Új hozzászólás Aktív témák
-
Szabi®
addikt
Mert folyamatosan ostobaságokat irkálsz, és ezt úgy kompenzálod, hogy kapálózol már mindennel.
Ezzel kezdted "Az iPhone-nal egy alapvető koncepcióváltás történt"... Ez nem 2007-bn volt ??
Nah innen indultunk, ez totál nagy lózung, ne lepődjél meg, ha valaki ezt nem veszi komolyan. Az első iphone egy fing volt, és ezt több site is említi. Annyit sem tudott, mint az akkori csúcs más gyártók készülékei, csak tájékozatlan vagy, amit ahelyett hogy vállalnál, nyomod egóból. Sem az eladott darabszáma, sem a tudása nem regnált az akkori másik gyártók által uralt szegmensre semmilyen szinten. Ha eladtak ebből a készülékből 6 milliót, az az akkori global piacon is csak 1% ha volt, de annyi sem volt. Egy szimpla n95-ből több ment el . . . A másik fórumtárs sem spórolt a blődségekkel:"Azért állt földbe, mert jött az Apple az Iphone-al". Jött az iphone, csak akkoriban ez senkit nem érdekelt, aki meg is vette, csak egy marék embernek számított a "nagyok" mellett.
-
Cassi
őstag
Még a számaid is rosszak, bő két hónap alatt elérték az 1 milliós darabszámot, az első év végére már 6 millió felett jártak. Az első iPhone egyfajta pilot projekt volt, nem úgy indultak el vele, hogy azonnal átvegyék a világuralmat. Az Apple új szereplő volt a telekommunikációs piacon, nem voltak szerződéseik a szolgáltatókkal, anélkül most sem lehet sokat elérni. De már a második generációs modell olyan jó lett, hogy tarolt a Product of the year kategóriában 2008-ban.
-
Szabi®
addikt
" iPhone-nal egy alapvető koncepcióváltás történt"
Ez sem igaz, idealizálás csak. Az első iphone semmit nem hozott még, ami előtte nem létezett volna, max egy feature, de azzal nem váltotta le az addigi palettát, lásd eladási száma. Jó lenne ha valami tényszerűséget írnátok, mert eddig csak az ordas nagy relativizálás ment. Az első iphone egy hulladék volt. Az Lg Prada-ból eladtak annyit . .
Még egyszer leírom, nem az iphone és az android készülékek miatt ment csődbe a nokia, hanem azért ment csődbe, mert nem csinált semmit. Maga az iphone egy semmi nem volt akkoriban, egy érdektelen vacak, amiből 1 millió ment el. -
cucka
addikt
Most ez így lehetne egy vita ha 2008-ban lennénk. De hát ez 15 éve volt.
Pontosan lehet tudni, hogy az első iphone megjelenése vízválasztó volt.
A Google ezt észrevette, vissza is küldték az android-ot a tervezőasztalra.
A többiek (Nokia, Microsoft, stb) nem vették észre, ők már a mobil piacon nem léteznek.Szóval nem érdemes arról vitázni, hogy kinek lett igaza, mert hát tudjuk.
Ja, az app store-ról. App store-ja nem volt senkinek 2007-ben. Az egy új gondolat volt. És a lényegi újítása nem az, hogy a telefon képes más fejlesztőtől szoftvert futtatni, mert azt már a symbian meg a windows phone is tudta régóta.
A nagy újítás, hogy piactérként összehozza az app fejlesztőt a felhasználókkal, és ad arra eszközt, hogy a fejlesztő jelentős befektetés nélkül képes legyen pénzt keresni a termékével. -
Cassi
őstag
Az iPhone-nal egy alapvető koncepcióváltás történt, a híradástechnikai termékből számítástechnikai termék lett. Óriási amerikai és ázsiai cégek léptek be a piacra, a Nokiának az égvilágon semmi esélye nem volt ezekkel versenyezni.
Ugyanez történik most a villanyautóval: a gépipari tudás leértékelődik, az a fontos, ki tud hatékonyan, gigászi volumenben akkumulátort és autóba való elektronikát gyártani. Hogyan versenyezhet ezzel egy európai autógyár? Sehogy, csak abban reménykedhetnek, hogy a változás elég lassú lesz ahhoz, hogy még egy ideig életben maradjanak, és kitaláljanak valamilyen kategóriát, ahol továbbra is életben tudnak maradni.
-
Szabi®
addikt
Hülyeség az egész, itt nagyon sokan előbb írnak, és utána sem gondolkodnak. Az első iphone 2007-ben jelent meg, ezen még appstore sem volt (annyira sem volt jó, mint egy symbianos készülék) , és eladtak belőle egymilliót . . . Csak viszonyításképpen a nokia N95-ből 7,5 millió ment el.
Irkálhatok bármit, úgy baromság az egész, ahogy van, a kutyának nem kellettek az első iphoneok, és az első androidos készülékek sem.
A nokia azért állt földbe, mert nem tudott megújulni, ezt el is mondták a finnek, későn kezdtek el vakarózni. Éveken át, ugyanazokat a symbianos készülékeket dobták piacra, nüansznyi eltéréssel. (mint most az iphone) -
Attila0
őstag
"A példád annyira nem releváns, hogy akkor már hozhatnád az első androidos telefont is 2008-ból . . ."
Hozhatná, ha az Iphone nem egy évvel korábban jött volna ki, mint az Android. Így én azt gondolom hogy a két rendszer együttesen felelős a nyomógombos mobilok visszafordulásáért
-
Szabi®
addikt
"Nokia nem azért állt földbe, mert lassú volt a fejlesztési tempó. Azért állt földbe, mert jött az Apple az Iphone-al és újraosztotta a lapokat az iparágban."
Nagyon el vagy keveredve ezzel az '"apple leszállt a mennyből" tézissel. Nézz már utána az iphone 2-3g-3gs-ből mennyi fogyott . . . nah azt vetítsd rá az akkori mobilszekcióra worldwide. A példád annyira nem releváns, hogy akkor már hozhatnád az első androidos telefont is 2008-ból . . .
-
válasz
arnyekxxx #115 üzenetére
Igen, csinaltam par hete a nejemnek, de az sem MS okoszisztema sajna. Lenyegeben minden appot ujra kellett konfolnia, telefont szinten. Enterprisenak csak akkor megy, ha google workspace okoszisztema van, de ott is a limitacio. Na majd ha jol Google -only lesz a cegeknel
-
válasz
#48584626 #112 üzenetére
Szoval. Ez igy nem eletszeru. Kell egy app a kezdetektol kezdve, ami gond a usernek. Csak Samsungon probaltad eddig, ami megint nem eletszeru enterprise esetben. Nekem cross-platfom (mult marka, multi-Android verzio), app nelkuli migralas kellene. Ezt az iPhone tudja. Ha ki kell nyomni mondjuk egy elavult iPhone vlatast (pl elozo evben iPhone 8 nem kapott mar tamogatast), akkor ezt tervezetten, tobb ezres nagysagrendben kell cserelni. Adunk usernek iPhone valamit es megoldjak/megoldjuk gyorsan, rutinszeruen, app nelkuk. Androidra terve: Vegyunk pariban mondjuk egy Nokia 6.2, amin Android 11 van es elozo evben mar nem kapott tamogast. Ezt kene mondjuk Samsung legujabb A szeriara (a cel mindegy, lehetne Xiaomi, vagy barmi mas) atmigralni ugy, hogy a userek jonnek tobb orszagbol, esetleg postazni kell es adjal ra egy how-to dokumentaciot. App nelkul ez tudtommal nem megy. iPhone-nal csak melleteszed, es ha az icloud profil teljes, akkor siman megy at minden wifi/bluteooth-on at. Belepsz egyszer, max az apple es a microsoft company portalba, es ott az outlook meg minden ceges appod ami megy onnan, ahol abbahagytad,. Illetve a kepeid, videoid meg miegymas is. Par dolog nem megy max, pls whatsapp migralas, meg par user app. De az nem erdekel,mert nem business app. User oldja meg. Szoval itt az aduasz. Es a user mindig ugyanazt a UI-t hasznalja. Globalisan minden IT-s tudja az Apple menuit, dolgait. Ezt tedd meg egy fragmentalt eszkozparknal. Brrrr, kiraz a hideg. (U.I: Anno Blackberry tudta meg, volt is, hianyzik is
)
-
#48584626
törölt tag
válasz
Gargouille #111 üzenetére
Miért ne működne? Arra van az app.
-
cucka
addikt
A Nokia nem azért állt földbe, mert lassú volt a fejlesztési tempó. Azért állt földbe, mert jött az Apple az Iphone-al és újraosztotta a lapokat az iparágban.
A mobiltelefon fejlődési görbéje kilaposodott, az eszköz már lényegében "kész van". Nem csak az Iphone nem fejlődik ugrásszerűen, de az Androidos telefonok sem.
De ugyanez elmondható a tévékre, a fúrógépekre, a belsőégésű motoros autókra, stb.Szóval az a gondolat, hogy ettől csődveszély fenyegeti az Apple-t bármilyen szinten, az totál tévedés. Az LG-t se fenyegeti csődveszély azért, mert a tévéik évről évre nem fejlődnek elég gyorsan.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Gargouille #108 üzenetére
A Samsung Smart Switch app működik más gyártó telefonjaival is. Még Apple verziója is van.
-
Te csak magadat nezed csak a dolgot es at is tudsz migralni, ha arrol van szo. Mi meg tobb tizezer usert. Abbol sokan semmit sem konyitanak az elektronikai eszkozokhoz. Na oda pontosan iPhone kell. Odateszi user az uj kutyut melle es mar fel is ajanlja. Par ora, es kesz es nem nyult hozza.
-
Volt egy dokumentum film valamelyik ismeretterjesztő csatornán. Ott volt róla szó, hogy egy amerikai állampolgár de kínai származású emberke kilopta a terveket a cégtől. Emiatt húzódott, és valószínűleg emiatt letettek róla. Szóval, lehet az új Xiaomi elektromos autója épp az, amit az Apple tervezett meg és szeretett volna legyártani. "Csak ennyire" veszélyes az ipari kémkedés.
Az önvezető autó forráskódja volt: [link]
-
stellaz
veterán
A migrálás nekem tök mindegy, pár évente mit számít? Még jó is, ha a sok felesleges szart nem viszem magammal, csak ami kell.
Egyébként az apple ui szerintem botrányos, van egy Ipad otthon, de naponta kúrom fel magamat a kezelésén annyira, hogy legszívesebben a térdemen törném ketté.
-
forumpista
aktív tag
Csak azt magyarazd mar meg kerlek hogy hogyan jon ez az elektromos autokhoz?
A Nokia ataludt egy trendvaltast a telefonok piacan.
De te most komolyan azt gondolod hogy az okostelefonok, tabletek, laptopok es szoftverek piacan az elektromos auto egy trendvaltas?…
De ugy is kerdezhetnem hogy mi az osszefugges akozott hogy lesz-e iphone 20 meg akozott hogy van az Applenek van-e elektromos auto reszlege?
-
Nem vagyok almas, de egy dolgoban nagyon jok: Ugyanaz a felulet evek ota (evtizedek lassan?), es egyszeru migralas. A userekek ezt tudjak.Enterprise tudja. Nem is feltetlen kell hozza IT-s. Egy Android migralas egyikrol egy masik markara nehez lehet. Es ez mondjuk selling point.
-
stellaz
veterán
-
Szabi®
addikt
válasz
Gargouille #96 üzenetére
Előbb-utóbb fel fog tűnni a legelvakultabb csoportoknak is, hogy épp annyi fejlesztés sincs, hogy akár 4-5 évente lehetne kiadni ezeket. Az apple próbál generálni egy igényt, hogy évről-évre leváltásra kerüljenek készülékek, a probléma csak az, hogy egyre inkább értelme sem lesz váltani.Csak majd 4-7 évente, mert egyszerűen annyira nincs semmi látnivaló. Az M1-ről váltott az M2-re, viszont az írási sebessége az M2-nek meg lassabb lett, mert spórolt a chippeken . . Ez a hozott is a király ajándékot, meg nem is analógia.
-
Gargouille
őstag
Az mondjuk tényleg látható, hogy jó ideje nem álltak elő "forradalmi" újítással, csak simogatják a meglévő dolgokat, de én nem becsülném le a vendor lock-in erejét sem. Sokan megelégedéssel használják az Apple ökoszisztémát és ez még akkor is nagy erő, ha semmilyen nagy műszaki újítással nem állnak elő, csak tartják a színvonalat. A Nokia példája ebből a szempontból nem releváns, mert ott nem volt mögötte ilyen.
-
Szabi®
addikt
Milyen "anekdota alapú" ? Te hol voltál amikor a Nokia telefonverő techcégből semmivé vált ? Vagy nagyon fiatal vagy, vagy az "anekdota" szó jelentését nem ismered . . .
Mert szted abból majd meg fog élni az apple 20 év múlva is, hogy konkrétan csak átszámozgatja a telefonjait ? Mert jelenleg ez zajlik . . .
Az apple vision pro-t is viccből csinálták, mert nem akarnak új piacok felé nyitni . . . -
Attila0
őstag
válasz
forumpista #88 üzenetére
"Ha egyszer majd kimegy a divatból az okostelefon meg a laptop meg a fülhallgató meg az okosóra meg a szoftverek, akkor majd valóban le kell rakni valamit az asztalra."
Szerintem ezek már nem fognak kimenni a divatból, max. az lesz az újdonság, hogy egy klasszikusabb darabbal rukkolnak elő.
-
stellaz
veterán
-
forumpista
aktív tag
Ha egyszer majd kimegy a divatbol az okostelefon meg a laptop meg a fullhallgato meg az okosora meg a szoftverek, akkor majd valoban le kell rakni vmit az asztalra.
De hogy miert gondolod hogy az pont egy auto lenne…
Ez olyan mintha 1970ben arrol ertekeztel volna hogy a Volkswagennel valami mast is le kellene raknia az asztalra az autokon kivul mert rohejes hogy mar 30 eve csak autokat gyartanak, ki fogja az ujabb es ujabb autokat megvenni…
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #72 üzenetére
Egy jó minőségű felhasználói felületet megcsinálni egy autóban (vagy akár egy telefonon, weben, bárhol) az amúgy iszonyatosan nagy meló. Sokkal nagyobb kihívás, mint elsőre tűnik.
Ennek a műfajnak a nagymestere pont az Apple. Az, hogy valamiért jobban megcsináltnak érződik egy Apple termék felhasználói felülete, mint bármi más, az nem a véletlen műve.
-
Szabi®
addikt
válasz
forumpista #83 üzenetére
Teljesen mindegy hogy hol van keresnivalója, valamit majd le kell rakni az asztalra. Az kevés lesz, hogy az iphone 15- öt nem 15-nek, hanem 16-nak írjuk. Ez elég röhejes lesz amikor már a 40.-dik generációt tapossuk, és csak a ház szögletessége változik.
Örök változok léteznek csak a földön, itt semmi nincs kőbe vésve, ma az apple nagy, holnap pedig majd valaki más tör fel. Ha nem alkalmazkodik az apple az igényekhez, amit ők már se nem diktálnak, sőt követni sem tudnak, akkor tökmindegy mennyi pénzük van, a pénz nem elég. -
forumpista
aktív tag
Jo, csak a romai birodalom bukasat mar Jezus idejeben is vartak, epp csak tobb mint 400 evet kellet meg erre varni…
Az Apple egy szoftver es tech ceg, semmi keresni valojuk az autoiparban.
Ahol amugy is az a trend hogy egyre kevesebb auto kell/lesz a jovoben. Egyfelol mert az aruk miatt megfizetethetetlenek lesznek, masfelol mert a megavarosok terjeszkedesevel (ez foleg az USA-ra jellemzo) egyre kevesebb ertelme lesz az autonak (ott mar most is a fiatalok tobbsege nem akar autot meg jogsit).Plusz a megfizethetetlen aru autok egyutt fognak jarni a mindenfele car sharinggel (mar most is trend), ott meg aztan k.rvara tokmindegy a berlonek hogy ki fia borja az auto.
-
Szabi®
addikt
"utaljak a befektetok a high-margin termekeket."
Igen, szépen el is tespedtek, már ami a fejlesztéseket illeti. Nokiánál sem hitte el senki még 2004-ben, hogy szétcsődöl. Az M széria örvendetes, lett saját socja egy számítástechnikai vállalatnak 2020-ban. Kb nincs itt semmi látnivaló, mondjuk a grafikus teljesítmény az tényleg tapsolandó, mert elképesztően harmatosak voltak az intel hd megoldások, a kérdés csak az, miért 2020-ban valósult meg némi gpu erő . . .
-
nozs23
addikt
Az egyik site konkrétan azt írja erős visszaesés volt, a másik site meg azt írja soha nem fogyott ennyi . .
A penz viszont nem hazudik es az nyilvanos adat.Az apple az irdatlan profittal lett akkora, amekkora. Tál rizsért gyártat, a végtermékért meg 1500 dollárt kér . . .
Es hogy utaljak a befektetok a high-margin termekeket.
A tal rizses peldadat pedig gyakorlatilag elektronikai cikkrol el lehet mondani. A tobbiek azert nem adjak a termekuket dragabban, mert nem tudjak, nem azert, mert annyira jotekonyak. -
Szabi®
addikt
Ha a római birodalom szét tudott esni, úgy ez a lufi is kitud pukkanni. Mindig nem lehet ugyanazt eladni, ráadásul érdekesek a hírek az eladott egységekről is. Az egyik site konkrétan azt írja erős visszaesés volt, a másik site meg azt írja soha nem fogyott ennyi . .
Az apple az irdatlan profittal lett akkora, amekkora. Tál rizsért gyártat, a végtermékért meg 1500 dollárt kér . . . Nem véletlenül házal, most épp indiában. -
nozs23
addikt
Mondjuk a hazon beluli M szeries chipek pont olyanok, amik eleg jelentosnek tekinthetok.
Igazabol mindegy, hogy teged lenyugoz vagy sem.
Amig az Airpods annyi hasznot hoz, mint az Uber, Spotify, Airbnb, Snapchat and eBay - egyuttveve. Addig az Apple-nek nincs oka aggodalomra, se a befeketetoknek.
-
Szabi®
addikt
" hogy a következő 15 évben miből fog. Ha sokat töketlenkedik, el is bukhat vagy eljelentéktelendhet az Apple."
Ez már kezd körvonalazódni, mert egyszerűen semmi olyat nem adott ki az apple az elmúlt 4 évben, amire felkaptam volna a fejem. Számomra már az is teljesen érthetetlen, hogy egy tavalyi készüléket lecserélő hívjuk hű fannak, az hogy tud kibújni a bőréből az éventei iphone bejelentések következtében. Ennyire egysíkú valakiknek az életük, hogy minden évben ez az "esemény" okoz csak nekik örömöt ? Vannak emberek akik ennyire egyszerűen működnek ? És ennyire egyszerű megfogni egy tech cégnek egy önálló "entitást" ?
-
malor
aktív tag
Vannak eredmények, vagy hívjuk őket jeleknek, a te kedvedért, mert nem vagy megelégedve a kezdetleges megoldásokkal. Teljesen igazad van. Gyorsan vissza is csatolnék az eredeti témához. Talán az Apple látta azt a piaci rést, amit te is és mások is hiányolnak, akik gyorsabb és látványosabb eredményeket szeretnének már. De ez több idő. A filmekben, meg a történelem könyveket lapozgatva minden olyan gyorsnak és egyszerűnek tűnik. A valóság ennél sokkal lassabb és körülményesebb. Neked, meg nekem viszont van néhány rongyos évtizedünk, hogy ezt megélje/átélje.
Az út/irány elég egyértelmű - ebben szerintem egyetérthetünk. A csúcstechnológia a jövő. Az Apple-nél meg sok a kérdőjel, hogy ebből hogyan tudna profitálni. Nincs az a befektető vagy management, aki egy pillanatig hisz abban, hogy az eddigi Apple termék- és szolgáltatás paletta elég lesz hozzá. Egy ilyen óriásnál nem is az a kérdés per pillanat, hogy az elmúlt 15 évben hogyan és miből csinált pénzt, hanem az, hogy a következő 15 évben miből fog. Ha sokat töketlenkedik, el is bukhat vagy eljelentéktelendhet az Apple.
-
-
#48584626
törölt tag
Na, a te generációd képzeli azt hogy a modernség jele ha minél nagyobb és ocsmányabb tévét raknak egy autóba, meg azt hogy az a fejlődés ha egy menü nem jobbról balra hanem balról jobbra nyílik....
Teljesen jó, a célnak megfelelő autós szoftverek vannak, már 15 éve is teljesen jók voltak.
A fingópárna meg nem érdekel.
-
Attila0
őstag
válasz
#48584626 #69 üzenetére
Nem hinném. Ez úgy jön ide, hogy egy autóba szerintem sem feltétlenül kell beépített egérmozi.
-
nozs23
addikt
válasz
#48584626 #67 üzenetére
Megértem, ha neked jó. Nekem pocsék. Persze van amelyik kevésbé szar, mint pl. a Tesláé, de a telefonomhoz képest még mindig egy rakat szar.
Ráadásul egy olyan ember dönti el, hogy mi lehet, ott mint Musk. Ő pedig egy hónapja már tuti utálja a Disney-t (mert túl woke persze) ezért úgy döntött, hogy a több millió Tesla tulajdonos sem nézhet mostantól Disney+-t. -
nozs23
addikt
Az (autó)ipar meg egy nagyon érdekes és látványos technológiai forradalom előtt áll (kütyü lesz mindenből)
Jah, ezt halljuk már 10 éve. Az autó szoftver továbbra is pocsék. Minden review azzal kezdi a szoftver részt, hogy van-e CarPlay vagy Android autó. Ez egy totális bukás az autógyártók részéről. A top talent ebben a szegmensben mindig is az Apple/Google/Microsoft hármasnál lesz.
De tegyük fel, hogy pár év és önvezető, repülő kocsikkal fogunk közlekedni. Miért is nézném a kocsi kijelzőt, mikor ott van a telefonom/laptopom/tabletem?
Szerintem inkább erre fognak rájönni a gyártók (ahogy páran már meg is tették). Hogy a hiper-szuper szoftver helyett koncentráljanak arra, hogy csináljanak egy jó autót, mert úgyis a telefonját dokkolná mindenki. -
malor
aktív tag
Elkalandoztál. Az Applenek nem üzlet ( = nem fűződik hozzá érdeke) harmadik fél termékeit támogatni. Az (autó)ipar meg egy nagyon érdekes és látványos technológiai forradalom előtt áll (kütyü lesz mindenből), amiben az Apple nem olyan résztvevő lesz, mint amilyen szeretett volna. Neked csak újabb Apple kütyü, nekik meg lehet valami sokkal több ennél.
-
nozs23
addikt
Szerintem az Apple-nek inkább azt a kérdést tették fel, hogy hova tovább, mi a következő nagy dobás? Mert egy ilyen cégnek kell ilyen. Mit tud becélozni egy ilyen behemót, hogy megmozdítsa a mutatót? Healthcare - so-so Apple Watch, de annak már 10 éve? Mi van még, de komolyan? Gyakorlatilag semmi, ami beleférne a portfolióba. Ha az egész high-end tévé piac az övéké lenne, az sem jelentene nekik semmit. És valahol itt ötlötték ki az autót, ami 10 éve még szűzen még biztos szexinek tűnt nekik, de azóta már változtak a dolgok. Ezért inkább kitalálnak egy piacot: spatial computing
+ minden 2. befektető Ai megvalósításokat akar látni, ez is elvonja a pénzt/erősforrásokat. -
Cassi
őstag
Nem lehetett könnyű döntés, rengeteg pénzt kidobtak ezzel az ablakon, de legalább nem lett belőle látványos bukás. Az Apple annyira hozzászokott már a sikerhez, hogy félt egy ilyen kockázatos vállalkozástól. Steve Jobs vagy leállította volna a projektet évekkel ezelőtt, vagy már piacra dobta volna.
-
nozs23
addikt
Ökoszisztéma? Ki vesz autót az alapján, hogy milyen órája vagy telefonja van. Ehhez tökre elég a CarPlay. Ameddig minden autó szoftver égetnivaló szemét, addig az Apple jobban jár ha a CarPlayt próbálja kilobbizni a gyártóknál. Felhasználóknál már nyertek, mert gyakorlatilag mindenki ezt követeli a gyártóktól.
-
malor
aktív tag
Az Apple saját ökoszisztémaban gondolkodik, annak pedig szerves része lett volna az Apple autó. Ha úgy tetszik akkor az Apple ökoszisztémája a cég értéke és ettől függ a pénztermelő képessége.
A részvényesei nem biztos, hogy egyetértenek veled. Az Apple sarokbaszorította saját magát. Igen nehéz és rossz helyzetből kell most neki asztalhoz ülni és alkalmazkodni a változó piaci igényekhez.
Az Apple versenyképességét rontja és kérdőejelezi meg ez a fiaskó.
-
Attila0
őstag
-
arnyekxxx
veterán
1 ipari kéményt aránylag könnyen tudsz szűrni. x00ezer kipufogót egyesével sokkal nehezebb és drágább, és a kedves autós szereti a meglevő kibocsátáscsökkentő rendszereket is kitakaritani az autójából amint az első hibajelenséget produkálják mert olcsóbb mint megjavítani.
-
Attila0
őstag
"Csak nem tudod lecserélni a teljes autóparkot euro 6d-re. Nem a technológia a szűk keresztmetszet, hanem a kivitelezhetőség."
Szerintem ezt is csak most látjuk így. Hiszen még relatíve kevés villanyautó futkározik az utakon. Tehát a villanymotorok/akkumulátorok pillanatnyi nyersanyagigénye is sokkal kevesebb, mint egy korszerű belsőégésű motoré
-
Szabi®
addikt
A teslánál mi indokolja a 2 darab azaz kettő kőegyszerű villanymotor és recsegő műanyag kasztni 17 millás árát ?
Ezt a szalmabáb érvet mire nem tudjuk ráhúzni ? A gyártók már nem mantrázzák hogy "- látjátok ? nah ezért ennyi ez az autó" lózungot, mint a 90'-es években. Egyébként meg a Mercedesek mindig is egyfajta "státuszszimbólumot" képviseltek. Mint ma a tesla, amit megvesznek lúzer "tartalom" gyártó youtuberek, akik csinálnak a szétrúgott teslából egy 7 perces kontentet, és a vidi után, viszik a sarki kereskedőhöz, hogy számolja be egy tdi bármibe. Mondjuk az egyik ilyen tartlom gyártó mutatta be azt is, hogy kézzel szétszedte a tesla komplett belsejét . . . -
cucka
addikt
-
Attila0
őstag
"Most magyarázd már el, mi indokolja azt, hogy egy mai Mercedes 15-20%-al drágább német prémium riválisoknál? Milyen műszaki megoldást kapsz tőlük, ami indokolná ezt a felárat egy BMW-hez képest?"
Igen, most már én is azt gondolom hogy a Mercedes már csak a nevéből él. De ugyanez igaz a másik két németprémiumgyártóra is.
-
cucka
addikt
De az is probléma, csak kissebb és könnyebben kezelhető.
1. felszerelni a létező legfaszább szűrőberendezést a mátrai erőmű kéményére az egy reálisan kivitelezhető projekt. Lecserélni a teljes magyar autóparkot környezetbarátra az reálisan nem kivitelezhető.
2. A 2 millió budapesti lakos rák-kockázatát nem növeli érdemben a mátrai erőmű szennyezése. A budapesti autók kipufogógáza viszont érdemben növeli a kockázatot.#47Szabi®
A Mercedes ahhoz képest képviseli a rossz minőséget, hogy 30 évvel ezelőtti autóik az autógyártás csúcsát képviselték. Ezek az autók a mai napig futnak afrikában, bőven millió kilométer feletti futással.Most magyarázd már el, mi indokolja azt, hogy egy mai Mercedes 15-20%-al drágább német prémium riválisoknál? Milyen műszaki megoldást kapsz tőlük, ami indokolná ezt a felárat egy BMW-hez képest?
A Mercedesek 30 éve is drágák voltak, csak akkor még indokolható volt a felár a többi gyártóhoz képest.
-
Szabi®
addikt
Szegénynek a Mercédes képviseli a rossz minőséget . . .Akkor a teslánál hogy nézne . . .
Csak 300 cikket Írtak a nem elfogult amcsik a szar minőségű tesla modellekről .. . De ha valaki vakon fórumozik, még hiheti azt is, hogy a tesla jó minőségű . . . -
Attila0
őstag
-
stellaz
veterán
-
cucka
addikt
Az Audi kb. annyi autót adott el tavaly, mint a Tesla. Skodából elment kb. 800 ezer, Mazdából 1.2 millió.
A Mercedes minősége pedig jelenleg lejtmenetben van, kifejezetten alacsony az ügyfél elégedettségük, emellett jelentősen árat emeltek az utóbbi években. A 124-es vagy 140-es mercik kora lejárt, az 30 éve volt.
Tesla árazásban a tömegmodelleket nézd - a 3-as és az Y.
Model S-ből és X-ből elenyésző mennyiséget adnak el ezekhez képest.De igen, a föld teljes lakosságához képest 1.8 millió autó legyártása elenyésző. A teljes globális autóipar 60 millió autót gyártott le tavaly, hát hol van az a 8 milliárdhoz? Nem is értem, miért rugózik mindenki ezen az autóipar témán.
És a magyar minimálbérhez képest drága. Oké, ahhoz képest a 8 milliós Suzuki Vitara is drága.
És egy autóbuszhoz képest kevés benne a hely.
És az 1.9 tdi passat-al összevetve kevésbé jó arra, hogy hetente németországba ingázz vele.
És ha barnaszénből állítod elő az áramot, akkor nem is annyira környezetkímélő. Igaz, a mátrai erőmű kéménye nem a nagykörútra nyílik, ellentétben az autód kipufogójával.
Van még más fasság a tarsolyban?
-
stellaz
veterán
A villanyautózás meglehetősen drága mulatság lesz nemsokára, már a autó megvételén felül is. Egyrészt azt ugye senki nem gondolja, hogy a benzin/gázolaj után beszedett adók nem lesznek behajtva a villanyautósokon valamilyen formában. Ha kell, majd az autó lesz bekötve online a navhoz, mint az okos villanyórák, vagy a digitális tachográfok.
Továbbá a lassan töltő (tehát az olcsóbb) autók jelentős felárral tudnak majd csak tölteni, illetve ez már most is így van a gyorsabb töltőkön.
Ahogy pedig fogynak az olcsó és jó helyek lévő töltőoszlopok számára, úgy a hálózat bővítése is egyre költségesebb lesz.
Talán a karbantartás olcsóbb lehet, de ebben sem vagyok biztos.
A röhejes egyébként az, hogy akinek csak rövid városi vagy ovi járatra kell autó (amiben kiválóan teljesít egy villanyos), annak pont nem éri meg drága autót vennie, másrészt a villanyos felára semmilyen matekkal nem térül meg.. -
joey04
titán
Helyes, bele sem kellett volna kezdeni.
-
cucka
addikt
Nem tudom mennyire számít olcsónak egy Tesla egy átlagos háztartásban
A többi elektromos autóhoz képest olcsó.de sokat 10 év alatt sem adtak még el,
Tavaly 1.8 millió Teslát adtak el világszerte. Az elég sok szerintem.A teslával az a baj, hogy olyan szeretne lenni mint az apple, iszonyúan lenn tartott alacsony áron kihozni
Az Apple sose szállt be az árversenybe, sőt mindig kifejezetten magas árakon árulta a termékeit.
Szóval nem, a Teslánál pont az Apple stratégiájának az ellentétét csinálják.
Ha feltétlenül kell egy párhuzam az autóiparból, akkor inkább a Mercedest mondanám, akik olyanok akarnak lenni mint az Apple - prémium jellegű tömegtermékek, kifejezetten magasan tartott árakkal.
Az más kérdés, hogy az Apple ezt úgy tudja megcsinálni, hogy a termékei minőségébe nehéz belekötni, ezt a Mercedesről nehéz elmondani. -
Szabi®
addikt
válasz
Foglalt név #36 üzenetére
Szélsőséges példa lesz, de van a családban olyan tfsi a4, ami 2006-ban lett vásárolva, és még a gyári a kuplung/kettőstömegű is.
Az anyag minőség az, ami mára lesilányult, mindegy hogy kínai elektromos, vagy szalonból kihozott q7-es is. Vannak már nyöszörgő műanyagok mindenben. Egy kuplung kattőstömegü cseréje egyébként sok-sok évet ad megint az autónak. A vezérműszíj meg ugye futott km után cserés, azt meg a gazdinak már tudni kell.#37 cucka Nem tudom mennyire számít olcsónak egy Tesla egy átlagos háztartásban, de sokat 10 év alatt sem adtak még el, tehát vagy sokallják az emberek az árát, vagy nem érdekli őket. A teslával az a baj, hogy olyan szeretne lenni mint az apple, iszonyúan lenn tartott alacsony áron kihozni, és jókapitalista módján meg túlárazottan árulni.
-
-
Foglalt név
addikt
Amiről kevesen beszélnek, az nem a karbantartási költség, hanem a javítások. A Hertz sem véletlenül dobta őket. A 100.000-es Plaid egy szalagkorlát simítás után 60.000-ből kerül újra utcára (mint példa az ismerősi kőrböl).
A háború az áramárakat is rendbevágta, már előtte is szolgáltatófüggő volt, hogy megérte-e. Nekem 3 évvel ezelőtt is egálra jött ki, igaz a benzinesben sincs, se turbó, se dsg, se kettőstömegű, ami nyelné a valutát.
De a legjobb, ha CGA monitor és az autó is.arnyekxxx: a b8 S5 kupplungcseréje lett volna az autó névértékének 50%-a, és az egy kopó alkatrész.
-
Szabi®
addikt
igen, kicsit "handrásos" az érvelés. Valami újdonságot mindig fel kell sz@pni. 1870-óta van belsőégésű otto motor, értelmes alternatíva még nem tudta leuralni, ezt a tesla sem fogja tudni. Az egyik Teslás vecsési ismerősünk egy romkocsmás beszélgetésben csak annyit jegyzett meg "konzumidiótáknak való".
#28 Fritz Teufel Az akksi az baromi húzós, és akkor még ott is ott vannak a kerékcsapágyak, fékek, elektronika, komfort elektronika stb. stb. hibalehetőség van ott is épp elég.#30 tonyrulez "és köszönik még autók azok is."
És arra a Model S-re mennyit költöttek a 12 év alatt ? Azt is kellene nézni, vagy tudni.
-
tonyrulez
őstag
Itt szerintem arról van szó, hogy nem tudnának akkora marzsot tenni az autókra mint amit megszoktak egyéb eszközeiknél (amikor az iPhone 14 Promax $500-ból készül el és $1200-ért adják, míg egy átlag $50K autót $40K-ért gyártanak).
Ha adhatnák dupla áron mint amennyiért legyártják, akkor az Apple-t k**ra nem érdekelné hogy nem ez a jövő, addig is termeljen csak profitot. A mobilpiacot ők reformálták meg az iPhone-al, a tabletpiacot ők reformálták meg az iPad-al, az AR/VR-nál most ugyanezen a pályán vannak. Az elektromos autók piaca viszont telített, nem a Tesla az egyedüli gyártó, sőt a többi nagymúltú gyártó hasonló áron már jobbat tud nyújtani (ha másban nem akkor összeszerelési minőségben). Ide az Apple nem tudna beugrani hatalmas árcímkével pofáraesés nélkül. Szvsz ezt látták be. -
tonyrulez
őstag
"az az autó 12 év múlva még autó lesz. Hol lesz akkor a Tesla ? "
Tesla Model S 2012 nyarától kapható, azaz a kérdéses 12 év megvan, HAHU-n 2013-asokat már kapni, és köszönik még autók azok is.
Van study az akksik kapacitáscsökkenéséről, 10 év vagy 320.000km után 83-85% az akksikapacitás. Szóval az eredetileg 500-600km hatótáv lett 420-500km. Az szerintem nem rossz.
-
arnyekxxx
veterán
Amikor motort kell cserélni egy belsőégésűben gariidő után mert gyárilag öngyilkosra gyártották, az sem kimondott örömünnep.
mindössze hároméves, de ennyi idő alatt elég intenzíven használták. Hosszú túrák, bértaxizás, sikerült beletekerni 240 ezer kilométert.
240ezer km-en elégetett volna egy 6liter fogyasztású belsőégésűvel 14500 liter benzint (jelenlegi usa benzináron 4.800.000) lett volna 16 olajcseréje (15ezres periodussal számolva, 50ezres díjjal 800.000) lett volna 2 féktárcsacseréje (nemolcsó) 1-2 vezérléscsere (nem olcsó)és egyébként az aksija 81%-os csak állítólag van benne pár hibásközeli cella amit - mivel már nem garis - töredékárból kicserélnek neki ezzel foglalkozó szervizek.
-
Fritz Teufel
addikt
Egyébként az az akkumulátor nyilván nem kerül annyiba, csak nem akarják tisztességes áron mérni. Ugyan az van mint bármi másnál, hogy szigorúan a környezetvédelem nevében arra kényszerítenek, hogy vegyél újat. A környezetvédelem is elég komoly üzletté kezdi kinőni magát.
Remélem az EU már fejleszti az akkumulátoros tankokat és a CO2 semleges rakétákat valamint folynak kísérletek a működő vulkánok ledugózására és az automata erdei porraloltókra...dnelb: a hibridekkel is így kell menni, mert ha tempósan használod oda az előny...
-
Szabi®
addikt
Kinder
Visszatérve az Audihoz, az Audiban kicserélem a vezérlést, kettős tömegűt, kuplung kinyomót 500-ba, és az az autó 12 év múlva még autó lesz. Hol lesz akkor a Tesla ? Budapesti autókereskedéses ismerősömnél ugyanaz a model 3 járt már 4-szer, mert mindenki dobta el magától . . .Ez meg külön vicces . . .
-
Szabi®
addikt
Nem 17 vagyok már, hogy a lóerő miatt vegyek autót. Ha meg gyorsulni szeretnék , akkor ott a hayabusa.
Jó vicc, hogy az az érv a Tesla mellett hogy "lóerő". Akkor a Koenigsegg Jesko 1600 lóereje miatt most szaladjak megvenni ? Te nem érveket írsz, hanem ideologizálsz .
A Tesla egy hulladékokból összetákolt szutyok, amit eddig is csak a hype adott el. -
Azert a TESLA is be*arik. Sved kollegaim pl szivnak, mert javithathlan minden Tesla (ugye ez mas ugy). Szinte az osszes teslanak kell javitas a gar ido alatt, utanna meg szivhatsz,mint a torkosborz a javitassal,mert nincsen hoizza kompetencia. Szoval az allitasod azert nagyon tulzo! Van nagyon sok tema erro, volt egy Magyar uriember, akinek az autoja honapokat allt Becsben, es aztan vissza kapta hibasan. Ugyanez igaz lehet az Audinal, de a Tesla kozel sem tokeletes. Nekem pl a Model Y egy katasztorfa volt. Hangos, kenylemetlen vacak, ami Svedorszagban telen legalabb a hatotav felet elbukja, es meg nincsen meleged sem bent. Nem, nem tartunk meg itt, nem eletszeru ez az EV dolog.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Fritz Teufel #13 üzenetére
Hát azért van minden benzin- és dízelmotornak egy ideális, leghatékonyabbnak nevezett fordulatszám- és nyomaték tartománya és bőven van olyan helyzet, amikor az ember városban, agglomerációban ezen kívül autózik. Itt amikor a villany elkezdi levenni a főtengelyről a meló oroszlánrészét, az azért igenis hatékony, mert a belső égésű csak odaforog, vagy 1-2 liter/100 pillanatnyival robban, míg az elektró hajt. Pályán meg mindegy, ott a benzin (vagy dízel pláne) a nyerő haladáshoz, amikor a villany inkább csak standby, hacsak nem szed össze egy kis plusszt fékezésekből, ami nagyságrendileg ugyanannyi energia (felszabadulva), mint amennyit beletettünk ugye, mikor felgyorsultunk, és ha a fékezéseket el tudjuk tökmindegymilyenhatékony módszerrel tenni egy akksiba, hogy később elővegyük, ...
Na. Nagyon nem hülyeség a hibrid.
Exem kis 1.4-es turbós A3 e-tron-ja olyat lép, olyan gyalázó sleeper, csak pislogok, de városban nem falja be a 8-at..
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Foglalt név #3 üzenetére
Egyébként igen.
Csúcsra van járatva a sebesség, az észnélkül ráugrás, mert aki első valamiben, ő tarol. -
Kinder
senior tag
Egy 150 lóerős, tfsi motoros autót hasonlítasz egy alsó hangon is 300 lóerős, sokkal nagyobb elektromos autóhoz.
A Q2 egy önmagát luxusnak hirdető, de erősen túlárazott VW T-Roc, picit más köntösben.
Egy olyan motorral, amire ha nem vigyázol, nem sokat fog elmenni. Ha meg vigyázol, akkor nem tudod kihasználni az "erejét".
Egy 2024-es Tesla MY viszont azonnal, indulástól nyomható, valamint a gari 8 évéig nulla Ft-ot fog kérni javításra/szervízre.
A hatótáv pedig 15 percenként 300 km autópályán, ami időre benzinessel is megállsz pisi/kv/gyors kaja időre, már persze ha nem robot vagy, és 110 órákat mész minden nap folyamatosan.
NAgyon nagyon rosszul látod a dolgokat, ha pl a strrapabíróságot említed, mint hátrány, valamint tizen milliókat, amikor egy MG-t, vagy Teslát olcsóbban is el lehet hozni, mint a Q2-est. -
Szabi®
addikt
válasz
#48584626 #12 üzenetére
Egyszerűen annyira magas egy új kínai vacak elektromos autó ára is, hogy semmi realitása nincs jelenleg a belsőégésű piac nagyobb részesedése felé.
Gyakorlatilag pár villanymotor, gagyi abs műanyag, illesztési hibákkal, akku pakk, és tizen milliók . . . és ezért a pénzért még igencsak be van határolva a hatótáv, strapabíróság, akku ára stb stb.
Most vettem Q2 Advanced 35-öt. Cirka 13,5-ért (szalonból), egy tesla fosadékért sem adnám oda. -
#48584626
törölt tag
Hát, ezt elég zavarosan látod. Kínában az EUs folyamatoktól teljesen függetlenül kezdték el tolni az elektromos átállást.
Eleve az egész sztori ott kezdődött amikor a három nagy piacon CO2 flottaemissziós korlátozásokat kezdtek hozni, az meg kábé 20 éve kezdődött. Az EV átállás ennek a természetes következménye.
Toyodát nem menesztették, tervszerűen távozott, már egy évvel korábban nyilvános volt hogy menni fog, csak az utódja nem volt még meg.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #13 üzenetére
Nem veszítesz a teljesítményen, ezt nem tudom honnan veszed.
-
clon
senior tag
"...Egyszerűen a vásárlókat nem érdekli..."
Ez egyszerűen nem igaz. A probléma ott van, hogy akik családi házban élnek ott lehet napelem a tetőn és lehet olcsón tölteni aki társas/panel házban lakik nekik "csak" pénzért lehet tölteni ez eleve választóvonal addig míg nem lesz olcsóbb az áram a töltésre.
A vásárlás kedvezménnyel azért volt rá igény (nem is kicsi) sőt elfogyott a keret de teljes áron ma nem éri meg (azt meg tapasztalati úton nem tudjuk milyen hibái lesznek és az milyen költségekkel fog járni - igen már vannak akiknek régen van EV a tulajdonukban csak a mennyiség statisztikailag nem hozza a valós hiba lehetőségeket).A legnagyobb probléma az EV-k esetén a "tyúk vagy a tojás" esete mert az emberek jelentős része városban társasházakban él ahol ma sincsenek töltők mert alacsony az EV szám (ezért nem fektetnek bele a megtérülés ideje miatt) DE az EV szám azért "sem" nő mert nincsen elég töltő
mindenki a másikra vár így ne igen nehéz lesz növelni az EV számot.
-
.LnB
titán
válasz
#48584626 #10 üzenetére
Az amerikai autógyártók, mint a Ford is, a Stellantis csoport egy része, elég jelentősen jelen van az európai piacon. És nem fér bele nekik sem, minden féle hajtás életben tartása. Ezért közvetve, ők is érintettek az európai regulák miatt.
Kína helyzete kicsit komplikáltabb, mert az országukban valóban nincs kihatása a szabályozásoknak. De ők meglátták a lehetőséget, hogy az európaiak éppen lábon lövik magukat. És elkezdték elárasztani a kontinenst a saját elektromos autóikkal. Amik hosszú távon, iszonyat rosszat tehetnek az európai gyártóknak.
Konkrétan, ha Európa nem kap észbe, az egész európai piac Kínától fog függeni. És teljesen el fogják magukat lehetetleníteni.
Ebben az egész katyvaszban, (a nagyok közül) egyedül a Toyota volt végig észnél. Bár Toyoda menesztése szerintem, akkor is hiba volt.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #11 üzenetére
"meg sem vagyok győződve arról, hogy használatban valóban bármit is lehet velük spórolni."
Persze hogy lehet.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz
#48584626 #10 üzenetére
Igaz. Sőt, Kína már korábban nekiállt támogatni a témát. Egyszerűen saját belátás volt, amikor például Pekingben már nem látták egymást sem a szmogtól.
dnelb: neked is igazad van, de az az ár miatt van, valóban nem a véletlen műve. A villanyos még mindig jóval drágább mint a benzin vagy dízel mocis jószágok. A hibridek is drágábbak természetesen (és ezeknél még meg sem vagyok győződve arról, hogy használatban valóban bármit is lehet velük spórolni. A Toyota ravasz húzással visszafogja a teljesítményt, úgy valóban spórolósabb. A teljesítmény rovására. Jó, csodák nincsenek, a haladáshoz energiát kell befektetni így vagy úgy de mindenképp.
-
Fritz Teufel
addikt
Nem beszélve az árról.
nozs23: jó meglátás, egyetértek! Ez a vonat már elment. A Teslának majdnem 10 évbe telt nyereséget realizáni, addig folyamatosan befektetéseket igényelt. Az Apple befektetői nem abból a fából vannak faragva mint a Tesla-é. Sokkal nagyom már a verseny mint amikor a Fisker, Tesla stb indult és láthatóan nem fogja megváltani a világot a tisztán elektromos hajtás (sem). A magas költségek vagy azok leszoríthatatlansága miatt az átfordulás az tisztán elektromos gyártású autók felé időben nagyon kitolódott. Azt hiszem tegnap olvastam, hogy a Mercedes is visszakozik és maradnak a hagyományos motorok a portfólióban (gondolom hibridként).
-
.LnB
titán
Azért nagyon nem hülyék dolgoznak ennél a cégnél. Belátták. Belátták azt, amit sok mindenki látott, csak az európai politika próbálta ráerőszakolni a világra. Tegnap, vagy a napokban, a Mercedes is kimondta, nem lehet így villanyra átállni, ahogy a politika nyomta őket. Egyszerűen a vásárlókat nem érdekli. És közel se olyan kánaán az a villanyautózás. Maradványérték, fenntarthatóság...
-
Foglalt név
addikt
Mindenki ugrál egyik hype vonatról a másikra. Nem azok vannak a középpontban, akik teljesítenek, hanem akik vetítenek. Legyen szó politikáról, álláspiacról, párkapcsolatról.
Szép kis világot sikerült rittyenteni. -
Dißnäëß
nagyúr
Majd veszik valakitől, design-t meg bízzák Richard Kim-re.
-
Mar sokszor irtam le, mar evekkel ezelott is. Szerintem nem a tiszta EV a jovo, es az Apple meg idoben szallt ki. Szerintem hybrid rovid es hosszutavon, majd egy olyan energiahordozo,ami vagy visszanyerheto a levegobol, vagy a hidrogen-paszta koncepcio, ami tenyleg zold megoldas. Amig az akkuk ilyen technologiat hasznalnak, esely sincsen arra, hogy at tudjunk teljesen allni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- iPhone 15 Pro Max 256 GB Natúr Titán karcmentes + AppleCare+ 2025.10.31-ig + sok extra
- HIBÁTLAN - 91% AKKUMULÁTOR iPhone 14 128GB MIDNIGHT
- ~ÚJ MSI GeForce RTX 5070 SHADOW 3X OC 12GB GDDR7 - Konzolvilag garancia 2028.09.13
- Eladó Nintendo Switch!
- Asus ROG Zephyrus G14 - 14"2.8K OLED 120Hz - Ryzen 9 8945HS - 16GB - 1TB - RTX 4060 -2,5 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB Rampage SHIVA DeepCool 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3392, 94% Akkumulátor
- Szimulátor Playseat + Garanciális Logitech G29 kormány + ajándék váltó
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest