Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    nagyúr

    válasz _drk #19536 üzenetére

    Igazából nem egészen, mert nem egyfajta hardver volt benne! Voltak (lettek volna?) olcsóbb meg drágább modellek is. Mert igazából a Steam Machine az lényegében egy címke volt és az akkor még kiforratlanabb SteamOS futtatását jelentette volna. De ebben semmi egyedibb hardver nem lett volna, mert igazából egy sima PC volt.

    Ugye elvileg most is a PC-s eladások döntő részét az előre összerakott gépek, és laptop-ok adják ki. A kisebb részbe meg azok tartoznak, akik maguknak teszik, vagy tetetik össze alkatrészekből. Vagyis a Steam Machine elsősorban az előbbi piacra kívánt betörni, de ugye ott volt az, hogy igazából minek, amikor te otthon is fel tudtál tenni egy SteamOS-t a PC-re, és a gépet is össze lehetet tenni olcsóban is!

    Ami talán előnyt jelenthetett volna, az tényleg csak annyi, hogy mivel bár lassan növekvő, de fix hardverek közül lehetett volna választani, hogy mi ki kerüljön a gépbe, ezért a fejlesztői oldóról nem többezer opcióval rendelkező gépekre kellett volna optimalizálni, hanem lehetőség lett volna egy max. pár tucat variációra. De mivel az tényleg alig fogyott így nem foglalkoztak vele.

    A pletykák alapján az Xbox viszont nem egészen ilyen lesz, hiszen ott egy egyedibb AMD SoC lesz az alapja a gépnek, gépeknek, és azt fogják támogatni majd évekig (konzol életciklusig). Én kb. úgy képzelem el, mintha kiválasztanának egy vagy 2-3 fix hardvert a jelen PC-s felhozatalból (belépő, közép, felső kategória), és ezek lesznek a gépek alapjai a következő években. Konkrétéban ezt úgy értem, hogy lesz egyfajta, fix hardverrel szerelt belépő, közép és felső kategória! És mint most a Series S esetében, a fejlesztőknek támogatni kell mindhárom kategóriába tartozó gépet! Vagyis nem lehet majd azt megcsinálni, hogy csak a felső kategóriás gépre jön ki egy játék!

Új hozzászólás Aktív témák