Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz gbors #29288 üzenetére

    "Miután a hardcore vásárlók többsége továbbra is sokkal inkább a 4k@120Hz-re veri, mint a valósághűbb képminőségre, eddig nem is nagyon volt miért gyorsítani ezen a folyamaton."
    Amíg a raytraycing bekapcsolása harmadolja a képkockasebességet a minimálisan valósághűbb képminőségért cserébe, addig az emberek sokkal inkább stabil 144+ fps mellett fogják 1080/1440p-ben játszani órákon keresztül a játékokat, mint ugyanazt jó esetben szűk 60 fps mellett. Jelenleg a raytracing nagyjából ugyanazzal a problémával küzd, mint az SSAA. Szebb képet ad mindkettő, de nagyon nagy áron. Igazán csak az egyszemélyes, kényelmes tempójú kalandjátékokban érdemes bekapcsolni, mert azokban a játékokban a képminőséget van idő kiélvezni, míg egy pörgős ütemű játékban a kép szépségénél sokkal fontosabb, hogy hamarabb tudj reagálni az eseményekre. Ezért is annyira kevés a raytracing játék. Egyszerűen az emberek úgyis kikapcsolnák a sugárkövetést a multiplayer játékokban a normális szintű fps értékek érdekében. A DLSS 2 megoldhatta volna ezt a problémát, de a betanítási fázisa vállalhatatlanul hosszú és valószínűleg költséges is az Nvidia számára. Majd talán a DLSS 3 javíthat ezen, bár eléggé vad vállalásnak tűnik az Nvidia részéről, hogy minden egyes TAA-képes játékban automatikusan bekapcsolható lesz és komoly gyorsulást hoz majd.

    Valószínűbb, hogy az eleve DXR 1.1-hez írt játékmotorok és játékcímek hozhatják csak majd el talán azt a "világot", amikor már vállalható áron be lehet kapcsolni a sugárkövetést egy játékban. Ezek a játékok viszont 1-2 éven belül még nem igazán jelennek meg, mert csak mostanában kezdhetik fejleszteni őket, ahogy az első DXR 1.1-es fogyasztói termékek megjelennek.

Új hozzászólás Aktív témák