Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Viszlát #58048 üzenetére

    Várjuk ki az RDE mérés bevezetését (ha végre sikerül keresztülverni az autólobbin), aztán majd kiderül, mit szívtunk eddig. Természetesen a benzinesek is ludasak, de a legnagyobb baj az, hogy mindenki tudta, hogy a fogyasztás és a kibocsátás gyári adatai sincsenek köszönőviszonyban sem a valós értékekkel, pedig németeknél pl. a tényleges éves adót is a kibocsátás (illetve az okozott környezetvédelmi terhelés) alapján határozzák meg, és mégis félrenéztek minden alkalommal, amikor szóba került.

    Tudom, a következő érv, hogy a káros szilárd részecskékből a fatüzelés sokkal többet juttat a levegőbe, mint a dízelek, de ez kicsit olyan 'elmútnyócév', meg 'őkislopnak' típusú érvelés a megoldás keresése, illetve a probléma beismerése helyett.

    A vizuális környezetszennyezés pedig legalább egészségkárosodást nem okoz. A nagy lámpák miatt pedig tényleg elég furán néz ki, de még mindig nem annyira, mint az új Countryman, vagy Spaceman, OMG.

    A senkit nem hat meg kérdés már érdekesebb, nekem valahogy mindig sikerül olyan társaságba kerülni, ahol ismerik a jelenséget, illetve valamiért a gyalogosátkelőkénél sem én vagyok az egyetlen, aki fintorog a beröffenő start/stop, majd padlógáz kombináció után, ahogy megindulnak a két tonnás szuvok/prémium kombik, és hirtelen a megengedett határérték 20x-osát böffentik ki magukból, hogy álló helyzetből full gázzal a következő lámpáig gyorsítva bizonyíthassák, hogy a tápláléklánc csúcsán állnak.

    bitpork: Pedig amellett, hogy lassan már konkrétan grammra is kevesebb mocskot okádnak ki 100 km-enként, mint a dízeles társaik, a kibocsátott szemét összetétele sem mindegy. Nagyon nem. A gond ugye megint az összehasonlíthatatlansággal van, és amíg nem lesz egységes mérési rendszer, és minden autógyár azt hazudik, amit szeretne, addig ez nem is nagyon fog változni.

    Abban pedig azt hiszem, megegyezhetünk, hogy ez elsősorban a mi érdekünk lenne, nemcsak gépjárműtulajdonosként, de úgy általában a bolygó lakójaként, hogy megtörténjen végre. Ez ellen egyszerűen nem találok érvet, már azon kívül, hogy a gyártóknak nyilván sokkal jobb, ha ott tudnak csalni a szabályozással, ahol akarnak, és ezzel jobb színben tüntetik fel a portékájukat, illetve optimalizálni tudják a költségeiket a nekik lejtő pályán.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Viszlát #58048 üzenetére

    Hozzátenném, hogy bizonyos modernnek tűnő dízeleknek igenis van egy speciális és jellegzetes keserű, de sajnos engem is hányingerre emlékeztető szaga, amit a mélygarázsban hosszú percekig érezni, sőt a cégautós garázsban is, aminek egyik oldala gyakorlatilag nyitott, és mindössze másfél méterrel van a föld alá félig süllyesztve.
    Na ebből a szagból hirtelen nagyot szippantva nekem is volt már, hogy az étel visszakívánkozott.
    És ez a szag nem összetéveszthető a klasszikus régi szűrő nélküli látványosan füstös dízelszaggal, vagy a nagymotoros teherautós-buszos dízelszaggal, vagy az olajat evő kékfüstös dízelszaggal, vagy a 80-90-es évek szívódízel szaggal (kettesgolfszag) Mindegyik egyedi, mindegyik füstszag, kellemetlen, de meg sem közelítik ezt a moderndízeles keserű hányingerszagot.
    Persze ennek az egésznek semmi tudományos alapja nincs, nem mérhető a szag, az ízlés, de kétlem, hogy amiről mi beszélünk, bárkinek tetszene, vagy mondaná, hogy egész kellemes elviselhető. Ellenben mondjuk a régi kétütemű füsttel, ami nem kevésbé káros, de saját gyerekkoromból, és mások gyerekkori és későbbi elmondásából kiindulva igenis "kellemesnek" mondható szag. Nyilván ez már perverzió, de ha én a trabantfüstöt szeretőként egy moderndízelszagra azt mondom hogy hányinger, az azt jelenti, hogy a viszonylag tág tűrésemen is túl van. Vagy ízlésficamom van füstszagot illetően. :)
    Azt se tudom, hogy ez valóban a gázolaj elégetésének eredménye-e, netán valamelyik típusú adaléknak a szaga (pl. AdBlue)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák