttétel változtatás miatt már akkorot csalt hogy az már zavart
Econ!
Hát kipróbálni érdemes ha van rá lehetőség Nem sok rohangál belőle sajnos. Jó lesz ez majd ha 160 kiló lesz 260 helyett. Valamint 300 kilométert tud 100 helyett. Remélem megérjükBurt!
Sok a 8%, de ha tisztában vagy vele, akkor legalább tudod hogy mekkorát hazudsz a kocsmában, amikor a végsebességet kérdezik 250es xmax is kb 7 %ot csalt egyébként. -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19433 üzenetére
Jogos, ha nem a kerékről veszi a sebességjelet, oda szinte kötelező cucc...
Az az 15% nekem sok volt a Maján. Akkortájt kezdtem nyomozni a megoldást:
igazából a végsebessége annyira nem érdekelt, bár tisztában voltam vele, hogy
az óra akasztása az egy vicc, de pl. az már mondjuk zavart, hogy mi a francért
tolnak le az autópálya kivezetőn, amikor megyek 100-at. Hát nem mentem, na!GPS szerint 117 volt, amikor el kellett vennem a gázt (lejtőn), óra szerint 135...
Szóval talán akasztotta volna az órát, ha még van egy kis helyem, csak minek.A kocsmai nagyotmondáshoz: nekem GPS 150-nél volt a vége annak idején.
Ehhez képest a kijelzett 153 km/h még nem is annyira nagy hazugság.
Szerk: na jó 149.3. Viszont mindezt Páty felé, nem túl jó úton, és már enyhén
betolva a szíjat a deklibe... látszik is, hogy bőven a gyári áttétel felett vagyok, és
még nem is az elektronika szabályoz le, ahogy gyári görgővel tette volna. Pulley.
És a Multivar. Nem volt szerencsés kombó, de azért végsebességre így jól ment.
Mivel nem használtam ebben a sebesség tartományban, kukáztam a setupot.Ui: ma kivettem a J.Costa-t, mert véletlen megtaláltam, hogy mi alapján lehet bele
különböző súlyokat lőni. Meglepő módon: méret, és tömeg. Nem egyformák ezek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #19434 üzenetére
Az enyémben 14 db összesen 340 gramm (átlag 24.3) van 17x31 mm méretben...
Ebből a kódja JC17031024514M lenne! De ilyet nem találok. Szóval mérési hiba...
Ellenben pl. az SH300-ba ez való: JC16031017014M (Majdnem az, és könnyebb.)
Végül csak összeraktam (valami katalógusból is megerősítve): JC16031024514M
Ez való bele hivatalosan, viszont ezzel baromi lomha, nem hagyja kipörögni: pech!
Holnap mérek egyet gyári varió+14 gr Dr.Pulley kombóval: 9 mp körül kéne lennie.
Amúgy ugyanaz a súly, mint a Burgiba: vicc! Burgi gyári varióba 21 gramm megy,
Madisonba 17.8 gramm. Elég nagy különbség: nem véletlen érzem lomhának így.
Ráadásul, nem ad extra áttételt sem, tehát 130 körül már elfogy. De városba elég.Ui: igen, feltételeztem, hogy 24.5-ről koptak le 24.3-ra, és talált süllyedt. Csak az
átmérőt néztem be valahogy, de ne kérdezzétek, hogy hogyan mértem félre, LOL![ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #19434 üzenetére
Végsebesség engem sem érdeketl sosem. Gixxernél állandóan azt kárdezik mennyivel megy. Azt szoktam válaszolni hogy 280 felett van a vége. Gyári állapotban valóban ennyit mutat az óra. Valós sebesség kb 265. A mostani áttétellel azonban leforog a 6. sebesség 250 után nem sokkal. De a 250 mégis szarabbul hangzik nem ?
Robogónál engem a 0-60 érdekel (város), valamint 70-110 között hogy gyorsul (előzés országúton). 250es xmaxnál az utóbbival nem voltam megelégedve. Végsebesség annyiból nem mindegy, hogy nem árt ha a 130at tudja tartani úgy hogy nem döglik bele. Néha azért felkavarodok autópályára, ha másért nem a kivezetőkön az első lejáratig.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #19433 üzenetére
(#19433) yodamastah
"Hát kipróbálni érdemes ha van rá lehetőség Nem sok rohangál belőle sajnos. Jó lesz ez majd ha 160 kiló lesz 260 helyett. Valamint 300 kilométert tud 100 helyett. Remélem megérjük "
Azt én is.
(#19435) DigitXT
Melyik SH300-ad van?
-
bajnokpityu
félisten
Autóknál aránylag jól belőhető rendszám alapján a magyar forgalomba helyezés időpontja. Motoroknál mennyire működik ez?
Ha van rá valami támpont, hol tudok ennek utánanézni?eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
kcsa
veterán
válasz bajnokpityu #19438 üzenetére
Itt is belőhető lehetne, csak a töredék darabszám miatt eléggé mission impossible.
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #19438 üzenetére
Forgalmiban benne van az első magyarországi forgalomba helyezés dátuma.
-
Burt1793
veterán
válasz bajnokpityu #19438 üzenetére
Tessék, nekem az UKE az 2011.
(#19436) yodamastah: Azért a 130 (gps szerint) már elég sok a 300-asnak, én most az M1-esen járok be, óra szerint 120 a megszokott, de ha kell gyorsítok. A kényelmes valós 130-hoz már kell 600 köbcenti szerintem, még azok is forognak 5000-et ilyenkor legmagasabb fokozatban.
Igen, én is tudom, hogy mennyit csal az én órám, ezt bele is számolom, városban ezért megyek 75 körül óra szerint, mert az a 70, azt még nem is büntetik (persze ahol az ép ész engedi, nem a belvárosi kisutcákban). Az M1/M7 bevezetőn, a decathlon vonalában óra szerint 120-ra lelassítok mindig a trafinál, kocsival is ennyi kell.
(#19437) Econ: Neki 400-as Madison-ja van. Neked a legújabb, 2015 utáni sh-d van? Mi volt előtte? Jó cucc?
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz yodamastah #19427 üzenetére
Nos, az SH alig csal, bőven kényelmesen kalkulálható, de az xciting botrányos. Cserébe speedohealerrel gyönyörűen korrigálható, mert fixen 20% végig a csalása.
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #19441 üzenetére
Rendszeresen autópályázni kell a 400as legalább. De ha felkeveredsz akkor bírja a 300 simán. Az xmax legalábbis (28le/29Nm). Robogóval általában a kivezetőkön szoktam csak autópályára felmenni az első lejáratig. Meg ahova még kell a nagyobb tempó az az M0. Ezekben az esetekben a 250es (20le/21Nm) kevés volt, a 300as már megüti a minimum szintet.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #19441 üzenetére
Igen, új SH300, tavaly ősszel, szalonból vettem. Van rajta kézvédő, markolatfűtés, doboz és lábvédő kötény is. Piszkosul tetszik. Jól megy, jól fogyaszt (Budapesten belül 3.1 litert) és már-már nevetséges módon kezes. Városba nem is tudok jobbat elképzelni.
Előtte kacérkodtam egy Suzuki V-Strom 650XT gondolatával is, de áldom a józan eszem, mert a Honda egy magamfajta pasasnak sokkal praktikusabb.
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #19444 üzenetére
Az szuper, jó választás. A kötény mondjuk gyárilag nem a legjobb nagy hidegben, én ezért sem váltottam le a mostanit, pedig ajánlgatták, mert megcsináltam rendesen a 2011-es SH-ra a tucano-t.
A fogyasztás tankolás alapján ennyi, vagy ezt írja a BC?
Ezt a V-Stromot én is nézegetem, imádom, úgy megyek vele egy nap 500 km-t, hogy meg sem érzem.
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #19445 üzenetére
Nekem most van először kötényem, szóval semmilyen összehasonlítási alapom nincs. Viszont mentem már vele fagypont körüli hőmérsékletnél néhányszor és sima farmerrel, aláöltöző nélkül sem fáztam, mivel a lábtartóra tett lábamat oldalról is takarja. Kicsit túl is öltöztem magam az első alkalommal, felvettem egy ˙nagy hidegre fejlesztett decathlonos túrakabátot, alá a motoros dzsekim, de kimelegedtem benne, mire beértem a munkahelyemre (20 km).
"Ezt a V-Stromot én is nézegetem, imádom, úgy megyek vele egy nap 500 km-t, hogy meg sem érzem."
Egy kollégám tőlem teljesen függetlenül vett is, gyönyörű. Csakhogy én nem fogok nagyobb túrákra menni, az SH pedig városban annyival kezesebb és jobban vigyáz a ruhámra, hogy le is tettem róla. Még nem próbáltam ki, de a Dunakanyarig jó eséllyel ez is megteszi, még két személlyel is.
(#19446) zombei
Nekem ez a sárga, fűzött arany felnis nagyon adja...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #19447 üzenetére
Lehet, hogy az új modellre jobban illeszkedik a tucano, én belevarrtam egy vízálló anyagot, ami lemegy a lábam előtt, így tényleg egy zsákba szállok bele. Oldalt természetesen ez is véd, azzal nem is volt baj, elölről kaptam a hideget, ami így átszellőztette az egészet.
Én november környékén már a tucano-ba is aláöltözővel szoktam beszállni, pedig nem vagyok fázós, de tényleg hideg van. Azt hozzá kell tenni, hogy jó 15 km-t 80 felett teszek meg, városban már használható talán a plusz varrás nélkül, de így ott is sokkal jobb.
A V-Strom-ot nem az sh helyett venném.
Egyszer, amikor nagyon unatkoztam és friss volt a robesz, elmentem vele a sokak szerint szokásos kört (Budapest - Pomáz - Dobogókő - Esztergom - Dömös - Visegrád - Szentendre - Budapest), azóta nem csináltam még hasonlót sem.(#19446) zombei: Igazán egyik se tetszik, de azért jól néz ki sztem, a lényeg, hogy nagyon jó még az én magasságomhoz is.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #19448 üzenetére
Az a "jó 15 km-t 80 felett" más megvilágításba helyezi a szükségesség fogalmát, az biztos.
"én belevarrtam egy vízálló anyagot, ami lemegy a lábam előtt, így tényleg egy zsákba szállok bele"
Így már értem, logikus kiegészítés: tényleg zsákban vagy, még jobb szélvédelemben.
"A V-Strom-ot nem az sh helyett venném."
Persze, teljesen más célra való a kettő. A V-Strom dögössége és az SH praktikuma küzdött meg egymással - az utóbbi győzött. Versenyben volt a Honda NC750X is (automatával), az is tetszett. Én többször járok a Dunakanyar környékén kirándulgatni, igaz, eddig kocsival és főként a másik oldalon.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #19436 üzenetére
Nyilván, ha a köridő adott setuppal jobb, akkor nem baj, ha 250 fölé nem megy...
Értem én, amúgy. Én is szoktam rámondani, hogy "viszi a 150-et", mégis csak
jobban hangzik, mint a 130, ami környékén elfogy a gyári áttétel... Ma amúgy óra
128-nál tetőztem (nem mondom meg hol), de ott is durva a kisplexi mögött a szél.
Nézem a GPS logot 125.5 km/h volt: pont a 2% (amit tudtam az órámról eddig is).Ellenberger a 0-100-zal nem vagyok teljesen elégedett. Nem lett 9 mp körül, LOL!
Egyetértünk amúgy, hogy a 0-60 az a városi kilövést jól mutatja, a 70-110 meg az
országúti előzést. Viszont szerintem a felsőbb tartományban a légellenállás durva.
Emlékeim szerint a nagyplexivel jobban ment a Madison. Lehet, az fog vissza?Econ: nekem nincs SH-m. Tök véletlenül találtam "bele való" J.Costa súlyokat.