-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
addikt
Urak, ha egyetlen AF-es obit szeretnék, portréhoz, háttérmosni, fullframe-re (5DmI), megfizethetőt, akkor mi legyen? 85/1.8 vagy 100/2? És persze melyiket miért, és a a másikat miért ne? Más alternatívák?
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
Köszi! Én vettem meg végül amit itt 75-ért kínáltak. Nem 100%-os, de elsősorban manuális M42 objektívekkel bohóckodni vettem, ezért is gondolkozom egyetlen AF obiban csak.
Én is úgy láttam, hogy igen jó mindkét obi, és minden paraméterükben igen közel is vannak egymáshoz. A 85-ös legnagyobb előnye a könnyebb beszerezhetősége, és az olcsóbb ára. -
Studi
addikt
Nem is azt ajánlotta Schawo!
A 24/2.8 ad egy ekv. 36mm-es nézetet, az az egyik legjobb utcára. Mellé egy 50-es, és már kész is vagy. De érdemes kiverni a fejből ezeket a "klasszikus" 28-35-50-85-135-200 számsorokat, és abból főzni, mai a kezed ügyében van. Akkor már az az ekv. 42mm is teljesen jó lesz.
-
Studi
addikt
válasz bbkmachine #22066 üzenetére
A JJC napellenzők elég korrekt minőségűek, és a belsejük (legalábbis amivel én találkoztam a m43 rendszerben) mattított feketék vagy recézettek a tükröződések elkerülése miatt.
-
Studi
addikt
válasz aleister #22100 üzenetére
Ha ennek van köze a 4/3-os Sigma 18-125-höz, akkor gondolom nem lett volna az erősen ajánlott obik között.
-
Studi
addikt
válasz buci30 #22686 üzenetére
Én a hétvégén lőttem egy nekem tetsző portrét 135mm-es obival (full frame vázon), ISO100 mellett 5,6-os rekesszel, és 1/640 zársebességgel.
Előtte pedig volt egy amit szintén szeretek: 60mm-es objektívvel (mFT vázon, tehát ekv 120mm gyújtótávolsággal), 4-es rekesszel, ISO400 érzékenység mellett 1/100 záridővel.
Szóval ezek bevált beállítások, bátran ajánlom őket!
-
Studi
addikt
válasz Chapel #22792 üzenetére
Samsung NX30 a te barátod, épp tudok is adni egyet.
Nekem dzsunka kínai volt, a dioptriaállító elég lötyögős volt, ami gáz: nem tudod, hogy az élességállítással van-e baj, vagy a keresővel. Ráadásul egy karral át lehetett lökni 2x nagyításra, de akkor megint újra kell állítani a dioptriakorrekciót. Egyszóval utáltam.
Milc, vagy kihajtható keresős élőkép a király. Főleg makrózni, földközelben. -
Studi
addikt
válasz bbkmachine #22807 üzenetére
De, még hirdeti is a 220volt, a főoldalon kint van egy banner, ami erre az oldalukra mutat.
szerk: viszont a 24-es palacsintát nem látom a Canon oldalon sem az akciós termékek között, csak a 24/2.8 IS USM-et.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz Alx.Mercer #22858 üzenetére
Jól látom, hogy ez a régi "jó" 50/1.8 STM-el, és új bevonattal frissített változata? A lencserendszeren nem variáltak? Mondjuk ettől még jobb lehet, mint a régi. Sőt, szinte csak jobb lehet, ahogy a régiről olvasom a véleményeket.
szerk: na jó, ha figyelek is, akkor azért értem én ami le van írva: 7 lamella, fém bajonett.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
Én is gondolkozom, hogy veszek egy alapot az 5DmI-hez, amivel meg is lenne a készlet. Az 50/1.8 II-ről sok jót nem hallottam/olvastam, bizonytalan fókusz, rekeszelni kell, hogy éles legyen, és a képe sem túl szép. De ahogy nézem az összehasonlító teszteket, az 50/1.4 sem erősebb túl sokkal, nyitva az is elég lágy, nem biztos, hogy megéri a még használtan is 3x-os árat. Mit érdemes akkor viszont? a keretem max 60-70e lenne rá. Amin még gondolkoztam, az a kicsit tágabb látószögű 35/2. Az milyen? Esetleg a fényerőtlenebb 40/2.8? Vagy azt is tovább kell még rekeszelni?
Nagyon hunyorogva a fényerős zoomok közül akadhat ilyen árban (akár 3rd party, használtan) valami, amit érdemes lenne megpróbálni? -
Studi
addikt
Az AF teljesen lekapcsol, ha nincs elég fényerő? Ez nem túl logikus, mert hiába van 1,4-ed a sötét kocsma sarkában, a kétszerezős telezoom még mindig több fényt, ezáltal több infót enged a szenzorra AF-hez a szikrázó napsütésben.
50-es STM-et hol lehet már rendelni?
(#22888) karis: 135 euróért már fent van az amazon.de-n, így reális, hogy itthon 45e körül árazzák be.
-
Studi
addikt
válasz kulerr #22990 üzenetére
Nem tudom Nikonnal hogy áll a Media Markt, de esetleg érdemes az ő üzleteiket is megkérdezni. Elég változatos áron szokták nyomatni a termékeket, és vannak náluk helyi akciók is. A honlapjukat kár nézni, mert ők is különállóan, az üzletektől függetlenül működnek. Egy levelet megér, dobáld be az üzletek mailcímét egyesével titkos másolatba, és érdeklődj, kb. 24 órán belül az összes szokott válaszolni.
-
Studi
addikt
válasz _seth_ #23026 üzenetére
Na igen, sokan beleesnek abba a hibába, hogy azt mondják: a fixen kell 1-1,5 blendét rekeszelni, hogy igazán éles legyen, olyan fényerővel meg már ott a zoom. Csak a zoomot jellemzően rekeszelheted bárhova, az nem lesz olyan éles, mint a fix a zoom teljes fényerején, vagy még kicsit tágabban.
-
-
Studi
addikt
válasz Retro11 #23154 üzenetére
Helyes, ez is volt a célom!
Ha szöszre hasonlít, akkor az nagyon nagy valószínűséggel szösz is lesz. Sajnos nem zárnak tökéletesen az objektívek, ezért a levegőben szálló nagyon apró porszemek néha bele tudnak kerülni. Nincs ezzel semmi baj, a képalkotást amúgy egyáltalán nem zavarja. Nem egy régi objektívról van szó, ha jól sejtem, amit karbantartásként érdemes szétszedetni, bezsíroztatni. Ha működik, akkor hiba hozzányúlni, szerintem inkább csak figyeld a benne levő szöszöket: havonta ránézel, ha véletlenül az lenne, aminek nem mondjuk ki a nevét , akkor az növekedne. -
Studi
addikt
válasz _seth_ #23299 üzenetére
Ezért szeretem az Olympus obikat, azok nyitva is vállalhatóak.
(na jó, tudom, ennek a bolti árából megvan egy marék 50/1.8... )
-
Studi
addikt
Srácok, ezt a Sigma 70-200 EX APO HSM-et ismeri valaki? Érdemes érte pénzt adni, vagy inkább egy Canon 70-200/4 L (nem IS) a helyes megfejtés hasonló áron?
-
Studi
addikt
-
Studi
addikt
válasz bbkmachine #23679 üzenetére
Megrendelés nem játszik? Amúgy a régi verziót (ha arról beszélünk) százhetvenvalamennyiért láttam a Pólus MM-ben, érdemes rájuk kérdezni. Ha van Cetelem kártyás ismerősöd akkor abból is lejön még 10%.
-
Studi
addikt
Jónapot!
Mit érdemes tudni az öreg Canon 70-210/4 teleobiról? Érdemes, nem érdemes egy szintén nem fiatal 5D-re rápattintani, mint olcsó tele? Vagy mik a jó alternatívák? 70-200/4 nonIS persze jó lenne, de most olcsóbbat keresnék.
-
Studi
addikt
válasz *Ropi* #24156 üzenetére
Tolózoom nem zavar, és pont az ára miatt gondoltam rá: egyrészt tényleg nem vesztegetik sokért, másrészt ha végül mégsem használom, akkor kis bukóval tovább is lehet talán passzolni. Mondjuk telézni vannak jó objektívjeim a kis szenzoros vázakra, lehet, hogy az 5D-re marad az 50-es, 100-as páros. Köszi a segítséget, még megvitatom magammal a dolgot.
-
Studi
addikt
Most 40-45 körül láttam, 25-ért ha működik egy percig sem gondolkoznék én sem. Köszi a részleteket! Komolyabb milcek után az AF az 5DmI-el amúgy is kompromisszumos kérdés, nem elsősorban a sebesség, sokkal inkább a pontosság, és használhatóság szempontjából. Ilyen téren a milcek eléggé elkényeztetik az embert. Egyelőre maradok az eredeti koncepciónál, és tartom a kétobis felállást (még azon gondolkozom, hogy alkalomadtán az 50-est lecserélem egy 35/2 nonIS-re), de ha 25-ért felbukkan egy ilyen 70-210, akkor azért bátran meg fogom venni a tapasztalataid alapján.
-
Studi
addikt
Egy teszt nem teszt. Ráadásul sötétben, és igen közelről lőtted azt a tesztet, sajnos néha másképp viselkedik az objektív közeli, mint távolabbi tárgytávolságoknál. A kislányos képed egyértelműen frontfókuszos.
Csinálj esetleg még pár tesztet, jó fénynél. Az ideális tárgytávolságként az objetív gyújtótávolságának 25-szörösét szokták javasolni, ez az esetedben 25*50mm, azaz 1,25m. ha ott is jónak mutatkozik, akkor sajnos a kislányos képnél tévesztett az obid, kár érte, mert jó hangulatú kép.
Ha ott eltérést mutat, akkor lehet kalibrálni (ha tud ilyet a vázad), vagy szervízben kalibráltatni a vázat, obit.Még egy dolog, amit érdemes megnézni: ha az objektív kicsit viseltesebb (értsd lóg a bele), akkor előfordulhat, hogy máshova fókuszál akkor, ha a végtelen felől, és máshova fókuszál akkor, ha a közelpont felől élesítesz. Ezt könnyű kipróbálni: AF-el élességet állítasz, majd túltekered, és újra élességet állítasz. Lősz így pár képet, majd fordítva: nem túl, hanem közelebbre tekered az obit a második élességállítás előtt. Jó állapotú obi esetén minden képnél ugyanott kell hogy legyen végül az élesség. Ha viszont lóg a bele, akkor előfordulhat, hogy ha közelebb húztad az élességet kézzel, és utána állítottál az AF-el, akkor közelebb lesz a kelleténél az élességi sík. Vagy épp fordítva, ha a végtelen felől közelíted a témát, akkor picit hátrébb hagyja az élességi síkot. Ezekkel sajnos nem nagyon lehet mit csinálni, legfeljebb kitapasztalni az üveg viselkedését, és figyelni rá: ha az egyik irányból konzisztensen jó helyre állít, akkor a fenti kis AF-kézi korrekció-újra AF játékot eljátszani. Javítani az ilyen jellegű hibát egy 50/1.8 esetében szerintem gtk.
-
Studi
addikt
Nem sokkal, ár/érték arányban szerintem nem jobb.
Nagyon régi konstrukció, teljesen nyitva egyáltalán nem lenyűgöző a képe. CA van bőven, vignyetta még több. 2-es rekesz körül viszont már jó (1.8-ast sem árt rekeszelni bőven). Az élességállítással nekem nincs gondom 5DmI-en, viszont a konstrukciója picit kényes: a tubusa elég érzékeny, ezért ha az obi rendszeresen a frontüveggel lefelé volt tárolva, akkor hajlamos elkezdeni lógni. Erre van ellenszer, venni kell rá napellenzőt, és normál állásban rajta hagyni, akkor nem nyomja az obi súlya a tubust. De ezt sajnos kevesen tudják, nekem is csak mostanában javasolták.
Amúgy régi, ráférne már a frissítés kicsit komolyabban véve, de szerethető obi, van belőle mindig a használt cuccok között is. -
Studi
addikt
válasz energomatt #24222 üzenetére
Kell tőle félni, mert az olcsó darabok elszinezhetik a képet, és ronthatják a kontrasztot, élességet is akár. Ha olcsót akarsz, inkább válassz egy megfelelő blendeértékű fixet.
-
Studi
addikt
válasz energomatt #24227 üzenetére
Vignettálni fog, azaz a képsarkok jelentősen sötétednek majd. Nem praktikus.
Új hozzászólás Aktív témák
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- NIKON Z 24-70 F4 S
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők